One man's terrorist is another man's freedomfighter.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 11:58 schreef SuperUli het volgende:
Dat mechanisme kan ik mee inkomen, je verzet je altijd tegenover je bezetter.
Maar hoe krijgt ie het in zijn hoofd om verzetsstrijders hier te vergelijken met de terroristische tak van het moslim-fundamentalisme..
Nee, met Israel kun je verdragen sluiten, zullen we zeggenquote:Op vrijdag 21 juli 2006 18:27 schreef Schepseltje het volgende:
Maar de SP/GL/PvdA verklaring is ook een beetje naief/simpel, 'iedereen is fout en we moeten het uitpraten'
net alsof je met hezbollah kunt onderhandelen
Marijnissen snapt het niet omdat jij denkt dat het anders is?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 18:54 schreef Lyrebird het volgende:
Ik geef geen ruk om het mechanisme van Jan, want volgens Jan werkt het zo:
Het islamitische fundamentalisme, inclusief de terroristische tak, is een reactie op de bezetting van Palestina door Israël, op de Amerikaanse aanwezigheid in het Midden-Oosten, en op de steun van het Westen aan ondemocratische regimes in het Midden-Oosten.
Daaruit blijkt dat Jan niet snapt hoe dat mechanisme in elkaar steekt. Volgens Jan ligt het allemaal aan ons, terwijl ik denk dat het aan de terroristen zelf ligt.
Vast, maar dan hadden ze een andere oorzaak. De eerste zin van Marijnissen: "Terrorisme is iets van alle tijden en overal".quote:Zelfs als er geen Israeli's in Palestina waren, zelfs als er geen Amerikanen in het M-O waren, als er geen steun van het Westen aan ondemocratische regimes was, dan nog zouden er terroristische actie's zijn.
En het is natuurlijk puur toeval dat het geweld zich concentreert rondom Israël. De door Marijnissen genoemde factoren hebben hier geheel niets mee te maken.quote:Want de islamofascisten zijn uit op het kalifaat, en dat doen ze niet met poezie albums. Dat gaat met geweld. Dat doen ze door vrouwen te onthoofden die geen hoofddoekje dragen, door filmmakers te onthoofden die films maken die ze niet leuk vinden en door bommen in treinen te leggen.
ja ongeveer net zo als je met nazi-duitsland verdragen kon sluitenquote:Op vrijdag 21 juli 2006 19:24 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Nee, met Israel kun je verdragen sluiten, zullen we zeggen![]()
Cultuurrelativisme.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 19:02 schreef maartena het volgende:
[..]
One man's terrorist is another man's freedomfighter.
...
Het radicaliseren van deze groepen komt natuurlijk voort uit het gebrek aan vooruitgang. Er wordt niks bereikt en daarom moet het geweldadiger worden. De vraag moet natuurlijk zijn, waarom falen autoriteiten altijd en laten ze een probleem escaleren? Want er is altijd in het begin een probleem anders zouden zulke groepen niet ontstaan.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 20:25 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Cultuurrelativisme.
De IRA, ETA en RAF zijn terroristische organisatie's. Bij hun ontstaan hadden ze misschien nobele doelen, maar bij de uitwerking werden het criminele en terroristische organisatie's, waarbij het oorspronkelijke doel bijzaak werd. Hetzelfde geldt voor Hamas, Hezbollah en het hele zwikkie.
Verbazend dat men daar hier de ogen voor sluit.
Met Israel valt te onderhandelen, het leger is onderdeel van de regering, dus je hebt geen losse groeperingen die onafhankelijk van de staat handelen. Ze negeren hier- en daar wel wat resoluties, maar welk land niet..quote:Op vrijdag 21 juli 2006 19:24 schreef Tijger_m het volgende:
Nee, met Israel kun je verdragen sluiten, zullen we zeggen![]()
"... concentreert rondom Israel."quote:Op vrijdag 21 juli 2006 19:49 schreef NewOrder het volgende:
En het is natuurlijk puur toeval dat het geweld zich concentreert rondom Israël. De door Marijnissen genoemde factoren hebben hier geheel niets mee te maken.
Ga je het nou nog goedpraten ook??quote:Op vrijdag 21 juli 2006 20:32 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Het radicaliseren van deze groepen komt natuurlijk voort uit het gebrek aan vooruitgang. Er wordt niks bereikt en daarom moet het geweldadiger worden. De vraag moet natuurlijk zijn, waarom falen autoriteiten altijd en laten ze een probleem escaleren? Want er is altijd in het begin een probleem anders zouden zulke groepen niet ontstaan.
Ja, en Tsjetsjenië, Kashmir, Indonesië, enzovoort. Bij 90-95% van de conflicten zijn moslims betrokken, en ook bij de huidige situatie was Hezbollah degene die begon met agressie.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 20:33 schreef Lyrebird het volgende:
"... concentreert rondom Israel."
Is dat wel zo? Zien we dezelfde ellende niet in andere gebieden waar fundamentalistische Moslims wonen? Ooit van Algerije gehoord? Darfur?
Je zei het zelf al: Bij hun ontstaan hadden ze misschien nobele doelen.. en daar sta even bij stil. Je moet niet meteen conclusies nemen, daar ben je niet zo goed in denk ik.quote:
Je schreef: Het radicaliseren van deze groepen komt natuurlijk voort uit het gebrek aan vooruitgang. Er wordt niks bereikt en daarom moet het geweldadiger worden.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 20:37 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Je zei het zelf al: Bij hun ontstaan hadden ze misschien nobele doelen.. en daar sta even bij stil. Je moet niet meteen conclusies nemen, daar ben je niet zo goed in denk ik.
+quote:Op vrijdag 21 juli 2006 20:12 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Journalistiek gezien minder of beter dan Playboy?Playboy is vrij aardig moet ik zeggen
![]()
Die vergelijking is te onnozel om op in te gaanquote:Op vrijdag 21 juli 2006 20:59 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Je schreef: Het radicaliseren van deze groepen komt natuurlijk voort uit het gebrek aan vooruitgang. Er wordt niks bereikt en daarom moet het geweldadiger worden.
Dus als ik zonder opleiding niet aan de slag kan, en er geen geld op de plank komt, dan mag ik iemand beroven, want er wordt niks bereikt?
Nee, natuurlijk niet. Wat ik moet doen, is netjes naar school gaan, er voor zorgen dat ik een diploma krijg - waarmee ik serieus wordt genomen - en een baan vinden.
Als het Palestijnse "gezag" een betrouwbare onderhandelpartner was, dan was er al lang een deal geweest. Ze hebben het echter keer op keer lopen verkloten. Na de terugtrekking van Israel uit de Gazastrook begonnen ze meteen met Qassamraketten te schieten.
Ik weet niet precies wat voor nobels Hezbollah voor ons in pet heeft, maar voor hen geldt precies hetzelfde. Grote mensen lossen iets op door met elkaar te praten. Waarom Hezbollah daar 1000 raketten voor nodig heeft, snap ik niet.
Dus deze getallen kloppen niet ?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 14:01 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De schattingen lopen uiteen tussen de 60 en 150 miljoen doden.
Natuurlijk gebeurt er nog meer in de wereld, maar als we het over religieus terrorisme hebben dan vind je dat vooral rondom Israël (Bron: MIPT).quote:Op vrijdag 21 juli 2006 20:33 schreef Lyrebird het volgende:
"... concentreert rondom Israel."
Is dat wel zo? Zien we dezelfde ellende niet in andere gebieden waar fundamentalistische Moslims wonen? Ooit van Algerije gehoord? Darfur? Helaas wordt in de vaderlandse pers buitensporig veel aandacht besteed aan iedere scheet die Israel laat, terwijl de medewerkers van het NOS journaal zich nooit in Algerije hebben laten zien.
Maar wat is nou het verschil tussen een bomaanslag op onschuldige burgers door een terroristische organisatie en een bom, afgeworpen door een vliegtuig van een staat, die midden in een woonwijk inslaat? Dat is toch allebei verwerpelijk.quote:Ik ben niet blind voor het leed van de Palestijnen. Het is een volk dat het slachtoffer is van jarenlange manipulatie van haar eigen machthebbers (oa ARAFAT), buurlanden, Israel en de VN. Maar met bomaanslagen op onschuldige burgers win je mij hart niet.
Dat is verwerpelijk. Met het verschil dat de Israelische bom niet als primair doel heeft om burgerslachtoffers te maken. Ze hebben ruim van te voren pamfletten gedropt om burgers voor bombardementen te waarschuwen. Niet dat zo'n actie alles goed maakt, je zou maar eens thuis komen en je huis is weggebombardeerd.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 21:26 schreef NewOrder het volgende:
Maar wat is nou het verschil tussen een bomaanslag op onschuldige burgers door een terroristische organisatie en een bom, afgeworpen door een vliegtuig van een staat, die midden in een woonwijk inslaat? Dat is toch allebei verwerpelijk.
Dat geloof ik niet.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 21:26 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Natuurlijk gebeurt er nog meer in de wereld, maar als we het over religieus terrorisme hebben dan vind je dat vooral rondom Israël (Bron: MIPT).
Daar was toch ook jarenlang een burgeroorlog?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 21:59 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Dat geloof ik niet.
In Algerije alleen al zijn er meer mensen omgekomen door moslimgeweld dan in Israel.
Heel goed. En waardoor kwam dat?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 22:06 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Daar was toch ook jarenlang een burgeroorlog?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |