Alleen is dit geval anders, aangezien het gaat om een Marokkaan die een Marokkaan voor de rechtbank daagt.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:10 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Het staat natuurlijk een ieder vrij om voor zover de wet deze mogelijkheid biedt, deze mogelijkheid te benutten. In België is zoiets trouwens ook al geprobeerd.
Ik denk niet dat Marokko zo onverstandig is om hier de vingers aan te branden, maar stel dat hij veroordeeld gaat worden, is het dan waarschijnlijk dat er ook maar 1 land is die deze minister zal bezoeken, bijvoorbeeld Nederland of Engeland, die deze minister aan Marokko zal uitleveren.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Alleen is dit geval anders, aangezien het gaat om een Marokkaan die een Marokkaan voor de rechtbank daagt.
ja en de grootste tegenstand van abouthaleb komt uit zijn achterban...quote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waar heb je het over als ik vragen mag? Peretz is zelf een Marokkaan.
als jij een handgranaat op twee in konvooi rijdende auto's kunt leggen dan krijg je van mij een biertjequote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:04 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik bedoel, wat als je hem op het dak van een auto legt?
Dat weet je niet, in iedergeval zullen er behoorlijk wat landen wel meewerken. Afgezien daarvan, het is aan de rechter te bepalen of dit een zaak is of niet. Als de rechter hem veroordeeld, dan wordt ie veroordeeld. Daar kan Marokko niets aan doen, net als dat Nederland niet verantwoordelijk gehouden kan worden voor de uitspraak van een rechter over een bepaalde zaak.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:16 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Marokko zo onverstandig is om hier de vingers aan te branden, maar stel dat hij veroordeeld gaat worden, is het dan waarschijnlijk dat er ook maar 1 land is die deze minister zal bezoeken, bijvoorbeeld Nederland of Engeland, die deze minister aan Marokko zal uitleveren.
1) Ik wist niet dat abouthaleb minister van defensie was die in een oorlog handeldequote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:16 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja en de grootste tegenstand van abouthaleb komt uit zijn achterban...
Heeft Sharon een belgische nationaliteit?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:13 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Dat is net zoiets als wat Belgie deed met Sharon in 2003(?)
![]()
-edit- al genoemd![]()
1) ik wist niet dat marokko minister van defensie was in deze hezballah/libanon/syrië oorlog?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
1) Ik wist niet dat abouthaleb minister van defensie was die in een oorlog handelde
2) Ik heb nooit van enige tegenstand gehoord (vanuit Marokko) jegens abouthaleb of zijn strenge beleid
3) Zelfs hier in Nederland is er nauwelijks tegenstand tegen zijn ideeén, ook vanuit de gemeenschap zelf.
1) Misschien moet je het bericht lezen, het gaat hier om 3 marokkaanse advocaten die een rechtszaak aanspannen tegen een marokkaan, en niet de staat.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:26 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
1) ik wist niet dat marokko minister van defensie was in deze hezballah/libanon/syrië oorlog?
2) prima.
3) kijk jij geen tv? praatprogramma's ed.
quote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:29 schreef Thorical het volgende:
Ik neem aan dat zelfs een Maroccaanse rechter gaat zeggen dat ie hier niets mee te maken heeft.
Mocht het wel zo zijn dan ben ik voor het afsluiten van alle betrekkingen met Marokko, inclusief het niet toelaten van haar ingezetenen..
Belgie probeerde Sharon te vervolgen aan de hand van de genocide-wetgeving.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Heeft Sharon een belgische nationaliteit?Bovendien vond ik het nogal interessant dat Peretz een marokkaan was (en zelfs is). Dat wist ik namelijk niet, jij wel?
Maar dat lijkt toch helemaal niet op deze zaak dan? Het gaat hier namelijk gewoon om Marokkanen die een Marokkaan voor het gerecht sleept. Wellicht dat het niet mogelijk is omdat het een ambtenaar is binnen Israel, en dat het dan niet volgens het internationale recht mag. Maar in principe ziet het er heel anders uit.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:30 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Belgie probeerde Sharon te vervolgen aan de hand van de genocide-wetgeving.
Uiteindelijk lukte dat niet omdat het tegen de wet van het int. strafhof inging
die stelt dat je een PM in functie niet kunt vervolgen.
Dat is even uit het blote hoofd. De specs. kun je ongetwijfeld wel ergens terugvinden.
En Peretz marokaan, nee, vreemd.
![]()
quote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
goh wat een nieuws. anti-zionistische marokkanen...
quote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Gaat inderdaad steeds harder achteruit met z'n reacties, jammer.
Ik kwam wel Godslasteraar z'n post elders tegen, die had het ook gelezen.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:11 schreef sp3c het volgende:
ik hoorde net dat vandaag een Hezbollah raket vlakbij Jenin is neergekomen, klopt dit?
zou wat zijn Als Hezbollah strax palestijnen begint af te knallen simpelweg omdat ze niet kunnen mikken
Ze vuren ook hoofdzakelijk om propaganda redenen imo, een eventueel slachtofferquote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:32 schreef sp3c het volgende:
teehee 'they cheered as the rocket fell on their city' als die nu hezbollah ook zo'n pleziertje gunnen dan lost het probleem zich zelf op
en dan zijn er nog mensen die Hezbollah's manier van doen slim vinden, er zijn vandaag 200+ raketten afgevuurd en ze hebben 1 burger gedood ... well w00pdied00 nog ruim 6.000.000 van dit soort dagen en je hebt ze allemaal
Dat klopt. Hamas kan er ook wat van, en Hezbollah ook. Daar zitten een aantal flink gestoorden bij. En het gaat me niet om het alleen willen horen over de misstappen van Israel. Waar ik (op mijn gebrekkige manier) op wil wijzen dat wij, het westen, even rückschloss bezig zijn dan waar we deze 'terreurgroepen' van beschuldigen. En als je het afmeet aan het aantal doden, wat op zich nogal onkies is, zijn we zelfs vele malen erger.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:36 schreef elcastel het volgende:
[..]
Och ik heb zelfs wel eens de hoop gehad dat het wat zou worden met Hamas toen ze een keer wél de wapens lieten liggen. Maar dan staat er weer een Al-Aqsa brigade en als die het niet zijn is er wel weer een ander clubje.
Het grappige van jou is dat ik hier constant Israël net zoveel (oke bijna zoveel) verwijt als Hamas of Hezbollah, maar jij alleen maar wilt horen over de misstappen van Israël. Ik ben er gewoon van overtuigd dat geen enkele partij daar in staat is om tot een oplossing te komen.
En over disrespect voor mensenlevens zoals jij stelt, kan Hamas er ook wat van.
quote:
En voor het slapen nog een herinnering van de 'Commander in Chief' over wat terroristen ook weer zijn:quote:
U.S. to Supply Food with One Hand, Arms with Other
As Israel's bombing of Lebanon continues unabated into its fourth consecutive week, the United States says it stands ready to provide food, medicine and humanitarian assistance to the thousands of internally displaced Lebanese caught in the crossfire.
But Washington has also decided to accelerate the supply of lethal weapons to Israel -- ''perhaps intended to kill the very Lebanese the United States is planning to feed and shelter,'' says one Arab diplomat at the United Nations.
[...]
In a statement released last week, AI quoted British press reports relating to two chartered Airbus A310 cargo planes filled with GBU 28 laser-guided bombs containing depleted uranium (DU) warheads and destined for the Israeli airforce landing at Prestwick airport, near Glasgow. The planes landed for refuelling and crew-rests after flying from the United States.
''Other reports claimed that the USA has requested that two more planes be permitted to land in the UK en route to Israel in the next two weeks. The reports said the aircraft will be carrying other weapons, including bombs and missiles,'' AI said.
Allereerst leuke bijdrages @erodome.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:25 schreef erodome het volgende:
Mijn hart huilt voor libanon die zo goed bezig was, zo uit dat gat begon te kruipen, ze hebben zich de touwtakke gewerkt om dat voor elkaar te krijgen, echt heel fiks hun schouders eronder gezet, nog even en dan waren ze instaat geweest dat laatste probleem op te lossen, toerisme trok lekker aan, geld begon te rollen, economie begon op te werken, macht begon groter te worden, steun van amerika was een feit.
Of Destroy Iran, dan zijn er meer landen van het probleem afquote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:05 schreef venomsnake het volgende:
AP: Iranian President says "solution to middle east crisis is to destroy Israel''![]()
13:05 Iranian President: Solution to Middle East crisis is to destroy Israel (AP) 12:34 IAF strikes targets along Lebanon-Syria border, roads in Bekaa Valley (AP) 11:56 Two rockets found to have hit Golan Heights (Haaretz) 11:43 IDF reservists kill four Hezbollah men in Lebanon before dawn Thursday (Haaretz) 11:24 Hezbollah fires rocket at Golan Heights; no reported casualties (Haaretz) 11:01 Lebanese PM Siniora: IDF offensive has killed 900 people, wounded 3,000 (Reuters) 10:54 Human Rights Watch: IDF apparently deliberately bombed Lebanon civilians (Reuters) 10:45 IDF: Seven of eight dead in Gaza are Hamas militants (Haaretz) 10:17 Report: IAF missile hits Lebanese house near border, killing family of three (AP) 10:08 At least six Palestinians killed by IDF in Gaza (AP) 09:55 Alert sirens heard in towns and communities across northern region (Israel Radio) 09:41 Heavy barrage of rockets on Kiryat Shmona; IDF returns fire (Israel Radio) 09:32 Police arrest Tel Aviv man, 40, suspected of harassing kindergarten girls (Itim) 09:07 PM Olmert: Israel is `very near its goal` in Lebanon campaign (Reuters) 08:30 IDF denies Hezbollah report of destroyed tank, says tank only lightly damaged (AP
quote:Op donderdag 3 augustus 2006 05:49 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Allereerst leuke bijdrages @erodome.
Deze stelling roept wel vraagtekens op. Zonder meer waar dat Libanon zich uit een diep gaat heeft weten te vechten (ze stonden zelfs op de kaart bij vele toeristische folders). En dat hebben ze met veel succes gedaan. Ze hebben 1 grote (schoonheids)fout gemaakt van gedogen. En dat is de para-militaire tak van Hezbollah te veel vrij spel gegeven. En wat heeft de militaire tak gedaan. Veel wapens ingeslagen in dicht bevolkte wooncentra en moskeen. En autonoom buiten de regering om een oorlogshandeling verricht. En dan kom je op een kruispunt van wat er eigenlijk had moeten gebeuren.
Militair is Hezbollah veel sterker dan de Libaneese strijdkrachten. Dus ontwapenen was alleen mogelijk met een interventiemacht (toch de VS ?). Dan had de hele wereld moord en brand geschreeuwd. dat weet ik nu al. Via de VN was koorddansen geweest op het slappe koord. En zoveel geduld heeft Israel niet (we praten nog steeds over een oorlogshandeling).
Hezbollah heeft qua momentum heel subtiel de troefkaart uitgespeeld. Net op het moment dat Libanon te democratisch/ sociaal/ liberaal zou worden hebben ze gekozen voor de ellende en haat strategie (verdeel en heers politiek). Ik moet erkennen dat ze met deze aktie of ze winnen of niet zichzelf goed op de kaart hebben gezet. Soms wel iets te goed. Diplomatiek waren er vele wegen naar Rome om een oplossing te vinden voor de gevangenen en dergelijke (er was een vrede en een bestand toch ?). Maar nee Libanon is een troefkaart gebleken voor die andere landen die graag een heel andere oplossing zien in het Midden Oosten conflict. En de huidige regering is feitelijk niks meer of minder dan een poppenkast met een heel andere 'Master of puppets' die aan de touwtjes wil trekken.
Nu staat de regering machteloos aan al het onheil wat Israel aanricht. Wat in mijn ogen buiten proportioneel is. Maar de condities van het creeren van een staat binnen een staat (= Anarchy) waarbij de minderheid het voor de meerderheid het gaat bepalen zijn ze zelf debet aan.
Libanon had met het bereiken van de vrede beter kunnen kijken naar landen als Singapore e.d. hoe je via een langzame, strenge en controleerbare weg het land een kans op duurzame vrede had kunnen opbouwen.
In Irak hebben ze nu ook democratie maar slechts weinigen weten wat het is.
Door gedogen van vreemd wapenbezit en anti-Israel sympathieen op eigen bodem zijn ze ten onder gedaan aan hun eigen succes. En dat is een hele dure les (zeker voor de burgers).
De Libaneese regering had imo veel sneller in moeten grijpen, nog ruim voor dit conflict van stapel liep. Maar goed... dan praat je toch over een militaire samenwerking met welke landen ?!.... toch de VS, Israel ?, Hoe zou die rol zijn uitgepakt ?!?. En hoe zou de bevolking daar achter hebben gestaan ?. En hoe hadden Syrie e.d. daar weer op gereageerd.
Mijn gevoel zegt dat Libanon straks niet meer bestaat. Het is nooit levensvatbaar geweest als autonome staat welke duurzame vrede uitstraalt naar zijn buurlanden omdat hiervoor de belangen van andere landen te groot is. Het is een slechts een pion op het geo-politieke schaakbord. Een pion die nooit mag promoveren tot een paard, toren, loper of iets dergelijks.
duidelijk een ware profeetquote:Op donderdag 3 augustus 2006 13:10 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Als Iran vernietigd is, verwateren en verdwijnen Hezbollah en Hamas vanzelf. Het kan daarom ook niet anders dat dit later in de geschiedenisboeken komt als het openingsschot in de oorlog tegen Iran.
Als hij een profeet is dan is deze thread heilig, dat weet je hèquote:
Deze uitspraak samen met het feit dat Iran Hezbollah hevig steunt zouden voor mij, als ik de baas was in Israel, genoeg reden zijn wat leuke raketten richting Teheran te sturen. 'Met de beste wensen...'quote:Op donderdag 3 augustus 2006 12:05 schreef venomsnake het volgende:
AP: Iranian President says "solution to middle east crisis is to destroy Israel''![]()
Ik geloof er helemaal niets van, want wanneer je over moeders en kinderen begint worden je ogen vochtig en kan je de zaken niet meer objectief beschouwen.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 13:09 schreef erodome het volgende:
[..]
Natuurlijk ligt er ook verantwoordelijkheid bij de palestijnen, zeker als we het over de beginfase van dit conflict hebben, maar het gaat inmiddels nergens meer over, alleen maar wraak op wraak op wraak...
Maar de hoofdverantwoordelijke in de huidige tijd is israel, die kweekt letterlijk terroristen, maakt de grond ervoor vruchtbaar door mensen als honden te behandelen.
Lees bv dit eens: http://www.amnesty.nl/landen_jaarboek/8854
Waarom heeft israel wel alle reden om boos te zijn en zijn dit geen redenen om boos te zijn?
Leg me dat eens uit, want dat snap ik werkelijk niet namelijk.
Moeders in palestina die wanhopig zijn omdat hun kinderen vergiftigd worden, maar op 1 plek terrecht kunnen waar ze iets kunnen doen en dat is bij hamas, het is israel die dit veroorzaakt door te zorgen dat de mensen in palestina geen normaal leven kunnen hebben, naar school gaan, werken, dat soort zaken, het is er gewoon niet bij voor de palestijnen.
Kinderen die opgroeien in oorlogsgebied, alles kapotgeschoten om hen heen en dat continu, dat heeft gewoon effecten op een mens, dat gaat iemand niet in de koude kleren zitten.
Het éérste schot om de West Bank te heroveren is inderdaad gevallen, de overwinningen van Nasrallah stapelen zich op.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:11 schreef sp3c het volgende:
ik hoorde net dat vandaag een Hezbollah raket vlakbij Jenin is neergekomen, klopt dit?
zou wat zijn Als Hezbollah strax palestijnen begint af te knallen simpelweg omdat ze niet kunnen mikken
feest gaat doorquote:Vijf Israëliers gedood door raketten Hezbollah'
AP, ANP
TEL AVIV/BEIROET - Zeker vijf personen zijn donderdag in het noorden van Israël om het leven gekomen door raketten van de radicaalislamitische Hezbollah-beweging. Dat meldden Israëlische televisiezenders.
De Israëlische legerradio had eerder bekendgemaakt dat er twee slachtoffers waren gevallen in de stad Akko in de buurt van de havenstad Haifa.
De Israëlische strijdkrachten bevestigden dat donderdag tijdens gevechten met Hezbollah in Zuid-Libanon twee militairen om het leven kwamen. Volgens het leger zijn vier Hezbollah-strijders gedood, waarmee het aantal slachtoffers aan de kant van Hezbollah in het afgelopen etmaal op 39 komt.
Volgens een bron bij de Libanese veiligheidsdiensten zijn sinds het begin van het conflict ruim drie weken geleden ongeveer tachtig Hezbollah-strijders gedood. Hezbollah zelf houdt het op 45, Israël op 300 à 400.
De Libanese premier Fuad Saniora heeft donderdag gezegd dat de ruim drie weken van strijd tussen Israël en de Hezbollah al aan ruim negenhonderd Libanezen het leven hebben gekost en dat er zo’n drieduizend Libanezen gewond zijn geraakt. Een derde van de slachtoffers, zei Saniora, is jonger dan 12.
In een videoboodschap aan de vergadering van de Islamitische Conferentie-Organisatie (OIC) in Maleisië zei Saniora dat Israëls offensief in Libanon een enorme tol eist aan mensenlevens, maar ook een verwoestende uitwerking heeft op de infrastructuur van het land en op de economie.
Het Libanese ministerie van volksgezondheid hanteerde tot dusverre andere cijfers, namelijk 548 officieel bevestigde doden - 477 burgers, 25 Libanese soldaten en 46 Hezbollah-strijders – met een mogelijke uitloop naar 750, omdat nog mensen vermist worden.
Libanese ziekenhuisfunctionarissen hebben donderdag gezegd dat door de bombardementen zondag op een appartementencomplex in de plaats Qana in Zuid-Libanon 28 doden zijn gevallen en niet 52, zoals eerder werd gemeld. De Amerikaanse mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch (HRW) repte woensdag ook al van 28 doden.
Volgens Libanese ziekenhuisfunctionarissen en Human Rights Watch waren eerdere schattingen van meer dan vijftig doden gebaseerd op de registratie van de mensen die een schuilplaats hadden gezocht in de kelder van het appartementencomplex. Onder de 28 bevestigde doden waren zestien kinderen en tieners.
Iran zou vorige week Saad Bin Laden, een van de naar verluidt zeker 24 kinderen van Osama Bin Laden, hebben vrijgelaten om onrust te gaan stoken in het Libanees-Syrische grensgebied. Dit meldde de Duitse krant Die Welt donderdag op gezag van anonieme bronnen bij geheime diensten.
Saad Bin Laden stond in Iran onder huisarrest. Teheran zou willen dat hij in Syrië vluchtelingen uit Libanon rekruteert voor de oorlog tegen Israël. Hij zou die taak vervullen samen met twee andere kopstukken van Al Qa’ida, het terreurnetwerk van zijn vader. Teheran zet bij de wervingsactie in op de naamsbekendheid van Bin Laden, aldus Die Welt.
Strategisch doel van Iran zou zijn de tegenstelling tussen soennitische en shi’itische strijdgroepen te overbruggen en een gezamenlijk islamitisch front tegen Israël te vormen.
Intussen zijn Israëlische troepen donderdag met tanks en bulldozers het zuidelijke deel van de Gazastrook binnengevallen en hebben zeven Palestijnen gedood, onder wie vier strijders en een j8-jarige jongen.
De militairen namen posities in bij het sinds lang gesloten vliegveld van Gaza, zeiden omwonenden en Palestijnse veiligheidsfunctionarissen. Zij drongen acht kilometer in de Gazastrook door, het verst tot nu toe sinds het begin van het Israëlische offensief eind juni. Zij sloten een belangrijke weg af en de oostelijke toegang tot Rafah, aan de grens met Egypte.
De Palestijnse strijders werden gedood door raketten die vanuit vliegtuigen op vier groepen gewapende mannen werden afgeschoten. Bij de beschietingen vielen ook 26 gewonden, onder wie minstens tien strijders.
Later vuurden de grondtroepen een tankgranaat af op bewoners die na het aanbreken van de dag in het gebied samenschoolden. Een jongen van 8 werd gedood en drie mensen, onder wie een meisje van 4, raakten gewond.
Het leger zei dat de operatie gericht was tegen Palestijnse strijders die op het punt stonden antitankraketten af te vuren op de Israëlische strijdkrachten.
Israël begon het offensief in de Gazastrook nadat met de Hamas verbonden Palestijnse strijders via een tunnel Israël waren binnengegaan en bij een aanval op een Israëlische legerpost twee soldaten hadden gedood en een ontvoerd.
bron: haaretzquote:Six people killed in rocket strikes in northern Israel
A barrage of Hezbollah rockets slammed into northern Israel on Thursday, killing six people. Three people were killed when a rocket crashed directly into a house near the northern town of Tarhisha, and another three were killed when a rocket exploded near their vehicle in Acre.
Three other people were wounded in the strike on Acre, and another four were wounded when rockets hit the town of Horfesh.
Also Thursday, two Israel Defense Forces soldiers were killed and two others were seriously wounded Thursday in heavy fighting with Hezbollah guerillas in south Lebanon.
Hezbollah gunners fired at least 30 rockets across the north on Thursday, also striking Kiryat Shmona, Haifa, the Ma'alot area and the Golan Heights.
Rocket alert sirens were triggered in cities and other communities across northern Israel in mid-morning and early afternoon.
Kiryat Shmona was hit by three rockets Thursday afternoon, while two more landed in Haifa and Acre.
Eight rockets hit the Ma'alot area before dawn Thursday in the first nighttime Hezbollah rockets attack on Israel. Three rockets scored direct hits on homes in the northern town causing severe damage.
After two days in which Hezbollah fired almost no rockets at Israel, some 210 rockets and missiles were launched on Wednesday toward northern communities - the largest number since the beginning of the fighting.
One man, Dave Lalchuk, 52, of Kibbutz Sa'ar, was killed and 16 others were wounded, three moderately, in the attacks.
Long-range rockets and missiles also fell in the Palestinian Authority between Jenin and Beit She'an and in the area of Afula.
Some 2,050 rockets have been fired at Israel from Lebanon during the current conflict thus far, killing 24 civilians.
The missile that was launched toward Beit She'an landed some 200 meters from the houses of the Palestinian village of Faquah, at the foot of Mount Gilboa, some 80 kilometers from the northern border. No injuries were reported in the incident.
This was the furthest from Lebanon a Hezbollah missile has struck.
"The missile landed in the middle of an olive grove," a Faquah resident, Taher Majid, told Haaretz. "We thought a missile might land here and still we are not angry with Nassan Nasrallah. This is a war against Israel and we are on the other side, and so we see these missiles as the minimal price, the tax we have to pay."
Majid added that "all the families of the prisoners look with pride at Hezbollah and hope it will bring about the release of their sons. No one likes war, but Nasrallah is the commander of resistance in the Arab world."
A siren was sounded in Beit She'an during the launch of the missile toward the city. The Gilboa Regional Council is not connected to the alarm system.
quote:Libanese ziekenhuisfunctionarissen hebben donderdag gezegd dat door de bombardementen zondag op een appartementencomplex in de plaats Qana in Zuid-Libanon 28 doden zijn gevallen en niet 52, zoals eerder werd gemeld. De Amerikaanse mensenrechtenorganisatie Human Rights Watch (HRW) repte woensdag ook al van 28 doden.
Ze zullen "de man met de groene helm" wel een paar keer dubbel geteld hebben.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 16:27 schreef damian5700 het volgende:
Dat schept in elk geval de vraag in hoeverre de rest van het drama Qana verschilt van de realiteit.
Ik heb het over dit stukje, overigens:
[..]
quote:Though Israel emphasized that Hizbullah was to blame for waging its rocket war against Israel from within a civilian population, Foreign Ministry officials repeated their "deep regret at the loss of innocent life in the campaign against Hizbullah," and were forced to promise a "thorough and comprehensive examination."
However, the incident may have been all one big fraud, staged by Arab elements for the world media in order to lead precisely to the situation described above.
The central piece of evidence leading to this conclusion is the fact, mentioned by IDF officials from the very beginning, that the building collapsed a full seven hours after the Israel Air Force bombing. Why, then, would the residents inside not have been evacuated in the meantime? As Brig.-Gen. Amir Eshel of the Israeli Air Force told reporters Sunday night, “It is difficult for me to believe that they waited eight hours to evacuate it.” Without additional evidence, Eshel merely left open the possibility that Hizbullah terrorists, or explosives they left behind, caused the explosion.
"Indeed," writes Robert Spencer for FrontPageMagazine, "it strains credulity that not only did these Lebanese civilians remain in a house that had been bombed for eight hours, but peacefully went to sleep in it after the bombing – since the victims were all apparently sleeping, despite continuing Israeli air bombardment in the area, when the building collapsed."
Gen. Eshel also said that the building was used by Hizbullah to store explosives. This was supported by a letter by Dr. Mounir Herzallah, a southern Lebanese Shiite, who wrote that Hizbullah terrorists came to his town, dug a munitions depot and then built a school and a residence directly over it.
In addition, as Reuven Koret writes for IsraelInsider, the bombing of the area occurred in three waves. The first bombs, according to CNN correspondent Brent Sadler, did not hit the building in question, but rather landed "20 or 30 meters" away. The second strike hit targets further away, and the third strike, around 7:30 in the morning, landed over 400 meters away. The first reports of a collapsed building arrived a half-hour later.
Another CNN correspondent, Ben Wedeman, noted that there was a larger crater next to the building. He observed that the roof of the building was intact and that the building appeared not to have collapsed as a result of the Israeli strike.
Thus, the building was used to store explosives, was apparently not destroyed by the bombing, and sheltered dozens of women and children throughout a night of bombing. The identity of the victims was also not clear, except that they were not the original occupants of the building; a National Public Radio correspondent reported that they had left. "The victims were non-residents who chose to shelter in the building that night," Koret writes, and who were "'too poor' to leave the town, one resident told CNN's Wedeman. Who were these people?"
Bronquote:As an aside, the hospital in Tyre, Lebanon, and Human Rights Watch both reported today that 28 people were killed in the Kafr Kana bombing, and not twice that number, as originally reported.
Other facts brought by Koret and Spencer:
* Sometime after dawn a call went out to journalists and rescue workers to come to the scene. Though Hizbullah has been claiming that civilians could not freely flee the scene due to Israeli destruction of bridges and roads, the journalists and rescue teams from nearby Tyre had no problem getting there.
* Lebanese rescue teams did not start evacuating the building until after the camera crews came. The absence of a real rescue effort was explained by saying that equipment was lacking. There were no scenes of live or injured people being extracted.
* There was little blood, CNN's Wedeman noted, concluding that the victims appeared to have died while they were sleeping - despite the thunderous Israeli air attacks. Rescue workers equipped with cameras were removing the bodies from one opening in the collapsed structure, and journalists were not allowed near it.
* Rescue workers carrying the victims on stretchers occasionally flipped up the blankets so that cameras could show the faces and bodies of the dead. But, Koret noted, the ashen-gray faces of the victims gave cause to think that the bodies looked like they had been dead for days.
* Photos of the rescue operation transmitted all over the world are "extremely suspicious," Spencer writes, citing work by EU Referendum showing numerous anomalies in the photos. "Most notably," he writes, "the dating of the various photos suggests that the same bodies were paraded before reporters on different occasions, each time as if they had just been pulled from the rubble. [In addition], some workers are wearing different gear in different photos, yet clearly carrying the same corpse."
* The Christian Lebanese (French-language) website LIBANOSCOPIE has charged that Hizbullah staged the entire incident in order to stimulate calls for a ceasefire, thereby staving off its destruction by Israel and Lebanese plans to rid themselves of this terrorist plague.
Spencer concludes, "Americans and Westerners are not used to dealing with carefully orchestrated and large-scale deception of this kind. It is time that it be recognized as a weapon of warfare, and an extremely potent one at that."
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |