Ja maar tis maar net wat je onder 'afgelopen' verstaat.quote:Op maandag 17 juli 2006 09:19 schreef jpg97 het volgende:
Interessant
In 2012 zou het toch afgelopen zijn volgens de Maya's?
Nu weet ik niet veel van die kalender af, maar is dit niet een beetje zoeken naar een gebeurtenis achteraf? Israël is verre van stabiel geweest sinds de oprichting en is Libanon al eerder binnengevallen. Verder is Israël al sinds '48 in oorlog, zij het met de Palestijnen.quote:Op maandag 17 juli 2006 08:56 schreef Atuniel het volgende:
Wat mij dus opvalt aan die oorlog in Israel, is dat deze begonnen is op de lijn van de levensboom.. (verticale lijn over de aardoppervlakte gezien die van Noord naar Zuid gaat, snijdt over Jeruzalem heen)
Ah daar staan wel intressante artikelen inderdaad..quote:Op maandag 17 juli 2006 09:36 schreef mazaru het volgende:
Hier kun je er wat over lezen:
http://www.daanspeak.com/Maya01.html
Wie weet komen er nieuwe vormen van energie in de toekomst.quote:Op maandag 17 juli 2006 09:30 schreef Atuniel het volgende:
[..]
Ook het opraken van de energiebronnen spelen daarin mee bijvoorbeeld.. gisteren nog op het nieuws over het verbruik van energie door Rusland.. de verwachting is dat ze in 2012 door hun energie heen zijn.....
De G8 wil een open energiemarkt. Wellicht dat er dan ook ruimte gaat komen voor 'alternatieve' energie.quote:Op maandag 17 juli 2006 09:54 schreef Dromenvanger het volgende:
[..]
Wie weet komen er nieuwe vormen van energie in de toekomst.
Ik geloof ook niet dat zo'n oude beschaving kan beseffen hoe een "moderne" tijd anno 2006 eruit ziet. Of wisten ze dat internet er was??? Wisten ze over de mobiele telefonie??? Wisten ze van de televisie en nog meer??? Konden ze zich beseffen hoe wij communiceren op dit moment.quote:Op maandag 17 juli 2006 09:59 schreef J-Will het volgende:
interessant allemaal maar ik geloof er echt totaal helemaal compleet niets van. Het heeft een reden dat die hoeleboele-figuren er niet meer zijn. Als ze zo goed konden voorspellen hadden ze hun eigen eind ook aan kunnen zien komen. Dan hadden ze hun neuzen uit die dampende oliën moeten halen en er wat tegen moeten doen. Al die oude culturen, zo over-rated
Die hoeleboelefiguren waren iig een stuk intelligenter dan menig hadden verwacht.quote:Op maandag 17 juli 2006 09:59 schreef J-Will het volgende:
interessant allemaal maar ik geloof er echt totaal helemaal compleet niets van. Het heeft een reden dat die hoeleboele-figuren er niet meer zijn. Als ze zo goed konden voorspellen hadden ze hun eigen eind ook aan kunnen zien komen. Dan hadden ze hun neuzen uit die dampende oliën moeten halen en er wat tegen moeten doen. Al die oude culturen, zo over-rated
Zeker weten dat er al alternatieve energievormen zijn. Auto's kunnen tegewoordig op notenolie rijden of zelfs op water. Maar marktleider Royal Dutch Shell ziet het niet zitten om minder geld te verdienen. Daarom is het belangrijk dat de wereldleiders pleiten voor een open energiemarkt.quote:Op maandag 17 juli 2006 10:02 schreef jpg97 het volgende:
Ik denk dat er al lang en breed een alternatieve energievoorziening is ( waterstof bijvoorbeeld ) maar dat dat niet wordt vrijgegeven omdat dat de wereldeconomie zal schaden.
Zo zie je maar: geld is nog altijd belangrijker dan vooruitgang van de mensheid.
Je zou kunnen zeggen dat als ze zo intelligent waren en die kalender was voorspellend, dat ze die Spanjolen wel aan zouden zien komen en er wat tegen konden doenquote:Op maandag 17 juli 2006 10:01 schreef DonGorgon het volgende:
[..]
Die hoeleboelefiguren waren iig een stuk intelligenter dan menig hadden verwacht.
oh ... ze zijn door de hoeleboele-spanjaarden uitgemoord trouwens...vandaar dat ze er niet meer zijn
Ja.. ik zoek net bij bol.com maar kan hem niet vinden, ik zal hem vanavond eens opzoeken..quote:Op maandag 17 juli 2006 09:50 schreef DonGorgon het volgende:
Btw, over welk boek heb je het hierboven precies?
Rede te meer op daar dan eens een boek over te lezen en zelf je mening wellicht te herzien als je het zo intressant vindquote:
Die zogenaamde voorspellingen zijn natuurlijk ook gebakke lucht. De Maya's konden natuurlijk niet weten wat er in de toekomst ging gebeuren. Maar op astrologisch niveau wisten ze echt een hoop.quote:Op maandag 17 juli 2006 10:10 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Je zou kunnen zeggen dat als ze zo intelligent waren en die kalender was voorspellend, dat ze die Spanjolen wel aan zouden zien komen en er wat tegen konden doen
Naar mijn meing was het een "gewoon" volk, zonder abnormale kennis en als de kalender al voorspellend is, dan is dat puur toeval of een kwestie van het zoeken van een gebeurtenis achteraf.
Vind ik ook, maar het is steeds zo verleidelijk nietwaar?quote:Op maandag 17 juli 2006 10:27 schreef Atuniel het volgende:
Ik wilde het welles/niets van de kalender eigenlijk even overslaan in dit topic.. en toespitsen op het einde van de kalender, ivm de oorlog in het Oosten op dit moment.
Het boek van Carl Johan Calleman?quote:Op maandag 17 juli 2006 10:15 schreef Atuniel het volgende:
[..]
Ja.. ik zoek net bij bol.com maar kan hem niet vinden, ik zal hem vanavond eens opzoeken..
Titel is iets met "2012 en veranderen van het menselijk bewustzijn" maar zal details vanavond eens geven.
Vond ik zelf een heel leerzaam boek omdat hij precies uitlegt wat de kalender is, hoe hij telt, welke goden de tijden beheersen en dan pakt hij aan de hand van de kalender diverse voorbeelden die slaan op de menselijke geschiedenis, ik vond het iig erg frapant allemaal... en heb sterk het idee.. als ze dat al min of meer konden voorspellen voor die 2000 of 3000 jaar zelfs..waarom zou het einde dan ook niet kloppen.
Ik vind het niet oninteressant hoor, integendeel. Ik kijk graag naar programma's over zulke zaken en vind het verbazingwekkend hoe zij sommige dingen deden en oplosten. Maar ik geloof gewoon niet dat zij dingen kunnen voorspellen. Ik geloof wel dat zij daar oprechten in geloofden, maar het strookt gewoon niet met de wetenschap en wijsheid die wij nu hebben. Zij hadden daar geen toegang toe en zochten hun heil in de wind die waait uit de boom des levens of zoiets.quote:Op maandag 17 juli 2006 10:16 schreef Atuniel het volgende:
[..]
Rede te meer op daar dan eens een boek over te lezen en zelf je mening wellicht te herzien als je het zo intressant vind
Juistquote:Op maandag 17 juli 2006 10:50 schreef DonGorgon het volgende:
[..]
Het boek van Carl Johan Calleman?
ISNB 9020283510.
De Maya Kalender.
De transformatie van het bewustzijn
Ja zoiets inderdaad.. maar ze rekende dus in 'winden die heersend zijn over de wereld' en daarbij dus van invloed zijn op de mensheid.quote:Op maandag 17 juli 2006 10:53 schreef J-Will het volgende:
[..]
. Zij hadden daar geen toegang toe en zochten hun heil in de wind die waait uit de boom des levens of zoiets.
Mwah .. ik denk dat JMJ een betere naam heeft.quote:Op maandag 17 juli 2006 10:55 schreef Atuniel het volgende:
[..]
Juist
Boek is erg informatief over de kalender, en heel begrijpend geschreven.. een leek (zoals ik) kan het zelfs begrijpen, maar ook voor de mensen die meer diepte willen over de kalender kan ik het zeker aanraden.
Calleman is dacht ik ook een vooraanstand figuur in deze materie.
quote:Op maandag 17 juli 2006 11:26 schreef Atuniel het volgende:
Overigs.. de vlag van Libanon zag ik gisteren, met de afbeelding van een (levens)boom [afbeelding]
Joh dat zijn complete films ookquote:Op maandag 17 juli 2006 18:09 schreef francorex het volgende:
Een documentaire over de Maya kalender/ de Maya cultuur.
Informatief, een aanrader.
Secrets of the Mayan Calendar Unveiled (1 of 3)
Secrets of the Mayan Calendar Unveiled (2 of 3)
Secrets of the Mayan Calendar Unveiled (3 of 3)
( vergeet deeltje 3 niet te bekijken, de mayakalender toegepast op heden tijd. )
Ja mooi. Hier wat tekst en uitleg in het NL:quote:Op maandag 17 juli 2006 18:09 schreef francorex het volgende:
Een documentaire over de Maya kalender/ de Maya cultuur.
Informatief, een aanrader.
Secrets of the Mayan Calendar Unveiled (1 of 3)
Secrets of the Mayan Calendar Unveiled (2 of 3)
Secrets of the Mayan Calendar Unveiled (3 of 3)
( vergeet deeltje 3 niet te bekijken, de mayakalender toegepast op heden tijd. )
Yup, 't mocht weer van Iteejer.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 09:48 schreef DonGorgon het volgende:
[..]
Ah! Je bent weer terug op Fok! Mooi. Werd weer eens tijd...
Haha.quote:Op maandag 17 juli 2006 08:56 schreef Atuniel het volgende:
het westen meer de materie gerichte wereld zou het onderspit delven, we gaan anders denken, krijgen een ander bewustzijn.
Volgens mij heb je geen idee waar je over praat. Hoe zou het zijn als we allemaal op notenolie zouden gaan rijden? Onze economie zal zo hard instorten dat we er nooit weer bovenop zouden komen. Daarom moeten deze dingen gelijdelijk gaan. Evolutie in plaats van revolutie.quote:Op maandag 17 juli 2006 10:05 schreef DonGorgon het volgende:
[..]
Zeker weten dat er al alternatieve energievormen zijn. Auto's kunnen tegewoordig op notenolie rijden of zelfs op water. Maar marktleider Royal Dutch Shell ziet het niet zitten om minder geld te verdienen. Daarom is het belangrijk dat de wereldleiders pleiten voor een open energiemarkt.
maar goed...we gaan hier een beetje offtopic geloof ik.
Misschien omdat het 'materialistische kamp' afhankelijk is van iets heel kwetsbaars?quote:Op donderdag 20 juli 2006 14:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Haha.
Waarom is het met dit soort voorspellingen altijd zo dat het 'materialistische kamp' het onderspit delft? Dat is nog nooit gebeurd, en ik mag dood neervallen mocht dat ooit gebeuren.
En het andere kamp is afhankelijk van iets dat niet bestaat. Wie o wie zou er winnen?quote:Op donderdag 20 juli 2006 14:57 schreef Nee het volgende:
[..]
Misschien omdat het 'materialistische kamp' afhankelijk is van iets heel kwetsbaars?
Zorg dan maar vast dat je een zachte landing krijgtquote:Op donderdag 20 juli 2006 14:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Haha.
Waarom is het met dit soort voorspellingen altijd zo dat het 'materialistische kamp' het onderspit delft? Dat is nog nooit gebeurd, en ik mag dood neervallen mocht dat ooit gebeuren.
Nee, ik bereid me liever voor op A Brave New Worldquote:Op donderdag 20 juli 2006 15:11 schreef Atuniel het volgende:
[..]
Zorg dan maar vast dat je een zachte landing krijgt
Stalin's communisme is er niet meer hoorquote:Op donderdag 20 juli 2006 15:18 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Nee, ik bereid me liever voor op A Brave New World
Maar de NWO schijnt er wel aan te komen, als we de voorspellingen moeten gelovenquote:Op vrijdag 28 juli 2006 08:26 schreef misantropia het volgende:
[..]
Stalin's communisme is er niet meer hoor![]()
omdat materiele dingen te verliezen zijn...quote:Op donderdag 20 juli 2006 14:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Haha.
Afhankelijk van wat?quote:Op donderdag 20 juli 2006 14:59 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
En het andere kamp is afhankelijk van iets dat niet bestaat. Wie o wie zou er winnen?
Hai,quote:Op donderdag 20 juli 2006 13:18 schreef kruimel_20 het volgende:
* We evolueren weer naar een DNA van 12 strengen in plaats van de 2 die we nu maar hebben
Dat is het hele probleem, hij houdt niet opquote:Op donderdag 3 augustus 2006 20:48 schreef Gebleekte het volgende:
Die site van deanspeak.com is 1 en al propaganda tegen Bush![]()
Overal staat 'Bush is de Dark Side' 'hij gaat de wereld slopen blablabla'
Hou toch op man![]()
Maar hij lijkt toch wel gelijk te hebben. Neem nou de new-age dwepers met sjamanisme. Bezoek een paranormaalbeurs in Nederland, kijk op internet naar wie zich nu opwerpen als sjamaan en achterhaal eens wat die nieuw-verklaarde sjamanen beweren. In het algemeen komt er dan een zweverig verhaal over oude of verloren gegane culturen met geheime kennis van de natuur die, i.t.t. onze huidige maatschappij in vrede en harmonie leefden met de aarde en de natuur. Deze beschavingen zouden zogenaamd veel verder zijn dan wij op energetisch en esoterische niveaus en daar kunnen/moeten wij van leren. De tovenaars die hedentendage claimen 'sjamaan' te zijn, denken allemaal dat ze ofwel afstammen van die oude beschavingen ofwel dat ze door nog overgebleven afstammelingen 'ingewijd' zijn in die geheime kennis.quote:Op maandag 17 juli 2006 10:16 schreef Atuniel het volgende:
[..]
Rede te meer op daar dan eens een boek over te lezen en zelf je mening wellicht te herzien als je het zo intressant vind
Boriska, jongen van Marsquote:Op donderdag 17 augustus 2006 08:47 schreef TaLoN.NL het volgende:
Volgens zo'n Indigo jongentje in Rusland gaan er in 2009 en 2013 waterrampen voorkomen.
http://english.pravda.ru/society/anomal/29-10-2005/9151-boriska-0
Maar de wereld hield toch op te bestaan in 2012, omdat de de Maya kalender daar ophoudt... ?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 08:47 schreef TaLoN.NL het volgende:
Volgens zo'n Indigo jongentje in Rusland gaan er in 2009 en 2013 waterrampen voorkomen.
http://english.pravda.ru/society/anomal/29-10-2005/9151-boriska-0
Russische jaartelling natuurlijk...quote:Op donderdag 17 augustus 2006 12:30 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar de wereld hield toch op te bestaan in 2012, omdat de de Maya kalender daar ophoudt... ?
quote:Op donderdag 17 augustus 2006 12:36 schreef Circle het volgende:
[..]
Russische jaartelling natuurlijk...
Wie beweerd dan dat het einde van de maya kalender, het einde van de wereld betekent?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 12:42 schreef CoolGuy het volgende:
[..]Maar goed, hier komt wel weer een punt naar voren wat ik al eerder aangehaald heb. Al die conspiracies en voorspellingen spreken elkaar soms gewoon ronduit tegen, maar daar mag je niets van zeggen, want dan ben je of aan t zeuren, of je bent off-topic bezig, maar dat neemt niet weg dat soms verhaal A verhaal B onmogelijk maakt, maar dat maakt blijkbaar niet uit, want beide verhalen worden even fel verdedigd.
Ow dat is hier vaak genoeg voorbij gekomen, en later is dat gewijzigd in dat het niet het einde van de wereld zou zijn, maar dat er een 'grote verandering in de wereld zoals wij die kennen' zou optreden.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 15:09 schreef Ticker het volgende:
[..]
Wie beweerd dan dat het einde van de maya kalender, het einde van de wereld betekent?
...moeten we echt nog zolang wachten ?quote:Op donderdag 17 augustus 2006 15:27 schreef Fir3fly het volgende:
Ik geloof dat in 2012 de mens eindelijk een stap verder gaat en dat idealisme en religie volledig verdwijnen en de mens eindelijk rationeel na gaat denken. Dan kunnen we eindelijk een echte wereld maken![]()
![]()
huh ? heb je er wel eens een boek over gelezen ? ,ik bedoel als dit nergens is terug te vinden hoe komen wij dan aan die datum ivm met de long count kalender ?quote:Het feit dat er in 2012 iets schokkends staat te gebeuren dat de aarde een ander aanzien zou geven (dunkt mij). Dit is echter nergens zo terug te vinden in de Maya kalender. Raar, he,
quote:Op 21 december 2012 gebeurt er het volgende: dan staat onze zon precies op het kruispunt van beide ecliptica's in het hart van de Melkweg... en dat gebeurt maar eens in de 26.000 jaar.
Het kosmologisch spel is dan nog niet ten einde. De zon staat op een lijn met Sagittarius A*, de krachtigste radiobron van de Melkweg. Ook staat het hart van de Melkweg het verst weg van de noordelijke hemelpool. Op 21 dec. 2012 ontstaat een keerpunt: de noordas van de precessiewiebel gaat na 26.000 jaar weer richting Hunab K'u (= het hart van de Melkweg).
We kunnen ook gewoon het wat verspoedigen.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 15:46 schreef Circle het volgende:
[..]
...moeten we echt nog zolang wachten ?
aardbevingen: checkquote:Op donderdag 17 augustus 2006 17:26 schreef Oo-blackgirl-oO het volgende:
nee in 2012 is het afgerond, de stap is echter allang onderweg
Gedachten van een romeinse burger rond het jaar 0quote:Op vrijdag 18 augustus 2006 09:53 schreef ReneH83 het volgende:
[..]
aardbevingen: check
tsunami's: check
vulkaanuitbarstingen: check
mensen die gek worden: jihad: checkhahaha
lees het topic eens. ik bedoel, scroll alleen van boven naar bededen met je ogen open zonder een woord te lezen.quote:
Waarbij niemand er blijkbaar aan denkt dat de maya's op het zuidelijk halfrond leven en het daar dus andersom als hier isquote:Op maandag 17 juli 2006 09:50 schreef DonGorgon het volgende:
Eind 2012 komt er een einde aan de lange telling kalender van de Maya's. Deze is, volgens de laatste berekeningen, gesitueerd op 21-12-2012, de dag van de winterzonnewende, oftewel 1 van de kortste dagen van het jaar (langste nacht). In vroegere tijden werd na of tijdens de zonnewende het lichtfeest gehouden, omdat na de zonnewende de dagen weer langer werden (langer licht). Voorbeeld van zo'n feest is het Joodse 'Chanoeka' wat natuurlijk nog steeds wordt gevierd.
huh....ik u niet begrijpquote:lees het topic eens. ik bedoel, scroll alleen van boven naar bededen met je ogen open zonder een woord te lezen.
quote:
Clan- Sky - Dromerquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 17:45 schreef Jjeroen het volgende:
maar wat betekend dat allemaal?
Dankje.. maar ik ben zo benieuwd wat "I am guided by the power of death" te betekenen heeft, heb dat nergens kunnen vinden. Iemand nog een idee?quote:Op zondag 20 augustus 2006 09:24 schreef TaLoN.NL het volgende:
[..]
Clan- Sky - Dromer
I perfect in order to reflect
Producing order - Breng je rust over bij anderen?
I seal the matrix of endlessness
With the planetary tone of manifestation - Niets is onmogelijk?
I am a galactic activation portal enter me - Ik denk dat ze hiermee bedoelen dat je snel de bewustzijns-veranderingen bij het aanbreken van een nieuwe maya-dag/nacht toegedeeld krijgt.
Allemaal puur speculatie uiteraard.![]()
Wat dat betreft vond ik de mijne makkelijker.
Yellow Southern Castle of Giving - Vrijgevig
Clan- Sky - Dromer
I unify in order to question
Attracting fearlessness - Ik ben niet bang om vragen te stellen. En ben behoorlijk radicaal.
I seal the output of intelligence
With the Magnetic tone of purpose - Ik heb altijd de neiging om mensen op de hoogte te stellen van dingen zoals door de overheid gefundeerde terreuraanslagen.
I am guided by my own power doubled - Eigenwijs en grote wilskracht
Wederom speculatie![]()
----
Ik heb nog geen site kunnen vinden die dit naar ietwat normaler engels hebben vertaald.
White planetary mirror klinkt apart maar ik zou echt niet weten wat ik daar van zou moeten maken.
Ben je ook bekend met het onderoek dat erop wijst dat de jaartelling van de Maya's heel anders was dan de onze en dat 2012 ook juist het begin der tijden in hun optiek in de kalender kon aantonen?quote:Op maandag 17 juli 2006 09:50 schreef DonGorgon het volgende:
Er gaan natuurlijk de wildste verhalen rond over 'Einddatum 2012'. Men speculeert van alles, maar niemand weet wat er precies gaat gebeuren. Zie hieronder een aantal (serieuze) websites over de Maya's en onderzoeken naar hun kalenders:
Hmm..het begin der tijden? Dat kan ik even niet plaatsen. Immers, zij bestonden al. Zij maakten die kalender, en namen 2012 als begin der tijden (Wat voor hun dus ook in de toekomst lag, ongeacht een andere manier van tellen neem ik aan?), maar wat was hun tijd dan? Die lag toch voor 2012, en daarmee kan 'het begin' toch niet in 2012 zijn?quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 02:06 schreef mike_another het volgende:
[..]
Ben je ook bekend met het onderoek dat erop wijst dat de jaartelling van de Maya's heel anders was dan de onze en dat 2012 ook juist het begin der tijden in hun optiek in de kalender kon aantonen?
Opvallende is dat als het 2012 is en er is niets bijzonder gebeurt, diezelfde mensen die het zo enthousiast citeerde dan niet zeggen "O, dan was het zeker niks". Tegenbewijs van voorspellingen bestaat niet.
Dan begint de tijd niet opnieuw, maar is een cyclus van 26.000 jaar afgelopen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 09:29 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hmm..het begin der tijden? Dat kan ik even niet plaatsen. Immers, zij bestonden al. Zij maakten die kalender, en namen 2012 als begin der tijden (Wat voor hun dus ook in de toekomst lag, ongeacht een andere manier van tellen neem ik aan?), maar wat was hun tijd dan? Die lag toch voor 2012, en daarmee kan 'het begin' toch niet in 2012 zijn?Of snap ik het nou niet?
Hm oke. En dan gebeurd er...wat...precies? Bedoel, er zijn mensen die het hebben over 'veranderingen', maar er zijn ook mensen die praten over 'het einde der tijden'.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 09:53 schreef TaLoN.NL het volgende:
[..]
Dan begint de tijd niet opnieuw, maar is een cyclus van 26.000 jaar afgelopen.
Soms is enz. genoeg ipv oneindigherhalend te vertellen.quote:Op 21 december 2012 gebeurt er het volgende: dan staat onze zon precies op het kruispunt van beide ecliptica's in het hart van de Melkweg... en dat gebeurt maar eens in de 26.000 jaar.
Het kosmologisch spel is dan nog niet ten einde. De zon staat op een lijn met Sagittarius A*, de krachtigste radiobron van de Melkweg. Ook staat het hart van de Melkweg het verst weg van de noordelijke hemelpool. Op 21 dec. 2012 ontstaat een keerpunt: de noordas van de precessiewiebel gaat na 26.000 jaar weer richting Hunab K'u (= het hart van de Melkweg).
Nee juist andersom, we gaan er namelijk vanuit dat er niets gebeurd.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 10:45 schreef SuperbDeLux het volgende:
Wat wordt dat toch genant als er straks niksch bijzonders gebeurd in 2012![]()
Wat een onzin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!quote:Op 21 december 2012 gebeurt er het volgende: dan staat onze zon precies op het kruispunt van beide ecliptica's in het hart van de Melkweg... en dat gebeurt maar eens in de 26.000 jaar.
Dan gebeurt er helemaal niets jongen...quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 09:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hm oke. En dan gebeurd er...wat...precies? Bedoel, er zijn mensen die het hebben over 'veranderingen', maar er zijn ook mensen die praten over 'het einde der tijden'.
pwnedquote:Op donderdag 24 augustus 2006 21:33 schreef Knarf het volgende:
[..]
Wat een onzin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Beide ecliptica's in het hart van de melkweg?
En daar het kruispunt van. Hoe moet ik mij dit voorstellen.
De zon doet ongeveer 230-250 miljoen jaar over een rondje melkweg. Dit heet ecliptica.
Onze zon staat wel ongeveer 26.000 lichtjaar van het centrum van ons melkweg stelsel af.
Mag je me ook eens uitleggen hoe je op 1 lijn kunt liggen met 1 punt, wat ook nog in het midden van een cirkel ligt (.Sagittarius A, ligt in het centrum van ons melkwegstelsel.)
En de precessie duurt ongeveer 23.000 jaar.
quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 11:14 schreef releaze het volgende:
Analyseer nu ff de bron voordat je straffe uitspraken doet!
Het is niet 'iets' wat er dan gebeurt.. is naar een bepaald punt waar we naar toe leven.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 09:55 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hm oke. En dan gebeurd er...wat...precies? Bedoel, er zijn mensen die het hebben over 'veranderingen', maar er zijn ook mensen die praten over 'het einde der tijden'.
Ja, maar wat houdt dat "punt" dan in?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 15:36 schreef Atuniel het volgende:
[..]
Het is niet 'iets' wat er dan gebeurt.. is naar een bepaald punt waar we naar toe leven.
Een transformatie van ons menselijk bewustzijn... dat andere zaken belangrijker worden dan bijv rijkdom en materie vergaren.quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 16:25 schreef Elegy het volgende:
[..]
Ja, maar wat houdt dat "punt" dan in?
wat bedoelt wordt is 2 grote geloven die tegen elkaar opgezet wordenquote:Op maandag 17 juli 2006 09:36 schreef The_stranger het volgende:
[..]
Nu weet ik niet veel van die kalender af, maar is dit niet een beetje zoeken naar een gebeurtenis achteraf? Israël is verre van stabiel geweest sinds de oprichting en is Libanon al eerder binnengevallen. Verder is Israël al sinds '48 in oorlog, zij het met de Palestijnen.
Dacht trouwens ook niet dat er bewijzen zijn dat de Maya's zelf voorspellingen verbonden aan deze kalender, maar dat er pas in de laatste tijd (20ste eeuwse new age) dingen "aangeplakt" zijn, zoals voorspellingen en het einde van die kalender (2012)
Niet lullig bedoeld, maar ik probeer je post eens te vertalen. Niet vanwege eventuele taalfouten, maar omdat er, voor mij, geen touw aan te knopen is.quote:Op zaterdag 2 september 2006 19:49 schreef StreSzLooSz het volgende:
[..]
wat bedoelt wordt is 2 grote geloven die tegen elkaar opgezet worden
(NOstradamus )en die het uitvechten met grote wapens als nucleare bommen en dergelijke
NOSTRADAMUS EN DE MAYAS en me eigen intelect
zegt dat het wel zou kunmnen
maar WAT ER BOVEN AL PLAATS VIND
is de cyclus van de zon
13,000 jaaar gelede precies ijstijd
en nu 2012 13,.000 jaar later de zon tijd
(grote zonvloed) groter dan wat er om de 2000 jaar gebeurd aan rampen
omdat de aarde zich aanpast aan het zonnestelsel,, de aarde is nou eenmaal een roterend object in het stelsel van objectdraaiingen die elkaar beinvloede en zo past de koek in de trommel
Dus, als ik het goed heb, is het feit dat twee grote geloven problemen met elkaar hebben en dit met nucleaire wapens (gaan?) "oplossen" één van de aanwijzingen dat er in 2012 wat gaat gebeuren?quote:Wat bedoelt wordt, is 2 grote geloven die tegen elkaar opgezet worden (Nostradamus) en die het uitvechten met grote wapens zoals nucleare bommen en dergelijke.
Nostradamus, de Maya's[/]i en mijn eigen intellect zeggen mij dat het wel zou kunnen, [i]maar wat er bovenal plaats vind, is de cyclus van de zon.
13.000 jaar geleden precies een ijstijd en nu 2012 13.000 jaar later de zontijd (grote zond(?)vloed) groter dan wat er om de 2000 jaar gebeurt aan rampen omdat de aarde zich aanpast aan het zonnestelsel. De aarde is nou eenmaal een roterent object in het stelsel van objectdraaiingen die elkaar beïnvloeden en zo past de koek in de trommel
misschien betekent het wel iets in de trant van welkom in het nieuwe galactische seizoen. dat de stand van de aarde en de zon ten opzichte van het melkweg verandert dat er een nieuwe periode aanbreekt, zoals bij ons de zomer begint wanneer de zon de hoogste stand/langste dag en de winter de kortste dag, dan weet invloed heeft op het leven hier op aarde. misschien dat deze positie van de aarde en zon in het melkwegstelsel ook een bepaalde verandering in omstandigheden zal veroorzaken. alle objecten in het melkwegstelsel die met aantrekkingskracht/zwaartekracht met elkaar verbonden zijn, en dat er 'daarom' een bepaalde verandering zal plaatsvinden straks..quote:Op zaterdag 2 september 2006 20:26 schreef The_stranger het volgende:
En de aarde past zich aan aan het zonnestelsel? Hier ben je me echt kwijt.
Je kan best een punt hebben maar: what the hell are you talking about? Kun je je geheimtaal misschien decoderen, bij voorkeur als je niet stoned bent?quote:Op zaterdag 2 september 2006 19:49 schreef StreSzLooSz het volgende:
[..]
wat bedoelt wordt is 2 grote geloven die tegen elkaar opgezet worden
(NOstradamus )en die het uitvechten met grote wapens als nucleare bommen en dergelijke
NOSTRADAMUS EN DE MAYAS en me eigen intelect
zegt dat het wel zou kunmnen
maar WAT ER BOVEN AL PLAATS VIND
is de cyclus van de zon
13,000 jaaar gelede precies ijstijd
en nu 2012 13,.000 jaar later de zon tijd
(grote zonvloed) groter dan wat er om de 2000 jaar gebeurd aan rampen
omdat de aarde zich aanpast aan het zonnestelsel,, de aarde is nou eenmaal een roterend object in het stelsel van objectdraaiingen die elkaar beinvloede en zo past de koek in de trommel
Nee, "spiritueel" moet je zijn, anders ben je een "slecht" mens...quote:Op zondag 3 september 2006 14:09 schreef Elegy het volgende:
Dus als we allemaal positief gaan zitten doen komt het goed? Lijkt wel heel erg knuffelsamenleving dan![]()
ag gut ben je een beetje gefrustreerd ?quote:Het wordt steeds gekker in TRU, ik weet dat de tolerantie jegens non-believers ver te zoeken is maar dit .
Man, dat zijn de eigen woorden, leg ze aub niet in een ander z'n mond.quote:Op zondag 3 september 2006 14:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Nee, "spiritueel" moet je zijn, anders ben je een "slecht" mens...![]()
Het wordt steeds gekker in TRU, ik weet dat de tolerantie jegens non-believers ver te zoeken is maar dit.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |