Melk. Veel melk. HEEL VEEL melk. Liters per dag (3-4 liter is een mooie richtlijn). Verder, veel vlees, kip, brood (als je er 6-7 per week doorheen jaagt ben je goed bezigquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 23:45 schreef LoveProfusion het volgende:
Hey efkes een vraagke.
Welke dingen zijn gezond en goed om te eten om wat in gewicht aan te komen? Bedoel niet per se in spiergewicht want ik doe niet aan bodybuilden maar wil gewoon een paar kilo eraan zonder dat ik daar 400 frikadellen moet eten.
Met mijn melk zelfs 35 gram. EN lekker wat vet natuurlijk, voor het testosteronquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 23:52 schreef Fugie het volgende:
ik zie net dat je met een liter melk al 30 gram eiwit naar binnen krijgt
ik krijg nu dus gewoon 3 gram eiwit per kg binnen, lekker veel![]()
quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 21:59 schreef ivosnivo het volgende:
Maar ik heb geen verstand van vrouwen trainen. Gewoon beetje benen en buik laten trainen?
quote:
Pff, ben ik blij dat ik niet bij jou train. Da's best kansloosquote:Op woensdag 9 augustus 2006 00:15 schreef Fugie het volgende:
bij ons worden die vrouwen eerst op de loopband ofzo gezet, of op de powerplate en dan vervolgens gewoon beetje standaard oefeningen maar wel met veel reps.
is supinated nou met je handpalmen naar je toe of van je af...quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 23:28 schreef LedZep het volgende:
Je haalt het meest uit je rugtraining wanneer je zo traint dat de biceps op z'n sterkst is, waardoor de load en volume hoger kan zijn. Biceps uit de beweging halen is dus nutteloos.
Zelfde geldt voor chins; supinated chins zijn beter voor rug dan pronated om 3 redenen:
1. ellebogen dichterbij het lichaam dus meer lat aanspreking dan bovenrug
2. grotere ROM
3. de biceps zijn het sterkst als de hand gesupineerd is. met een supinated grip versterk je dus de zwakste schakel (de biceps) waardoor je de lats meer kan trainen
Waarom deed je 'm uberhaupt met een barbell?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:40 schreef J-Will het volgende:
nicezal het ook eens proberen, ik gebruik altijd een barbell. Doe jij dan met 1 arm tegelijk of met twee?
tot hoeveel kg's gaan jullie dumbells? Want ik zit met mijn bor al over de max van de dumbells bij ons...quote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:26 schreef synthesix het volgende:
Pfoe, en ik maar denken dat die dumbell-bor niet goed lukte gisteren.
Nou ik voelt anders wel echt goed, met een dumbell werkt de bor veel beter dan met een barbell man. Ik voel het zelfs een beetje in mn traps
72 kgquote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:00 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
tot hoeveel kg's gaan jullie dumbells? Want ik zit met mijn bor al over de max van de dumbells bij ons...
Gaat trouwens ook weer nergens over, neem je 'n weekje rust om bij te komen, krijg je overal pijntjes die je normaal never nooit niet voelt als je traint. gelul.
Monstrous 32kgquote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:00 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
tot hoeveel kg's gaan jullie dumbells? Want ik zit met mijn bor al over de max van de dumbells bij ons...
Gaat trouwens ook weer nergens over, neem je 'n weekje rust om bij te komen, krijg je overal pijntjes die je normaal never nooit niet voelt als je traint. gelul.
kijk das 't betere werkquote:
elke keer als ik dat rek zie denk ik; tering ik heb nog lang te gaanquote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:09 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
kijk das 't betere werk
die van ons tot 36.
Hoeveel bench je dan?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 11:49 schreef J-Will het volgende:
bij mij schelen links en rechts vrijwel niet, alleen bij shoulderpress merk ik het echt, daarbij gebruik ik dan ook dumbells. Maar ik vind rows met een barbell wel lekker werken eigenlijk. Mijn row is ook minstens zo sterk als mijn bench, die echt treurig is btw
Mijn sportschool idem.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:09 schreef mister_popcorn het volgende:
kijk das 't betere werk
die van ons tot 36.
Hardcore!! Klink goed iig.quote:Kerel je moet bij "Back to Basics" gaan trainen de sportschool van papa Mike, o.a. Kin Mitchell trainde daar jaren. Als ik in Apeldoorn woonde wist ik het wel ""that's a goeroes place" !!!!
Kun je haar moeder niet evenquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 21:51 schreef ivosnivo het volgende:
Maar ze heeft complex over haar buik, omdat haar moeder daar over klaagt (slaat echt helemaal nergens op). Daarom is ze altijd aan het dieeten enzo, ik ga binnenkort ff soort van voedingsschema voor haar maken, maar aan hoeveel calorien moet ik denken?
Ik zou alle spiergroepen doen. Ik weet niet wat het doel is: als er sprake is van overgewicht is het verstandig om veel cardio te doen of om te gaan spinnen bijvoorbeeld. En mocht ze losse KT niks vinden is BodyPump wellicht een alternatief. Hoewel het bij BodyPump hoofdzakelijk om spieruithoudingsvermogen gaat wordt je er wel wat gedefinieerder van. Het is vooral belangrijk dat ze erachter komt wat ze leuk vindt, zodat ze gemotiveerd blijft en het volhoudt.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 21:59 schreef ivosnivo het volgende:
Maar ik heb geen verstand van vrouwen trainen. Gewoon beetje benen en buik laten trainen?
Ken haar pas een maand en relatie met die ouders is best relaxed, nog ff zou houden voor ik er wat over zeg.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:39 schreef Videopac het volgende:
[..]
Kun je haar moeder niet even? Dit soort opmerkingen zijn voor vrouwen niet leuk om te horen en totaal niet constructief.
Alleen yoghurt eten met een of andere poeier er doorheenquote:Dieeten: hangt er vanaf hoe en wat ze precies doet, maar intensief dieeten zorgt ervoor dat je ook in spiermassa achteruitgaat, waardoor je energiebehoefte in rust lager wordt. Als je dan stopt met dieeten en net zoveel gaat eten als daarvoor kom je dus meer aan en wordt je uiteindelijk zwaarder dan dat je voor het dieet was. Zo wie zo: 6 keer per dag eten en goed ontbijten.
Ik wou er juist wat boven gaan zitten, vooral ook omdat ik haar een keer of 6 per dag wil laten eten.quote:Hoeveel calorien: geen idee. Misschien eerst het huidige eetpatroon eens in de eetmeter gooien en daar iets onder gaan zitten?
Heb ik haar ook al verteld dat ze het best een sport kan gaan doen die ze leuk vind. Waarschijnlijk 1 of 2 keer fitness en 1 keer zwemmen ofzo. Overgewicht heeft ze totaal niet, ze heeft alleen een totaal fucked up eetritme. Ik bedoel als ik 2 keer per week me avond eten oversla voel ik me al kut laat staan 7 keerquote:Ik zou alle spiergroepen doen. Ik weet niet wat het doel is: als er sprake is van overgewicht is het verstandig om veel cardio te doen of om te gaan spinnen bijvoorbeeld. En mocht ze losse KT niks vinden is BodyPump wellicht een alternatief. Hoewel het bij BodyPump hoofdzakelijk om spieruithoudingsvermogen gaat wordt je er wel wat gedefinieerder van. Het is vooral belangrijk dat ze erachter komt wat ze leuk vindt, zodat ze gemotiveerd blijft en het volhoudt.
quote:M.b.t. gewicht ben ik het met LedZep eens: dat zegt niet zo heel veel. Mijn vrouwis best wel afgevallen, maar het laatste half jaar niet zo heel veel. En juist nu krijgt ze veel complimenten dat ze slanker geworden is (in werkelijkheid is de BF naar beneden gegaan en is ze qua spiermassa vooruit gegaan). Zij doet met name Spinning en BodyPump en een beetje KT.
(overigens: de dumbbells gaan bij ons tot 38 kg: meer dan genoeg voor mij).
ik ook zowietsquote:Op woensdag 9 augustus 2006 09:15 schreef J-Will het volgende:
supinated is naar je toe, als ik me niet vergis. Dan zitten de ellebogen in ieder geval dichter bij elkaar, als je chint
Ik kan op die manier 10x chinnen denk ik. Breed met handpalmen van me af, 4 keer
dat herken ik helemaal, overmeurgen vlieg ik er terug inquote:Op woensdag 9 augustus 2006 12:00 schreef mister_popcorn het volgende:
[..]
Wat had je voor de test?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:18 schreef Lanvin het volgende:
heeey ff een vraagje want ik was beetje verrast gister,
ik ging voor het eerst naar Achmea healthcenter (ik weet het, tis geen goede fitness aangezien ze niet vanuit een bodybuilding oogpunt werken, maar meer vanuit "gezond trainen' wat dat dan ook mag zijn.
Maar goed, ze hebben dus 3 testen gedaan, respectievelijk borst, rug en benen..
En hiervandaa willen ze een schema op gaan stellenvind ik erg knap want hoe gaan ze vaststellen hoeveel mijn armen aan kunnen en buik? of is dit wel logisch?
owwwww moet ik daar wat aan doen, ik zit daar maar de binnenkant van me borst te trainenquote:Op woensdag 9 augustus 2006 18:24 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
ik ook zowiets![]()
net 1 keer Fugie.. man daar moet je iets aan doen![]()
pull up mashine.. en je doet 1 rep?quote:Op woensdag 9 augustus 2006 20:41 schreef Fugie het volgende:
[..]
owwwww moet ik daar wat aan doen, ik zit daar maar de binnenkant van me borst te trainen![]()
Maar zijn ermee bezig eh, maar met die pull up machine heb ik id dat ik niet echt alles eruit haal ofzo
vandaag weer gedeadlift voor het eerst in een week of 6, gelijk maar doorgegaan tot 85 kg, voelde goeeedddddd
nee gewoon aan de pullup bar lukt het 1x, op de machine met hulpgewicht doe ik gewoon een paar setjesquote:Op woensdag 9 augustus 2006 20:50 schreef Tommy__ het volgende:
[..]
pull up mashine.. en je doet 1 rep?
aan een pullup bar is toch helemaal nix mashine?![]()
![]()
Ik ga morgen er toch heen dus zal het eens voorstellen, nou ja voorstellen op een toon die wat meer de kant op gaat van eisenquote:Op woensdag 9 augustus 2006 21:51 schreef Fugie het volgende:
als je wil groeien lijkt me 12 minuten wat veel, i kdoe altijd 3 minuten op de roeimachine om mijn bloed sneller te laten lopen en bij elke spiergroep pak ik de eerste set als warming up met de helft vna mijn werkgewicht. Dus als ik rug train en ik begin met een deadlift dan is de eerste set de helft van mijn normale werkgewicht.
en cooling down doe ik al helemaal niet, snap ik het nut niet van.
als je conditioneel ook wat wil doen kan je na je training altijd wat cardio doen.
Blijkbaar niet springlevend genoeg om die oefening nou eindelijk eens goed te spellenquote:Op woensdag 9 augustus 2006 23:10 schreef Tommy__ het volgende:
als ik wat suf of moe wordt tijdens de training ga ik lekker wat deathliften waarna ik weer springlevend ben![]()
Haha zo ben ik ook hoor. Ik doe ook nooit zittende triceps oefeningen, ik ga er liever bij liggen. Het moet natuurlijk wel leuk blijven allemaal.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 10:44 schreef J-Will het volgende:
bij mij ook en daar ben ik blij om. Al zijn er veel van die apen die met de barbell van het squatrek barbell-curls gaan doenTwee stappen verder liggen nog 100 andere barbells maar die moet je dan van de grond pakken.
Mja, maar tis toch andere oefening he. Beetje hetzelfde als bankdrukken en dumbeldrukken.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 11:30 schreef J-Will het volgende:
maar sowieso, die dumbells gaan tot 30 kg en er zijn er gruwelijk veel van 10, 12.5, 15, 17.5, enz...
En ik zie nooit iemand die barbell met meer dan 20 kg. extra behangen. Ofwel: pak gewoon lekker dumbells met dat gewicht, train je meteen allebei je biceps even zwaar
En je kunt de dumbels boven tegen elkaar aantikken (of bijna), zijn zoveel verschillen. Met dumbell curl ook dan kun je je armen draaien, probeer dat maar is met een barbel.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 12:01 schreef LedZep het volgende:
Ik had me iets anders moeten uitdrukken; sinds wanneer hebben bankdrukken en dumbbell drukken een ander motorpatroon c.q. andere spierbelasting? Beweging is hetzelfde, behalve dat je met dumbbells iets verder kan laten zakken zodat de rug meer meehelpt.
Aantikken raad ik je niet aan. Kheb ooit is iemand gezien die een metaalsplinter uit zijn oog moest laten verwijderen. Door het aantikken van dumbellsquote:Op donderdag 10 augustus 2006 12:28 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
En je kunt de dumbels boven tegen elkaar aantikken (of bijna), zijn zoveel verschillen. Met dumbell curl ook dan kun je je armen draaien, probeer dat maar is met een barbel.
Ja en toch blijven het 2 totaal verschillende oefeningen imho.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:25 schreef LedZep het volgende:
"Zoveel verschillen" komt dus gewoon neer op een grotere ROM.
Supinatie vd onderarm is een functie van de biceps, dus in theorie is de dumbbell curl een completere oefening dan de barbell curl. Maar dit geldt natuurlijk niet als dat in praktijk betekent dat je een enorme zwaai maakt.
Ik had het over tikken he, niet over rammen.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:29 schreef Devlinsect het volgende:
[..]
Aantikken raad ik je niet aan. Kheb ooit is iemand gezien die een metaalsplinter uit zijn oog moest laten verwijderen. Door het aantikken van dumbells![]()
fapfapquote:Op donderdag 10 augustus 2006 14:28 schreef Tommy__ het volgende:
na m'n rug van enkele posts geleden, hier m'n voorkant![]()
beetje slechte pose, maar anders was er geen licht en zag je helemaal niets![]()
ja, zeer smalle polsjes en grote handenquote:Op donderdag 10 augustus 2006 14:32 schreef LedZep het volgende:
[..]
fapfap
(Zeer) goede borst, zo te zien mooie diepte in je rug, kleine polsjes jammergenoeg (maar ja, dat verander je niet zo snel)
Deze beste man tikte ook de dumbells. Metaal tegen metaal en dat tikken. Kan altijd wat vrij komen....quote:Op donderdag 10 augustus 2006 14:16 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Ja en toch blijven het 2 totaal verschillende oefeningen imho.
[..]
Ik had het over tikken he, niet over rammen.
Wat jij vind moet je zelf weten, is machine press dan ook hetzelfde volgens jou en smith machine press? En opdrukken?quote:Op donderdag 10 augustus 2006 14:27 schreef LedZep het volgende:
Je kan blijven vinden dat dumbbell bench press en barbell bench press twee totaal verschillende oefeningen zijn, maar dat is nou eenmaal niet zo.
Same here, sldl van 140 was geen probleem gisteren. Is kijken hoe de dl vandaag gaat.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 15:02 schreef McGilles het volgende:
Nu goed bezig mijn kilo'tje brinta weg te werken om vanavond maar weer eens goed te knallen
Ja, de beweging is hetzelfde. Het enige verschil is de bewegingsvrijheid vd beweging, in volgorde:quote:Op donderdag 10 augustus 2006 14:55 schreef ivosnivo het volgende:
[..]
Wat jij vind moet je zelf weten, is machine press dan ook hetzelfde volgens jou en smith machine press? En opdrukken?
Speaking about brinta. Ik had deze keer dus voor de verandering is ff havermout gehaald he.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 15:02 schreef McGilles het volgende:
Nu goed bezig mijn kilo'tje brinta weg te werken om vanavond maar weer eens goed te knallen
Gooi er anders wat honing doorheen.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 16:55 schreef synthesix het volgende:
[..]
Speaking about brinta. Ik had deze keer dus voor de verandering is ff havermout gehaald he.
Jesus wat is die troep GOORRRRRR . Het is niet alleen eentonig, tis ook nog bitter op de een of andere manier. Heb er maar zoetstof een kaneel door geflikkerd om het eetbaar te krijgen, maar nog steeds niet echt lekker.
Vandaag ook ff hang cleans geprobeerd. Techniek ging nog niet zo goed, maar wel lekkere pomp in mn armen. Is ook wel een fijne vervanger voor cardio denk ik.
Heeft dat niet te maken met je onderrug.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 16:33 schreef Lanvin het volgende:
nou vandaag eens ff my way getraint, alles wat hun als advies zagen 30 kilo bij opgeteld, en dat voelde best lekkeralleen ik begrijp nog steeds niet wat ik met een biceps apparaat moet, dat kan je toch veel specifieker en beter trainen met dumbbells. Overigens erg grappig dat het dumbbell hoekje zowat leeg blijft de hele dag
Is het trouwens normaal dat de Abdominal Crunch machine maar tot 80 kilo gaat? Klinkt mij een beetje weinig? Niet dat ik al 80 kilo aankan maar toch..
haha ja daar zit wat in jaquote:Op donderdag 10 augustus 2006 20:11 schreef Setambre het volgende:
[..]
Heeft dat niet te maken met je onderrug.
Als ik 65 kilo naar beneden druk krijg ik last van mijn onderrug. Volgens mij kan 120 kilo nooit goed voor je rug zijn
Mietje, gewoon vreten die handelquote:Op donderdag 10 augustus 2006 16:55 schreef synthesix het volgende:
[..]
Speaking about brinta. Ik had deze keer dus voor de verandering is ff havermout gehaald he.
Jesus wat is die troep GOORRRRRR . Het is niet alleen eentonig, tis ook nog bitter op de een of andere manier. Heb er maar zoetstof een kaneel door geflikkerd om het eetbaar te krijgen, maar nog steeds niet echt lekker.
Vandaag ook ff hang cleans geprobeerd. Techniek ging nog niet zo goed, maar wel lekkere pomp in mn armen. Is ook wel een fijne vervanger voor cardio denk ik.
Volgens mij wel.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 20:11 schreef Setambre het volgende:
[..]
Als ik 65 kilo naar beneden druk krijg ik last van mijn onderrug. Volgens mij kan 120 kilo nooit goed voor je rug zijn
Lekker man, kwark met havermout een ware delicatesse.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 16:55 schreef synthesix het volgende:
[..]
Heeft allemaal te maken met de overbrenging. Soms kan 120 kg wel aanvoelen als 50, doordat er allemaal kabels van boven naar beneden lopen.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 20:11 schreef Setambre het volgende:
[..]
Ja, zeker! Je hebt nu 2 presses in je schema, en maar 1 pull, de bent row. Cleans in alle vormen hebben een gigantische statische belasting op de rug, waardoor disbalansen kunnen worden voorkomen.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 23:34 schreef synthesix het volgende:
@lz Ik doe nu 3 of 2 keer per week 5 sets squat/bor/bp/mil press , zou je wel aanraden om daar 5 setjes van 3 reps hang cleans bij te doen dan? Fullbody klinkt wel goed iig. Ik wil nu eigenlijk gewoon vet eraf en spier erbij, maakt in principe niet zoveel uit waar op dit moment.
Zeker netjes!!quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 08:24 schreef ivosnivo het volgende:
5 bent rows met 60 kg is best veel in verhouding met de rest![]()
Kick him in the back.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 09:30 schreef McGilles het volgende:
[..]
Zeker netjes!!
Gisteren was trouwens lachen, nieuw iemand in de gym.. had een net schematje gekregen met 16 reps (![]()
) en ging hard aan de slag...
Eenmaal bij de kickback aangekomen pakt meneer 9kg, met armpjes van net 30cm gok ik zo
Dus ik geef aan dat zijn techniek niet alles is en dat ie beter maar minder kan pakken, maar nee hoor, hij strak doorgaan met zijn bovenarm elke kant op bewegend en een uitvoering van niks![]()
![]()
Hey! Je begint tetten te krijgenquote:Op donderdag 10 augustus 2006 14:28 schreef Tommy__ het volgende:
na m'n rug van enkele posts geleden, hier m'n voorkant![]()
beetje slechte pose, maar anders was er geen licht en zag je helemaal niets![]()
edit: m'n rug nogeens
Ik vind havermout dus echt yummiequote:Op donderdag 10 augustus 2006 16:55 schreef synthesix het volgende:
ja vind ik zelf stiekem ook wel, ik heb het idee dat mijn rug ook mijn sterkste punt is. Deadliften kan ik denk ik ook 100kg, nooit geprobeerd verder.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 08:24 schreef ivosnivo het volgende:
5 bent rows met 60 kg is best veel in verhouding met de rest![]()
Proberen dan, het moet wel een beetje zwaar zijn natuurlijkquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 10:57 schreef J-Will het volgende:
[..]
ja vind ik zelf stiekem ook wel, ik heb het idee dat mijn rug ook mijn sterkste punt is. Deadliften kan ik denk ik ook 100kg, nooit geprobeerd verder.
Ik kan 't helemaal nietquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 12:09 schreef J-Will het volgende:
klinkt goedvooral weighted pistols, echt respect. Ik kan het niet eens bijna ZONDER gewicht.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |