abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41053858
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 09:29 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hmm..het begin der tijden? Dat kan ik even niet plaatsen. Immers, zij bestonden al. Zij maakten die kalender, en namen 2012 als begin der tijden (Wat voor hun dus ook in de toekomst lag, ongeacht een andere manier van tellen neem ik aan?), maar wat was hun tijd dan? Die lag toch voor 2012, en daarmee kan 'het begin' toch niet in 2012 zijn? Of snap ik het nou niet?
Dan begint de tijd niet opnieuw, maar is een cyclus van 26.000 jaar afgelopen.
In2008youwillbeawakened!In2009youwillbetransformed!In2010youwilltranscend.In2011youwillbeenlightened!In2012itwillbeover!
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
  Moderator dinsdag 22 augustus 2006 @ 09:55:33 #102
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_41053912
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 09:53 schreef TaLoN.NL het volgende:

[..]

Dan begint de tijd niet opnieuw, maar is een cyclus van 26.000 jaar afgelopen.
Hm oke. En dan gebeurd er...wat...precies? Bedoel, er zijn mensen die het hebben over 'veranderingen', maar er zijn ook mensen die praten over 'het einde der tijden'.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_41054184
Heb je het artikel op Daanspeak al gelezen? zo nee,
dan raad ik je als eerste aan deze even door te nemen.
http://www.daanspeak.com/Maya01.html
In2008youwillbeawakened!In2009youwillbetransformed!In2010youwilltranscend.In2011youwillbeenlightened!In2012itwillbeover!
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
pi_41054234
Ik kan mijn visie er op wel geven, maar dat is de visie van iemand die zich er pas een maandje of zo mee bezig houdt. Laat mij eerst maar even groeien in dit onderwerp, in hoeverre dat dat mogelijk is natuurlijk.
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 10:45:33 #105
151835 SuperbDeLux
Een ietwat hautain.
pi_41055062
Wat wordt dat toch genant als er straks niksch bijzonders gebeurd in 2012
He wept for there were no more worlds to conquer.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:09:12 #106
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_41061008
De discussie zou maklkelijker worden als bepaalde mensen zich eens in de short en long count kalender zouden inlezen ipv met onbegrip hier blijven reageren .

Het is het einde van de laatse ( 5 de ) long count kalender door de maya opgeschreven wat samenvalt met de proccesie en nog een galactische cyclus .

Einde der aarde heb ik nog nooit gelezen wel als een rampspoedtijdperk ivm het samenvallen van de zonnecyclus en zijn inmense flares...de korte is een 11 jarige cyclus.
quote:
Op 21 december 2012 gebeurt er het volgende: dan staat onze zon precies op het kruispunt van beide ecliptica's in het hart van de Melkweg... en dat gebeurt maar eens in de 26.000 jaar.

Het kosmologisch spel is dan nog niet ten einde. De zon staat op een lijn met Sagittarius A*, de krachtigste radiobron van de Melkweg. Ook staat het hart van de Melkweg het verst weg van de noordelijke hemelpool. Op 21 dec. 2012 ontstaat een keerpunt: de noordas van de precessiewiebel gaat na 26.000 jaar weer richting Hunab K'u (= het hart van de Melkweg).
Soms is enz. genoeg ipv oneindigherhalend te vertellen.

zal il m dan nog maar eens plaatsen

coda

[ Bericht 10% gewijzigd door merlin693 op 22-08-2006 14:16:41 ]
pi_41075273
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 10:45 schreef SuperbDeLux het volgende:
Wat wordt dat toch genant als er straks niksch bijzonders gebeurd in 2012
Nee juist andersom, we gaan er namelijk vanuit dat er niets gebeurd.
pi_41125437
http://www.diagnosis2012.co.uk/new9.htm#reincarn

Integratie van vorige levens in 2012?!

341 "2012-Links"
http://www.diagnosis2012.co.uk/link.htm

[ Bericht 31% gewijzigd door TaLoN.NL op 24-08-2006 13:15:51 ]
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
  donderdag 24 augustus 2006 @ 21:33:28 #109
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_41143093
quote:
Op 21 december 2012 gebeurt er het volgende: dan staat onze zon precies op het kruispunt van beide ecliptica's in het hart van de Melkweg... en dat gebeurt maar eens in de 26.000 jaar.

Het kosmologisch spel is dan nog niet ten einde. De zon staat op een lijn met Sagittarius A*, de krachtigste radiobron van de Melkweg. Ook staat het hart van de Melkweg het verst weg van de noordelijke hemelpool. Op 21 dec. 2012 ontstaat een keerpunt: de noordas van de precessiewiebel gaat na 26.000 jaar weer richting Hunab K'u (= het hart van de Melkweg).
Wat een onzin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Beide ecliptica's in het hart van de melkweg?
En daar het kruispunt van. Hoe moet ik mij dit voorstellen.

De zon doet ongeveer 230-250 miljoen jaar over een rondje melkweg. Dit heet ecliptica.
Onze zon staat wel ongeveer 26.000 lichtjaar van het centrum van ons melkweg stelsel af.

Mag je me ook eens uitleggen hoe je op 1 lijn kunt liggen met 1 punt, wat ook nog in het midden van een cirkel ligt (.Sagittarius A, ligt in het centrum van ons melkwegstelsel.)

En de precessie duurt ongeveer 23.000 jaar.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_41148119
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 09:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hm oke. En dan gebeurd er...wat...precies? Bedoel, er zijn mensen die het hebben over 'veranderingen', maar er zijn ook mensen die praten over 'het einde der tijden'.
Dan gebeurt er helemaal niets jongen...

Ja, als je er iets in wíl zien, dan gebeurt er een hele hoop. Misschien wel een oorlog en een hele hoop ellende. Oh wacht, dat hadden we ook al in 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, etc.

Er wordt zelden iets concreets voorspeld, er blijft altijd heel veel ruimte over voor interpretatie, als je dan maar goed genoeg zoekt kan je altijd heel wat vinden...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Moderator vrijdag 25 augustus 2006 @ 10:18:57 #111
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_41155810
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 21:33 schreef Knarf het volgende:

[..]

Wat een onzin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Beide ecliptica's in het hart van de melkweg?
En daar het kruispunt van. Hoe moet ik mij dit voorstellen.

De zon doet ongeveer 230-250 miljoen jaar over een rondje melkweg. Dit heet ecliptica.
Onze zon staat wel ongeveer 26.000 lichtjaar van het centrum van ons melkweg stelsel af.

Mag je me ook eens uitleggen hoe je op 1 lijn kunt liggen met 1 punt, wat ook nog in het midden van een cirkel ligt (.Sagittarius A, ligt in het centrum van ons melkwegstelsel.)

En de precessie duurt ongeveer 23.000 jaar.
pwned Euh...ik probeer me even een eliptica voor te stellen...en dan 2...die elkaar kruisen. Als de vorm die ik in gedachten heb klopt (een soort van uh...uitgerekte cirkel) dan kunnen 2 van die vormen elkaar nooit op 1 punt kruisen. Immers, er zijn 2 kruispunten waar de lijnen elkaar snijden, tenzij precies de grenzen elkaar aantippen, maar dan is het geen 'kruising' meer...
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 11:14:25 #112
81237 releaze
best of both worlds
pi_41157228
Analyseer nu ff de bron voordat je straffe uitspraken doet!
pi_41161391
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 11:14 schreef releaze het volgende:
Analyseer nu ff de bron voordat je straffe uitspraken doet!
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:36:33 #114
152502 Atuniel
Papa de familias
pi_41166291
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 09:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Het is niet 'iets' wat er dan gebeurt.. is naar een bepaald punt waar we naar toe leven.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 16:25:53 #115
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_41167393
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 15:36 schreef Atuniel het volgende:

[..]

Het is niet 'iets' wat er dan gebeurt.. is naar een bepaald punt waar we naar toe leven.
Ja, maar wat houdt dat "punt" dan in?
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 16:55:55 #116
152502 Atuniel
Papa de familias
pi_41168237
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 16:25 schreef Elegy het volgende:

[..]

Ja, maar wat houdt dat "punt" dan in?
Een transformatie van ons menselijk bewustzijn... dat andere zaken belangrijker worden dan bijv rijkdom en materie vergaren.

Maar goed, dan hebben we nog een lange weg te gaan.. hoewel mij opvalt dat we al wat meer bewuster worden van ons zelf en ons 'doen' in de wereld.
Opvallend veel naties die excuses aanbieden over gebeurtenissen die eerder gebeurd zijn, afschaffing slavenarbeid, publiek aan de schandpaal knopen van witte boorden criminelen, organisaties doorzichtig maken.
Zijn allemaal zaken die.. bijvoorbeeld in de jaren 70 of 80 niet zo uitgebreid aan de orde waren.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 16:57:04 #117
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_41168266
Dat lijkt me eerder juist een verschuiving de andere 'kant' op...
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_41298401
Sun's Next 11-Year Cycle Could Be 50% Stronger
http://www.standeyo.com/N(...)17.back.sunspot.html

Kan het niet zo zijn dat zo'n hevige zonneactiviteit een poolverschuiving kan 'triggeren'?
ofzo

Of nog verder: Ons DNA kan beïnvloeden?
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 18:45:37 #119
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_41299470
Was deze link al gepost?
http://www.astro.uu.nl/~strous/AA/nl/2012.html

Zeer interessante pagina over 21 December 2012
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_41431018
quote:
Op maandag 17 juli 2006 09:36 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Nu weet ik niet veel van die kalender af, maar is dit niet een beetje zoeken naar een gebeurtenis achteraf? Israël is verre van stabiel geweest sinds de oprichting en is Libanon al eerder binnengevallen. Verder is Israël al sinds '48 in oorlog, zij het met de Palestijnen.

Dacht trouwens ook niet dat er bewijzen zijn dat de Maya's zelf voorspellingen verbonden aan deze kalender, maar dat er pas in de laatste tijd (20ste eeuwse new age) dingen "aangeplakt" zijn, zoals voorspellingen en het einde van die kalender (2012)
wat bedoelt wordt is 2 grote geloven die tegen elkaar opgezet worden
(NOstradamus )en die het uitvechten met grote wapens als nucleare bommen en dergelijke
NOSTRADAMUS EN DE MAYAS en me eigen intelect
zegt dat het wel zou kunmnen
maar WAT ER BOVEN AL PLAATS VIND
is de cyclus van de zon
13,000 jaaar gelede precies ijstijd
en nu 2012 13,.000 jaar later de zon tijd
(grote zonvloed) groter dan wat er om de 2000 jaar gebeurd aan rampen
omdat de aarde zich aanpast aan het zonnestelsel,, de aarde is nou eenmaal een roterend object in het stelsel van objectdraaiingen die elkaar beinvloede en zo past de koek in de trommel
Ja ja mensen ik kom hier ook ff meelullen en praten, maar blijf altijd stressloos
pi_41431433
tvp
pi_41432187
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 19:49 schreef StreSzLooSz het volgende:

[..]

(NOstradamus )en die het uitvechten met grote wapens als nucleare bommen en dergelijke
is de cyclus van de zon
omdat de aarde zich aanpast aan het zonnestelsel,, de aarde is nou eenmaal een roterend object in het stelsel van objectdraaiingen die elkaar beinvloede en zo past de koek in de trommel
Niet lullig bedoeld, maar ik probeer je post eens te vertalen. Niet vanwege eventuele taalfouten, maar omdat er, voor mij, geen touw aan te knopen is.
quote:
Wat bedoelt wordt, is 2 grote geloven die tegen elkaar opgezet worden (Nostradamus) en die het uitvechten met grote wapens zoals nucleare bommen en dergelijke.
Nostradamus, de Maya's[/]i en mijn eigen intellect zeggen mij dat het wel zou kunnen, [i]maar wat er bovenal plaats vind, is de cyclus van de zon.
13.000 jaar geleden precies een ijstijd en nu 2012 13.000 jaar later de zontijd (grote zond(?)vloed) groter dan wat er om de 2000 jaar gebeurt aan rampen omdat de aarde zich aanpast aan het zonnestelsel. De aarde is nou eenmaal een roterent object in het stelsel van objectdraaiingen die elkaar beïnvloeden en zo past de koek in de trommel
Dus, als ik het goed heb, is het feit dat twee grote geloven problemen met elkaar hebben en dit met nucleaire wapens (gaan?) "oplossen" één van de aanwijzingen dat er in 2012 wat gaat gebeuren?
Al ver voor Nostradamus is "het Westen" al in oorlog met "het Oosten". Als we even uitgaan van de middeleeuwen, heb je meerdere kruistochten gehad richting de moslims, enigszins te vergelijken met de hedendaagse inmenging van "het Westen" in Irak e.d. Al honderden jaren is er een oorlog tussen twee grote geloven, deze oorlog werd slechts onderbroken door interne oorlogen, zoals WOII.

Om op je tweede reden terug te komen, moet ik wat gissingen doen naar wat je precies bedoeld, aangezien het mij na mijn vertaling mij nog niet helemaal duidelijk is.
Volgens mij zeg je dat er 13.000 jaar geleden precies een ijstijd was. Dat is niet het geval. Wel is er een ijstijd rond 10.000 jaar voor Christus geeindigd, maar dat is een gemiddeld getal, en jet genoemde 13.000 jaar moet je dan ook met enige marge gebruiken. IJstijden die er voor de laatste ijstijd waren, hadden echter warme tussenposes variërend van 130.000 tot 60.000 jaar. Dat er dus een ijstijd eindigde rond 13.000 jaar geleden zegt niets over een bepaalde cyclus. Verder heeft de zon wel degelijk invloed op het ontstaan van ijstijden, maar ook daar zijn verschillende cycli in, elk varierend van 100.000 tot 23.000 jaar.
Daarom begrijp ik dus totaal niet wat je bedoelt met het stukje over de zon(d?)vloed en daarna.

En de aarde past zich aan aan het zonnestelsel? Hier ben je me echt kwijt.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zaterdag 2 september 2006 @ 21:21:25 #123
81237 releaze
best of both worlds
pi_41434039
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 20:26 schreef The_stranger het volgende:

En de aarde past zich aan aan het zonnestelsel? Hier ben je me echt kwijt.
misschien betekent het wel iets in de trant van welkom in het nieuwe galactische seizoen. dat de stand van de aarde en de zon ten opzichte van het melkweg verandert dat er een nieuwe periode aanbreekt, zoals bij ons de zomer begint wanneer de zon de hoogste stand/langste dag en de winter de kortste dag, dan weet invloed heeft op het leven hier op aarde. misschien dat deze positie van de aarde en zon in het melkwegstelsel ook een bepaalde verandering in omstandigheden zal veroorzaken. alle objecten in het melkwegstelsel die met aantrekkingskracht/zwaartekracht met elkaar verbonden zijn, en dat er 'daarom' een bepaalde verandering zal plaatsvinden straks..

maya goed ( ), er zijn ook mayaaanhangers die er van overtuigd zijn dat 'we' straks in 2012 worden opgehaald door een ruimteschip :S
Maar wat ik heb begrepen van de 'bewustzijnsverandering' wat zo nodig is voor de aarde is dat we boven alles in het NU gaan leven, en niet in ons verleden(pa heeft me pijn gedaan 10 jaar terug en daarom ben ik onzeker) of al te ver in de toekomst (volgende week is het weer weekend en heb ik het eindelijk weer eens naar mn zin). Mocht dat zo zijn, dan heeft het ook weinig zin nu te gaan speculeren hoe het straks allemaal wordt. Fucking waste of time.
pi_41443794
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 19:49 schreef StreSzLooSz het volgende:

[..]

is de cyclus van de zon
Je kan best een punt hebben maar: what the hell are you talking about? Kun je je geheimtaal misschien decoderen, bij voorkeur als je niet stoned bent?
De mensen hebben God niet bedacht, dat heeft God zelf gedaan.
pi_41450153
Deze site is ook erg interessant. (wel engels) Misschien al bekend bij jullie.

http://www.mayanmajix.com/ (vooral de artikelen van dr. Ian Xel Lungold, onder learning lab.)

Ik heb ergens gelezen dat we het proces naar 2012 kunnen zien als een weegschaal, met aan de ene kant niet-spirituele mensen (om het maar even simpel te houden), Illuminatie en slechterikken en aan de andere kant de wel-spirituele mensen. Nu staan er bij de bad-guys meer mensen, dus is de weegschaal aan die kant zwaarder, maar in deze tijd naar 2012 toe komt de weegschaal steeds meer in evenwicht en na 2012 zou de weegschaal naar de andere kant uitslaan; gemiddeld genomen leven er dan dus meer mensen bewust en / of spiritueel. Dit heeft weer invloed op de energie die we met ons allen uitstralen en dat is weer van invloed op de aarde zelf.
Zoiets... (heb het niet zelf bedacht he!!!) Het blijft koffiedik kijken. Maar ik geloof wel in een positieve verandering.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')