quote:Op vrijdag 10 februari 2006 19:04 schreef DutchTrain het volgende:
Doen we er net zo gemakkelijk nog even een paar linkjes naar de vorige delen bij:
Alanya 2003
[Centraal] Alanya 2004
[Centraal] Alanya 2005
[Centraal] Alanya '05 - deeltje 2
Game on
Thnx verheug me er wel erg opquote:Op donderdag 20 juli 2006 07:43 schreef nieky het volgende:
bier, wijn, frisdrank, binnenlands gedistileerd volgens mij DaYwALKuR. Dat heb ik tenminste van mijn schoonouders begrepen.
Eten was daar trouwens erg goed ook volgens hun, dus ik wens je veel plezier
onzin, ik heb me erg vermaaktquote:Op donderdag 20 juli 2006 13:06 schreef Loontjah het volgende:
Alanya is ok, tenminste in 2004
vertelquote:
duurder dan in nederland nogquote:Op vrijdag 21 juli 2006 18:07 schreef rickystyle het volgende:
weet iemand wat drank bij slijter of supermarkt ongeveer kost vergelijkbaar met nederland duurder/goedkoper bv. bacardi of iets dergelijks
als je bij de boot contant betaald, en er dus zelfstandig met de dolmus heen gaat betaal je 12,50quote:Op maandag 24 juli 2006 13:07 schreef Loontjah het volgende:
Ik zeg niet dat het nu niet zo is, want ik kom er niet dit jaar...
Aanrader: Boottochtje langs de kust... erg leuk.. We betaalden geloof ik 25 euro pp voor de tocht, plus onbeperkt eten en drinken. Het duurde van 10 tot 17:00 geloof ik !
Edit: In 2004 kon je met lira's en euro's betalen. Let wel op met euro's want dan tellen ze meestel wel iets extra's... Dus reken even zelf om !
Bijna niet..quote:Op woensdag 26 juli 2006 18:03 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Dat wil ik ook, om 9 uur ipv 21 u vliegen!
Verhalen klinken idd erg goed, duiken lijkt mij ook heel leuk.
Zijn er trouwens in Alanya / Turkije ook "gewone" kledingwinkels, zoals Zara of H&M (hoeft niet perse die 2, maar gewoon een eigen merk winkel zeg maar...)
De Jeepsafari is altijd leuk, dus gewoon doen. De boottocht naar de Manavgat watervallen is eigenlijk te duur want je vaart maar 15 minuten ofzo... Je kunt vanuit het dorp Manavgat de bus pakken naar de watervallen wat slechts één euro kost. Wel de moeite waard!quote:Op woensdag 26 juli 2006 00:08 schreef DaYwALKuR het volgende:
Excursies die ik van plan ben:
- Jeepsafari
- Boottocht (Manangvat?)
- Damlatas grotten
Dat Pamukale is droog gelegd he?
Alleen hoe kom je vanuit Alanya naar Manavgat ? is iets van 60km van alanya verwijderdquote:Op donderdag 27 juli 2006 10:58 schreef dahei het volgende:
[..]
De Jeepsafari is altijd leuk, dus gewoon doen. De boottocht naar de Manavgat watervallen is eigenlijk te duur want je vaart maar 15 minuten ofzo... Je kunt vanuit het dorp Manavgat de bus pakken naar de watervallen wat slechts één euro kost. Wel de moeite waard!
Wij zijn een aantal jaar terug naar Pamukkale geweest en toen was het erg droog. Het schijnt iets beter te zijn omdat de hotels die het water gebruikten van Pamukkale zijn afgebroken, maar je moet je goed afvragen of je de lange busreis wel wil maken...
De Damlatas grot stelt niet veel voor. Je kunt beter naar de DimÇay grotten en rivier gaan. WIj hebben dit gedaan met een scooter. Je gaat daar gegarandeerd een heel mooie dag hebben, want de grot is nog niet zo lang open en zeer groot met veel stalagtieten en stalagnieten. Ook is alles nog mooi wit. Onderaan de grotten/berg ligt de Dimçay rivier. Hier kun je heel leuk langsrijden en eten.
In het Centrum is een busstation voor 5 euro heb je een enkeltje naar Manavgat. Je rijd (meestal) in een luxe Dolmus (een soort van Intercity Dolmus). De reistijd is iets meer dan een uur.quote:Op donderdag 27 juli 2006 15:28 schreef DaYwALKuR het volgende:
[..]
Alleen hoe kom je vanuit Alanya naar Manavgat ? is iets van 60km van alanya verwijderd
Even goed zoeken in de haven, in het hoogseizoen zijn er zat aanbieders. Vergeet hier niet af te dingen, er is een hoop concurrentie!quote:Op donderdag 27 juli 2006 11:02 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Iedereen heeft het nog steeds over een boottocht van een hele dag, met een BBQ enzo?
Als je daar op de weg kijkt, lijkt het of helemaal niemand een rijbewijs heeft.quote:Op donderdag 27 juli 2006 20:23 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Als je allebei geen rijbewijs hebt wordt dat een beetje lastig
Je bent zelf via de reisverzekering verzekerd. De auto is dit niet. Maar... Als je een auto huurt via de reisleiding heb je dezelfde verzekeringsvoorwaarden als via een locale verhuurder. Je moet echter in beide gevallen het contract goed doorlezen en niet alleen op de woorden van de reisleider/autoverhuurder afgaan. Verder zijn altijd de kosten van de voorruit, autobanden en schade aan de onderkant van de auto voor je eigen rekening.quote:Op donderdag 27 juli 2006 19:47 schreef Ice_Cold het volgende:
jeepsafari echte aanrader, en gewoon zelf rijden!!!! doe dit wel via je reisorganisatie, dan ben je namelijk verzekerd. Ga je op eigen houtje en regel je het zo langs de weg dan ben je NIET verzekerd buiten je eigen reisverzekering, komt er iets aan de auto dan ben je de lul!!!
Wij zijn van 09.00 tot 17.00 weg geweest, aantal stops, goed vies geworden, zwemstop in ijskoud bergwater en boven het water eten, bij een nomadentent geweest, gewoon de moeite waard dus.
Dat is wel lastig. Het enige wat overblijft is een fiets huren of met de Dolmus overal naar toe reizen (en geloof me, dat laatste is best leuk, en je komt echt overal).quote:Op donderdag 27 juli 2006 20:23 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Als je allebei geen rijbewijs hebt wordt dat een beetje lastig
Dat klopt...quote:Op vrijdag 28 juli 2006 09:04 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Het rijden zelf is geen probleem (mijn vriend heeft al genoeg lessen gehad), maar zonder een roze papiertje krijg je geen scooter mee lijkt mij
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |