Ellebogen naar beneden, moet van de instructeur, en handen breed.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:20 schreef PowerPoes het volgende:
@ Maeghan: hoe houdt jij je ellebogen? Naar achter of naar voren toe (knokkels wijzen naar plafond toe)? Ellebogen naar achter is meer belasting voor je rug. Naar voren wijzen houdt je rug rechter. En heb je je handen dichtbij je schouders of meer aan de zijkanten van de barbell?
hehe, schouders is idd wel zwaar.quote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:55 schreef korenwolfje het volgende:
Zo, gisteren voor het eerst meegedaan aan de les bodypump.
Ik moet zeggen, het was leuk! In het begin is het even lastig inschatten bij welke oefeningen je welk gewicht moet hebben. Heb dus zo ongeveer de hele les met dezelfde gewichten meegedaan. Alleen toen bij de schouderoefeningen iedereen een wat lichter gewicht pakte, heb ik dat voorbeeld maar wijs gevolgd
Vooral de schouderoefeningen waren zwaar!
De spierpijn begint een beetje te komen. Ben benieuwd wat komen gaat
Hopelijk heb je de lunges ook goed gedaan (de oefening met 1 been achterquote:Op dinsdag 20 juni 2006 20:55 schreef korenwolfje het volgende:
Zo, gisteren voor het eerst meegedaan aan de les bodypump.
Ik moet zeggen, het was leuk! In het begin is het even lastig inschatten bij welke oefeningen je welk gewicht moet hebben. Heb dus zo ongeveer de hele les met dezelfde gewichten meegedaan. Alleen toen bij de schouderoefeningen iedereen een wat lichter gewicht pakte, heb ik dat voorbeeld maar wijs gevolgd
Vooral de schouderoefeningen waren zwaar!
De spierpijn begint een beetje te komen. Ben benieuwd wat komen gaat
opdrukken mag ik sowieso al niet, dus dat scheelt alquote:Op donderdag 22 juni 2006 16:10 schreef kluivie het volgende:
Hmmm dat is wel erg weinig hoordoe het met 15 en is inderdaad pittig maar probeer je rust punt te zoeken in de singels naar onderkant borst dan maak je net even iets andere beweging
en tja opdrukken is vrij pittig op het eind maar wel weer leuk
Fitness op muziek, je gebruikt in een uur tijd al je spiergroepen dat is het leuke ervan! Je verbrandt ook veel calorieen, ongeveer 600 per les! Maar dat is voor iedereen verschillend, kan je wel vertellen dat het verslavend isquote:Op donderdag 22 juni 2006 17:42 schreef Mirri het volgende:
Ik ben heel nieuwsgierig, wat is bodypumpen eigenlijk?![]()
![]()
Wat kluivie zei dus. Alleen het is met gewichten en vrij rustig. Geen gespring dus (vind ik heel fijn agz ik niet zo'n huppelig steps-meisje ben), maar het is wel intensief hoor. Bij de squats loopt het zweet uit m'n haar. Van alle Les Mills programma's vind ik Pump het leukste denk ik.quote:Op donderdag 22 juni 2006 17:42 schreef Mirri het volgende:
Ik ben heel nieuwsgierig, wat is bodypumpen eigenlijk?![]()
![]()
Klinkt leuk!quote:Op donderdag 22 juni 2006 18:12 schreef kluivie het volgende:
[..]
Fitness op muziek, je gebruikt in een uur tijd al je spiergroepen dat is het leuke ervan! Je verbrandt ook veel calorieen, ongeveer 600 per les! Maar dat is voor iedereen verschillend, kan je wel vertellen dat het verslavend is
Jep klopt je werkt of met losse gewichten of waarvan het meest met je bar (stang) hardstikke leuk en je mag zelf weten hoeveel gewicht je erop gooitquote:Op donderdag 22 juni 2006 20:18 schreef Mirri het volgende:
[..]
Klinkt leuk!
Maar ik hoor hierboven weer dat het met gewichten is...![]()
Nu komt er ook nog een stang bijquote:Op donderdag 22 juni 2006 20:33 schreef kluivie het volgende:
[..]
Jep klopt je werkt of met losse gewichten of waarvan het meest met je bar (stang) hardstikke leuk en je mag zelf weten hoeveel gewicht je erop gooit
Het ziet er gaaf uit! Ik wil het misschien ook doen, waar doen jullie het?quote:Op donderdag 22 juni 2006 20:43 schreef kluivie het volgende:
kijk hier maar is www.lesmills.nl en dan zoeken bij bodypump daar vind je genoeghet is echt fun hoor of kijk op mijn website daar vind je nog meer leuke sites over bodypump!
Er zijn zeker niet veel sportscholen die bodypump doen.quote:Op donderdag 22 juni 2006 21:05 schreef korenwolfje het volgende:
Bij boskov in Kaatsheuvel. Maar aangezien ik moerkapelle in je profiel zie staan, zou ik een sportschool nemen die meer in de buurt ligt
Hey inderdaad, wat goed van je, Zoetermeer en Waddinxveen is een vlakbij!quote:Op donderdag 22 juni 2006 22:54 schreef Maeghan het volgende:
Er zijn heel veel sportscholen die het doen hoor. Volgens mij is het ook wel via de les mills website te vinden.
Ik zou het zeker een keer proberen hoor, laat je niet afschrikken door de gewichten. Het is echt geen sport voor opgeblazen anabolenfiguren of 'stoere' mannen. Bij ons komen er echt allerlei mensen, van eenzame huisvrouwen tot zakenmannen, jong en oud. De jongste is zestien geloof ik en de oudste is volgens mij gepensioneerd. Je kan het zo zwaar maken als je wilt, dus je hoeft ook niet bang te zijn als je een watje bent, net als ik =P Ik doe het 2,5 maanden (meestal maar 1 x pw) en gebruik nu al twee keer zo veel gewicht als toen ik begon.
Edit: via www.lesmills.com kun je idd zoeken waar je terecht kunt. In Zoetermeer zitten vijf sportscholen die het doen en twee in Waddinxveen. Dat is niet zo ver uit de buurt, toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |