abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_40612863
Smithmachine squats zijn zo gruwelijk slecht en bagger dat je beter NIET kunt squatten dan in een smithmachine
pi_40613346
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 16:30 schreef LedZep het volgende:
Smithmachine squats zijn zo gruwelijk slecht en bagger dat je beter NIET kunt squatten dan in een smithmachine
Ik lees er verschillende dingen over mbv Google. Maar het was één van de instructeurs die me in de Smithmachine dirigeerde. Ik word nog een klein beetje onderschat.
Hardloper.
IG @webkim
pi_40613666
Er zijn eigenlijk 2 manieren waarop mensen smithsquatten:

1. voeten redelijk onder de stang -> gedwongen knieën naar voren te doen zonder 'achteruitzitten' -> blessures
2. voeten ver naar voren -> weinig druk op knieën door stilstaande schenen maar een GRUWELIJK onnatuurlijke beweging, die je zonder machine nooit ofte nimmer zou kunnen maken, omdat je gewoon naar achteren valt dan.

Smithsquatten is niet alleen voor wussies omdat 90% van het compound gehalte eraf gaat en de hams / ad-/abductoren veel minder tot helemaal niet belast worden, het is ook nog eens ontzettend gevaarlijk omdat je in de meest onnozele bewegingsbaan wordt gedwongen, met alle gevolgen van dien voor onderrug, knieën en heupen.

Zo, vertel dát aan die waardeloze instructeur en stap daarna het squatrek in.
pi_40618838
Maar de smith machine is wel lekker voor mijn standing calf raises!
pi_40619116
Ik doe ze altijd gewoon in de leg press, lekker makkelijk, ook omdat het nogal kut is om meer dan 100 kg op je nek te hebben als je t niet gewend bent.

[ Bericht 3% gewijzigd door synthesix op 08-08-2006 20:13:44 ]
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 20:38:47 #181
140141 ivosnivo
ada fare stop stalking me
pi_40620758
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 14:14 schreef mister_popcorn het volgende:
ik vraag me altijd echt af of die mensen enig idee hebben wat ze aan 't doen zijn. Volgens mij denken heel veel mensen veel en veel te simpel over het trainen met gewichten.
Idd en dan zie je ze in de spiegel kijken hoe ze het uitvoeren, terwijl ik dan denk wtf kijk je nou man zie je zelf niet dat het nergens op slaat wat je doet. Maarja.
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 14:41 schreef synthesix het volgende:
Ja ech he. Laatst nog in een ander topic hier zo'n gastje iets in de van: Maar ik doe het rustig aan. want ik hoef niet zo kleerkast te worden, zoiets wat op men's heath staat is wel goed.
En dan ook nog denken dat je vet weinig gaat eten en dan _tegelijk_ vet kwijt raakt en spieren aan zet
Achja...
Dat zeggen dikke mensen ook wel is, ja maar ik wil niet gespierd worden hoor. Nee wou je wel dik worden dan?
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 15:07 schreef Frautie het volgende:

[..]

Die ken ik zeker ja

[zeurmodus aan]

Als ik zeg dat ik aan KT doe, dan is 't 1e wat gezegd wordt: Maar je moet niet te breed worden he, dat je geen borsten meer hebt en dat je niet vrouwelijk meer bent

Net alsof dat gebeurt in 1 dag?

[/zeurmodus uit]

Ik vind het mooi om wat spiertjes te hebben...maar ik wil nog steeds een meid blijven
Dus ik wil mijn borsten houden en vrouwelijk blijven
Hoe doe je dat dan, want mijn vriendin wil ook gaan trainen (maar het zou zonde zijn als daar iets verloren ging).
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 19:45 schreef Gio het volgende:
Maar de smith machine is wel lekker voor mijn standing calf raises!
Dat vond ik ook altijd, tot ik ze een keer op de legpress deed.

[ Bericht 1% gewijzigd door ivosnivo op 08-08-2006 21:03:37 ]
pi_40623172
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 20:38 schreef ivosnivo het volgende:

[..]

Idd en dan zie je ze in de spiegel kijken hoe ze het uitvoeren, terwijl ik dan denk wtf kijk je nou man zie je zelf niet dat het nergens op slaat wat je doet. Maarja.
[..]

Dat zeggen dikke mensen ook wel is, ja maar ik wil niet gespierd worden hoor. Nee wou je wel dik worden dan?
[..]

Hoe doe je dat dan, want mijn vriendin wil ook gaan trainen (maar het zou zonde zijn als daar iets verloren ging).
[..]

* LedZep weet alles, dus dit ook!

Is voor een groot deel vet, dus tenzij je echt dramatisch je vet% omlaag gaat brengen (<15% oid, gokje) zal daar niets verloren gaan, en benchen zal het alleen maar verbeteren omdat de spieren enigszins groter worden (niet veel, however)
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 21:51:10 #183
140141 ivosnivo
pi_40623267
Maar ze heeft complex over haar buik, omdat haar moeder daar over klaagt (slaat echt helemaal nergens op). Daarom is ze altijd aan het dieeten enzo, ik ga binnenkort ff soort van voedingsschema voor haar maken, maar aan hoeveel calorien moet ik denken?
pi_40623330
Maar als je pecs ech te groot worden dan ziet het er niet meer uit omdat je dan eerst de bovenkant van de pec ziet en dan de borst eronder
Zou dus eigenlijk sowieso niet bovenkant borst trainen als vrouw.
pi_40623432
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 21:53 schreef synthesix het volgende:
Maar als je pecs ech te groot worden dan ziet het er niet meer uit omdat je dan eerst de bovenkant van de pec ziet en dan de borst eronder
Zou dus eigenlijk sowieso niet bovenkant borst trainen als vrouw.
Ik denk niet dat een vrouw dermate grote pecs kan kweken dat de borst er onder gaat hangen . (Tenzij wat hulp van GH en testosteron )
pi_40623491
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 21:51 schreef ivosnivo het volgende:
Maar ze heeft complex over haar buik, omdat haar moeder daar over klaagt (slaat echt helemaal nergens op). Daarom is ze altijd aan het dieeten enzo, ik ga binnenkort ff soort van voedingsschema voor haar maken, maar aan hoeveel calorien moet ik denken?
2000 bij een zittend leven, als standaard. Haal dat dieeten uit haar hoofd. Afvallen = op je dagelijke behoefte zitten ZONDER sport/beweging meegerekend, en een tekort creëren d.m.v. cardio. Minder eten helpt alleen de eerste week.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 21:59:24 #187
140141 ivosnivo
pi_40623555
Dat heb ik haar dus eindelijk aan haar verstand kunnen brengen. Vandaar het voedings en trainingsplan. Maar ik heb geen verstand van vrouwen trainen. Gewoon beetje benen en buik laten trainen?
pi_40623689
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 21:59 schreef ivosnivo het volgende:
Dat heb ik haar dus eindelijk aan haar verstand kunnen brengen. Vandaar het voedings en trainingsplan. Maar ik heb geen verstand van vrouwen trainen. Gewoon beetje benen en buik laten trainen?
Ach, gewoon de basis net als bij mannen. Squats + rows + bench (machine) + overhead press is een mooie basis... triceps- en bicepsoefening erbij, en mss lunges ("voor de billen" )
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 22:06:07 #189
153812 Frautie
Frautilicious
pi_40623790
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 21:51 schreef ivosnivo het volgende:
Wat wil je weten?

Wat ik eet of wat mijn trainingsschema is?
Assumption is the mother of all fuck ups
Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
You either grow or you regress; nothing stands still.
pi_40624605
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 20:38 schreef ivosnivo het volgende:
Grappig, bij mij was het net andersom Maargoed, ik kan natuurlijk voor de variatie weer even op de legpress trainen.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 22:27:38 #191
140141 ivosnivo
pi_40624636
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 22:06 schreef Frautie het volgende:

[..]

Wat wil je weten?

Haha ja dat mag ook wel. Alleen ga ik haar niet aan de eiwitten krijgen denk ik zo. Misschien een bekertje melk.
pi_40624638
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 22:06 schreef Frautie het volgende:

[..]

Wat wil je weten?

Post eens wat foto's zodat we kunnen beoordelen over je wel genoeg eet!
pi_40625425
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 21:55 schreef LedZep het volgende:

[..]

Ik denk niet dat een vrouw dermate grote pecs kan kweken dat de borst er onder gaat hangen . (Tenzij wat hulp van GH en testosteron )

[img]http://www.glendabozett.com/images/physiqueup2.jpg/img]
Hoe wou je dat noemen dan
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 22:50:20 #194
153812 Frautie
Frautilicious
pi_40625485
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 22:27 schreef ivosnivo het volgende:]
Haha ja dat mag ook wel. Alleen ga ik haar niet aan de eiwitten krijgen denk ik zo. Misschien een bekertje melk.
Ik train 3 dagen

Dag 1:

Bovenbenen:

Front Lunges: 0, 5,5

Squat: 20,20,30

Biceps:

Alternate standing curls: 9,9,10
Staande barbell curls: ez stang+6,25, ez stang+6,25, ez stang+6,25
Kabel curls: 5,5,5

Triceps:

Pressdown: 15 , 17,5 , 17,5
Lying extension: ez stang+5, ez stang+5, ez stang+5,
Dippen tussen bankjes: geen gewicht

Dag 2:

Buik:

Crunch: 15/17,5/20
Reverse crunch: 15/17,5/20
Oblique crunch: geen gewicht, 3 setjes van 25 hh

Borst:

Incline benchpress: 37,5/37,5/37,5
Decline flye: 8/9/9
Close palm push-ups 3 setjes van 15 hh
Benchpress: 35,35,35

Kuiten:

standing calf raise: 70/90/90
seated calf raise: 60/80/90

Dag 3:

Rug:

Shoulder shrugs: 11/12/13
Single arm rows: 12/13/14
Bent over rows: 40/45/45
Deadlift: 40/40/40

Schouders:

Front raise: 6/6/6
Lateral raise: 5/5/5
Behind neck press: 25/25/22,5

Billen:

Front squat: 20/20/20
Rear lunge: 5/6/6

Ik ben pas sinds 3 weken weer aan het trainen, dus ik zit nog te k*tten met de gewichten.Maar ik wil geen gedonder krijgen met mijn aanhechtingen. Verder ben ik sterker met mijn bovenlichaam dan met mijn benen.....maar ik hoop dat ik dat met de tijd gladtrek

Qua eten zit ik op 2300 kcal. Ik eet 2 gram eiwit per kg lichaamsgewicht, ik eet 7 maaltijden per dag en voor de rest probeer ik schoon te eten...

Ik doe 3 keer per week aan cardio (zoals gezegd, ik ga morgenochtend een half uur mountainbiken bij mij in de buurt, kijken hoe dat uitpakt)

2 dingen die je moet doen als ze hier serieus mee wil beginnen:

De weegschaal wegkeilen, want spieren zijn zwaarder dan vet en als ik je zo hoor is 't een meid die alleen kijkt naar d'r gewicht en niet naar de cm's....

Zorgen dat ze niet teveel/ te snel wil. Je spieren groeien snel, je aanhechtingen niet. Dus langzaam opbouwen!!

@Ledzep: In januari krijg je wel een picca. Ik ga nu tot januari trainen en zo schoon mogelijk eten...En in januari wil ik beginnen met langzaam cutten....

Nog meer vragen
Everything you do, every single decision you make, either takes you a step closer or a step further away from your goal.
pi_40625871
Ik vind het een goed schema.. alleen even een paar puntjes:
1. "billen" is niet echt apart te trainen... zou als ik jou was front squats naar dag 1 verplaatsen.. als het op dag 1 dan teveel wordt kan je evt triceps naar rugdag verplaatsen,, maar dat is niet echt noodzakelijk denk ik.
2. zowel front raises als behind neck press is voorste schouderkop (BNP spreekt dezelfde spieren aan als gewone military press). Zou dus front raises weglaten en dan bent over raises of face pulls erbij doen.
pi_40626100
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 22:48 schreef synthesix het volgende:

[..]

[img]http://www.glendabozett.com/images/physiqueup2.jpg/img]
Hoe wou je dat noemen dan
Sinds wanneer heeft iedere vrouw een dermate hoog gehalte GH en test. als die trol? Natuurlijke levels zijn véél te laag om écht spiermassa aan te zetten.
pi_40626232
"Close palm push-ups 3 setjes van 15 hh" hoort meer thuis in je triceps gedeelte

en vrouwen die spiermassa aanzetten? ik zeg niet dat het onmogelijk is, maar wel 10x zo moeilijk als bij mannen .. echt snel zal je dus niet gewicht aanzetten van spieren.
balsporten :r
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 23:12:52 #198
153812 Frautie
Frautilicious
pi_40626389
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 23:00 schreef LedZep het volgende:
Ik vind het een goed schema.. alleen even een paar puntjes:
1. "billen" is niet echt apart te trainen... zou als ik jou was front squats naar dag 1 verplaatsen.. als het op dag 1 dan teveel wordt kan je evt triceps naar rugdag verplaatsen,, maar dat is niet echt noodzakelijk denk ik.
2. zowel front raises als behind neck press is voorste schouderkop (BNP spreekt dezelfde spieren aan als gewone military press). Zou dus front raises weglaten en dan bent over raises of face pulls erbij doen.
Ik ga over 2 weken om. Ik wil iedere maand gaan schuiven, zodat ik niet constant dezelfde oefeningen op dezelfde dagen doe.

Dus ik neem je tips mee Bedankt voor 't meedenken
pi_40626477
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 23:05 schreef LedZep het volgende:

[..]

Sinds wanneer heeft iedere vrouw een dermate hoog gehalte GH en test. als die trol? Natuurlijke levels zijn véél te laag om écht spiermassa aan te zetten.
Het gaat ff om het idee

Ff mn vraag van vanmiddag quote
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 12:25 schreef synthesix het volgende:
Hoe haal je trouwens het beste je biceps uit de dumbell bent-over row (met 1 klauw en poot op bench) ?
Ik deed ze vandaag namelijk ipv van gewone bb-bor, omdat m'n erector het niet zo goed meer aankon. Alleen mn biceps zaten ff fijn te branden, itt tot mn lats
pi_40626988
Je haalt het meest uit je rugtraining wanneer je zo traint dat de biceps op z'n sterkst is, waardoor de load en volume hoger kan zijn. Biceps uit de beweging halen is dus nutteloos.

Zelfde geldt voor chins; supinated chins zijn beter voor rug dan pronated om 3 redenen:
1. ellebogen dichterbij het lichaam dus meer lat aanspreking dan bovenrug
2. grotere ROM
3. de biceps zijn het sterkst als de hand gesupineerd is. met een supinated grip versterk je dus de zwakste schakel (de biceps) waardoor je de lats meer kan trainen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')