Nee hoor. Je hebt wel gelijk. Maar vertel je er ook even bij wat je betaald voor die MRI-scan in die prive kliniek?quote:
Het is geen prive-kliniek. Het is een huisartsenpost waarbij je wordt doorverwezen naar een ziekenhuis voor een MRI. Die ziekenhuizen zijn tot in de puntjes georganiseerd. Wachttijden zijn minimaal en de interpretatie van een MRI is goed afgestemd met de MRI sessie zelf. Ik heb een co-pay voor dit soort zaken van $40. Maar als het om leven-of-dood gaat, dan maal ik er niet om om het zelf te betalen. En dat is het grote verschil met Nederland. Zelfs als je het geld hebt, dan moet in de rij wachten op het resultaat. Uitzonderingen worden alleen gemaakt voor voetballers en bekende Nederlanders.quote:Op maandag 6 november 2006 09:38 schreef Seneca het volgende:
[..]
Nee hoor. Je hebt wel gelijk. Maar vertel je er ook even bij wat je betaaldt voor die MRI-scan in die prive kliniek?
Allicht, maar het Amerikaanse systeem is ook verre van zaligmakend.quote:Op maandag 6 november 2006 17:14 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Het is geen prive-kliniek. Het is een huisartsenpost waarbij je wordt doorverwezen naar een ziekenhuis voor een MRI. Die ziekenhuizen zijn tot in de puntjes georganiseerd. Wachttijden zijn minimaal en de interpretatie van een MRI is goed afgestemd met de MRI sessie zelf. Ik heb een co-pay voor dit soort zaken van $40. Maar als het om leven-of-dood gaat, dan maal ik er niet om om het zelf te betalen. En dat is het grote verschil met Nederland. Zelfs als je het geld hebt, dan moet in de rij wachten op het resultaat. Uitzonderingen worden alleen gemaakt voor voetballers en bekende Nederlanders.
Krijg jij dan ook van die neptelefoontjes?quote:Op maandag 6 november 2006 16:33 schreef maartena het volgende:
Ik word helemaal gek van de telefoontjes..... gisteren al een stuk of 8 keer ofzo, allemaal geautomatiseerde berichten over politieke standpunten. Telemarketeers kun je hier blokkeren door een do-not-call list, maar dat geld voor politici.
Zal wel weer komen omdat ik me onlangs registreerde als kiezer, dat was in 2004 nog niet....
Wat is er dan mis mee?quote:Op maandag 6 november 2006 17:43 schreef Seneca het volgende:
[..]
Allicht, maar het Amerikaanse systeem is ook verre van zaligmakend.
Bijvoorbeeld omdat veel mensen niet eens verzekerd zijn....en vooral voor gezinnen met kinderen is dat een ramp. Ik wacht liever een paar dagen op een MRI dan dat ik vanwege medische kosten mijn huis moet verkopen.quote:
Je bent toch niet helemaal blind he....quote:Op maandag 6 november 2006 18:51 schreef Lyrebird het volgende:
Wat is er dan mis mee?
Dat is allerminst zeker. Het punt is alleen dat er verkeerd naar de peilingen wordt gekeken: als de Republikeinen meer stemmen krijgen, betekent het niet echt dat ze populairder zijn, maar dat hun base, die onzeker was, toch gewoon bij de partij blijft. Het is dus helemaal niet raar dat het beter lijkt te gaan voor de Republikeinen, maar hoe dan ook, vooralsnog lijken alle peilingen uit te wijzen dat de Democraten de meerderheid zullen halen in het Huis van Afgevaardigden.quote:Op dinsdag 7 november 2006 11:27 schreef -skippybal- het volgende:
Spannend!! Republikeinen gaan gewoon weer winnen
Veel lui beslissen pas in het stemhok. En als je altijd tegen de Republikeinen hebt aangeleund ga je denk ik niet zo snel op een Democraat stemmen omdat een oorlogje niet helemaal geweldig gaat. Beetje het probleem dat je eigenlijk maar twee partijen hebt daar.quote:Op dinsdag 7 november 2006 11:43 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Dat is allerminst zeker. Het punt is alleen dat er verkeerd naar de peilingen wordt gekeken: als de Republikeinen meer stemmen krijgen, betekent het niet echt dat ze populairder zijn, maar dat hun base, die onzeker was, toch gewoon bij de partij blijft. Het is dus helemaal niet raar dat het beter lijkt te gaan voor de Republikeinen, maar hoe dan ook, vooralsnog lijken alle peilingen uit te wijzen dat de Democraten de meerderheid zullen halen in het Huis van Afgevaardigden.
Nou is dat niet het enige probleem dat speelt voor de Republikeinen. Corruptie- en/of seksschandaaltjes her en der doen het ook goed.quote:Op dinsdag 7 november 2006 11:48 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Veel lui beslissen pas in het stemhok. En als je altijd tegen de Republikeinen hebt aangeleund ga je denk ik niet zo snel op een Democraat stemmen omdat een oorlogje niet helemaal geweldig gaat.
Ik wordt ook helemaal leip van sales calls. Alles wat op het display als Out of area wordt aangeven neem ik niet op.quote:Op maandag 6 november 2006 16:33 schreef maartena het volgende:
Ik word helemaal gek van de telefoontjes..... gisteren al een stuk of 8 keer ofzo, allemaal geautomatiseerde berichten over politieke standpunten. Telemarketeers kun je hier blokkeren door een do-not-call list, maar dat geld voor politici.
Zal wel weer komen omdat ik me onlangs registreerde als kiezer, dat was in 2004 nog niet....
Openingstijden kan ik je niet aan helpen, de eerste zullen al wel open zijn.quote:Op dinsdag 7 november 2006 13:41 schreef -skippybal- het volgende:
Wanneer gaan de eerste stembussen open en de laatste dicht??
Voor gezinnen met kinderen is dat inderdaad een ramp. Waarom hadden die ouders daar niet aan gedacht voordat ze kinderen kregen?quote:Op dinsdag 7 november 2006 00:10 schreef druze_eddy het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld omdat veel mensen niet eens verzekerd zijn....en vooral voor gezinnen met kinderen is dat een ramp. Ik wacht liever een paar dagen op een MRI dan dat ik vanwege medische kosten mijn huis moet verkopen.
Onzin!quote:
Hier ben ik ook benieuwd naar. Ik had er stiekem op gehoopt dat de NOS wat zou doen, maar zoveel geinteresseerden zullen er wel niet zijn.quote:Op dinsdag 7 november 2006 17:42 schreef Da_Ripper het volgende:
Waar en hoe kijken jullie vanavond naar de uitslagen?
Welke sites/networks brengen een up-2-date coverage?
Ik las dat CNN om 7 p.m. ET begint, maar dat is CNN-USA, die ontvangen wij volgens mij niet.
Wordt er hier een tv-coverage uitgezonden? Zo ja, waar...
Waarschijnlijk een beetje Twan bij Nova en dat is het denk ik. Gewoon CNN kijken dus, die zullen als de eerste dichtgaan lijkt mij toch echt wel continues coverage gaan doen.quote:Op dinsdag 7 november 2006 18:28 schreef Mike het volgende:
[..]
Hier ben ik ook benieuwd naar. Ik had er stiekem op gehoopt dat de NOS wat zou doen, maar zoveel geinteresseerden zullen er wel niet zijn.
quote:Op dinsdag 7 november 2006 18:35 schreef Gwunnik het volgende:
(hoewel dat natuurlijk ook wel weer zn charme heeft)
Jammer alleen dat ik om 7.30 eruit moetquote:Op dinsdag 7 november 2006 18:35 schreef Gwunnik het volgende:
Volgens mij beginnen de eerste exit-polls pas rond 23.00-00.00 GMT ...helaas word dat dus nachtwerk om het te volgen
(hoewel dat natuurlijk ook wel weer zn charme heeft)
Nee, wij kijken liever TV op het Communist News Network (CNN).quote:Op dinsdag 7 november 2006 19:17 schreef Momitsu het volgende:
CNN International schakelt altijd over naar CNN USA tijdens verkiezingen. Dus vanacht om 01:00 begint de coverage. Mensen die digitale tv hebben kunnen ook nog naar FOX (*hurl*) kijken.
quote:Op dinsdag 7 november 2006 19:20 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Nee, wij kijken liever TV op het Communist News Network (CNN).
[..]
[..]
Ik ontkent niet dat Fox rechts en Republikeins is. Maar je moet echt je D66 zonnebril afzetten of minder Starbucks koffie (mag dat wel, koffie drinken van een multinational?) gaan drinken, want CNN is alles behalve midden.quote:Op dinsdag 7 november 2006 19:28 schreef maartena het volgende:
Fox News is wel heel erg partijdig bezig....
Eigenlijk kun je de 3 grote nieuwszenders in de VS onder verdelen als volgt:
Fox News: Rechts, Republikeins.
CNN: In het midden.
MSNBC: Links, Democratisch.
Heeft wel als voordeel dat de overzeese stemmen niet de doorslag gaan geven dit keerquote:De Congresverkiezingen in de VS lopen hier en daar vertraging op doordat er problemen zijn met stemmachines. In Indiana bijvoorbeeld zijn stembureaus langer open omdat in 75 kiesdistricten de machines niet werkten. In sommige gevallen moest uiteindelijk met pen en papier worden gestemd.
Soms wisten medewerkers van stembureaus niet hoe de machines werkten. Ook waren apparaten niet goed geprogrammeerd. (NOS TT)
Hele artikelquote:With hours left to go before polls close, reports of problems have been widespread, especially in states with close or "bellwether" elections are taking place, RAW STORY has learned.
Long lines have crippled a crowded Denver, Colo. polling place after the location ran out of provisional ballots almost three hours ago. Two hours later, the ballots had not appeared.
Pennsylvania has suffered, too. A non-partisan voter hotline—866-OUR-VOTE—has received more reports and complaints about voting irregularities from there than from any other state. Pennsylvania is an important battleground for Democrats, who were polling ahead in congressional races and looked well positioned to pick up a senate seat from Republican Rick Santorum going into today's election. In Virginia, allegations of statewide voter intimidation may be more galling still...
Als de incumbent ontzettend populair is en veel financiėle middelen heeft, heeft het simpelweg geen nut om jezelf verkiesbaar te stellen en gaat het je alleen maar een hoop tijd en geld kosten. Daarom worden alleen de kwetsbare incumbents aangevallen.quote:Op dinsdag 7 november 2006 23:05 schreef Mike het volgende:
Bizar dat er in sommige districten gewoon geen tegenkandidaat is.
In Florida ben je dan zelfs al gekozen voordat de verkiezingen zijn.
Het probleem is dat er dan niks te kiezen valt...lijkt me ook niet echt goed voor de democratie. Stemmen heeft dan geen enkele zin meer.quote:Op dinsdag 7 november 2006 23:24 schreef TheGame het volgende:
[..]
Als de incumbent ontzettend populair is en veel financiėle middelen heeft, heeft het simpelweg geen nut om jezelf verkiesbaar te stellen en gaat het je alleen maar een hoop tijd en geld kosten. Daarom worden alleen de kwetsbare incumbents aangevallen.
In tegendeel, de meerderheid in die districten is zo overweldigend voor 1 partij dat het helemaal niets uitmaakt. En de incumbent heeft natuurlijk al de steun van de lokale bevolking aldaar dus de meerderheid is tevreden. Als er werkelijk een kans was dat iemand anders gekozen zou worden dan zou iemand die kans ook wel grijpen.quote:Op dinsdag 7 november 2006 23:25 schreef Mike het volgende:
[..]
Het probleem is dat er dan niks te kiezen valt...lijkt me ook niet echt goed voor de democratie. Stemmen heeft dan geen enkele zin meer.
Exit-polls, hč? Ik denk dat je pas zeven uur 's ochtends Nederlandse tijd wat meer duidelijkheid hebt. Goed, dat sowieso, natuurlijk, maar ook wat concretere...quote:Op woensdag 8 november 2006 01:18 schreef dvdfreak het volgende:
verschil is al 14 seats
Maar dat is wel van zo'n vier weken geleden. Kijk, zo zijn ze wel, natuurlijk. Foley als Democraat portreren, Democraten lastigvallen met telefoontjes, bellen dat het stemlokaal ergens anders is, minderheden hinderen, etc...quote:Op woensdag 8 november 2006 01:31 schreef popolon het volgende:
Fox: "En, vergeet niet beste kiezers, Foley was een democraat."
[afbeelding]
Interessant dat je dat weet.quote:Op woensdag 8 november 2006 01:45 schreef tvlxd het volgende:
Right. Geen verschil tussen Democraten en Republikeinen.
Welke significantie had de sample?
Waar zie je die uitslagen?quote:Op woensdag 8 november 2006 01:46 schreef tvlxd het volgende:
Alleen, uhm, uitslagen tonen terwijl men nog niet overal klaar is met stemmen? Hm, lijkt me niet gezond.
Ik heb het nu over de smerig- en vuilheid van de campagnes, niet over de uitslagen van deze verkiezingen. Zonder twijfel zijn de Republikeinen smeriger beziger dan de Democraten. Het is beyond belief, eerlijk gezegd.quote:Op woensdag 8 november 2006 01:48 schreef pingu_ het volgende:
[..]
Interessant dat je dat weet. [afbeelding] Welke significantie had de sample?
CNN. Ze tonen de stemmen die al geteld zijn. Lijkt mij niet gezond, ook al zijn het van staten die niet meer meedoen.quote:
Communisten, niet te vertrouwen.quote:Op woensdag 8 november 2006 01:51 schreef tvlxd het volgende:
[..]
CNN. Ze tonen de stemmen die al geteld zijn. Lijkt mij niet gezond, ook al zijn het van staten die niet meer meedoen.
Uhm... ok. Maar dat heeft weinig te maken wat ik zei, nietwaar?quote:Op woensdag 8 november 2006 01:52 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Communisten, niet te vertrouwen.
Cognitieve eigenschappen spelen meestal een aardige rol, dus zonder goed onderzoek wordt dat lastig. Zeker aangezien er honderden verkiezingen met vele spots/etc. aan de gang zijn.quote:Op woensdag 8 november 2006 01:50 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Ik heb het nu over de smerig- en vuilheid van de campagnes, niet over de uitslagen van deze verkiezingen. Zonder twijfel zijn de Republikeinen smeriger beziger dan de Democraten. Het is beyond belief, eerlijk gezegd.
Sorry, ik dacht dat je bekend was met mijn jargon. CNN = communist news networkquote:Op woensdag 8 november 2006 01:52 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Uhm... ok. Maar dat heeft weinig te maken wat ik zei, nietwaar?
Ja, ik ben bekend met jouw jargon. Maar nog steeds is het niet relevant.quote:Op woensdag 8 november 2006 02:16 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Sorry, ik dacht dat je bekend was met mijn jargon. CNN = communist news network
Waar is je gevoel voor humor?quote:Op woensdag 8 november 2006 02:24 schreef tvlxd het volgende:
[..]
Ja, ik ben bekend met jouw jargon. Maar nog steeds is het niet relevant.
Mja, misschien ben ik uit vorm.quote:
Ok, nevermind, sowieso 33 maar. Hoe zit dat eigenlijk... met staten en tijdzones en sluittijden...quote:Op woensdag 8 november 2006 02:28 schreef tvlxd het volgende:
27 zetels nog te gaan voor de Senaat. Wachten op het wester zeker?
Jij ook alquote:Op maandag 6 november 2006 16:33 schreef maartena het volgende:
Op dat moment stond Negron ook maar een heel klein beetje achter en waren er nog veel stemmen te tellen. Als CNN te weinig info heeft om die race aan de een of de ander toe te wijzen, dan moeten ze ook gewoon voorzichtig blijven.quote:Op woensdag 8 november 2006 05:03 schreef dwergplaneet het volgende:
Wat is CNN toch voorzichtig. Negron (R) gaf al op in Foley's district terwijl volgens CNN de race toen nog onbeslist was.
Maar hij doet het toch ook goed in Californie?quote:Op woensdag 8 november 2006 05:48 schreef Vampier het volgende:
Arnold gaat regelrecht op een overwinning af
Inderdaad:quote:Op woensdag 8 november 2006 06:04 schreef Hertog_Martin het volgende:
AFP: White House says Dems take House
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |