Alleen is dit geval anders, aangezien het gaat om een Marokkaan die een Marokkaan voor de rechtbank daagt.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:10 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Het staat natuurlijk een ieder vrij om voor zover de wet deze mogelijkheid biedt, deze mogelijkheid te benutten. In België is zoiets trouwens ook al geprobeerd.
Ik denk niet dat Marokko zo onverstandig is om hier de vingers aan te branden, maar stel dat hij veroordeeld gaat worden, is het dan waarschijnlijk dat er ook maar 1 land is die deze minister zal bezoeken, bijvoorbeeld Nederland of Engeland, die deze minister aan Marokko zal uitleveren.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:11 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Alleen is dit geval anders, aangezien het gaat om een Marokkaan die een Marokkaan voor de rechtbank daagt.
ja en de grootste tegenstand van abouthaleb komt uit zijn achterban...quote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:07 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Waar heb je het over als ik vragen mag? Peretz is zelf een Marokkaan.
als jij een handgranaat op twee in konvooi rijdende auto's kunt leggen dan krijg je van mij een biertjequote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:04 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik bedoel, wat als je hem op het dak van een auto legt?
Dat weet je niet, in iedergeval zullen er behoorlijk wat landen wel meewerken. Afgezien daarvan, het is aan de rechter te bepalen of dit een zaak is of niet. Als de rechter hem veroordeeld, dan wordt ie veroordeeld. Daar kan Marokko niets aan doen, net als dat Nederland niet verantwoordelijk gehouden kan worden voor de uitspraak van een rechter over een bepaalde zaak.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:16 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Ik denk niet dat Marokko zo onverstandig is om hier de vingers aan te branden, maar stel dat hij veroordeeld gaat worden, is het dan waarschijnlijk dat er ook maar 1 land is die deze minister zal bezoeken, bijvoorbeeld Nederland of Engeland, die deze minister aan Marokko zal uitleveren.
1) Ik wist niet dat abouthaleb minister van defensie was die in een oorlog handeldequote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:16 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja en de grootste tegenstand van abouthaleb komt uit zijn achterban...
Heeft Sharon een belgische nationaliteit?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:13 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Dat is net zoiets als wat Belgie deed met Sharon in 2003(?)
![]()
-edit- al genoemd![]()
1) ik wist niet dat marokko minister van defensie was in deze hezballah/libanon/syrië oorlog?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
1) Ik wist niet dat abouthaleb minister van defensie was die in een oorlog handelde
2) Ik heb nooit van enige tegenstand gehoord (vanuit Marokko) jegens abouthaleb of zijn strenge beleid
3) Zelfs hier in Nederland is er nauwelijks tegenstand tegen zijn ideeén, ook vanuit de gemeenschap zelf.
1) Misschien moet je het bericht lezen, het gaat hier om 3 marokkaanse advocaten die een rechtszaak aanspannen tegen een marokkaan, en niet de staat.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:26 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
1) ik wist niet dat marokko minister van defensie was in deze hezballah/libanon/syrië oorlog?
2) prima.
3) kijk jij geen tv? praatprogramma's ed.
quote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:29 schreef Thorical het volgende:
Ik neem aan dat zelfs een Maroccaanse rechter gaat zeggen dat ie hier niets mee te maken heeft.
Mocht het wel zo zijn dan ben ik voor het afsluiten van alle betrekkingen met Marokko, inclusief het niet toelaten van haar ingezetenen..
Belgie probeerde Sharon te vervolgen aan de hand van de genocide-wetgeving.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Heeft Sharon een belgische nationaliteit?Bovendien vond ik het nogal interessant dat Peretz een marokkaan was (en zelfs is). Dat wist ik namelijk niet, jij wel?
Maar dat lijkt toch helemaal niet op deze zaak dan? Het gaat hier namelijk gewoon om Marokkanen die een Marokkaan voor het gerecht sleept. Wellicht dat het niet mogelijk is omdat het een ambtenaar is binnen Israel, en dat het dan niet volgens het internationale recht mag. Maar in principe ziet het er heel anders uit.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:30 schreef Incomplete het volgende:
[..]
Belgie probeerde Sharon te vervolgen aan de hand van de genocide-wetgeving.
Uiteindelijk lukte dat niet omdat het tegen de wet van het int. strafhof inging
die stelt dat je een PM in functie niet kunt vervolgen.
Dat is even uit het blote hoofd. De specs. kun je ongetwijfeld wel ergens terugvinden.
En Peretz marokaan, nee, vreemd.
![]()
quote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
goh wat een nieuws. anti-zionistische marokkanen...
quote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:40 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Gaat inderdaad steeds harder achteruit met z'n reacties, jammer.
Ik kwam wel Godslasteraar z'n post elders tegen, die had het ook gelezen.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:11 schreef sp3c het volgende:
ik hoorde net dat vandaag een Hezbollah raket vlakbij Jenin is neergekomen, klopt dit?
zou wat zijn Als Hezbollah strax palestijnen begint af te knallen simpelweg omdat ze niet kunnen mikken
Ze vuren ook hoofdzakelijk om propaganda redenen imo, een eventueel slachtofferquote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:32 schreef sp3c het volgende:
teehee 'they cheered as the rocket fell on their city' als die nu hezbollah ook zo'n pleziertje gunnen dan lost het probleem zich zelf op
en dan zijn er nog mensen die Hezbollah's manier van doen slim vinden, er zijn vandaag 200+ raketten afgevuurd en ze hebben 1 burger gedood ... well w00pdied00 nog ruim 6.000.000 van dit soort dagen en je hebt ze allemaal
Dat klopt. Hamas kan er ook wat van, en Hezbollah ook. Daar zitten een aantal flink gestoorden bij. En het gaat me niet om het alleen willen horen over de misstappen van Israel. Waar ik (op mijn gebrekkige manier) op wil wijzen dat wij, het westen, even rückschloss bezig zijn dan waar we deze 'terreurgroepen' van beschuldigen. En als je het afmeet aan het aantal doden, wat op zich nogal onkies is, zijn we zelfs vele malen erger.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 14:36 schreef elcastel het volgende:
[..]
Och ik heb zelfs wel eens de hoop gehad dat het wat zou worden met Hamas toen ze een keer wél de wapens lieten liggen. Maar dan staat er weer een Al-Aqsa brigade en als die het niet zijn is er wel weer een ander clubje.
Het grappige van jou is dat ik hier constant Israël net zoveel (oke bijna zoveel) verwijt als Hamas of Hezbollah, maar jij alleen maar wilt horen over de misstappen van Israël. Ik ben er gewoon van overtuigd dat geen enkele partij daar in staat is om tot een oplossing te komen.
En over disrespect voor mensenlevens zoals jij stelt, kan Hamas er ook wat van.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |