abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39933015
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 10:17 schreef Autodidact het volgende:
Is Libanon Hezbollah bewust aan het steunen, of is de Libanese regering zo incompetent dat ze haar land niet onder controle heeft?
Zo hoi, kan jij je niet eerst even inlezen voordat je dit soort vragen gaat stellen?

Moet je soms ook nog vragen wat de Hezbollah is en wat Hamas is?
pi_39933025
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 10:14 schreef venomsnake het volgende:
Sky: Israeli minister: may consider freeing lebanese prisoners to resolve crisis.
Dat kan die Minister wel vinden maar dat zal de defensie top nooit toelaten ben ik bang.
pi_39933055
Ligt eraan: zijn het militaire gevangenen of zitten ze gewoon in de normale gevangenissen?
pi_39933085
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 10:38 schreef -scorpione- het volgende:
De Tempelberg is ook wel een beetje exemplarisch voor de partijen waarmee je te maken hebt. Als Israel het in bezit is mag iedereen er komen en zijn geloof laten zien. Als het in handen is van de moslims dan mogen de joden daar niet bidden en aanbidden. Let wel, die Rotskoepel staat precies op de plek waar volgens de joden de derde tempel gebouwd moet worden en die Al Aqsa moskee staat ook bovenop overblijfselen van joodse tempels. Voor beide is het dus een belangrijke plek zoals onderkend door de joden maar niet door de moslims. Ik vind dit soort dingen belangrijk als ik mensen of groepen mensen moet inschatten.
Vroeger was die tempel een gigantisch bouwwerk (als in: een aantal voetbalvelden groot) waar Joden normaal kwamen om te bidden, en elk jaar kwamen met pasen Joden van alle windstreken om er dieren te offeren voor hun god (Jezus ook, trapte stennis en werd opgepakt). Voor Islamieten is op precies dezelfde plek waar Mohammed is verrezen naar de hemel, ik weet eigenlijk niet of het toeval is dat het op dezelfde plaats is, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk...

Punt is dat beide partijen claimen het absolute recht te hebben (van God!!!) op de berg, en God heeft gelijk dus is geen compromis mogelijk. Immers, hoe kun je Gods wil nou onderhandelen, zo denken de gelovigen. Dat is denk ik de kern van het hele conflict, beide partijen hebben absolute waarheid van God, en kunnen daardoor geen politiek compromis sluiten zoals dat normaal gesproken wel gebeurt. Het lukt bij andere conflicten om land vaak veel sneller.
pi_39933095
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 10:48 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Zo hoi, kan jij je niet eerst even inlezen voordat je dit soort vragen gaat stellen?

Moet je soms ook nog vragen wat de Hezbollah is en wat Hamas is?
ha

ha

ha
  dinsdag 18 juli 2006 @ 10:51:38 #156
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_39933110
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 10:40 schreef Autodidact het volgende:
Rot nou 's op met dat plaatje en je anti-islamitische retoriek.
Ach ja, d'r zijn er hier ook die parallellen trekken tussen Israel en de Nazi's.
Dan kan je bij overduidelijk moslimfascistische organisaties als Hamas en Hezbollah dit soort reacties terug verwachten natuurlijk.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_39933141
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 10:40 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

Ik ben prima op de hoogte. De Libaneze regering daar kan Israel wel mee gaan praten, maar Hezbollah gaat vrolijk verder hoor, dus heeft geen enkel nut.
Tenzij ze er samen voor kunnen zorgen dat Hezbollah niet vrolijk verder door kán gaan. Israel probeert het nu op de solo te doen, met alle consequenties als burgerslachtoffers van dien. Dat is een onwenselijke situatie.
pi_39933152
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 10:51 schreef klez het volgende:

[..]

Ach ja, d'r zijn er hier ook die parallellen trekken tussen Israel en de Nazi's.
Dan kan je bij overduidelijk moslimfascistische organisaties als Hamas en Hezbollah dit soort reacties terug verwachten natuurlijk.
Ik plaats niets dan de waarheid. En Hezbollah zal het niet ontkennen hoor: hun doel is de vernietiging van Israel. Punt.

En dat sommige mensen dan aan komen met 'oplossingen' die al 30 jaar geleden gestart zijn en tot op de dag van vandaag falen, tja.
pi_39933185
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 10:46 schreef klez het volgende:

[..]

Dat wordt vanuit een oorlogsloos Nederland vrij vaak gemakkelijk gezegd. Er zijn nooit excuses voor het schenden van de mensenrechten, wel omstandigheden waarin je als overheid gaat schuiven met je prioriteitenlijstje. Dat gebeurt niet alleen in Israel.
Natuurlijk niet. Maar maakt dat het minder laakbaar? Nee.
Tevens: als Israël die 20 jaar dat er niet op afschuwelijke en wanhopige wijze werd geprobeerd aandacht te trekken en burgerslachtoffers te maken iets constructiefs had gedaan met de mensenrechtensituatie in de kampen ipv ze mbv christelijke milities aan te laten vallen, dan was Israël nu gevrijwaard geweest van een hoop onzin en een echt lichtend voorbeeld geweest van verlichte politiek. Het is maar wel masker je op wíl zetten ook.
Prioriteiten stellen gebeurt bewust. als daarin met mensenlevens/rechten gesteggeld wordt, dan ben je gewoon fout bezig, bewust. Er zijn altijd andere opties.
quote:
In de meeste niet-westerse landen staan mensenrechten uberhaupt niet op het prioriteitenlijstje, maar dat weet je natuurlijk wel.
Dat weet ik zeker, maar wijzen naar een ander vlakt jezelf nooit uit natuurlijk
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  dinsdag 18 juli 2006 @ 10:54:43 #160
111909 B4CO
PanneNkoek
pi_39933190
quote:
Opnieuw zeker 20 doden in Libanon
` Bij Israëlische bombardementen op
Libanon zijn zeker 20 doden gevallen.
Ten oosten van Beiroet werden twee
kazernes getroffen.Daarbij kwamen zeker
5 militairen om;40 raakten gewond.

De Israëlische legerleiding denkt dat
het offensief nog weken zal duren.Een
invasie wordt niet uitgesloten.Volgens
een opiniepeiling steunt een zeer grote
meerderheid van de Israëliërs het
militaire offensief in Libanon.

Een ziekenhuis in Israël werd gisteren
getroffen door een raket van Hezbollah.
Ook Haifa is weer bestookt;daar werd
een appartementencomplex geraakt.Het
totaalaantal doden in Israël is 24.

Trotse papa van Eden
  dinsdag 18 juli 2006 @ 10:55:20 #161
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_39933205
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 10:53 schreef -IksRee- het volgende:

Ik plaats niets dan de waarheid. En Hezbollah zal het niet ontkennen hoor: hun doel is de vernietiging van Israel. Punt.
En wat bedoelt men dan, als men zegt "vernietiging"?
O, ye Fountains, Meadows, Hills, and Groves
pi_39933232
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 10:53 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Tenzij ze er samen voor kunnen zorgen dat Hezbollah niet vrolijk verder door kán gaan. Israel probeert het nu op de solo te doen, met alle consequenties als burgerslachtoffers van dien. Dat is een onwenselijke situatie.
Dat HEBBEN ze net 6 jaar geprobeerd!

pi_39933242
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 10:39 schreef Mwanatabu het volgende:

En het was tevens het land na Duitsland en Polen waar de meeste joden uit op transport gezet zijn wegens a) de uitstekende medewerking met dank aan de calvinistische moraal en b) de accurate administratie. Vlak ook de schofterige behandeling van de teruggekeerde joden niet uit (opvang? oh, was dit úw huis?)
Magoed, dat is vrij irrelevant in de context van "is het een excuus om de mensenrechten dan maar te schenden"?
Hoho, volgens mij bedoelt hij het antisemitisme in Spanje en Portugal in de 16e en 17e eeuw. Spinoza als bekendste vluchteling:
quote:
Spinoza's vader en grootvader waren Portugese joden. Omdat de joodse godsdienst verboden werd in Spanje en Portugal, bekeerden velen zich onder dwang tot het christendom, maar bleven in het geheim aanhanger van het jodendom. Zij werden marranos ('zwijnen') genoemd. Veel van deze joden vluchtten naar de Nederlanden, waar zij welkom waren. De Nederlanden hadden zich onafhankelijk verklaard van de Spaanse overheersers en de godsdienstvrijheid ingevoerd. De eersten kwamen aan in Amsterdam in 1593. Voor 1618 hadden ze al drie synagogen gebouwd. In de Nederlanden mochten zij hun joodse religie dus in openheid belijden.
pi_39933254
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 10:55 schreef Hallulama het volgende:

[..]

En wat bedoelt men dan, als men zegt "vernietiging"?
Met vernietiging bedoelt men... vernietiging. Ophouden te bestaan, verwoesten, je weet wel: vernietiging.
pi_39933297
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 10:57 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Hoho, volgens mij bedoelt hij het antisemitisme in Spanje en Portugal in de 16e en 17e eeuw. Spinoza als bekendste vluchteling:
Ja, dat denk ik ook. Duitsland was immers in de 16e en 17e eeuw al bezig:
quote:
En heeft NL de Joden slecht behandeld?!? Volgens mij waren het de Duitsers die dat deden, NL is altijd het land geweest die de Joden het meest de vrijheid gaf.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 10:59:34 #166
50888 TheShadow
ach jha ...
pi_39933304
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 10:56 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Dat HEBBEN ze net 6 jaar geprobeerd!

En als Israel en libanon samen hezbollah willen aanpakken vallen er zeker geen burgerslachtoffers. Die gasten vuren raketten af om zoveel mogelijk burgerslachtaffers te maken. Net als de hamas.

Maar jha... what else is new.
chanceless
  dinsdag 18 juli 2006 @ 10:59:48 #167
121310 venomsnake
El Saltador
pi_39933313
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 10:48 schreef _The_General_ het volgende:

[..]

Dat kan die Minister wel vinden maar dat zal de defensie top nooit toelaten ben ik bang.
Denk het ook niet nee. Hij is ook de enige minister die dat zegt. Vroeg me alleen af waarom de man zulke uitspraken doet terwijl dat echt niet gaat gebeuren. dat zou een overwinning voor Hizbollah betekenen.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  dinsdag 18 juli 2006 @ 11:01:57 #168
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_39933368
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 10:57 schreef -IksRee- het volgende:

Met vernietiging bedoelt men... vernietiging. Ophouden te bestaan, verwoesten, je weet wel: vernietiging.
...van... de staat Israël?

Dus niet de inwoners, of wel?
pi_39933382
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 10:59 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Ja, dat denk ik ook. Duitsland was immers in de 16e en 17e eeuw al bezig:
[..]

Ja, de Duitsers behandelden Joden slecht, en in Nederland ging dat vaak beter. Joden konden voor antisemitisme vluchten naar Nederland, zoals de Joden van Iberisch schiereiland deden.

Je bent slecht in het stoppen van woorden in mijn mond, Raymond.
pi_39933390
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 11:01 schreef Hallulama het volgende:

[..]

van... de staat Israël?

Dus niet de inwoners, of wel?
Nee, ze gaan de staat Israel opheffen en laten de burgers lopen

Maak je geen illusies: de Hezbollah wil alle joden de Middelandse zee in drijven (letterlijk).
pi_39933404
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 11:02 schreef Autodidact het volgende:

[..]

Ja, de Duitsers behandelden Joden slecht, en in Nederland ging dat vaak beter. Joden konden voor antisemitisme vluchten naar Nederland, zoals de Joden van Iberisch schiereiland deden.
Het ging over WOII.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 11:03:11 #172
70154 klez
100 million+ death and countin
pi_39933408
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 10:54 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Maar maakt dat het minder laakbaar? Nee.
Tevens: als Israël die 20 jaar dat er niet op afschuwelijke en wanhopige wijze werd geprobeerd aandacht te trekken en burgerslachtoffers te maken iets constructiefs had gedaan met de mensenrechtensituatie in de kampen ipv ze mbv christelijke milities aan te laten vallen, dan was Israël nu gevrijwaard geweest van een hoop onzin en een echt lichtend voorbeeld geweest van verlichte politiek. Het is maar wel masker je op wíl zetten ook.
Prioriteiten stellen gebeurt bewust. als daarin met mensenlevens/rechten gesteggeld wordt, dan ben je gewoon fout bezig, bewust. Er zijn altijd andere opties.
[..]

Dat weet ik zeker, maar wijzen naar een ander vlakt jezelf nooit uit natuurlijk
Ik geloof zeker dat Israel afentoe de fout is in gegaan, hoewel ik me genoeg situaties kan voorstellen waarin je het redden van mensenlevens niet voor het respecteren van mensenrechten laat gaan. Dat kunnen wij niet goed beoordelen vanaf hier.
Wat wel overduidelijk is dat de Israelis te maken hebben met vijanden die overduidelijk schijt aan al dit soort overwegingen hebben. Het geweeklaag van mensen hier over het handelen van Israel door mensen die in andere posts het handelen van organisaties als Hamas en Hezbollah proberen goed te praten, kunnen we alleen maar als buitengewoon hypocriet bestempelen.
"They have invented a myth that Jews were massacred "
Ahmadinejad, leader of Iran
pi_39933426
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 11:03 schreef -IksRee- het volgende:

[..]

Het ging over WOII.
Nee.
quote:
NL is altijd het land geweest die de Joden het meest de vrijheid gaf.
Altijd, als in.....altijd.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 11:03:51 #174
102127 Hallulama
Energy Must Flow
pi_39933427
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 11:02 schreef -IksRee- het volgende:

Nee, ze gaan de staat Israel opheffen en laten de burgers lopen

Maak je geen illusies: de Hezbollah wil alle joden de Middelandse zee in drijven (letterlijk).
Hoe kan het, denk je, dat er in Iran tienduizenden Joden zonder problemen kunnen leven?
  dinsdag 18 juli 2006 @ 11:03:57 #175
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_39933430
Kinderen, kinderen.

We gaan toch niet serieus partij kiezen hier?

Hezbollah is een ontzettend foute groep die alleen maar leeft voor de vernietiging van Israël. Dat valt met geen mogelijkheid goed te praten.

Israël daarentegen voert een volledige disproportionele oorlog tegen het Libanese volk waarbij ze rucksichtlos civiele gebieden bombarderen.

Allebei net zo fout. Goed je kunt discuseren over wat 'the lesser evil' is, maar feit blijft dat ze allebei slecht bezig zijn.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')