abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 augustus 2006 @ 10:44:01 #251
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_40678059
bij mij ook en daar ben ik blij om. Al zijn er veel van die apen die met de barbell van het squatrek barbell-curls gaan doen Twee stappen verder liggen nog 100 andere barbells maar die moet je dan van de grond pakken.
Anders krèdde een poar patse!
met dank aan SF
http://nba-fan.blogspot.com
  donderdag 10 augustus 2006 @ 11:27:18 #252
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_40679253
Gisteren lekker borst en hamstrings getraind, ging best goed. Ben begonnen met bankdrukken 110 2x 9 1x 7. Wil voor het einde van het jaar 3x 10 halen. Sldl ging ook fijn. Daarna nog een beer die 3 keer per week 1 oefening per spiergroep doet leren deadliften.
Heb net kuiten en triceps gedaan, smal bankdrukken met 105 kg En vanavond buik en rug, lekker deadliften.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 11:28:25 #253
140141 ivosnivo
pi_40679282
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 10:44 schreef J-Will het volgende:
bij mij ook en daar ben ik blij om. Al zijn er veel van die apen die met de barbell van het squatrek barbell-curls gaan doen Twee stappen verder liggen nog 100 andere barbells maar die moet je dan van de grond pakken.
Haha zo ben ik ook hoor. Ik doe ook nooit zittende triceps oefeningen, ik ga er liever bij liggen. Het moet natuurlijk wel leuk blijven allemaal.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 11:30:33 #254
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_40679332
maar sowieso, die dumbells gaan tot 30 kg en er zijn er gruwelijk veel van 10, 12.5, 15, 17.5, enz...
En ik zie nooit iemand die barbell met meer dan 20 kg. extra behangen. Ofwel: pak gewoon lekker dumbells met dat gewicht, train je meteen allebei je biceps even zwaar
met dank aan SF
  donderdag 10 augustus 2006 @ 11:33:53 #255
140141 ivosnivo
pi_40679389
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 11:30 schreef J-Will het volgende:
maar sowieso, die dumbells gaan tot 30 kg en er zijn er gruwelijk veel van 10, 12.5, 15, 17.5, enz...
En ik zie nooit iemand die barbell met meer dan 20 kg. extra behangen. Ofwel: pak gewoon lekker dumbells met dat gewicht, train je meteen allebei je biceps even zwaar
Mja, maar tis toch andere oefening he. Beetje hetzelfde als bankdrukken en dumbeldrukken.
pi_40679423
Sinds wanneer zijn bankdrukken en dumbbell drukken 2 verschillende oefeningen?
  donderdag 10 augustus 2006 @ 11:52:44 #257
140141 ivosnivo
pi_40679852
Ik weet niet wat jullie onder dumbels verstaan, maar voor mij is een dumbel zon ding voor 1 hand.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 11:55:00 #258
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_40679913
Ja maar je traint toch precies hetzelfde. Je borst/triceps/schouders. Ik heb het idee dat dumbells zelfs fijner werken. Je corrigeert niet met je sterkere hand, de verschillen trekken dus bij
met dank aan SF
pi_40680059
Ik weet al wat ledzep bedoelt, barbell bench press en dumbell bench press zijn twee verschillende oefeningen, maar je kunt dus bankdrukken met een barbell of met dumbells
pi_40680106
Ik had me iets anders moeten uitdrukken; sinds wanneer hebben bankdrukken en dumbbell drukken een ander motorpatroon c.q. andere spierbelasting? Beweging is hetzelfde, behalve dat je met dumbbells iets verder kan laten zakken zodat de rug meer meehelpt.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 12:28:36 #261
140141 ivosnivo
pi_40680763
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 12:01 schreef LedZep het volgende:
Ik had me iets anders moeten uitdrukken; sinds wanneer hebben bankdrukken en dumbbell drukken een ander motorpatroon c.q. andere spierbelasting? Beweging is hetzelfde, behalve dat je met dumbbells iets verder kan laten zakken zodat de rug meer meehelpt.
En je kunt de dumbels boven tegen elkaar aantikken (of bijna), zijn zoveel verschillen. Met dumbell curl ook dan kun je je armen draaien, probeer dat maar is met een barbel.
pi_40682485
"Zoveel verschillen" komt dus gewoon neer op een grotere ROM.

Supinatie vd onderarm is een functie van de biceps, dus in theorie is de dumbbell curl een completere oefening dan de barbell curl. Maar dit geldt natuurlijk niet als dat in praktijk betekent dat je een enorme zwaai maakt.
pi_40682614
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 12:28 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

En je kunt de dumbels boven tegen elkaar aantikken (of bijna), zijn zoveel verschillen. Met dumbell curl ook dan kun je je armen draaien, probeer dat maar is met een barbel.
Aantikken raad ik je niet aan. Kheb ooit is iemand gezien die een metaalsplinter uit zijn oog moest laten verwijderen. Door het aantikken van dumbells
  donderdag 10 augustus 2006 @ 14:16:19 #264
140141 ivosnivo
pi_40684292
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 13:25 schreef LedZep het volgende:
"Zoveel verschillen" komt dus gewoon neer op een grotere ROM.

Supinatie vd onderarm is een functie van de biceps, dus in theorie is de dumbbell curl een completere oefening dan de barbell curl. Maar dit geldt natuurlijk niet als dat in praktijk betekent dat je een enorme zwaai maakt.
Ja en toch blijven het 2 totaal verschillende oefeningen imho.
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 13:29 schreef Devlinsect het volgende:

[..]

Aantikken raad ik je niet aan. Kheb ooit is iemand gezien die een metaalsplinter uit zijn oog moest laten verwijderen. Door het aantikken van dumbells
Ik had het over tikken he, niet over rammen.
pi_40684464
Bij ons zitten er rubberen pads op de uiteindes van de dumbells. Geen metaalsplinters dus.
pi_40684628
Je kan blijven vinden dat dumbbell bench press en barbell bench press twee totaal verschillende oefeningen zijn, maar dat is nou eenmaal niet zo.
pi_40684715
na m'n rug van enkele posts geleden, hier m'n voorkant

beetje slechte pose, maar anders was er geen licht en zag je helemaal niets

edit: m'n rug nogeens

[ Bericht 22% gewijzigd door Tommy__ op 10-08-2006 14:35:50 ]
balsporten :r
pi_40684868
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 14:28 schreef Tommy__ het volgende:

fapfap

(Zeer) goede borst, zo te zien mooie diepte in je rug, kleine polsjes jammergenoeg (maar ja, dat verander je niet zo snel )
pi_40684911
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 14:32 schreef LedZep het volgende:

[..]

fapfap

(Zeer) goede borst, zo te zien mooie diepte in je rug, kleine polsjes jammergenoeg (maar ja, dat verander je niet zo snel )
ja, zeer smalle polsjes en grote handen ecto style
pi_40685013
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 14:16 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Ja en toch blijven het 2 totaal verschillende oefeningen imho.
[..]

Ik had het over tikken he, niet over rammen.
Deze beste man tikte ook de dumbells. Metaal tegen metaal en dat tikken. Kan altijd wat vrij komen....

Tikken is nergens voor nodig, dan ben je op je rustpunt
  donderdag 10 augustus 2006 @ 14:55:10 #271
140141 ivosnivo
pi_40685518
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 14:27 schreef LedZep het volgende:
Je kan blijven vinden dat dumbbell bench press en barbell bench press twee totaal verschillende oefeningen zijn, maar dat is nou eenmaal niet zo.
Wat jij vind moet je zelf weten, is machine press dan ook hetzelfde volgens jou en smith machine press? En opdrukken?
pi_40685641
Nu goed bezig mijn kilo'tje brinta weg te werken om vanavond maar weer eens goed te knallen
  donderdag 10 augustus 2006 @ 15:30:37 #273
140141 ivosnivo
pi_40686081
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 15:02 schreef McGilles het volgende:
Nu goed bezig mijn kilo'tje brinta weg te werken om vanavond maar weer eens goed te knallen
Same here, sldl van 140 was geen probleem gisteren. Is kijken hoe de dl vandaag gaat.
pi_40686357
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 14:55 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Wat jij vind moet je zelf weten, is machine press dan ook hetzelfde volgens jou en smith machine press? En opdrukken?
Ja, de beweging is hetzelfde. Het enige verschil is de bewegingsvrijheid vd beweging, in volgorde:
smith / machine press - barbell bench - dumbbell bench, waarbij de dumbbell bench dus ook nog een grotere ROM heeft. Die dus ook in zekere zin 'de betere' van de drie is.

Edit: en opdrukken is natuurlijk ook gewoon hetzelfde als benchen
pi_40687419
nou vandaag eens ff my way getraint, alles wat hun als advies zagen 30 kilo bij opgeteld, en dat voelde best lekker alleen ik begrijp nog steeds niet wat ik met een biceps apparaat moet, dat kan je toch veel specifieker en beter trainen met dumbbells. Overigens erg grappig dat het dumbbell hoekje zowat leeg blijft de hele dag

Is het trouwens normaal dat de Abdominal Crunch machine maar tot 80 kilo gaat? Klinkt mij een beetje weinig? Niet dat ik al 80 kilo aankan maar toch..
A fish may fall in love with a bird, but where will they build their nest?
pi_40687991
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 15:02 schreef McGilles het volgende:
Speaking about brinta. Ik had deze keer dus voor de verandering is ff havermout gehaald he.
Jesus wat is die troep GOORRRRRR . Het is niet alleen eentonig, tis ook nog bitter op de een of andere manier. Heb er maar zoetstof een kaneel door geflikkerd om het eetbaar te krijgen, maar nog steeds niet echt lekker.

Vandaag ook ff hang cleans geprobeerd. Techniek ging nog niet zo goed, maar wel lekkere pomp in mn armen. Is ook wel een fijne vervanger voor cardio denk ik.
pi_40689204
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 16:55 schreef synthesix het volgende:

[..]

Speaking about brinta. Ik had deze keer dus voor de verandering is ff havermout gehaald he.
Jesus wat is die troep GOORRRRRR . Het is niet alleen eentonig, tis ook nog bitter op de een of andere manier. Heb er maar zoetstof een kaneel door geflikkerd om het eetbaar te krijgen, maar nog steeds niet echt lekker.

Vandaag ook ff hang cleans geprobeerd. Techniek ging nog niet zo goed, maar wel lekkere pomp in mn armen. Is ook wel een fijne vervanger voor cardio denk ik.
Gooi er anders wat honing doorheen.
pi_40690462
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 16:33 schreef Lanvin het volgende:
nou vandaag eens ff my way getraint, alles wat hun als advies zagen 30 kilo bij opgeteld, en dat voelde best lekker alleen ik begrijp nog steeds niet wat ik met een biceps apparaat moet, dat kan je toch veel specifieker en beter trainen met dumbbells. Overigens erg grappig dat het dumbbell hoekje zowat leeg blijft de hele dag

Is het trouwens normaal dat de Abdominal Crunch machine maar tot 80 kilo gaat? Klinkt mij een beetje weinig? Niet dat ik al 80 kilo aankan maar toch..
Heeft dat niet te maken met je onderrug.

Als ik 65 kilo naar beneden druk krijg ik last van mijn onderrug. Volgens mij kan 120 kilo nooit goed voor je rug zijn
"The more you know who you are, and what you want, the less you let things upset you."
pi_40690863
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 20:11 schreef Setambre het volgende:

[..]

Als ik 65 kilo naar beneden druk krijg ik last van mijn onderrug. Volgens mij kan 120 kilo nooit goed voor je rug zijn
haha ja daar zit wat in ja maar hoe train je je buik dan echt zwaarder? of kan dat niet?
A fish may fall in love with a bird, but where will they build their nest?
pi_40691124
Led, wat is jou mening over "cirquit training"?
pi_40691446
quote:

[..]

Mietje, gewoon vreten die handel

Heerlijk simpel ontbijt altijd: 750ml melk + 150gr havermout in de blender, drinken maar en 2 minuten later is alles op
pi_40691567
synthesix:
Ik raad je ten zeerste af high reps te doen met olympic lifts of een afleiding daarvan. (hang / squat / power) cleans, high pulls, snatches (alle variaties) kan je het beste met 3 reps of minder doen, aangezien de explosiviteit er na een triple wel uit is... en dat zorgt er niet alleen voor dat je veel minder gewicht kan pakken, maar vergroot ook de kans op blessures aanzienlijk.
Mocht ik "cardio" dus hebben gelezen als "high rep" zou ik dat niet doen.

Tommy_:
* LedZep is een groot voorstander van circuit training. In het bijzonder voor isolatieoefeningen (die toch niet vermoeiend zijn en dus het beste achter elkaar aan kunt doen).

Compounds in super- / tri- / giantsets ben ik ook voorstander van, dan wel 2 oefeningen pakken die elkaar niet in de weg zitten.
pi_40691643
quote:

[..]

Volgens mij wel.
pi_40691883
Hmm shit. Ik vond ze net zo fijn eigenlijk. Wat zijn die lifts goed voor dan (vanuit bb-oogpunt)? Of kan ik ze er net zo goed uitgooien.

Hangclean en jerk is trouwens een onderdeel van bodypump bij ons
pi_40692040
Die bodypump'ers hebben zo'n godskolere slechte clean/jerk techniek dat het weinig tot niks met een 'echte' olympic lift te maken heeft.

Ehmm...tja..vanuit BB-oogpunt...ehmm, niet te zeggen eigenlijk. Fullbody in principe. Je kan wel zeggen; een jerk is een overhead press dus voor schouders, maar een jerk komt juist uit je benen, dus dat werkt niet (zo een indeling maken qua spiergroepen).
  donderdag 10 augustus 2006 @ 22:29:59 #286
140141 ivosnivo
pi_40693395
quote:

[..]

Lekker man, kwark met havermout een ware delicatesse.
quote:

[..]

Heeft allemaal te maken met de overbrenging. Soms kan 120 kg wel aanvoelen als 50, doordat er allemaal kabels van boven naar beneden lopen.
pi_40695773
@lz Ik doe nu 3 of 2 keer per week 5 sets squat/bor/bp/mil press , zou je wel aanraden om daar 5 setjes van 3 reps hang cleans bij te doen dan? Fullbody klinkt wel goed iig. Ik wil nu eigenlijk gewoon vet eraf en spier erbij, maakt in principe niet zoveel uit waar op dit moment.
pi_40696072
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 23:34 schreef synthesix het volgende:
@lz Ik doe nu 3 of 2 keer per week 5 sets squat/bor/bp/mil press , zou je wel aanraden om daar 5 setjes van 3 reps hang cleans bij te doen dan? Fullbody klinkt wel goed iig. Ik wil nu eigenlijk gewoon vet eraf en spier erbij, maakt in principe niet zoveel uit waar op dit moment.
Ja, zeker! Je hebt nu 2 presses in je schema, en maar 1 pull, de bent row. Cleans in alle vormen hebben een gigantische statische belasting op de rug, waardoor disbalansen kunnen worden voorkomen.

Ik denk dat je beter cleans vanaf de grond kan doen dan hang cleans, omdat je dan meer de shrug en calf raise beweging erin kunt verwerken (die komen namelijk nèt voor de tweede pull, waar de hang clean begint).

Eerste pull is dus een soort deadlift, maar dan met schouders voor de barbell. Armen blijven gestrekt.
Wanneer je als het ware in de eindpositie van de deadlift zit maak je shrug + calfraise (armen nog steeds gestrekt). Dán pas begin je met de 'high pull', oftewel het buigen vd elleboog. Niet te snel voorslaan, maak eerst een volledige high pull tot tepelhoogte en dan explosief ellebogen naar voren.

Moet goed gaan (and let those traps an' upperback burn )
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 07:57:54 #289
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_40702462
Gisteren eindelijk weer eens geweest, even kijken hoe ernstig mijn training erop achteruit is gegaan. Squat was naar verwachting dramatisch. Mijn knie is er duidelijk nog niet aan toe. Ben toen gaan legpressen, ging wel aardig maar niet mijn oude 'niveau'. Deadliften ging dan weer wel lekker, stiff legged style. Deed ik met 60 kg (uiteindelijk) en na een setje deed ik daar ook meteen 5 bent rows mee. Die gingen dus heerlijk, dacht dat 60 kg teveel was eigenlijk. Daarna was ik moe en ging ik naar huis. Volgende week weer ECHT aan de gang.
met dank aan SF
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 08:24:44 #290
140141 ivosnivo
pi_40702543
5 bent rows met 60 kg is best veel in verhouding met de rest
pi_40703381
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 08:24 schreef ivosnivo het volgende:
Zeker netjes!!

Gisteren was trouwens lachen, nieuw iemand in de gym.. had een net schematje gekregen met 16 reps ( ) en ging hard aan de slag...

Eenmaal bij de kickback aangekomen pakt meneer 9kg, met armpjes van net 30cm gok ik zo
Dus ik geef aan dat zijn techniek niet alles is en dat ie beter maar minder kan pakken, maar nee hoor, hij strak doorgaan met zijn bovenarm elke kant op bewegend en een uitvoering van niks
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 09:39:18 #292
140141 ivosnivo
pi_40703576
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 09:30 schreef McGilles het volgende:

[..]

Zeker netjes!!

Gisteren was trouwens lachen, nieuw iemand in de gym.. had een net schematje gekregen met 16 reps ( ) en ging hard aan de slag...

Eenmaal bij de kickback aangekomen pakt meneer 9kg, met armpjes van net 30cm gok ik zo
Dus ik geef aan dat zijn techniek niet alles is en dat ie beter maar minder kan pakken, maar nee hoor, hij strak doorgaan met zijn bovenarm elke kant op bewegend en een uitvoering van niks
Kick him in the back.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 10:30:40 #293
153812 Frautie
Frautilicious
pi_40704975
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 14:28 schreef Tommy__ het volgende:

edit: m'n rug nogeens
Hey! Je begint tetten te krijgen Way to go
quote:

Ik vind havermout dus echt yummie

Heb zelfs een receptje dat ik er eiwitrijkekoekjes van kan maken (een soort gezonde powerbar)

Vanmorgen weer hardgelopen...door de miezerregen B| Maar 't ging wel lekker
Assumption is the mother of all fuck ups
Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
You either grow or you regress; nothing stands still.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 10:57:03 #294
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_40705730
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 08:24 schreef ivosnivo het volgende:
ja vind ik zelf stiekem ook wel, ik heb het idee dat mijn rug ook mijn sterkste punt is. Deadliften kan ik denk ik ook 100kg, nooit geprobeerd verder.
met dank aan SF
pi_40705905
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 10:57 schreef J-Will het volgende:

[..]

ja vind ik zelf stiekem ook wel, ik heb het idee dat mijn rug ook mijn sterkste punt is. Deadliften kan ik denk ik ook 100kg, nooit geprobeerd verder.
Proberen dan, het moet wel een beetje zwaar zijn natuurlijk
pi_40706988
Vandaag weer eens trainen na zo'n 1,5 week niks doen - monsterlijk!

Eerst pin quarter squats tot 15x200kg (PR), daarna pendlay rows met stop, (weighted) pistols en tenslotte standing one arm dumbbell press superset met supinated chin ups. Zonnebankje erachter aan en Zep is back on the track .
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 12:09:34 #297
23604 J-Will
Hou je klep dicht!
pi_40707836
klinkt goed vooral weighted pistols, echt respect. Ik kan het niet eens bijna ZONDER gewicht.
met dank aan SF
pi_40707989
Ik moet zeggen dat het vooral veel oefenen is.. evenwicht is het grootste probleem als je een redelijke squat hebt (bodyweight of hoger).
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 13:10:37 #299
153812 Frautie
Frautilicious
pi_40709348
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 12:09 schreef J-Will het volgende:
klinkt goed vooral weighted pistols, echt respect. Ik kan het niet eens bijna ZONDER gewicht.
Ik kan 't helemaal niet

Mijn ass is tegen mij

Weer wat nieuws voor op de wish list van volgend jaar
Assumption is the mother of all fuck ups
Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
You either grow or you regress; nothing stands still.
pi_40712427
Led, is dit de goede uitvoering van een deadlift?: (buiten het feit dat hij de bar meer naar achter moet trekken dan gwn naar boven)

na 3 weken niet meer getraint te hebben weet ik niet meer goed hoe ik hem precies uitvoer

ben vanaf vandaag weer bezig btw, lekker fullbody gedaan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')