abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 augustus 2006 @ 15:09:28 #101
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40573743
Ach Anitra, wat rot!

Hé Bar, morgen krijgen jullie toch de uitslag? Sterkte. Ik hoop van harte dat het je rust geeft. Lijkt me niet makkelijk.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_40573787
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 15:08 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Heb je geen rode lamp Vicky?
nee die hebbik niet. Heb gister wel gesmeerd met TocoTholin.

Sterkte morgen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_40573807
Misschien het is maar misschien helaas.
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  maandag 7 augustus 2006 @ 18:28:57 #104
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_40580406
Sterkte morgen Bar

Vicky succes met de chiropractor

Ik heb vandaag voor het eerst echt vrije tijd voor mezelf gehad, Robin was bij m'n schoonouders. Ik kon er helemaal niks mee Heb eerst een half uur zitten janken toen ik thuis kwam Wilde gaan shoppen, maar 's ochtends zijn de winkels dicht en om 1 uur moest ik bij de fysio zijn. Ze heeft me weer flink aangepakt er zat flink wat spanning in m'n rug. Daarna had ik een gesprek met de spv-er, maar die bleek er niet te zijn vandaag, vergeten door te geven aan mij Toen ben ik Robin maar weer op gaan halen..
Morgen moet ik naar de bedrijfsarts. Ik ben benieuwd...
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_40580548
Wennie jammer dat het winkelen niet door kon gaan ivm sluitings winkels
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
  maandag 7 augustus 2006 @ 19:59:33 #106
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_40583461
bar hoe was het gegaan vandaag? en sterkte morgen.

Anitra, ik heb je een lijstje gegeven lees die maar elke dag hard op

wennie
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_40583821
Evenstar zie speeltuinbankje
  maandag 7 augustus 2006 @ 20:19:24 #108
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_40584271
Wat een boel kwaaltjes hier zeg. Ik hoop dat jullie er allemaal stuk voor stuk snel vanaf zijn.

Wennie, als je aanstaande woensdag rond een uur of half 8 naar buiten kijkt dan kan je ons langs zien fietsen. Ik moet om kwart voor 8 bij de fysio in het oude centrum zijn en volgens mij wonen jullie langs onze fietsroute.
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 09:48:38 #109
593 sjak
Juffie Bloem
pi_40600359
Ik vind het soms best moeilijk allemaal. Het lijkt wel of mijn leven op dit moment alleen maar draait om het voeden van Jetske. Nou ja, lijkt, het is gewoon zo. En dat vind ik behoorlijk vermoeiend en heel eerlijk gezegd niet altijd even leuk. En tuurlijk, Jetske is lief, zoet, prachtig enz maar... Nou ja, ik denk dat jullie wel begrijpen wat ik bedoel.

Tja, ik ga Jets maar even uit bed halen, ze wil eten
Lekker douchen!
  † In Memoriam † dinsdag 8 augustus 2006 @ 09:54:59 #110
81992 Githa
pi_40600488
Sjak, het wordt beter meid...
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 10:04:33 #111
24188 Belana
kloon van belana
pi_40600717
das voor mij denk ik 1 van de redenen dat de bv niet werkt voor mij, ik heb dan echt het gevoel dat ik de hele dag eten aan het geven ben (komt ook omdat het bij lang duurde met aanleggen enzo, ik was dus rustig 1,5 uur bezig en dan 1,5 uur later weer..)
Ik heb, nu ik een flesje geef, veel meer rust. Ezra eet om de 4 uur en tussendoor heb ik dus veel tijd over, dat geeft mij de rust die ik nodig heb.
Maar met bv gaan ze uiteindelijk ook efficienter drinken heb ik begrepen, dus dan ben je wat minder tijd kwijt ook straks sjak
stormy waters...
sailin'
pi_40600773
Sjak die eerste tijd is ook "zwaar"
er komt een hoop op je af, Jetske die lekker wilt drinken, die nog wat zuigbehoefte heeft.
Het is allemaal niet niets hoor, die eerste weken
het komt goed meid
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 10:15:36 #113
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_40600983
O, Sjak.... Je bent inderdaad echt niet de enige. Ik werd er op den duur zo kwaad van dat niemand mij had verteld dat "Om de drie uur" niet gerekend werd na een voeding, maar vanaf het begin van een voeding. Dus dat het zomaar kon gebeuren dat ik 1,5 uur na een voeding, alweeeeer zat te voeden. Maar echt, het wordt minder, er komt een makkelijker ritme zonder dat eeuwige getel van uren. Succes...!
En dat ze zoet is, dat geloof ik meteen.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 10:25:24 #114
20436 Jambo
Hakuna Matata
pi_40601217
Bar, succes vandaag

Sjak, wat je beschrijft is zo herkenbaar. Ik had in het begin het idee dat ik alleen nog maar mama was doordat alles om Melvin draaide. En door die gedachte voelde ik me weer schuldig. Ik heb toch een prachtig mooi en gezond kind? Wat klaag ik dan?
Het is even wennen en een ritme vinden. Maar het wordt echt beter.
Ik word er wel es mismoedig van dat ik, wat ik voel, niet zeggen kan. (Toon Hermans)
pi_40601406
Bar

Wennie
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 10:36:25 #116
108648 cattie
lieve moeder
pi_40601486
Heel erg herkenbaar Sjak!
Ik voed Ive op verzoek en dat is nog steeds zo'n 10x op een dag. Daarnaast is hij de afgelopen nachten aan het spoken, wat er op neer komt dat ik echt bijna de hele dag alleen met hem bezig ben. En dat is best vermoeiend. Ik zat er vanochtend ook even helemaal doorheen. Maar toen lachte Ive naar me en dat maakt toch wel veel goed!
pi_40601607
Ik vind het ook erg herkenbaar. Heb af en toe het idee dat ik alleen nog maar mama ben en niet meer mezelf, echtgenote, werkende vrouw en alle andere rollen die ik normaal heb.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 11:44:37 #118
593 sjak
Juffie Bloem
pi_40603557
Pff, wat fijn dat jullie zo reageren. Het is toch eng om dat op te schrijven (ja, ik heb dus ook dat schuldgevoel Jambo ) Tjonge cattie, 10 keer per dag voeden, petje af hoor!
Ik hoop zo dat ik me snel iets beter ga voelen, dit vind ik namelijk maar niets. Wie weet als we straks de eerste echte glimlach gaan krijgen... Misschien krijg ik hem zo wel, als ze een schone luier krijgt
Lekker douchen!
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 12:31:10 #119
24188 Belana
kloon van belana
pi_40605033
ben je al geweest vicky?
stormy waters...
sailin'
pi_40605137
nee om 13.10 uur pas. Ga over 10 minuten weg.

Zal een uitgebreid verslag doen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 12:42:24 #121
24188 Belana
kloon van belana
pi_40605405
succes!
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 13:35:05 #122
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_40607141
Sjak, heb ik ook gehad. Bij Léon meer dan bij Cas, maar toch.
Soms kon ik zelfs een beetje kwaad worden op Léon, dat ik nou nooit eens tijd had voor mezelf. Dat hij altijd begon te huilen als ik rust wilde. Maar dan zag ik hem liggen en dan kon ik wel janken dat ik zo dacht. Zo'n klein weerloos mannetje.
En af en toe komt de frustratie nog wel eens boven borrelen hoor, want Cas doet dat ook. Maar ik kan er nu wat beter mee om gaan.
En ik ben natuurlijk ook weer een paar weekjes verder dan jij, dus dat hele heftige is er nu wel vanaf.
Ik heb wel voor zaterdagavond een tafeltje gereserveerd bij ons lievelingsrestaurant. En een uitnodiging gemaakt voor het mannetje. Is een verrassing voor hem. Maar vooral ook, omdat het gewoon even nodig is dat je wat tijd vrijmaakt voor elkaar.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_40607579
Tijd vrijmaken voor elkaar, dat moeten we hier ook maar eens nodig doen!
Peter en ik zijn sinds de geboorte van Amber (!!) 2 keer naar de film geweest en dat was het geloof ik
pi_40609085
Ben weer terug!

Hij heeft me flink onder handen genomen. Nek kraken ging nog wel, maar met mijn rug had hij heel veel moeite, mocht naar de speciale tafel toe. Conclusie is dat mijn rug niet goed recht naar beneden loopt maar in een kronkel. Moet nu foto's laten maken om een en ander duidleijk te krijgen

nu nog even kijken of deze chirop. wel vergoed wordt door de verzekering....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 14:39:33 #125
24188 Belana
kloon van belana
pi_40609156
kijk vicky! je word goed bekeken dus! ik krijg het wel vergoed trouwens, valt onder alternatieve geneeswijzen en dat krijg ik dan tot 500 euro vergoed per jaar.
stormy waters...
sailin'
pi_40609215
ik krijg het tot 240 vergoed, maar alleen diegene die op een lijst staat... en daar staat deze niet op
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 14:52:30 #127
24188 Belana
kloon van belana
pi_40609575
meestal moeten ze aangesloten zijn bij deze lijst en dan wordt het vergoedt
stormy waters...
sailin'
pi_40609604
bar, hoe ging het gesprek vandaag?

anitra, pas je goed op jezelf? aan de bel trekken hoor, een depressie is niet niks, daar kun je wel wat hulp bij gebruiken, en beter zo snel mogelijk. en dan komt dat genieten ook wel weer.

sjak, heel herkenbaar, voel je niet schuldig hoor. er komen wel betere tijden, dat is zeker, maar die eerste tijd sta je eigenlijk volledig in dienst van dat kleine 'monstertje' . en eerlijk gezegd (wil je niet afschrikken hoor ) vind ik het bij de tweede nog allemaal een stuk zwaarder omdat je dan gewoon nóg minder aan jezelf toekomt. de afgelopen vakantie heeft het me ook flink bezig gehouden, en heb ik me er regelmatig over zitten verbazen dat we 'zomaar' eventjes zo snel achter elkaar twee koters op de wereld gezet hebben. had me wel gerealiseerd dat het drukke eerste jaren zouden zijn maar hoe het ECHT is voel je toch pas als het zover is. en op vakantie (waar ik verwachtte uit te kunnen rusten maar waar we vooral bezig zijn geweest met voortdurend de kinderen in de gaten houden omdat er tig keer meer gevaren op de loer lagen dan thuis) werd ik me daar wel weer even zeer terdege van bewust. kort gezegd: twee kinderen = alleen maar rust als ze slapen. oftewel: ik kijk uit naar het weer gaan werken morgen, kan ik even bijkomen.
pi_40610099
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 14:53 schreef bixister het volgende:
...en eerlijk gezegd (wil je niet afschrikken hoor ) vind ik het bij de tweede nog allemaal een stuk zwaarder omdat je dan gewoon nóg minder aan jezelf toekomt. de afgelopen vakantie heeft het me ook flink bezig gehouden, en heb ik me er regelmatig over zitten verbazen dat we 'zomaar' eventjes zo snel achter elkaar twee koters op de wereld gezet hebben. had me wel gerealiseerd dat het drukke eerste jaren zouden zijn maar hoe het ECHT is voel je toch pas als het zover is...
Had je niet eerder kunnen waarschuwen
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_40610489
hihi sorry, en dan zijn die van ons nog echt schatjes ook! maar ik denk dat die paar maanden extra verschil ertussen wel al weer wat uitmaken hoor. hoe oud zal morris zijn als dit snoepje geboren wordt? (beetje te lui om 't op te zoeken )
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 15:23:08 #131
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_40610519
ik vind wel dat bij een eerste kindje het veel meer lijkt of je de gehele dag aan het voeden bent, dan bij een tweede.
Bij maxim had ik ook echt het gevoel dat ik constant aan het voeden was en maar niet los kwam van hem. nu bij Romijn is het eigenlijk niet veel anders, maar het voelt beter zal wel komen denk ik omdat nu Maxim rondloopt en afleid.

en leuk verhaal Bix, ik hou mijn hart al vast voor volgend jaar 2 van die rondlopende en ondernemende koters.
pi_40610615
2 jaar en 2 maanden Bix.

Ach, ik heb me er zo veel mogelijk op ingesteld dat het druk gaat worden. En ik herken Sjaks woorden ook helemaal. Ik vermoed dat ik me daar bij de 1e gewoon toch in vergist heb. Ook al roept iedereen dat het je geen tijd voor jezelf meer hebt. Ik weet nog goed hoe gefrustreerd ik daar over ben geweest af en toe. En ik weet vast niet half hoe het nu gaat worden. Maar ik vermoed dat ik een iets realistischer beeld heb
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_40616099
Hoe komen jullie dan hier als je geen tijd voor jezelf hebt?
Maar goed, ik moet toegeven dat het uitje van vandaag ook naar Kabouterland ging ipv iets met achtbanen ofzo.
pi_40618929
Anitra is het jou nog gelukt vandaag?
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 20:47:37 #135
3142 m@x
pi_40621078
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 18:19 schreef poemojn het volgende:
Maar goed, ik moet toegeven dat het uitje van vandaag ook naar Kabouterland ging ipv iets met achtbanen ofzo.
Onder werktijd natuurlijk

Wat ik heel erg mis is dat ik niet meer spontaan iets voor mezelf kan doen als ik daar zin in heb. 's Avonds ligt Kai op bed en dan kan ik (binnenshuis) doen waar ik zin in heb maar lekker een avond stappen of uit eten gaan, uitgebreid tafelen, 's ochtends samen lang in bed blijven liggen of overdag in de tuin een boek lezen is er niet meer bij en dat vind ik heel jammer. Natuurlijk zou ik voor zoiets oppas kunnen regelen maar daar is hier in de buurt een behoorlijk gebrek aan. Bovendien wordt Kai 's avonds regelmatig ontroostbaar wakker en dat kan ik zo'n pubermeisje echt niet aandoen. Het voelt af en toe gewoon een beetje als elektronisch huisarrest ofzo. Dat gevoel wordt langzaam wel minder maar het blijft knagen. Ik kan razend jaloers zijn als ik mijn vriendinnen enthousiast hoor kletsen over allerlei leuke dingen die ze hebben gedaan. Stiekem wil ik dat ook zo ontzettend graag
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 20:58:21 #136
24188 Belana
kloon van belana
pi_40621448
m@x, ik snap heel goed wat je bedoeld. Ik heb het niet zo zeer met uit gaan, ik ben een huismus, maar soms mis ik best dat ik niet spontaan iets kan doen of wat jij zegt, ff lekker een boek lezen. Dat zit er ff niet bij zeg maar. Heeft niks te maken met de liefde voor je kind(eren) maar met behoefte aan tijd voor jezelf. Ik heb dat sowieso altijd erg gehad. Verder heb ik me er ook nu op ingesteld dat het niet anders is trouwens.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 21:08:37 #137
3142 m@x
pi_40621805
Hier hoeft het ook niet persee uitgaan te zijn, maar inderdaad af en toe een boek kunnen lezen of mijn teennagels kunnen lakken zonder dat dat van tevoren gepland moet worden zou wel eens lekker zijn. En wat dacht je van alle Godfatherfilms achter elkaar kijken zonder dat je in je achterhoofd een stemmetje hoort wat roept "Kai wordt morgen misschien wel om half 6 wakker". Toen we net samenwoonden noemden en ik dat altijd "my time". Nu is alle "my time" veranderd in "Kai time" en dat is soms best zuur. Neemt niet weg dat ik stapelgek ben op Kai en ik, als voor de keus gesteld zou worden, ik het niet anders zou willen maar af en toe vlieg ik hier tegen de muren op.
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 21:15:30 #138
24188 Belana
kloon van belana
pi_40622023
ja, ik snap hem heel vervelend soms! wij regelen om die reden soms een nachtje opa en oma. Soms gaan we dan niet eens weg, maar hebben idd lekker tijd voor film kijken en elkaar enzo. erg fijn. erg belangrijk.
stormy waters...
sailin'
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 21:20:09 #139
593 sjak
Juffie Bloem
pi_40622193
quote:
Op dinsdag 8 augustus 2006 18:19 schreef poemojn het volgende:
Ik heb wel uurtjes tussen het voeden door
Ach, het is even de shock dat we een kind hebben denk ik. Iemand die helemaal afhankelijk is van mijn voedingen. En het lijkt wel of ze vandaag een regeldagje heeft, ze blijft maar honger hebben. Dat moet natuurlijk precies op de eerste dag dat Schanul naar zijn werk is...
Lekker douchen!
  dinsdag 8 augustus 2006 @ 21:21:39 #140
24188 Belana
kloon van belana
pi_40622259
3 weken is wel regeltijd geloof ik he?
stormy waters...
sailin'
pi_40622415
Wij missen het allebei niet zo.. de begintijd was wel lastig omdat je even moest omschakelen, maar nu vinden we het echt prima. En Myrthe is nu oud genoeg om een poosje zonder me te kunnen dus als ik een middag naar een vriendin wil zonder haar kan dat ook (mits oppas natuurlijk, en anders gaat ze gewoon mee). Dus wat dat betreft heb ik 't makkelijk denk ik, en ik probeer me vast op in te stellen dat dat na december weer een jaartje wat moeilijker wordt. Boeken lezen met Myrthe om me heen lukt goed trouwens, ze komt me hooguit wat kopjes thee/koffie/taart/pannenkoeken brengen uit haar keukentje.
Alleen dingen waar ik me voor moet concentreren gaan minder goed maar die zijn gewoonlijk niet noodzakelijk, en administratie ed kan wel als ze slaapt.

Belana, 10 dagen - 6 weken - 3 mnd 'officieel', maar regeldagen kunnen tussendoor ook voorkomen. Bijv als een kind een virusje heeft opgelopen gaat-ie extra om drinken vragen om zo ziek-worden te voorkomen.
pi_40628771
Ingrid hoe is het eigenlijk met jou die vervelende schimmel eindelijk voorgoed vertrokken?
pi_40630018
quote:
Op woensdag 9 augustus 2006 00:24 schreef Bar_en_Mar het volgende:
Ingrid hoe is het eigenlijk met jou die vervelende schimmel eindelijk voorgoed vertrokken?
Het gaat goed, dank je.
De schimmel is weg, hopelijk blijft dat heeeeeel lang zo!
  woensdag 9 augustus 2006 @ 10:07:38 #144
593 sjak
Juffie Bloem
pi_40635062
Even snel: Jetske heeft vannacht doorgeslapen Om 12 uur heeft Schanul haah haar laatste voeding gegeven en vanaochtend om even over 6-en werd ze wakker . Ik heb geslapen vanaf 11 uur tot 6 uur. En voel me nu veel beter!!!
Lekker douchen!
  woensdag 9 augustus 2006 @ 10:15:59 #145
24188 Belana
kloon van belana
pi_40635217
wat heerlijk sjak! slapen is zoooo goe-hoed
stormy waters...
sailin'
  woensdag 9 augustus 2006 @ 10:16:59 #146
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_40635241
Ooo, fijn Sjak! Dat is zo heerlijk, het zal je vast heel goed gedaan hebben.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  woensdag 9 augustus 2006 @ 10:18:29 #147
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_40635277
wat goed Jetske er zit dus al een beginnetje in wat betreft doorslapen
pi_40636071
Echt goed zeg.

Ik ben voorlopig nog geen moeder, maar vind het wel super om hier mee te kunnen lezen. Het zijn verhalen die je van andere moeders niet vaak hoort, of maar gedeeltelijk. Maar ze zijn wel fijn om iets realistischer verwachtingen van de kraamtijd en het moederschap te kunnen hebben. Bedankt voor het posten dus jullie.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_40636277
Sjak lekker he even een paar uur achter elkaar door mogen slapen
pi_40639629
hoera sjak!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')