abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 31 juli 2006 @ 22:42:29 #1
108648 cattie
lieve moeder
pi_40367898
En hier verder!
  maandag 31 juli 2006 @ 22:44:03 #2
108648 cattie
lieve moeder
pi_40367961
Een vraagje voor dutchie (en alle andere experts, maar jij vertelde dat je weer graag wilde sporten): na hoeveel tijd ga jij weer sporten?
  maandag 31 juli 2006 @ 22:51:52 #3
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40368306
quote:
Op maandag 31 juli 2006 22:36 schreef Fuente het volgende:
Igraine, knuffelbuffel is zo lief

Het is de eerste keer dat ik het hier neerzet. Manlief weet er uiteraard van, die was erbij, mijn moeder had een vermoeden, wat ik destijds onkende (nee joh, alles gaat priiiiima).
Laatst heb ik met mijn beide ouders wel een gesprek gehad hierover.
We hebben uiteindelijk wel een klacht bij de kraamzorg ingedient, hierover nog een nagesprek gehad en daaruit bleek dat er meer klachten over de betreffende kraamverzorgster waren geweest, en dat er maatregelen getroffen zijn, maar hoe of wat weet ik niet.
Het is ook niet dat het per definitie aan haar lag, ik denk dat ik sowieso met deze gevoelens te maken had gekregen, maar het is wel dat zij besloot maar 3 uur per dag er te zijn (en er wel voor zorgen dat ze er was als de verlos voor de controles kwam) en om de signalen niet op te pikken.

Uiteindelijk is het goedgekomen, en geniet ik ontzettend. Ik weet ook niet waarom het me nu nog zo bezighoudt, ik denk omdat je nu terugkijkt op de beginperiode, op een jaar terug. Ik heb ontzettend mazzel gehad dat manlief alles overnam van me, 40 uur werken, dan thuiskomen bij een brullende vrouw, en dan nog alles doen.

Als ik ooit een tweede kindje mag krijgen dan ben ik wel van plan om dingen anders aan te pakken en eerder aan de bel te trekken. Ik zou dolgraag langere tijd willen borstvoeden, de borstvoeding bij Sara ging in principe ook perfect, ze groeide goed enz, maar ik kon het gewoon niet hebben.

Nou ja, het is iig wel fijn om alles een keer eruit te gooien, en inmiddels weet ik wel dat ik niet de enige ben die dit ervaren heeft na een bevalling, en dat het uiteindelijk ook meeviel, gezien dat ik er op eigen kracht, zonder medicijnen weer uitgekomen ben.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
  maandag 31 juli 2006 @ 22:56:11 #4
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40368503
Ik had het er nog even ingezet omdat het vast voor veel mensen herkenbaar (in meer of mindere mate) is.
Weet je, als ik het lees denk ik, had maar meteen een andere KV gevraagd. Maar dat doe je niet, pasbevallen en kwetsbaar. Ik herken het zo, je laat zoveel over je heen komen als je net een kindje gekregen hebt, waar je in het normale leven nooit zo over je heen zou laten lopen...

Het is best goed dat je dat een keer uitspreekt, dat helpt met verwerken, denk ik.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 07:23:00 #5
24188 Belana
kloon van belana
pi_40375907
goed dat je het nog een keer neer hebt gezet Leah, want anders had ik er ook overheen gekeken. Fuente, wat erg meid. Je bent idd kwetsbaar als je net bevallen bent, zo heb ik dat ook dit keer weer ervaren. 1,5 week lang janken omdat de bv niet wil zoals ik het wil...
gelukkig had ik een lieve kraamhulp, want als dat dan dus ook nog eens raar is.. pfff...
uitspreken is altijd goed, lekker van je af schrijven hier!
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 08:40:38 #6
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40376369
Cattie, ik ga dus met iets meer dan 6 weken sporten. Nu is het wel zo dat ik op de sportschool werk, dus ik weet wel een beetje wat wel en niet kan. Ik ga dus gewoon trainen met een hartslagmeter om en luister goed naar mijn lichaam en mijn collega die me gaat begeleiden. Wel luxe dus.

Fuente, ik heb gisteravond je verhaal lezen. Dame, ik snap je dubbele gevoelens wel en ik vind het rot voor je dat het zo gegaan is. Gelukkig is nu alles anders. Geniet van elkaar.
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 08:43:02 #7
103793 kozakken
Living the life
pi_40376396
fuente, ik vind het eigenlijk helemaal niet raar dat het er nu zo uitkomt. Juist omdat Sara bijna 1 wordt. Ik vond het zo'n mijlpaal en heb zoveel teruggekeken juist in de periode rond Jonnes eerste verjaardag. Alsof je dan pas echt (na ontzwangerd te zijn) de reflectie hebt om terug te kunnen kijken en je gevoelens ook veel meer iets van een afstand te kunnen zien.

Eerst ben je vol van bevalling en zorgen voor zo'n klein purkje, dan wennen aan 'nieuw leven' en veranderde levensstijl, dan weer werken/gewoon ritme/dingen moeten of weet ik veel en dan pas... zo rond het eerste jaar wordt je wakker en heb je je lijf weer een beetje terug, kun je het geestelijk een beetje een plek geven en voel je je een stuk minder onzeker met je kind. En dan vallen er opeens weer puzzelstukjes op z'n plaats..... voor je

Dat is in ieder geval het plaatje wat ik zelf ervaren heb rondom mijn eigen kleine mannetje.
-gelukkig wel goede kraamhulp enzo, maar anders had je mij ook echt he-le-maal kunnen opvegen. Verheug me ook niet echt op de eerste onzekerheid, angst en weet ik veel wat nog meer net na de bevalling-
pi_40376605
Meiden, ontzettend bedankt
Ik merk inderdaad dat dit soort dingen vaker voorkomen dan gedacht worden. Zo had ik het laatst met een kennis over de kraamtijd enz, en bleek dat zij precies hetzelfde heeft ervaren, dat gevoel!
Erover praten lucht erg op. Bij de volgende zou ik de kraamhulp veel eerder wegsturen en vragen om een ander, het kan gewoon, maar op dat moment dacht dat ik dat niet kon maken. Stom eigenlijk, want ze is wel in mijn huis, bij mijn kindje enzo.

Belana, voel je je inmiddels wel wat beter ?

Allemaal bedankt voor het 'aanhoren' van mijn verhaal, ik ga in ieder geval met frisse moed verder, hup naar mijn meiskes eerste verjaardag
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_40377546
Fuente alles is al gezegd
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
pi_40377839
Nog even over dat sporten...
Ik wil ook graag gaan beginnen, maar vriendlief vraagt zich af of dat al wel zo verstandig is.
Ik heb al een jaar of 2 niets meer aan sport gedaan namelijk. Wel een erg makkelijke bevalling gehad en buiten een constante vermoeidheid eigenlijk nergens last meer van (Ben bevallen op 22 juni 2006)

Ook heb ik het idee dat mijn borstvoeding wat aan het teruglopen is, want t monstertje lijkt nooit genoeg te hebben...
No farewell could be the last one.
If you long to meet again...
pi_40377887
Dat zijn vast de 6 weken-regeldagen dan Vamp
meestal 10 dagen, 6 weken, 3 mnd, 6 mnd. Veel aanleggen en t komt wel goed.

Fuente, wat een rotverhaal.. wel erg goed dat je toen een andere kraamverzorgster gekregen hebt!
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 10:09:18 #12
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40377932
fuente zoals bar zegt tis allemaal al gezegd... geniet lekker van je kleine meisje
Engaging Infinite Improbability Drive..
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 10:11:24 #13
24188 Belana
kloon van belana
pi_40377979
Fuente, met mij gaat het nu wel weer hoor, ik heb veel gehuild en gepraat en bepaalde beslissingen genomen waardoor ik me nu beter voel. daarnaast probeer ik even veel slaap in te halen en dan komt het helemaal goed. Ik was er wel wat op voorbereid dit keer.
En wat ik zeg, ik had in ieder geval wel een normale kraamhulp, want dat verhaal van jou vind ik echt te zot voor woorden! Is daar nog wat mee gedaan?
Gelukkig gaat het nu allemaal goed met jou en je prachtige meisje! En voor de volgende keer weet je beter idd!
stormy waters...
sailin'
pi_40380281
Fuente
Ik herken ook wel wat in je verhaal. Gelukkig hadden wij wel een onzettende fijne kraamhulp. Dat huilen van Sara had Amber ook zo erg. Op een gegeven moment weet je ook echt niet meer wat je moet doen!

Belana

Vanmorgen naar de fysio geweest. Ben wat stijf in me rug en mijn werveltjes lopen niet lekker. Ze heeft lopen duwen en buigen.. ik dacht dat ik door de grond ging.. Moet veel blijven bewegen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 12:19:05 #15
24188 Belana
kloon van belana
pi_40381226
vicky, ik roep het heel vaak hier, maar zou een chiropractor niet wat voor je zijn? die zet de wervels weer op zijn plaats en dat is echt een verademing. sterkte!
stormy waters...
sailin'
pi_40381329
Belana, ik kijk ff aan hoe het gaat. Mocht ik er over een dag of 2 nog last van hebben, ga ik ff bellen!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_40381497
Volgensmij zijn er heel veel moeders voor wie de kraamtijd geen roze wolk is.
Ik vond het zelf wel heel bijzonder, maar roze wolk, nee. Daarvoor werd ik teveel heen en weer geslingerd tussen alle mogelijke emoties; door de hormonen, het gedoe met de BV en de onzekerheid of ik dit echt wel zou kunnen, moeder zijn.
Gelukkig had ik wel fijne kraamhulpen, maar dan nog is het gewoon een pittige periode.

Over het sporten; ik heb vanaf 3 weken na de bevalling postnatale gym gedaan via de thuiszorg en ben bij 6 weken weer gaan fitnessen. Dat ging/gaat prima. Gewoon goed luisteren naar je lichaam. Inmiddels voel ik me wel weer zeker genoeg over m'n lichaam om ook weer eens wat springlesjes (aerobics) en buikspieroefeningen te proberen.
pi_40382310
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 09:53 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Fuente alles is al gezegd
Hier sluit ik me bij aan! Fuente

Hier was de kraamhulp de 1e dagen heel lief en behulpzaam. De 2e kraamphulp een bitch. Ik mocht niet eens een middagdutje doen.
En met de borstvoeding erg weing hulp gehad, mede daarom snel gestopt. Daar voel ik me soms wel schuldig over.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 13:08:20 #19
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40382795
Ik heb denk ik als weinigen wel de kraamweek als een roze wolk ervaren.. op oud en nieuw in het zkh na Ik had een super kraamhulp en mijn mama was hier en ik mocht doen wat ik wou en niet doen wat ik niet wou ben echt in de watten gelegd
pi_40383702
Fuente, lastig he bij je eerste, alles gaat nou eenmaal nogn niet vanzelf, en dat had die kraam ook moeten weten.

net als onzekerheid, je weet niet hoe, je weet niet wat, das heel normaal, maar als je kraam je daar niet mee helpt, wat moet je dan?!
je denkt: dit is zeker normaal zo ofzo? en zegt maar niks.

gelukkig gaat het inderdaad bij een eventuele 2e heel anders, want je durft nu gewoon meteen te zeggen hoe of wat! waarschijnlijk nu al bij saartje, als er iets is wat je niet aanstaat, zal je het meteen laten weten!
heerlijk, wat een kindje met je kan doen vreselijk ook, af en toe

en heerlijk dat het toch allemaal goed is gekomen!
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_40383908
Mijn kraamweek was niet super, maar ik heb het ook niet als vreselijk naar ervaren ofzo.

ik heb 3 verschillende kraamhulpen gehad.
aan het eind van de week de relatie tussen mij en de papa van max officieel verbroken. opluchting!
mijn moeder was er gelukkig voor me
ik kon de hele wereld aan.
zat de hele week te wachten op het einde van de week, omdat dan de kraam weg zou gaan, mijn bed weer omlaag mocht en ik lekker alles zelf mocht doen
heel veel mensen die langskwamen en gingen vertellen dat MIJN kind zo mooi was
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 14:17:39 #22
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40384840
Vamp, in jouw geval raad ik je aan om echt alleen iets te gaan doen waarbij je begeleiding krijgt. Gewoon eerst rustig kijken hoe je lichaam erop reageert.
Het enige nadeel wat je kan ondervinden aan sporten/bv is dat de borstvoeding ook iets minder wordt na de sport. Dus als je voeding toch al iets terugloopt, even op letten.
Waarom denk je trouwens dat je voeding terugloopt?
pi_40384920
3 verschillende allehoela en ook 3 verschillende mannieren... lijkt me niet gemakkelijk.
Sta je er nu alleen voor Pinquit of begrijp ik dat nu verkeerd... (je hoeft er niets op te antwoorden om te hoor)
Altijd leuk om idd te horen dat je ze een mooi kindje hebt idd
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
pi_40385401
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 14:17 schreef dutchie het volgende:
Vamp, in jouw geval raad ik je aan om echt alleen iets te gaan doen waarbij je begeleiding krijgt. Gewoon eerst rustig kijken hoe je lichaam erop reageert.
Het enige nadeel wat je kan ondervinden aan sporten/bv is dat de borstvoeding ook iets minder wordt na de sport. Dus als je voeding toch al iets terugloopt, even op letten.
Waarom denk je trouwens dat je voeding terugloopt?
Dat wordt dan dus waarschijnlijk nog wat langer rondlopen met dit flubberlijf!

Ik heb het gevoel dat t terug loopt omdat t minimomster na een paar "teugen" en goed "geklok" (het slikgeluid zeg maar) Uhm stil valt...Hij klokt niet meer zeg maar.
Ook lijkt het of er steeds kortere tijden zitten tussen de voedingen... En dan wordt ie echt heeel boos als ie geen tiet krijgt! Dus hij wil dan geen speentje, even knuffelen of lekker rondlopen.

nou kan het warme weer van de afgelopen tijd en de regeldagen natuurlijk ook meespelen..

Ook met kolven krijg ik er niet veel uit...Nou weet ik dat t mannetje er zelf meer uit krijgt, maar nog geen 30 cc uit een volle "ochtendborst" lijkt me toch wel heel erg weinig

Aan de andere kant...Hij groeit zienderogen en heeft goeie plasluiers.....
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 14:41:27 #25
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40385642
Vooral die plasluiers zouden je gerust moeten stellen, maar toch blijft het knagen hč? Ik heb dat de eerste keer ook gehad, je kunt gewoon niet zien hoeveel ze binnenkrijgen. En kolven lukt ook niet bij iedereen direct. Dus dan kun je ook een vertekend beeld krijgen. Misschien is die neusspray wel een idee.

En dat flubberlijf; ik liep vanmorgen in de stad en ik voelde mijn buik gewoon meedeinen. Pfff wat ben ik dat zat zeg.
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 15:00:24 #26
24188 Belana
kloon van belana
pi_40386193
die flubberbuik is het ergst he Nou heb ik al niet zo'n strakke buik normaal gesproken... wat dat betreft zit ik alweer bijna op normaal Maar ik wil er nog wel wat aan doen Maar nu nog ff niet.
Verder ben ik zo blij met hoe het dit keer gaat! Nog 4 kilootjes dat had ik echt niet durven dromen. Ik heb de eerste 2 weken ook ontzettend veel water gedronken en ik snoep amper, allemaal helemaal geen trek in, das mooi! succes met het oppakken van het sporten dames!
stormy waters...
sailin'
pi_40387550
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 14:20 schreef Bar_en_Mar het volgende:
3 verschillende allehoela en ook 3 verschillende mannieren... lijkt me niet gemakkelijk.
Sta je er nu alleen voor Pinquit of begrijp ik dat nu verkeerd... (je hoeft er niets op te antwoorden om te hoor)
Altijd leuk om idd te horen dat je ze een mooi kindje hebt idd
ik doe het nu alleen ja, maar ik woon nu nog bij mijn moeder en die vind het heeeelemaal niet erg als ik vraag of ze het een keertje eventjes van me overneemt
dus echt alleen vind ik het niet. (en zeker niet als je ook bedenkt dat ik de huishoudelijke taken ook niet alleen hoef te doen )
ik heb ook (nog) geen baan dus het gaat hardstikke goed allemaal
pi_40388124
gelukkig maar Pinquit
pi_40388676
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 14:34 schreef vamperotica het volgende:

Ik heb het gevoel dat t terug loopt omdat t minimomster na een paar "teugen" en goed "geklok" (het slikgeluid zeg maar) Uhm stil valt...Hij klokt niet meer zeg maar.
Ook lijkt het of er steeds kortere tijden zitten tussen de voedingen... En dan wordt ie echt heeel boos als ie geen tiet krijgt! Dus hij wil dan geen speentje, even knuffelen of lekker rondlopen.

nou kan het warme weer van de afgelopen tijd en de regeldagen natuurlijk ook meespelen..

Ook met kolven krijg ik er niet veel uit...Nou weet ik dat t mannetje er zelf meer uit krijgt, maar nog geen 30 cc uit een volle "ochtendborst" lijkt me toch wel heel erg weinig

Aan de andere kant...Hij groeit zienderogen en heeft goeie plasluiers.....
Hoe oud is hij precies? Ik denk warme weer en regeldagen (6 weken is regeldagen). En kindjes leren naarmate ze ouder worden steeds efficienter te drinken, he!. Hoe lang ze drinken zegt dus niets over wat ze binnen krijgen! Hij kan het maar zo allemaal in 5 minuten opdrinken waar hij eerst misschien 20 minuten over deed.

En over sporten en bv:

Van een lactatiekundige (Gonneke van Veldhuizen):
quote:
Melk wordt echt niet zuur en er komt geen melkzuur in. Wat er wel kan gebeuren is dat de vochtbalans verandert (door de inspanning, transpireren etc), de melk wat geconcentreerder wordt en daardoor *zouter* smaakt.
Melkzuur zit in je spieren, niet in je melkklieren.
Het wordt dus niet minder, hooguit een andere smaak.

Of dat moet zeker in het bv topic?

En ontopic nog ook: Ik heb een kutkraamweek gehad, sorry voor het woord. Afschuwelijk in het ziekenhuis. Afschuwelijk! Ik hoef er maar aan te denken en ik kan zo janken. Gelukkig waren het de omstandigheden die afschuwelijk waren, en niet mijn kind, daar was ik goddank vanaf het eerste ogenblik zielsgelukkig mee.
Variety is the spice of life
pi_40391702
Ik vraag me nu al heel lang af hoe de dochter van Nebelung nu eigenlijk heet..
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 19:11:31 #31
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40393301
Ik denk dat ze dat bewust niet post .
pi_40394310
Nee, zoals Leah zegt! Ik heb minstens 2 collega's die op Fok posten, ik heb het gezien in de pauze. Ik wil een beetje buiten schot blijven, ook al zeg ik niet zulke rare dingen (volgens mij dan natuurlijk ), het idee dat er zoveel mensen lezen vind ik echt eng. Als je ziet hoeveel mensen er dagelijks hier zijn, bovenaan bij de inlog.. al weet ik eigenlijk niet of die aantallen wel kloppen hoor. Maar het idee gewoon...
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 19:55:24 #33
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40394645
Same here . Vandaar dat ik al opgemerkt had dat je nergens je dochter bij naam noemt .
pi_40410456
Oef, het kinderdagverblijf belde net voor de intake. Maandag gaan we erheen en dinsdag gaat Finn een dagje wennen. De plek hebben we vanaf de 16e en ik hoef pas de 28e weer te gaan werken, dus ik denk dat we in die weken daartussen Finn (en mama )rustig gaan laten wennen.
M'n gevoel is heel dubbel. Aan de ene kant vind ik het best fijn om weer te gaan werken, want ik mis het toch wel om de hele dag geen volwassenen om me heen te hebben. Aan de andere kant voel ik me daar weer schuldig over en zal ik m'n manneke heel erg missen denk ik.
Volgensmij trap ik nu in de klassieke werkende moeder val
pi_40410541
Tamea
  woensdag 2 augustus 2006 @ 11:47:41 #36
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40413530
Nebelung, da's wel mooi om te lezen van die bv/sporten. Ik dacht altijd dat het terugliep, maar niet dus.

Ik zit hier trouwens flink te balen. Ipv 4 maanden verschoond te blijven van ongesteldheid, ben ik alweer ongesteld. Ben verdomme 3 dagen niet ongesteld geweest. Fijn hoor.

Gister eerste nagym gehad. Kletsen dus over de bevalling. Ook de dame die het kindje met Down-syndroom gekregen heeft heeft haar verhaal gedaan. Ze vertelde over de bevalling heel enthousiast. Maar ze brak toen de dokters bij haar aan bed kwamen om het nieuws te vertellen. Wij allemaal trouwens...
Wat heftig zeg.
Ze zijn er wel zielsgelukkig mee en wat dat betreft geloof ik echt dat het kindje op de goede plek terecht is gekomen. Ze redden het wel. Alleen moet de kleine ook nog aan het hart geopereerd worden, dat vind ik zo zielig.
Al met al een bewogen avond.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 11:58:32 #37
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40413863
Is het dan niet gewoon nog steeds vloeien dan dutch?
pi_40414069
Dat wilde ik ook net tikken BE.

Ik dacht ook dat het na 3 weken afgelopen was met vloeien, maar daarna gign het dus over in telkens een paar dagen niet en dan weer een paar dagen wel. Precies 6 weken na de bevalling stopte het echt helemaal.
pi_40421794
[quote]Op woensdag 2 augustus 2006 12:04 schreef Tamea het volgende:
Dat wilde ik ook net tikken BE.

Ik dacht ook dat het na 3 weken afgelopen was met vloeien, maar daarna gign het dus over in telkens een paar dagen niet en dan weer een paar dagen wel. Precies 6 weken na de bevalling stopte het echt helemaal.
[/quote
Bij mij zo'n 8 weken na de bevalling volledig gestopt met vloeien.
  woensdag 2 augustus 2006 @ 16:47:35 #40
593 sjak
Juffie Bloem
pi_40423366
Tjee Fuente, goed dat je het opschrijft.
Ik was wel blij met de kraamhulp, maar blijer toen ze weer weg was en ik zelf ons huishouden weer kon doen zoals ik het wil. Wat me opviel bij onze kraamhulp was dat ze veel oog had voor mijn gevoelens. We hebben veel gepraat over de zwangerschap en de bevalling. Ik gaf ook aan dat ik in het begin nog geen moedergevoelens had of het gevoel verliefd te zijn op Jetske. Daar ging ze heel serieues mee om. Zowel zij als de verloskundige hebben aangegeven dat ik absoluut tijdig aan de bel moest trekken als ik dat gevoel bleef houden, maar ze gaven ook aan dat het heel normaal was in het begin. Ik was daar wel door gerustgesteld.

Oh, en met mij gaat het goed. Ik heb vanochtend zelfs alweer een heel klein stukje gefietst. Dat voelde nog niet echt fijn maar het ging wel
Lekker douchen!
pi_40425469
Als je weer wat meer gaat doen in huis bijv is het normaal dat het vloeien weer begint (bij duurde dat tot 9 weken na de bevalling).

Goed zo Sjak
  woensdag 2 augustus 2006 @ 18:19:49 #42
24188 Belana
kloon van belana
pi_40425503
sjak, fijn zo'n kraamhulp. dat hadden wij de eerste keer ook, een hele jonge meid (ze was toen 22) maar zo vreselijk lief en vol begrip voor mijn emoties. die trouwens ook zo waren als bij jou, de moedergevoelens voor Liam moesten echt groeien. dit keer hadden we ook een hele lieve hulp, maar veel nuchterder, kon daardoor wat minder mijn verhaal kwijt, maar ze was wel lief. Voor 1 dag hadden we een ander en die was ook zo vreselijk lief. Met mijn eerste kraamhulp hebben we nog steeds contact trouwens, die is ook op kraamvisite geweest.

en wat lekker da je alweer gefiest hebt!
stormy waters...
sailin'
pi_40428328
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 10:11 schreef Belana het volgende:
Fuente, met mij gaat het nu wel weer hoor, ik heb veel gehuild en gepraat en bepaalde beslissingen genomen waardoor ik me nu beter voel. daarnaast probeer ik even veel slaap in te halen en dan komt het helemaal goed. Ik was er wel wat op voorbereid dit keer.
En wat ik zeg, ik had in ieder geval wel een normale kraamhulp, want dat verhaal van jou vind ik echt te zot voor woorden! Is daar nog wat mee gedaan?
Gelukkig gaat het nu allemaal goed met jou en je prachtige meisje! En voor de volgende keer weet je beter idd!
Ja uiteindelijk hebben we een klacht ingediend en een nagesprek gehad. Er zijn meer klachten over haar binnengekomen, de tweede kv die we hadden kende haar ook van naam ( en niet positief).
Er zijn wel maatregelen genomen, maar hoe en wat precies, dat weten wij niet.
Doe je inderdaad lekker rustig aan, voor zover dat gaat? Flink veel slapen helpt inderdaad. Aan de ene kant wel fijn dat je je kon voorbereiden, maar baal je niet dat het je weer gebeurt? Ik bedoel, ik zit er nu soms al over in dat ik dat gevoel misschien ooit weer krijg bij een tweede...

Vicky, helpt de fysio een beetje tot nu toe?

Tamea, fijn dat het sporten zo goed gaat Ik moet nu, na een jaar, nog steeds beginnen met iets oppakken. Ik fiets wel veel, maar verder doe ik eigenlijk niets, terwijl ik best zin heb om te gaan sporten.
Ik kan me je gevoelens van naar het kdv brengen wel voorstellen, heb het precies zo ervaren. Maar joh, je hoeft je echt niet schuldig te voelen. En je zal merken dat het in het begin even moeilijk is, maar na een tijdje went dat, komt helemaal goed

Evenstar, heerlijk dat je mams er ook was! Misschien regel ik dat bij een volgende ook Voelt ook wat vertrouwder lijkt me..

Pinquit, inderdaad, inmiddels ben ik een stuk mondiger, en bepaal ik alles zelf wat Sara betreft (met manlief dan ).
Jouw kraamweek klinkt behoorlijk heftig. Ziet de papa van Max 'm nog wel eens?

Dutch, kan inderdaad nog vloeien zijn, het was bij mij op een gegeven moment helemaal weg, en na een week begon het weer. Ik heb uiteindelijk iets van 7 weken gevloeid.

Sjak, ik denk dat dat inderdaad erorm scheelt, hoe je kv en verlos daarmee omgaan. Mijn verlos was echt een lieverd, maar helemaal open durfde ik niet te zijn.
Toen de kv er de eerste dag was, hebben we haar uitgelegd dat Sara niet gepland was (door de pil zwanger), gewoon, zodat ze op de hoogte was, net als dat je verteld over de bevalling. Toen ik na 4 dagen dus zo'n beetje instortte vroeg ze (heel tactisch) 'of ik dan liever een abortus had gehad', dat soort dingen, gewoon niet meedenken.
Is het bij jou vanzelf goedgekomen uiteindelijk met de moedergevoelens? Ik kan me het moment dat ik bij Sara (oprecht) dacht, 'jij bent mijn dochtertje' nog goed herinneren. De datum ofzo niet, maar het was toen ik d'r een keertje in bad deed, en ze zo lief lag te kijken naar me, en heerlijk tegen me aankroop dat ik helemaal smolt, en vanaf dat moment ging het een stuk beter.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 2 augustus 2006 @ 20:13:33 #44
593 sjak
Juffie Bloem
pi_40428430
Ik merk dat het lanzaam begint te komen, Fuente. Ik ben inmiddels wel dol op haar maar mezelf moeder voelen, dat weet ik niet hoor. Ik vind het heerlijk als ze tegen me aanligt maar geef haar nog net zo makkelijk aan de kraamvisite. Maar ja, ze is ook nog maar twee weken.
Lekker douchen!
pi_40429151
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 20:13 schreef sjak het volgende:
Ik merk dat het lanzaam begint te komen, Fuente. Ik ben inmiddels wel dol op haar maar mezelf moeder voelen, dat weet ik niet hoor. Ik vind het heerlijk als ze tegen me aanligt maar geef haar nog net zo makkelijk aan de kraamvisite. Maar ja, ze is ook nog maar twee weken.
Komt goed hoor! Het is in ieder geval een goede start dat je dol op d'r bent, en ik ben van mening dat bij veel mensen dat echte moedergevoel moet groeien (zoals je hier vaker ook leest)
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 2 augustus 2006 @ 20:51:11 #46
24188 Belana
kloon van belana
pi_40429716
dat moedergevoel is bij mij echt in de loop van de tijd gekomen sjak, das voor de 1 gewoon heel anders als voor de ander.
stormy waters...
sailin'
  woensdag 2 augustus 2006 @ 20:53:39 #47
593 sjak
Juffie Bloem
pi_40429808
Ik maak me daar ook geen zorgen over hoor. Ik weet zeker dat het goed gaat komen.
Lekker douchen!
pi_40429957
Ik moet nu soms nog wel eens denken: Oh ja, ik ben de moeder van Morris
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_40441451
Met mijn rug gaat het gelukkig weer een stuk beter. Buigen doet nog wel zeer, maar ik kan tenminste weer alle kanten op....

Alleen zit vriendje nu niet zo lekker in zijn vel. Gaat niet zo lekker op het werk enzo... en dat reageert ie af en toe (onbewust) af op mij. Verleden week barste de bom... Hij wilde er niet te veel over praten in eerste instantie omdat ik het ook een tijdje moeilijk gehad heb en hij wilde mij er niet mee opzadelen.
Hebben goed gepraat en nu is het weer goed...

Tja dat moedergevoel, dat moet idd groeien. Ik was dolgelukkig toen Amber geboren was. Maar de eerste paar dagen had ik echt zoiets, wat moet moet ik hierme, ik vind het helemaal niet leuk... Maar nu vind ik het echt helemaal geweldig. Al vind ik Amber soms doodvermoeiend. Ze kan af en toe zo ontzettend piepen en mekkeren...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 3 augustus 2006 @ 09:28:44 #50
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40441521
Dus toch gewoon nog vloeien. Nou ja, vanmiddag nacontrole, kan ik het nog eens navragen.

Sjak, zoals de anderen ookal zeiden; bij de een werkt het nu eenmaal anders dan bij de ander. En dat je Jetske net zo makkelijk aan de kraamvisite geeft, da's toch normaal? Tuurlijk er zijn dames die daar helemaal niet tegen kunnen, maar het merendeel heeft daar volgens mij geen moeite mee. Zolang ze je haar maar gewoon terug geven voor ze weggaan.

Gisteravond gesport. Ging hartstikke goed. Hartslagmeter om, toestellen ingesteld en huppa gaan. Half uurtje roeien, kwartiertje cross country en een kwartiertje fietsen en toen was het uur alweer om. Ik heb me lekker warm getrained en niet abnormaal veel gezweet of buiten adem geweest. Ik voelde me echt goed! Maar nu niet gelijk te hard van stapel lopen, weet ik.
pi_40441569
Lekker Dutch!!

Ik wil ook wel weer gaan sporten, maar weet nog niet wat ik wil gaan doen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 3 augustus 2006 @ 09:38:48 #52
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40441668
Loop je nu bij de fysio Vicky voor je rug?
Anders moet je je eens laten informeren over sporten waar je je rug niet teveel belast, maar wel juist sterker maakt.
Ik kan alleen vanuit de sportschool spreken; maar als je een goede sportschool hebt dan kunnen de begeleiders je daarin helpen. Misschien hebben ze zelfs een eigen fysio die eens kan kijken of het van tijdelijke aard is of chronisch bijv.
pi_40441685
Liep al bij de fysio voor mijn nek en van de week heeft ze naar mijn rug gekeken.

Ga hier maar eens in de buurt kijken naar een sortschool. Vriendje wil samen gaan sporten maar die wil niet gaan fitnessen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  donderdag 3 augustus 2006 @ 09:51:07 #54
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40441883
Gaat ie toch lekker spinning doen of iets dergelijks?
Maar voor jou lijkt me het wel een goed idee om iets met fitness/cardio te gaan doen. Overleg anders ook met je fysio, vaak zijn zij daar ook voorstander van. In ieder geval geen contactsport.
  donderdag 3 augustus 2006 @ 13:49:26 #55
108648 cattie
lieve moeder
pi_40449114
Vandaag ben ik voor het eerst weer naar mijn fysio/chiropractor geweest. Hij vond het erg meevallen met mijn rug en nek (ik eigenlijk niet). Mijn nek zit helaas zo vast dat hij hem alleen met zwaar geweld los zou kunnen krijgen en dat leek hem niet zo'n goed plan, dus die zit nog even vast. Verder heeft hij me gemasseerd enzo.
En vanaf volgende week ga ik weer sporten met hem! 1x per week om het heel rustig op te bouwen. Ik heb er echt weer zin in. Nu alleen nog even kijken of ik nog ik mijn sportkleding pas...
  donderdag 3 augustus 2006 @ 16:03:47 #56
24188 Belana
kloon van belana
pi_40453565
cattie, wat fijn
stormy waters...
sailin'
  donderdag 3 augustus 2006 @ 16:49:51 #57
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40455119
Net voor de nacontrole geweest bij de vk. Ik dacht even gezellig bij te kletsen, maar ging er toch wat ontdaan weg.
Ik vertelde haar van het vloeien en ze fronste gelijk haar wenkbrauwen. Ze vroeg flink door. Ik wimpelde het allemaal makkelijk weg. Ze vond me ook bleekjes en vond het toch apart van dat vloeien. Woorden als 'gynaecoloog, curretage' vielen. Ik kon haar alleen maar met grote ogen aankijken. Ook omdat ik toch best nog wel moe ben, maar ik weet dat aan de nachtvoedingen. Ze vond dat ik nu de afgelopen tijd toch best veel bloed had verloren. Dat en dat bleekjes en de vermoeidheid vond ze toch niet helemaal normaal. Nu moet ik het nog een week aanzien en anders moet ik haar bellen. Moet ook bloed laten prikken voor hb. Als ik toch nog vloei moet ik naar de gyn en dan is een curretage zeker niet uitgesloten.
En nu ben ik toch best ontdaan door dit verhaal. Voor mij ligt de zwangerschap achter me. Ik vond het leuk, maar het was zo zwaar allemaal besef ik me nu ineens. Ik wil gewoon lekker verder en vrolijk door. Wil genieten van mijn kinderen en niets meer met gevolgen van zwangerschap/bevalling te maken hebben. Dat is voor mij een gesloten hoofdstuk, echt.
Ik kwam als een retteketet binnen en ging in twijfel weg bij de vk. En nu zitten de tranen toch best hoog. Ik loop ook veel te ver vooruit op de zaken, maar heb het gewoon even gehad nu.
pi_40455285
ff lekker janken dutch.

heb even gegoogled op curretage maar ik kan nou niet vinden wat het is.
pi_40455500
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 16:54 schreef pinquit het volgende:
ff lekker janken dutch.

heb even gegoogled op curretage maar ik kan nou niet vinden wat het is.
Simpel gezegd... De boel "leegzuigen" ivm achtergebleven stolsels

Toch?
pi_40455516
Oeps.... Dat klinkt wel heel cru zo....

Solly.... Zo bedoel ik het echt niet!!
pi_40455574
En Dutch...
Idd...
Laat die tranen maar lekker ff komen!
  donderdag 3 augustus 2006 @ 17:04:36 #62
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_40455608
quote:
Op donderdag 3 augustus 2006 17:01 schreef vamperotica het volgende:

[..]

Simpel gezegd... De boel "leegzuigen" ivm achtergebleven stolsels

Toch?
yep

Ik snap dat je er niet op zit te wachten, dutch.. Schrale troost misschien dat het mij destijds enorm is meegevallen. 's morgens melden, lichte narcose, paar uur later was ik al weer thuis en doordat de narcose zo licht was had ik daar ook geen last van. Geen buikpijn of wat dan ook nog gevoeld. (en geen bloedverlies ook meer).

Maar ja, .. het is natuurlijk niet de leukste afsluiting van een zwangerschap
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_40455711
Hč Dutch, logisch dat je daar helemaal geen 'zin' in hebt. Dat gedoe allemaal aan je lijf
Kan me voorstellen dat je hier nou net geen rekening mee hebt gehouden. Hopelijk gaat het meevallen, huil maar even lekker
  donderdag 3 augustus 2006 @ 17:13:17 #64
24188 Belana
kloon van belana
pi_40455863
he bah dutch, daar zit je niet op te wachten idd... ik zou daar ook helemaal niet blij mee zijn! Ik hoop dat het vandeweek gewoon minder wordt en dat het meevalt. sterkte meid, je weet me te vinden
stormy waters...
sailin'
pi_40456008
Eigenlijk weet ik niet beter of tot 10 weken vloeien is normaal (ik heb 't toen nagezocht omdat je overal 6 weken hoort en het bij mij 9 weken duurde). Vervelend dat je nu zo'n domper hebt gekregen.
(Als je echt moet en je krijgt narcose kunnen ze rekening houden met bv hoor, dat 't daar geen invloed op heeft verder.) Sterkte..
  donderdag 3 augustus 2006 @ 19:13:56 #66
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_40459007
Ik vind het ook gek dat ze zo reageerde, ik dacht ook dat het wel normaal was?
Sterkte ermee!!!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_40463794
Och Dutchie toch... Helemaal niet gek dat je tranen zo hoog zitten.
Absurd dat we het er gisteren over hadden, en mijn gruwelverhalen enzo. En jij juist zo blij dat het bloeden gestopt leek ... Bah, dikke zoen.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
pi_40465941
Dutchie
pi_40468010
dutchie
Ik dacht ook dat het vloeien nog wel normaal is. bij mij duurde het 8 weken. Vonden ze heek normaal.
pi_40470954
Dutch Hopelijk ben je snel van het vloeien af, maar wat een paar anderen ook al zeggen, je kan wel tot 10 weken na de bevalling navloeien!
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 08:55:09 #71
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40471588
Maar ja, je hebt natuurlijk vloeien en vloeien... Het kan best zijn dat het bij Dutch iets meer dan gemiddeld is (mede ook nav de opmerking van de VK dat ze in totaal best nogal wat bloed verloren zou zijn) dus dan is de overweging van de VK wel te begrijpen.

Vevelend Dutchie.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 10:02:35 #72
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_40472619
Jeetje Dutch, vervelend hoor. Een vk moet natuurlijk eerlijk zijn, maar leuk is anders.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 10:36:02 #73
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_40473305
Dutch
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 10:43:32 #74
108648 cattie
lieve moeder
pi_40473464
Dutchie, wat rot voor je. Hopelijk valt het allemaal mee.
pi_40473707
Dutchie wat een tegenvaller. Maar aan de andere kant knap je misschien daarna een stuk sneller op. En dan kan je er helemaal zijn je voor 2 mooie ventjes zonder zo snel moe te worden.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 12:36:03 #76
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_40476985
Dutchie
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 20:22:32 #77
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40491370
En toen viel ook de wireless verbinding weer eens uit. Dan komt het helemaal zo dramatisch over dat je niet meer reageert.
Jullie zijn echt lief en alleen jullie medeleven geeft me al een brok in mijn keel.
Heb in de tussentijd alles kunnen laten bezinken. Ik heb nu wat meer vertrouwen erin. Heb ook aan jou zitten denken E.T. En wie ben ik dan om te klagen om een curretage nŕ een geslaagde zwangerschap en bevalling.
Het kwam gewoon even rauw op mijn dak, had het niet verwacht dat ze zoiets zou zeggen. En ik had al een kort lontje de laatste dagen.
Ik kan nu weer rationeler nadenken. Hoor ook meer verhalen idd nu van vrouwen die rustig 9 weken/2 maanden vloeien. Net als hier dus.
En ook bij de controles op het kraambed was de baarmoeder mooi terug op de oude stand. Dus dat zegt toch ook wel iets?
En als het dan toch zo is, idd Anitra, dan knap ik idd ws wel sneller op.
Ga toch ook maar weer aan de Floradix. We zien wel weer. Was alleen even pissig ook, omdat iedereen om me heen vrolijk zwanger is, kindjes binnen no time of pijn op de wereld zetten en binnen 2 weken bij wijze van spreken weer een marathon lopen. En gister had ik echt zoiets van, kan het bij mij nou nóóit eens normaal gaan?
Nou ja, gaat wel weer over hoor.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 20:38:37 #78
3011 E.T.
pi_40491875
quote:
Op vrijdag 4 augustus 2006 20:22 schreef dutchie het volgende:En wie ben ik dan om te klagen om een curretage nŕ een geslaagde zwangerschap en bevalling
Ga jij je mond ff spoelen ofzo..
Je kunt geen leed met leed vergelijken... en je zit nou eenmaal niet op zulke dingen te wachten als voor je gevoel de hele boel een afgesloten hoofdstuk hoort te zijn. En daar mag je best van balen en verdrietig om zijn!
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 20:41:31 #79
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40491951
Misschien niet, maar ik vind wel dat ik reëel moet zijn. Van mij is eik geen leed, dus moet ik dat er ook niet van maken. Snap je?
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 20:43:15 #80
3011 E.T.
pi_40492012
En ik vind dat je dat wel als je eigen leed mag beschouwen.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 20:47:27 #81
24188 Belana
kloon van belana
pi_40492146
dutch, het kwam gewoon ff hard aan en met vermoeidheid erbij enzo en hormonen toestanden van het ontzwangeren is dat gewoon ff k*t, dat mag toch!
Ik snap je gevoel van "iedereen doet het ff" wel, ik heb dat soms ook gehad, ba de bevalling van Liam zeker. Maar meestal hoor je gewoon de succes stories en vaker gaat het anders denk ik.
kussie voor jou
stormy waters...
sailin'
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 21:02:13 #82
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40492564
E.T. en toch...
Maar het is idd zoals Belana zegt. Komt wel weer goed. Het helpt al als je het even van je afschrijft. Maar ik kon gister niet eens mijn moeder bellen, bang dat ik weer in tranen uit zou barsten. Mijn moeder is altijd een dag later van mijn emo-buien op de hoogte, als ik haar stem hoor breek ik altijd. Daar was ze vanmorgen best pissig over, over dat late op de hoogte brengen. Mijn mama is een schat.

Poemojn, dat vroeg ik me idd af; dat van dat roesje en de bv.
pi_40492748
Iemand die ik ken heeft dat in Assen gehad, met een Zweedse (? iig Scandinavische) gyn, en die regelde dat zelf allemaal al voor haar. Haar man & baby mochten toen in de uitslaapkamer oid wachten, en ze kon haar kind meteen weer bv geven. Maar hopelijk hoef je niet, is toch prettiger.
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 21:09:48 #84
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40492797
Inderdaad.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 19:57:26 #85
593 sjak
Juffie Bloem
pi_40519086
Hee Dutchie
Ik ben ook weer even aan het bijkomen. Omdat mijn Hb zo laag was na de bevalling (5,4) moest ik 'm gisteren nog een keer laten prikken. Ik voelde me prima, dacht ik.... Mijn Hb bleek 5,2 te zijn. Ik baalde daar ook wel behoorlijk van en ben dan nu toch staalpillen aan het slikken. Ook Floradix staat op het menu. Bah! Ik vond het echt een tegenvaller, maar ja, ik begrijp nu wel de moeie benen na iets doen en de vermoeidheid in het algemeen. Ik moet er toch maar wat aan gaan toegeven.

Wanneer hoor je wat Dutchie? Misschien is het wel vroeg dat de VK het zei. maar wel goed dat ze het in de gaten houden. Een curretage is zo gebeurd en ik hoor altijd dat vrouwen er erg van opknappen.
Lekker douchen!
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 20:05:13 #86
24188 Belana
kloon van belana
pi_40519276
Oe sjak, das ff oppassen meid! appelstroop op brood, spinazie op het menu, lekker biefstukje het gaat echt schelen als je HB weer ok is, dat weet ik nog van toen met Liam. sterkte!
stormy waters...
sailin'
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 21:30:44 #87
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40521740
Sjak poeh da's best laag 5,2.
Ik moet do/vrij bellen als ik nog steeds vloei. Aan de ene kant denk ik, laat ik maar die ma erna bellen mocht het nog zo zijn. Aan de andere kant den ik, als het dan toch moet wil ik het allemaal voor de vakantie achter de rug hebben. Dus dan is snel bellen wel gewenst. Dus ik sta nog even in dubio; afwachten of de zaken verspoedigen. Ik denk nu nl. zelf ook wel dat haar reactie wat overtrokken was, maar dat verwacht je eigenlijk niet van een deskundige.
O en had ik al verteld dat ik helemaal geen held ben als het op zh enzo aankomt?
pi_40521845
toen ik op nacontrole ging moest i keigenlijk ook extra ijzer.
heb roosvicee ferro gekocht, maar gadverrrrdamme.
ben na een tijdje gewoon gestopt.
pi_40521916
Is laag Sjak, maar gewoonlijk herstelt je hb de eerste zes weken heel snel, dus bij jou hopelijk ook met die extra ijzermaatregelen. Ik heb alleen floradix gebruikt toen (had ook 5.2), ijzerpillen kunnen bij een baby ook voor verstopping zorgen volgens de lactatiekundige en omdat Myrthe zo weinig poepluiers had was ik daar een beetje bang voor dus heb die pillen toen snel geminderd (in de kraamweek mochten die ook niet van de verloskundige trouwens).
Appelstroop schijnt trouwens vooral ijzer te bevatten als het in ijzeren potten gemaakt wordt en dat gebeurt bijna niet meer.. helaas voor jou nu.

Dutchie, misschien heb je onder verloskundigen ook mensen met een meer hands-off mentaliteit en mensen die liever snel ingrijpen? En misschien denkt zij wel dat een curettage voor jou minder ingrijpend is dan nog weken wachten wanneer het vloeien stopt?
pi_40521920
dutch:
ik zou zelf zoiets hebben van, laat ik maar gewoon snel bellen.
maar waarschijnlijk als het dan donderdag is, wacht ik tot vrijdag, en als het vrijdag is wacht ik alsnog tot maandag.

en wie is er nou wél een held als het op zh aankomt
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 21:46:34 #91
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_40522194
Dutchie, ik zou toch donderdag bellen als je nog steeds vloeit en nog steeds zo moe bent. Ik heb zelf te lang doorgelopen met een te laag hb en werd daardoor depressief. Ik wist niet dat dat een bijwerking kon zijn van een te laag hb-gehalte, maar dat was het dus wel.

En ik heb zelf ook een curettage gehad en ik heb er echt geen last van gehad. Een hele lichte narcose en daarna niet eens buikpijn of zo. De dag erna ben ik gewoon naar mijn werk gegaan omdat ik echt nergens last van had.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 21:56:17 #92
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40522519
Poemojn, daar kan je wel eens gelijk in hebben. Deze vk is wel van het aanpakken, zeg maar.
Pinquit, dat gedrag ken ik.
Livelink, fijn dat je je ervaring wilt delen. Dat maakt het voor mij ook makkelijker om zelf door te pakken. Maar goed, laten we niet te hard op de zaken vooruit lopen. Het kan nog steeds gewoon stoppen natuurlijk.
pi_40564602
Heb vandaag maar even de chiropractor gebeld (nou ja, antwoordapparaat in gesproken). Ik verga weer van de pijn in me rug. Het is een paar dagen goed gegaan, maar gister tijdens het schoonmaken schoot het er weer in. Ik kan echt bijna niets... Vannacht werd ik wakker van de pijn. Kon me niet meer omdraaien

En vrijdag ga ik op vakantie.... Hoop dat het dan wel over is..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 7 augustus 2006 @ 10:35:53 #94
24188 Belana
kloon van belana
pi_40565367
goeie stap vicky, ik hoop dat het iig meteen wat verlichting kan geven
stormy waters...
sailin'
pi_40569418
Kan woensdag bij de chirop. terecht! Had ook morgen gekunt maar dat zit ik met Amber en zonder auto. Misschien is Michel morgen vrij en dan kan ik alsnog morgen!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 7 augustus 2006 @ 12:55:18 #96
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40569549
Fijn voor je Vicky, dat er nu eindelijk wat gebeurt.
pi_40570553
Vicky goed dat je gebeld heb!

Dutchie ik ben nog niemand tegen gekomen die geen angst voor het zh heeft

Hier gaat het momenteel erg achteruit. Ik weet dat ik moet bellen voor die MRI ja dutch uitstellen kan ik ook maar ik durf niet. Dat terwijl ik vorig jaar gewoon 2x er door ben geweest.
Ben een enorme schijterd momenteel en flink depri. De depressie is redelijk heftig en word dan weer kwaad op mezelf want ik moet toch genieten en tevreden zijn? Ik wil genieten, ik wil vrolijk zijn, maar het lukt me niet.
pi_40573543
Vicky wat een ellende die rug he hopelijk kunnen ze het weer lekker losmaken
pi_40573601
net gebeld, kan morgen al terecht. Scheelt weer een dagje.

Warme douche heeft vanmorgen wel wat verlichting geeven, kan nu tenmisnte weer een beetje bewegen met mijn rug....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_40573712
Heb je geen rode lamp Vicky?
  maandag 7 augustus 2006 @ 15:09:28 #101
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40573743
Ach Anitra, wat rot!

Hé Bar, morgen krijgen jullie toch de uitslag? Sterkte. Ik hoop van harte dat het je rust geeft. Lijkt me niet makkelijk.
pi_40573787
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 15:08 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Heb je geen rode lamp Vicky?
nee die hebbik niet. Heb gister wel gesmeerd met TocoTholin.

Sterkte morgen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_40573807
Misschien het is maar misschien helaas.
  maandag 7 augustus 2006 @ 18:28:57 #104
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_40580406
Sterkte morgen Bar

Vicky succes met de chiropractor

Ik heb vandaag voor het eerst echt vrije tijd voor mezelf gehad, Robin was bij m'n schoonouders. Ik kon er helemaal niks mee Heb eerst een half uur zitten janken toen ik thuis kwam Wilde gaan shoppen, maar 's ochtends zijn de winkels dicht en om 1 uur moest ik bij de fysio zijn. Ze heeft me weer flink aangepakt er zat flink wat spanning in m'n rug. Daarna had ik een gesprek met de spv-er, maar die bleek er niet te zijn vandaag, vergeten door te geven aan mij Toen ben ik Robin maar weer op gaan halen..
Morgen moet ik naar de bedrijfsarts. Ik ben benieuwd...
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_40580548
Wennie jammer dat het winkelen niet door kon gaan ivm sluitings winkels
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:59:33 #106
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40583461
bar hoe was het gegaan vandaag? en sterkte morgen.

Anitra, ik heb je een lijstje gegeven lees die maar elke dag hard op

wennie
pi_40583821
Evenstar zie speeltuinbankje
  maandag 7 augustus 2006 @ 20:19:24 #108
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_40584271
Wat een boel kwaaltjes hier zeg. Ik hoop dat jullie er allemaal stuk voor stuk snel vanaf zijn.

Wennie, als je aanstaande woensdag rond een uur of half 8 naar buiten kijkt dan kan je ons langs zien fietsen. Ik moet om kwart voor 8 bij de fysio in het oude centrum zijn en volgens mij wonen jullie langs onze fietsroute.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 09:48:38 #109
593 sjak
Juffie Bloem
pi_40600359
Ik vind het soms best moeilijk allemaal. Het lijkt wel of mijn leven op dit moment alleen maar draait om het voeden van Jetske. Nou ja, lijkt, het is gewoon zo. En dat vind ik behoorlijk vermoeiend en heel eerlijk gezegd niet altijd even leuk. En tuurlijk, Jetske is lief, zoet, prachtig enz maar... Nou ja, ik denk dat jullie wel begrijpen wat ik bedoel.

Tja, ik ga Jets maar even uit bed halen, ze wil eten
Lekker douchen!
  † In Memoriam † dinsdag 8 augustus 2006 @ 09:54:59 #110
81992 Githa
pi_40600488
Sjak, het wordt beter meid...
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 10:04:33 #111
24188 Belana
kloon van belana
pi_40600717
das voor mij denk ik 1 van de redenen dat de bv niet werkt voor mij, ik heb dan echt het gevoel dat ik de hele dag eten aan het geven ben (komt ook omdat het bij lang duurde met aanleggen enzo, ik was dus rustig 1,5 uur bezig en dan 1,5 uur later weer..)
Ik heb, nu ik een flesje geef, veel meer rust. Ezra eet om de 4 uur en tussendoor heb ik dus veel tijd over, dat geeft mij de rust die ik nodig heb.
Maar met bv gaan ze uiteindelijk ook efficienter drinken heb ik begrepen, dus dan ben je wat minder tijd kwijt ook straks sjak
stormy waters...
sailin'
pi_40600773
Sjak die eerste tijd is ook "zwaar"
er komt een hoop op je af, Jetske die lekker wilt drinken, die nog wat zuigbehoefte heeft.
Het is allemaal niet niets hoor, die eerste weken
het komt goed meid
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 10:15:36 #113
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_40600983
O, Sjak.... Je bent inderdaad echt niet de enige. Ik werd er op den duur zo kwaad van dat niemand mij had verteld dat "Om de drie uur" niet gerekend werd na een voeding, maar vanaf het begin van een voeding. Dus dat het zomaar kon gebeuren dat ik 1,5 uur na een voeding, alweeeeer zat te voeden. Maar echt, het wordt minder, er komt een makkelijker ritme zonder dat eeuwige getel van uren. Succes...!
En dat ze zoet is, dat geloof ik meteen.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 10:25:24 #114
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_40601217
Bar, succes vandaag

Sjak, wat je beschrijft is zo herkenbaar. Ik had in het begin het idee dat ik alleen nog maar mama was doordat alles om Melvin draaide. En door die gedachte voelde ik me weer schuldig. Ik heb toch een prachtig mooi en gezond kind? Wat klaag ik dan?
Het is even wennen en een ritme vinden. Maar het wordt echt beter.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_40601406
Bar

Wennie
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 10:36:25 #116
108648 cattie
lieve moeder
pi_40601486
Heel erg herkenbaar Sjak!
Ik voed Ive op verzoek en dat is nog steeds zo'n 10x op een dag. Daarnaast is hij de afgelopen nachten aan het spoken, wat er op neer komt dat ik echt bijna de hele dag alleen met hem bezig ben. En dat is best vermoeiend. Ik zat er vanochtend ook even helemaal doorheen. Maar toen lachte Ive naar me en dat maakt toch wel veel goed!
pi_40601607
Ik vind het ook erg herkenbaar. Heb af en toe het idee dat ik alleen nog maar mama ben en niet meer mezelf, echtgenote, werkende vrouw en alle andere rollen die ik normaal heb.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 11:44:37 #118
593 sjak
Juffie Bloem
pi_40603557
Pff, wat fijn dat jullie zo reageren. Het is toch eng om dat op te schrijven (ja, ik heb dus ook dat schuldgevoel Jambo ) Tjonge cattie, 10 keer per dag voeden, petje af hoor!
Ik hoop zo dat ik me snel iets beter ga voelen, dit vind ik namelijk maar niets. Wie weet als we straks de eerste echte glimlach gaan krijgen... Misschien krijg ik hem zo wel, als ze een schone luier krijgt
Lekker douchen!
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 12:31:10 #119
24188 Belana
kloon van belana
pi_40605033
ben je al geweest vicky?
stormy waters...
sailin'
pi_40605137
nee om 13.10 uur pas. Ga over 10 minuten weg.

Zal een uitgebreid verslag doen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 12:42:24 #121
24188 Belana
kloon van belana
pi_40605405
succes!
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 13:35:05 #122
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40607141
Sjak, heb ik ook gehad. Bij Léon meer dan bij Cas, maar toch.
Soms kon ik zelfs een beetje kwaad worden op Léon, dat ik nou nooit eens tijd had voor mezelf. Dat hij altijd begon te huilen als ik rust wilde. Maar dan zag ik hem liggen en dan kon ik wel janken dat ik zo dacht. Zo'n klein weerloos mannetje.
En af en toe komt de frustratie nog wel eens boven borrelen hoor, want Cas doet dat ook. Maar ik kan er nu wat beter mee om gaan.
En ik ben natuurlijk ook weer een paar weekjes verder dan jij, dus dat hele heftige is er nu wel vanaf.
Ik heb wel voor zaterdagavond een tafeltje gereserveerd bij ons lievelingsrestaurant. En een uitnodiging gemaakt voor het mannetje. Is een verrassing voor hem. Maar vooral ook, omdat het gewoon even nodig is dat je wat tijd vrijmaakt voor elkaar.
pi_40607579
Tijd vrijmaken voor elkaar, dat moeten we hier ook maar eens nodig doen!
Peter en ik zijn sinds de geboorte van Amber (!!) 2 keer naar de film geweest en dat was het geloof ik
pi_40609085
Ben weer terug!

Hij heeft me flink onder handen genomen. Nek kraken ging nog wel, maar met mijn rug had hij heel veel moeite, mocht naar de speciale tafel toe. Conclusie is dat mijn rug niet goed recht naar beneden loopt maar in een kronkel. Moet nu foto's laten maken om een en ander duidleijk te krijgen

nu nog even kijken of deze chirop. wel vergoed wordt door de verzekering....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 14:39:33 #125
24188 Belana
kloon van belana
pi_40609156
kijk vicky! je word goed bekeken dus! ik krijg het wel vergoed trouwens, valt onder alternatieve geneeswijzen en dat krijg ik dan tot 500 euro vergoed per jaar.
stormy waters...
sailin'
pi_40609215
ik krijg het tot 240 vergoed, maar alleen diegene die op een lijst staat... en daar staat deze niet op
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 14:52:30 #127
24188 Belana
kloon van belana
pi_40609575
meestal moeten ze aangesloten zijn bij deze lijst en dan wordt het vergoedt
stormy waters...
sailin'
pi_40609604
bar, hoe ging het gesprek vandaag?

anitra, pas je goed op jezelf? aan de bel trekken hoor, een depressie is niet niks, daar kun je wel wat hulp bij gebruiken, en beter zo snel mogelijk. en dan komt dat genieten ook wel weer.

sjak, heel herkenbaar, voel je niet schuldig hoor. er komen wel betere tijden, dat is zeker, maar die eerste tijd sta je eigenlijk volledig in dienst van dat kleine 'monstertje' . en eerlijk gezegd (wil je niet afschrikken hoor ) vind ik het bij de tweede nog allemaal een stuk zwaarder omdat je dan gewoon nóg minder aan jezelf toekomt. de afgelopen vakantie heeft het me ook flink bezig gehouden, en heb ik me er regelmatig over zitten verbazen dat we 'zomaar' eventjes zo snel achter elkaar twee koters op de wereld gezet hebben. had me wel gerealiseerd dat het drukke eerste jaren zouden zijn maar hoe het ECHT is voel je toch pas als het zover is. en op vakantie (waar ik verwachtte uit te kunnen rusten maar waar we vooral bezig zijn geweest met voortdurend de kinderen in de gaten houden omdat er tig keer meer gevaren op de loer lagen dan thuis) werd ik me daar wel weer even zeer terdege van bewust. kort gezegd: twee kinderen = alleen maar rust als ze slapen. oftewel: ik kijk uit naar het weer gaan werken morgen, kan ik even bijkomen.
pi_40610099
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 14:53 schreef bixister het volgende:
...en eerlijk gezegd (wil je niet afschrikken hoor ) vind ik het bij de tweede nog allemaal een stuk zwaarder omdat je dan gewoon nóg minder aan jezelf toekomt. de afgelopen vakantie heeft het me ook flink bezig gehouden, en heb ik me er regelmatig over zitten verbazen dat we 'zomaar' eventjes zo snel achter elkaar twee koters op de wereld gezet hebben. had me wel gerealiseerd dat het drukke eerste jaren zouden zijn maar hoe het ECHT is voel je toch pas als het zover is...
Had je niet eerder kunnen waarschuwen
pi_40610489
hihi sorry, en dan zijn die van ons nog echt schatjes ook! maar ik denk dat die paar maanden extra verschil ertussen wel al weer wat uitmaken hoor. hoe oud zal morris zijn als dit snoepje geboren wordt? (beetje te lui om 't op te zoeken )
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 15:23:08 #131
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_40610519
ik vind wel dat bij een eerste kindje het veel meer lijkt of je de gehele dag aan het voeden bent, dan bij een tweede.
Bij maxim had ik ook echt het gevoel dat ik constant aan het voeden was en maar niet los kwam van hem. nu bij Romijn is het eigenlijk niet veel anders, maar het voelt beter zal wel komen denk ik omdat nu Maxim rondloopt en afleid.

en leuk verhaal Bix, ik hou mijn hart al vast voor volgend jaar 2 van die rondlopende en ondernemende koters.
pi_40610615
2 jaar en 2 maanden Bix.

Ach, ik heb me er zo veel mogelijk op ingesteld dat het druk gaat worden. En ik herken Sjaks woorden ook helemaal. Ik vermoed dat ik me daar bij de 1e gewoon toch in vergist heb. Ook al roept iedereen dat het je geen tijd voor jezelf meer hebt. Ik weet nog goed hoe gefrustreerd ik daar over ben geweest af en toe. En ik weet vast niet half hoe het nu gaat worden. Maar ik vermoed dat ik een iets realistischer beeld heb
pi_40616099
Hoe komen jullie dan hier als je geen tijd voor jezelf hebt?
Maar goed, ik moet toegeven dat het uitje van vandaag ook naar Kabouterland ging ipv iets met achtbanen ofzo.
pi_40618929
Anitra is het jou nog gelukt vandaag?
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 20:47:37 #135
3142 m@x
pi_40621078
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 18:19 schreef poemojn het volgende:
Maar goed, ik moet toegeven dat het uitje van vandaag ook naar Kabouterland ging ipv iets met achtbanen ofzo.
Onder werktijd natuurlijk

Wat ik heel erg mis is dat ik niet meer spontaan iets voor mezelf kan doen als ik daar zin in heb. 's Avonds ligt Kai op bed en dan kan ik (binnenshuis) doen waar ik zin in heb maar lekker een avond stappen of uit eten gaan, uitgebreid tafelen, 's ochtends samen lang in bed blijven liggen of overdag in de tuin een boek lezen is er niet meer bij en dat vind ik heel jammer. Natuurlijk zou ik voor zoiets oppas kunnen regelen maar daar is hier in de buurt een behoorlijk gebrek aan. Bovendien wordt Kai 's avonds regelmatig ontroostbaar wakker en dat kan ik zo'n pubermeisje echt niet aandoen. Het voelt af en toe gewoon een beetje als elektronisch huisarrest ofzo. Dat gevoel wordt langzaam wel minder maar het blijft knagen. Ik kan razend jaloers zijn als ik mijn vriendinnen enthousiast hoor kletsen over allerlei leuke dingen die ze hebben gedaan. Stiekem wil ik dat ook zo ontzettend graag
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 20:58:21 #136
24188 Belana
kloon van belana
pi_40621448
m@x, ik snap heel goed wat je bedoeld. Ik heb het niet zo zeer met uit gaan, ik ben een huismus, maar soms mis ik best dat ik niet spontaan iets kan doen of wat jij zegt, ff lekker een boek lezen. Dat zit er ff niet bij zeg maar. Heeft niks te maken met de liefde voor je kind(eren) maar met behoefte aan tijd voor jezelf. Ik heb dat sowieso altijd erg gehad. Verder heb ik me er ook nu op ingesteld dat het niet anders is trouwens.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 21:08:37 #137
3142 m@x
pi_40621805
Hier hoeft het ook niet persee uitgaan te zijn, maar inderdaad af en toe een boek kunnen lezen of mijn teennagels kunnen lakken zonder dat dat van tevoren gepland moet worden zou wel eens lekker zijn. En wat dacht je van alle Godfatherfilms achter elkaar kijken zonder dat je in je achterhoofd een stemmetje hoort wat roept "Kai wordt morgen misschien wel om half 6 wakker". Toen we net samenwoonden noemden en ik dat altijd "my time". Nu is alle "my time" veranderd in "Kai time" en dat is soms best zuur. Neemt niet weg dat ik stapelgek ben op Kai en ik, als voor de keus gesteld zou worden, ik het niet anders zou willen maar af en toe vlieg ik hier tegen de muren op.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 21:15:30 #138
24188 Belana
kloon van belana
pi_40622023
ja, ik snap hem heel vervelend soms! wij regelen om die reden soms een nachtje opa en oma. Soms gaan we dan niet eens weg, maar hebben idd lekker tijd voor film kijken en elkaar enzo. erg fijn. erg belangrijk.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 21:20:09 #139
593 sjak
Juffie Bloem
pi_40622193
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 18:19 schreef poemojn het volgende:
Ik heb wel uurtjes tussen het voeden door
Ach, het is even de shock dat we een kind hebben denk ik. Iemand die helemaal afhankelijk is van mijn voedingen. En het lijkt wel of ze vandaag een regeldagje heeft, ze blijft maar honger hebben. Dat moet natuurlijk precies op de eerste dag dat Schanul naar zijn werk is...
Lekker douchen!
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 21:21:39 #140
24188 Belana
kloon van belana
pi_40622259
3 weken is wel regeltijd geloof ik he?
stormy waters...
sailin'
pi_40622415
Wij missen het allebei niet zo.. de begintijd was wel lastig omdat je even moest omschakelen, maar nu vinden we het echt prima. En Myrthe is nu oud genoeg om een poosje zonder me te kunnen dus als ik een middag naar een vriendin wil zonder haar kan dat ook (mits oppas natuurlijk, en anders gaat ze gewoon mee). Dus wat dat betreft heb ik 't makkelijk denk ik, en ik probeer me vast op in te stellen dat dat na december weer een jaartje wat moeilijker wordt. Boeken lezen met Myrthe om me heen lukt goed trouwens, ze komt me hooguit wat kopjes thee/koffie/taart/pannenkoeken brengen uit haar keukentje.
Alleen dingen waar ik me voor moet concentreren gaan minder goed maar die zijn gewoonlijk niet noodzakelijk, en administratie ed kan wel als ze slaapt.

Belana, 10 dagen - 6 weken - 3 mnd 'officieel', maar regeldagen kunnen tussendoor ook voorkomen. Bijv als een kind een virusje heeft opgelopen gaat-ie extra om drinken vragen om zo ziek-worden te voorkomen.
pi_40628771
Ingrid hoe is het eigenlijk met jou die vervelende schimmel eindelijk voorgoed vertrokken?
pi_40630018
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 00:24 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Ingrid hoe is het eigenlijk met jou die vervelende schimmel eindelijk voorgoed vertrokken?
Het gaat goed, dank je.
De schimmel is weg, hopelijk blijft dat heeeeeel lang zo!
  woensdag 9 augustus 2006 @ 10:07:38 #144
593 sjak
Juffie Bloem
pi_40635062
Even snel: Jetske heeft vannacht doorgeslapen Om 12 uur heeft Schanul haah haar laatste voeding gegeven en vanaochtend om even over 6-en werd ze wakker . Ik heb geslapen vanaf 11 uur tot 6 uur. En voel me nu veel beter!!!
Lekker douchen!
  woensdag 9 augustus 2006 @ 10:15:59 #145
24188 Belana
kloon van belana
pi_40635217
wat heerlijk sjak! slapen is zoooo goe-hoed
stormy waters...
sailin'
  woensdag 9 augustus 2006 @ 10:16:59 #146
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_40635241
Ooo, fijn Sjak! Dat is zo heerlijk, het zal je vast heel goed gedaan hebben.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 10:18:29 #147
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_40635277
wat goed Jetske er zit dus al een beginnetje in wat betreft doorslapen
pi_40636071
Echt goed zeg.

Ik ben voorlopig nog geen moeder, maar vind het wel super om hier mee te kunnen lezen. Het zijn verhalen die je van andere moeders niet vaak hoort, of maar gedeeltelijk. Maar ze zijn wel fijn om iets realistischer verwachtingen van de kraamtijd en het moederschap te kunnen hebben. Bedankt voor het posten dus jullie.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_40636277
Sjak lekker he even een paar uur achter elkaar door mogen slapen
pi_40639629
hoera sjak!
  woensdag 9 augustus 2006 @ 12:47:05 #151
593 sjak
Juffie Bloem
pi_40640119
Oef, ik dacht dat het "zwangerschaps"dementie was, maar het gaat blijkbaar gewoon door na de bevalling. Net had ik kind ingeladen (voor het eerst) om de borstkolf terug te brengen naar de thuiszorgwinkel. Daar weer kind uitgeladen, spullen naar binnen. Wil ik afrekenen ligt mijn portomonee nog thuis
Lekker douchen!
pi_40640308
Lekker Sjak, dat doorslapen dus

Die dementie blijft nog wel even je hersenen zijn nu op babyweetjes ingesteld, niet op huishoudelijke beslommeringen
  † In Memoriam † woensdag 9 augustus 2006 @ 12:52:41 #153
81992 Githa
pi_40640327
9 maanden om te ontzwangeren Sjak het kan nog even duren...
pi_40640332
Je hebt 9 maanden om te ontzwangeren dus zwangerschaps dementie kan nog heel lang als excuus gebruikt worden sjak
pi_40640839
Sjak leuk hč die hormoooontjes Geniet ervan kun je het nog lekker als excuss gaan gebruiken

Even terug komen op die tijd voorjezelf, kan me jullie allemaal wel voorstellen hoor, ik bedoel ik heb het ook 21 maandjes mee mogen maken.
even naar de kapper kon ineens niet meer zomaar (althans niet meer nadat *Thijs ging kruipen)
Ineens stapavonds vooraf moeten plannen, dat was nieuw voor ons, we gingen daarvoor altijd zodra we zin hadden soms pas om 23.00 uur sávonds.
Idd een zondag lekker lang in bed door brengen, werd wat lastig maar *Thijs vond dat gelukkig ook niet zo erg.

En nu nu heb ik tijd te over, Tijd die ik graag gevuld zou zien met activiteiten met *Thijs.
Sterker nog ik weet nog steeds niet goed wat ik met die teveel aan tijd moet doen,
kan gan sporten
heb opnieuw mijn hobbie opgepakt en ga straks scrabbooken en collage's maken van *Thijs
Ben weer zachtjes aan terug begonnen met werken, echt om bezig te zijn.

Duss als er nog moeders zijn die quality time willen besteden aan hun of lekker voor hun zelf, deze Mama bied zich aan
  woensdag 9 augustus 2006 @ 13:10:29 #156
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_40641002
Bar, wat onwerkelijk allemaal.... Teveel aan tijd, bezigheden zoeken terwijl je eerst natuurlijk altijd druk was. Ik hoop dat je hobbies je een beetje afleiding geven, of misschien helpen iets te verwerken. Mijn vriendin had het er laatst over dat creatief bezig zijn soms helpt. (Met verwerken, nadenken enz.) Ik hoop dat het jou soms ook een beetje kan ontspannen.
  woensdag 9 augustus 2006 @ 13:15:16 #157
3142 m@x
pi_40641207
Bar, toen ik mijn stukje over "my time" schreef moest ik aan je denken. Ik heb ook getwijfeld of ik het moest posten of niet. Soms baal ik dus van het gebrek aan tijd voor jezelf maar voor geen goud zou ik door de hel willen gaan waar jij nu doorheen gaat. Woonde je maar wat dichter bij
pi_40641607
Wat ik gister ook al tegen iemand zei, ik heb liever dat ze iets stoms tegen me zeggen, dan dat ze met negeren en doen alsof ik niet besta.
Praat ga lekker door, met alles, zo hoort het toch ook, geniet van de kinderen die je in huis hebt, mopper als ze weer eens niet willen wat jij wilt.
Dat *Thijs niet meer tastbaar aanwezig is wilt nog niet zeggen dat de rest van de wereld maar stil moet blijven staan.
Gister liepen er tranen van het lachen over mijn wangen toen ik de verhalen las van Jolie en Morgaine en alle andere kindjes die leuke naaaperige dingen deden.
En ik weet bijna zeker dat *Thijs waar hij nu is ook zo nu en dan even kijkt naar wat er beneden gebeurd, en hij het zeker zou betreuren als we allemaal stil zouden blijven staan, want dat deed *Thijs ook niet (herrinnerd mij de fotoshoot in Austerlitz )
  † In Memoriam † woensdag 9 augustus 2006 @ 13:30:33 #159
81992 Githa
pi_40641720
Bar wat mooi gezegd en vreselijk knap dat je het zo wilt en kunt doen ....
We komen je echt snel een knuffel irl geven
pi_40641765
we moeten nog verder plannen he maar dat komt wel als je oor weer goed is lijkt me wel fijner persoonlijk gok ik
  † In Memoriam † woensdag 9 augustus 2006 @ 13:33:21 #161
81992 Githa
pi_40641815
Dan kan ik je ook beter verstaan ...neej, echt! zodra het beter is prikken we een datum. Lijkt me erg gezellig!
  woensdag 9 augustus 2006 @ 14:54:24 #162
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40644642
Bar, je hebt gelijk ook.
pi_40657427
M@x ik snap wat je bedoelt, ik had het heel moeilijk om Djulian zijn verjaardag te plannen. Ik wou het redelijk somber ivm Thijs. Bar wees mij er op dat Thijs dat niet gewild zou hebben, hij zou muziek willen, lekker dingen en veel lol. En daar heeft ze gelijk in!
Zaterdag word er kindermuziek gedraaid en lekker hapjesalleen maar hapjes die Djulian mag, het is immers zijn feest. Maar op de kast staat een foto van Thijs en een kaars er naast.
Bar mag ik je hulp inroepen? om hapjes te vinden die Djulian mag hebben?
  woensdag 9 augustus 2006 @ 20:58:40 #164
37150 livelink
pi_40657534
Bar, wat ontzettend * * * dat je geen bevredigende verklaring hebt gekregen wat er met Thijs nou precies gebeurd is. Heel veel sterkte weer voor jullie

Dutchie, hoe gaat het met jou? Vloei je nog steeds en ben je nog steeds zo moe?
  donderdag 10 augustus 2006 @ 10:37:35 #165
108648 cattie
lieve moeder
pi_40677840
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 20:58 schreef livelink het volgende:
(..)

Dutchie, hoe gaat het met jou? Vloei je nog steeds en ben je nog steeds zo moe?
Dat vroeg ik mij nou ook net af!
pi_40679616
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 13:27 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Wat ik gister ook al tegen iemand zei, ik heb liever dat ze iets stoms tegen me zeggen, dan dat ze met negeren en doen alsof ik niet besta.
Praat ga lekker door, met alles, zo hoort het toch ook, geniet van de kinderen die je in huis hebt, mopper als ze weer eens niet willen wat jij wilt.
Dat *Thijs niet meer tastbaar aanwezig is wilt nog niet zeggen dat de rest van de wereld maar stil moet blijven staan.
Gister liepen er tranen van het lachen over mijn wangen toen ik de verhalen las van Jolie en Morgaine en alle andere kindjes die leuke naaaperige dingen deden.
En ik weet bijna zeker dat *Thijs waar hij nu is ook zo nu en dan even kijkt naar wat er beneden gebeurd, en hij het zeker zou betreuren als we allemaal stil zouden blijven staan, want dat deed *Thijs ook niet (herrinnerd mij de fotoshoot in Austerlitz )
Bar, ik vind het persoonlijk super hoe jij tegen *Thijs aankijkt nu. Ik denk dat je volkomen gelijk hebt en dat Thijs inderdaad regelmatig even om het hoekje komt loeren en blij is te zien dat jullie met zoveel postivieteit in het leven staan en zulke fijne herinneringen aan hem hebben.
Dat wou ik toch even kwijt, een dikke van mij.
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 10 augustus 2006 @ 12:38:04 #167
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40680962
Livelink en Cattie, ik durf het bijna niet hardop te zeggen, maar ik denk dat het over is. Sinds zondag niet meer gevloeid. En ik bel straks de vk toch nog even. Gewoon zodat ze mijn dossier kan afsluiten. Tenzij het bijna nu en een paar dagen (zondag is mijn limiet) toch weer terugkomt. Ik hou mijn vingers dus nog even gekruist.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 18:00:05 #168
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40688847
fijn dutchie!

Bweeeeeeh ik wordt langzamer hand moedeloos van het eetdrama hier wat we ook proberen meer als spersie boon en peer wordt het niet..
Basmati rijst geprobeerd.. bultjes alles ondergespuugd in bedje..
aardappelen.. mevrouw kreeg weer bultjes en loopt nu alle nieuwe kleertjes onder te spugen
zo zielig ..
Alles wat ze heerlijk vind kan ze niet verdragen..
En ik wordt steeds banger om wta nieuws te proberen.. want ik doe haar pijn.. bluh
pi_40688986
Dutchie hopenlijk blijft het zo!

Evenstar het is ruk, kl*te en k*t wetende dat je haar pijn doet, maar er is helaas geen andere manier om achter te komen wat ze wel en niet kan hebben. Ik snap je frustratie zo goed. Zaterdag krijg je een extra knuffel van me
pi_40689154
Dutchie, ik hoop voor je dat het vloeien is gestopt.

Evenstar klote is dat! Kan me voorstellen dat je bang bent om haar wat nieuws te geven.
Sterkte ermee.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 19:03:17 #171
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_40689580
O, Evenstar, wat naar. Maar echt, je doet het harstikke goed. Je bent de liefste mama van Arwen en je kan er zelf niks aan doen dat dit moet gebeuren. Het enige wat je kan doen is heeeel goed voor je meisje zorgen (En dat doe je al!!). Sterkte hoor!
pi_40690141
He Evenstar wat k*t zeg!! Kan me heel goed voorstellen dat je er moedeloos van wordt!
Dikke
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_40691317
Evenstar das inderdaad niet leuk Hoop dat jullie er toch snel uitkomen.

Maar mag ik hier wel even melden dat ik zo blij ben. Ik vind het zoooo leuk om mama te zijn. Ik kan gewoon niet wachten tot Mikael wakker word en ik hem dus weer lekker kan knuffelen enzo
En ik voel me ook zo goed (ok beetje rugpijn). Ik dacht dat ik na een bevalling weken last van alles en nog wat zou hebben maar dat is helemaal niet zo. Ik ben zo blij
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  donderdag 10 augustus 2006 @ 21:34:55 #174
108648 cattie
lieve moeder
pi_40691544
Dutchie, ik duim voor je dat het idd gestopt is nu, dat zou wel erg fijn zijn.
Evenstar, wat balen! Sterkte voor jou en Arwen.
MeNicole, wat fijn dat je je zo goed voelt!
pi_40702669
Evenstar, dikke
Sara
Merel
Ukje
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 08:53:22 #176
593 sjak
Juffie Bloem
pi_40702815
Lekker MeNicole! Fijn dat het zo goed gaat.
Evenstar, balen zeg. Krijg je hulp van een dietiste hierbij?
Lekker douchen!
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 09:14:46 #177
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40703104
dank voor de lieve berichten het is zo;n gevoel en verstands kwestie en ja ben nou eenmaal een gevoels mens

nicole lekker he

sjak we krijgen begeleiding , maar ben er niet tevreden over. we krijgen nu maandag een ander eens bezien hoe dat gaat. en anders even eind van de maand met de kinderarts bespreken.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 10:01:46 #178
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40704154
Evenstar moeilijk hoor. Hopelijk krijgen jullie de begeleiding die jullie nodig hebben.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 10:13:09 #179
24188 Belana
kloon van belana
pi_40704441
MeNicole, wat fijn dat je je zo goed voelt! Evenstar, das echt ff minder, gaat tegen je gevoel in en moet toch. moeilijk. sterkte.
stormy waters...
sailin'
pi_40705787
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 18:00 schreef _evenstar_ het volgende:

En ik wordt steeds banger om wta nieuws te proberen.. want ik doe haar pijn.. bluh
Bah, ik heb er tranen van in mijn ogen, wat een gedoe toch en wat zielig. Sterkte daarmee!
pi_40714179
Bleh de kraamhulp was vandaag voor het laatst
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 15:39:00 #182
144006 chacama
Ondernemend!
pi_40714353
Evenstar zonder me hier zomaar in te willen mengen. Kennissen van mij hebben een zoontje gehad (ja, hij kan nu weer alles eten) met een zware allergie. Spugen, maar vooral hele erge exceem tot bloedens toe etc. Goed, hoe dan ook... na 2 jaar gehannes met het de ziekenhuizen hebben in Rotterdam (volgens mij zelfs het ziekenhuis) een specialist gevonden die zijn darmen opnieuw programeerde. Ik het kort kwam het er op neer dat hij twee weken lang niet in de buurt van aardappels mocht komen en dan weer terug naar het ziekenhuis. Dan werd er iets gedaan (zover zit ik er helaas niet in) en dan konden langzaam aardappels gaan toevoegen aan zijn dieet. Hij had KMA en gluten-allergie in elk geval, maar reageerde ook op veel andere dingen. Misschien dat je kinderarts hier iets over weet..... zoals gezegd ik wil me er niet in mengen, maar probeer mee te denken....
pi_40714436
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 15:33 schreef MeNicole het volgende:
Bleh de kraamhulp was vandaag voor het laatst
Spannend he, voor het eerst zonder kraamhulp.

Al was ik wel blij dat de 2e kraamhulp ophoepelde!
pi_40717815
Evenstar wat een "ellende"wat een "drama" het valt niet mee kindjes met een allergie
zoeken passen meten
ai dat werkt toch niet..
heey deze kan ze wel verdragen, hier gaan we meer van geven...
Echt iets om als ouders zijnde moe van te worden.
Je zou ze alles willen geven, maar 9 van de 10 dingen zijn niet goed, ze kan er niet tegen.
Ik zelf kende het gelukkig niet, *Thijs luste en at alles (behalve de rode kool)
Maar ik heb van dichtbij meegemaakt hoe frusty het is als *Thijs alles kon eten, Terwijl Djulian stond erbij en keek ernaar.
Maar ook bij Djulian zie je dat hij over bepaalde allergďën heen groeide, en dat er toch nog genoeg dingen gevonden zijn die hij wel kan verdragen.
Ik wil jullie alleen maar sterkte wensen en hopelijk kan jullie Arwen jullie strakkies nog onder tafel eten, en is er niets meer aan de hand.
Ach weet je je leert er ook door creatief te worden met eten
voor jullie
pi_40723161
Wat Bar zegt evenstar
Het is zo kl*te, want je wil je kind geen pijn doen.
En idd Djulian is over de KMA heen en heeft "alleen" nog vis, kippenei allergie en gluten intollerantie. En het is moeilijk om dingen te vinden die ze mogen, maar als ze iets mogen dan genieten ze daar dubbel op van. Dat hebben wij gezien op vakantie met Djulian en rijstewafels, we hebben de winkel doorzocht of ze zoiets hadden want had te weinig mee natuurlijk en ja hoor ze hadden zelf mini rijstewafels. Wat ik ermee wil zeggen is dat je dingen soms op een onverwachte plaats vind en dat je het zoeken niet op moet geven.

Ik ben overigens een ramp met zoeken, maar Bar en P_iglet zijn wonders daar in! Bar weet de lekkerste dingen naar voren te toveren en laat mij zien dat iets simpels als bv knakworstjes wel mogen, terwijl ik toch had durven zweren dat het niet kon.
Meiden jullie zijn toppers

Met deze moeder gaat het redelijk. Ik had eergisteravond ineens hoge koorts en de volgende ochtend last van mijn nieren. Vanmorgen plasje ingeleverd en heb een flinke infectie dus zware antibiotica kuur gekregen. door mijn pijnstillers had ik dus niks gemerkt van blaasontsteking of iets

[ Bericht 3% gewijzigd door Anitra op 12-08-2006 10:04:06 ]
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 22:47:14 #186
108648 cattie
lieve moeder
pi_40726913
Blaasontsteking is niet leuk.. Sterkte Anitra.

Ik ben vandaag met de foto's bezig geweest (we hebben er nu al 170!!), op volgorde leggen, uitzoeken welke we in willen plakken. Met de foto's van vlak na de bevalling (Ive ligt dan net op mijn buik, nog helemaal onder het bloed enzo) heb ik toch nog wel veel moeite, ik moest bijna huilen toen ik ze zag. Wat mij doet realiseren dat ik toch nog meer moeite heb met de bevalling dan dat ik dacht. Het was toch wel heel erg heftig. Sowieso, het op de wereld zetten van mijn kind is emotioneel, maar ook de manier waarop. Dat het persen zolang duurde, de 2 vacuumpompen, de pijn... (Die ben ik nog bepaald niet vergeten!) Woensdag over een week hebben we gelukkig een gesprek met de gyn, want we hebben allebei nog wel wat vragen. Voor mijn man was het namelijk ook redelijk traumatisch.
Ik had gehoopt dat het gevoel nu wel wat weg zou zakken, maar het is nog heel dicht bij.

aanvulling: het topic bevallingsverhalen kan ik bijvoorbeeld ook nog niet aan, ik vergelijk elk verhaal met mijn bevalling en herleef de mijne en dat doet nog veel pijn.

[ Bericht 8% gewijzigd door cattie op 11-08-2006 22:53:03 ]
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 23:41:07 #187
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40728742
Bar en anitra ik weet dat het allemaal goed (kan) gaat komen en voor tips kan ik dus ook bij bar terecht

chacama, wij zijn nu van alles langzaam aan aan het introduceren. zo deze week dus de aardappel en vandaag kwam dus de bevestiging dat dat dus niet kan ze kreunt en huilt van de pijn na de eerste paar hapjes, omdat ze het zo lekker vind.. maar het pijn geeft. en dus ook spugen.
maandag naar de dietiste en dan zien we wel ik weet dat het helemaal over kan gaan en daar vestig ook mijn hoop op. Eind augustus moeten we weer naar de Ka en wordt dit aangekaart ook.

nogmaals dankt allemaal voor de lieve woorden, dat sterkt toch weer even aan

cattie alles op zijn tijd
  † In Memoriam † zaterdag 12 augustus 2006 @ 08:48:58 #188
81992 Githa
pi_40735759
Evenstar het lijkt me ook erg moeilijk, je wil zo graag het beste voor je kleintje, zo graag dat alles perfect is en gaat.
Ik hoop dat Arwen er snel minder last van heeft... en jij een hoop heerlijke recepten kunt vinden die Arwen wel kan verdragen....:*

Anitra, beterschap ....
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 14:24:02 #189
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_40739346
Even een vraagje voor degenen die een miskraam hebben gehad, hoe lang duurde het voordat het bloedverlies stopte? Het is nu bijna 2 weken geleden en nog steeds niet over. Nog steeds stolsels ook, zodat ik me begin af te vragen of er nog wel wat van m'n baarmoeder overblijft Naja extreem lang zal het vast nog niet zijn, maar vroeg me af hoe lang het nog kan duren....
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 16:25:34 #190
103793 kozakken
Living the life
pi_40739561
'k wist helemaal niet dat je zwanger was joh! Wat naar dat het een miskraam is geworden.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 17:12:05 #191
24188 Belana
kloon van belana
pi_40740645
texelonia, wat verdrietig! het bloedverlies mag niet te lang duren iig. het duurde bij mij zo'n 1,5 week vanaf het begin dat het mis begon te gaan denk ik. ik zou echt even naar de huisarts om het te vragen. sterkte ermee!
stormy waters...
sailin'
  † In Memoriam † zaterdag 12 augustus 2006 @ 17:14:30 #192
43556 miss_dynastie
pi_40740718
Wat erg tex
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 17:18:23 #193
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_40740824
Tex, ik wist ook niet dat je zwanger was. Sterkte.

[ Bericht 3% gewijzigd door Jambo op 13-08-2006 21:44:34 ]
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 17:19:28 #194
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_40740854
Bah Tex. Ik heb net even een mailwisseling terug gelezen omdat ik het me niet meer precies kon terughalen, bij mij heeft het ook een dag of tien geduurd vorig jaar. Voor zover ik weet stond in de folder van het ziekenhuis ook dat het maximaal twee weken zou moeten duren voor het lichamelijke aspect over moest zijn? Waarom bel je niet even naar de dokter? Lijkt me slopend zo lang? Lichamelijk en geestelijk. Succes.

[ Bericht 1% gewijzigd door Luchtbel op 12-08-2006 17:34:44 ]
pi_40741095
Tex sterkte! Ik zou ook ff naar de ha gaan. Bij mij duurde het een dikke week.
  Hoofdredactie Fotografie zaterdag 12 augustus 2006 @ 17:32:41 #196
95752 crew  Chell
Kluns
pi_40741276
Och tex! Wat naar Ga even langs de huisarts joh anders, al is het gewoon voor je eigen gerustheid.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 18:08:32 #197
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_40742357
Thanx iedereen. Ik had ook nog niks verteld hier, ik kwam erachter een paar dagen voor we op vakantie gingen. Tijdens de vakantie is het dus mis gegaan. Dat was echt heel vervelend, dat je dan ook nog op een camping zit.
Ik heb echt bijna geen last meer ervan, denk steeds dat het bijna echt over is, heb ook geen buikpijn meer. Maar heb maandag toch al een afspraak met de huisarts staan voor m'n tong wat nu weer beter gaat, dus als het dan nog niet over is kan ik wel even langs gaan ja... Maandag is het precies 2 weken dan.
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 18:32:15 #198
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40743091
Tex,
pi_40743601
Hč Tex, wat rot...
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 19:02:05 #200
37150 livelink
pi_40744069
Tex, wat naar voor jullie. En tijdens je vakantie op een camping lijkt me helemaal vreselijk. Toen ik mijn miskraam had kwam ik helemaal niet meer van de wc af de eerste uren.

Ik heb de dezelfde dag nog een curettage gehad en daarna heb ik nauwelijks meer gebloed. Dus daar kan ik weinig zinnigs over zeggen. Sterkte
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 19:06:27 #201
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_40744209
Ik bloedde idd ook zoveel dat ik dacht dat ik beter op de wc kon gaan wonen zo ongeveer. Ik ben toen een uur onder de douche gaan staan zodat het meeste er uit kon en daarna ging het gelukkig al wat beter. Het was even zo erg dat we echt zaten te twijfelen of we niet naar het ziekenhuis moesten, maar ik wist echt niet wat "normaal" was zeg maar. Maar voelde me niet slap en duizelig en had op dat moment nog niet heel erg buikpijn, dus nog even aangekeken en daarna werd het dus toch minder gelukkig.
©Dumbo
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 19:11:31 #202
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_40744371
Jeetje Tex, ik ken je niet zo heel goed van hier, maar wel heftig hoor, zo op vakantie. Heel veel sterkte in ieder geval.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_40744868
Tex idd ff bellen want dit duurt te lang.
pi_40748922
Tex Wat naar, en dan ook nog op een camping.. Idd even de dokter bellen.. je hebt een redelijk grote kans dat een echo en evt curettage nodig zijn waarschijnlijk. Sterkte.
pi_40749476
arme tex! zeker even laten controleren hoor, dat is geen overbodige luxe. sterkte.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 22:03:37 #206
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40749654
Tex, wat ik ervan begrepen heb is, dat als je het vruchtje eenmaal verloren bent, het vloeien nagenoeg over moet zijn. Heb je gemerkt dat je het vruchtje verloor? Ik zou er zeker even met de HA over spreken, als het zolang duurt is het gebruikelijk om even een echo te maken om te zien of je baarmoeder "schoon" is. Sterkte, een miskraam hakt er behoorlijk in.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 22:07:10 #207
3142 m@x
pi_40749761
Sterkte Tex Zoiets gaat je niet in je koude kleren zitten. En wat de rest zegt, maandag even de dokter bellen.
  Jubileum moderator zaterdag 12 augustus 2006 @ 22:11:31 #209
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_40749884
Wat naar Tex, heel veel sterkte!
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 22:12:42 #210
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_40749926
Oh, wat naar dat je een miskraam hebt gehad, Tex! Lijkt me heel rot om mee te maken. Sterkte.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_40750099
Tex, dikke knuffel van hier, sterkte!
Sara
Merel
Ukje
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 22:45:23 #212
3011 E.T.
pi_40750761
he get, Tex..
Ik kan me alleen maar aansluiten bij de rest... een echo laten maken is niet verkeerd als het al zo lang duurt. Bij mij hadden ze ook eerder in moeten grijpen, maar was 't lange tijd niet duidelijk of het nou kwam door een onvolledige miskraam. Pas bij het kijken voor de curretage bleek dat dat de oorzaak was.
  zaterdag 12 augustus 2006 @ 23:58:57 #213
61800 Rottdog
May all your dreams come true
  zondag 13 augustus 2006 @ 01:25:12 #214
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40754952
tex sterkte en misha ook
  zondag 13 augustus 2006 @ 09:29:17 #215
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_40758713
Bedankt voor alle lieve reacties!
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 22:03 schreef Leah het volgende:
Tex, wat ik ervan begrepen heb is, dat als je het vruchtje eenmaal verloren bent, het vloeien nagenoeg over moet zijn. Heb je gemerkt dat je het vruchtje verloor? Ik zou er zeker even met de HA over spreken, als het zolang duurt is het gebruikelijk om even een echo te maken om te zien of je baarmoeder "schoon" is. Sterkte, een miskraam hakt er behoorlijk in.
Het vruchtje ben ik vrijwel meteen verloren denk ik, ik zag iets met een vliesje in elk geval dus nam aan dat dat het vruchtzakje was. Het echte bloedverlies kwam daarna pas.
©Dumbo
pi_40758936
Tex, wat naar voor je. Sterkte!
  zondag 13 augustus 2006 @ 10:34:55 #217
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_40759210
Tex, wat naar zeg! Echt heel erg rot! Succes meis.
  † In Memoriam † zondag 13 augustus 2006 @ 10:37:00 #218
81992 Githa
pi_40759230
Jeetje Tex, wat heftig...
Hoe gaat het nu met je ? ...
  zondag 13 augustus 2006 @ 12:13:47 #219
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_40760701
Misschien dat de echte klap nog moet komen, maar voel me wel prima eigenlijk In eerste instantie voelde ik me zelfs opgelucht, omdat ik nu geen baan heb en het alleen daarom al heel slecht uitkwam eigenlijk. Na een paar dagen heb ik me wel even flink klote gevoeld voor een paar dagen, maar nu gaat het wel weer goed...
©Dumbo
  zondag 13 augustus 2006 @ 13:19:11 #220
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_40762154
He Tex toch... wat klinkt dat vresleijk. Ik ben blij dat het goed met je gaat, ik hoop dat je lichaam ook snel volgt. Sterkte hoor.
  zondag 13 augustus 2006 @ 13:21:33 #221
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40762220
gossie tex..

sterkte!! wat naar zeg..
  zondag 13 augustus 2006 @ 19:29:55 #222
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40772533
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 09:29 schreef texelonia het volgende:
Bedankt voor alle lieve reacties!
[..]

Het vruchtje ben ik vrijwel meteen verloren denk ik, ik zag iets met een vliesje in elk geval dus nam aan dat dat het vruchtzakje was. Het echte bloedverlies kwam daarna pas.
Ik heb dat bij mijn eerste MK ook gedacht (omdat ik iets met een vliesje zag), maar bleef bloeden, en uiteindelijk verloor ik het vruchtje na 3 weken. Ik was toen pas 6 weken zwanger, maar even heel cru gezegd; het was veel groter dan ik verwacht had, voelde het ook echt komen, zeg maar. Misschien is bovenstaande te plastisch beschreven (en zo ja, sorry!), maar ik zou het zeker even met je HA overleggen, er zou ook een stukje placenta achtergebleven kunnen zijn, waardoor je nu nog steeds vloeit. Echt even doen hoor!
pi_40772704
Hey Tex wat vervelend dat je een miskraam hebt gehad. Veel sterkte ermee iig.
  Jubileum moderator zondag 13 augustus 2006 @ 21:27:54 #224
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_40776820
Moedertrots

Een paar nachten geleden, om 03.15 uur hoor ik Iris kamerdeurtje dichtgaan en al snel klinken er voetstapjes op het laminaat. "Mama, bij je liggen, hele enge regen" hoor ik fluisteren en ik til Iris tussen ons in.
Kusje, knuffel, zo en nu lekker slapen.
Na een uurtje gaat het onweren. Een flits en gelijk een knetterende knal. Heel onpedagogisch schrik ik toch een beetje, en Iris voelt mijn lichaam bewegen.
2 handjes om mijn nek, een zacht kusje op mijn neus en ik hoor "isse onweer mama, ik ben bij je, is niet erg"
Zachtjes trek ik haar weer tegen me aan, snuffel nog wat in haar nekje en we gaan weer lekker slapen.
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 13 augustus 2006 @ 21:32:38 #225
24188 Belana
kloon van belana
pi_40777027
stormy waters...
sailin'
  zondag 13 augustus 2006 @ 21:33:18 #226
103793 kozakken
Living the life
pi_40777048
Oeh Lois... Dan zijn ze op hun liefst! Echt geweldig he, om dan gewoon te weten dat je mama bent van zo'n klein dapper pukkie.

(Kan dan niet laten wat eigen moedertrots er tegenaan te gooien).
Bij de vk met veel moeite op de bank geklommen en na 't befaamde hartje kloppen moest ik natuurlijk weer eraf. Jonne staat op de grond, kijkt iets omhoog en geeft me zijn handje. Handje mama? Helpe? -slik-
Al die lieve kleine grote bange zekere sterke kleintjes....
  zondag 13 augustus 2006 @ 21:34:02 #227
24188 Belana
kloon van belana
pi_40777077
ook al zo
stormy waters...
sailin'
  zondag 13 augustus 2006 @ 21:34:19 #228
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40777087
  Jubileum moderator zondag 13 augustus 2006 @ 21:41:02 #229
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_40777364
Ahh kozakken wat mooi!
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 13 augustus 2006 @ 21:46:14 #230
593 sjak
Juffie Bloem
pi_40777562
Lois en Kozakken, wat hebben jullie een lieve kinderen
Lekker douchen!
pi_40777606
Oh wat kunnen ze toch vreselijk lief zijn
  zondag 13 augustus 2006 @ 22:01:58 #232
3011 E.T.
pi_40778249
Wat een smeltmomenten zijn dat toch
  zondag 13 augustus 2006 @ 22:03:32 #233
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_40778313
Ik word helemaal week als ik dat soort dingen lees. Zo lief!
pi_40779938
Lois en Kozakken
pi_40780511
Lois als ik jou verhaal lees lopen hier de tranen over mijn wangen
Kozakken en om dat van jou ook

hang hier zelf al een aantal dagen in een enorme dip, maar komt allemaal wel weer goed er komen dagen aan die heel erg aangrijpen

26 aug- mijn moeder alweer 6 jr geleden overleden
6 september-*Thijs die 2 jr word
pi_40780752
Hele dikke knuffel Bar!!!
  zondag 13 augustus 2006 @ 23:05:31 #237
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_40781003
Texelonia !

Moedertrots, wat mooi !

Bar !
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_40789007
Lois en Kozakken wat ontzettend lief

Bar sterkte meis..
Sara
Merel
Ukje
  maandag 14 augustus 2006 @ 09:45:22 #239
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_40789116
Lois en Kozakken wat lief!

Ik ben vanochtend naar de dokter geweest, maar die vond dat het nog wel kon. Hij zei zelfs dat "officieel" nu nog 4 weken mocht wachten, maar dat vond hij ook nog wel lang, dus nog 2 weken aankijken. En terugkomen als ik krampen had of koorts, etc. En dan waren er eventueel medicijnen, maar die waren ook weer met hormonen enzow, dus dat deden ze ook liever niet.

Op zich wordt het wel steeds minder en minder dus hopelijk is het gewoon snel over.
©Dumbo
pi_40789979
Tex

Lois en Kozakken wat een lieve verhaaltjes
Saartje
pi_40792959
Bah, vandaag is niet wat ik verwacht had. Merlijn ziek, Magneet ziek en ik ben jarig. Mijn eerste verjaardag als moeder zijnde. Gelukkig vieren we het pas zaterdag, maar ik voel me dus echt niet jarig zo.
  maandag 14 augustus 2006 @ 13:19:44 #242
56471 pinquit
oh my lama!
pi_40793049
gefeliciteerd jammer dat iedereen ziek is
misschien komt het gevoel zaterdag
pi_40793162
Das vervelend Randa, hopenlijk zijn ze snel beter!
Iig gefeliciteerd met je verjaardag!

Ik heb eindelijk een afspraak voor de MRI. 21 september mag ik.
pi_40793171
Tex
  maandag 14 augustus 2006 @ 13:52:46 #245
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_40793823
TEX een dikke knuf for you
ook voor Bar een knuffel

fijn dat je eindelijk een afspraak hebt Anitra

Randa gefeliciteerd met je verjaardag dan maar hopelijk zijn de zieken ztrdg weer beter.

Lois wat een mooi moment zeg
en ook Jonne zo leif
  maandag 14 augustus 2006 @ 15:01:03 #246
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40795216
Jeetje Tex, wat een toestand.
Bar, jij sterkte. Vooral op die dagen dat je het extra moeilijk hebt.

Iris en Jonne. Wat zijn jullie vreselijk lief voor jullie moeders, heerlijk.
Toen ik laatst toch een beetje overstuur was door dat hele curretage-verhaal, kroop Léon ook zo lekker bij mij op schoot en legde zijn hoofd op mijn schouder en zijn armpjes om mijn nek. Ze zijn zo heerlijk zorgzaam die kleintjes.
  maandag 14 augustus 2006 @ 15:36:52 #247
103793 kozakken
Living the life
pi_40795961
Ze weten je precies te raken wanneer het nodig is, niet Dutchie? Lief he
Alsof ze weten dat we hun ook heel hard nodig hebben.
pi_40800509
Grrr, heel verhaal getypt, crasht inet.
Lieve verhaaltjes!

En ik heb volgens de ha last van mijn darmen, zit teveel lucht in. Zal dan wel.
Blijkbaar kun je daar erge buikpijn en krampen van krijgen. Heb er nu pilletjes voor.
Ze heeft me wel goed onderzocht en urine getest, die was schoon, dus geen blaasontsteking.

Verder gaat alles goed. Kim was gisteren erg moe, maar wilde niet slapen. Toen is ze uiteindelijk op mijn borst in slaap gevallen. Lang geleden dat dat gebeurde. Zo lief!
  maandag 14 augustus 2006 @ 17:44:08 #249
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40800613
Anitra goed zo

lois en kozakken wauw wat leuk !!

randa proficiat en beterschap daar
pi_40821404
Randa, hopelijk knapt je gezinnetje snel weer op, nog gefeliciteerd met je verjaardag

Anitra, fijn dat je terecht kan voor de MRI!

Dutch, wat lief he Ik heb soms ook het gevoel dat Saartje precies aanvoelt hoe ik me voel, zo lief

Ingrid, hopelijk voel je je snel beter
Sara
Merel
Ukje
pi_40822227
Met het gezinnetje is gelukkig alles aan de beterende hand, maar het was een verjaardag om nooit te vergeten. Vanaf een uur of vier sprong namelijk de aardlek eruit en die kregen we niet meer terug. Na heelveel proberen en vervangen van stoppen en rondbellen voor hulp hadden we tegen 18.00 weer stroom. Wat nu de boosdoener was weten niet. Als het goed is moet er nog iemand langskomen die de boel mag gaan doormeten.

Het was me echt een verjaardag wel.
pi_40822450
Een verjaardag om nooit meer te vergeten Randa
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 12:46:31 #253
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40826190
Belana, hoe gaat het nu met Liam en Ezra samen? Dus jij alleen met de kids bedoel ik.
hier moest ie dus.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:34:03 #254
24188 Belana
kloon van belana
pi_40827758
gevonden dutch

het gaat goed hoor, het went toch weer snel. sowieso vind ik dit veel sneller wennen dan de eerste keer, jij ook? Ezra draait veel sneller mee in het ritme en de drukte die er toch al waren
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:21:22 #255
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40829281
Vind ik ook. Ik las net over Sarah van CM die zo lang aan het huilen is. Dat deed Léon ook wel eens, gek werd ik ervan. Omdat ik niet wist waarom en hoe lang dit nog zou duren. En 'het is maar een fase' hielp je dan ook niet gerust te stellen. Nu met Cas laat ik hem gewoon wel eens huilen. Hij moet dan even wachten. Daar wordt hij nog giftiger van, maar ik krijg het er niet meer zo benauwd als met Léon. Ookal vond ik het gister wel heel erg zielig. Maar dan weet je tenminste waar het aan ligt.
Lishe zou laatst nog, dat ze dat met Luuke helemaal niet kon toen. Nou ik toen ook niet, maar je wordt gewoon wat makkelijker.
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 14:56:42 #256
24188 Belana
kloon van belana
pi_40830487
ja precies, soms ben je gewoon ff bezig, je bent namelijk niet met 1 kind bezig maar met 2 en de rest eromheen ook nog. ff huilen kan geen kwaad denk je nu veel sneller. Zo moet liam natuurlijk ook wel eens wachten nu, tja...
al met al ben ik een hele gelukkige moeder, ik voel me rijk met 2 kinderen. dodelijk vermoeiend, dat wel maar ik vind het ook echt heel mooi en leuk. Ik zou alleen zo graag een keer uitrusten
stormy waters...
sailin'
  woensdag 16 augustus 2006 @ 11:44:03 #257
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_40861824
Nou, ik heb vorige week een gesprek met de bedrijfsarts gehad. Heb afgesproken dat ik na mijn "vakantie" (dus op 20 september) weer ga proberen te werken. Geef me nu wel een stuk rust dat ik even niet 'moet'. M'n leidinggevende is er wat minder blij mee, maar dat heb ik naast me neergelegd, ik kan daar gewoon niks mee, moet even aan mezelf denken.

Gisteren te horen gekregen dat Robin aan zijn eeuwige soepoog geholpen gaat worden onder volledige narcose. Daar ben ik best wel even van geschrokken, omdat de vorige oogarts er maar op bleef hameren dat ze er voor een jaar niks aan doen, maar deze arts zag het en besloot direct dat er wat aan gedaan moest worden.

Verder ben ik gewoon doodmoe. heb al drie nachten erg beroerd geslapen; de eerste nacht omdat vriendlief door z'n werk uit z'n bed werd gebeld om half 2 's nachts en de laatste 2 nachten is Robin gigantisch aan het spoken, moet er zo'n 10x per nacht uit. Erg vermoeiend
Mijn afvalstrijd!
  woensdag 16 augustus 2006 @ 17:40:18 #258
108648 cattie
lieve moeder
pi_40873987
Vervelend Wennie dat je zo slecht hebt geslapen, hopelijk gaat het vannacht beter.

Vandaag ben ik weer gaan sporten. Dat valt me nog wel zwaar! Maar ik vind het wel erg fijn om weer te doen. En het is hard nodig, want ik ben daar op de weegschaal gegaan en ik weeg nu 10 kg meer dan toen ik zwanger werd... Dat viel mij echt vies tegen. Het gaat hard werken om er dat allemaal vanaf te krijgen ben ik bang.
Heeft iemand nog bemoedigende woorden/verhalen? Niet dat het rampzalig is als niet alles ervan af gaat, maar 10 kg vind ik wel erg veel.
pi_40875291
had ik hier al es neergezet dat er hier in het dorp heel lieve kinderen wonen ?

Liep onlangs in de supermarkt boodschappen te doen, komt er ineens een jongetje (die ik ken van de bso) naar me toe gelopen.
Mevrouw...
Ja
Jij bent toch de mama van *Thijs
Ja dat ben ik
Nou ik vind het zo erg voor jou, (handje op mijn schouder legt), maar weet dat hij altijd beetje bij jou in de buurt is, en dat ik hem nu al erg mis op het kdv

pi_40875347
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 18:26 schreef Bar_en_Mar het volgende:
had ik hier al es neergezet dat er hier in het dorp heel lieve kinderen wonen ?

Liep onlangs in de supermarkt boodschappen te doen, komt er ineens een jongetje (die ik ken van de bso) naar me toe gelopen.
Mevrouw...
Ja
Jij bent toch de mama van *Thijs
Ja dat ben ik
Nou ik vind het zo erg voor jou, (handje op mijn schouder legt), maar weet dat hij altijd beetje bij jou in de buurt is, en dat ik hem nu al erg mis op het kdv

wat vreselijk lief... wat zijn kinderen toch heerlijk oprecht
Sara
Merel
Ukje
  † In Memoriam † woensdag 16 augustus 2006 @ 18:32:53 #261
43556 miss_dynastie
pi_40875463
Ach wat een lief jochie Bar
  † In Memoriam † woensdag 16 augustus 2006 @ 19:02:40 #262
81992 Githa
pi_40876303
Jeetje Bar, dat zal slikken zijn geweest. Wat lief!
pi_40876533
quote:
Op woensdag 16 augustus 2006 17:40 schreef cattie het volgende:
Vervelend Wennie dat je zo slecht hebt geslapen, hopelijk gaat het vannacht beter.

Vandaag ben ik weer gaan sporten. Dat valt me nog wel zwaar! Maar ik vind het wel erg fijn om weer te doen. En het is hard nodig, want ik ben daar op de weegschaal gegaan en ik weeg nu 10 kg meer dan toen ik zwanger werd... Dat viel mij echt vies tegen. Het gaat hard werken om er dat allemaal vanaf te krijgen ben ik bang.
Heeft iemand nog bemoedigende woorden/verhalen? Niet dat het rampzalig is als niet alles ervan af gaat, maar 10 kg vind ik wel erg veel.
Ik moet er ook nog ongeveer 10 kwijt zien te raken
pi_40876602
Cattie, hier vlogen de kilo's eraf de tijd dat ik bv gaf echt het ging als een speer, die 12,5 kg die ik aangekomen was waren in no time weer weg.
s6 ermee Cattie
pi_40876704
Ik moet ook nog steeds 8 kilo kwijt (om maar niet te spreken over wat er voor m'n zwangerschap al teveel aan zat). Het zijn er al minstens 2 minder geweest, maar ik kan slecht tegen het gebrek aan dagritme en snoep dus veelteveel. Ik denk dat ze er wel weer af gaan als ik weer ga werken over anderhalve week; dan verbruik ik meer en heb ik minder tijd om te snoepen.
pi_40876866
veel gaan wandelen tamea deed ik ook lekker *Thijs in de kinderwagen/wandelwagen hond mee en gaan heerlijk lange wandelingen maken
Moet wel het weer meewerken hoor
  woensdag 16 augustus 2006 @ 19:44:11 #267
108648 cattie
lieve moeder
pi_40877508
Wandelen doe ik ook veel, is ook gezellig met Ive!
Dank je voor je woorden Bar, hopelijk helpt de bv bij mij ook.

Ik vind het geweldig hoe je nog steeds lekker mee praat op het forum en hoe je liefdevol over Thijs praat, echt heel goed!

[ Bericht 68% gewijzigd door cattie op 16-08-2006 19:49:51 ]
pi_40878964
Ik vind wandelen leuk, maar tot nu toe is het de meeste tijd veel te heet geweest om dat te doen en de laatste week te nat helaas

Maar m'n gewicht boeit me niet zo heel erg hoor. Als ik geen bv meer geef ga ik die kilo's wel weer heel actief proberen weg te werken en tot die tijd houd ik het maar bij proberen minder te snoepen en meer te bewegen.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 20:29:10 #269
24188 Belana
kloon van belana
pi_40879024
cattie, het heeft bij mij na Liam wel 1,5 jaar geduurd, maar ik deed er dan ook niks aan en toch zat ik opeen gegeven moment weer op mijn oude gewicht. jij bent nog eens aan het sporten ook, dus dat komt wel goed hoor
stormy waters...
sailin'
pi_40879636
Vooral jezelf ook tijd gunnen, ze zeggen niet voor niets 9 maanden zwanger en 9 maanden ontzwangeren.
  woensdag 16 augustus 2006 @ 21:55:58 #271
593 sjak
Juffie Bloem
pi_40882581
Oef, gewicht. Ik ben al ruim 18 kg kwijt maar dan heb ik er altijd nog 6 meer dan waar ik mee begon. Maar ik loop op het moment zoveel te snoepen. Nu ik er niet meer misselijk van word is de lekkere trek in alle hevigheid terug ;')

Verder gaat het met deze moeder wel goed. Het lijkt alsof ik steeds meer uit het dipje klim. Het kost wel kracht om dingen te gaan doen maar ik laat me er niet meer van weerhouden. Vanmiddag kreeg ik een leuk boekje thuis: Spelen met je baby, hierin staan allerlei dingen in die je met je kindje vanaf 6 weken kunt doen. Jetske is nog geen 6 weken maar toch gaf het boekje me inspiratie om al op een iets andere manier naar haar te kijken en daardoor zie ik dingen die ik niet eerder zag. Ze kan bijvoorbeeld al heel goed mijn vinger volgen met haar ogen. Ik hoop wat meer van dat soort dingen te kunnen genieten, maar het lijkt wel of ik daar nooit de tijd voor heb.
Lekker douchen!
  Jubileum moderator woensdag 16 augustus 2006 @ 21:59:27 #272
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_40882761
Het is misschien een kwestie van even tijd voor maken Sjak? Gewoon even de boel de boel laten en na de voeding even lekker met Jetske op schoot wat dingen proberen?
Ik vond het erg erg moeilijk om bij de eerste de boel te laten voor wat hij was maar bij Iris was ik daar veel makkelijker in omdat ik wist hoe snel zo'n kleintje groot word. Cliche, ik weet het maar het gaat zo onwijs hard, dat zie je pas als je later terugkijkt.
Eva ♥ en Iris ♥
  woensdag 16 augustus 2006 @ 22:20:18 #273
24188 Belana
kloon van belana
pi_40883754
het is met een eerste kindje idd allemaal veel moeilijker is mijn ervaring. je weet niks, je bent onzeker, het is druk ineens allemaal. de 2e gaat makkelijker mee in alles en je hebt de ervaring al. ik ben met Ezra ook veel rustiger merk ik. Ik weet idd all hoe ik met hem kan "spelen". knuffelen doe ik nu ook veel meer, ff lekker samen liggen op de bank. ik maak daar tijd voor, zoals ik ook tijd voor Liam maak en voor Nick for that matter. het krijgt allemaal zijn plekje wel sjak, echt.
stormy waters...
sailin'
  woensdag 16 augustus 2006 @ 22:21:39 #274
593 sjak
Juffie Bloem
pi_40883822
Ik kijk ook al echt uit naar het moment dat ik met haar kan gaan zwemmen. Dan kan ik me niet laten afleiden door dingen in huis die "moeten" gebeuren. Ik moet echt oefenen in de boel de boel laten Lois en ook in het gevoel loslaten dat ik nutteloos ben als ik niet iets "zichtbaars" heb gedaan (zoals iets schoongemaakt, boodschappen etc).
Lekker douchen!
  Jubileum moderator woensdag 16 augustus 2006 @ 22:37:20 #275
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_40884589
Ik vond en vind dat een van de moeilijkste dingen hoor Sjak, daar sta je niet alleen in. Sinds ik een opruim/schoonmaakuurtje heb ingesteld, 's morgens vroeg, hou ik wel de hele dag de tijd over voor de kinderen. Tuurlijk doe je dan nog wel dingetjes tussendoor maar ik ben er het meest voor de kinderen.
Eva ♥ en Iris ♥
pi_40884956
Sjak zeker in het begin moest ik ook zoeken naar de juiste ballans, maar volgens mij komt die tijd dat je ook echt tijd hebt om dingen te doen.
Voor de rest weet ik het eigenlijk ook niet meer sterkte ermee
  donderdag 17 augustus 2006 @ 08:32:41 #277
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40894453
O wat lief Bar en wat verdrietig tegelijk.

Hier ook nog steeds 10 kilo te veel. Ik blijf gewoon weer steken. Dit wordt echt weer zo'n 9 maanden-plan. Ik zit al in de sportkleding en ga zo Cas wakker maken, aankleden, voeden en snel naar de sportschool.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 09:30:43 #278
108648 cattie
lieve moeder
pi_40895475
Ik ben niet de enige dus die nog wat kwijt moet.. Sterkte allemaal!
pi_40901102
ik moet er al vanaf het begin 4 kilo af, maar ze blijven maar hangen
pi_40905758
kunnen we elkaar niet aanmoedigen en elkaar helpen
misschien leren we wat van elkaar...

roep nu ook maar wat hoor
  donderdag 17 augustus 2006 @ 16:28:58 #281
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_40907126
Sterkte met de kilo's allemaal
Ik heb er gelukkig geen last van gehad. Aangezien ik maar 7 kg was aangekomen en ik was er 9 kwijt na de bevalling. Ben er daarna wel weer 2 aangekomen, maar die zijn er (en nog een paar meer ) weer af. Maar goed, ik heb dan ook al een lading overgewicht
Mijn afvalstrijd!
  donderdag 17 augustus 2006 @ 16:40:48 #282
108648 cattie
lieve moeder
pi_40907459
Waar ik van baal is dat mijn man niet wil snappen dat ontzwangeren tijd kost. Hij vindt dat ik nu met een dietist en gewichtsconsulent moet gaan praten, mij lijkt dat nog wel erg vroeg, ik ben net 6 weken geleden bevallen, ik wil eerst zien hoe het nu gaat. Ik snoep niet en ben weer begonnen met sporten.

Wat hem betreft zou ik dus nu al op een dieet moeten en extra moeten sporten. Mij lijkt dit niet verstandig, dus doe ik het niet. Wat dus spanningen thuis betekent...
Verder is het een schat van een man en een geweldige vader, maar hij is nogal veeleisend qua uiterlijk...
  donderdag 17 augustus 2006 @ 18:17:37 #283
24188 Belana
kloon van belana
pi_40910019
nou cattie, dat klinkt niet zo leuk inderdaad
Je bent net bevallen en het duurt gewoon echt wel even allemaal. Jouw lijf heeft sowieso wel wat te verduren gehad me dunkt. heel eerlijk vind ik jouw man nogal onredelijk. Je geeft nog eens borstvoeding ook en moet dus goed eten, niet overdreven, maar wel goed en gezond. Je bent al gaan sporten, wat harstikke goed is, meer kan je nu even niet doen hoor. je hebt het al druk zat met de verandering in je leven lijkt me. Ik vind dat je het heel goed doet zo.
stormy waters...
sailin'
pi_40910202
Cattie ik weet niets te zeggen eigenlijk...
  donderdag 17 augustus 2006 @ 18:42:26 #285
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_40910562
Lekker dan, cattie. Sterkte, lijkt me echt vreselijk om naast zo iemand te leven. Hij zal verder idd vast een schat zijn, maar ik zou helemaal niks kunnen met zo'n vent.
pi_40910569
cattie
Je lichaam maakt die extra kilo's tijdens de zwangerschap met opzet aan zodat je reserve hebt voor tijdens het borstvoeden. Tijdens het voeden mag je trouwens ook niet te snel afvallen omdat anders alle afvalstoffen uit het vet in je moedermelk komen.
En na 6 weken mag je helemaal nog niet al te extreem sporten.
Bovendien duurt ontzwangeren net als zwanger zijn 9 maanden, dus je man moet maar wat geduld kweken hoor.
pi_40910766
Ik zou het eens hebben over zijn 'perfecte lijf' dan!
pi_40911095
Bij borstvoeding mag je maximaal een pond per week afvallen, maar misschien kan hij beter eens zelf met een arts/vk/diëtist gaan praten? Zes weken is wel erg snel zeg! Laat 'm maar aanhouden dat je hopelijk over een jaar weer op je gewicht bent, en dat hoeft niet eens.
Laat je geen problemen aanpraten meid
  donderdag 17 augustus 2006 @ 19:07:52 #289
108648 cattie
lieve moeder
pi_40911301
Dank jullie voor de steun! Ik was al bang dat het aan mij lag.
Het is trouwens niet zo dat hij constant het er over heeft, maar toen ik er gister over begon zei hij dat. Hij onderschat het allemaal geloof ik, maar dat krijg ik nog niet aan zijn verstand.

Bass-Miss, dat heeft weinig zin, hij is net zo veeleisend voor zichzelf en heeft dan ook een erg mooi lichaam..
pi_40911393
quote:
Op donderdag 17 augustus 2006 19:07 schreef cattie het volgende:

Bass-Miss, dat heeft weinig zin, hij is net zo veeleisend voor zichzelf en heeft dan ook een erg mooi lichaam..
Ach, er is bij iedereen wel iets te vinden.
  † In Memoriam † donderdag 17 augustus 2006 @ 19:21:35 #291
43556 miss_dynastie
pi_40911675
Pfoe, Cattie, ik zou toch heel erg duidelijk proberen te maken dat je hier niet op zit te wachten hoor, lijkt me vreselijk voor je zelfvertrouwen als dat niet zo is, moet je je dat niet door mij aan laten praten hoor, maar ik zou dat toch wel heel erg vinden...
pi_40912712
met deze mama gaat ook alles goed. Het enige waar ik nog steeds last van heb is mijn stuitje, vooral als ik zit en als ik moet opstaan. Soms voel ik het ook een beetje knakken en dan doet het een beetje pijn. Zelfs denk ik dat het gewoon even duurt voordat het hersteld, maar denk dat ik volgende week toch maar even de huisarts bel.
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_40912752
Cattie dat is best heftig!

CrazyMoon idd ff na laten kijken want dat klinkt niet fijn.
pi_40913160
Cattie, dat vind ik niet erg opbeurend van je man. Sterker nog, ik vind het nogal oppervlakkig gezien het feit dat jij 9 maanden lang jullie kind in je lijf hebt gedragen en met datzelfde lijf jullie kind te eten geeft. Een schop onder zijn mooie bips zou hij kunnen krijgen en ik zou hem beslist aan zijn verstand peuteren, desnoods onderbouwd met artikelen, hoe dat precies zit met het vrouwelijke lichaam m.b.t. zwangerschap, bevallen, borstvoeding en ontzwangeren.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 21:44:23 #295
108648 cattie
lieve moeder
pi_40916852
Ik heb het vanavond met mijn man besproken en hij bedoelde het niet zo, hij wilde me alleen aanmoedigen... Nou, leuke manier van aan moedigen , ik heb hem vertelt dat ik dat niet waardeerde. Hij snapt nu wel dat het niet zo snel kan, maar vindt wel dat ik mijn best moet doen. Nou ja, dat is in ieder geval al beter dan wat hij gister zei.
  donderdag 17 augustus 2006 @ 21:45:11 #296
24188 Belana
kloon van belana
pi_40916881
dat klinkt al iets aangenamer idd
stormy waters...
sailin'
  donderdag 17 augustus 2006 @ 21:46:29 #297
593 sjak
Juffie Bloem
pi_40916938
Ik zou ook even bellen CM!
Cattie, je mag zelfs niet afvallen als je borstvoeding geeft. Oh, ik zie dat het wel mag maar niet te veel anders komt de melkproductie in gevaar: http://www.ouders.nl/lacta/bv0345.htm
Hier nog wat info: http://www.babybox.nl/artikel.php?artikel=225
Sterkte ermee
Lekker douchen!
  donderdag 17 augustus 2006 @ 21:48:07 #298
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_40917000
Ben jij vrij slank van jezelf normaal Cattie?
pi_40917027
jezus Cattie, ik geloof dat ik uit mijn vel zou barsten
  Jubileum moderator donderdag 17 augustus 2006 @ 21:54:41 #300
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_40917250
Hier verder: Hoe gaat het met de moeders deel 25

(ik had een openingspost klaarliggen, iov met ET, vandaar dat ik zo brutaal ben om hem vast te openen)
Eva ♥ en Iris ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')