ja, inderdaad, een hoop wordt gewoon niet vertaald, zoals dat stuk dat die zei dat een hond zichzelf likt, dat leer je ook niet af, ofzo iets.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 22:33 schreef sleepflower het volgende:
Leuke aflevering, verschrikkelijke ondertiteling.
Dat stukje bevatte juist een enorme fout. House vroeg niet of hij er last van had, maar of hij het fijn vond en het daarom in zijn kont had gedaan.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 22:40 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Maar geweldig die MP3 speler, dat gezicht , hij zegt ik ben wel wat gewend, maar deze kon die nog niet, en dan die vraag heb je nu last van die bas, geweldig, je kon me opvegen hier.
Ja, dat doe ik ook, maar als student Engels ergerde ik me er toch aan. Ik kan het begrijpen dat ze stukken weglaten (doen alle ondertitelaars wel), maar hier zaten gewoon wat slordige fouten in.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 22:47 schreef Isabeau het volgende:
Gewoon het Engels volgen en de ondertiteling negeren![]()
Vind ik altijd moeilijk. Mijn blik gaat toch altijd weer naar de lettertjes...quote:Op donderdag 31 augustus 2006 22:47 schreef Isabeau het volgende:
Gewoon het Engels volgen en de ondertiteling negeren![]()
Ik kan me er rot aan ergeren als ondertitelaars dingen versimpelen terwijl je in het Nederlands vrijwel een zelfde soort woord hebt. Ze hebben het bijvoorbeeld over aritmia, in het Nederlands gewoon aritmie. Maar nee hoor, de vertaler is direct ook uitlegger en het wordt hartritmestoornis. Nou ja, slecht voorbeeld, want meestal gaat het van een moeilijker lang woord naar een simpel kort woordquote:Op donderdag 31 augustus 2006 22:49 schreef sleepflower het volgende:
Ja, dat doe ik ook, maar als student Engels ergerde ik me er toch aan. Ik kan het begrijpen dat ze stukken weglaten (doen alle ondertitelaars wel), maar hier zaten gewoon wat slordige fouten in.
quote:Op donderdag 31 augustus 2006 22:54 schreef Isabeau het volgende:
Het allerallerergste wat ik trouwens ooit op vertaalgebied heb gezien in ondertiteling is het vertalen van een naam
Of bij kopspijkers een keer:
Engels gesproken: Do you have that too?
Ondertiteling: Heb je een tatoeage? (totaal nergens op slaand in de scene)
Pruimtabakjequote:Op donderdag 31 augustus 2006 22:56 schreef sleepflower het volgende:
En heette Chewbacca niet Pruimtabak in het Nederlands?
Hehehe.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 22:58 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Pruimtabakje
(maar we gaan offtopic, mijn schuld)
Hm. Leuk moreel dilemma.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 23:00 schreef sleepflower het volgende:
[..]
Hehehe.
Volgende aflevering is trouwens zielig, met baby's.
Ik weet niet of ik die ga kijken. Recentelijk zelf een baby gereanimeerd. En dat mocht niet baten.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 23:00 schreef sleepflower het volgende:
Volgende aflevering is trouwens zielig, met baby's.
-Men should grow up.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 22:40 schreef Curiosity het volgende:
[..]
ja, inderdaad, een hoop wordt gewoon niet vertaald, zoals dat stuk dat die zei dat een hond zichzelf likt, dat leer je ook niet af, ofzo iets.
Hmm, als dat een touchy subject voor jou is moet je die misschien maar overslaan.quote:Op donderdag 31 augustus 2006 23:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik weet niet of ik die ga kijken. Recentelijk zelf een baby gereanimeerd. En dat mocht niet baten.
Of juist nietquote:Op vrijdag 1 september 2006 00:06 schreef sleepflower het volgende:
Hmm, als dat een touchy subject voor jou is moet je die misschien maar overslaan.
Toen die gozer over die MP3 speler begon moest ik al lachen, maar toen hij inderdaad begon over die bastonen, weeeerelds! Wat een briljante vent!quote:Op donderdag 31 augustus 2006 22:40 schreef Curiosity het volgende:
[..]
ja, inderdaad, een hoop wordt gewoon niet vertaald, zoals dat stuk dat die zei dat een hond zichzelf likt, dat leer je ook niet af, ofzo iets.
Maar geweldig die MP3 speler, dat gezicht , hij zegt ik ben wel wat gewend, maar deze kon die nog niet, en dan die vraag heb je nu last van die bas, geweldig, je kon me opvegen hier.
Die gele pilletjes tegen jicht waren ook geel, alleen stond er een letter op. Vandaar dat die jongen last kreegquote:Op vrijdag 1 september 2006 16:12 schreef linebear het volgende:
Was weer een super aflevering...
Kon alleen het einde niet helemaal volgen. Met die letter op de pil ?!? En House daar zo zittend in de apotheek....
Hij wou per se zijn gelijk bewijzen, dus hij ging net zo lang de pillen af tot hij degene had gevonden die dat joch had gekregen. Wat dus zijn ziekte verklaarde.quote:Op vrijdag 1 september 2006 16:12 schreef linebear het volgende:
Was weer een super aflevering...
Kon alleen het einde niet helemaal volgen. Met die letter op de pil ?!? En House daar zo zittend in de apotheek....
Zou ik me maar laten opnemen dan als ik jou was.quote:Op zaterdag 2 september 2006 22:03 schreef Wouter2006 het volgende:
zeer vette serie, heb nu in 1 week heel seizoen 1 bekeken, alleen vind ik het raar dat ik nu niet meer alle patienten met de bijbehorende ziekte specifiek kan herinneren maar
hehe zo erg is het niet, maar ja dat krijg je als je ze bijna allemaal achter elkaar kijkt,quote:Op zaterdag 2 september 2006 22:17 schreef edje34 het volgende:
[..]
Zou ik me maar laten opnemen dan als ik jou was.
Je hebt echt top series nu,quote:Op zondag 3 september 2006 01:19 schreef CSI_MIAMI het volgende:
Wat een verschrikkelijke gave serie zeg.. kijk er elke week weer naar uit!
maar hij doet z'n werk wel goedquote:Op zondag 3 september 2006 12:22 schreef Annemiek78 het volgende:
Mooie serie, maar ooooh mijn god.. Wat is die vent irritant!
Zou mijn arts niet zijn...
volgens de sbs6 site, die ook niet helemaal klopt, is inderdaad pas 14 september de volgende aflevering.quote:Op maandag 4 september 2006 20:42 schreef Argento het volgende:
Begrijp ik nu goed dat aanstaande donderdag geen aflevering wordt uitgezonden, omdat er weer een of ander dart-tournooi gaande is?
jaa gvd zeg! Wat is dat voor onzin.. klote darts!quote:Op maandag 4 september 2006 23:04 schreef boneyard het volgende:
[..]
volgens de sbs6 site, die ook niet helemaal klopt, is inderdaad pas 14 september de volgende aflevering.
Met welk seizoen zijn ze in USA bezig??quote:Op zondag 3 september 2006 22:48 schreef AnnaStesia het volgende:
Deze serie wordt wat mij betreft een blijvertje!
Duurt dus nog 1 1/2 jr eer ze hier in nederland daar aan beginnen.quote:Op woensdag 6 september 2006 21:42 schreef Symer het volgende:
Seizoen 3 is daar gisteren begonnen.
3 is net begonnen.quote:Op woensdag 6 september 2006 21:37 schreef edje34 het volgende:
[..]
Met welk seizoen zijn ze in USA bezig??
Ik begreep het ook al nietquote:Op woensdag 6 september 2006 21:36 schreef Argento het volgende:
Nu snap ik er niets meer van. Tijdens de rust van Nederland - Wit Rusland kondigt SBS6 in een leader een nieuwe aflevering aan voor morgen half 10.
en op de site wordt het ook bevestigd.
http://sbs6.sbs.nl/modules.php?site=sbs6&name=sbs6_programma&progid=199
OPLUCHTING!
Een promofilmpje van SBS6 op TV, de site van SBS6 en SBS6 teletekst beweren allen uitdrukkelijk dat op 7 september 2006, om 21:30u een aflevering van House MD wordt uitgezonden.quote:Op woensdag 6 september 2006 23:26 schreef CryARiver het volgende:
Morgen geen House. Darts komt ervoor in de plaats.
Goede communicatie daarover ook overigens...
Bij mij wel, kijk je wel bij 'vandaag' ipv bij 'morgen'?quote:Op donderdag 7 september 2006 00:14 schreef Isabeau het volgende:
Op tvgids.nl staat het weer niet. Geweldige communicatie.
Ik kijk bij donderdag 7 september...in het lijstje "alle programma's"quote:Op donderdag 7 september 2006 00:20 schreef Symer het volgende:
Bij mij wel, kijk je wel bij 'vandaag' ipv bij 'morgen'?
Ik ook, heb toch voor de zekerheid de tv maar aan gezetquote:Op donderdag 7 september 2006 21:28 schreef Disorder het volgende:
Op sbs tekst staat House.. Ik ben in de war..
dat was toch redelijk duidelijk? zodat ie in de kamer van de verloskundigen tv kon blijven kijken.quote:Op vrijdag 8 september 2006 09:41 schreef Symer het volgende:
Waarom besloot House op het einde eigenlijk toch die bevalling te doen?
Je zag toch hoe die keek, toen zij zei, ik vind u een geweldige dokter enz enz, en ik wil dat u mijn bevalling doet, hij lijkt wat gevoelloos, maar ze raakte toch een gevoelige snaar, zijn ego.quote:Op vrijdag 8 september 2006 09:41 schreef Symer het volgende:
Ik vond het wat minder dan de vorige twee, maar nog steeds erg leuk.
Die doet ie niet. Dat laat ie iemand anders doen. Hij zei ook ´of course I´ll need someone supervising´ (of zoiets). Hij kwam trouwens niet aan het einde van de aflevering tot zijn besluit, maar toen hij de onderzoekskamer verliet en met dat besluit had hij (inderdaad) niets anders op het oog dan voor de komende vijf maanden van die kamer gebruik te maken.quote:Op vrijdag 8 september 2006 09:41 schreef Symer het volgende:
quote:Op vrijdag 8 september 2006 09:50 schreef boneyard het volgende:
[..]
dat was toch redelijk duidelijk? zodat ie in de kamer van de verloskundigen tv kon blijven kijken.
Jullie vonden het blijkbaar ook niet echt duidelijk.quote:Op vrijdag 8 september 2006 09:52 schreef Curiosity het volgende:
[..]
Je zag toch hoe die keek, toen zij zei, ik vind u een geweldige dokter enz enz, en ik wil dat u mijn bevalling doet, hij lijkt wat gevoelloos, maar ze raakte toch een gevoelige snaar, zijn ego.
quote:Later, after the test confirms Charlie is the father, the grateful Jill asks House to be her prenatal care physician. He at first refuses, but later changes his mind so he can have access to the plush OB/GYN lounge.
Dat was de volgorde dan ook niet. Hij kwam al op het idee haar bevalling te doen toen hij de behandelkamer nog niet uit was. Het inzicht dat hij kreeg toen hij de kraamhulp zag, was het inzicht waar het virus vandaan kwam. Niet het idee om alsnog aan het verzoek van de zwangere vrouw te voldoen.quote:Op vrijdag 8 september 2006 13:33 schreef Symer het volgende:
[..]
[..]
Jullie vonden het blijkbaar ook niet echt duidelijk.
Hij zag die kraamhulp met die infectie en ineens realiseerde hij zich iets en daarna kwam de scène dat hij besloten had toch die bevalling te doen. Door die volgorde kwam het op mij over alsof het een het gevolg was van het ander, die scène vond ik een beetje out of place dus.
http://www.nu.nl/rubriek/net_log/950quote:Zo woedend heb ik hem in geen tijden meer gezien. Mijn man had donderdagavond enkel aandacht voor een zenuwslopende dartwedstrijd tussen Van Gerwen en King op SBS6. Wat eigenlijk een fantastisch sportavondje had moeten zijn, eindigde in een anti-climax. De zender presteerde het om de zinderende dartstrijd bij een stand van 4-4 af te breken. Het darten moest wijken voor een nietszeggende serie. Om de gedupeerde dartfans toch van dienst te zijn, bood SBS het verdere verloop van het duel aan op haar site. Wat lief... Laat nou net de site het loodje leggen. Handig hoor jongens! Mijn partner ontplofte. De afstandsbediening vloog door de kamer. Namens mijn 'cynische' man; bedankt SBS!
Volgens mij hebben mensen die dartfan zijn, volledig andere intresses dan mensen die House tof vinden. Dat zal het wel verklaren.quote:Op vrijdag 8 september 2006 16:27 schreef Capetown het volgende:
Wordt in onderstaand stukje op House gedoeld?
[..]
http://www.nu.nl/rubriek/net_log/950
Nietszeggende serie.![]()
Grappig...quote:Op vrijdag 8 september 2006 16:27 schreef Capetown het volgende:
Wordt in onderstaand stukje op House gedoeld?
[..]
http://www.nu.nl/rubriek/net_log/950
Nietszeggende serie.![]()
Ah, ik snap het. Blijkbaar heb ik een gedeelte van de aflevering niet gezien (zal wel komen doordat ik altijd ga zappen als de reclame komt).quote:Op vrijdag 8 september 2006 13:54 schreef boneyard het volgende:
ik vind het totaal duidelijk, hij wil helemaal niet maar omdat ie nu tv kan kijken op een mooie tv in een mooie kamer doet ie het wel. er werden al meerdere opmerkingen gemaakt tijdens de aflevering dat ie die kamer uitgezet was. en de reactie van die lui dat dat nog 5 maanden duurde zei ook wel genoeg.
de wiki editor denk hetzelfde
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |