De uitslagen tot nu toe zijnquote:Rot-Weiß Ahlen
Wuppertaler SV Borussia
Werder Bremen II
RW Erfurt
VfB Lübeck
Kickers Emden
Hamburger SV II
1. FC Magdeburg
Borurssia Dortmund II
Holstein Kiel
Hertha BSC II
VfL Osnabrück
1. FC Union Berlin
Dynamo Dresden
SV Wilhelmshaven
Bayer Leverkusen II
Borussia Mönchengladbach II
FC Sankt Pauli
Fortuna Düsseldorf
Hier is de eerste speelronde al compleet afgewerkt. De uitslagen zijnquote:Stuttgarter Kickers
SV Wehen
1. FC Saarbrücken
Hessen Kassel
VfB Stuttgart II
SC Pfullendorf
FK Pirmasens
TSG Hoffenheim
Karlsruher SC II
1860 München II
1. FC Kaiserslautern II
SSV Reutlingen 05
Sportfreunde Siegen
SV Darmstadt 98
FC Bayern München II
VfR Aalen
SV Elversberg
FC Ingolstadt 04
Foto's?quote:Op zondag 6 augustus 2006 00:29 schreef zjroentje het volgende:
Er rolde ook een spandoek met die strekking de tribunes af.
Kwamen die er ff bedrogen uit.
Oww.. kan je degraderen uit Regionallia? Wist ik niet....quote:Op zondag 6 augustus 2006 00:37 schreef zjroentje het volgende:
Oberliga Westfalen spelen die dit jaar.
Titel zal wel bij Bremen blijven, alleen kunnen die niet promoveren naar de 2e Bundesliga.quote:Op zondag 6 augustus 2006 00:50 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Maar nog een vraagje:
Als bijv. Werder Bremen II eerste word en Dusseldorf tweede, dan wint Dusseldorf toch de titel ofniet?
Ergens een bron?quote:Op zondag 6 augustus 2006 01:18 schreef DutchGrecian het volgende:
Dit is het laatste (of voorlaatste) jaar dat de regionalliga bestaat. Daarna komt de 3. Bundesliga met 18 clubs. Of daar nog tweede elftallen in spelen weet ik niet/.
Is voor mij ook nieuw.quote:
Jawel.quote:
Bild Seizoensgids voor komend seizoen.quote:Op zondag 6 augustus 2006 16:17 schreef methodmich het volgende:
[..]
Is voor mij ook nieuw.
Gaat ook wel hard dan, de Regionalliga is nog maar een paar jaar in deze vorm bezig. Eerst bestond die nog uit 4 regio's.
Ik zal eens kijken wat Der Kicker er over schrijft. Heb het Bundesliga Sonderheft net binnen.quote:Op zondag 6 augustus 2006 17:24 schreef DutchGrecian het volgende:
[..]
Bild Seizoensgids voor komend seizoen.
Vanaf 2008-2009 komt er een 3. Bundesliga met 18 clubs. Zonder tweede elftallen. Daaronder 3 regionalliga's en daaronder 6 oberliga's.
Dat valt wel mee, zouden niet misstaan in de eerste divisie, maar bovenin meedraaien nee. Zelfde geldt voor de Regionalliga. Clubs als Kickers Emden halen het echt niet in de Jupiler League van NL.quote:Op zondag 6 augustus 2006 00:34 schreef tong80 het volgende:
Ik denk dat de gemiddelde Oberliga club mee bovenin draait hier in de eerste divisie.
Is die al uit dan? Juventus nemen is ook leukquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 18:14 schreef DeVinger het volgende:
Met de nieuwe Football Manager 2007 eens een clubje uit de Duitse Regionalliga onder mijn hoede nemen
Dat heb ik ook nog niet gehoord en in Kicker kan ik het ook niet terugvinden. Zou op zich wel logisch zijn aangezien Duitsland genoeg goede clubs heeft voor drie volwaardige profliga's. Voor zo ver je de Regionalliga amateuristisch kunt noemen dan.quote:Op zondag 6 augustus 2006 17:24 schreef DutchGrecian het volgende:
[..]
Bild Seizoensgids voor komend seizoen.
Vanaf 2008-2009 komt er een 3. Bundesliga met 18 clubs. Zonder tweede elftallen. Daaronder 3 regionalliga's en daaronder 6 oberliga's.
Ik wil binnenkort eens een keer naar een thuiswedstrijd van Fortuna Düsseldorf, lijkt me wel geinig om een regionalligawedstrijd in zo'n imposant stadion te zien.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:08 schreef fanneke het volgende:
1.FC Kaiserslautern wint eerste wedstrijd thuis met 1-0 van Rot-Weiß Essen. Voor 40.051 toeschouwers!!!
Wacker Burghausen-Karlsruher SC 0-4
Kickers Offenbach-Carl Zeiss Jena 2-2
In de Regionalliga Nord één wedstrijd:
Rot-Weiß Erfurt-VfL Osnabrück 1-2
Ik ben afgelopen weekend naar Wuppertaler SV-Sankt Pauli (3-1) geweest. Leuke wedstrijd, leuke sfeer(voornamelijk door de vele St. Pauli fans). Niveau is vergelijkbaar met onze 1e Divisie...eh, ik bedoel de Jupiler League.![]()
Ben van plan dat meer te gaan doen dit seizoen(ook in 2e Bundesliga zit leuke clubs om te gaan bekijken).
Best boring, als ik jou was zou ik een andere club kiezen of je moet naar Dusseldorf tegen Dresden zijn dat kan nog weleens een gezellig sfeertje worden, maar voor de rest is het echt saai. Spelen ze een wedstrijd in het Paul Janes Stadion dan kan het nog leuk zijn.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 11:00 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik wil binnenkort eens een keer naar een thuiswedstrijd van Fortuna Düsseldorf, lijkt me wel geinig om een regionalligawedstrijd in zo'n imposant stadion te zien.
Hier zijn ze al een tijdje mee bezig, maar ik dacht dat hier in september over gestemd zou worden. Kan ook zo zijn dat er al over gestemd is in de afgelopen weken. Ik zal het eens even navragen bij mijn Duitse kennissen.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 10:59 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat heb ik ook nog niet gehoord en in Kicker kan ik het ook niet terugvinden. Zou op zich wel logisch zijn aangezien Duitsland genoeg goede clubs heeft voor drie volwaardige profliga's. Voor zo ver je de Regionalliga amateuristisch kunt noemen dan.![]()
Düsseldorf staat inderdaad niet bekend om z'n fanatieke aanhang, maar ik wil sowieso wel eens dat stadion (dat nooit gebouwd had mogen worden) bekijken.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 11:17 schreef spurs het volgende:
[..]
Best boring, als ik jou was zou ik een andere club kiezen of je moet naar Dusseldorf tegen Dresden zijn dat kan nog weleens een gezellig sfeertje worden, maar voor de rest is het echt saai. Spelen ze een wedstrijd in het Paul Janes Stadion dan kan het nog leuk zijn.
Ze zijn iig in capaciteit achteruit gegaan.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 11:19 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Düsseldorf staat inderdaad niet bekend om z'n fanatieke aanhang, maar ik wil sowieso wel eens dat stadion (dat nooit gebouwd had mogen worden) bekijken.
Daar is Nederland-Engeland in '88 gespeeld.quote:Op zondag 13 augustus 2006 13:04 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Ze zijn iig in capaciteit achteruit gegaan.
Ben als klein jochie eens een keer naar Dusseldorf geweest, toen ze nog Bundesliga speelden. Man, wat een joekel van een stadion was dat.
Burghausen is inderdaad een veredelde amateurclub die alleen maar door Wacker in de tweede Bundesliga speelt.quote:Op maandag 28 augustus 2006 00:12 schreef fanneke het volgende:
In de 2.Bundesliga na 3 speeldagen nog 2 clubs met het maximale aantal punten: Karlsruher SC en MSV Duisburg.
Opvallend vind ik dat Koblenz als debutant al op 6 punten staat.
Burghausen onderaan(spelen morgen nog wel tegen 1860) en dat mag van mij wel zo blijven.
Was Dynamo Dresden en niet Aue en de Allianz Arena was toen zelfs in zijn geheel uitverkocht. Dus er waren zelfs 66.000 toeschouwers aanwezig, waarvan 20.000 Dresden supportersquote:Op maandag 28 augustus 2006 20:50 schreef FritsSissing het volgende:
Ik was wat standen aan het bekijken van lagere divisies dan kom je toch wat namen tegen hoor. Tebe Berlin, Ulm1846, Union Berlin, Waldhoff Manheim zijn toch teams die wat hebben gepresteerd wat jaren terug maar nu hard zijn teruggevallen, maar dat vind ik ook wel de charme van het duitse systeem snel stijgen/snel zakken.
P.s iemand had het over die 40000 bezoekers bij 1FCK kan me nog een wedstrijd vorig jaar herineren 1860-Aue 63000 mensen met 15000 mensen uit Aue![]()
Helaas je zit er toch echt naast, check anders de foto's ff op stadionwelt, bij fans.quote:Op maandag 28 augustus 2006 21:00 schreef FritsSissing het volgende:
Zou toch zweren dat het Aue was maar als jij het zegt geloof ik je dank voor correctie dan.
quote:1 Hansa 16 10 6 0 30-11 36
2 Karlsruher 16 10 5 1 39-17 35
3 Duisburg 16 7 8 1 30-16 29
4 Kaiserslautern 16 8 5 3 23-14 29
5 Erzgebirge Aue 16 9 2 5 25-20 29
6 1860 Munchen 16 7 4 5 19-20 25
7 Augsburg 16 5 6 5 15-15 21
8 Greuther Furth 16 5 5 6 24-21 20
9 Cologne 16 5 4 7 22-22 19
10 Kickers Offenbach 16 5 4 7 19-23 19
11 Koblenz 16 5 4 7 19-24 19
12 Paderborn 16 4 6 6 13-17 18
13 Unterhaching 16 4 5 7 15-16 17
14 Freiburg 16 3 7 6 16-24 16
15 Burghausen 16 4 4 8 16-29 16
16 Carl Zeiss Jena 16 3 7 6 18-31 16
17 Essen 16 3 4 9 14-20 13
18 Braunschweig 16 1 6 9 9-26 9
Uiteindelijk 0-3.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:33 schreef fanneke het volgende:
Vandaag staat het duel tussen de # 9 (1860 München) en # 8 (FC Augsburg) van de 2.Bundesliga op het programma.
Aantal toeschouwers: 69.000 !!! Totaal uitverkocht.
![]()
Stand na een half uur is overigens 0-2.
Dat is zeker erg leuk. Vond ik wel een leuke ploeg vroeger. Wat vooral kwam door trainer Schäfer en in mindere mate Oliver Kahn.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:45 schreef zjroentje het volgende:
KSC weer terug, dat is echt puik!
Op dit moment nergens. Hij is kort geleden ontslagen bij een club in de VAE.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:40 schreef tong80 het volgende:
Schäfer ja. Een leuke Duitser. Waar traint ie tegenwoordig ?
wat degraderen er veelquote:Op zondag 20 mei 2007 16:44 schreef fanneke het volgende:
Na KSC promoveren nu ook Hansa Rostock en MSV Duisburg naar de 1.Bundesliga.
Braunschweig, Burghausen, Unterhaching en Rot-Weiß Essen degraderen naar de Regionalliga.
Dat is al jaren zo en dat maakt de compeititie extra spannend. Nadeel is wel dat je als relatief grote club redelijk ongelukkig kunt degraderen en as je eenmaal in de Regionalliga bent beland ben je nog niet terug. Zie Fortuna Düsseldorf bijvoorbeeld.quote:
Van de voormalige Oost-Duitse clubs heeft Hansa zich eigenlijk het best ontwikkld. Met Cottbus als goede tweede.quote:Op zondag 20 mei 2007 17:29 schreef -Vaduz- het volgende:
Mooie vrije trap, die laatste goal van Hansa Rostock. Leuk dat die club weer terug is, ik vind dat ze op het hoogste niveau thuishoren. Het elftal moet wel dringend versterkt worden, hiermee gaan ze het zeker niet redden.
moeten ze in Nederland doen, ik wordt een beetje moe van dat fc eindhoven, helmond sport, agovv etcquote:Op zondag 20 mei 2007 17:30 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat is al jaren zo en dat maakt de compeititie extra spannend. Nadeel is wel dat je als relatief grote club redelijk ongelukkig kunt degraderen en as je eenmaal in de Regionalliga bent beland ben je nog niet terug. Zie Fortuna Düsseldorf bijvoorbeeld.
Ja, voor een club als Eindhoven zou dat ook beter zijn. Dan spelen ze eindelijk weer eens ergens om, nu gaat het al 30 jaar nergens om.quote:Op zondag 20 mei 2007 17:37 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
moeten ze in Nederland doen, ik wordt een beetje moe van dat fc eindhoven, helmond sport, agovv etc
Magdeburg staat op het punt te promoveren naar de 2.Bundesliga.quote:Op zondag 20 mei 2007 17:38 schreef tong80 het volgende:
Waar zijn Magdenburg, Dunamo Dresden Dynamo Berlijn en Lok. Leipzig gebleven ?
Dynamo Belrin is tegenwoordig inderdaad BFC Dynamoquote:Op zondag 20 mei 2007 17:41 schreef hello_moto1992 het volgende:
dyname berlin (BFC Dynamo? ) speelt oberliga noord-oost
zijn dat zulke interessante wedstrijden dan?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:33 schreef fanneke het volgende:
Vandaag staat het duel tussen de # 9 (1860 München) en # 8 (FC Augsburg) van de 2.Bundesliga op het programma.
Aantal toeschouwers: 69.000 !!! Totaal uitverkocht.
![]()
Stand na een half uur is overigens 0-2.
1860 is populairder in München dan Bauern.quote:Op zondag 20 mei 2007 17:46 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
zijn dat zulke interessante wedstrijden dan?
dat is wel gek :pquote:Op zondag 20 mei 2007 19:58 schreef tong80 het volgende:
[..]
1860 is populairder in München dan Bauern.
Jammer dat Braunschweig en RW Essen eruit gaan. Leuke club. Duisburg vind ik een erg saaie club. Had liever Freiburg zien promoveren.quote:Op zondag 20 mei 2007 16:44 schreef fanneke het volgende:
Na KSC promoveren nu ook Hansa Rostock en MSV Duisburg naar de 1.Bundesliga.
Braunschweig, Burghausen, Unterhaching en Rot-Weiß Essen degraderen naar de Regionalliga.
RW Essen schippert de laatste jaren al tussen de 2. Bundesliga en de Regionalliga en Braunschweig heeft het 2 of 3 seizoenen nu volgehouden in de 2. Bundesliga en degraderen nu ook weer.quote:Op maandag 21 mei 2007 00:32 schreef tong80 het volgende:
Jeetje twee grote clubs die degraderen Braunschweig speelde in de jaren zeventig nog in europa.
Freiburg is inderdaad een leuke, eigenzinnige club. Promotie zou ook leuk geweest zijn voor trainer Volker Finke, die er na 16 jaar mee stopt.quote:Op zondag 20 mei 2007 21:34 schreef Barnet_Bee het volgende:
[..]
Jammer dat Braunschweig en RW Essen eruit gaan. Leuke club. Duisburg vind ik een erg saaie club. Had liever Freiburg zien promoveren.
Ik had het Finke ook wel gegund. Vroeger schreef ik wel eens clubs aan waar ik sympathie voor had en van Freiburg kreeg ik een heel pakket terug, met o.a. een kaart + persoonlijke boodschap + handtekening van Finke. Ook van Sutter kreeg ik zoiets. Sindsdien heb ik wel enige sympathie voor die gasten.quote:Op maandag 21 mei 2007 10:08 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Freiburg is inderdaad een leuke, eigenzinnige club. Promotie zou ook leuk geweest zijn voor trainer Volker Finke, die er na 16 jaar mee stopt.
Al rellende de 2. bundesliga in.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 01:58 schreef fanneke het volgende:
FC Sankt Pauli is vanavond na een 2-2 gelijkspel tegen Dynamo Dresden gepromoveerd naar de 2.Bundesliga.![]()
De 2e promotieplaats in de Regionalliga Nord gaat tussen Magdeburg, Osnabrück en (kleine kans) Wuppertaler SV.
Bij Sankt Pauli toch 80.000 supporters??quote:Op zaterdag 26 mei 2007 01:58 schreef fanneke het volgende:
FC Sankt Pauli is vanavond na een 2-2 gelijkspel tegen Dynamo Dresden gepromoveerd naar de 2.Bundesliga.![]()
De 2e promotieplaats in de Regionalliga Nord gaat tussen Magdeburg, Osnabrück en (kleine kans) Wuppertaler SV.
1-1 eindstand.quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:24 schreef travelman het volgende:
Kaiserslautern - Gladbach: saaie pot tot nu toe. K'lautern net twee dikke kansen gehad en Gladbach speelt in het lichtblauw![]()
Matig. Maar er zijn slechtere resultaten geboekt op de Betzenberg.quote:Op maandag 13 augustus 2007 21:24 schreef travelman het volgende:
Kaiserslautern - Gladbach: saaie pot tot nu toe. K'lautern net twee dikke kansen gehad en Gladbach speelt in het lichtblauw![]()
50.000 man op de tribunes.quote:
Gestopt volgens mij.quote:Op vrijdag 24 augustus 2007 16:01 schreef PogueMahone het volgende:
zjroen, hoe is het met der Arie?
Er waren er 9300 bij de wedstrijd tegen Wiesbaden... Als Braunschweig laatste staat en tegen Babelsberg (promovendus Oberliga) speelt dan zitten er meer dan 14.000 man op de tribunes. Als ze die verliezen (quote:Op maandag 27 augustus 2007 12:19 schreef hello_moto1992 het volgende:
Hoeveel man zitten er nou op de tribune bij pak 'm beet Erzgebirge Aue ?
Vorig seizoen ging het nog veel beter en hebben ze in de eerste helft van het seizoen verschillende keren eerste gestaan of sowieso in de top. De tweede seizoenshelft verliep echter dramatisch en uiteindelijk zijn ze in de Regionalliga gebleven door doelpuntenverschil met de #15 (overigens wel 16 doelpunten), de laatste plaats die naar degradatie in de Oberliga leidt.quote:Op zaterdag 25 augustus 2007 17:26 schreef MCH het volgende:
Union Berlin vandaag weer overtuigend gewonnen, ik blijf ze volgen.
Het is de bedoeling dat Union bij de eerste tien eindigt dit seizoen om zo mee te kunnen doen aan de nieuw te vormen 3. Bundesliga. Volgens mij heb ik in een Berlijnse krant wel gelezen dat dat nog erg lastig gaat worden, maar een goed begin is het halve werk. Ook al was de seizoenstart tegen Dusseldorf vrij dramatisch.quote:Op maandag 27 augustus 2007 12:55 schreef MahirBurekovic het volgende:
[..]
Vorig seizoen ging het nog veel beter en hebben ze in de eerste helft van het seizoen verschillende keren eerste gestaan of sowieso in de top. De tweede seizoenshelft verliep echter dramatisch en uiteindelijk zijn ze in de Regionalliga gebleven door doelpuntenverschil met de #15 (overigens wel 16 doelpunten), de laatste plaats die naar degradatie in de Oberliga leidt.
Wat positief is dit seizoen is dat de sterke concurrenten Osnabrück en Sankt Pauli niet meer meespelen. De favorieten in mijn ogen zijn Fortuna Düsseldorf, Wuppertal, Magdeburg, en Kickers Emden (relatief een hele kleine club) is ook dit seizoen weer heel sterk begonnen. Verder geef ik Braunschweig ondanks hun extreem slechte seizoenstart nog zeker kansen. Union Berlin kan meedoen, alleen vrees ik weer zo'n scenario als vorig seizoen.
Als je in de Regionalliga speelt doe je met een redelijk team altijd mee om promotie, omdat om te beginnen de tweede teams van clubs (dit seizoen 5) niet mogen promoveren. Dan heb je dus nog maar 13 concurrenten om 2 promotieplaatsen, waarvan er een aantal sowieso niet meedoen (Verl, Babelsberg) en de teams die een kutseizoen doormaken (altijd wel eentje op z'n minst). Dan hou je dus maar hooguit 10 concurrenten over.quote:Op dinsdag 28 augustus 2007 18:50 schreef MCH het volgende:
[..]
Het is de bedoeling dat Union bij de eerste tien eindigt dit seizoen om zo mee te kunnen doen aan de nieuw te vormen 3. Bundesliga. Volgens mij heb ik in een Berlijnse krant wel gelezen dat dat nog erg lastig gaat worden, maar een goed begin is het halve werk. Ook al was de seizoenstart tegen Dusseldorf vrij dramatisch.![]()
De eerste Dreier afgelopen speelronde, thuis tegen Osnabruck. Staan nu 12de (quote:Op woensdag 29 augustus 2007 16:28 schreef RuutR het volgende:
Gladbach mag wel oppassen dat ze straks niet in de 3e Liga spelen. Zelfs gelijk spelen tegen een club waar ik echt nog nooit van gehoord heb![]()
Eigen schuld. Maar goed, al blijven ze de hele eerste helft van de competitie laatste staan, dan nog is het goed mogelijk dat ze uiteindelijk bij de eerste 10 eindigen. 't Is betrekkelijk onvoorspelbaar. Aanvaller André Schembri scoorde afgelopen zaterdag trouwens de 2-1 tegen Turkije.quote:Op maandag 10 september 2007 14:11 schreef Barnet_Bee het volgende:
Braunschweig is echt een drama dit jaar. Die gaan de boot voor de 3. Bundesliga missen. Erg zuur voor die club, toch een traditionsverein.
quote:1 1860 München 5 3 2 0 13:4 9 11
2 Greuther Fürth 5 3 2 0 7:2 5 11
3 1. FSV Mainz 05 (A) 5 3 1 1 11:7 4 10
4 FC St. Pauli (N) 5 3 0 2 6:5 1 9
5 Kickers Offenbach 5 3 0 2 7:9 -2 9
6 Alemannia Aachen (A) 5 2 2 1 7:5 2 8
1. FC Köln 5 2 2 1 7:5 2 8
8 SC Freiburg 5 2 2 1 7:6 1 8
9 Borussia M'gladbach (A) 5 2 2 1 7:8 -1 8
10 Erzgebirge Aue 5 2 1 2 9:7 2 7
11 TuS Koblenz 5 2 1 2 7:9 -2 7
12 SV Wehen Wiesbaden (N) 5 2 1 2 8:11 -3 7
13 VfL Osnabrück (N) 5 1 2 2 5:7 -2 5
14 FC Augsburg 5 1 1 3 9:11 -2 4
15 1899 Hoffenheim (N) 5 1 1 3 7:10 -3 4
16 1. FC Kaiserslautern 5 0 3 2 4:7 -3 3
17 SC Paderborn 07 5 0 2 3 0:4 -4 2
18 FC Carl Zeiss Jena 5 0 1 4 7:11 -4 1
Volgens de stadionspeaker waren er 2.033 toeschouwers, waarvan (naar mijn eigen schatting) zo'n 400 Magdeburg fans.quote:Op zondag 23 september 2007 10:56 schreef Barnet_Bee het volgende:
Magdeburg valt inderdaad erg tegen na vorig seizoen. Ik had er veel meer van verwacht. Zat het een beetje vol bij Ahlen?
Kaiserslautern met 3 uit 6 dik onder de streep.quote:Op zondag 23 september 2007 15:53 schreef JLSB het volgende:
Overigens verloor Mainz vandaag van Kickers Offenbach en verloor voormalig kampioen Kaiserslauteren van Freiburg...
Nog wel...quote:Op zondag 23 september 2007 21:53 schreef Barnet_Bee het volgende:
Kaiserslautern is echt dramatisch bezig. Is dar Kjetil Rekdal nu geen trainer?
Had je vantevoren kunnen weten.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 12:56 schreef JLSB het volgende:
- De infrastructuur rondom het Nordpark is zwaar klote...
Wij waren via VVV-Venlo daar. We waren met de spelersbus daar, toen ze dat zagen mochten we overal doorrijden en zaten we zo op de snelweg. Ik zag wel enorm veel auto's in de file staan rondom het stadion...quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 13:56 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Had je vantevoren kunnen weten.![]()
Hoe lang heb je er over gedaan om vanaf de parkeerplaats de snelweg te bereiken?
Heb zelf alleen de eerste helft gezien via een stream. Was idd niet veel soeps, en ben derhalve ook in slaap gevallen.Tweede helft helaas niet kunnen zien.
Capaciteit:quote:Op donderdag 25 oktober 2007 21:34 schreef MCH het volgende:
Komt in de buurt van de Langeleegte dacht ik zo.
Het dorp zelf is niet zo groot, maar de gemeente Sinsheim heeft zo'n 35.000 inwoners (nog steeds heel weinig; Emden heeft er bijvoorbeeld meer dan 50.000, na Verl (25.000) de kleinste plaats uit de Regionalliga Nord) maar het valt onder de Rhein-Neckar-Kreis waar er meer dan 500.000 mensen wonen en er verder ook geen noemenswaardige clubs zijn (de rest speelt hooguit in de Oberliga Baden-Württemberg, oftewel vierde divisie), zodat mensen uit de hele regio Hoffenheim zouden kunnen supporten.quote:Op dinsdag 30 oktober 2007 15:48 schreef bassieVL het volgende:
Hoffenheim heeft 3272 inwoners, daar heb je toch ook niet echt een groot stadion voor nodig.
Maar ze zijn begonnen met een nieuw stadion, capaciteit 30.050 toeschouwers:
http://de.wikipedia.org/wiki/Hopp-Stadion
Heb je daar een linkje naar?quote:Op dinsdag 6 november 2007 11:21 schreef DarkShine het volgende:
Stond laatst een enorm stuk in het Limburgs Dagblad over het Chelski van de 2. Liga.
Lees het nu pas, staat er helaas nie tmeer op.quote:
Nou en. Vanwaar die fandom hier steeds omtrent die clubquote:Op maandag 10 december 2007 23:07 schreef bassieVL het volgende:
Gladbach is nu Herbstmeister na de 3-1 uitoverwinning bij Freiburg. En ondertussen 8 punten los van een niet-promotieplaats.
Nou ja, als je pa in de hoogtijdagen van Gladbach een seizoenskaart had dan wordt dat er wel een beetje ingegoten.quote:Op maandag 10 december 2007 23:16 schreef MahirBurekovic het volgende:
[..]
Nou en. Vanwaar die fandom hier steeds omtrent die club
Als je bent opgegroeid in Venlo heb je nog zoiets als 'Support you're locals!'.quote:Op dinsdag 11 december 2007 08:32 schreef bassieVL het volgende:
Mooie historie, leuk stadion (zowel het oude als nieuwe), goede fans.
En als je bent opgegroeid in Venlo is het ook nog eens dichtbij.
you'requote:Op dinsdag 11 december 2007 11:06 schreef DarkShine het volgende:
[..]
Als je bent opgegroeid in Venlo heb je nog zoiets als 'Support you're locals!'.
Op bijna hetzelfde moment mocht Holger Fach (o.a. vroeger werkzaam bij VfL Wolfsburg) bij SV Paderborn opkrassen.quote:Op zaterdag 9 februari 2008 14:50 schreef fanneke het volgende:
De thuisnederlaag tegen 1860 München gisteravond (de 1-2 viel in blessuretijd) heeft trainer Rekdal van Kaiserslautern de kop gekost.
Kaiserslautern staat nog steeds op een degradatieplaats.
Ik volg de 2e liga en de Regionalliga's niet zo, maar ik zat toevallig te kijken wie er op dit moment in de 3e liga zouden komen. Toen ik Kaiserslautern daar bij zag staan, kon ik het niet geloven. Hoe kan het dat ze zo afgezakt zijn? Financiele problemen of gewoon pech?quote:Op vrijdag 4 april 2008 22:49 schreef fanneke het volgende:
Kaiserslautern naar de 3e Liga.![]()
Ik moet er niet aan denken.
Ja, alleen Nord eerlijk gezegd. Süd interesseert me dan weer helemaal niets. Ben benieuwd wie de twee promovendi gaan worden in Nord. Ik hoop niet de twee die nu bovenaan staan, dat vind ik niet zo'n boeiende clubs.quote:Op vrijdag 4 april 2008 23:38 schreef MCH het volgende:
Regionalliga spannendddd, volgt iemand die nog?
Gisteren wel weer 20.000 man op de tribunes ...quote:Op zaterdag 5 april 2008 10:37 schreef bassieVL het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar Kaiserslautern. Lijkt me ook geen pretje om fan van die club te zijn.
uitslag 1-1, na een penalty voor Köln in blessuretijd.quote:
Welke waren dat? Elke week staan er weer anderen bovenaan...quote:Op zaterdag 5 april 2008 08:51 schreef Barnet_Bee het volgende:
[..]
Ja, alleen Nord eerlijk gezegd. Süd interesseert me dan weer helemaal niets. Ben benieuwd wie de twee promovendi gaan worden in Nord. Ik hoop niet de twee die nu bovenaan staan, dat vind ik niet zo'n boeiende clubs.
Op basis van het programma valt te verwachten dat Osnabrück of Offenbach degradeert. Augsburg zal normaalgesproken immers van Jena winnen en Kaiserslautern heeft het voordeel dat Köln nergens meer voor speelt en het promotiefeest net achter de rug heeft.quote:Op maandag 12 mei 2008 01:27 schreef fanneke het volgende:
1.FC Köln dus weer terug naar de Bundesliga (2-0 winst op Mainz). Gladbach promoveerde afgelopen woensdag al.
3e promotieplaats gaat tussen Hoffenheim (57 punten), Mainz (55) en Freiburg (55).
Erzgebirge Aue, Paderborn en Carl Zeiss Jena degraderen.
Laatste degradatieplaats gaat tussen Koblenz(38 punten), Offenbach(38), Augsburg(37), Osnabrück(37) en Kaiserslautern (36).
Programma voor de laatste speeldag (volgende week zondag):
SC Paderborn 07 - Borussia Mönchengladbach
1899 Hoffenheim - SpVgg Greuther Fürth
Erzgebirge Aue - 1860 München
1. FC Kaiserslautern - 1. FC Köln
Alemannia Aachen - TuS Koblenz
FC Augsburg - FC Carl Zeiss Jena
VfL Osnabrück - Kickers Offenbach
SC Freiburg - SV Wehen Wiesbaden
FSV Mainz 05 - FC St. Pauli
quote:Op vrijdag 16 mei 2008 04:55 schreef tong80 het volgende:
Maar Köln zal Kaiserslautern graag het laatste setje geven.
LOL heeft die miljardair het gered met z'n Hoffenheim? Echt briljantquote:Op zondag 18 mei 2008 16:06 schreef -Vaduz- het volgende:
Gelukkig is Kaiserslautern safe. Tof voor Hoffenheim, een volksfeest daar nu.
Voor de eerste keer in hun bestaan.quote:Op zondag 18 mei 2008 15:54 schreef Bos81 het volgende:
[..]
Kaiserslautern wint en zijn dus gered.
Hoffenheim wint ook en die zien we dus terug in de Bundesliga volgend jaar.
Dat oude stadion is me ook een bouwval zeg.quote:Op dinsdag 9 juni 2009 16:09 schreef Prosac het volgende:
Gigantische kick.
Kickers Emden (3. Liga) levert de proflicentie in omdat ze de financiering voor het nieuwe stadion niet rond kunnen krijgen ivm de economische crisis. Zonder concrete stadionplannen kan de bond niet langer de dispentatie handhaven.
Laatst zag ik deze ergens.quote:
De teller staat nu op zeven keer vijfde in de laatste negen jaarquote:Op woensdag 15 augustus 2007 00:50 schreef PogueMahone het volgende:
Nog een opvallend feitje: Greuther Fürth werd de afgelopen zeven jaar zes keer vijfde, nicht zu fassen
Wat een stagnatie.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 16:23 schreef PogueMahone het volgende:
[..]
De teller staat nu op zeven keer vijfde in de laatste negen jaar
Vreemd idd.quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:59 schreef Barnet_Bee het volgende:
Hopelijk kan RW Essen dit jaar wel promoveren. Jammer dat zo'n club nu op het vierde niveau uitkomt.
Met dat Playmobil-stadion van ze? Liever niet.quote:Op zondag 9 augustus 2009 15:37 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Het wordt eens langzamerhand tijd dat Greuther Fürth promoveert.
Union Berlin wint gelijk met een dikke 3-0 bij Oberhausen. Op naar de Bundesligaquote:Op zondag 9 augustus 2009 17:35 schreef tong80 het volgende:
[..]
Vreemd idd.
Maar wat dacht je van de clubs uit Oost-Duitsland ?
quote:Op zondag 9 augustus 2009 21:46 schreef MCH het volgende:
[..]
Union Berlin wint gelijk met een dikke 3-0 bij Oberhausen. Op naar de Bundesliga
Na 2 wedstrijden 6 punten, lekkere start voor Union.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 16:13 schreef Ofyles2 het volgende:
Union Berlin - For.Düsseldorf
1:0 (0:0)
Is in het stadion 2x gereanimeerd wat ik van een Alemannia fan op het werk begreep...quote:Tragischer Unglücksfall nach dem Spiel
Nach dem Spiel gegen den FC St. Pauli ereignete sich ein tragischer Unglücksfall. Ein 38-jähriger Pauli-Fan stürzte von der Brüstung des Gäste-Blocks, als er den Sieg der Mannschaft feierte. Nach bisherigen Erkenntnissen stand oder saß der Mann auf der Brüstung.
Er zog sich beim Sturz Gesichtsverletzungen zu und wurde ins Krankenhaus eingeliefert. "Wir haben routinemäßig die Ermittlungen aufgenommen. Nach unseren bisherigen Erkenntnissen handelt es sich um einen Unglücksfall. Zum jetzigen Zeitpunkt liegen uns keine Hinweise auf Fremdverschulden oder Mängel an der Bausubstanz des Stadions vor", erklärte Paul Kemen, Pressesprecher der Polizei Aachen.
Bron
In de Bundesliga is Hecking vertrokken bij H96, de teller staat na 2 speelrondes dus al op 3...quote:Op woensdag 19 augustus 2009 18:04 schreef fanneke het volgende:
Na Mainz in de Bundesliga heeft ook in de 2. Bundesliga een club nu al zijn trainer ontslagen. Karlsruher SC ontdeed zich vandaag van Edmund Becker.
Nee, dat is NRW-Liga (vijfde niveau).quote:Op donderdag 20 augustus 2009 16:46 schreef methodmich het volgende:
Iwan Redan op proef bij Osnabrück, dus wellicht straks in deze competitie te zien.
Sportfreunde Siegen is geen 3. Bundesliga toch?
Wordt die gespeeld in het Westfalen of Rote Erde?quote:Op zaterdag 5 september 2009 14:39 schreef Marioow het volgende:
Morgen aanwezig bij BVB 2 - Dynamo Dresden.
Inderdaad jammer, is kijken hoe vol het morgen zit in het Westfalen verwacht ook wel redelijk wat Dynamo Supporters mee.quote:Op zaterdag 5 september 2009 15:46 schreef Barnet_Bee het volgende:
Dat is jammer. Ik had Rote Erde wel eens vol willen zien zitten.
Het viel tegen, Dynamo had een uitvak vol mee en bij ons waren block 12 en 13 gevuld plus nog los wat mensen op de Ost- Tribune in totaal zo'n 3500 man waarvan denk ik zo'n 800 Dynamo Supporters.quote:Op zaterdag 5 september 2009 15:58 schreef Marioow het volgende:
[..]
Inderdaad jammer, is kijken hoe vol het morgen zit in het Westfalen verwacht ook wel redelijk wat Dynamo Supporters mee.
Had ik al niet eerder gezegd dat die tweede elftallen nauwelijks publiek trekken.quote:Op zondag 6 september 2009 20:00 schreef Marioow het volgende:
[..]
Het viel tegen, Dynamo had een uitvak vol mee en bij ons waren block 12 en 13 gevuld plus nog los wat mensen op de Ost- Tribune in totaal zo'n 3500 man waarvan denk ik zo'n 800 Dynamo Supporters.
Programma komend weekend in de 2. Bundesliga...quote:Op zondag 6 september 2009 20:18 schreef MCH het volgende:
[..]
Had ik al niet eerder gezegd dat die tweede elftallen nauwelijks publiek trekken.
De stand in de 2. Bundesliga:quote:
quote:Op maandag 21 september 2009 22:31 schreef Barnet_Bee het volgende:
Ik was afgelopen zondag bij SW Essen, hebben ze ineens die mooie staantribune gesloopt. Balen, want daarvoor ging ik eigenlijk
Helaas wel. Dat bovenste deel is nu een grasheuvel en het onderste deel is vernieuwd. Is echt een stuk minder. Ik zal mijn foto's een uploaden.quote:Op maandag 21 september 2009 22:51 schreef fanneke het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Dus dit is verleden tijd?
Da's wel heel jammer, want ik had SWE nog op mijn lijstje staan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |