De uitslagen tot nu toe zijnquote:Rot-Weiß Ahlen
Wuppertaler SV Borussia
Werder Bremen II
RW Erfurt
VfB Lübeck
Kickers Emden
Hamburger SV II
1. FC Magdeburg
Borurssia Dortmund II
Holstein Kiel
Hertha BSC II
VfL Osnabrück
1. FC Union Berlin
Dynamo Dresden
SV Wilhelmshaven
Bayer Leverkusen II
Borussia Mönchengladbach II
FC Sankt Pauli
Fortuna Düsseldorf
Hier is de eerste speelronde al compleet afgewerkt. De uitslagen zijnquote:Stuttgarter Kickers
SV Wehen
1. FC Saarbrücken
Hessen Kassel
VfB Stuttgart II
SC Pfullendorf
FK Pirmasens
TSG Hoffenheim
Karlsruher SC II
1860 München II
1. FC Kaiserslautern II
SSV Reutlingen 05
Sportfreunde Siegen
SV Darmstadt 98
FC Bayern München II
VfR Aalen
SV Elversberg
FC Ingolstadt 04
Foto's?quote:Op zondag 6 augustus 2006 00:29 schreef zjroentje het volgende:
Er rolde ook een spandoek met die strekking de tribunes af.
Kwamen die er ff bedrogen uit.
Oww.. kan je degraderen uit Regionallia? Wist ik niet....quote:Op zondag 6 augustus 2006 00:37 schreef zjroentje het volgende:
Oberliga Westfalen spelen die dit jaar.
Titel zal wel bij Bremen blijven, alleen kunnen die niet promoveren naar de 2e Bundesliga.quote:Op zondag 6 augustus 2006 00:50 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Maar nog een vraagje:
Als bijv. Werder Bremen II eerste word en Dusseldorf tweede, dan wint Dusseldorf toch de titel ofniet?
Ergens een bron?quote:Op zondag 6 augustus 2006 01:18 schreef DutchGrecian het volgende:
Dit is het laatste (of voorlaatste) jaar dat de regionalliga bestaat. Daarna komt de 3. Bundesliga met 18 clubs. Of daar nog tweede elftallen in spelen weet ik niet/.
Is voor mij ook nieuw.quote:
Jawel.quote:
Bild Seizoensgids voor komend seizoen.quote:Op zondag 6 augustus 2006 16:17 schreef methodmich het volgende:
[..]
Is voor mij ook nieuw.
Gaat ook wel hard dan, de Regionalliga is nog maar een paar jaar in deze vorm bezig. Eerst bestond die nog uit 4 regio's.
Ik zal eens kijken wat Der Kicker er over schrijft. Heb het Bundesliga Sonderheft net binnen.quote:Op zondag 6 augustus 2006 17:24 schreef DutchGrecian het volgende:
[..]
Bild Seizoensgids voor komend seizoen.
Vanaf 2008-2009 komt er een 3. Bundesliga met 18 clubs. Zonder tweede elftallen. Daaronder 3 regionalliga's en daaronder 6 oberliga's.
Dat valt wel mee, zouden niet misstaan in de eerste divisie, maar bovenin meedraaien nee. Zelfde geldt voor de Regionalliga. Clubs als Kickers Emden halen het echt niet in de Jupiler League van NL.quote:Op zondag 6 augustus 2006 00:34 schreef tong80 het volgende:
Ik denk dat de gemiddelde Oberliga club mee bovenin draait hier in de eerste divisie.
Is die al uit dan? Juventus nemen is ook leukquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 18:14 schreef DeVinger het volgende:
Met de nieuwe Football Manager 2007 eens een clubje uit de Duitse Regionalliga onder mijn hoede nemen
Dat heb ik ook nog niet gehoord en in Kicker kan ik het ook niet terugvinden. Zou op zich wel logisch zijn aangezien Duitsland genoeg goede clubs heeft voor drie volwaardige profliga's. Voor zo ver je de Regionalliga amateuristisch kunt noemen dan.quote:Op zondag 6 augustus 2006 17:24 schreef DutchGrecian het volgende:
[..]
Bild Seizoensgids voor komend seizoen.
Vanaf 2008-2009 komt er een 3. Bundesliga met 18 clubs. Zonder tweede elftallen. Daaronder 3 regionalliga's en daaronder 6 oberliga's.
Ik wil binnenkort eens een keer naar een thuiswedstrijd van Fortuna Düsseldorf, lijkt me wel geinig om een regionalligawedstrijd in zo'n imposant stadion te zien.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 02:08 schreef fanneke het volgende:
1.FC Kaiserslautern wint eerste wedstrijd thuis met 1-0 van Rot-Weiß Essen. Voor 40.051 toeschouwers!!!
Wacker Burghausen-Karlsruher SC 0-4
Kickers Offenbach-Carl Zeiss Jena 2-2
In de Regionalliga Nord één wedstrijd:
Rot-Weiß Erfurt-VfL Osnabrück 1-2
Ik ben afgelopen weekend naar Wuppertaler SV-Sankt Pauli (3-1) geweest. Leuke wedstrijd, leuke sfeer(voornamelijk door de vele St. Pauli fans). Niveau is vergelijkbaar met onze 1e Divisie...eh, ik bedoel de Jupiler League.![]()
Ben van plan dat meer te gaan doen dit seizoen(ook in 2e Bundesliga zit leuke clubs om te gaan bekijken).
Best boring, als ik jou was zou ik een andere club kiezen of je moet naar Dusseldorf tegen Dresden zijn dat kan nog weleens een gezellig sfeertje worden, maar voor de rest is het echt saai. Spelen ze een wedstrijd in het Paul Janes Stadion dan kan het nog leuk zijn.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 11:00 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik wil binnenkort eens een keer naar een thuiswedstrijd van Fortuna Düsseldorf, lijkt me wel geinig om een regionalligawedstrijd in zo'n imposant stadion te zien.
Hier zijn ze al een tijdje mee bezig, maar ik dacht dat hier in september over gestemd zou worden. Kan ook zo zijn dat er al over gestemd is in de afgelopen weken. Ik zal het eens even navragen bij mijn Duitse kennissen.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 10:59 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat heb ik ook nog niet gehoord en in Kicker kan ik het ook niet terugvinden. Zou op zich wel logisch zijn aangezien Duitsland genoeg goede clubs heeft voor drie volwaardige profliga's. Voor zo ver je de Regionalliga amateuristisch kunt noemen dan.![]()
Düsseldorf staat inderdaad niet bekend om z'n fanatieke aanhang, maar ik wil sowieso wel eens dat stadion (dat nooit gebouwd had mogen worden) bekijken.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 11:17 schreef spurs het volgende:
[..]
Best boring, als ik jou was zou ik een andere club kiezen of je moet naar Dusseldorf tegen Dresden zijn dat kan nog weleens een gezellig sfeertje worden, maar voor de rest is het echt saai. Spelen ze een wedstrijd in het Paul Janes Stadion dan kan het nog leuk zijn.
Ze zijn iig in capaciteit achteruit gegaan.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 11:19 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Düsseldorf staat inderdaad niet bekend om z'n fanatieke aanhang, maar ik wil sowieso wel eens dat stadion (dat nooit gebouwd had mogen worden) bekijken.
Daar is Nederland-Engeland in '88 gespeeld.quote:Op zondag 13 augustus 2006 13:04 schreef zjroentje het volgende:
[..]
Ze zijn iig in capaciteit achteruit gegaan.
Ben als klein jochie eens een keer naar Dusseldorf geweest, toen ze nog Bundesliga speelden. Man, wat een joekel van een stadion was dat.
Burghausen is inderdaad een veredelde amateurclub die alleen maar door Wacker in de tweede Bundesliga speelt.quote:Op maandag 28 augustus 2006 00:12 schreef fanneke het volgende:
In de 2.Bundesliga na 3 speeldagen nog 2 clubs met het maximale aantal punten: Karlsruher SC en MSV Duisburg.
Opvallend vind ik dat Koblenz als debutant al op 6 punten staat.
Burghausen onderaan(spelen morgen nog wel tegen 1860) en dat mag van mij wel zo blijven.
Was Dynamo Dresden en niet Aue en de Allianz Arena was toen zelfs in zijn geheel uitverkocht. Dus er waren zelfs 66.000 toeschouwers aanwezig, waarvan 20.000 Dresden supportersquote:Op maandag 28 augustus 2006 20:50 schreef FritsSissing het volgende:
Ik was wat standen aan het bekijken van lagere divisies dan kom je toch wat namen tegen hoor. Tebe Berlin, Ulm1846, Union Berlin, Waldhoff Manheim zijn toch teams die wat hebben gepresteerd wat jaren terug maar nu hard zijn teruggevallen, maar dat vind ik ook wel de charme van het duitse systeem snel stijgen/snel zakken.
P.s iemand had het over die 40000 bezoekers bij 1FCK kan me nog een wedstrijd vorig jaar herineren 1860-Aue 63000 mensen met 15000 mensen uit Aue![]()
Helaas je zit er toch echt naast, check anders de foto's ff op stadionwelt, bij fans.quote:Op maandag 28 augustus 2006 21:00 schreef FritsSissing het volgende:
Zou toch zweren dat het Aue was maar als jij het zegt geloof ik je dank voor correctie dan.
quote:1 Hansa 16 10 6 0 30-11 36
2 Karlsruher 16 10 5 1 39-17 35
3 Duisburg 16 7 8 1 30-16 29
4 Kaiserslautern 16 8 5 3 23-14 29
5 Erzgebirge Aue 16 9 2 5 25-20 29
6 1860 Munchen 16 7 4 5 19-20 25
7 Augsburg 16 5 6 5 15-15 21
8 Greuther Furth 16 5 5 6 24-21 20
9 Cologne 16 5 4 7 22-22 19
10 Kickers Offenbach 16 5 4 7 19-23 19
11 Koblenz 16 5 4 7 19-24 19
12 Paderborn 16 4 6 6 13-17 18
13 Unterhaching 16 4 5 7 15-16 17
14 Freiburg 16 3 7 6 16-24 16
15 Burghausen 16 4 4 8 16-29 16
16 Carl Zeiss Jena 16 3 7 6 18-31 16
17 Essen 16 3 4 9 14-20 13
18 Braunschweig 16 1 6 9 9-26 9
Uiteindelijk 0-3.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:33 schreef fanneke het volgende:
Vandaag staat het duel tussen de # 9 (1860 München) en # 8 (FC Augsburg) van de 2.Bundesliga op het programma.
Aantal toeschouwers: 69.000 !!! Totaal uitverkocht.
![]()
Stand na een half uur is overigens 0-2.
Dat is zeker erg leuk. Vond ik wel een leuke ploeg vroeger. Wat vooral kwam door trainer Schäfer en in mindere mate Oliver Kahn.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 12:45 schreef zjroentje het volgende:
KSC weer terug, dat is echt puik!
Op dit moment nergens. Hij is kort geleden ontslagen bij een club in de VAE.quote:Op dinsdag 8 mei 2007 23:40 schreef tong80 het volgende:
Schäfer ja. Een leuke Duitser. Waar traint ie tegenwoordig ?
wat degraderen er veelquote:Op zondag 20 mei 2007 16:44 schreef fanneke het volgende:
Na KSC promoveren nu ook Hansa Rostock en MSV Duisburg naar de 1.Bundesliga.
Braunschweig, Burghausen, Unterhaching en Rot-Weiß Essen degraderen naar de Regionalliga.
Dat is al jaren zo en dat maakt de compeititie extra spannend. Nadeel is wel dat je als relatief grote club redelijk ongelukkig kunt degraderen en as je eenmaal in de Regionalliga bent beland ben je nog niet terug. Zie Fortuna Düsseldorf bijvoorbeeld.quote:
Van de voormalige Oost-Duitse clubs heeft Hansa zich eigenlijk het best ontwikkld. Met Cottbus als goede tweede.quote:Op zondag 20 mei 2007 17:29 schreef -Vaduz- het volgende:
Mooie vrije trap, die laatste goal van Hansa Rostock. Leuk dat die club weer terug is, ik vind dat ze op het hoogste niveau thuishoren. Het elftal moet wel dringend versterkt worden, hiermee gaan ze het zeker niet redden.
moeten ze in Nederland doen, ik wordt een beetje moe van dat fc eindhoven, helmond sport, agovv etcquote:Op zondag 20 mei 2007 17:30 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Dat is al jaren zo en dat maakt de compeititie extra spannend. Nadeel is wel dat je als relatief grote club redelijk ongelukkig kunt degraderen en as je eenmaal in de Regionalliga bent beland ben je nog niet terug. Zie Fortuna Düsseldorf bijvoorbeeld.
Ja, voor een club als Eindhoven zou dat ook beter zijn. Dan spelen ze eindelijk weer eens ergens om, nu gaat het al 30 jaar nergens om.quote:Op zondag 20 mei 2007 17:37 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
moeten ze in Nederland doen, ik wordt een beetje moe van dat fc eindhoven, helmond sport, agovv etc
Magdeburg staat op het punt te promoveren naar de 2.Bundesliga.quote:Op zondag 20 mei 2007 17:38 schreef tong80 het volgende:
Waar zijn Magdenburg, Dunamo Dresden Dynamo Berlijn en Lok. Leipzig gebleven ?
Dynamo Belrin is tegenwoordig inderdaad BFC Dynamoquote:Op zondag 20 mei 2007 17:41 schreef hello_moto1992 het volgende:
dyname berlin (BFC Dynamo? ) speelt oberliga noord-oost
zijn dat zulke interessante wedstrijden dan?quote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:33 schreef fanneke het volgende:
Vandaag staat het duel tussen de # 9 (1860 München) en # 8 (FC Augsburg) van de 2.Bundesliga op het programma.
Aantal toeschouwers: 69.000 !!! Totaal uitverkocht.
![]()
Stand na een half uur is overigens 0-2.
1860 is populairder in München dan Bauern.quote:Op zondag 20 mei 2007 17:46 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
zijn dat zulke interessante wedstrijden dan?
dat is wel gek :pquote:Op zondag 20 mei 2007 19:58 schreef tong80 het volgende:
[..]
1860 is populairder in München dan Bauern.
Jammer dat Braunschweig en RW Essen eruit gaan. Leuke club. Duisburg vind ik een erg saaie club. Had liever Freiburg zien promoveren.quote:Op zondag 20 mei 2007 16:44 schreef fanneke het volgende:
Na KSC promoveren nu ook Hansa Rostock en MSV Duisburg naar de 1.Bundesliga.
Braunschweig, Burghausen, Unterhaching en Rot-Weiß Essen degraderen naar de Regionalliga.
RW Essen schippert de laatste jaren al tussen de 2. Bundesliga en de Regionalliga en Braunschweig heeft het 2 of 3 seizoenen nu volgehouden in de 2. Bundesliga en degraderen nu ook weer.quote:Op maandag 21 mei 2007 00:32 schreef tong80 het volgende:
Jeetje twee grote clubs die degraderen Braunschweig speelde in de jaren zeventig nog in europa.
Freiburg is inderdaad een leuke, eigenzinnige club. Promotie zou ook leuk geweest zijn voor trainer Volker Finke, die er na 16 jaar mee stopt.quote:Op zondag 20 mei 2007 21:34 schreef Barnet_Bee het volgende:
[..]
Jammer dat Braunschweig en RW Essen eruit gaan. Leuke club. Duisburg vind ik een erg saaie club. Had liever Freiburg zien promoveren.
Ik had het Finke ook wel gegund. Vroeger schreef ik wel eens clubs aan waar ik sympathie voor had en van Freiburg kreeg ik een heel pakket terug, met o.a. een kaart + persoonlijke boodschap + handtekening van Finke. Ook van Sutter kreeg ik zoiets. Sindsdien heb ik wel enige sympathie voor die gasten.quote:Op maandag 21 mei 2007 10:08 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Freiburg is inderdaad een leuke, eigenzinnige club. Promotie zou ook leuk geweest zijn voor trainer Volker Finke, die er na 16 jaar mee stopt.
Al rellende de 2. bundesliga in.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 01:58 schreef fanneke het volgende:
FC Sankt Pauli is vanavond na een 2-2 gelijkspel tegen Dynamo Dresden gepromoveerd naar de 2.Bundesliga.![]()
De 2e promotieplaats in de Regionalliga Nord gaat tussen Magdeburg, Osnabrück en (kleine kans) Wuppertaler SV.
Bij Sankt Pauli toch 80.000 supporters??quote:Op zaterdag 26 mei 2007 01:58 schreef fanneke het volgende:
FC Sankt Pauli is vanavond na een 2-2 gelijkspel tegen Dynamo Dresden gepromoveerd naar de 2.Bundesliga.![]()
De 2e promotieplaats in de Regionalliga Nord gaat tussen Magdeburg, Osnabrück en (kleine kans) Wuppertaler SV.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |