abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41053858
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 09:29 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hmm..het begin der tijden? Dat kan ik even niet plaatsen. Immers, zij bestonden al. Zij maakten die kalender, en namen 2012 als begin der tijden (Wat voor hun dus ook in de toekomst lag, ongeacht een andere manier van tellen neem ik aan?), maar wat was hun tijd dan? Die lag toch voor 2012, en daarmee kan 'het begin' toch niet in 2012 zijn? Of snap ik het nou niet?
Dan begint de tijd niet opnieuw, maar is een cyclus van 26.000 jaar afgelopen.
In2008youwillbeawakened!In2009youwillbetransformed!In2010youwilltranscend.In2011youwillbeenlightened!In2012itwillbeover!
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
  Moderator dinsdag 22 augustus 2006 @ 09:55:33 #102
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_41053912
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 09:53 schreef TaLoN.NL het volgende:

[..]

Dan begint de tijd niet opnieuw, maar is een cyclus van 26.000 jaar afgelopen.
Hm oke. En dan gebeurd er...wat...precies? Bedoel, er zijn mensen die het hebben over 'veranderingen', maar er zijn ook mensen die praten over 'het einde der tijden'.
Breitling - Instruments for Professionals
pi_41054184
Heb je het artikel op Daanspeak al gelezen? zo nee,
dan raad ik je als eerste aan deze even door te nemen.
http://www.daanspeak.com/Maya01.html
In2008youwillbeawakened!In2009youwillbetransformed!In2010youwilltranscend.In2011youwillbeenlightened!In2012itwillbeover!
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
pi_41054234
Ik kan mijn visie er op wel geven, maar dat is de visie van iemand die zich er pas een maandje of zo mee bezig houdt. Laat mij eerst maar even groeien in dit onderwerp, in hoeverre dat dat mogelijk is natuurlijk.
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 10:45:33 #105
151835 SuperbDeLux
Een ietwat hautain.
pi_41055062
Wat wordt dat toch genant als er straks niksch bijzonders gebeurd in 2012
He wept for there were no more worlds to conquer.
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:09:12 #106
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_41061008
De discussie zou maklkelijker worden als bepaalde mensen zich eens in de short en long count kalender zouden inlezen ipv met onbegrip hier blijven reageren .

Het is het einde van de laatse ( 5 de ) long count kalender door de maya opgeschreven wat samenvalt met de proccesie en nog een galactische cyclus .

Einde der aarde heb ik nog nooit gelezen wel als een rampspoedtijdperk ivm het samenvallen van de zonnecyclus en zijn inmense flares...de korte is een 11 jarige cyclus.
quote:
Op 21 december 2012 gebeurt er het volgende: dan staat onze zon precies op het kruispunt van beide ecliptica's in het hart van de Melkweg... en dat gebeurt maar eens in de 26.000 jaar.

Het kosmologisch spel is dan nog niet ten einde. De zon staat op een lijn met Sagittarius A*, de krachtigste radiobron van de Melkweg. Ook staat het hart van de Melkweg het verst weg van de noordelijke hemelpool. Op 21 dec. 2012 ontstaat een keerpunt: de noordas van de precessiewiebel gaat na 26.000 jaar weer richting Hunab K'u (= het hart van de Melkweg).
Soms is enz. genoeg ipv oneindigherhalend te vertellen.

zal il m dan nog maar eens plaatsen

coda

[ Bericht 10% gewijzigd door merlin693 op 22-08-2006 14:16:41 ]
pi_41075273
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 10:45 schreef SuperbDeLux het volgende:
Wat wordt dat toch genant als er straks niksch bijzonders gebeurd in 2012
Nee juist andersom, we gaan er namelijk vanuit dat er niets gebeurd.
pi_41125437
http://www.diagnosis2012.co.uk/new9.htm#reincarn

Integratie van vorige levens in 2012?!

341 "2012-Links"
http://www.diagnosis2012.co.uk/link.htm

[ Bericht 31% gewijzigd door TaLoN.NL op 24-08-2006 13:15:51 ]
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
  donderdag 24 augustus 2006 @ 21:33:28 #109
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_41143093
quote:
Op 21 december 2012 gebeurt er het volgende: dan staat onze zon precies op het kruispunt van beide ecliptica's in het hart van de Melkweg... en dat gebeurt maar eens in de 26.000 jaar.

Het kosmologisch spel is dan nog niet ten einde. De zon staat op een lijn met Sagittarius A*, de krachtigste radiobron van de Melkweg. Ook staat het hart van de Melkweg het verst weg van de noordelijke hemelpool. Op 21 dec. 2012 ontstaat een keerpunt: de noordas van de precessiewiebel gaat na 26.000 jaar weer richting Hunab K'u (= het hart van de Melkweg).
Wat een onzin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Beide ecliptica's in het hart van de melkweg?
En daar het kruispunt van. Hoe moet ik mij dit voorstellen.

De zon doet ongeveer 230-250 miljoen jaar over een rondje melkweg. Dit heet ecliptica.
Onze zon staat wel ongeveer 26.000 lichtjaar van het centrum van ons melkweg stelsel af.

Mag je me ook eens uitleggen hoe je op 1 lijn kunt liggen met 1 punt, wat ook nog in het midden van een cirkel ligt (.Sagittarius A, ligt in het centrum van ons melkwegstelsel.)

En de precessie duurt ongeveer 23.000 jaar.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_41148119
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 09:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Hm oke. En dan gebeurd er...wat...precies? Bedoel, er zijn mensen die het hebben over 'veranderingen', maar er zijn ook mensen die praten over 'het einde der tijden'.
Dan gebeurt er helemaal niets jongen...

Ja, als je er iets in wíl zien, dan gebeurt er een hele hoop. Misschien wel een oorlog en een hele hoop ellende. Oh wacht, dat hadden we ook al in 2006, 2005, 2004, 2003, 2002, 2001, 2000, 1999, etc.

Er wordt zelden iets concreets voorspeld, er blijft altijd heel veel ruimte over voor interpretatie, als je dan maar goed genoeg zoekt kan je altijd heel wat vinden...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  Moderator vrijdag 25 augustus 2006 @ 10:18:57 #111
16180 crew  CoolGuy
pi_41155810
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 21:33 schreef Knarf het volgende:

[..]

Wat een onzin!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Beide ecliptica's in het hart van de melkweg?
En daar het kruispunt van. Hoe moet ik mij dit voorstellen.

De zon doet ongeveer 230-250 miljoen jaar over een rondje melkweg. Dit heet ecliptica.
Onze zon staat wel ongeveer 26.000 lichtjaar van het centrum van ons melkweg stelsel af.

Mag je me ook eens uitleggen hoe je op 1 lijn kunt liggen met 1 punt, wat ook nog in het midden van een cirkel ligt (.Sagittarius A, ligt in het centrum van ons melkwegstelsel.)

En de precessie duurt ongeveer 23.000 jaar.
pwned Euh...ik probeer me even een eliptica voor te stellen...en dan 2...die elkaar kruisen. Als de vorm die ik in gedachten heb klopt (een soort van uh...uitgerekte cirkel) dan kunnen 2 van die vormen elkaar nooit op 1 punt kruisen. Immers, er zijn 2 kruispunten waar de lijnen elkaar snijden, tenzij precies de grenzen elkaar aantippen, maar dan is het geen 'kruising' meer...
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 11:14:25 #112
81237 releaze
best of both worlds
pi_41157228
Analyseer nu ff de bron voordat je straffe uitspraken doet!
pi_41161391
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 11:14 schreef releaze het volgende:
Analyseer nu ff de bron voordat je straffe uitspraken doet!
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 15:36:33 #114
152502 Atuniel
Papa de familias
pi_41166291
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 09:55 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Het is niet 'iets' wat er dan gebeurt.. is naar een bepaald punt waar we naar toe leven.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 16:25:53 #115
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_41167393
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 15:36 schreef Atuniel het volgende:

[..]

Het is niet 'iets' wat er dan gebeurt.. is naar een bepaald punt waar we naar toe leven.
Ja, maar wat houdt dat "punt" dan in?
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 16:55:55 #116
152502 Atuniel
Papa de familias
pi_41168237
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 16:25 schreef Elegy het volgende:

[..]

Ja, maar wat houdt dat "punt" dan in?
Een transformatie van ons menselijk bewustzijn... dat andere zaken belangrijker worden dan bijv rijkdom en materie vergaren.

Maar goed, dan hebben we nog een lange weg te gaan.. hoewel mij opvalt dat we al wat meer bewuster worden van ons zelf en ons 'doen' in de wereld.
Opvallend veel naties die excuses aanbieden over gebeurtenissen die eerder gebeurd zijn, afschaffing slavenarbeid, publiek aan de schandpaal knopen van witte boorden criminelen, organisaties doorzichtig maken.
Zijn allemaal zaken die.. bijvoorbeeld in de jaren 70 of 80 niet zo uitgebreid aan de orde waren.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 16:57:04 #117
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_41168266
Dat lijkt me eerder juist een verschuiving de andere 'kant' op...
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_41298401
Sun's Next 11-Year Cycle Could Be 50% Stronger
http://www.standeyo.com/N(...)17.back.sunspot.html

Kan het niet zo zijn dat zo'n hevige zonneactiviteit een poolverschuiving kan 'triggeren'?
ofzo

Of nog verder: Ons DNA kan beïnvloeden?
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 18:45:37 #119
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_41299470
Was deze link al gepost?
http://www.astro.uu.nl/~strous/AA/nl/2012.html

Zeer interessante pagina over 21 December 2012
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_41431018
quote:
Op maandag 17 juli 2006 09:36 schreef The_stranger het volgende:

[..]

Nu weet ik niet veel van die kalender af, maar is dit niet een beetje zoeken naar een gebeurtenis achteraf? Israël is verre van stabiel geweest sinds de oprichting en is Libanon al eerder binnengevallen. Verder is Israël al sinds '48 in oorlog, zij het met de Palestijnen.

Dacht trouwens ook niet dat er bewijzen zijn dat de Maya's zelf voorspellingen verbonden aan deze kalender, maar dat er pas in de laatste tijd (20ste eeuwse new age) dingen "aangeplakt" zijn, zoals voorspellingen en het einde van die kalender (2012)
wat bedoelt wordt is 2 grote geloven die tegen elkaar opgezet worden
(NOstradamus )en die het uitvechten met grote wapens als nucleare bommen en dergelijke
NOSTRADAMUS EN DE MAYAS en me eigen intelect
zegt dat het wel zou kunmnen
maar WAT ER BOVEN AL PLAATS VIND
is de cyclus van de zon
13,000 jaaar gelede precies ijstijd
en nu 2012 13,.000 jaar later de zon tijd
(grote zonvloed) groter dan wat er om de 2000 jaar gebeurd aan rampen
omdat de aarde zich aanpast aan het zonnestelsel,, de aarde is nou eenmaal een roterend object in het stelsel van objectdraaiingen die elkaar beinvloede en zo past de koek in de trommel
Ja ja mensen ik kom hier ook ff meelullen en praten, maar blijf altijd stressloos
pi_41431433
tvp
pi_41432187
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 19:49 schreef StreSzLooSz het volgende:

[..]

(NOstradamus )en die het uitvechten met grote wapens als nucleare bommen en dergelijke
is de cyclus van de zon
omdat de aarde zich aanpast aan het zonnestelsel,, de aarde is nou eenmaal een roterend object in het stelsel van objectdraaiingen die elkaar beinvloede en zo past de koek in de trommel
Niet lullig bedoeld, maar ik probeer je post eens te vertalen. Niet vanwege eventuele taalfouten, maar omdat er, voor mij, geen touw aan te knopen is.
quote:
Wat bedoelt wordt, is 2 grote geloven die tegen elkaar opgezet worden (Nostradamus) en die het uitvechten met grote wapens zoals nucleare bommen en dergelijke.
Nostradamus, de Maya's[/]i en mijn eigen intellect zeggen mij dat het wel zou kunnen, [i]maar wat er bovenal plaats vind, is de cyclus van de zon.
13.000 jaar geleden precies een ijstijd en nu 2012 13.000 jaar later de zontijd (grote zond(?)vloed) groter dan wat er om de 2000 jaar gebeurt aan rampen omdat de aarde zich aanpast aan het zonnestelsel. De aarde is nou eenmaal een roterent object in het stelsel van objectdraaiingen die elkaar beïnvloeden en zo past de koek in de trommel
Dus, als ik het goed heb, is het feit dat twee grote geloven problemen met elkaar hebben en dit met nucleaire wapens (gaan?) "oplossen" één van de aanwijzingen dat er in 2012 wat gaat gebeuren?
Al ver voor Nostradamus is "het Westen" al in oorlog met "het Oosten". Als we even uitgaan van de middeleeuwen, heb je meerdere kruistochten gehad richting de moslims, enigszins te vergelijken met de hedendaagse inmenging van "het Westen" in Irak e.d. Al honderden jaren is er een oorlog tussen twee grote geloven, deze oorlog werd slechts onderbroken door interne oorlogen, zoals WOII.

Om op je tweede reden terug te komen, moet ik wat gissingen doen naar wat je precies bedoeld, aangezien het mij na mijn vertaling mij nog niet helemaal duidelijk is.
Volgens mij zeg je dat er 13.000 jaar geleden precies een ijstijd was. Dat is niet het geval. Wel is er een ijstijd rond 10.000 jaar voor Christus geeindigd, maar dat is een gemiddeld getal, en jet genoemde 13.000 jaar moet je dan ook met enige marge gebruiken. IJstijden die er voor de laatste ijstijd waren, hadden echter warme tussenposes variërend van 130.000 tot 60.000 jaar. Dat er dus een ijstijd eindigde rond 13.000 jaar geleden zegt niets over een bepaalde cyclus. Verder heeft de zon wel degelijk invloed op het ontstaan van ijstijden, maar ook daar zijn verschillende cycli in, elk varierend van 100.000 tot 23.000 jaar.
Daarom begrijp ik dus totaal niet wat je bedoelt met het stukje over de zon(d?)vloed en daarna.

En de aarde past zich aan aan het zonnestelsel? Hier ben je me echt kwijt.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  zaterdag 2 september 2006 @ 21:21:25 #123
81237 releaze
best of both worlds
pi_41434039
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 20:26 schreef The_stranger het volgende:

En de aarde past zich aan aan het zonnestelsel? Hier ben je me echt kwijt.
misschien betekent het wel iets in de trant van welkom in het nieuwe galactische seizoen. dat de stand van de aarde en de zon ten opzichte van het melkweg verandert dat er een nieuwe periode aanbreekt, zoals bij ons de zomer begint wanneer de zon de hoogste stand/langste dag en de winter de kortste dag, dan weet invloed heeft op het leven hier op aarde. misschien dat deze positie van de aarde en zon in het melkwegstelsel ook een bepaalde verandering in omstandigheden zal veroorzaken. alle objecten in het melkwegstelsel die met aantrekkingskracht/zwaartekracht met elkaar verbonden zijn, en dat er 'daarom' een bepaalde verandering zal plaatsvinden straks..

maya goed ( ), er zijn ook mayaaanhangers die er van overtuigd zijn dat 'we' straks in 2012 worden opgehaald door een ruimteschip :S
Maar wat ik heb begrepen van de 'bewustzijnsverandering' wat zo nodig is voor de aarde is dat we boven alles in het NU gaan leven, en niet in ons verleden(pa heeft me pijn gedaan 10 jaar terug en daarom ben ik onzeker) of al te ver in de toekomst (volgende week is het weer weekend en heb ik het eindelijk weer eens naar mn zin). Mocht dat zo zijn, dan heeft het ook weinig zin nu te gaan speculeren hoe het straks allemaal wordt. Fucking waste of time.
pi_41443794
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 19:49 schreef StreSzLooSz het volgende:

[..]

is de cyclus van de zon
Je kan best een punt hebben maar: what the hell are you talking about? Kun je je geheimtaal misschien decoderen, bij voorkeur als je niet stoned bent?
De mensen hebben God niet bedacht, dat heeft God zelf gedaan.
pi_41450153
Deze site is ook erg interessant. (wel engels) Misschien al bekend bij jullie.

http://www.mayanmajix.com/ (vooral de artikelen van dr. Ian Xel Lungold, onder learning lab.)

Ik heb ergens gelezen dat we het proces naar 2012 kunnen zien als een weegschaal, met aan de ene kant niet-spirituele mensen (om het maar even simpel te houden), Illuminatie en slechterikken en aan de andere kant de wel-spirituele mensen. Nu staan er bij de bad-guys meer mensen, dus is de weegschaal aan die kant zwaarder, maar in deze tijd naar 2012 toe komt de weegschaal steeds meer in evenwicht en na 2012 zou de weegschaal naar de andere kant uitslaan; gemiddeld genomen leven er dan dus meer mensen bewust en / of spiritueel. Dit heeft weer invloed op de energie die we met ons allen uitstralen en dat is weer van invloed op de aarde zelf.
Zoiets... (heb het niet zelf bedacht he!!!) Het blijft koffiedik kijken. Maar ik geloof wel in een positieve verandering.
  zondag 3 september 2006 @ 14:09:58 #126
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_41450348
Dus als we allemaal positief gaan zitten doen komt het goed? Lijkt wel heel erg knuffelsamenleving dan
"L'homme naît sans dents, sans cheveux et sans illusions, et il meurt le même, sans cheveux, sans dents et sans illusions" - Alexandre Dumas
pi_41450420
quote:
Op zondag 3 september 2006 14:09 schreef Elegy het volgende:
Dus als we allemaal positief gaan zitten doen komt het goed? Lijkt wel heel erg knuffelsamenleving dan
Nee, "spiritueel" moet je zijn, anders ben je een "slecht" mens...

Het wordt steeds gekker in TRU, ik weet dat de tolerantie jegens non-believers ver te zoeken is maar dit .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  zondag 3 september 2006 @ 14:39:07 #128
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_41451044
quote:
Het wordt steeds gekker in TRU, ik weet dat de tolerantie jegens non-believers ver te zoeken is maar dit .
ag gut ben je een beetje gefrustreerd ?

wat heeft die stelling met intollerantie van het TRUTH forum te maken ????
  zondag 3 september 2006 @ 14:44:10 #129
81237 releaze
best of both worlds
pi_41451158
quote:
Op zondag 3 september 2006 14:13 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Nee, "spiritueel" moet je zijn, anders ben je een "slecht" mens...

Man, dat zijn de eigen woorden, leg ze aub niet in een ander z'n mond.

Geloof heeft overigens weinig te maken met een positieve wereld. Het is eerder hoe je naar de zaken kijkt, een cognitieve verandering. Niet meer leunen op ideologien en hoe het eigenlijk nu zou moeten zijn, maar gewoon leven in het nu, het accepteren van de werkelijkheid. Niet meer verdwalen in gedachtenspinsels maar de kracht en flexibiliteit van de geest (het denken) inzetten waar het er toe doet en wat kan doen. Nu. Veel minder wat als. Veel meer dingen zien zoals ze zijn, zonder een het hoort niet zo te zijn verhaal. Maw, veel minder zweverig.
pi_41949137
Doomsday Clock - Astronomical Precession and 2012 (1:05:02)
http://video.google.nl/videoplay?docid=2822575574086725541&q=
Een enigzins wetenschappelijke kijk op 2012.
◄█▓▒░talon.punt.nl]░▒▓█►
  dinsdag 19 september 2006 @ 13:23:41 #131
152502 Atuniel
Papa de familias
pi_41949301
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 21:21 schreef releaze het volgende:

Maar wat ik heb begrepen van de 'bewustzijnsverandering' wat zo nodig is voor de aarde is dat we boven alles in het NU gaan leven, en niet in ons verleden(pa heeft me pijn gedaan 10 jaar terug en daarom ben ik onzeker) of al te ver in de toekomst (volgende week is het weer weekend en heb ik het eindelijk weer eens naar mn zin). Mocht dat zo zijn, dan heeft het ook weinig zin nu te gaan speculeren hoe het straks allemaal wordt.
Daarom, we moeten maar zien hoe en of het bewustzijn gaat veranderen van de mensheid... wellicht is het een utopie, ook omdat er veel mensen zijn die toch de machtsposities willen blijven waarborgen zeg maar.

Tis allemaal wel kortdag en een hoop te realiseren..
pi_41956149
quote:
Op zondag 3 september 2006 14:39 schreef merlin693 het volgende:

wat heeft die stelling met intollerantie van het TRUTH forum te maken ????
Och, niet "spirituele" mensen worden afgeschilderd als bad guys getuige deze uitspraak:
quote:
Ik heb ergens gelezen dat we het proces naar 2012 kunnen zien als een weegschaal, met aan de ene kant niet-spirituele mensen (om het maar even simpel te houden), Illuminatie en slechterikken en aan de andere kant de wel-spirituele mensen. Nu staan er bij de bad-guys meer mensen, dus is de weegschaal aan die kant zwaarder, maar in deze tijd naar 2012 toe komt de weegschaal steeds meer in evenwicht en na 2012 zou de weegschaal naar de andere kant uitslaan; gemiddeld genomen leven er dan dus meer mensen bewust en / of spiritueel.
Nou wordt er hier wel vaker geschopt naar mensen die niet "geloven" maar dat ze neer gezet worden als "slechte" mensen is voor mij toch wel een nieuw dieptepunt.
pi_41960373
Het mooie met dit soort zaken is, dat niemand een zinnige uitspraak kan doen of de wereld nu wel of niet eindigt / verandert / whatever in 2012.
IMHO is er maar één uitspraak die je kunt doen met betrekking tot dit onderwerp:
"De tijd zal het leren"
pi_41965034
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 19:54 schreef MaLo het volgende:
Het mooie met dit soort zaken is, dat niemand een zinnige uitspraak kan doen of de wereld nu wel of niet eindigt / verandert / whatever in 2012.
IMHO is er maar één uitspraak die je kunt doen met betrekking tot dit onderwerp:
"De tijd zal het leren"
Een veel gebruikte uitspraak in voorspellingsdiscussies... Geeft meteen aan hoeveel de voorspellingen waard zijn, doorgaans niets dus...
pi_41971662
"De veranderingen" die worden verwacht, komen gepaard met natuurgeweld, zoals weersveranderingen (nu al merkbaar), vulkaanuitbarstingen, overstromingen enz.
Dus in principe gaat de aarde een gedaante wisseling, dat vanuit het universum wordt veroorzaakt.
Wat betreft de mensheid zijn we aan ons lot overgelaten

History repeats itself
  woensdag 20 september 2006 @ 08:08:44 #136
152502 Atuniel
Papa de familias
pi_41973983
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 17:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Och, niet "spirituele" mensen worden afgeschilderd als bad guys getuige deze uitspraak:
[..]

Nou wordt er hier wel vaker geschopt naar mensen die niet "geloven" maar dat ze neer gezet worden als "slechte" mensen is voor mij toch wel een nieuw dieptepunt.
Ah het slachtofferrolletje weer aan het uitvoeren zie ik.. je zou een goeie zijn voor Groenlinks!
pi_41974030
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 21:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Een veel gebruikte uitspraak in voorspellingsdiscussies... Geeft meteen aan hoeveel de voorspellingen waard zijn, doorgaans niets dus...
Precies
pi_41980890
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 18:45 schreef mazaru het volgende:
Was deze link al gepost?
http://www.astro.uu.nl/~strous/AA/nl/2012.html

Zeer interessante pagina over 21 December 2012
John Major Jenkins heeft daar nog op geantwoord, dat kun je op deze link in een vertaalde versie lezen. De link naar het origineel staat er ook ergens tussen.
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
pi_41985755
quote:
Op woensdag 20 september 2006 08:08 schreef Atuniel het volgende:

[..]

Ah het slachtofferrolletje weer aan het uitvoeren zie ik.. je zou een goeie zijn voor Groenlinks!
Slachtofferrol past beter bij Groep Wilders denk ik . Maar even zonder gekheid: niet-spirituele mensen neerzetten als "slecht" is gewoon debiel.
  woensdag 20 september 2006 @ 16:55:32 #140
152502 Atuniel
Papa de familias
pi_41987269
quote:
Op woensdag 20 september 2006 16:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Slachtofferrol past beter bij Groep Wilders denk ik . Maar even zonder gekheid: niet-spirituele mensen neerzetten als "slecht" is gewoon debiel.
Tis maar wat je jezelf aantrekt zeg.
pi_41987354
quote:
Op woensdag 20 september 2006 16:00 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Omdat ik, zoals je wellicht wel weet, een voorstander ben van discussies tussen "believers" en "non-believers" heb ik het hele topic nog eens door gelezen, misschien moet jij dat ook nog eens doen.

Door het hele topic worden de "believers" belaagd, gelukkig meestal in normaal taal gebruik, maar toch.

Als er dan toevallig, in een poging om het een en ander uit te leggen, een woord gebruikt wordt waardoor jij je aangevallen voelt duik jij inderdaad in de "slachtoffer rol".
Met twee voeten op de grond kom je geen stap verder.
  donderdag 21 september 2006 @ 14:06:50 #142
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_42014247
Op 21 December 2012 is de Winter Soliste. De langste nacht van het jaar.
Op dat moment, op die dag, zal de zonsopgang erg bijzonder zijn!

De zon en het galactische middenpunt staan op 1 lijn. Deze zonsopgang wordt in de mythologie de 'phoenix' genoemd en is erg uniek. De Mayakalender loopt hier naar toe en op die dag 'eindigt' hij en begint 13.0.0.0, ofwel een nieuwe telling.

Volgens legendes en mythes gaat dit evenement gepaard met flink wat chaos. vloedgolven, zinkende eilanden, vuurspugende bergen .... iedereen kent de verhalen wel right?
Maar dezelfde mythes, legendes en religies spreken ook over hoop, namelijk dat ons bewustzijn hierna aan een hoger niveau begint, in verschillende vormen. De één praat over de terugkeer van Jezus, de ander over de komst van Anti-Christ of een 'fake'-jezus ... (hoe handig)

Of het nou Armageddon of 'The Return of Magic' is .... who knows... misschien vliegen we allemaal die middag rond als Peter Pan en veroorzaken we een mutant-War zoals in X3: The Last Stand ....
Wat in ieder geval duidelijk is is dat 21-12-2012 geen conspiracy, mythe, legende of "another 'end of the world statement" is.....

Het is een moment in tijd waarop een bijzonder uniek universeel spectakel gebeurd.... wellicht met consequenties die wij door (opzettelijk?) slecht onderhoud van de geschiedenisboeken niet langer kunnen achterhalen.... of niet ...
¡ Experience Everything !
  donderdag 21 september 2006 @ 14:29:16 #143
152502 Atuniel
Papa de familias
pi_42014973
Mooi geschreven RickySway
  Moderator donderdag 21 september 2006 @ 15:15:44 #144
16180 crew  CoolGuy
pi_42016261
quote:
Op donderdag 21 september 2006 14:06 schreef RickySway het volgende:
Op 21 December 2012 is de Winter Soliste. De langste nacht van het jaar.
Op dat moment, op die dag, zal de zonsopgang erg bijzonder zijn!

De zon en het galactische middenpunt staan op 1 lijn. Deze zonsopgang wordt in de mythologie de 'phoenix' genoemd en is erg uniek. De Mayakalender loopt hier naar toe en op die dag 'eindigt' hij en begint 13.0.0.0, ofwel een nieuwe telling.

Volgens legendes en mythes gaat dit evenement gepaard met flink wat chaos. vloedgolven, zinkende eilanden, vuurspugende bergen .... iedereen kent de verhalen wel right?
Maar dezelfde mythes, legendes en religies spreken ook over hoop, namelijk dat ons bewustzijn hierna aan een hoger niveau begint, in verschillende vormen. De één praat over de terugkeer van Jezus, de ander over de komst van Anti-Christ of een 'fake'-jezus ... (hoe handig)

Of het nou Armageddon of 'The Return of Magic' is .... who knows... misschien vliegen we allemaal die middag rond als Peter Pan en veroorzaken we een mutant-War zoals in X3: The Last Stand ....
Wat in ieder geval duidelijk is is dat 21-12-2012 geen conspiracy, mythe, legende of "another 'end of the world statement" is.....

Het is een moment in tijd waarop een bijzonder uniek universeel spectakel gebeurd.... wellicht met consequenties die wij door (opzettelijk?) slecht onderhoud van de geschiedenisboeken niet langer kunnen achterhalen.... of niet ...
Uhhh...right...oke. Dat stukje van de zon en het galactische middelpunt die op 1 lijn staan snap ik niet. Hoe moet ik dat zien? Wat is het galactische middelpunt? En middellijn? Als ik op een groot vel papier een X zet, wat mijn galactische middelpunt moet voorstellen, en ik teken op een willekeurige andere plaats op dat vel papier een O (rondje) als zon, dan kan ik tussen de X en de O een perfecte rechte lijn trekken. Ze staan dan toch op 1 lijn...met andere woorden, dat is dus altijd het geval....
  donderdag 21 september 2006 @ 16:17:10 #145
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_42018113
quote:
Op donderdag 21 september 2006 15:15 schreef CoolGuy het volgende:
Uhhh...right...oke. Dat stukje van de zon en het galactische middelpunt die op 1 lijn staan snap ik niet. Hoe moet ik dat zien? Wat is het galactische middelpunt? En middellijn? Als ik op een groot vel papier een X zet, wat mijn galactische middelpunt moet voorstellen, en ik teken op een willekeurige andere plaats op dat vel papier een O (rondje) als zon, dan kan ik tussen de X en de O een perfecte rechte lijn trekken. Ze staan dan toch op 1 lijn...met andere woorden, dat is dus altijd het geval....
Good point. de zon heeft altijd een lineair verband met het middelpunt. Logisch.
Maar dat bedoel ik niet met een Phoenix Sunrise (of Cosmic Sunrise).
Ik ben geen uberastroloog ofzo ..... dus vergeef me als ik fouten maak

Het is zo dat de sterrenhemel voor ons door de eeuwen heen veranderd. Maar daaráchter is 1 punt die ten alle tijden 'stil' staat. De rest draait er dus om heen. Dát punt valt op die dag recht achter het pad van de opkomende zon. Dat is bijzonder, (blijkbaar) omdat er sprake is van kosmische straling en stuff, wat door de lichtinval opvalt? (i don't know, so I won't try )

Hieronder van NASA een plaatje van het 'galactische centrum'.
  Moderator donderdag 21 september 2006 @ 17:26:41 #146
16180 crew  CoolGuy
pi_42020136
quote:
Op donderdag 21 september 2006 16:17 schreef RickySway het volgende:

[..]

Good point. de zon heeft altijd een lineair verband met het middelpunt. Logisch.

Het is zo dat de sterrenhemel voor ons door de eeuwen heen veranderd. Maar daaráchter is 1 punt die ten alle tijden 'stil' staat. De rest draait er dus om heen. Dát punt valt op die dag recht achter het pad van de opkomende zon. Dat is bijzonder, (blijkbaar) omdat er sprake is van kosmische straling en stuff, wat door de lichtinval opvalt? (i don't know, so I won't try )

[afbeelding]
Ik denk dat je het dan omgedraaid bedoeld? aangezien je aangeeft dat dat punt stilstaat en de rest daaromheen draait, dan gaat het dus eignelijk om de aarde? Immers, de hele galaxy draait om dat punt heen, dus ook onze zon. Wat jij denkt ik bedoeld (als ik je goed begrijp) met die rechte lijn de zon vanuit ONS punt (aarde) precies tussen ons en dat galactische middelpunt staat. Anders weten wij niet dat, zoals jij het zegt, het galactische middelpunt 'recht achter het pad van de opkomende zon' valt.

Maar, er zijn miljarden planeten in het heelal. Het kan dus voorkomen dat die planeten ook om een zon draaien, en daar kan deze situatie zich dan toch ook voordoen? In theorie elke dag zo'n beetje wel, maar dan elke dag voor een andere zon/planeet? Waarom is het dan zo boeiend als dat bij ONS gebeurd, en is het niet boeiend voor een willekeurige andere planeet?
pi_42022221
quote:
Op woensdag 20 september 2006 16:58 schreef Lilith-Wicca het volgende:

[..]

Omdat ik, zoals je wellicht wel weet, een voorstander ben van discussies tussen "believers" en "non-believers" heb ik het hele topic nog eens door gelezen, misschien moet jij dat ook nog eens doen.
Nee dank je...
quote:
Door het hele topic worden de "believers" belaagd, gelukkig meestal in normaal taal gebruik, maar toch.
Dus zelfs als er gewoon een normale discussie plaats vindt vind je al dat je "belaagd" wordt? Nou duik je wel heel diep in de slachtoffersrol...
quote:
Als er dan toevallig, in een poging om het een en ander uit te leggen, een woord gebruikt wordt waardoor jij je aangevallen voelt duik jij inderdaad in de "slachtoffer rol".
Ik stip het alleen maar even aan om aan te geven hoe triest zo'n vergelijking is. Jouw houding is trouwens ook wel een beetje hypocriet, als de bewering andersom zou zijn (spirituele mensen die op een grote hoop "bad guys" gegooid worden) zou ik jouw reactie en die van anderen hiernog wel eens willen zien, ik denk dat ik digitaal de deur uit geschopt zou worden .

En nou zijn we er mee klaar en gaan we lekker on-topic verder, genoeg gezeverd over één opmerking...
  donderdag 21 september 2006 @ 20:12:05 #148
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_42025171
quote:
Op donderdag 21 september 2006 16:17 schreef RickySway het volgende:

[..]

[afbeelding]
Jij bedoelt dus dat als de zon opkomt, dat achter de zon vanaf de aarde gezien, zich het galactisch middelpunt bevind?

In welke tijdzone is dit?
De aarde draait rond de zon, dus voor welke plek vanaf de aarde gezien zal dit gelden? Dit kan namelijk maar 1 punt op aarde zijn.
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
  vrijdag 22 september 2006 @ 13:19:43 #149
29347 RickySway
Make your life Sway
pi_42045375
quote:
Op donderdag 21 september 2006 20:12 schreef Knarf het volgende:

[..]

Jij bedoelt dus dat als de zon opkomt, dat achter de zon vanaf de aarde gezien, zich het galactisch middelpunt bevind?

In welke tijdzone is dit?
De aarde draait rond de zon, dus voor welke plek vanaf de aarde gezien zal dit gelden? Dit kan namelijk maar 1 punt op aarde zijn.
hm... tijdzones heb ik nooit horen vallen in de docu's en schriften die ik erover lees.
ik denk dat het punt waarop de zon en dat galactische punt met elkaar in sync staan wel langer duurt dan 1 dag, aangezien het maar eén in de duizenden jaren voor komt.
  vrijdag 22 september 2006 @ 13:33:48 #150
20553 Elegy
Les armes du temps
pi_42045791
quote:
Op vrijdag 22 september 2006 13:19 schreef RickySway het volgende:

[..]

hm... tijdzones heb ik nooit horen vallen in de docu's en schriften die ik erover lees.
ik denk dat het punt waarop de zon en dat galactische punt met elkaar in sync staan wel langer duurt dan 1 dag, aangezien het maar eén in de duizenden jaren voor komt.
maar hoe weten we nou precies hoelang het duurt en waar het gebeurt. Immers, de Maya's zaten maar op één locatie, vanuit hun positie ziet de sterrenhemel er anders uit dan voor iemand in Siberië.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')