quote:Op maandag 31 juli 2006 22:36 schreef Fuente het volgende:
Igraine, knuffelbuffel is zo lief![]()
Het is de eerste keer dat ik het hier neerzet. Manlief weet er uiteraard van, die was erbij, mijn moeder had een vermoeden, wat ik destijds onkende (nee joh, alles gaat priiiiima).
Laatst heb ik met mijn beide ouders wel een gesprek gehad hierover.
We hebben uiteindelijk wel een klacht bij de kraamzorg ingedient, hierover nog een nagesprek gehad en daaruit bleek dat er meer klachten over de betreffende kraamverzorgster waren geweest, en dat er maatregelen getroffen zijn, maar hoe of wat weet ik niet.
Het is ook niet dat het per definitie aan haar lag, ik denk dat ik sowieso met deze gevoelens te maken had gekregen, maar het is wel dat zij besloot maar 3 uur per dag er te zijn (en er wel voor zorgen dat ze er was als de verlos voor de controles kwam) en om de signalen niet op te pikken.
Uiteindelijk is het goedgekomen, en geniet ik ontzettend. Ik weet ook niet waarom het me nu nog zo bezighoudt, ik denk omdat je nu terugkijkt op de beginperiode, op een jaar terug. Ik heb ontzettend mazzel gehad dat manlief alles overnam van me, 40 uur werken, dan thuiskomen bij een brullende vrouw, en dan nog alles doen.
Als ik ooit een tweede kindje mag krijgen dan ben ik wel van plan om dingen anders aan te pakken en eerder aan de bel te trekken. Ik zou dolgraag langere tijd willen borstvoeden, de borstvoeding bij Sara ging in principe ook perfect, ze groeide goed enz, maar ik kon het gewoon niet hebben.
Nou ja, het is iig wel fijn om alles een keer eruit te gooien, en inmiddels weet ik wel dat ik niet de enige ben die dit ervaren heeft na een bevalling, en dat het uiteindelijk ook meeviel, gezien dat ik er op eigen kracht, zonder medicijnen weer uitgekomen ben.
Hier sluit ik me bij aan! Fuentequote:
Dat wordt dan dus waarschijnlijk nog wat langer rondlopen met dit flubberlijf!quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:17 schreef dutchie het volgende:
Vamp, in jouw geval raad ik je aan om echt alleen iets te gaan doen waarbij je begeleiding krijgt. Gewoon eerst rustig kijken hoe je lichaam erop reageert.
Het enige nadeel wat je kan ondervinden aan sporten/bv is dat de borstvoeding ook iets minder wordt na de sport. Dus als je voeding toch al iets terugloopt, even op letten.
Waarom denk je trouwens dat je voeding terugloopt?
ik doe het nu alleen ja, maar ik woon nu nog bij mijn moeder en die vind het heeeelemaal niet erg als ik vraag of ze het een keertje eventjes van me overneemtquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:20 schreef Bar_en_Mar het volgende:
3 verschillende allehoela en ook 3 verschillende mannieren... lijkt me niet gemakkelijk.
Sta je er nu alleen voor Pinquit of begrijp ik dat nu verkeerd... (je hoeft er niets op te antwoorden om te hoor)
Altijd leuk om idd te horen dat je ze een mooi kindje hebt idd
Hoe oud is hij precies? Ik denk warme weer en regeldagen (6 weken is regeldagen). En kindjes leren naarmate ze ouder worden steeds efficienter te drinken, he!. Hoe lang ze drinken zegt dus niets over wat ze binnen krijgen! Hij kan het maar zo allemaal in 5 minuten opdrinken waar hij eerst misschien 20 minuten over deed.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:34 schreef vamperotica het volgende:
Ik heb het gevoel dat t terug loopt omdat t minimomster na een paar "teugen" en goed "geklok" (het slikgeluid zeg maar) Uhm stil valt...Hij klokt niet meer zeg maar.
Ook lijkt het of er steeds kortere tijden zitten tussen de voedingen... En dan wordt ie echt heeel boos als ie geen tiet krijgt! Dus hij wil dan geen speentje, even knuffelen of lekker rondlopen.
nou kan het warme weer van de afgelopen tijd en de regeldagen natuurlijk ook meespelen..
Ook met kolven krijg ik er niet veel uit...Nou weet ik dat t mannetje er zelf meer uit krijgt, maar nog geen 30 cc uit een volle "ochtendborst" lijkt me toch wel heel erg weinig
Aan de andere kant...Hij groeit zienderogen en heeft goeie plasluiers.....
Het wordt dus niet minder, hooguit een andere smaak.quote:Melk wordt echt niet zuur en er komt geen melkzuur in. Wat er wel kan gebeuren is dat de vochtbalans verandert (door de inspanning, transpireren etc), de melk wat geconcentreerder wordt en daardoor *zouter* smaakt.
Melkzuur zit in je spieren, niet in je melkklieren.
Ja uiteindelijk hebben we een klacht ingediend en een nagesprek gehad. Er zijn meer klachten over haar binnengekomen, de tweede kv die we hadden kende haar ook van naam ( en niet positief).quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 10:11 schreef Belana het volgende:
Fuente, met mij gaat het nu wel weer hoor, ik heb veel gehuild en gepraat en bepaalde beslissingen genomen waardoor ik me nu beter voel. daarnaast probeer ik even veel slaap in te halen en dan komt het helemaal goed. Ik was er wel wat op voorbereid dit keer.
En wat ik zeg, ik had in ieder geval wel een normale kraamhulp, want dat verhaal van jou vind ik echt te zot voor woorden! Is daar nog wat mee gedaan?
Gelukkig gaat het nu allemaal goed met jou en je prachtige meisje! En voor de volgende keer weet je beter idd!
Komt goed hoor! Het is in ieder geval een goede start dat je dol op d'r bent, en ik ben van mening dat bij veel mensen dat echte moedergevoel moet groeien (zoals je hier vaker ook leest)quote:Op woensdag 2 augustus 2006 20:13 schreef sjak het volgende:
Ik merk dat het lanzaam begint te komen, Fuente. Ik ben inmiddels wel dol op haar maar mezelf moeder voelen, dat weet ik niet hoor. Ik vind het heerlijk als ze tegen me aanligt maar geef haar nog net zo makkelijk aan de kraamvisite. Maar ja, ze is ook nog maar twee weken.
Simpel gezegd... De boel "leegzuigen" ivm achtergebleven stolselsquote:Op donderdag 3 augustus 2006 16:54 schreef pinquit het volgende:
ff lekker janken dutch.
heb even gegoogled op curretage maar ik kan nou niet vinden wat het is.![]()
![]()
yepquote:Op donderdag 3 augustus 2006 17:01 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Simpel gezegd... De boel "leegzuigen" ivm achtergebleven stolsels
Toch?
Ga jij je mond ff spoelen ofzo..quote:Op vrijdag 4 augustus 2006 20:22 schreef dutchie het volgende:En wie ben ik dan om te klagen om een curretage nŕ een geslaagde zwangerschap en bevalling
nee die hebbik niet. Heb gister wel gesmeerd met TocoTholin.quote:Op maandag 7 augustus 2006 15:08 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Heb je geen rode lamp Vicky?
Had je niet eerder kunnen waarschuwenquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 14:53 schreef bixister het volgende:
...en eerlijk gezegd (wil je niet afschrikken hoor) vind ik het bij de tweede nog allemaal een stuk zwaarder omdat je dan gewoon nóg minder aan jezelf toekomt. de afgelopen vakantie heeft het me ook flink bezig gehouden, en heb ik me er regelmatig over zitten verbazen dat we 'zomaar' eventjes zo snel achter elkaar twee koters op de wereld gezet hebben. had me wel gerealiseerd dat het drukke eerste jaren zouden zijn maar hoe het ECHT is voel je toch pas als het zover is...
Onder werktijd natuurlijkquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 18:19 schreef poemojn het volgende:
Hoe komen jullie dan hier als je geen tijd voor jezelf hebt?
Maar goed, ik moet toegeven dat het uitje van vandaag ook naar Kabouterland ging ipv iets met achtbanen ofzo.
Ik heb wel uurtjes tussen het voeden doorquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 18:19 schreef poemojn het volgende:
Hoe komen jullie dan hier als je geen tijd voor jezelf hebt?
Het gaat goed, dank je.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 00:24 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Ingrid hoe is het eigenlijk met jou die vervelende schimmel eindelijk voorgoed vertrokken?
Dat vroeg ik mij nou ook net af!quote:Op woensdag 9 augustus 2006 20:58 schreef livelink het volgende:
(..)
Dutchie, hoe gaat het met jou? Vloei je nog steeds en ben je nog steeds zo moe?
Bar, ik vind het persoonlijk super hoe jij tegen *Thijs aankijkt nu. Ik denk dat je volkomen gelijk hebt en dat Thijs inderdaad regelmatig even om het hoekje komt loeren en blij is te zien dat jullie met zoveel postivieteit in het leven staan en zulke fijne herinneringen aan hem hebben.quote:Op woensdag 9 augustus 2006 13:27 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Wat ik gister ook al tegen iemand zei, ik heb liever dat ze iets stoms tegen me zeggen, dan dat ze met negeren en doen alsof ik niet besta.
Praat ga lekker door, met alles, zo hoort het toch ook, geniet van de kinderen die je in huis hebt, mopper als ze weer eens niet willen wat jij wilt.
Dat *Thijs niet meer tastbaar aanwezig is wilt nog niet zeggen dat de rest van de wereld maar stil moet blijven staan.
Gister liepen er tranen van het lachen over mijn wangen toen ik de verhalen las van Jolie en Morgaine en alle andere kindjes die leuke naaaperige dingen deden.
En ik weet bijna zeker dat *Thijs waar hij nu is ook zo nu en dan even kijkt naar wat er beneden gebeurd, en hij het zeker zou betreuren als we allemaal stil zouden blijven staan, want dat deed *Thijs ook niet (herrinnerd mij de fotoshoot in Austerlitz)
Bah, ik heb er tranen van in mijn ogen, wat een gedoe toch en wat zielig. Sterkte daarmee!quote:Op donderdag 10 augustus 2006 18:00 schreef _evenstar_ het volgende:
En ik wordt steeds banger om wta nieuws te proberen.. want ik doe haar pijn.. bluh![]()
Spannend he, voor het eerst zonder kraamhulp.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 15:33 schreef MeNicole het volgende:
Bleh de kraamhulp was vandaag voor het laatst![]()
Het vruchtje ben ik vrijwel meteen verloren denk ik, ik zag iets met een vliesje in elk geval dus nam aan dat dat het vruchtzakje was. Het echte bloedverlies kwam daarna pas.quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 22:03 schreef Leah het volgende:
Tex, wat ik ervan begrepen heb is, dat als je het vruchtje eenmaal verloren bent, het vloeien nagenoeg over moet zijn. Heb je gemerkt dat je het vruchtje verloor? Ik zou er zeker even met de HA over spreken, als het zolang duurt is het gebruikelijk om even een echo te maken om te zien of je baarmoeder "schoon" is. Sterkte, een miskraam hakt er behoorlijk in.
Ik heb dat bij mijn eerste MK ook gedacht (omdat ik iets met een vliesje zag), maar bleef bloeden, en uiteindelijk verloor ik het vruchtje na 3 weken. Ik was toen pas 6 weken zwanger, maar even heel cru gezegd; het was veel groter dan ik verwacht had, voelde het ook echt komen, zeg maar. Misschien is bovenstaande te plastisch beschreven (en zo ja, sorry!), maar ik zou het zeker even met je HA overleggen, er zou ook een stukje placenta achtergebleven kunnen zijn, waardoor je nu nog steeds vloeit. Echt even doen hoor!quote:Op zondag 13 augustus 2006 09:29 schreef texelonia het volgende:
Bedankt voor alle lieve reacties!
[..]
Het vruchtje ben ik vrijwel meteen verloren denk ik, ik zag iets met een vliesje in elk geval dus nam aan dat dat het vruchtzakje was. Het echte bloedverlies kwam daarna pas.
quote:Op woensdag 16 augustus 2006 18:26 schreef Bar_en_Mar het volgende:
had ik hier al es neergezet dat er hier in het dorp heel lieve kinderen wonen ?
Liep onlangs in de supermarkt boodschappen te doen, komt er ineens een jongetje (die ik ken van de bso) naar me toe gelopen.
Mevrouw...
Ja
Jij bent toch de mama van *Thijs
Ja dat ben ik
Nou ik vind het zo erg voor jou, (handje op mijn schouder legt), maar weet dat hij altijd beetje bij jou in de buurt is, en dat ik hem nu al erg mis op het kdv
Ik moet er ook nog ongeveer 10 kwijt zien te rakenquote:Op woensdag 16 augustus 2006 17:40 schreef cattie het volgende:
Vervelend Wennie dat je zo slecht hebt geslapen, hopelijk gaat het vannacht beter.
Vandaag ben ik weer gaan sporten. Dat valt me nog wel zwaar! Maar ik vind het wel erg fijn om weer te doen. En het is hard nodig, want ik ben daar op de weegschaal gegaan en ik weeg nu 10 kg meer dan toen ik zwanger werd...Dat viel mij echt vies tegen. Het gaat hard werken om er dat allemaal vanaf te krijgen ben ik bang.
Heeft iemand nog bemoedigende woorden/verhalen? Niet dat het rampzalig is als niet alles ervan af gaat, maar 10 kg vind ik wel erg veel.
Ach, er is bij iedereen wel iets te vinden.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 19:07 schreef cattie het volgende:
Bass-Miss, dat heeft weinig zin, hij is net zo veeleisend voor zichzelf en heeft dan ook een erg mooi lichaam..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |