Een artikel uit worldnetdaily... de conservatieve groep die momenteel aangeklaagd wordt door Joseph Wilson wegens het publiceren van leugens in de Plame affaire (het lekken van de betrokkenheid van Wilson's vrouw met de CIA door Rove of anderen van het Witte Huis)quote:Op dinsdag 18 juli 2006 05:50 schreef Drugshond het volgende:
ff terug op het voorgaande.
[..]
Je kunt me veel vertellen maar ik mag hopen dat de Israelische kinderen een beter opvoeding meekrijgen. Nu snap je ook beter mijn eerdere stelling : "Kind soldaten in wording".
Een goede maatschappelijke grondhouding begint bij een goede en gedegen opvoeding.
- Probeer die maar eens te debunken., of wil je soms zeggen dat er niks aan de hand is -
En vraag dan nogmaals eens af of er wel zoiets bestaat als onschuld, en/of deze kinderen wel onterecht in de gevangenissen terecht zijn gekomen ? Neemt niet weg dat de behandeling altijd beter kan. Het is minder zwart wit wat Meki en co willen doen geloven. Als je een beetje rond gaat zoeken komt er een heel andere steen boven drijven.
[afbeelding]
Volgens mij snap je mijn voorbeeld niet.quote:
Wat onafhankelijker dan.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 08:11 schreef Doderok het volgende:
[..]
Een artikel uit worldnetdaily... de conservatieve groep die momenteel aangeklaagd wordt door Joseph Wilson wegens het publiceren van leugens in de Plame affaire (het lekken van de betrokkenheid van Wilson's vrouw met de CIA door Rove of anderen van het Witte Huis)
Neem me niet kwalijk dat ik deze niet als volledig objectief beschouw.
Het is vriendelijk van het IDF dat ze kinderen de keuze geven wat ze het liefst gebroken hebben, een arm, een been of hun neus, maar dat het hen militant maakt verbaast me niet...
Zo wordt het niet genoemd, maar ze krijgen een vergoeding als ze slachtoffer zijn van terrorisme:quote:Op dinsdag 18 juli 2006 08:12 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Volgens mij snap je mijn voorbeeld niet.
Of krijgt een gezin van een overleden kind in Israel een hoeveelheid opofferingsgeld als dank voor de bewezen diensten ?
quote:Israel's defence minister has ruled that the man who shot dead four Israeli Arabs is not a terrorist, because he is Jewish. The decision means that the families do not receive the compensation as family members of people classed as victims of terrorism. The laws governing compensation only recognise terrorism as being perpetrated by "organisations hostile to Israel".
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 08:20 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Wat onafhankelijker dan.
CPJ
Met nogmaals een knipoog dat ze wel degelijk bestaan.
Morgen!quote:Op dinsdag 18 juli 2006 09:04 schreef B4CO het volgende:
goede morgen!
In de regel komt "helpen" idd eerder neer op "het uitbreiden en aanbieden van de middelen om een probleem te verhelpen".quote:Op dinsdag 18 juli 2006 08:09 schreef DustPuppy het volgende:
[..]
Nadat ze eerst zelf zeiden dat het hen hier niet om te doen was en dat ze hiermee de regering wilden 'helpen' zodat zij zelf Hezbollah konden aanpakken.
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 09:04 schreef B4CO het volgende:
goede morgen!
Israël hoeft in ieder geval niet te beweren dat ze de 'moral highground' hebben.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 09:37 schreef Doderok het volgende:
Even een algemene vraag:
Vindt niemand het vreemd dat het gedrag van een terroristische organisatie de maatstaf is geworden waaraan velen de acties van een democratische staat toetsen? Niet alleen in het geval van Israël, ook bij de VS en Guantanamo zie je dit verschijnsel. Gaan we in de toekomst de politie beoordelen aan de hand van het gedrag van criminelen? Bij moordonderzoeken mogen ze verdachten in elkaar slaan?
niets aan toe te voegen.. helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 06:50 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ach zolang men hier in Nederland een massamoord op Libanezen (en Palestijnen) goedpraat door te stellen dat Israel haar uiterste best doet om alleen strategische doelen te raken, hoeven we een ander niet zoveel te verwijten aangaande hoeveel propaganda daar in gegoten is geworden.
Het gemak waarmee honderden burgerdoden met enkele zinnen onder het kleed worden geschoven, ik heb er geen woorden voor. Letterlijk niet.
. De 'discussies' die enkel nog lijken te bestaan uit vergoedelijking, geweldsverheerlijking en excuus om haat tegen alles wat moslim of arabier is te spuien, die nauwelijks meer als mensen beschouwd lijken te worden. Bah! Zieke zooi!
Niet om het één of het ander, maar jij vergoeilijkt toch het geweld net zo goed.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 06:50 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ach zolang men hier in Nederland een massamoord op Libanezen (en Palestijnen) goedpraat door te stellen dat Israel haar uiterste best doet om alleen strategische doelen te raken, hoeven we een ander niet zoveel te verwijten aangaande hoeveel propaganda daar in gegoten is geworden.
Het gemak waarmee honderden burgerdoden met enkele zinnen onder het kleed worden geschoven, ik heb er geen woorden voor. Letterlijk niet.
Ik heb ook geen enkele behoefte meer om dit nog langer te lezen. De 'discussies' die enkel nog lijken te bestaan uit vergoedelijking, geweldsverheerlijking en excuus om haat tegen alles wat moslim of arabier is te spuien, die nauwelijks meer als mensen beschouwd lijken te worden. Bah! Zieke zooi!
Weet je wat ik niet snap?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 09:50 schreef venomsnake het volgende:
[..]
niets aan toe te voegen.. helemaal mee eens.![]()
Nou doe je het weer! Nu ga je weer moslim bashen!quote:Op dinsdag 18 juli 2006 09:53 schreef Silmarwen het volgende:
[..]
Niet om het één of het ander, maar jij vergoeilijkt toch het geweld net zo goed.
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 10:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou doe je het weer! Nu ga je weer moslim bashen!Hoe durf je dat te zeggen joh! Hezbollah doet toch ook zn best
![]()
What's new.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 10:00 schreef venomsnake het volgende:
Luchtalarm gaat weer eens af in Haifa....
Kijk nou uit, je bagatalliseert het geweld van Israel!quote:Op dinsdag 18 juli 2006 10:10 schreef -scorpione- het volgende:
Een massamoord op Libanezen? Heb ik iets gemist?![]()
Een minitsunami voor de kust van Java maakt nog meer slachtoffers.
precies!quote:Op dinsdag 18 juli 2006 10:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kijk nou uit, je bagatalliseert het geweld van Israel!
Ontopic: als je het mij vraagt heeft Israel tot op zekere hoogte gelijk als ze een einde willen maken aan de acties van de Hezbollah. Dat daarbij een aantal burgerslachtoffers vallen is natuurlijk niet goed te praten. Aan de andere kant, de Hezbollah doet hetzelfde, en is ook niet goed te praten. Kortom, kappen met die shit, zoals Bush al zei, is de enige oplossing.
Iran wil Israel uitlokken, maar gelukkig is het gebleven tot libanon. als het eenmaal naar syrie overspringt, vrees ik het ergste...quote:Op dinsdag 18 juli 2006 10:13 schreef Napalm het volgende:
Ik vraag me af of er nog een bommetje of rakket naar Syrie/ Iran zal gaan. Als die gasten actief de Hezbollah van raketten voorzien waarmee ze op Israel schieten..
Ik heb gisteren al eens een stukje gegeven van Israels militaire taktiek. Lees dat eens door en je begrijpt Israel en je begrijpt ook dat voor hun kappen met die shit geen goede optie is.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 10:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Kijk nou uit, je bagatalliseert het geweld van Israel!
Ontopic: als je het mij vraagt heeft Israel tot op zekere hoogte gelijk als ze een einde willen maken aan de acties van de Hezbollah. Dat daarbij een aantal burgerslachtoffers vallen is natuurlijk niet goed te praten. Aan de andere kant, de Hezbollah doet hetzelfde, en is ook niet goed te praten. Kortom, kappen met die shit, zoals Bush al zei, is de enige oplossing.
Link svpquote:Op dinsdag 18 juli 2006 10:19 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Ik heb gisteren al eens een stukje gegeven van Israels militaire taktiek. Lees dat eens door en je begrijpt Israel en je begrijpt ook dat voor hun kappen met die shit geen goede optie is.
Je bent goed op de hoogte zie ik... NOTquote:Op dinsdag 18 juli 2006 10:17 schreef Autodidact het volgende:
Israel wil dus een heel gebied dat nu van Libanon is, gebruiken om ervoor te zorgen dat daar geen Hezbollah-terroristen meer kunnen komen. Daar is wat voor te zeggen, maar waarom laten ze Libanon dit karweitje niet opknappen via diplomatiek zoals het in normale internationale relaties gebruikt wordt? Is Libanon Hezbollah bewust aan het steunen, of is de Libanese regering zo incompetent dat ze haar land niet onder controle heeft?
The State of Israel has always had a single defense goal - to ensure the existence of Israel and the security of its citizens. Israel is tiny (smaller than New Jersey) when compared to its Arab neighbors. More pointedly, it lacks strategic depth. A hostile fighter could fly across all of Israel (40 nautical miles wide from the Jordan River to the Mediterranean Sea) within four minutes, while traveling at "only" subsonic speed. Israel is unable to field a large standing force compared with those it faces and must rely on its reserves. Israel's small population also increases its sensitivity to civilian and military losses. To make up for quantitative disadvantages, Israel maintains as large a qualitative lead as possible. The IDF makes up for its lack of size by superior maneuverability and firepower, and by relying on intelligence.quote:
Heeft ie zn telefoon uit staanquote:Op dinsdag 18 juli 2006 10:24 schreef -scorpione- het volgende:
[..]
Je bent goed op de hoogte zie ik... NOT![]()
De premier van Libanon kan Nasrallah (de baas van Hezbollah) al dagen niet te pakken krijgen, en ja, dan wordt praten een beetje moeilijk, of niet?
En ja, de Libaneze regering heeft haar land idd niet onder controle. Is geen schande, als je bedenkt dat Syrie en Iran op allerlei manieren dat land en haar burgers lopen te beinvloeden en je een buur hebt met een aardig leger dat gezien haar grootte een militaire taktiek moet nemen van pre-emptive strikes en bufferzones creeeren.
Probleem is natuurlijk dat die internationale bemoeienis er allang is in de vorm van UNIFIL, en dat het niets oplevert. Ik kan me goed voorstellen dat Israel het probleem zelf wil oplossen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 10:17 schreef Autodidact het volgende:
Het liefst zou ik zien dat er een internationale troepenmacht in het Zuiden komt, die de bufferzone beschermt tegen terroristen en ingrijpt als er aanleiding toe is. Hierdoor los je het probleem van Israel op, omdat ze geen last meer hebben van beschietingen. De burgerbevolking van Zuid-Libanon zal geen last hebben van zowel Israelische aanvallen, als van Hezbollah. De grote verliezers zijn dan Iran, Syrïe, Hezbollah en Israelische imperialisten. Om dit verlies zal ik niet treuren, zoals ik wel treur om de burgers van Zuid-Libanon en Haifa.
Dat is wat Israel ook wel zou willen, heb ik begrepen, maar waarvan de Libanese regering zelf al heeft aangegeven het niet te kunnen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 10:28 schreef Autodidact het volgende:
Jij bent blijkbaar ook niet zo goed op de hoogte van de intentie van wat ik met diplomatiek bedoel. Ik bedoel diplomatiek tussen Israel en de Libanese regering, die zélf een bufferzone instelt en Israel (en daarmee zichzelf) beschermt tegen Hezbollah-aanvallen. Met de militaire tak van Hezbollah moet je niet gaan praten natuurlijk.
Dat is normaal, dit niet.
Je mag alles zeggen hoor, maar het probleem is dat vaak argumenten in de strijd worden gegooid die alleen opgaan voor Israel en niet voor de tegenpartij. Zo is Israel de agressor en zijn de PLO enzo verzetsstrijders. Zo zijn de kinderen van moslims slachtoffers en de kinderen van Joden hadden het aan kunnen zien komen. Als je dat zovaak hoort dan ga je idd je meer opwerpen voor de Joden aangezien je beseft dat de tegenpartijen voldoen aan het criterium dat Israel aan ze geeft: onredelijk en niet mee te praten.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 01:26 schreef BansheeBoy het volgende:
Even wat anders: ik word het een beetje beu dat er overdreven dramatisch wordt gereageerd als je een scherpe mening hebt over Israeliërs/Joden, alles wordt direct afgedaan als anti-semitisme. Slechte zaak, zeker op een forum. Die verlamming die bij sommige mensen ontstaat als de Joden in een kwaad daglicht worden besproken komt hoe dan ook voort uit het feit dat men schuldgevoelens heeft aangezien Nederland de joden slecht heeft behandelt gedurende de 2de wereldoorlog, er waren veel oprechte zielen die deze armoedige mensen opvingen, er waren er nog meer die ze hebben aangegeven bij de Duitsers in ruil voor een knijpkat.
En mede daardoor dus kan men niet alles zeggen en is Nederland bijna standaard Pro-Israël.²
Hebben die ook als hoofdtaak om Hezbollah-strijders die raketten afschieten actief te bestrijden? Als dat zo is, zijn ze incompetent en moet deze taak uitgebreid worden zodat het stopt.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 10:29 schreef klez het volgende:
[..]
Probleem is natuurlijk dat die internationale bemoeienis er allang is in de vorm van UNIFIL, en dat het niets oplevert. Ik kan me goed voorstellen dat Israel het probleem zelf wil oplossen.
Wat een lulkoek van iemand die nog nooit een kik heeft gegeven als er mensen vermoord worden van een club die niet in zijn politieke straatje past.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 09:50 schreef venomsnake het volgende:
[..]
niets aan toe te voegen.. helemaal mee eens.![]()
Ze hebben geen mandaat. Alleen maar om de "strijdende partijen uit elkaar te houden". Dat dit niet echt opschiet is wel duidelijk. Vraag is alleen: welk land wil hier zijn handen aan branden?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 10:35 schreef Autodidact het volgende:
[..]
Hebben die ook als hoofdtaak om Hezbollah-strijders die raketten afschieten actief te bestrijden? Als dat zo is, zijn ze incompetent en moet deze taak uitgebreid worden zodat het stopt.
Ach gut, het is niet waar dan?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:31 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
...riep hij zonder gehinderd te worden door enige kennis van zake.
Fijne jongen, die 'Partij van Allah' gebaseerd op Iraanse stijl Shaira.quote:Hezbollah was "inspired by the success of the Iranian Revolution"[3] and was formed primarily to wage war (both defensive and offensive) against Israel.[4] Hezbollah's political platform has consistently called for the destruction of Israel.[5]
Als Israel het kan (blijkbaar denken ze dat), kan iedereen het.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 10:30 schreef klez het volgende:
[..]
Dat is wat Israel ook wel zou willen, heb ik begrepen, maar waarvan de Libanese regering zelf al heeft aangegeven het niet te kunnen.
Die goede kanten doen geen afbreuk aan de slechte kanten, zoals de afwezigheid van bepaalde mensenrechten voor afgebakende bevolkingsgroepen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 10:33 schreef alex4allofyou het volgende:
[..]
Je mag alles zeggen hoor, maar het probleem is dat vaak argumenten in de strijd worden gegooid die alleen opgaan voor Israel en niet voor de tegenpartij. Zo is Israel de agressor en zijn de PLO enzo verzetsstrijders. Zo zijn de kinderen van moslims slachtoffers en de kinderen van Joden hadden het aan kunnen zien komen. Als je dat zovaak hoort dan ga je idd je meer opwerpen voor de Joden aangezien je beseft dat de tegenpartijen voldoen aan het criterium dat Israel aan ze geeft: onredelijk en niet mee te praten.
Verder vergeten jullie dat Israel ooit verdreven is uit dit land door de Arabieren en daarvoor alle recht heeft op tenminste iets van het land. Palestijnen zijn nooit een 'volk' zijn geweest en uitgekotst niet alleen door Israel maar ook de moslimsstaten. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ik besef me terdege dat Israel zich niet altijd netjes gedraagd, maar jullie doen net of al het kwaad komt van Israel en Joden. Terwijl ik juist de Joden zie als een lichtend voorbeeld van hoe t zou moeten op intellectueel, economisch en wetenschappelijk gebied, de goede kanten dus.
En het was tevens het land na Duitsland en Polen waar de meeste joden uit op transport gezet zijn wegens a) de uitstekende medewerking met dank aan de calvinistische moraal en b) de accurate administratie. Vlak ook de schofterige behandeling van de teruggekeerde joden niet uit (opvang? oh, was dit úw huis?)quote:En heeft NL de Joden slecht behandeld?!? Volgens mij waren het de Duitsers die dat deden, NL is altijd het land geweest die de Joden het meest de vrijheid gaf.
Ik ben prima op de hoogte. De Libaneze regering daar kan Israel wel mee gaan praten, maar Hezbollah gaat vrolijk verder hoor, dus heeft geen enkel nut. De Libanese regering staat aardig machteloos en vindt dat volgens mij ook niet echt plezierig, vooral niet als het ziet dat haar slachtoffers de dupe worden. Al heb ik altijd mijn twijfels over de oprechtheid van regeringen, ik geef ze hier even het voordeel van de twijfel.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 10:28 schreef Autodidact het volgende:
Jij bent blijkbaar ook niet zo goed op de hoogte van de intentie van wat ik met diplomatiek bedoel. Ik bedoel diplomatiek tussen Israel en de Libanese regering, die zélf een bufferzone instelt en Israel (en daarmee zichzelf) beschermt tegen Hezbollah-aanvallen. Met de militaire tak van Hezbollah moet je niet gaan praten natuurlijk.
Dat is normaal, dit niet.
Kom op, je hebt het wel over X-Ray.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 10:40 schreef Autodidact het volgende:
Rot nou 's op met dat plaatje en je anti-islamitische retoriek.
Ach, zolang men in Nederland de Palestijnse en Hezbollah terreur en moordaanslagen en constante nieuwe overtredingen van staakt het vuren bagataliseren en iedere Israelische scheet uitvergroten is het wel duidelijk hoeveel propaganda daar in gegoten is. Alhoewel, ik weet eigenlijk wel zeker dat ze best weten wat de Hamas, Hezbollah en overige flikken maar dat ze het wel best vinden.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 06:50 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ach gut ga huilen. Jouw posts hier tonen iets heel anders aan. Doe niet zo hypocriet en zeg gewoon dat de Israelische staat tezamen met alle inwoners van jouw eraan mag en dat je hoopt dat de Palestijnen winnen. En bij iedere Palestijnse aanval op een discotheek, winkelcentrum, stadsbus of whatever zie ik jou ook nooit dat veroordelen of erg vinden, het enige wat je doet is een 'ja maar zij hebben dit gedaan' of 'America/de Zionstenen zitter erachter om dit en dat uit te lokken'-link plaatsen.quote:Het gemak waarmee honderden burgerdoden met enkele zinnen onder het kleed worden geschoven, ik heb er geen woorden voor. Letterlijk niet.
Ik heb ook geen enkele behoefte meer jou nog langer te lezen. De 'discussies' die enkel nog lijken te bestaan uit vergoedelijking, geweldsverheerlijking en excuus om haat tegen alles wat jood of niet-moslim is te spuien, die nauwelijks meer als mensen beschouwd lijken te worden. Bah! Zieke zooi!quote:Ik heb ook geen enkele behoefte meer om dit nog langer te lezen. De 'discussies' die enkel nog lijken te bestaan uit vergoedelijking, geweldsverheerlijking en excuus om haat tegen alles wat moslim of arabier is te spuien, die nauwelijks meer als mensen beschouwd lijken te worden. Bah! Zieke zooi!
Rot jij eens op en ga blote wijfen posten die je niet kan krijgen ipv je met iets te bemoeien waar je geen ruk van af weet.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 10:40 schreef Autodidact het volgende:
Rot nou 's op met dat plaatje en je anti-islamitische retoriek.
Dat wordt vanuit een oorlogsloos Nederland vrij vaak gemakkelijk gezegd. Er zijn nooit excuses voor het schenden van de mensenrechten, wel omstandigheden waarin je als overheid gaat schuiven met je prioriteitenlijstje. Dat gebeurt niet alleen in Israel.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 10:39 schreef Mwanatabu het volgende:
Magoed, dat is vrij irrelevant in de context van "is het een excuus om de mensenrechten dan maar te schenden"?
Dat zijn dus de niet mediagenieke doden aan Palestijnse zijde, zie Over het nieuws uit het Midden-Oostenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 08:12 schreef Drugshond het volgende:
Overigens de meeste kindslachtoffers ontstaan vanwege de gebouwde muur (en nog niet eens door de oorlog). Israel heeft Gaza economisch volledig in de tang genomen en veel ondernemers zijn hun inkomen kwijt geraakt. Door ondervoeding e.d. hebben de kinderen het daar zwaar (loodzwaar zelfs).Over de reden van de muur en de plaatsing kun je veel twisten. Maar het aantal aanslagen is wel afgenomen. En wie worden er het harst getroffen.... yup de Palastijnse burgerbevolking. Ze worden nu letterlijk dubbel genaaid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |