abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39048134
Vervolg op Bodypump
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 20:20 schreef PowerPoes het volgende:
@ Maeghan: hoe houdt jij je ellebogen? Naar achter of naar voren toe (knokkels wijzen naar plafond toe)? Ellebogen naar achter is meer belasting voor je rug. Naar voren wijzen houdt je rug rechter. En heb je je handen dichtbij je schouders of meer aan de zijkanten van de barbell?
Ellebogen naar beneden, moet van de instructeur, en handen breed.

[ Bericht 7% gewijzigd door Maeghan op 20-06-2006 20:49:57 ]
Sanity is (not) statistical
pi_39049272
morgen voor het voetballen als het kan nog ff een lesje pumpen Wilde eigenlijk vanavond, maar dan is er geen pump
pi_39049432
Ik ga zondag pas weer. Deed eerst 1 keer in de week ivm werk, maar kan nu 2 keer en dat ga ik dus ook maar doen. Morgen BS + BB en dan zondag BP + BB. Vandaag had ik voor het eerst BC + BP gedaan en dat was eigenlijk wel ok. Ik had verwacht dat ik met BP dan meer moeite zou hebben, maar dat was niet zo.
pi_39049548
Zo, gisteren voor het eerst meegedaan aan de les bodypump.

Ik moet zeggen, het was leuk! In het begin is het even lastig inschatten bij welke oefeningen je welk gewicht moet hebben. Heb dus zo ongeveer de hele les met dezelfde gewichten meegedaan. Alleen toen bij de schouderoefeningen iedereen een wat lichter gewicht pakte, heb ik dat voorbeeld maar wijs gevolgd

Vooral de schouderoefeningen waren zwaar !

De spierpijn begint een beetje te komen. Ben benieuwd wat komen gaat
A dirty mind is a joy forever
pi_39063723
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 20:55 schreef korenwolfje het volgende:

Ik moet zeggen, het was leuk! In het begin is het even lastig inschatten bij welke oefeningen je welk gewicht moet hebben. Heb dus zo ongeveer de hele les met dezelfde gewichten meegedaan. Alleen toen bij de schouderoefeningen iedereen een wat lichter gewicht pakte, heb ik dat voorbeeld maar wijs gevolgd

hehe, schouders is idd wel zwaar.
Verstandig is wel om de eerste paar keer heel goed op je techniek te letten, en daarna pas met zwaardere gewichten te gaan tillen.

Veel succes!
pi_39105622
vanmiddag om half 2 weer bodypumpen Ik vind 's middags sporten echt relaxed, 's avonds heb ik meestal geen zin meer en dan is het ook keidruk
pi_39113595
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 20:55 schreef korenwolfje het volgende:

Hopelijk heb je de lunges ook goed gedaan (de oefening met 1 been achter ) dan heb je echt spierpijn...beste nummer van de cd en sinds something weer een keigoede oefening!

Ja schouders zijn ook pittig, ik ga vanavond nog ff gisteren ook nog gedaan natuurlijk!
pi_39115203
Lunges zijn idd zwaar ja, daar krijg ik idd ook altijd wel spierpijn van ja, en triceps vind ik ook nog steeds niet leuk om te doen, zelfs met 2 kg hou ik het amper vol ( en meer doe ik niet, omdat ik die beweging naar het voorhoofd dus al snel verkeerd wil doen omdat ik het niet meer volhou)
pi_39115824
Hmmm dat is wel erg weinig hoor doe het met 15 en is inderdaad pittig maar probeer je rust punt te zoeken in de singels naar onderkant borst dan maak je net even iets andere beweging en tja opdrukken is vrij pittig op het eind maar wel weer leuk
pi_39116038
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 16:10 schreef kluivie het volgende:
Hmmm dat is wel erg weinig hoor doe het met 15 en is inderdaad pittig maar probeer je rust punt te zoeken in de singels naar onderkant borst dan maak je net even iets andere beweging en tja opdrukken is vrij pittig op het eind maar wel weer leuk
opdrukken mag ik sowieso al niet, dus dat scheelt al dan doe ik gewoon buikspieroefeningen, maar ik ben sowieso nie zo sterk in me armen, lunges en squads doe ik bijvoorbeeld met (totaal) 15 kg, maar biceps met 5 kg, en triceps dus met 2 kg
pi_39118249
Opdrukken op het laatst valt toch wel mee? Zijn er maar een paar, zo gedaan
Zometeen weer lekker Combatten en daarna Pumpen. Heb er weer zin in!!

ps: het is squats
  donderdag 22 juni 2006 @ 17:42:36 #12
142762 Mirri
Tropische Honing
pi_39118454
Ik ben heel nieuwsgierig, wat is bodypumpen eigenlijk?
pi_39119220
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 17:42 schreef Mirri het volgende:
Fitness op muziek, je gebruikt in een uur tijd al je spiergroepen dat is het leuke ervan! Je verbrandt ook veel calorieen, ongeveer 600 per les! Maar dat is voor iedereen verschillend, kan je wel vertellen dat het verslavend is
pi_39119479
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 17:42 schreef Mirri het volgende:
Wat kluivie zei dus. Alleen het is met gewichten en vrij rustig. Geen gespring dus (vind ik heel fijn agz ik niet zo'n huppelig steps-meisje ben), maar het is wel intensief hoor. Bij de squats loopt het zweet uit m'n haar. Van alle Les Mills programma's vind ik Pump het leukste denk ik.
  donderdag 22 juni 2006 @ 20:18:15 #15
142762 Mirri
Tropische Honing
pi_39123462
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 18:12 schreef kluivie het volgende:

[..]

Fitness op muziek, je gebruikt in een uur tijd al je spiergroepen dat is het leuke ervan! Je verbrandt ook veel calorieen, ongeveer 600 per les! Maar dat is voor iedereen verschillend, kan je wel vertellen dat het verslavend is
Klinkt leuk!

Maar ik hoor hierboven weer dat het met gewichten is...
pi_39124111
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 20:18 schreef Mirri het volgende:

[..]

Klinkt leuk!

Maar ik hoor hierboven weer dat het met gewichten is...
Jep klopt je werkt of met losse gewichten of waarvan het meest met je bar (stang) hardstikke leuk en je mag zelf weten hoeveel gewicht je erop gooit
  donderdag 22 juni 2006 @ 20:37:21 #17
142762 Mirri
Tropische Honing
pi_39124321
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 20:33 schreef kluivie het volgende:

[..]

Jep klopt je werkt of met losse gewichten of waarvan het meest met je bar (stang) hardstikke leuk en je mag zelf weten hoeveel gewicht je erop gooit
Nu komt er ook nog een stang bij Ik kan me er nog geen voorstelling van maken
pi_39124568
kijk hier maar is www.lesmills.nl en dan zoeken bij bodypump daar vind je genoeg het is echt fun hoor of kijk op mijn website daar vind je nog meer leuke sites over bodypump!
  donderdag 22 juni 2006 @ 20:55:02 #19
142762 Mirri
Tropische Honing
pi_39125128
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 20:43 schreef kluivie het volgende:
kijk hier maar is www.lesmills.nl en dan zoeken bij bodypump daar vind je genoeg het is echt fun hoor of kijk op mijn website daar vind je nog meer leuke sites over bodypump!
Het ziet er gaaf uit! Ik wil het misschien ook doen, waar doen jullie het?
pi_39125722
Bij boskov in Kaatsheuvel. Maar aangezien ik moerkapelle in je profiel zie staan, zou ik een sportschool nemen die meer in de buurt ligt
A dirty mind is a joy forever
  donderdag 22 juni 2006 @ 21:12:02 #21
142762 Mirri
Tropische Honing
pi_39126017
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 21:05 schreef korenwolfje het volgende:
Bij boskov in Kaatsheuvel. Maar aangezien ik moerkapelle in je profiel zie staan, zou ik een sportschool nemen die meer in de buurt ligt
Er zijn zeker niet veel sportscholen die bodypump doen.
Volgend jaar ga ik in Utrecht op kamers, dan vind ik vast wel wat.
pi_39130868
Er zijn al veel sportscholen die het geven hoor, weet niet of je bij julie sportscholen hebben? gewoon ff informeren....maar ik waarschuw je het is verslavend veel plezier alvast
pi_39131430
Er zijn heel veel sportscholen die het doen hoor. Volgens mij is het ook wel via de les mills website te vinden.

Ik zou het zeker een keer proberen hoor, laat je niet afschrikken door de gewichten. Het is echt geen sport voor opgeblazen anabolenfiguren of 'stoere' mannen. Bij ons komen er echt allerlei mensen, van eenzame huisvrouwen tot zakenmannen, jong en oud. De jongste is zestien geloof ik en de oudste is volgens mij gepensioneerd. Je kan het zo zwaar maken als je wilt, dus je hoeft ook niet bang te zijn als je een watje bent, net als ik =P Ik doe het 2,5 maanden (meestal maar 1 x pw) en gebruik nu al twee keer zo veel gewicht als toen ik begon.

Edit: via www.lesmills.com kun je idd zoeken waar je terecht kunt. In Zoetermeer zitten vijf sportscholen die het doen en twee in Waddinxveen. Dat is niet zo ver uit de buurt, toch?

[ Bericht 15% gewijzigd door Maeghan op 22-06-2006 22:59:49 ]
  donderdag 22 juni 2006 @ 23:16:32 #24
142762 Mirri
Tropische Honing
pi_39132549
quote:
Op donderdag 22 juni 2006 22:54 schreef Maeghan het volgende:
Er zijn heel veel sportscholen die het doen hoor. Volgens mij is het ook wel via de les mills website te vinden.

Ik zou het zeker een keer proberen hoor, laat je niet afschrikken door de gewichten. Het is echt geen sport voor opgeblazen anabolenfiguren of 'stoere' mannen. Bij ons komen er echt allerlei mensen, van eenzame huisvrouwen tot zakenmannen, jong en oud. De jongste is zestien geloof ik en de oudste is volgens mij gepensioneerd. Je kan het zo zwaar maken als je wilt, dus je hoeft ook niet bang te zijn als je een watje bent, net als ik =P Ik doe het 2,5 maanden (meestal maar 1 x pw) en gebruik nu al twee keer zo veel gewicht als toen ik begon.

Edit: via www.lesmills.com kun je idd zoeken waar je terecht kunt. In Zoetermeer zitten vijf sportscholen die het doen en twee in Waddinxveen. Dat is niet zo ver uit de buurt, toch?
Hey inderdaad, wat goed van je, Zoetermeer en Waddinxveen is een vlakbij!
Ik ben ook 16.. maar het is niet te zwaar dan, die gewichten, kan ik dat wel aan?
  donderdag 22 juni 2006 @ 23:17:02 #25
142762 Mirri
Tropische Honing
pi_39132565
Is het nou een hele fanatieke sport?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')