Welk volk begint er met afzeiken?quote:Op zondag 23 juli 2006 21:10 schreef Vlindur het volgende:
Maar jullie hebben het wel altijd over ONS!
Dus jullie vinden ons wel zo belangrijk om het er ALTIJD maar over te hebben.
Veel plezier dr mee nog
Hoor jij truowens niet in die inrichting te zitten? het weekend is weer afgelopen hoor!quote:Op zondag 23 juli 2006 21:13 schreef DLTF het volgende:
[..]
Welk volk begint er met afzeiken?
Ga 't IJsselmeer droogleggen ofzo.... Ow nee, dan kenne ze niet meer Skutsjesiele (lees: gewoon, oud hollands zeilen)
quote:Op zondag 23 juli 2006 21:14 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Er wonen zelfs negers in friesland dus zover verschilt friesland niet van de rest van Nederland![]()
Nee schat, morgen pas,. sorryquote:Op zondag 23 juli 2006 21:14 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Hoor jij truowens niet in die inrichting te zitten? het weekend is weer afgelopen hoor!![]()
Ach, als je hier in Venray kijkt, worden de gekken zelfs vanuit Friesland in het VvG Instituut gezet, dus ik kan maar beter excuses maken voordat ik die halfgare familie van je achter me aanheb he...quote:Op zondag 23 juli 2006 21:16 schreef OxygeneFRL het volgende:
[quote]Op zondag 23 juli 2006 21:15 schreef DLTF het volgende:
[..]
Nee schat,
Een limbo die zijn excuses aanbied aan een Fries?Je doet je "topic' meteen teniet he
![]()
Ze kunnen geen talpa ontvangen op de antennequote:
Ik wil niet lullig doen, maar als er limburgers op tv zijn dan krijg ik toch altijd een partij last van plaatsvervangende schaamte hoor.quote:Nog te beroerd om op de Nederlandse TV fatsoenlijk Nederlands te praten....
haha wat jij wil johquote:Op zondag 23 juli 2006 21:18 schreef DLTF het volgende:
[..]
Ach, als je hier in Venray kijkt, worden de gekken zelfs vanuit Friesland in het VvG Instituut gezet, dus ik kan maar beter excuses maken voordat ik die halfgare familie van je achter me aanheb he...
Op 1 of andere manier kan ik een limburger die op TV in zijn eigen taaltje praat niet serieus nemenquote:Op zondag 23 juli 2006 21:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik wil niet lullig doen, maar als er limburgers op tv zijn dan krijg ik toch altijd een partij last van plaatsvervangende schaamte hoor.
Net of ze die altijd uitzoeken. Limburgers die totaal geen ABN kunnen praten
Aan mij hoor je ook vast wel dat ik uit Limburg kom (al hoor ik de laatste tijd vaker mensen vragen of ik uit Brabant kom () ), maar ik kan wel normaal nederlands
\quote:Op zondag 23 juli 2006 21:19 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Op 1 of andere manier kan ik een limburger die op TV in zijn eigent taaltje praat niet serieus nemen![]()
Kenquote:Op zondag 23 juli 2006 21:20 schreef vosss het volgende:
[..]
\
Ik bedoel eik meer limburgers die pogen ABN te praten, maar dan wel met zo'n accent dat ik denk van: "nounounou, ken je geen abn ofzo?"
Aan zijn onderschrift te zien is hij ook zelfs te beroerd om op een Nederlands forum gewoon Nederlands te typen en geen achterstallig dialectjequote:Op zondag 23 juli 2006 21:20 schreef vosss het volgende:
[..]
\
Ik bedoel eik meer limburgers die pogen ABN te praten, maar dan wel met zo'n accent dat ik denk van: "nounounou, ken je geen abn ofzo?"
Das nog erger inderdaadquote:Op zondag 23 juli 2006 21:20 schreef vosss het volgende:
[..]
\
Ja, L1 kan ik me ook aan ergeren, dat taalgebruik, zélfs ik als Limburger moet echt moeite doen om het te verstaan.quote:Op zondag 23 juli 2006 21:18 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik wil niet lullig doen, maar als er limburgers op tv zijn dan krijg ik toch altijd een partij last van plaatsvervangende schaamte hoor.
Aan mij hoor je ook vast wel dat ik uit Limburg kom (al hoor ik de laatste tijd vaker mensen vragen of ik uit Brabant kom () ), maar ik kan wel normaal nederlands
Wij proberen 't in ieder geval, een Fries onderneemt geen enkele moeite....quote:Op zondag 23 juli 2006 21:20 schreef vosss het volgende:
[..]
\
Dat klopt, helemaal mee eens, maar dit was een FRIEZEN afzeik topic, de Limbo afzeikers hebben hun eigen topic hequote:Op zondag 23 juli 2006 21:24 schreef Diemietuhriej het volgende:
[..]
Ja, L1 kan ik me ook aan ergeren, dat taalgebruik, zélfs ik als Limburger moet echt moeite doen om het te verstaan.
En waarop baseer jij die stelling? op jouw zooo lange levenservaring?quote:Op zondag 23 juli 2006 21:25 schreef DLTF het volgende:
[..]
Wij proberen 't in ieder geval, een Fries onderneemt geen enkele moeite....
Heel nederland heeft het over radicale moslims, wil ook niet zeggen dat we er zo blij mee zijn.quote:Op zondag 23 juli 2006 21:10 schreef Vlindur het volgende:
Maar jullie hebben het wel altijd over ONS!
Dus jullie vinden ons wel zo belangrijk om het er ALTIJD maar over te hebben.
Veel plezier dr mee nog
Ik, in tegenstelling tot jij, doe nog wel eens te moeite om wat van onze Nederlandse culturen op te snuiven, jij als Fries, met drugsdorp Urk in de buurt, snuift hele andere dingen....quote:Op zondag 23 juli 2006 21:26 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
En waarop baseer jij die stelling? op jouw zooo lange levenservaring?![]()
Dus alles boven het riool bedoel je??quote:Op zondag 23 juli 2006 21:29 schreef FooLsKi het volgende:
Met mijn werk spreek ik mensen uit het hele land, maar ik kan Friezen tenminste nog verstaan. Die Limbo's zijn vaak ontzettend slecht te verstaan en van manieren heeft dat volk ook nog nooit gehoord geloof ik. Friezen mogen dan de reputatie hebben stug te zijn maar Limbo's zijn m.i. het meest lompe volk ooit.
Beste volk blijven natuurlijk Hagenezen![]()
Volgensmij typ jij de zin goed, maar zit je steeds één letter naar rechts met je vinger...quote:Op zondag 23 juli 2006 21:30 schreef michiel_merk het volgende:
Die limbotjes binne Fryzen mei ien Hazzelippe, wy hawwe jimme deporteare nei dat smoarig stikje lân
Alles wat niet met een 'zachte g' spreekt is goedquote:
Sinds wanneer ligt Urk in Friesland? Misschien snuif je niet, maar helder ben je ook niet..quote:Op zondag 23 juli 2006 21:29 schreef DLTF het volgende:
[..]
Ik, in tegenstelling tot jij, doe nog wel eens te moeite om wat van onze Nederlandse culturen op te snuiven, jij als Fries, met drugsdorp Urk, snuift hele andere dingen....
Vandaar die honger winter in '45....quote:Op zondag 23 juli 2006 21:33 schreef FooLsKi het volgende:
[..]
Alles wat niet met een 'zachte g' spreekt is goedMeeste zit boven de riolen jah
Nog zoiets, zonder die reserve-Belgen (Limbo's dus) zou het gemiddelde IQ van Nederland een stuk hoger liggenquote:Op zondag 23 juli 2006 21:33 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Sinds wanneer ligt Urk in Friesland? Misschien snuif je niet, maar helder ben je ook niet..
Kusje Niek, hou ook van jou, je krijgt ook de groeten van mijn vriendin trouwens....quote:Op zondag 23 juli 2006 21:32 schreef Bonny_DuctTape het volgende:
ach waarschijnlijk komt deze haat van DLTF (ivo) tegenover het prachtige frieze volk vanuit een onmogelijkheid om een vriendin te krijgen, of uberhaupt met een ander schepsel (lees varken, schaap, etc) te neuken. Hij ontwetend dat dit een bijverschijnsel is van het luisteren naar rowwen heze, geeft de schuld aan een ander, zoals de Friezen.
Ipv op hem te bitchen, moeten we begrip tonen en over zijn bol aaien. Dus bij deze: Lieve Ivo, hier een aai over je bol en alles komt wel goed jongen.
Sinds wanneer zeg ik dat?? Het ligt enkel in de buurt, zeg niet dat 't in Friesland ligt, begrijpend lezen...quote:Op zondag 23 juli 2006 21:33 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Sinds wanneer ligt Urk in Friesland? Misschien snuif je niet, maar helder ben je ook niet..
Als je naar die dikkoppen in Den Haag kijkt wel ja...quote:Op zondag 23 juli 2006 21:35 schreef FooLsKi het volgende:
[..]
Nog zoiets, zonder die reserve-Belgen (Limbo's dus) zou het gemiddelde IQ van Nederland een stuk hoger liggen![]()
Ik denk dat begrijpbaar spreken/schrijven eerder het probleem is in dit gevalquote:Op zondag 23 juli 2006 21:36 schreef DLTF het volgende:
[..]
Sinds wanneer zeg ik dat?? Het ligt enkel in de buurt, zeg niet dat 't in Friesland ligt, begrijpend lezen...
je hoeft je niet stoer te houden hoor, dit is het moment om het aankomende medeleven om te zetten in een relatiequote:Op zondag 23 juli 2006 21:35 schreef DLTF het volgende:
[..]
Kusje Niek, hou ook van jou, je krijgt ook de groeten van mijn vriendin trouwens....
't is een kwestie van geduld he, rustig wachten op de dag, totdat ook Utrecht Limburg lult
quote:Op zondag 23 juli 2006 21:37 schreef TimC het volgende:
[..]
Als je naar die dikkoppen in Den Haag kijkt wel ja...
Hoezo omzetten? Giserenavond klaagde je ook niet hoor...quote:Op zondag 23 juli 2006 21:38 schreef Bonny_DuctTape het volgende:
[..]
je hoeft je niet stoer te houden hoor, dit is het moment om het aankomende medeleven om te zetten in een relatie
quote:Op zondag 23 juli 2006 21:36 schreef DLTF het volgende:
[..]
Sinds wanneer zeg ik dat?? Het ligt enkel in de buurt, zeg niet dat 't in Friesland ligt, begrijpend lezen...
quote:jij als Fries, met drugsdorp Urk
oeps, vergeten in de buurt erachter te zetten, mijn excuses Foppequote:Op zondag 23 juli 2006 21:40 schreef MaxPower het volgende:
[..]
[..]
Misschien moet je eens wat duidelijker leren schrijven?
quote:Op zondag 23 juli 2006 21:38 schreef DLTF het volgende:
[..]
Hoezo omzetten? Giserenavond klaagde je ook niet hoor...
quote:Op zondag 23 juli 2006 21:50 schreef dodegod het volgende:
[..]
Niet-Westerse buitenlanders![]()
en dat dialect van ze...![]()
quote:Op zondag 23 juli 2006 21:55 schreef Maethor_Veleg het volgende:
hey, beetje rustig, hier spreekt een Fries! Wij zijn gaaf!
Inderdaad, als we de grens uitgraven en richting Scandinavië of Groenland hebben geduwd, dan zijn jullie gaafquote:Op zondag 23 juli 2006 21:55 schreef Maethor_Veleg het volgende:
hey, beetje rustig, hier spreekt een Fries! Wij zijn gaaf!
Hoe heet die minister van Intergratiebeleid bij jullie??? Daar kan Rita nog veel van lerenquote:Op zondag 23 juli 2006 21:48 schreef dodegod het volgende:
Friesland heeft veel natuur en weinig buitenlanders![]()
![]()
![]()
quote:Op zondag 23 juli 2006 21:58 schreef DLTF het volgende:
[..]
Inderdaad, als we de grens uitgraven en richting Scandinavië of Groenland hebben geduwd, dan zijn jullie gaaf
Als jij net zo goed kunt graven als onzin verkondigen, dan mag jij beginnen.quote:Op zondag 23 juli 2006 21:58 schreef DLTF het volgende:
[..]
Inderdaad, als we de grens uitgraven en richting Scandinavië of Groenland hebben geduwd, dan zijn jullie gaaf
UUUh??? Owja, dat zie ik niet echt, maar goedquote:Op zondag 23 juli 2006 22:11 schreef OxygeneFRL het volgende:
Grappig dat DLTF hier in zijn eigen topic de grond in wordt gestampt![]()
Harlingen?quote:Op zondag 23 juli 2006 22:13 schreef broodje_poep het volgende:
Ik woon in Friesland en wil nooit meer weg hier.
Ik heb een gigantisch grachtenpand wat 99% van de Fokkers die in de randstad blijven wonen nooit zullen kunnen kopen omdat de woningen hier rond de 2 ton goedkoper zijn, ik heb net gezwommen in een bijna lege waddenzee met de ondergaande zon en dat 5 minuten lopen van mijn huis!
Gisteren hier een openlucht hardcore feest gehad, vanavond een jointje halen bij de coffeeshop en een kampvuur maken op de dijk. En het stappen is hier heerlijk. Veel kroegen, een disco en iedereen kent elkaar waardoor er weinig gedonder is.
En naar Amsterdam? Ik ben er in 1 uur. De meeste mensen in de randstad hebben een langere reistijd om in Amsterdam te komen dan ik
Je bent gek als je op een kluitje gaat wonen daar, maar zelf weten.
ja!quote:Op zondag 23 juli 2006 22:14 schreef Slapshot het volgende:
Harlingen?
Uuuuh, oke, ga zo door, je bent nog bevooroordeelder over Limburgers als ikzelf over Friezenquote:Op zondag 23 juli 2006 22:13 schreef Slapshot het volgende:
[..]
Als jij net zo goed kunt graven als onzin verkondigen, dan mag jij beginnen.
Oeps vergat ff dat je een limbo bent. Die zijn liever lui als moe...
Dat moet dus een hemel gelijk zijn....quote:Op zondag 23 juli 2006 22:15 schreef broodje_poep het volgende:
[..]
ja!
De enige plek in Friesland waar geen Fries gesproken wordt![]()
Ervaring jongkje, ervaringquote:Op zondag 23 juli 2006 22:15 schreef DLTF het volgende:
[..]
Uuuuh, oke, ga zo door, je bent nog bevooroordeelder over Limburgers als ikzelf over Friezen
quote:Op zondag 23 juli 2006 21:06 schreef DLTF het volgende:
Friezen, wat een klote volk....
Nog te beroerd om op de Nederlandse TV fatsoenlijk Nederlands te praten....
Menen dat ze zoveel meer zijn...
Friesland, de enige reden waarom Nederland nog een leger heeft, stel je voor dat ze binnenvallen met hun Unox mutsen en rookworsten....
Om vervolgens met je tractor naar school te gaanquote:Op zondag 23 juli 2006 22:13 schreef broodje_poep het volgende:
Ik woon in Friesland (Harlingen) en wil nooit meer weg hier.
Ik heb een gigantisch grachtenpand wat 99% van de Fokkers die in de randstad blijven wonen nooit zullen kunnen kopen omdat de woningen hier rond de 2 ton goedkoper zijn, ik heb net gezwommen in een bijna lege waddenzee met de ondergaande zon en dat 5 minuten lopen van mijn huis!
Gisteren hier een openlucht hardcore feest gehad, vanavond een jointje halen bij de coffeeshop en een kampvuur maken op de dijk. En het stappen is hier heerlijk. Veel kroegen, een disco en iedereen kent elkaar waardoor er weinig gedonder is.
En naar Amsterdam? Ik ben er in 1 uur. De meeste mensen in de randstad hebben een langere reistijd om in Amsterdam te komen dan ikNu alleen nog een elfstedentocht die voor mijn huis langskomt zodat ik drank en chocomel kan verkopen aan iedeeen uit de randstad die voor dat soort evenementen wel naar het noorden afreist
![]()
Je bent gek als je op een kluitje gaat wonen daar, maar zelf weten.
quote:Op zondag 23 juli 2006 22:14 schreef DLTF het volgende:
[..]
UUUh??? Owja, dat zie ik niet echt, maar goed
Friese humor denk ik zo
quote:Op zondag 23 juli 2006 21:18 schreef Keramiekplaatser het volgende:
Ik zeg altijd maar: Beter een Fries dan een pauper uit de Randstad.
En Friesen praten Fries op tv? Ah gut, er is iemand die de herhaling van Omroep Fryslan kijkt op Nederland 1.![]()
quote:Op zondag 23 juli 2006 21:18 schreef vosss het volgende:
[..]
quote:Op zondag 23 juli 2006 21:19 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
Op 1 of andere manier kan ik een limburger die op TV in zijn eigen taaltje praat niet serieus nemen![]()
quote:
quote:Op zondag 23 juli 2006 21:29 schreef FooLsKi het volgende:
Met mijn werk spreek ik mensen uit het hele land, maar ik kan Friezen tenminste nog verstaan. Die Limbo's zijn vaak ontzettend slecht te verstaan en van manieren heeft dat volk ook nog nooit gehoord geloof ik. Friezen mogen dan de reputatie hebben stug te zijn maar Limbo's zijn m.i. het meest lompe volk ooit.
Beste volk blijven natuurlijk Hagenezen![]()
quote:Op zondag 23 juli 2006 21:32 schreef Bonny_DuctTape het volgende:
ach waarschijnlijk komt deze haat van DLTF (ivo) tegenover het prachtige frieze volk vanuit een onmogelijkheid om een vriendin te krijgen, of uberhaupt met een ander schepsel (lees varken, schaap, etc) te neuken. Hij ontwetend dat dit een bijverschijnsel is van het luisteren naar rowwen heze, geeft de schuld aan een ander, zoals de Friezen.
Ipv op hem te bitchen, moeten we begrip tonen en over zijn bol aaien. Dus bij deze: Lieve Ivo, hier een aai over je bol en alles komt wel goed jongen.
quote:Op zondag 23 juli 2006 21:33 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Moet ik doorgaan?quote:Op zondag 23 juli 2006 21:35 schreef FooLsKi het volgende:
[..]
Nog zoiets, zonder die reserve-Belgen (Limbo's dus) zou het gemiddelde IQ van Nederland een stuk hoger liggen![]()
Met de Limburgse hoeren zeker, die willen waarschijnlijk sneller 't geld zien als de andere Nederlandse hoeren, toch wel slim opzichquote:
Wie weet wat erna allemaal gebeurt hequote:Op zondag 23 juli 2006 22:16 schreef DaYwALKuR het volgende:
[..]
Om vervolgens met je tractor naar school te gaanen met je kameraden flink bier te zuipen in de hooischuur
![]()
Je vergeet de stukjes maar even waar Friesland afgezeken wordt, waar ik jou afzeik of mezelf verweer, lekker eenzijdig, maar goed, ga verder met je leven, en blijf hopen dat Friesland zich ooit afsplitstquote:Op zondag 23 juli 2006 22:18 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
[..]
Moet ik doorgaan?![]()
bier zuipen en andere dingenquote:Op zondag 23 juli 2006 22:16 schreef DaYwALKuR het volgende:
Om vervolgens met je tractor naar school te gaanen met je kameraden flink bier te zuipen in de hooischuur
![]()
ik heb tenminste een levenquote:Op zondag 23 juli 2006 22:19 schreef DLTF het volgende:
[..]
Je vergeet de stukjes maar even waar Friesland afgezeken wordt, waar ik jou afzeik of mezelf verweer, lekker eenzijdig, maar goed, ga verder met je leven, en blijf hopen dat Friesland zich ooit afsplitst
vriendinnen = boerinnenquote:Op zondag 23 juli 2006 22:20 schreef broodje_poep het volgende:
[..]
bier zuipen en andere dingenin de hooischuur doe ik alleen met mijn vriendinnen
![]()
![]()
![]()
Nee hoor, met Limburgse kereltjes die alleen mooie praatjes ophangen maar niets presteren.quote:Op zondag 23 juli 2006 22:18 schreef DLTF het volgende:
[..]
Met de Limburgse hoeren zeker, die willen waarschijnlijk sneller 't geld zien als de andere Nederlandse hoeren, toch wel slim opzich![]()
Nu verwar je Friesland met de Achterhoekquote:Op zondag 23 juli 2006 22:20 schreef DaYwALKuR het volgende:
[..]
idd, wellicht gaan ze "brommers kiekn"![]()
of elkaar met de hooivork prikkenquote:Op zondag 23 juli 2006 22:20 schreef DaYwALKuR het volgende:
[..]
idd, wellicht gaan ze "brommers kiekn"![]()
een potje nat daarboven inquote:Op zondag 23 juli 2006 22:21 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Nu verwar je Friesland met de AchterhoekMoeilijk he algemene ontwikkeling
![]()
Tsjah, oke, iedere dag kijken of de sloten nog vol genoeg zitten voor t Fierljeppen (lees: poolsstokhoogspringen voor mensen die niet kunnen hoogspringen) is een levenquote:
En jij bent zo'n Friese lul?quote:Op zondag 23 juli 2006 22:21 schreef Slapshot het volgende:
[..]
Nee hoor, met Limburgse kereltjes die alleen mooie praatjes ophangen maar niets presteren.
En over die Limburgse hoeren: Die hebben inderdaad liever een echte Friese lul. Die weigeren nooit en hebben niet last van een (Limburgs) minderwaardigheids complex.![]()
En kutjeszeilen danquote:Op zondag 23 juli 2006 22:22 schreef DLTF het volgende:
[..]
Tsjah, oke, iedere dag kijken of de sloten nog vol genoeg zitten voor t Fierljeppen (lees: poolsstokhoogspringen voor mensen die niet kunnen hoogspringen) is een leven
quote:
Lezen jij vlaai. Ik heb een Friese lul en je vriendin was er verdraait blij meequote:
Dus je hebt je friese lul in een vlaai gestokenquote:Op zondag 23 juli 2006 22:24 schreef Slapshot het volgende:
[..]
Lezen jij vlaai. Ik heb een Friese lul en je vriendin was er verdraait blij mee![]()
Pak de kaart van Nederland erbij, ik kauw niet alles voor. Veel te warm voor...quote:
Ja, daar staat niks over dat je er een hebt, dus ik ga er maar vanuit dat jij er een bent....quote:Op zondag 23 juli 2006 22:21 schreef Slapshot het volgende:
[..]
Nee hoor, met Limburgse kereltjes die alleen mooie praatjes ophangen maar niets presteren.
En over die Limburgse hoeren: Die hebben inderdaad liever een echte Friese lul. Die weigeren nooit en hebben niet last van een (Limburgs) minderwaardigheids complex.![]()
Whahaha, sorry, kom ff niet bij, ik denk dat Limburg momenteel 1-0 voorstaatquote:Op zondag 23 juli 2006 22:25 schreef DaYwALKuR het volgende:
[..]
Dus je hebt je friese lul in een vlaai gestokenSmerig volk hoor
Abrikozenkruimel he, is lekkerderquote:
die zijn al 4 jaar weg, ff bijblijven hequote:
Ze was in ieder geval strak. Zo'n limburgs piemoltje er af en toe in zet ook geen zoden aan de dijk.quote:
da's toch met die nicht?quote:
Ik zal eens met Foppe bellenquote:Op zondag 23 juli 2006 22:28 schreef Slapshot het volgende:
[..]
Ze was in ieder geval strak. Zo'n limburgs piemoltje er af en toe in zet ook geen zoden aan de dijk.
Lekker he, strakke vlaaien...quote:Op zondag 23 juli 2006 22:28 schreef Slapshot het volgende:
[..]
Ze was in ieder geval strak. Zo'n limburgs piemoltje er af en toe in zet ook geen zoden aan de dijk.
Dat is idd met die FRIESE NICHTquote:Op zondag 23 juli 2006 22:28 schreef DLTF het volgende:
[..]
da's toch met die nicht?
of zijn die ook weg? Limburgse bandjes blijven dus in ieder geval veel langer bestaan...
Hehehehe, zo slecht is Foppe niet. Tot nu toe de enige coach die een Nederlands voetbal elftal wereldkampioen heeft gemaakt.quote:
Komt omdat ze hem niet verstaanquote:Op zondag 23 juli 2006 22:30 schreef Slapshot het volgende:
[..]
Hehehehe, zo slecht is Foppe niet. Tot nu toe de enige coach die een Nederlands voetbal elftal wereldkampioen heeft gemaakt.![]()
Omdat het kwaliteit van buiten friesland is knurft!!!quote:Op zondag 23 juli 2006 22:30 schreef Slapshot het volgende:
[..]
Hehehehe, zo slecht is Foppe niet. Tot nu toe de enige coach die een Nederlands voetbal elftal wereldkampioen heeft gemaakt.![]()
Mag ik je eraan herinneren dat het Fries, de taal dus, de taal is die het allerdichtst staat bij het Engels? Dat t Fries het meest gemeen heeft met het Engels, van alle talen ter wereld??quote:Op zondag 23 juli 2006 21:49 schreef Keramiekplaatser het volgende:
Grappig dat Friezen altijd met boeren en mest en dat soort rotzooi vergeleken worden.
Terwijl als je de auto pakt en door andere provincies rijdt ook niks anders ziet dan boerderijen en land. Ach ja Hollanders en Engelsen, het domste volk van Europa.
goedzo, Europees kampioen dus...quote:Op zondag 23 juli 2006 22:30 schreef Slapshot het volgende:
[..]
Alleen jouw vriendins vlaai was lekker, die was toen nog strakquote:Op zondag 23 juli 2006 22:29 schreef DLTF het volgende:
[..]
Lekker he, strakke vlaaien...
zeg eens, jij vind Christoffelvlaai ook lekkerder dan Kruimelvlaai he?
Net zo lekker als jou mama's abrikozenvlaaitje idd.quote:Op zondag 23 juli 2006 22:31 schreef Slapshot het volgende:
[..]
Alleen jouw vriendins vlaai was lekker, die was toen nog strak![]()
quote:Op zondag 23 juli 2006 22:27 schreef DLTF het volgende:
[..]
die zijn al 4 jaar weg, ff bijblijven he
Rowwen Hèze![]()
Ok, dan laten we Foppe eens met Tony Blair sprekenquote:Op zondag 23 juli 2006 22:31 schreef Walrik het volgende:
[..]
Mag ik je eraan herinneren dat het Fries, de taal dus, de taal is die het allerdichtst staat bij het Engels? Dat t Fries het meest gemeen heeft met het Engels, van alle talen ter wereld??
Geeft te denken, non?
On topic: ik heb eerlijk gezegd nooit last van Friezen. Sterker nog, volgens mij is het een uitstervende tak. Waarschijnlijk krijgen ze europese subsidie omdat ze aan t uitsterven zijn net als bijvoorbeeld de boommarter en de lynx. Friezen, we moeten er zunig op zijn!
Die duwen we de grens over, richting duitslandquote:Op zondag 23 juli 2006 22:32 schreef Walrik het volgende:
Oh en by the way:
LIMBURG heeft heel veel Friezen. Dat zijn de afstammelingen van de arme Friezen die aan t begin van de vorige eeuw, berooid en wel, naar t Zuiden trokken om daar in de mijnen te gaan werken.
en dus kapot gebleven in de mijn...quote:Op zondag 23 juli 2006 22:32 schreef Walrik het volgende:
Oh en by the way:
LIMBURG heeft heel veel Friezen. Dat zijn de afstammelingen van de arme Friezen die aan t begin van de vorige eeuw, berooid en wel, naar t Zuiden trokken om daar in de mijnen te gaan werken.
Komen we bij jullie wel koe-rijdenquote:Op zondag 23 juli 2006 22:33 schreef Keramiekplaatser het volgende:
DLTF zou jij zo even stil kunnen zijn zo? Anders steek ik de rodel- en kabelbaan in Valkenburg in brand en heeft Limburg dus helemaal geen (touristische) inkomsten meer.
Lezen jong, jij was 't nietquote:Op zondag 23 juli 2006 22:31 schreef Slapshot het volgende:
[..]
Alleen jouw vriendins vlaai was lekker, die was toen nog strak![]()
En wat kunnen we zoal in die provincie van jullie beleven? Iets om trots op te zijn?quote:Op zondag 23 juli 2006 22:36 schreef DeBastaard het volgende:
Frieljepeppen
Doe je best....quote:Op zondag 23 juli 2006 22:33 schreef Keramiekplaatser het volgende:
DLTF zou jij zo even stil kunnen zijn zo? Anders steek ik de rodel- en kabelbaan in Valkenburg in brand en heeft Limburg dus helemaal geen (touristische) inkomsten meer.
www.google.nlquote:Op zondag 23 juli 2006 22:38 schreef Slapshot het volgende:
[..]
En wat kunnen we zoal in die provincie van jullie beleven? Iets om trots op te zijn?
www.alfa-bier.nlquote:Op zondag 23 juli 2006 22:38 schreef Slapshot het volgende:
[..]
En wat kunnen we zoal in die provincie van jullie beleven? Iets om trots op te zijn?
Lijkt me wel ja.....quote:Op zondag 23 juli 2006 22:38 schreef Slapshot het volgende:
[..]
Ze zit 3 weken in 't buitenland, maja, droom verder, zoek je eigen "mokkel", als ze je kan verstaanquote:Op zondag 23 juli 2006 22:38 schreef Slapshot het volgende:
[..]
Vraag je mokkel maar, en anders liegt ze...
Je kunt er met de kabelbaan en rodelen.quote:Op zondag 23 juli 2006 22:38 schreef Slapshot het volgende:
[..]
Zoveel carnaval word hier, gelukkig niet gevierd. En dat Limburg goed ligt voor de handel heb ik de afgelopen tijd gezien, al die ontslagenquote:Op zondag 23 juli 2006 22:40 schreef DLTF het volgende:
[..]
Lijkt me wel ja.....
Oke, carnaval is echt iets LImburgs, maar wordt tot in Friesland gevierd, verder hebben we heel veel bergen(bergjes), hebben we 'n prachtige natuur, Rowwen Héze en vergeet vooral niet dat Limburg internationaal veel beter ligt voor de handel dan Friesland
Is maar facade jong, zo krijgen jullie de indruk dat zich meer boeren bij jullie komen vestigen...quote:Op zondag 23 juli 2006 22:42 schreef Slapshot het volgende:
[..]
Zoveel carnaval word hier, gelukkig niet gevierd. En dat Limburg goed ligt voor de handel heb ik de afgelopen tijd gezien, al die ontslagen![]()
Er is hier genoeg te doen, limburg heeft mooie landschappen, lekker bier, en we kunnen hier ook nog ABN praten als het moet.quote:Op zondag 23 juli 2006 22:38 schreef Slapshot het volgende:
[..]
Dat is 'n wereldwijde trent.. maar goed, Friesland is zover nog niet denk ik... Dat ze met de rest van de wereld mee gaan doen, want weet je, wij in Limburg hoeven niet te Kutjezeilen en te Fiereljepperen, want wij hebben.....quote:Op zondag 23 juli 2006 22:42 schreef Slapshot het volgende:
[..]
Zoveel carnaval word hier, gelukkig niet gevierd. En dat Limburg goed ligt voor de handel heb ik de afgelopen tijd gezien, al die ontslagen![]()
Als het buitenland inderdaad Friesland is. Bel haar op, krijg je mij aan de lijnquote:Op zondag 23 juli 2006 22:41 schreef DLTF het volgende:
[..]
Ze zit 3 weken in 't buitenland, maja, droom verder, zoek je eigen "mokkel", als ze je kan verstaan
quote:Op zondag 23 juli 2006 22:43 schreef DeBastaard het volgende:
[..]
Er is hier genoeg te doen, limburg heeft mooie landschappen, lekker bier, en we kunnen hier ook nog ABN praten als het moet.
Dat zie ik bij jullie nog niet gebeuren.
Beter dat friesland gewoon totaal niets meer te maken heeft met nederland hoor, jullie horen er alles behalve bij.
Jullie dialect stinkt, niet eens eigen bier, en dan heb ik het nog niet eens over het 'landschap' in friesland wat nergens op lijkt.
Daar sluit ik me bij aan, fijne avond/nacht nogquote:Op zondag 23 juli 2006 22:44 schreef Slapshot het volgende:
[..]
Als het buitenland inderdaad Friesland is. Bel haar op, krijg je mij aan de lijn![]()
Genoeg geauwehoerd, heren een prettige avond.![]()
Amenquote:Op zondag 23 juli 2006 22:43 schreef DeBastaard het volgende:
[..]
Er is hier genoeg te doen, limburg heeft mooie landschappen, lekker bier, en we kunnen hier ook nog ABN praten als het moet.
Beter dat friesland gewoon totaal niets meer te maken heeft met nederland hoor, jullie horen er alles behalve bij.
Jullie dialect stinkt, niet eens eigen bier, en dan heb ik het nog niet eens over het 'landschap' in friesland wat nergens op lijkt.
quote:Op zondag 23 juli 2006 22:46 schreef DeBastaard het volgende:
Iedereen wilt toch liever Sleuve-preuve dan kutjeszeilen
JEEE BIN IIIIK, WER BISTOOOOOquote:
Diep en donker en dan heb ik heb het niet over de mijnstreekquote:Op zondag 23 juli 2006 22:48 schreef DLTF het volgende:
[..]
JEEE BIN IIIIK, WER BISTOOOOO
Waar hij is??? In ieder geval bij iemand achterin![]()
Ja dus? Stopt Fok dan ook ofzo?quote:Op zondag 23 juli 2006 22:48 schreef XiChico het volgende:
Ik ga slapen jongens.
De grotten van Han misschien?quote:Op zondag 23 juli 2006 22:48 schreef TimC het volgende:
[..]
Diep en donker en dan het ik het niet over de mijnstreek![]()
We hebben 't over bier, niet over de siroop van de Soda Club he...quote:
quote:Op zondag 23 juli 2006 22:15 schreef broodje_poep het volgende:
[..]
ja!
De enige plek in Friesland waar geen Fries gesproken wordt(dat dan weer wel, wel zo makkelijk als Hollander zijnde).
http://www.trouw.nl/hetni(...)tst+af+in+Rotterdam+quote:Rozendaal is de kindvriendelijkste gemeente van Nederland. Rotterdam is de slechtste gemeente voor jongeren en kinderen om te wonen, op afstand gevolgd door Harlingen, Den Haag en Amsterdam.
Jullie gebrabbel is een dialect, jullie praten eigenlijk gewoon Nederlands maar hebben daar moeite mee. Fries is een taal die veel weg heeft van het scandanavisch. Ze zeggen wel eens dat Nederlands de lelijkste taal ter wereld is. Gelukkig is Fries geen Nederlands.quote:Op zondag 23 juli 2006 22:43 schreef DeBastaard het volgende:
[..]
Nou zo te zien ben jij ook goed ingeburgerd, om je signature maar even te citeren: ZOEENquote:Op zondag 23 juli 2006 22:52 schreef Keramiekplaatser het volgende:
[..]
Jullie gebrabbel is een dialect, jullie praten eigen gewoon Nederlands maar hebben daar moeite mee. Fries is een taal die veel weg heeft van het scandanavisch. Ze zeggen wel eens dat Nederlands de lelijkste taal ter wereld is. Gelukkig is Fries geen Nederlands.
Wij hebben wel ons eigen bier, genaamd Us Heit.
Wij hebben hier ook zat mooeie natuurgebieden. Jullie hebben wat kleine heuveltjes wat allemaal leuk en aardig lijkt als je daar op die provinciale wegen rijdt en 2 km vooruit kunt kijken.
Nou, het is geweldig.
Je poging tot dissen is misluktquote:Op zondag 23 juli 2006 22:52 schreef Keramiekplaatser het volgende:
[..]
Jullie gebrabbel is een dialect, jullie praten eigen gewoon Nederlands maar hebben daar moeite mee. Fries is een taal die veel weg heeft van het scandanavisch. Ze zeggen wel eens dat Nederlands de lelijkste taal ter wereld is. Gelukkig is Fries geen Nederlands.
Wij hebben wel ons eigen bier, genaamd Us Heit.
Wij hebben hier ook zat mooeie natuurgebieden. Jullie hebben wat kleine heuveltjes wat allemaal leuk en aardig lijkt als je daar op die provinciale wegen rijdt en 2 km vooruit kunt kijken.
Nou, het is geweldig.
m'n ogen, wat doe je!quote:Op zondag 23 juli 2006 22:57 schreef DaYwALKuR het volgende:
Ja in Scandinavië weten ze hier wel raad mee: http://www.omropfryslan.nl/
En net leek 't nog op Engels...quote:Op zondag 23 juli 2006 22:52 schreef Keramiekplaatser het volgende:
[..]
Jullie gebrabbel is een dialect, jullie praten eigenlijk gewoon Nederlands maar hebben daar moeite mee. Fries is een taal die veel weg heeft van het scandanavisch. Ze zeggen wel eens dat Nederlands de lelijkste taal ter wereld is. Gelukkig is Fries geen Nederlands.
Eigen bier? (Croy, Oranjeboom, Bavaria, Hertog Jan, Trapist) -check-quote:Op zondag 23 juli 2006 22:43 schreef DeBastaard het volgende:
[..]
Ik heb nooit gezegd dat Fries op het Engels lijkt.quote:Op zondag 23 juli 2006 22:59 schreef DLTF het volgende:
[..]
En net leek 't nog op Engels...
OW en lieverd, Nederland kent 4 talen, Nederlands, Fries, Neder-saksisch en Limburgs, dusse, veel plezier ermee (gebaseerd op de feiten dat je enkel en alleen in een officieele taal kan afstuderen, en je kan in Nederland afstuderen op o.a. deze talen...
Dank u voor uw aandacht, droom verder Fries
Alleen het volk niet (alhoewel ik dat baseer op 2 brabantse klasgenoten)quote:Op zondag 23 juli 2006 23:00 schreef Nyx96 het volgende:
[..]
Eigen bier? (Croy, Oranjeboom, Bavaria, Hertog Jan, Trapist) -check-
Leuk dialect? (Houdoe) -check-
Leuk landschap? (Biesbos, Strabergtse Heide, Griendsveen) -check-
Brabant is zo slecht nog niet.
Jij bent in je eentje, wat lul jij nouquote:Op zondag 23 juli 2006 23:03 schreef Keramiekplaatser het volgende:
[..]
Ik heb nooit gezegd dat Fries op het Engels lijkt.
Ze zeggen dat het op het Engels lijkt, tja ik zie weinig overeenkomsten.
Verder heb ik niks gezegd over het aantal talen dat Nederland heeft.
Dus wat lul jij nou?
en Trappist is belgisch?quote:Op zondag 23 juli 2006 23:05 schreef TimC het volgende:
Hertog jan is limburgs bier sukkel...
Hier ook een Fries! Alleen ik ga niet met dat lage volk in discussie hehe. Fryslân Boppe!quote:Op zondag 23 juli 2006 22:59 schreef Keramiekplaatser het volgende:
Ja lap zeg, nu ben ik hier zeker alleen over met die Limbo's.
losertquote:Op zondag 23 juli 2006 23:18 schreef LeoVulpes het volgende:
[..]
Hier ook een Fries! Alleen ik ga niet met dat lage volk in discussie hehe. Fryslân Boppe!
Als jij het zegt.quote:Op zondag 23 juli 2006 23:05 schreef TimC het volgende:
Hertog jan is limburgs bier sukkel...
Nee, dat wordt door Bavaria gemaakt.quote:
http://www.trappistbier.be ?quote:Op zondag 23 juli 2006 23:19 schreef Nyx96 het volgende:
[..]
Als jij het zegt.
[..]
Nee, dat wordt door Bavaria gemaakt.
En DLTF van de Achmeatoren af flikkeren?quote:Op zondag 23 juli 2006 23:28 schreef Grimli het volgende:
Wil de laaste Fries dit Topic Sluiten
Daar heb ik nog een glas van.quote:
Bron?quote:Op zondag 23 juli 2006 22:59 schreef DLTF het volgende:
[..]
En net leek 't nog op Engels...
OW en lieverd, Nederland kent 4 talen, Nederlands, Fries, Neder-saksisch en Limburgs, dusse, veel plezier ermee (gebaseerd op de feiten dat je enkel en alleen in een officieele taal kan afstuderen, en je kan in Nederland afstuderen op o.a. deze talen...
Dank u voor uw aandacht, droom verder Fries
Nee, Fries is geen taal, net zoals darten geen sport is.quote:Op zondag 23 juli 2006 22:31 schreef Walrik het volgende:
[..]
Mag ik je eraan herinneren dat het Fries, de taal dus, de taal is die het allerdichtst staat bij het Engels? Dat t Fries het meest gemeen heeft met het Engels, van alle talen ter wereld??
Geeft te denken, non?
quote:Heel gewoon Nederlands, fonetisch opgeschreven, en met wat dialect uitspraak zoals die in heel Oost en Noord Nederland bestaat (bijvoorbeeld vaak een ie voor een ij). Dan heb je nog wat leenwoorden uit andere talen, die alle kinderen van vijf jaar in heel Nederland fout spellen, zoals het moeilijke Franse woord etalage, dat spellen ze dan etalaazje, maar dan gaan ze naar school en leren dat die spelling fout is, en in Friesland leren ze dat het Fries is.
trieste opmerkingquote:Op maandag 24 juli 2006 09:37 schreef Veletta het volgende:
Nou, en wij hebben hadden Marianne Vaatstra~!
quote:Op maandag 24 juli 2006 09:39 schreef dennisreijbroek het volgende:
Friesland is een groot drama omdat:
Het Centraal Justitieel Incassobureau daar zit,
Hoofdkantoor van UPC daar zit,
Het Friesche Paarden Stamboek daar zit,
en ze een eigen taal hebben
friesland
Je hebt het over Leeuwarden. Dat is geen Friesland.quote:Op maandag 24 juli 2006 09:39 schreef dennisreijbroek het volgende:
Is dat jullie benamaming voor het syndroom van down??quote:Op maandag 24 juli 2006 10:06 schreef LeoVulpes het volgende:
Fryslân Boppe! Hehehe
Ze hebben een eigen dialect... meer niet... Nederland is een ééntalig land, in tegenstelling tot bijv. Belgiëquote:Op maandag 24 juli 2006 09:39 schreef dennisreijbroek het volgende:
friesland
Dit is een onjuiste veronderstelling, mijn waarde.quote:Op maandag 24 juli 2006 10:41 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Ze hebben een eigen dialect... meer niet... Nederland is een ééntalig land, in tegenstelling tot bijv. België
quote:Op maandag 24 juli 2006 10:42 schreef the_jestert het volgende:
Fries is idd geen taal, maar een chronische vorm van keelkanker![]()
dacht het niet...quote:Op maandag 24 juli 2006 10:42 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Dit is een onjuiste veronderstelling, mijn waarde.
Nederland heeft 3 officieel erkende talen, Nederlands, Fries en Nedersaksisch, waarvan Nederlands en Fries actief gesproken wordt.quote:
quote:Op maandag 24 juli 2006 10:44 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Nederland heeft 3 officieel erkende talen, Nederlands, Fries en Nedersaksisch, waarvan Nederlands en Fries actief gesproken wordt.
Kortom: Niet volledig in Nederland geaccepteerde taal...quote:Fries is een van de twee officiële bestuurstalen van Nederland, met het onderscheid dat het Fries bestuurlijk alleen gebruikt mag worden in Friesland en alleen als het niet tot een te grote belasting van het bestuurlijk verkeer leidt (art. 2:7 Awb).
quote:De officiële taal, zoals die wordt onderwezen op scholen en gebruikt wordt door de autoriteiten, wordt Standaardnederlands genoemd. In Nederland is het de officiële taal van de ca. 16 miljoen inwoners. Deze status als officiële taal is pas officieel vastgelegd in 1995. Door een wijziging van de Algemene Wet Bestuursrecht is dit tot stand gekomen. Deze wijziging was bedoeld om ook het Fries een officiële status te geven. Het Limburgs en Nedersaksisch zijn officieel erkende streektalen.
Officiele status: Jaquote:
Er is dus maar een bestuurlijke taal voor heel Nederlandquote:Op maandag 24 juli 2006 10:50 schreef MaxPower het volgende:
[..]
En dat was precies wat ik beweerde...
Jij zei dat het een dialect was, en dat is dus gewoon onjuist. Niet meer en niet minder. Kan je wel over bestuurstalen gaan lopen zeuren maar dat heeft er niks mee te maken.quote:Op maandag 24 juli 2006 10:50 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
Er is dus maar een bestuurlijke taal in Nederland![]()
lees mijn edit nog maar eens maat..quote:Op maandag 24 juli 2006 10:51 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Jij zei dat het een dialect was, en dat is dus gewoon onjuist. Niet meer en niet minder. Kan je wel over bestuurstalen gaan lopen zeuren maar dat heeft er niks mee te maken.
En aangezien het Fries geen algemene landstaal is...quote:di·a·lect (het ~, ~en)
1 de bijzondere taal van een streek of plaats, voor zover deze afwijkt van de algemene landstaal => gewesttaal, patois, plat, streektaal
en die edit is onjuist.quote:Op maandag 24 juli 2006 10:52 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
lees mijn edit nog maar eens maat..
[..]
nope.quote:
Jij zal nergens een officieel document vinden waarin Fries als dialect wordt aangeduid. Het is gewoon een taal, officieel erkend door de Nederlandse staat. Of men dat in de rest van het land wel of niet spreekt is compleet irrelevant.quote:Op maandag 24 juli 2006 10:54 schreef Mangoworks2002 het volgende:
[..]
nope.zie mijn post hierboven.
Het is geen taal, het mag bij machte niet eens buiten Friesland gesproken worden. Limburgs is toch ook gewoon een dialect, of wilde je dat ook een taal noemen?quote:Op maandag 24 juli 2006 10:56 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Jij zal nergens een officieel document vinden waarin Fries als dialect wordt aangeduid. Het is gewoon een taal, officieel erkend door de Nederlandse staat. Of men dat in de rest van het land wel of niet spreekt is compleet irrelevant.
Ik zeg : Afsteken en weg laten drijven....quote:
Dat juist een argument voor mijn standpunt. Fries wijkt juist zoveel af van de landstaal dat het een eigen taal is.quote:Op maandag 24 juli 2006 10:59 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Het wijkt beiden af van de algemene landstaal en is dus een dialect voor heel nederland.
in friesland moet de vlag toch altijd halfstok?quote:Op maandag 24 juli 2006 11:02 schreef the_jestert het volgende:
de friese taal is gewoon ruk, Dat mensen er waarde aan hechten om in een eigen taaltje te brabbelen, prima, maar val er niet-friezen niet mee lastig. Ok, ik woon zelf in friesland (mijn fout waarschijnlijk), maar ik vind het te erg voor woorden dat wanneer ik in ondertrouw ga de akte verplicht (!) ook in het fries moet (en zodra je het fries door gaat krassen de akte niet meer geldig is). Omroep friesland alleen maar in het fries uitzend, plaatsnamen in het fries genoemd worden
mensen met officiele feestdagen de friesevlag (niet de koffiemelk) buiten hangen, zelfs halfstok op 4 mei
![]()
naar mijn weten ligt leeuwarden in friesland. of ze vinden hun eigen steden zo klote dat ze die afstoten.quote:Op maandag 24 juli 2006 10:17 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Je hebt het over Leeuwarden. Dat is geen Friesland.
Leg uit want, je argument is gefundeerd op water...quote:Op maandag 24 juli 2006 11:08 schreef Krupelhintsje het volgende:
Friesland ligt toch bovenin Nederland? Daarom Fryslân Boppe![]()
Was dat inderdaad maar nooit gebeurd. Dan waren er hier ook niet zoveel van die klote protestanten komen wonen.quote:Op maandag 24 juli 2006 11:26 schreef DeBastaard het volgende:
Ik snap niet dat iemand die friezen ooit bij NL wilde betrekken.
Ehm....quote:Op maandag 24 juli 2006 09:39 schreef dennisreijbroek het volgende:
friesland
Nee op zich niet maar, ik kan jullie niet uitstaan net zoals zo veel hier...quote:Op maandag 24 juli 2006 11:30 schreef Krupelhintsje het volgende:
Heb je er dermate last van dat je in een Inrichting moet voor zwaargestoorden?
Als er 1 provincie steeds onder water staat is het wel Limburg. Staan ze weer te janken dat alles is ondergelopen. En dan weer het handje ophouden.quote:Op maandag 24 juli 2006 11:29 schreef TimC het volgende:
Fuck friesland, als we eens die dijken enzo doorboren kijken of jullie dan nog een kans hebben, staan jullie te bedelen voor rijst en water bij ons want, dan is er alleen 1 en dat is limburg...
Dat komt omdat het bij jullie te veel regent..quote:Op maandag 24 juli 2006 11:34 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Als er 1 provincie steeds onder water staat is het wel Limburg. Staan ze weer te janken dat alles is ondergelopen. En dan weer het handje ophouden.![]()
Limburgersquote:Op maandag 24 juli 2006 11:34 schreef Uzumaki_Naruto het volgende:
Fryslan Boppe!![]()
waarom moet er om de zo veel tijd een mongool zijn die friesland afkraakt?
wij doen dat toch ook niet met bijv. limburg?![]()
Niet alleen jij maar iedereen in friesland.. Ik voel een provinciale oorlog opkomen..quote:Op maandag 24 juli 2006 11:34 schreef Krupelhintsje het volgende:
Waarom kan jij mij niet uitstaan, je kent me niet eens............! We mogen niet vooroordelen over de niet Nederlanders, dus vind IK dat JIJ niet over mij mag vooroordelen. Ik ben en blijf een fries, maar woon in de Randstad waar ik het prima naar mijn zin heb, duzzzzzzzzzzz!
Regel dan een fatsoenlijke afvoer. Niet ons probleem dacht ik.quote:Op maandag 24 juli 2006 11:35 schreef TimC het volgende:
[..]
Dat komt omdat het bij jullie te veel regent..
quote:Op maandag 24 juli 2006 11:36 schreef TimC het volgende:
[..]
Niet alleen jij maar iedereen in friesland.. Ik voel een provinciale oorlog opkomen..![]()
val doodquote:Op maandag 24 juli 2006 11:35 schreef TimC het volgende:
[..]
Dat komt omdat het bij jullie te veel regent..
Als jij zo doorgaat word het wel jullie probleemquote:Op maandag 24 juli 2006 11:36 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Regel dan een fatsoenlijke afvoer. Niet ons probleem dacht ik.
Want?quote:Op maandag 24 juli 2006 11:40 schreef TimC het volgende:
[..]
Als jij zo doorgaat word het wel jullie probleem![]()
Hahaha dat is je eigen opvatting..quote:Op maandag 24 juli 2006 11:46 schreef MaxPower het volgende:
[..]
ik ben het blijkbaar wel waard om bedreigd te worden.
Natuurlijk kan ie dat niet. Hollanders en daar horen de mislukte Limburgers ook gewoon bij, zijn niet voor niks het domste volk van Europa. Hoor ze grappen maken over klompen in Friesland, terwijl de hele wereld weer grappen maakt over heel Nederland zelf mbt klompen. De grolletjes die ze maken over boeren en troep in Friesland, terwijl als je de auto pakt en door de andere 11 provincies rijdt je precies hetzelfde ziet, namelijk: boerderijen en land. Dat klote protestantse geloof dat 21% aanhangt, waar je niet goed van wordt komt allemaal uit Holland.quote:
quote:Op maandag 24 juli 2006 11:49 schreef Keramiekplaatser het volgende:
[..]
Natuurlijk kan ie dat niet. Hollanders en daar horen de mislukte Limburgers ook gewoon bij, zijn niet voor niks het domste volk van Europa. Hoor ze grappen maken over klompen in Friesland, terwijl de hele wereld weer grappen maakt over heel Nederland zelf mbt klompen. De grolletjes die ze maken over boeren en troep in Friesland, terwijl als je de auto pakt en door de andere 11 provincies rijdt je precies hetzelfde ziet, namelijk: boerderijen en land. Dat klote protestantse geloof dat 21% aanhangt, waar je niet goed van wordt komt allemaal uit Holland.
ja mee eens hoe sneller hoe beter.quote:Op maandag 24 juli 2006 11:49 schreef ReMCoDijKSTRa het volgende:
Liever een Fries dan een Limburger. geef Limburg maar aan België
ja, en friesland erbij zijn we van al het gezeik af...quote:
istie weer.. bordje van "Ee" plus de friesche benaming "ie"quote:Op maandag 24 juli 2006 11:02 schreef the_jestert het volgende:
plaatsnamen in het fries genoemd worden
Rieken en brandende fakkels bedoel je toch?quote:Op maandag 24 juli 2006 13:27 schreef Alexxxxx het volgende:
Handig topic, weet ik precies hoeveel bijlen ik moet bestellen
Neen.quote:Op maandag 24 juli 2006 13:28 schreef jpg97 het volgende:
[..]
Rieken en brandende fakkels bedoel je toch?
Jongen type eens normaal ABN, ik versta er "gjeen sakse fan "quote:
Waarom zou ik in die kneuzentaal typen? Iedereen die van belang is, is uitstekend in staat die text te begrijpen. Dat jij dat niet kunt, ligt voor de volle 100% aan jou (gebrek aan) hersencapacitiet.quote:Op maandag 24 juli 2006 13:50 schreef jpg97 het volgende:
[..]
Jongen type eens normaal ABN, ik versta er "gjeen sakse fan "
Dat komt denk ik meer doordat dat Friese dialect best lastig is; hoewel ik er wel kaas van kan maken van die tekst..quote:Op maandag 24 juli 2006 13:52 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Waarom zou ik in die kneuzentaal typen? Iedereen die van belang is, is uitstekend in staat die text te begrijpen. Dat jij dat niet kunt, ligt voor de volle 100% aan jou (gebrek aan) hersencapacitiet.
Zo, als je mij op mijn taalkundigheid wilt afrekenen moet je eerst zelf beter Nederlands leren typen stomme boer.quote:Op maandag 24 juli 2006 13:52 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Waarom zou ik in die kneuzentaal typen? Voor iedereen die waarvoor het van belang is, is uitstekend in staat die text tekst te begrijpen. Dat jij dat niet kunt, ligt voor de volle 100% aan jouw (gebrek aan) hersencapacitiet.
Ik leg net uit dat ik het Nederlands niet van belang vind, waarom zou ik dan mn best doen het foutrloos te schrijven?quote:Op maandag 24 juli 2006 14:05 schreef jpg97 het volgende:
[..]
Zo, als je mij op mijn taalkundigheid wilt afrekenen moet je eerst zelf beter Nederlands leren typen stomme boer.
14.gifquote:Op maandag 24 juli 2006 14:02 schreef descendent1 het volgende:
[..]
oh ja; en t zal officieel best een taal zijn; maar zolang er genoeg Friezen zijn die zich er zo mee lopen op te geilen; omroep Friesland op de publieke omroep; Friezen die op willekeurige RTV stations weigeren gewoon Nederlands te praten; Friezen die altijd hun Friese vlag op hun tent hangen als ze in bijv. Frankrijk aan t camperen zijn etc. Zolang noem ik het een dialect; stelletje aanstellers!
Joa!! Trits juh fan dejje stummle minschjens nits oan!quote:Op maandag 24 juli 2006 14:09 schreef Krupelhintsje het volgende:
Lit se mar eamelje Alexxxxx
quote:Op maandag 24 juli 2006 13:52 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Waarom zou ik in die kneuzentaal typen? Iedereen die van belang is, is uitstekend in staat die text te begrijpen. Dat jij dat niet kunt, ligt voor de volle 100% aan jou (gebrek aan) hersencapacitiet.
gefeliciteerdquote:Op maandag 24 juli 2006 15:03 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Wij mogen dan in het laagste gedeelte van Nederland wonen, maar wij hebben nooit last van water, limburg en zeeland daar in tegen wel. Dus Friesland ownt alle provincie's qua water management![]()
als het van belang was dan was het ook wel een bestuurlijke taal buiten de provincie... Nu is het gewoon een dialect, nou vooruit: een provincietaaltje.... Maar goed, das limburg ook..quote:Op maandag 24 juli 2006 13:52 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Daar stamt het ook van afquote:Op maandag 24 juli 2006 15:36 schreef ZUID-OOST het volgende:
frieslandvage taal daar hoor, als je dat hoort lijkt dat net op deens, zweeds enz.
![]()
quote:Op maandag 24 juli 2006 14:10 schreef jpg97 het volgende:
[..]
Joa!! Trits juh fan dejje stummle minschjens nits oan!
Dan ga daar ook lekker wonenquote:Op maandag 24 juli 2006 15:45 schreef DanseMacabre het volgende:
[..]
Daar stamt het ook van afHet komt van een andere talenfamilie als de taal die in de rest van Nederland wordt gesproken.
Neuh, gewoon Heerenveen, voetballen genoeg Denen daar.quote:Op maandag 24 juli 2006 15:49 schreef DaYwALKuR het volgende:
[..]
Dan ga daar ook lekker wonenver weg in Scandinavië...
Met voetballen zijn jullie zeker voor Denemarken?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |