abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39995692
[Zomer 2006] Alanya
quote:
Op vrijdag 10 februari 2006 19:04 schreef DutchTrain het volgende:
Doen we er net zo gemakkelijk nog even een paar linkjes naar de vorige delen bij:
Alanya 2003
[Centraal] Alanya 2004
[Centraal] Alanya 2005
[Centraal] Alanya '05 - deeltje 2

Game on
pi_40000917
bier, wijn, frisdrank, binnenlands gedistileerd volgens mij DaYwALKuR. Dat heb ik tenminste van mijn schoonouders begrepen.
Eten was daar trouwens erg goed ook volgens hun, dus ik wens je veel plezier
pi_40001273
Ik wil terug nu meteen
pi_40008386
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 07:43 schreef nieky het volgende:
bier, wijn, frisdrank, binnenlands gedistileerd volgens mij DaYwALKuR. Dat heb ik tenminste van mijn schoonouders begrepen.
Eten was daar trouwens erg goed ook volgens hun, dus ik wens je veel plezier
Thnx verheug me er wel erg op
pi_40008537
Alanya is ok, tenminste in 2004
Sappig !!
pi_40054121
weet iemand wat drank bij slijter of supermarkt ongeveer kost vergelijkbaar met nederland duurder/goedkoper bv. bacardi of iets dergelijks
pi_40055587
al met al ligt het er gewoon nog steeds aan met wie je gaat en wat je er zelf van maakt

komt dus helemaal goed
2,3 en 4 juni Pinkpop - 27 juni TOOL - 18, 19 en 20 augustus Lowlands - 9 november TOOL
pi_40069941
Gisteren de reisinformatie gekregen. Wij vertekken pas om 20:45 dus wij missen 1 hele dag. Wij gaan terug ergens rond 16u dus dat valt nog mee.
Klussen deel 1 en 2
pi_40070036
Wij vliegen ook savonds om half 10 ongeveer geloof ik.. Gaan morgen weg

Terugweg al 7 uur in de ochtend ofzo, mooie kuttijd dat
A.F.C.A.
Op woensdag 13 juni 2007 09:49 schreef Kuno_van_Dijk het volgende:
knuffelnegertje van de SC! ^O^
pi_40073882
ik ga maandag weg en vlieg om 8:25 's ochtends heen en om 16:15 terug
  zaterdag 22 juli 2006 @ 15:32:42 #11
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_40076648
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 13:06 schreef Loontjah het volgende:
Alanya is ok, tenminste in 2004
onzin, ik heb me erg vermaakt
Bij tijd en wijle aanwezig...
pi_40077486
Meh, nog drie weken
pi_40079917
! ! Alanya is zo 2006 ! !
pi_40080473
Vandaag tickets ontvangen . Nog 12 daagjes......
Als je niet schiet, kun je ook niet missen.
pi_40082353
Ik dacht dat we 11 dagen geboekt hadden, zat dus te balen met de terugvlucht (om 10.00 vliegen) blijkt dat we nu 12 dagen hebben
pi_40096233
Echt relaxed.. Ik heb voor de zekerheid weer gekeken, maar wij gaan toch op 2 augustus weg... Mogen ze wel zoiets doen? Ik bedoel wij hebben en reis van 9 dagen en 8 nachten, maar eigenlijk worden het 8 dagen en 7 nachten... De eerste nacht zitten wij in het vliegtuig :S
Klussen deel 1 en 2
pi_40099429
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 00:34 schreef kikoooooo het volgende:
[Zomer 2006] Alanya
[..]
pi_40129737
En het was zwaar tof
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
pi_40129989
quote:
Op maandag 24 juli 2006 12:38 schreef Nick-GizMo het volgende:
En het was zwaar tof
vertel welke plaatsen, clubs en excursies waren het beste

heb je betaald in euro's of lira's?
  maandag 24 juli 2006 @ 13:07:03 #20
51221 Loontjah
Rustaaaagh
pi_40130691
Ik zeg niet dat het nu niet zo is, want ik kom er niet dit jaar...

Aanrader: Boottochtje langs de kust... erg leuk.. We betaalden geloof ik 25 euro pp voor de tocht, plus onbeperkt eten en drinken. Het duurde van 10 tot 17:00 geloof ik !

Edit: In 2004 kon je met lira's en euro's betalen. Let wel op met euro's want dan tellen ze meestel wel iets extra's... Dus reken even zelf om !
Sappig !!
pi_40136033
Je kunt in Euro's en Lira's betalen.

Boottocht was leuk idd, lekker zwemmen in zee en met beetje geluk (zoals wij hadden) zie je ook nog dolfijnen. LET OP!! je moet wel tegen schommelen kunnen, er lagen bij ons een paar boven op het dek die ziek waren geworden.
pi_40156159
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 18:07 schreef rickystyle het volgende:
weet iemand wat drank bij slijter of supermarkt ongeveer kost vergelijkbaar met nederland duurder/goedkoper bv. bacardi of iets dergelijks
duurder dan in nederland nog
  dinsdag 25 juli 2006 @ 19:26:56 #23
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_40176007
quote:
Op maandag 24 juli 2006 13:07 schreef Loontjah het volgende:
Ik zeg niet dat het nu niet zo is, want ik kom er niet dit jaar...

Aanrader: Boottochtje langs de kust... erg leuk.. We betaalden geloof ik 25 euro pp voor de tocht, plus onbeperkt eten en drinken. Het duurde van 10 tot 17:00 geloof ik !

Edit: In 2004 kon je met lira's en euro's betalen. Let wel op met euro's want dan tellen ze meestel wel iets extra's... Dus reken even zelf om !
als je bij de boot contant betaald, en er dus zelfstandig met de dolmus heen gaat betaal je 12,50

gewoon zorgen dat je tussen 10.00 en 11.00 bij de haven bent, en zoek je mooiste boot uit

verder zou ik iedereen aanraden gewoon lokaal te boeken:
- scheelt je minstens de helft
- je hebt je eigen verzekering neem ik aan, die is ook dekkend voor excursies lijkt me
- de excursies geboekt bij een lokale verkoper zijn vaak precies dezelfde als de dure van de operator, verhalen als dat het eten slecht zou zijn, kan ook gebeuren bij de operator-excursie, vaak zit je zelfs gemengd op de boot/in de auto/bus

ikzelf ben bij de verkoper onder bij Club Paradiso/Oriental Palace geweest (1e winkeltje als je de splitsing hebt gehad), die was gewoon erg goed. Sankay tours ofzo.

Wat euro's betreft:

Grof gerekend: 1 euro is 2 Ytl, dus voor 5 euro zou je 10 Ytl moeten krijgen. Vaak betaal je dan echter 6 euro, vooral in disco's, daar wordt je sowieso op drie manieren genaaid vaak:
- de 5 6 euro = 10 Ytl regel
- niet gepast betalen, dan wordt het naar boven afgerond (bv, je moet 17 euro betalen, geeft 20, en ze hebben alleen 2 euro terug? Das dan pech, je dan betaal je dus 18 euro)
- drankjes worden duurder na mate de avond vordert

Wees gerust, dit gebeurt niet overal. Bij Havana bv (zeer toffe keet btw, 200 m achter Robin Hood), pakten ze zelfs de rekenmachine erbij om eerlijk om te rekenen.
pi_40183965
BTW je gaat dit jaar op precies dezelfde vakanties als mijn vriend, alleen niet op dezelfde dagen naar Alanya
Klussen deel 1 en 2
pi_40185653
Excursies die ik van plan ben:
- Jeepsafari
- Boottocht (Manangvat?)
- Damlatas grotten

Dat Pamukale is droog gelegd he?
  woensdag 26 juli 2006 @ 11:07:47 #26
84875 Ice_Cold
soooo what!
pi_40195099
Ben terug, eerder dan eigenlijk verwacht.. ben ziek geworden bla bla bla (niet interessant) maar heb het evengoed super gehad!!!!!
App. was megagroot en redelijk gelegen, naar de haven 5min met de taxi (3lira) en 15min lopen ongeveer maar dat was ons te ver
Zee lag bij ons achter het hotel, straatje door en de grote weg over en tadaa je staat er!! Vond het water gewoon echt vies.. er dreven gewoon drollen langs!!! Zand is heet en je moet eerst door een hele rotspartij en stenen voor je beetje in het zand staat van het water, maar daarvoor lang leven het luchtbedje.. gewoon wegpeddelen en je aanlaten spoelen.
Zwembad bij app. was goed genoeg voor ons en hebben ons super vermaakt met alles en iedereen.
De grote straat Ata Turk straat (of iets dergelijks) is heeeeel lang en er is heeeeel veel te doen. Ga er gewoon overheen lopen en je komt vanzelf wel iets tegen. In de haven zijn verschillende goede restaurants, wij hebben vaker gegeten bij Medusa, langs de Robin Hood en bij Bellman, super mooi trouwens.. er is keus genoeg en voor ieder z'n smaak wel wat.
Qua uitgaan had ik het me meer voorgesteld, meer discotheken.. Robin Hood zijn verschillende verdiepingen met ieder z'n eigen muziek, vond het er niet zo. Bij James Dean was het voornamelijk R&B, drankjes te duur (14euro voor een cocktail), 96% Turkse kerels en te warm! Bij Murphey's, langs de James Dean, was het beter vertoeven.. heeeerlijke harde stamp muziek, lekker boven op het dak uit je dak gaan. Heb me daar super geamuseerd.
Moet wel zeggen dat ik het rustiger vind qua toerisme als ik gedacht had, maar dat zeiden ze ook. Turkije heeft dit jaar erg geleden onder de vogelgriep en alle negatieve aandacht.
Hollanders vind je er genoeg, uit elke plaats, dorp en gat is er wel iemand. De 'proppers' zijn soms iets te veel van het goede maar ach, dat hoort erbij.
Voor diegene die nog gaan.. heeeeeeeeeeeel veel plezier!!!!!!!!
Owja, de prijzen vallen zo opzich wel mee, hoe meer naar de haven toe hoe duurder. Eten en dan bedoel ik lekker eten doe je voor ongeveer 11euro per persoon, ligt er natuurlijk ook aan wat je eet en waar. Drinken, op het terras betaal je ongeveer 2.50 voor een cola/sinas en 3-4 euro voor een glas wijn. Cocktails zijn vaak echt te duur en gewoon zonde om daaraan het geld uit te geven. Haal een paar flessen bij een winkeltje en maak het zelf in je hotel/app. Het shoppen.. tja.. zoals in elke turkse badplaats, de louis vuittons, prada's en bikkembergs vliegen je om de oren. Allemaal leuk en aardig en toch stiekem wel leuk om iets te kopen. Van de prijs die zij vragen ALTIJD 40-50% afdingen, en dan nog wordt je genaaid waar je bij staat!! Als ze het niet met je eens zijn gewoon weglopen, bij de winkel ernaast vindt je precies hetzelfde!!
Uhhmm...
Denk dat dit het wel was!!!
Life is just like me..
Everyday a little different
pi_40204432
Wij zijn sinds gister terug uit Alanya Hotel Orient Palace.
Je maakt me niet wijs dat er betere hotels zijn in Alanya dan dit hotel echt super!
Enigste "probleem" was de afstand naar het centrum, maar voor 1 lira zit je binnen de korste tijd midden in het centrum van Alanya.
Eten was elke dag weer heel anders en niemand van ons 7e is ziek geworden.
Wat ik iedereen kan aanraden is om te gaan duiken! Wij zijn met Atlantis Dive Club gegaan en het was een super ervaring, goede instructeurs en zaterdags met een Nederlandse groep.
Voor de tijd dat je niet onderwater zit kan je gewoon gaan snorkelen en zwemmen, dus eigenlijk gewoon een boottocht maar dan incl duiken.
Kosten waren 55 euro pp
Verder zijn we ook nog in het donker in de burcht geweest, mag eigenlijk niet meer maar die kerel had de sleutel van het hek
Strand was ook goed, het hotel heeft een eigen strandje met bar, dus je kan je portemonnee thuis laten.
De zee was erg wild (zelfs 3 dagen een rode vlag!), voor mij was dat wel leuk, maar sommige mensen durfde het water niet meer in en diegene die het wel probeerde knalde net zo hard weer het strand op. Was altijd wel leuk om naar te kijken
Temperaturen waren heerlijk vergeleken met Nederland, ongeveer 38 graden, maar het voelt veel lekkerder.

Owja Corendon was gewoon super!
De dag voordat we gingen werden we gebeld door corendon of we ipv 20:45 om 09:45 wouden vliegen, eerst nee gezegt, omdat we dan via eindhoven moesten en omdat we al een taxi hadden bestelt, dat was geen enkel probleem.
Toch even naar de taxi gebeld en het was mogelijk, dus weer naar corendon gebeld en die zouden alles regelen.
Op het vliegveld van Eindhoven, lagen de tickets al te wachten en zonder vertraging zijn we vertrokken naar Antalya, niks op het vliegtuig aan te merken en het personeel was vriendelijk.
Daar aangekomen gelijk de bus in stappen en ook gelijk gaan en het voordeel was dat iedereen in onze bus naar Orient ging, dus je werd gelijk bij het hotel afgezet. ( hebben we wel eens anders meegemaakt met Oad, sunweb, etc.)
Terug werden we netjes op tijd opgehaald en weer netjes naar huis gevlogen (bij de nooduitgang dus een zee aan beenruimte ) en weer zonder vertraging.

[ Bericht 2% gewijzigd door tralalala op 26-07-2006 15:47:51 ]
pi_40205082
Ik verlang zo terug naar Alanya als ik jullie verhalen lees
pi_40209263
Dat wil ik ook, om 9 uur ipv 21 u vliegen!

Verhalen klinken idd erg goed, duiken lijkt mij ook heel leuk.

Zijn er trouwens in Alanya / Turkije ook "gewone" kledingwinkels, zoals Zara of H&M (hoeft niet perse die 2, maar gewoon een eigen merk winkel zeg maar...)
Klussen deel 1 en 2
pi_40210842
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 18:03 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Dat wil ik ook, om 9 uur ipv 21 u vliegen!

Verhalen klinken idd erg goed, duiken lijkt mij ook heel leuk.

Zijn er trouwens in Alanya / Turkije ook "gewone" kledingwinkels, zoals Zara of H&M (hoeft niet perse die 2, maar gewoon een eigen merk winkel zeg maar...)
Bijna niet..
pi_40214749
Zo'n kerel had een Hugo Boss riem gekocht in Alanya, komt hij thuis staat er Hugo Boos Slimbo
pi_40228588
niet echt veel echte winkels gezien.. wel een paar maar dan heb je meer van die goedkope, flutwinkels. Geen kwaliteit dus.
Wil ook terug... zucht
Life is just like me..
pi_40229593
Hoe was het weer trouwens?

Ik vond het vorig jaar zo vet om te zien dat er dikke regenwolken aankwamen vanuit de bergen, maar dat ze oplosten boven de zee! Geniaal
pi_40231032
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 00:08 schreef DaYwALKuR het volgende:
Excursies die ik van plan ben:
- Jeepsafari
- Boottocht (Manangvat?)
- Damlatas grotten

Dat Pamukale is droog gelegd he?
De Jeepsafari is altijd leuk, dus gewoon doen. De boottocht naar de Manavgat watervallen is eigenlijk te duur want je vaart maar 15 minuten ofzo... Je kunt vanuit het dorp Manavgat de bus pakken naar de watervallen wat slechts één euro kost. Wel de moeite waard!
Wij zijn een aantal jaar terug naar Pamukkale geweest en toen was het erg droog. Het schijnt iets beter te zijn omdat de hotels die het water gebruikten van Pamukkale zijn afgebroken, maar je moet je goed afvragen of je de lange busreis wel wil maken...
De Damlatas grot stelt niet veel voor. Je kunt beter naar de DimÇay grotten en rivier gaan. WIj hebben dit gedaan met een scooter. Je gaat daar gegarandeerd een heel mooie dag hebben, want de grot is nog niet zo lang open en zeer groot met veel stalagtieten en stalagnieten. Ook is alles nog mooi wit. Onderaan de grotten/berg ligt de Dimçay rivier. Hier kun je heel leuk langsrijden en eten.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_40231113
Iedereen heeft het nog steeds over een boottocht van een hele dag, met een BBQ enzo?
Klussen deel 1 en 2
pi_40239755
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 10:58 schreef dahei het volgende:

[..]

De Jeepsafari is altijd leuk, dus gewoon doen. De boottocht naar de Manavgat watervallen is eigenlijk te duur want je vaart maar 15 minuten ofzo... Je kunt vanuit het dorp Manavgat de bus pakken naar de watervallen wat slechts één euro kost. Wel de moeite waard!
Wij zijn een aantal jaar terug naar Pamukkale geweest en toen was het erg droog. Het schijnt iets beter te zijn omdat de hotels die het water gebruikten van Pamukkale zijn afgebroken, maar je moet je goed afvragen of je de lange busreis wel wil maken...
De Damlatas grot stelt niet veel voor. Je kunt beter naar de DimÇay grotten en rivier gaan. WIj hebben dit gedaan met een scooter. Je gaat daar gegarandeerd een heel mooie dag hebben, want de grot is nog niet zo lang open en zeer groot met veel stalagtieten en stalagnieten. Ook is alles nog mooi wit. Onderaan de grotten/berg ligt de Dimçay rivier. Hier kun je heel leuk langsrijden en eten.
Alleen hoe kom je vanuit Alanya naar Manavgat ? is iets van 60km van alanya verwijderd
  donderdag 27 juli 2006 @ 16:20:29 #37
26414 greatgonzo
Gonzo met een G
pi_40241667
riviertocht vond ik niet zo bijzonder, mijn excursie top:

1) raften
2) jeepsafarie
3) boottocht op zee
4) rivierboot+ manavgat
pi_40244638
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 15:28 schreef DaYwALKuR het volgende:

[..]

Alleen hoe kom je vanuit Alanya naar Manavgat ? is iets van 60km van alanya verwijderd
In het Centrum is een busstation voor 5 euro heb je een enkeltje naar Manavgat. Je rijd (meestal) in een luxe Dolmus (een soort van Intercity Dolmus). De reistijd is iets meer dan een uur.
Een auto huren kan natuurlijk ook, maar is veel duurder en met de dolmus is het eigenlijk leuker.
Twee keer per week is er ook een grote markt, die VEEL groter is dan die van Alanya.
Als je van mening verschilt, zorg er dan voor dat het geen meningsverschil wordt
pi_40244662
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 11:02 schreef sheonlydreams86 het volgende:
Iedereen heeft het nog steeds over een boottocht van een hele dag, met een BBQ enzo?
Even goed zoeken in de haven, in het hoogseizoen zijn er zat aanbieders. Vergeet hier niet af te dingen, er is een hoop concurrentie!
pi_40247935
jeepsafari echte aanrader, en gewoon zelf rijden!!!! doe dit wel via je reisorganisatie, dan ben je namelijk verzekerd. Ga je op eigen houtje en regel je het zo langs de weg dan ben je NIET verzekerd buiten je eigen reisverzekering, komt er iets aan de auto dan ben je de lul!!!
Wij zijn van 09.00 tot 17.00 weg geweest, aantal stops, goed vies geworden, zwemstop in ijskoud bergwater en boven het water eten, bij een nomadentent geweest, gewoon de moeite waard dus.
Life is just like me..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')