Zo hoi, kan jij je niet eerst even inlezen voordat je dit soort vragen gaat stellen?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 10:17 schreef Autodidact het volgende:
Is Libanon Hezbollah bewust aan het steunen, of is de Libanese regering zo incompetent dat ze haar land niet onder controle heeft?
Dat kan die Minister wel vinden maar dat zal de defensie top nooit toelaten ben ik bang.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 10:14 schreef venomsnake het volgende:
Sky: Israeli minister: may consider freeing lebanese prisoners to resolve crisis.
Vroeger was die tempel een gigantisch bouwwerk (als in: een aantal voetbalvelden groot) waar Joden normaal kwamen om te bidden, en elk jaar kwamen met pasen Joden van alle windstreken om er dieren te offeren voor hun god (Jezus ook, trapte stennis en werd opgepakt). Voor Islamieten is op precies dezelfde plek waar Mohammed is verrezen naar de hemel, ik weet eigenlijk niet of het toeval is dat het op dezelfde plaats is, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk...quote:Op dinsdag 18 juli 2006 10:38 schreef -scorpione- het volgende:
De Tempelberg is ook wel een beetje exemplarisch voor de partijen waarmee je te maken hebt. Als Israel het in bezit is mag iedereen er komen en zijn geloof laten zien. Als het in handen is van de moslims dan mogen de joden daar niet bidden en aanbidden. Let wel, die Rotskoepel staat precies op de plek waar volgens de joden de derde tempel gebouwd moet worden en die Al Aqsa moskee staat ook bovenop overblijfselen van joodse tempels. Voor beide is het dus een belangrijke plek zoals onderkend door de joden maar niet door de moslims. Ik vind dit soort dingen belangrijk als ik mensen of groepen mensen moet inschatten.
haquote:Op dinsdag 18 juli 2006 10:48 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Zo hoi, kan jij je niet eerst even inlezen voordat je dit soort vragen gaat stellen?
Moet je soms ook nog vragen wat de Hezbollah is en wat Hamas is?
Ach ja, d'r zijn er hier ook die parallellen trekken tussen Israel en de Nazi's.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 10:40 schreef Autodidact het volgende:
Rot nou 's op met dat plaatje en je anti-islamitische retoriek.
Tenzij ze er samen voor kunnen zorgen dat Hezbollah niet vrolijk verder door kán gaan. Israel probeert het nu op de solo te doen, met alle consequenties als burgerslachtoffers van dien. Dat is een onwenselijke situatie.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 10:40 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ik ben prima op de hoogte. De Libaneze regering daar kan Israel wel mee gaan praten, maar Hezbollah gaat vrolijk verder hoor, dus heeft geen enkel nut.
Ik plaats niets dan de waarheid. En Hezbollah zal het niet ontkennen hoor: hun doel is de vernietiging van Israel. Punt.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 10:51 schreef klez het volgende:
[..]
Ach ja, d'r zijn er hier ook die parallellen trekken tussen Israel en de Nazi's.
Dan kan je bij overduidelijk moslimfascistische organisaties als Hamas en Hezbollah dit soort reacties terug verwachten natuurlijk.
Natuurlijk niet. Maar maakt dat het minder laakbaar? Nee.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 10:46 schreef klez het volgende:
[..]
Dat wordt vanuit een oorlogsloos Nederland vrij vaak gemakkelijk gezegd. Er zijn nooit excuses voor het schenden van de mensenrechten, wel omstandigheden waarin je als overheid gaat schuiven met je prioriteitenlijstje. Dat gebeurt niet alleen in Israel.
Dat weet ik zeker, maar wijzen naar een ander vlakt jezelf nooit uit natuurlijkquote:In de meeste niet-westerse landen staan mensenrechten uberhaupt niet op het prioriteitenlijstje, maar dat weet je natuurlijk wel.
quote:***************************************
Opnieuw zeker 20 doden in Libanon
` Bij Israëlische bombardementen op
Libanon zijn zeker 20 doden gevallen.
Ten oosten van Beiroet werden twee
kazernes getroffen.Daarbij kwamen zeker
5 militairen om;40 raakten gewond.
De Israëlische legerleiding denkt dat
het offensief nog weken zal duren.Een
invasie wordt niet uitgesloten.Volgens
een opiniepeiling steunt een zeer grote
meerderheid van de Israëliërs het
militaire offensief in Libanon.
Een ziekenhuis in Israël werd gisteren
getroffen door een raket van Hezbollah.
Ook Haifa is weer bestookt;daar werd
een appartementencomplex geraakt.Het
totaalaantal doden in Israël is 24.
En wat bedoelt men dan, als men zegt "vernietiging"?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 10:53 schreef -IksRee- het volgende:
Ik plaats niets dan de waarheid. En Hezbollah zal het niet ontkennen hoor: hun doel is de vernietiging van Israel. Punt.
Dat HEBBEN ze net 6 jaar geprobeerd!quote:Op dinsdag 18 juli 2006 10:53 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Tenzij ze er samen voor kunnen zorgen dat Hezbollah niet vrolijk verder door kán gaan. Israel probeert het nu op de solo te doen, met alle consequenties als burgerslachtoffers van dien. Dat is een onwenselijke situatie.
Hoho, volgens mij bedoelt hij het antisemitisme in Spanje en Portugal in de 16e en 17e eeuw. Spinoza als bekendste vluchteling:quote:Op dinsdag 18 juli 2006 10:39 schreef Mwanatabu het volgende:
En het was tevens het land na Duitsland en Polen waar de meeste joden uit op transport gezet zijn wegens a) de uitstekende medewerking met dank aan de calvinistische moraal en b) de accurate administratie. Vlak ook de schofterige behandeling van de teruggekeerde joden niet uit (opvang? oh, was dit úw huis?)
Magoed, dat is vrij irrelevant in de context van "is het een excuus om de mensenrechten dan maar te schenden"?
quote:Spinoza's vader en grootvader waren Portugese joden. Omdat de joodse godsdienst verboden werd in Spanje en Portugal, bekeerden velen zich onder dwang tot het christendom, maar bleven in het geheim aanhanger van het jodendom. Zij werden marranos ('zwijnen') genoemd. Veel van deze joden vluchtten naar de Nederlanden, waar zij welkom waren. De Nederlanden hadden zich onafhankelijk verklaard van de Spaanse overheersers en de godsdienstvrijheid ingevoerd. De eersten kwamen aan in Amsterdam in 1593. Voor 1618 hadden ze al drie synagogen gebouwd. In de Nederlanden mochten zij hun joodse religie dus in openheid belijden.
Met vernietiging bedoelt men... vernietiging. Ophouden te bestaan, verwoesten, je weet wel: vernietiging.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 10:55 schreef Hallulama het volgende:
[..]
En wat bedoelt men dan, als men zegt "vernietiging"?
Ja, dat denk ik ook. Duitsland was immers in de 16e en 17e eeuw al bezig:quote:Op dinsdag 18 juli 2006 10:57 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Hoho, volgens mij bedoelt hij het antisemitisme in Spanje en Portugal in de 16e en 17e eeuw. Spinoza als bekendste vluchteling:
quote:En heeft NL de Joden slecht behandeld?!? Volgens mij waren het de Duitsers die dat deden, NL is altijd het land geweest die de Joden het meest de vrijheid gaf.
En als Israel en libanon samen hezbollah willen aanpakken vallen er zeker geen burgerslachtoffers. Die gasten vuren raketten af om zoveel mogelijk burgerslachtaffers te maken. Net als de hamas.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 10:56 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Dat HEBBEN ze net 6 jaar geprobeerd!![]()
Denk het ook niet nee. Hij is ook de enige minister die dat zegt. Vroeg me alleen af waarom de man zulke uitspraken doet terwijl dat echt niet gaat gebeuren. dat zou een overwinning voor Hizbollah betekenen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 10:48 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Dat kan die Minister wel vinden maar dat zal de defensie top nooit toelaten ben ik bang.
...van... de staat Israël?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 10:57 schreef -IksRee- het volgende:
Met vernietiging bedoelt men... vernietiging. Ophouden te bestaan, verwoesten, je weet wel: vernietiging.
Ja, de Duitsers behandelden Joden slecht, en in Nederland ging dat vaak beter. Joden konden voor antisemitisme vluchten naar Nederland, zoals de Joden van Iberisch schiereiland deden.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 10:59 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik ook. Duitsland was immers in de 16e en 17e eeuw al bezig:
[..]
![]()
Nee, ze gaan de staat Israel opheffen en laten de burgers lopenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:01 schreef Hallulama het volgende:
[..]
van... de staat Israël?
Dus niet de inwoners, of wel?
Het ging over WOII.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:02 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ja, de Duitsers behandelden Joden slecht, en in Nederland ging dat vaak beter. Joden konden voor antisemitisme vluchten naar Nederland, zoals de Joden van Iberisch schiereiland deden.
Ik geloof zeker dat Israel afentoe de fout is in gegaan, hoewel ik me genoeg situaties kan voorstellen waarin je het redden van mensenlevens niet voor het respecteren van mensenrechten laat gaan. Dat kunnen wij niet goed beoordelen vanaf hier.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 10:54 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Maar maakt dat het minder laakbaar? Nee.
Tevens: als Israël die 20 jaar dat er niet op afschuwelijke en wanhopige wijze werd geprobeerd aandacht te trekken en burgerslachtoffers te maken iets constructiefs had gedaan met de mensenrechtensituatie in de kampen ipv ze mbv christelijke milities aan te laten vallen, dan was Israël nu gevrijwaard geweest van een hoop onzin en een echt lichtend voorbeeld geweest van verlichte politiek. Het is maar wel masker je op wíl zetten ook.
Prioriteiten stellen gebeurt bewust. als daarin met mensenlevens/rechten gesteggeld wordt, dan ben je gewoon fout bezig, bewust. Er zijn altijd andere opties.
[..]
Dat weet ik zeker, maar wijzen naar een ander vlakt jezelf nooit uit natuurlijk
Nee.quote:
Altijd, als in.....altijd.quote:NL is altijd het land geweest die de Joden het meest de vrijheid gaf.
Hoe kan het, denk je, dat er in Iran tienduizenden Joden zonder problemen kunnen leven?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:02 schreef -IksRee- het volgende:
Nee, ze gaan de staat Israel opheffen en laten de burgers lopen
Maak je geen illusies: de Hezbollah wil alle joden de Middelandse zee in drijven (letterlijk).
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:01 schreef Hallulama het volgende:
[..]
...van... de staat Israël?
Dus niet de inwoners, of wel?
Dat snap ik dus ook niet.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:03 schreef klez het volgende:
[..]
Het geweeklaag van mensen hier over het handelen van Israel door mensen die in andere posts het handelen van organisaties als Hamas en Hezbollah proberen goed te praten, kunnen we alleen maar als buitengewoon hypocriet bestempelen.
Vraag het hem zelf eens.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:03 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Nee.
[..]
Altijd, als in.....altijd.
Ik vind de Israelische acties helemaal niet bij voorbaat "disproportioneel". Daar kun je wel een discussie over voeren.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:03 schreef DustPuppy het volgende:
Israël daarentegen voert een volledige disproportionele oorlog tegen het Libanese volk waarbij ze rucksichtlos civiele gebieden bombarderen.
Allebei net zo fout. Goed je kunt discuseren over wat 'the lesser evil' is, maar feit blijft dat ze allebei slecht bezig zijn.
Ja, het klinkt best suf, maar wat ik heb begrepen, gaat het officieel om de illegaliteit van de staat Israël (dus om het exclusief toebedelen van stukken grond slechts voor Israëliërs), en niet over het feit of er wel of geen joden in het Midden-Oosten mogen wonen. Joden wonen al eeuwen lang in het Midden-Oosten, en dat kan en mag gewoon.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:04 schreef klez het volgende:
Vandaar die raketten. Die raken alleen de "staat".
Vanwege het feit dat die staat nog niet zo'n chaos is als daar.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:03 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Hoe kan het, denk je, dat er in Iran tienduizenden Joden zonder problemen kunnen leven?
quote:Nog achtergebleven Joodse gezinnen ontvluchten steeds vaker Iran de laatste jaren, omdat de Joden er vaak van worden beschuldigd, dat ze voor Israël spioneren. Het is de Joden in Iran verboden naar Israël te immigreren. Ze moeten derhalve vaak via ondergrondse organisaties het land uit worden gesmokkeld.
Ik denk van wel. De burgers van Zuid-Libanon verdienen het niet om opgesloten te zitten aan het front. Dat kan je gewoon niet maken. Hezbollah verdient de volle laag, maar geef de burgers de kans te vertrekken.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:05 schreef klez het volgende:
[..]
Ik vind de Israelische acties helemaal niet bij voorbaat "disproportioneel". Daar kun je wel een discussie over voeren.
Je weet ook dat er een joodse minister in het Iraanse parlement zetelt?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:07 schreef -IksRee- het volgende:
Vanwege het feit dat die staat nog niet zo'n chaos is als daar.
Hezbollah wil alle joden eruit hebben, dat zeggen ze zelf.
Kan je wel gaan miereneuken over dat het misschien wel eens bla bla, maar dat is NIET de doelstelling van Hezbollah.
Verder worden de joden in Iran zwaar gediscrimineerd:
Ik denk dat het over 300 voor Christus ging. Echt waar.quote:
Hoe zou je Hezbollah en burgers uit elkaar willen houden?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:08 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ik denk van wel. De burgers van Zuid-Libanon verdienen het niet om opgesloten te zitten aan het front. Dat kan je gewoon niet maken. Hezbollah verdient de volle laag, maar geef de burgers de kans te vertrekken.
Dat lijkt me erg sterk.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:08 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Je weet ook dat er een joodse minister in het Iraanse parlement zetelt?
wat heeft ditquote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:02 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Nee, ze gaan de staat Israel opheffen en laten de burgers lopen
Maak je geen illusies: de Hezbollah wil alle joden de Middelandse zee in drijven (letterlijk).
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:06 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ja, het klinkt best suf, maar wat ik heb begrepen, gaat het officieel om de illegaliteit van de staat Israël (dus om het exclusief toebedelen van stukken grond slechts voor Israëliërs), en niet over het feit of er wel of geen joden in het Midden-Oosten mogen wonen. Joden wonen al eeuwen lang in het Midden-Oosten, en dat kan en mag gewoon.
Maar natuurlijk, in het heetst van de strijd, worden mensen emotioneel, en drijft men elkaar het liefst de zee in, wat overigens een luxe is met dit weer
Ik denk het niet, toen was Nederland namelijk geen veilige plek voor Joden, in tegenstelling tot Nederland in de 16e en 17e eeuw.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:08 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Ik denk dat het over 300 voor Christus ging. Echt waar.
Blijft een feit.quote:
Nou gaat uw gang zou ik zeggen. Even teruggrijpend op een vorige reactie van mij.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:05 schreef klez het volgende:
Ik vind de Israelische acties helemaal niet bij voorbaat "disproportioneel". Daar kun je wel een discussie over voeren.
Graag je reactie hierop dan.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 07:46 schreef DustPuppy het volgende:
Ik snap ook niet precies waarom Beirut gebombadeerd moet worden?
Hezbollah is voornamelijk in het zuiden actief. Beirut ligt in het noorden.
Of zouden ze een lesje strategisch oorlogsvoeren van de amerikanen hebben gehad?
"We're being attacked from over there, so we'll bomb them over here"
Zoiets?
Volkomen terecht.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:09 schreef Slayage het volgende:
Echt die Amerikanen weer heh. Evacuees een rekening opstruren![]()
http://news.netscape.com/(...)cuation-from-beirut/
Niet echt in vrijheid hè?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:03 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Hoe kan het, denk je, dat er in Iran tienduizenden Joden zonder problemen kunnen leven?
bronquote:Contacts with Jews outside Iran
Jews in Iran are not allowed to communicate with Jewish groups outside of Iran unless the group is opposed to the existence of Israel, such as Neturei Karta. Limited cultural contacts are also allowed, such as the March 2006 Jewish folk dance festival in Russia, in which a female team from Iran participated.
Discrimination
Like other religious minorities in Iran, Jews suffer from officially sanctioned discrimination, particularly in the areas of employment, education, and housing. They may not occupy senior positions in the government or the military and are prevented from serving in the judiciary and security services and from becoming public school heads.
dus ga je maar preventief bombarderenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:08 schreef klez het volgende:
[..]
Hoe zou je Hezbollah en burgers uit elkaar willen houden?
Hoe gaat dat bij Nederland dan? Is daar gewoon een potje voor?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:09 schreef Slayage het volgende:
Echt die Amerikanen weer heh. Evacuees een rekening opstruren![]()
http://news.netscape.com/(...)cuation-from-beirut/
Als je burgers de kans geeft om te vluchten kun je dat onderscheid maken want alleen Hezbollah-strijders en hun sympatisanten zullen aan het front blijven. Door de burgers tussen Hezbollah te laten lopen, zoals nu gebeurt, kun je inderdaad moeilijk zien wie nou wie is. Dat is dus een grove fout die ze gemaakt hebben.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:08 schreef klez het volgende:
[..]
Hoe zou je Hezbollah en burgers uit elkaar willen houden?
quote:
Het Libanese leger heeft enkele divisie's die trouw zijn aan Hezbollah. Misschien heeft het daar mee te maken?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:12 schreef Slayage het volgende:
Waarom bombareren ze nu eigenlijk de barakken van het Libanese leger? Zijn de Hezbollah targets op ofzo?
Zal allemaal best hoor, maar een minister kan niet in het parlement zitten. Een parlement bestaat uit gekozen volsvertegenwoordigers, de wetgevende macht, die de uitvoerende macht, ministers, moeten controleren.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:12 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Zoek maar op, op Google: "Maurice Motamed"
De afgelopen dagen hebben meer dan 100.000 Libanezen het land ontvlucht bron. Dat gebeurde nadat Israël hen waarschuwde voor bombardementen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:08 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Ik denk van wel. De burgers van Zuid-Libanon verdienen het niet om opgesloten te zitten aan het front. Dat kan je gewoon niet maken. Hezbollah verdient de volle laag, maar geef de burgers de kans te vertrekken.
Lijkt me wel ja.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:12 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Hoe gaat dat bij Nederland dan? Is daar gewoon een potje voor?
Net of die zo serieus wordt genomen. De enige reden waarom joden daar rustig kunnen leven is omdat de moslims nog niet genoeg macht hebben ze eruit te schoppen. Doen ze dat namelijk wel dan krijgen ze flinke ruzie met de VS en Israel (en die papieren organisatie genaamd VN).quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:08 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Je weet ook dat er een joodse minister in het Iraanse parlement zetelt?
Wat die discriminatie betreft, dat is natuurlijk de discriminatie van "de dag".
Doe niet zo naief. Denk je dan echt dat de Hezbollah lekker blijft staan?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:12 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Als je burgers de kans geeft om te vluchten kun je dat onderscheid maken want alleen Hezbollah-strijders en hun sympatisanten zullen aan het front blijven. Door de burgers tussen Hezbollah te laten lopen, zoals nu gebeurt, kun je inderdaad moeilijk zien wie nou wie is. Dat is dus een grove fout die ze gemaakt hebben.
Okay, misschien zag ik het iets te rooskleurig, maar nog steeds:quote:
hahahahahahahahahahaha, iddquote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:16 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Doe niet zo naief. Denk je dan echt dat de Hezbollah lekker blijft staan?
Daar geloof ik helemaal niets van. Die verstoppen zich tussen burgers en komen weer terug als het IDF zich teruggetrokken heeft.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:12 schreef Autodidact het volgende:
[..]
want alleen Hezbollah-strijders en hun sympatisanten zullen aan het front blijven.
Idd, momenteel willen ze met operatie Just Reward een bufferzone maken in Libanon. Ik ben voor, mits beheerd door de VN en op de grens tussen Libanon en Israel met een even grote buffer aan beide zijden. Het is geen permanente oplossing maar het levert wel rust op in de regio.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:16 schreef damian5700 het volgende:
Goedemorgen.
Ik kan sowieso geen partij kiezen voor terroristische organisaties, maar dat betekent niet automatisch dat ik 'voor Israël ben'.
Het is een feit dat Israël ongekend hard en medogenloos terugslaat na aanleiding van acties van Hezbollah, maar in verhouding zijn de acties tegen Hamas in Gaza een stuk geringer.
Waarom dat verschil? Netanyanu vertelde gisteren in de uitzending van Nova, dat het allang niet enkel meer gaat om de vrijlating van de ontvoerde militairen. Het is een veiligheidsprobleen geworden, omdat nu bekend is geworden, dat Hezbollah 12.000 raketten op Israël gericht heeft staan die zij te pas en onpas op civiele doelen in israël afschiet. Het doel van Israël is nu het tandenloos maken van Hezbollah. Wrang blijft natuurlijk, dat de ontwikkeling van de Libanese samenleving, het liberaliseringsproces en de economie grote klappen krijgen die hen 50 jaar terug in de tijd werpen.
Sterker, ze gaan er naartoe. Wat denk je dat Abou Jahjah daar gaat doen? Als ze niet blijven staan, hebben ze de oorlog al verloren en ís er al een bufferzone.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:16 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Doe niet zo naief. Denk je dan echt dat de Hezbollah lekker blijft staan?
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:19 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Idd, momenteel willen ze met operatie Just Reward een bufferzone maken in Libanon. Ik ben voor, mits beheerd door de VN en op de grens tussen Libanon en Israel met een even grote buffer aan beide zijden. Het is geen permanente oplossing maar het levert wel rust op in de regio.
Vooralsnog wil Israël daar nog niet aan. Begrijpelijk, want ze wil eerst Hezbollah een zo groot mogelijke klap brengen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:19 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Idd, momenteel willen ze met operatie Just Reward een bufferzone maken in Libanon. Ik ben voor, mits beheerd door de VN en op de grens tussen Libanon en Israel met een even grote buffer aan beide zijden. Het is geen permanente oplossing maar het levert wel rust op in de regio.
ik heb al eerder aangegeven dat de islamitische cultuur er één is van 'exclusion', extreme exclusion welteverstaan. Als ze dat nu eens uit hun normen en waarden schoppen dan denk ik dat de islam al veel breder geaccepteerd zal worden. Nu maak je het niet-moslims wel heel moeilijk. Ook wordt het wel erg verleidelijk om de islam in zijn geheel uit te schakelen als men teveel geluiden hoort over een groot islamitisch rijk en jihad etc. Daar zou men daar in het M-O eens over moeten nadenken.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:18 schreef Hallulama het volgende:
"Geen enkele "minderheid" heeft het prettig onder dit regime. Bahai's zijn van de religieuze minderheden het hardst getroffen, omdat ze een vrijwel rechteloze positie hebben. Grootste groep "slachtoffers" van dit regime is de "meerderheid" zelf trouwens!"
Dat laatste zeker.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:03 schreef klez het volgende:
[..]
Ik geloof zeker dat Israel afentoe de fout is in gegaan, hoewel ik me genoeg situaties kan voorstellen waarin je het redden van mensenlevens niet voor het respecteren van mensenrechten laat gaan. Dat kunnen wij niet goed beoordelen vanaf hier.
Wat wel overduidelijk is dat de Israelis te maken hebben met vijanden die overduidelijk schijt aan al dit soort overwegingen hebben. Het geweeklaag van mensen hier over het handelen van Israel door mensen die in andere posts het handelen van organisaties als Hamas en Hezbollah proberen goed te praten, kunnen we alleen maar als buitengewoon hypocriet bestempelen.
Misschien is het een idee om die eerder gegeven link van mij in de OP te zetten over Israels taktiek. Daarin staat dit namelijk heel duidelijk en ook waarom Israel deze taktiek eigenlijk standaard gebruikt.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:19 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Nou, als de vluchtwegen naar het Noorden niet opgeblazen waren, konden de burgers vluchten en blijft er weinig over om je tussen te verstoppen....Burgers van Zuid-Libanon zijn nu genoodzaakt daar te blijven en schuilen in kindercrèches etc. waar de Hezbollah zich inderdaad makkelijk kan verschuilen!quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:19 schreef klez het volgende:
[..]
Daar geloof ik helemaal niets van. Die verstoppen zich tussen burgers en komen weer terug als het IDF zich teruggetrokken heeft.
Is ook zo, maar ik denk dat als je rekening houdt met de emoties die spelen, en niet alles even serieus neemt (men roept dat niets mag, maar uiteindelijk kan alles), dat je dan een aantal nuances zal ontdekken welke één en ander toch wel in een ander daglicht stellen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:23 schreef -scorpione- het volgende:
ik heb al eerder aangegeven dat de islamitische cultuur er één is van 'exclusion', extreme exclusion welteverstaan. Als ze dat nu eens uit hun normen en waarden schoppen dan denk ik dat de islam al veel breder geaccepteerd zal worden. Nu maak je het niet-moslims wel heel moeilijk. Ook wordt het wel erg verleidelijk om de islam in zijn geheel uit te schakelen als men teveel geluiden hoort over een groot islamitisch rijk en jihad etc. Daar zou men daar in het M-O eens over moeten nadenken.
ik vind het nog wel meevallen eerlijk gezegd vergelijk het is met operation Deliberate Force in 1995 in Bosnie dat was een stuk heviger hoor, als Belgie een stel Nederlandse soldaten overvalt de helft dood en de andere helft meeneemt naar huis voor vlaamse frieten dan staan er morgen Leopard2 gevechtstanks Brussel kapot te schietenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:16 schreef damian5700 het volgende:
Goedemorgen.
Ik kan sowieso geen partij kiezen voor terroristische organisaties, maar dat betekent niet automatisch dat ik 'voor Israël ben'.
Het is een feit dat Israël ongekend hard en medogenloos terugslaat na aanleiding van acties van Hezbollah,
Een grondoffensief staat toch in geen verhouding tot een luchtoffensief, dat heeft Irak ons toch laten zien?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:29 schreef sp3c het volgende:
het verbaasd me echt dat er nog geen Israelisch grondoffensief aan de gang is, ze hebben wegen, bruggen (verkeersknooppunten), energiecentrales, tvstations (communicatie) en vliegvelden en barakken (versterkingen) gebombardeerd ... dat wijst erop dat er een grondoffensief aan zit te komen maar behalve voorbereidende artilleriebeschietingen die nu al een week duren is er nog helemaal nix gebeurt
Gisteren kwam mij ter ore dat er weldegelijk aanwijzingen zijn dat een grondoffensief bij deze strategie hoort. Het gebied in het zuiden is compleet van de rest van Libanon afgesneden door de acties van Israël.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik vind het nog wel meevallen eerlijk gezegd vergelijk het is met operation Deliberate Force in 1995 in Bosnie dat was een stuk heviger hoor, als Belgie een stel Nederlandse soldaten overvalt de helft dood en de andere helft meeneemt naar huis voor vlaamse frieten dan staan er morgen Leopard2 gevechtstanks Brussel kapot te schieten
het verbaasd me echt dat er nog geen Israelisch grondoffensief aan de gang is, ze hebben wegen, bruggen (verkeersknooppunten), energiecentrales, tvstations (communicatie) en vliegvelden en barakken (versterkingen) gebombardeerd ... dat wijst erop dat er een grondoffensief aan zit te komen maar behalve voorbereidende artilleriebeschietingen die nu al een week duren is er nog helemaal nix gebeurt
sterker nog ik vind het helemaal niet zo slim dat ze het zo op hun gemakje aan het doen zijn, Hezbollah zal nu wel weg zijn en zodra Israel er weer mee ophoud dan komen ze terug met hun vlaggetjes, parades en kraaien ze weer victorie dan begint het hele spelletje weer overnieuw
daar ben ik ook voor, maar dan wel een VN macht die sterk genoeg en voldoende gemachtigd is om naar beide kanten uit te halen als er iemand wat fout doetquote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:19 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
natuurlijk zijn er aanwijzingen, kijk alleen maar naar de geraakte doelen en je kunt op je vingers natellen wat men van plan isquote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:33 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Gisteren kwam mij ter ore dat er weldegelijk aanwijzingen zijn dat een grondoffensief bij deze strategie hoort. Het gebied in het zuiden is compleet van de rest van Libanon afgesneden door de acties van Israël.
Zelfs hulporganisaties kunnen het getroffen gebied niet bereiken en de mensen daar zitten als ratten in de val.
Ik kan me niet herinneren, dat heel Belgrado in een grote krater veranderde.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:29 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik vind het nog wel meevallen eerlijk gezegd vergelijk het is met operation Deliberate Force in 1995 in Bosnie dat was een stuk heviger hoor
alsof de hezbollah zich door iets of iemand zich laat gezeggen. Alleen door middel van geweld kan je ze op de knieen krijgen. kwaad met kwaad bestrijden.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:34 schreef sp3c het volgende:
[..]
daar ben ik ook voor, maar dan wel een VN macht die sterk genoeg en voldoende gemachtigd is om naar beide kanten uit te halen als er iemand wat fout doet
maar daar klemt al meteen de schoen je hebt een flinke eenheid nodig om de Israeli's van je af te kunnen houden als dat moet en voor minder zal Hezbollah het niet doen denk ik
ik snap hem niet?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:31 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Een grondoffensief staat toch in geen verhouding tot een luchtoffensief, dat heeft Irak ons toch laten zien?
ja allicht maar als je oorlog wil voeren zul je daar ook de gevolgen van moeten dragen, beetje lukraak bombarderen los je nix mee op en je kunt het niet volhouden ook want vliegtuigen en hun bommen zijn nogal duur zeker als je ze op raketwerpers uit WO2 en halflege gebouwen gaat smijtenquote:Als Israël over de grond Libanon binnentrekt verandert Libanon straks ook in IED Country
Belgrado ligt dan ook niet in Bosniequote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:36 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ik kan me niet herinneren, dat heel Belgrado in een grote krater veranderde.
Irak is geen mal wat voor elk conflict gebruikt kan worden. De omstandigheden, gebeurtenissen, strijdkrachten, etc. zijn niet dezelfde.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:31 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Een grondoffensief staat toch in geen verhouding tot een luchtoffensief, dat heeft Irak ons toch laten zien?
Als Israël over de grond Libanon binnentrekt verandert Libanon straks ook in IED Country
Ik denk dat het hun wel tegenvalt dat ze nu ook aandacht krijgen nadat ze die 2 soldaten hebben ontvoerd. Zoveel acties hadden ze niet verwacht denk ik. Dat die bruggen aan gort zijn zal hun niet zoveel uit maken.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:38 schreef sp3c het volgende:
denk niet dat Hezbollah heel erg onder de indruk is tot nu toe iig
Wanneer je hun arsenaal raketten decimeert en hen opjaagt buiten een effectieve zone voor raketaanvallen is het een papieren tijger met doelen die ze überhaupt niet kan nastreven.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:37 schreef TheShadow het volgende:
[..]
alsof de hezbollah zich door iets of iemand zich laat gezeggen. Alleen door middel van geweld kan je ze op de knieen krijgen. kwaad met kwaad bestrijden.
true ... maar ze zullen hun leven geven om een ongerichte raket richting israel te kunnen versturen!quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:44 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Wanneer je hun arsenaal raketten decimeert en hen opjaagt buiten een effectieve zone voor raketaanvallen is het een papieren tijger met doelen die ze überhaupt niet kan nastreven.
geen ideequote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:39 schreef Hallulama het volgende:
sp3c, in hoeverre verschilt Israëlische grondtroepen in Libanon van Amerikaanse grondtroepen in Irak? Krijgen de Israëliërs het makkelijker, of juist niet? En waarom?
Israel denkt iig van wel als je kijkt naar de doelen die ze beschietenquote:Denk je dat er nu een stroom van vrijheidsstrijders/terroristen naar Libanon op gang komt? Waarom wel, waarom niet?
Het was het leger van Milosevic, remember?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
Belgrado ligt dan ook niet in Bosnie
Damascus is ook nog niet geraakt
Japan is doodsbang voor de raketten van Noord-Korea.... Wat zal dat ons nog brengen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:50 schreef damian5700 het volgende:
Er is wel een vergelijking te maken met de raketten van Hezbollah met gebeurtenissen in het verleden. Nee, ik begin niet over de Tweede Wereldoorlog.
Ik bedoel het stationeren van raketten door de USSR in Cuba waar de Verenigde Staten natuurlijk niet bijzonder happy over waren en wat bijna een atoomoorlog veroorzaakte.
Goeie vraag, het is sowiezo een trede lager op de maatschappelijke ladder. Een hellend vlak waarlangs het systeem zijn objectiviteit aan het verliezen is. Waarbij het middel erger wordt dan de kwaal.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 09:37 schreef Doderok het volgende:
Even een algemene vraag:
Vindt niemand het vreemd dat het gedrag van een terroristische organisatie de maatstaf is geworden waaraan velen de acties van een democratische staat toetsen? Niet alleen in het geval van Israël, ook bij de VS en Guantanamo zie je dit verschijnsel. Gaan we in de toekomst de politie beoordelen aan de hand van het gedrag van criminelen? Bij moordonderzoeken mogen ze verdachten in elkaar slaan?
Ik denk dat het andersom ook geldt, dat Israëlische soldaten erg gemotiveerd zijn voor het behoud van hun staat. De Zesdaagse oorlog en de Jom Kippoeroorlog liet dat al blijken.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:46 schreef TheShadow het volgende:
[..]
true ... maar ze zullen hun leven geven om een ongerichte raket richting israel te kunnen versturen!
GroenLinks kan natuurlijk niet wachten tot de Nederlandse strijdkrachten Israel eens en voor altijd van de aarde laten verdwijnen. Wat een * zie notes * tuig is dat toch ook bij die club...quote:GroenLinks wil een spoeddebat over de crisis in het Midden-Oosten, waarvoor de kamer teruggeroepen moet worden van vakantie.
Een ander voorstel?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:51 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Goeie vraag, het is sowiezo een trede lager op de maatschappelijke ladder. Een hellend vlak waarlangs het systeem zijn objectiviteit aan het verliezen is. Waarbij het middel erger wordt dan de kwaal.
Kijk bijvoorbeeld eens na alle terroristische maatregelen die er genomen zijn met omgekeerd de beperking van vrijheden van de burger.
Angst als raadgever? Oeps!quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:51 schreef _The_General_ het volgende:
Japan is doodsbang voor de raketten van Noord-Korea.... Wat zal dat ons nog brengen.
Hun reactie bleef dan ook niet lang uit.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:51 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Japan is doodsbang voor de raketten van Noord-Korea.... Wat zal dat ons nog brengen.
quote:De Japanse premier Koizumi zei maandag dat zijn land 'hard' zal reageren als Noord-Korea de raket afschiet. ,,Ik hoop nog steeds dat ze het niet zullen doen, maar als zij niet naar ons luisteren en als zij een raket lanceren, zal Japan harde actie ondernemen in overleg met de Verenigde Staten'', aldus Koizumi. Wat voor actie Japan van plan is te nemen, zei de premier niet. ,,Ik denk dat het beter is dat in dit stadium niet naar buiten te brengen.''
daar hoopten ze juist op, kunnen ze de slachtofferrol aanmeten, als Bin Laden nu nog een audiotape maakt die moslims oproept naar Libanon te komen om te vechten dan zijn ze helemaal geslaagd (mits die moslims ook echt komen)quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:44 schreef TheShadow het volgende:
[..]
Ik denk dat het hun wel tegenvalt dat ze nu ook aandacht krijgen nadat ze die 2 soldaten hebben ontvoerd. Zoveel acties hadden ze niet verwacht denk ik. Dat die bruggen aan gort zijn zal hun niet zoveel uit maken.
ik geloof niet dat ze zich verschuilen tussen de burgers, zolang er nog geen grondtroepen de grens over rollen kunnen ze gewoon in hun schuttersputjes langs de grens blijven zitten (nu ja met die artilleriebeschieting zullen ze zich wat teruggetrokken hebben neem ik aan) want Israel gaat echt geen kleine groepjes bad guys bombarderen met dure gps guided bommen want daar hebben ze gewoon geen geld voor of ze moeten heel erg hoog op de ladder staan.quote:Ze hopen op zoveel mogelijk slachtoffers onder de burgers. . . dat maken ze mogelijk door zich te verschuilen in gebouwen waar ook veel burgers zijn.
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:57 schreef Hallulama het volgende:
[..]
No problem:
Overtoomse Veld gaat op de schop
het leger van Karadzicquote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:48 schreef Slayage het volgende:
[..]
Het was het leger van Milosevic, remember?
Ken jij het verschil tussen symptoombestrijding en oorzaakbestrijding?quote:
Eigenlijk niet.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 09:10 schreef Sapientiea het volgende:
[..]
Morgen!
Trouwens de topic start zegt: Gaza crisis......denk dat we daar al een beetje voorbij zijn niet?
Die structuur van het Joegoslavische leger en Joegoslavie als staat was wel vreemd ja.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
het leger van Karadzic
en ik zit liever nu in Beiroet dan toen in Pale
wat dat betreft zijn er best wat paralellen, Karadzic (republika Srpska = Libanon) had ook een leger (BSA = Hezbollah) dat niet naar hem luisterde maar naar het buurland (Servie Montenegro = Syrie)
Ken jij het verschil tussen Wouter Bos en iemand met wel voldoende capaciteiten om na te kunnen denken?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:02 schreef Hallulama het volgende:
[..]
Ken jij het verschil tussen symptoombestrijding en oorzaakbestrijding?
Tussen repressief en preventief?
Momentopnamen en root cause analysis?
Dan weet je dat dit soort zaken JUIST belangrijk zijn.
Niet iets om luchtig over te doen, IMHO.
Als je het tijdsbestek van de stichting van Israel (60 jaar geleden) met een jaar of 50 uitbreidt, staat het bestaansrecht van alle staten aldaar zo ongeveer ter discussie.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:02 schreef Hallulama het volgende:
Overigens, uiteraard kan de staat Israël niet meer weg, daarvoor is het nu te laat, en dat zouden de haantjes in het Midden-Oosten ook maar eens moeten inzien. Sommigen doen dat ook, vandaar dat Fatah dat referendum heeft uitgeschreven voor de erkenning van de staat Israël volgens de grenzen van 1967, a.s. 26 juli.
Joegoslavie bestond op dat moment niet meer als staat, Servie Montenegro is uberhaupt niet aangevallen in 1995 het ging puur om Bosnie dat in oorlog was met de Servische republiekquote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:07 schreef Slayage het volgende:
[..]
Die structuur van het Joegoslavische leger en Joegoslavie als staat was wel vreemd ja.
die ontvoering is de druppelquote:Die bombardementen waren ook het gevolg van een bloederige jarenlange burgeroorlog en als je dat vergelijk met wat de aanleiding voor dit zooitje is. Een ontvoering![]()
Disproportionaliteit ten top idd. Probleem is dus dat Israël weinig anders kán reageren, want dan zitten er morgen nog 50 soldaten aan de ketting bij Hamas en Hezbollah en volgende week het driedubbele, inclusief lynch- en onthoofdingsfilmpjes met een beetje pech. Dat zou het draagvlak onder de Israëlische bevolking voor gewapende aanwezigheid niet echt vergroten, maw: het probleem houdt zichzelf in stand: om de aanwezigheid en acties van het leger te rechtvaardigen zijn er legeracties nodig.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:07 schreef Slayage het volgende:
[..]
Die structuur van het Joegoslavische leger en Joegoslavie als staat was wel vreemd ja.
Die bombardementen waren ook het gevolg van een bloederige jarenlange burgeroorlog en als je dat vergelijk met wat de aanleiding voor dit zooitje is. Een ontvoering![]()
Het verschil met die andere staten, die uiteraard ook op dubieuze wijze zijn gesticht is natuurlijk dat de staat Israel niet gerund wordt door de plaatse bevolking zoals het geval met die andere landen, maar door een groep mensen, die uit Europa en de VS zijn aan komen varen. Een wezenlijk verschil.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:12 schreef klez het volgende:
[..]
Als je het tijdsbestek van de stichting van Israel (60 jaar geleden) met een jaar of 50 uitbreidt, staat het bestaansrecht van alle staten aldaar zo ongeveer ter discussie.
Imo een nondiscussie. En in de ogen van de VN ook, btw.
True, het voorstel is dus om de strijd op meerdere fronten te strijden. Militair/politiek en sociaal/maatschappelijk.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:07 schreef TheShadow het volgende:
Als je afgeeft op de huidige gang van zaken moet je met een voorstel komen dat jouw goedkeuring wel weg kan dragen. (vergeet WB ook altijd)
Als je alleen een analyse uitvoerd om daar vervolgens weinig mee te doen, had voor voor dat geld beter naar de efteling kunnne gaan.
In zoveel landen ligt de regering bij een uitheemse elite of minderheid. Met wat meer tijdsdiepte is dan niets meer geldig.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:19 schreef Slayage het volgende:
[..]
Het verschil met die andere staten, die uiteraard ook op dubieuze wijze zijn gesticht is natuurlijk dat de staat Israel niet gerund wordt door de plaatse bevolking zoals het geval met die andere landen, maar door een groep mensen, die uit Europa en de VS zijn aan komen varen. Een wezenlijk verschil.
Die ontvoering was de aanleiding. Vlak daarna begonnen de bombardementen op het vliegveld en bruggen enz enz De Hezbollah was toen nog niet begonnen met die Katoesjas.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:15 schreef sp3c het volgende:
die ontvoering is de druppel
bovendien worden hier Israelische burgers zelf aangevallen en had de NATO in 1995 behalve wat peacekeepers weinig met Bosnie te maken, dan kan ik me voorstellen dat de Israeli's wat sneller naar de wapens grijpen maar Deliberate Force was echt wel veel heviger dan wat er nu in Libanon gebeurt (dat was het punt wat ik probeerde te maken op de opmerking dat wat Israel doet zo ongekend hard is oid)
Geloof je het zelf? De Palestijnen komen uit het hele Midden-Oosten. Slechts 10% van de Palestijnen in de bezette gebieden komt van het grondgebied waar nu Israel gevestigd is.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:19 schreef Slayage het volgende:
[..]
Het verschil met die andere staten, die uiteraard ook op dubieuze wijze zijn gesticht is natuurlijk dat de staat Israel niet gerund wordt door de plaatse bevolking zoals het geval met die andere landen, maar door een groep mensen, die uit Europa en de VS zijn aan komen varen. Een wezenlijk verschil.
Denk je nou echt dat het ALLEEN om de ontvoering gaat? Het is gewoon een optelsom en het is de ontvoering nu ontstegen doordat blijkt dat zoveel raketten op scherp staan op Israel.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:23 schreef Slayage het volgende:
[..]
Die ontvoering was de aanleiding. Vlak daarna begonnen de bombardementen op het vliegveld en bruggen enz enz De Hezbollah was toen nog niet begonnen met die Katoesjas.
Blijft ongekend hard voor een ontvoering.
Hangt er vanaf hoe je 't ziet.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:23 schreef Slayage het volgende:
Die ontvoering was de aanleiding. Vlak daarna begonnen de bombardementen op het vliegveld en bruggen enz enz De Hezbollah was toen nog niet begonnen met die Katoesjas.
Dat geloof ik. Ik kan me niet voorstellen, dat de enige actie een disproportionele kan zijn. Er zijn in het verleden ook veel swaps geweest met de Israelisch. Dat de Hezbollah daar een punt van maakt van al die Palestijnen in de gevangenis snap ik ook wel, wellicht is het misbruik, maar het is wel een voedingsboding voor veel conflicten.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:18 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
Disproportionaliteit ten top idd. Probleem is dus dat Israël weinig anders kán reageren
Hezbollah is al 6 jaar bezig met die katjoesjasquote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:23 schreef Slayage het volgende:
[..]
Ja, en de raketten die al zo'n 15 jaar worden afgeschoten vanuit zuid Libanon.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:24 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat het ALLEEN om de ontvoering gaat? Het is gewoon een optelsom en het is de ontvoering nu ontstegen doordat blijkt dat zoveel raketten op scherp staan op Israel.
Je ziet zelfs de Hezbollah strijders weg rennen. Waarom wacht hij zo lang met vuren ?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:28 schreef echt het volgende:
Hezbolla Rocket Launcher Gets Bombed:
http://www.flurl.com/item(...)Gets_Bombed_u_160029
Kijk Meki, daarom krijg je dus burgerslachtoffers als die lui dit in wijken doen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:28 schreef echt het volgende:
Hezbolla Rocket Launcher Gets Bombed:
http://www.flurl.com/item(...)Gets_Bombed_u_160029
owwww dat is hij zij vooroodeelquote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:49 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Kijk Meki, daarom krijg je dus burgerslachtoffers als die lui dit in wijken doen.
Wat moet Israel dan? Die raketten maar gewoon laten komen?
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/5189988.stmquote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:44 schreef sp3c het volgende:
schijnen een aantal Franse marineschepen met helikopters en pantservoertuigen (en tanks naar het schijnt) aan boord onder weg te zijn voor de evacuaties maar ik vind geen link
[afbeelding]
Wat is jou oplossingsvoorstel, einstein?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:23 schreef Slayage het volgende:
[..]
Wat meertijdsdiepte?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:22 schreef Mwanatabu het volgende:
[..]
In zoveel landen ligt de regering bij een uitheemse elite of minderheid. Met wat meer tijdsdiepte is dan niets meer geldig.
Dit blijf jij herhalen hier op het forum. Waar haal jij dit vandaan? Naar schatting 800.000 Palestijnen zijn van huis en haard verdreven toen Israel gevestigd werd.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:23 schreef klez het volgende:
[..]
Geloof je het zelf? De Palestijnen komen uit het hele Midden-Oosten. Slechts 10% van de Palestijnen in de bezette gebieden komt van het grondgebied waar nu Israel gevestigd is.
Nu niet meer nee. Daar begon het wel mee.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:24 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat het ALLEEN om de ontvoering gaat? Het is gewoon een optelsom en het is de ontvoering nu ontstegen doordat blijkt dat zoveel raketten op scherp staan op Israel.
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:56 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat is jou oplossingsvoorstel, einstein?
Israel trok zich terug uit de bezette gebieden, en uit Libanon, maar de Hezbolla gaat verder met raketten, ontvoeringen en aanslagen.
Hezbolla schiet al JAREN raketten af op noordisrael.
En dan kom jij met neee, hezbolla schiet pas recent..
Je bent écht een middenoostenspecialist niet?
Het is net zo goed Israel die een "zuivere" staat wil hebben, jij en ik zullen er niet inkomen om religieuze redenen. Wat mij betreft, ik hang geen van beide religies aan, is het land niet van "een volk" en is het al helemaal niet heilig.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 12:23 schreef klez het volgende:
[..]
Geloof je het zelf? De Palestijnen komen uit het hele Midden-Oosten. Slechts 10% van de Palestijnen in de bezette gebieden komt van het grondgebied waar nu Israel gevestigd is.
Dus mensen die uit Irak komen hebben wel recht om daar te wonen, en Joden uit Europa niet?
Wellich omdat ze Jood zijn?![]()
Hoe kom je daar nou bij? Ik kom er meerdere keren per jaar om zakelijke redenen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 13:14 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Het is net zo goed Israel die een "zuivere" staat wil hebben, jij en ik zullen er niet inkomen om religieuze redenen. Wat mij betreft, ik hang geen van beide religies aan, is het land niet van "een volk" en is het al helemaal niet heilig.
quote:Jewish 76.5%, Muslim 15.9%, Arab Christians 1.7%, other Christian 0.4%, Druze 1.6%, unspecified 3.9% (2003)
Als je naar Israel wil emigreren, moet je Joods zijn (of Joodse ouders hebben).quote:Op dinsdag 18 juli 2006 13:20 schreef klez het volgende:
[..]
Hoe kom je daar nou bij? Ik kom er meerdere keren per jaar om zakelijke redenen.
Bevolkingssamenstelling:
[..]
So en, what's your point? 900.000 Joden zijn verdreven uit Noord-Afrika en Arabië vlak na vestiging van de staat Israel.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 13:06 schreef Slayage het volgende:
[..]
Dit blijf jij herhalen hier op het forum. Waar haal jij dit vandaan? Naar schatting 800.000 Palestijnen zijn van huis en haard verdreven toen Israel gevestigd werd.
Ja en nu komt het leuke: een staat voor de "zogenaamde" Palestijnen propageert hij weer wel!quote:Op dinsdag 18 juli 2006 13:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Ah, Slayage wil gewoon dat Israel verdwijnt..
Dat valt wel mee, er zitten Joden en Haredi , Christenen, Moslims, Druzen, Bedoeïenen en Circassianen. Veel van die mensen dienen trouwens ook gewoon in het leger.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 13:14 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Het is net zo goed Israel die een "zuivere" staat wil hebben, jij en ik zullen er niet inkomen om religieuze redenen. Wat mij betreft, ik hang geen van beide religies aan, is het land niet van "een volk" en is het al helemaal niet heilig.
Dat weet ik wel. Ik vind dat ook niet echt netjes. Maar gezien de geschiedenis die de Joden hebben moeten doormaken en het feit dat ze iets van 0,01% van het grondgebied van het Midden-Oosten bezetten, kan ik er ook niet wakker van liggen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 13:24 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Als je naar Israel wil immigreren, moet je Joods zijn (of Joodse ouders hebben).
Ja, ze accepteren minderheden die er al wonen, maar nieuwe religieuze minderheden zijn niet welkom sinds de wet op terugkeer van 1950. Dit wordt vooral gehandhaafd omdat ze het een Joodse staat willen houden.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 13:27 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Dat valt wel mee, er zitten Joden en Haredi , Christenen, Moslims, Druzen, Bedoeïenen en Circassianen. Veel van die mensen dienen trouwens ook gewoon in het leger.
Nee hoor. Iedereen kan Israelier worden als hij of zij dat wilt. De Law of Return gaat over het actief ondersteunen van Joden die in andere landen problemen hebben en hun de mogelijkheid bieden om naar Israel te komen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 13:24 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Als je naar Israel wil emigreren, moet je Joods zijn (of Joodse ouders hebben).
Kijk. Ik was niet eens goed geinformeerd dus.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 13:35 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Nee hoor. Iedereen kan Israelier worden als hij of zij dat wilt. De Law of Return gaat over het actief ondersteunen van Joden die in andere landen problemen hebben en hun de mogelijkheid bieden om naar Israel te komen.
Ik ook niet, ware het niet dat de moslims er wel wakker van liggen. Wat mij betreft wordt het weer zoals vroeger waar mensen volgens mij samen konden leven zonder religieuze conflicten. Maar laten we vaststellen dat Israel geen seculiere staat is. Ik gun ze wel hun eigen landje hoor...maar zolang dat in palestina is zal dit tot religieuze conflicten leiden, en dat perspectief van permanente oorlog zint me voor geen meter. Daarmee zeg ik niet dat de Joden daar weg moeten, ik zeg dat de absolute claim dat het land voor een van de twee volkeren door hun god is toegewezen onwenselijk is.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 13:28 schreef klez het volgende:
[..]
Dat weet ik wel. Ik vind dat ook niet echt netjes. Maar gezien de geschiedenis die de Joden hebben moeten doormaken en het feit dat ze iets van 0,01% van het grondgebied van het Midden-Oosten bezetten, kan ik er ook niet wakker van liggen.
Tsja, ook zij hebben de abslute claim...als het werkelijk om "maar" grond ging, was het conflict snel opgelost.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 13:28 schreef klez het volgende:
Zowel voor de Arabieren als de Palestijnen lijkt het me zinvol zich eens op hun echte problemen te gaan richten ipv dat stukje grond proberen in te pikken van die paar Joden.
bronquote:All citizens of Israel, regardless of race, religion or sex, are guaranteed equality before the law and full democratic rights. Freedom of speech, assembly, and press are embodied in the country's laws and traditions. Men and women have equal access to education, modern health care, and good jobs.
Israel's citizens include Jews from more than 100 countries, including dark-skinned Jews from Ethiopia, Yemen, and India. Palestinian Arabs and other non-Jews may also become citizens of Israel. In fact, Muslim and Christian Arabs, Druze, Baha'is, Circassians and other ethnic groups represent more than 20 percent of Israel's population.
Ik zie inderdad Israel als de grootste tumor in het MO.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 13:14 schreef Pietverdriet het volgende:
Ah, Slayage wil gewoon dat Israel verdwijnt..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |