Meer info over FAE'squote:Second-Generation Fuel-Air Explosive (FAE II) delivery sequence (from data film) at China Lake, 1976; FAE II is an antimaterial/antimine weapon; NWC developed 500- (BLU-95) and 2,000-pound (BLU-96) FAE IIs during the 1970s and '80s as part of its family of FAE weapons (FAE I, SLU-FAE, MAD-FAE, CATFAE); note second-event detonators heading for fuel cloud in frames 2-4.
bron: http://www.nawcwpns.navy.mil/clmf/faeseq.html
quote:...In its destructive capability, it is comparable to low-yield nuclear munitions."(3)
enquote:How FAEs Work
A typical fuel air explosive device consists of a container of fuel and two separate explosive charges. After the munition is dropped or fired, the first explosive charge bursts open the container at a predetermined height and disperses the fuel in a cloud that mixes with atmospheric oxygen (the size of the cloud varies with the size of the munition). The cloud of fuel flows around objects and into structures. The second charge then detonates the cloud, creating a massive blast wave. (For a demonstration of a FAE explosion, see the U.S. Naval Air Warfare Center Weapons Division, China Lake, California, page at "http://www.nawcwpns.navy.mil/clmf/faeseq.html".) The blast wave destroys unreinforced buildings and equipment and kills and injures personnel. The antipersonnel effect of the blast wave is more severe in foxholes, on personnel with body armor, and in enclosed spaces such as caves, buildings, and bunkers.
Fuel-air explosives were first developed, and used in Vietnam, by the United States. Soviet scientists, however, quickly developed their own FAE weapons, which were reportedly used against China in a 1969 border conflict and in Afghanistan. Since then research and development has continued and currently Russian forces field a wide array of third-generation FAE warheads.
In addition to classic FAE munitions, Soviet scientists have also developed other "enhanced-blast" munitions, particularly reactive-surround and slurry-explosive blast warheads. Both types of warheads work on the same principle by which the explosive is dispersed and mixed with atmospheric oxygen before the detonation process is completed. The destruction, death, and injury are caused by the blast wave. Reactive-surround warheads are thin-walled containers filled with combustible aluminum and nitrocellulose. Slurry-explosive warheads are a mixture of a high explosive or other explosive solid mixed with a combustible liquid.
Blast Injuries
Blast explosives kill or injure in three ways: with the blast wave; with flying debris or by collapsing buildings; and by the blast wind throwing bodies against the ground, equipment, structures, and other stationary objects.
According to a 1993 study by the U.S. Defense Intelligence Agency:
The [blast] kill mechanism against living targets is unique--and unpleasant.... What kills is the pressure wave, and more importantly, the subsequent rarefaction [vacuum], which ruptures the lungs; If the fuel deflagrates but does not detonate, victims will be severely burned and will probably also inhale the burning fuel. Since the most common FAE fuels, ethylene oxide and propylene oxide, are highly toxic, undetonated FAE should prove as lethal to personnel caught within the cloud as most chemical agents.(8)
According to a separate U.S. Central Intelligence Agency study, "the effect of an FAE explosion within confined spaces is immense. Those near the ignition point are obliterated. Those at the fringe are likely to suffer many internal, and thus invisible injuries, including burst eardrums and crushed inner ear organs, severe concussions, ruptured lungs and internal organs, and possibly blindness."(9) Another Defense Intelligence Agency document speculates that because the "shock and pressure waves cause minimal damage to brain tissue; it is possible that victims of FAEs are not rendered unconscious by the blast, but instead suffer for several seconds or minutes while they suffocate."(10)
Lung injuries are particularly difficult to diagnose and treat. If FAEs are used in Chechnya, this would present an additional burden on the ill-equipped and overburdened Chechen hospitals.
Hetzelfde bericht: Israel 'is using chemical ammunition'quote:
Israel 'is using chemical ammunition' in Gaza
A doctor at a Palestinian hospital has accused Israel of using a type of chemical ammunition which causes burns and injuries in soft tissue and cannot be traced by X-ray.
Chemical or depleted uranium could have been used in producing the new type of ammunition according to Dr Jomaa Al Saqqa, head of the Emergency Unit at Gaza's main medical facility, the Al Shifa Hospital.
In a telephone interview, Al Saqqa told Gulf News that operation Summer Rain was not just the code name of a military operation launched by Israel against Gaza since June 26.
"It is a live exercise on a new ammunition that, so far, has resulted in killing 50 Palestinians and injuring 200," he said.
He said he was not yet sure about the kind of chemical being used because the Israeli Army had bombed the only criminal laboratory in Gaza on the first day of the assault.
Dr Saqqa who has been working in the Al Shifa Hospital for almost 10 years said he had never seen such wounds before.
verder
Misschien dat iemand hier wat licht op kan werpen?quote:
Palestinian injuries suggest Israel is using chemical weapons in Gaza
Date: 10 / 07 / 2006
The Palestinian ministry of health revealed on Monday that the Israeli army has used a new type of explosive in its offensive on the Gaza Strip. These explosives contain toxics and radioactive materials which burn and tear the victim's body from the inside and leave long term deformations.
The ministry called upon the international community and the humanitarian organizations to send an international medical community to examine the victims and confirm the truth about these banned weapons that Israel appears to be using.
The ministry showed that most of the injuries which the hospitals receive result from huge explosions which cause burning and severing of limbs, including the inner parts of the body. This causes long term deformations.
It is added that doctors in Gaza have been forced to amputate limbs of at least 12 injured Palestinians as a result of injuries sustained in the current Israeli offensive on the Strip.
Sowieso wordt in elke strijd de nieuwste generatie wapens gebruikt (of getest, zoals je t lezen wilt). Logisch, want je wilt als strijdende partij maximale schade toebrengen aan de vijand.quote:Op maandag 17 juli 2006 03:09 schreef NorthernStar het volgende:
Er zijn ook meldingen van het gebruik van chemische wapens in Gaza.
[..]
Hetzelfde bericht: Israel 'is using chemical ammunition'
En dit
[..]
Misschien dat iemand hier wat licht op kan werpen?
Een FAE hoeft niet zo groot uitgevoerd zijn als te zien is op de animatie, het kan bv ook in een tankgranaat zitten, artillerie enz..quote:The [blast] kill mechanism against living targets is unique--and unpleasant.... What kills is the pressure wave, and more importantly, the subsequent rarefaction [vacuum], which ruptures the lungs; If the fuel deflagrates but does not detonate, victims will be severely burned and will probably also inhale the burning fuel. Since the most common FAE fuels, ethylene oxide and propylene oxide, are highly toxic, undetonated FAE should prove as lethal to personnel caught within the cloud as most chemical agents.(8)
According to a separate U.S. Central Intelligence Agency study, "the effect of an FAE explosion within confined spaces is immense. Those near the ignition point are obliterated. Those at the fringe are likely to suffer many internal, and thus invisible injuries, including burst eardrums and crushed inner ear organs, severe concussions, ruptured lungs and internal organs, and possibly blindness."(9) Another Defense Intelligence Agency document speculates that because the "shock and pressure waves cause minimal damage to brain tissue; it is possible that victims of FAEs are not rendered unconscious by the blast, but instead suffer for several seconds or minutes while they suffocate."(10)
Er staat boven iets in de trant van 'het is niet op te sporen via röntgen'. Zacht weefsel is sowieso moeilijk te zien op zulke foto's dacht ik?quote:Op maandag 17 juli 2006 03:09 schreef NorthernStar het volgende:
Er zijn ook meldingen van het gebruik van chemische wapens in Gaza.
[..]
Hetzelfde bericht: Israel 'is using chemical ammunition'
En dit
[..]
Misschien dat iemand hier wat licht op kan werpen?
Zacht weefsel niet, maar volgens mij gaat het om granaatsplinters en kogelfragmenten. Ze hebben wel wonden, maar er worden geen metaalresten gevonden. In het artikel wordt gesuggereerd dat er ander, chemisch materiaal gebruikt wordt dat 'oplost in het lichaam en het weefsel aantast'.quote:Op maandag 17 juli 2006 05:51 schreef Neurotica het volgende:
[..]
Er staat boven iets in de trant van 'het is niet op te sporen via röntgen'. Zacht weefsel is sowieso moeilijk te zien op zulke foto's dacht ik?
quote:
"We are facing a real annihilation carried out by Israel," Information Minister Ghazi Aridi said after an emergency cabinet meeting.
"Israel is using internationally prohibited weapons against civilians," he said.
He did not elaborate on the weapons allegedly used. But Lebanese media reports said Israel had used phosphorus incendiary bombs and vacuum bombs, which suck up the air and collapse buildings.
Scotsman.com
Daisy Cutter (die is ook in Vietnam gebruikt).quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:04 schreef MouseOver het volgende:
Verarmd uranium wordt gewoon gebruikt omdat het veel zwaarder is dan lood. Het radioactieve aspect is een bijzaak.
Die twee zware Amerikaanse bommen waarmee bij Baghdad die tankdivisies weggevaagd zijn.. waren dat niet ook fuel-airbommen? (Als ik me niet vergis de voorganger van de moab, kan even niet op de naam komen.. Grand Slam oid?)
Viel me wat laat in. Een stuk ouder ook, hij komt uit WO2.quote:Op woensdag 19 juli 2006 13:05 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Daisy Cutter (die is ook in Vietnam gebruikt).
Grand Slam is een bunker buster die door vele meters beton ging.
Klopt. Maar hij wordt niet meer gebruikt. Nu heb je de MOAB. Dat staat voor Massive Ordnance Air Blast (je kan er natuurlijk ook Mother Of All Bombs van maken). Bijna tienduizend kilo met 8500 kilo aan explosieven.quote:Op woensdag 19 juli 2006 21:40 schreef GewoneMan het volgende:
daisycutter is de grootste conventionele bom op aarde.
Linkquote:The MOAB weapon is based upon the same principle as the BLU-82 “Daisy Cutter”, except that it is larger and has a guidance system. The weapon is expected to produce a tremendous explosion that would be effective against hard-target entrances, soft-to-medium surface targets, and for anti-personnel purposes. Because of the size of the explosion, it is also effective at LZ clearance and mine and beach obstacle clearance. Injury or death to persons will be primarily caused by blast or fragmentation. It is expected that the weapon will have a substantial psychological effect on those who witness its use. The massive weapon provides a capability to perform psychological operations, attack large area targets, or hold at-risk threats hidden within tunnels or caves.
600 tot 800 KiloMeter????????????? ik bendaruk het ff niet omdat ik je niet geloof maar het enigzins ongeloofwaardig vindquote:Op donderdag 20 juli 2006 00:13 schreef Pietverdriet het volgende:
Een effect van FAE is dat je door de eerste schokgolf al je lucht uit je longen geblazen wordt, waarna het lucht/brandstof mengsel overal om je heen is, wat je ook inademt. Op het moment dat deze ontbrand krijg je hetzelfde effect van het ontbranden van het benzine/lucht mengsel wat je auto aandrijft, het explodeert.
Deze explosie vind dan dus ook in je longen plaats (geloof me ik heb foto´s en filmopnames gezien van varkens in een testgebied)
En mocht je twijfelen aan de hoeveelheid explosieve kracht, bedenk je dan dat het volume maar iets hoeft toe te nemen om je borstkas te laten klappen, en denk eraan hoeveel energie er in bv benzine zit, met 40-50 Liter krijg je een auto van een slordige ton wel een 600-800 Km ver,
Waarom, rij jij geen auto?quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:17 schreef GewoneMan het volgende:
600 tot 800 KiloMeter????????????? ik bendaruk het ff niet omdat ik je niet geloof maar het enigzins ongeloofwaardig vindheb er geen verstand van maar lijkt me een typefout zo niet OMG
jawel maar ik druk zeg maar het gaspedaal in en dan rij ik weg. snap je ?quote:
Ah, okay, nu je kent het effect van een gasexplosie? Das hetzelfde effect, een kuub aardgas en meer lucht kunnen een huis flink schade toevoegen. Een Kg aardgas heeft een energiewaarde van 36 - 50 MJquote:Op donderdag 20 juli 2006 00:20 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
jawel maar ik druk zeg maar het gaspedaal in en dan rij ik weg. snap je ?![]()
Wat Pietverdriet wil zeggen is dat je met een volle tank een heel eind kunt rijden. Niet dat die hoeveelheid benzine volstaat om een auto over die afstand te lanceren.quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:20 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
jawel maar ik druk zeg maar het gaspedaal in en dan rij ik weg. snap je ?![]()
ja ik snap um nu nou ja warm weer, veel drank ik ga slapenquote:Op donderdag 20 juli 2006 00:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat Pietverdriet wil zeggen is dat je met een volle tank een heel eind kunt rijden. Niet dat die hoeveelheid benzine volstaat om een auto over die afstand te lanceren.
Het gebruik van brandstof om een explosie te creëren is niet nieuw, in Vietnam bvb werden landmijnen bovenop een ingegraven vat diesel fuel gelegd. Volgens getuigenissen kon de explosie een zware tank tien meter de lucht in gooien. (uit "365 Days")quote:A ton of TNT or tonne of TNT is a unit of energy equal to 109 calories, also known as a gigacalorie, equal to about 4.184 gigajoules
Verassend moeilijk om een overzicht van bomtypes te vinden.quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:05 schreef NorthernStar het volgende:
Kan iemand dit identificeren? (Weet niet eens of het een wapen/granaat etc. is, volgens mij niet, maar heb er geen verstand van)
[afbeelding]
Afkomstig van Israeli air raids kill at least 59 (News.com.au)
Idd. Maar ja, al die achterlijke afspraken over oorlog voeren.quote:Op maandag 17 juli 2006 03:11 schreef Neurotica het volgende:
Ik ga niemand een beschuldigende vinger toewijzen. Ik houd zelfs rekening met propaganda, maar uitsluiten doe ik t ook niet. Oorlog is vies, met hoofdletters.
Dat ze zoveel energie leveren tov het gewicht komt omdat de component zuurstof uit de buitenlucht gehaald wordt, in tegenstelling tot bijvoorbeeld TNT, waar dit in de stof zelf aanwezig is.quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:46 schreef Doderok het volgende:
Voordeel van FAE is inderdaad de hoeveelheid energie die erin zit (in verhouding tot gewicht).
120 liter benzine levert bij verbranding 1 Ton TNT aan energie. (Ton TNT hier gebruikt als energieenheid)
[..]
Het gebruik van brandstof om een explosie te creëren is niet nieuw, in Vietnam bvb werden landmijnen bovenop een ingegraven vat diesel fuel gelegd. Volgens getuigenissen kon de explosie een zware tank tien meter de lucht in gooien. (uit "365 Days")
"improvised munitions Technical Manual" van het Amerikaanse leger beschrijft manieren om een doeltreffende stof of fuel explosie te veroorzaken. Een kleine hoeveelheid explosief (drankblik of iets dergelijks 5 cm vullen), daarbovenop een laag aluminium poeder en op het geheel een container met enkele liters/kilo's benzine, bloem etc...
Ideaal om gesloten ruimtes te vernietigen.
Soit, de oude grieken gebruikten als zg grieks vuurquote:
Blinqquote:Op donderdag 20 juli 2006 00:05 schreef NorthernStar het volgende:
Kan iemand dit identificeren? (Weet niet eens of het een wapen/granaat etc. is, volgens mij niet, maar heb er geen verstand van)
een vin gestabiliseerde vat met ?quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:05 schreef NorthernStar het volgende:
[afbeelding]
Afkomstig van Israeli air raids kill at least 59 (News.com.au)
das niet zo moeilijk, het staat er zelfs op. Een mobiele raketlanceerinstallatie, genaamd Carpet.quote:Op donderdag 20 juli 2006 01:22 schreef Pietverdriet het volgende:
Hier nog een paar fotos
[afbeelding]
[afbeelding]
Vraag ff na bij de fabriekquote:Op donderdag 20 juli 2006 01:24 schreef NightH4wk het volgende:
En zijn ze een beetje duur? Is ook wel handig voor onkruid.
Dank. Goed gevonden!quote:Op donderdag 20 juli 2006 01:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Blinq
Het is een mijnenveld ruim systeem genaamd Carpet, gefabriceerd door Raphael, en ja, het is gebaseerd op FAE
http://www.rafael.co.il/marketing/homepage.aspx?FolderID=185&docID=984
http://www.defense-update.com/news/6702carpet.htm
Flimpje
http://www.youtube.com/watch?v=69Wk_Vz7-OE&search=breach
Met dank aan mijn defensie vriendjes in Israel.quote:
quote:Op donderdag 20 juli 2006 01:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Blinq
Het is een mijnenveld ruim systeem genaamd Carpet, gefabriceerd door Raphael, en ja, het is gebaseerd op FAE
http://www.rafael.co.il/marketing/homepage.aspx?FolderID=185&docID=984
http://www.defense-update.com/news/6702carpet.htm
Flimpje
http://www.youtube.com/watch?v=69Wk_Vz7-OE&search=breach
Is vandaag toch al begonnen? Ze zijn Z-Libanon voorzichtig binnen getrokken? Voorafgaand door de IL supercommando's? (ik beschouw de 'gewone' soldaat daar als commando ivm met de nederlandse soldaat en commando)quote:Op donderdag 20 juli 2006 01:30 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar goed, dat men dit systeem aan het laden is, betekend dat de grondoorlog snel zal starten.
Moderne wapensystemen zijn vaak geoptimaliseerd voor een bep doel.quote:Op donderdag 20 juli 2006 01:39 schreef Doderok het volgende:
[..]
![]()
Het hoeft natuurlijk niet tegen mijnenvelden gebruikt te worden, lijkt me veelzijdiger dan het Viper systeem. Wat zou het effect zijn op de ingang van een tunnel?![]()
Oh, sorry, niet meegekregen, was vandaag niet zo met nieuws bezig, en vanavond wezen zwemmen.quote:Op donderdag 20 juli 2006 01:45 schreef Neurotica het volgende:
[..]
Is vandaag toch al begonnen? Ze zijn Z-Libanon voorzichtig binnen getrokken? Voorafgaand door de IL supercommando's? (ik beschouw de 'gewone' soldaat daar als commando ivm met de nederlandse soldaat en commando)
ik heb nog wel een verzoeklijstjequote:Op donderdag 20 juli 2006 01:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Met dank aan mijn defensie vriendjes in Israel.
:-)
Klinkt goed, maar daarvoor moet je wel weten waar die tunnels liggen.quote:Op donderdag 20 juli 2006 01:54 schreef Neurotica het volgende:
Ik snap trouwens niet dat ze die tunnels niet bombarderen met die anti landingsbaan bommen, die eerst een meter of wat ingraven en dan plof doen.
bronquote:De Israëli's gebruiken chemische wapens tijdens bombardementen in Libanon. Dat heeft de Belgisch-Libanese professor Bachir Cham op een persconferentie in Brussel gezegd. Die was georganiseerd door monseigneur Jean Abboud, secretaris van de aartsbisschop van Tripoli. Bachir Cham leidt een ziekenhuis in Libanon.
Zwarte huid
"De lijken zien er niet normaal uit. Na een explosie waren er geen sporen van bloedverlies, noch onderhuidse bloeduitstortingen. De haren en soms de baard en de snor bleven intact. Ik vond geen sporen van de drukgolf door de explosie. De kleur van de huid was zwart zoals van een schoen, maar toch is de huid niet verkoold of verbrand", aldus de arts.
Geen enkel teken van verwondingen
Acht mummieachtige lijken werden maandag naar zijn ziekenhuis gebracht. Er werden foto's genomen van deze lichamen. Twee lijken van kinderen vertoonden geen enkele tekenen van verwondingen ten gevolge van de explosie. "Ik heb de indruk dat een giftig product het lichaam via de huid binnendringt. De dood volgt bijna 100 pct zeker", voegde hij eraan toe. (belga)
gewoon brandstof hoor, chemische vloeistof, je maakt het wel heel spannend.quote:Op donderdag 20 juli 2006 16:30 schreef decock het volgende:
Er wordt een chemische vloeistof verneveld, die vervolgends wordt aangestoken.
Heb je mijn poster van 15:16 wel gelezen? Een Belgische arts die beweert dat Israël gebruik maakt van chemische wapens in Libanon. Ik probeer dus twee kanten te belichten. Iets wat ik jou nog niet heb zien doen.quote:Op donderdag 20 juli 2006 16:18 gebruischreef Doderok het volgende:
Wat hebben ze toch goed hun lesje geleerd, de studenten van het joods ministerie van propaganda.![]()
Elke beschuldiging moet beantwoord worden met en tegenbeschuldiging.
Word je daar eigenlijk voor betaald, Schatje?![]()
Is er gifgas of poeder bekend wat als uitwerking heeft dat het lichaam zwart kleurt?quote:
Belgian doctors accuse Israel of using chemical weapons in Lebanon
Eight bodies of victims killed by the use of chemical weapons have been found in Lebanon, a group of Belgian doctors of Lebanese-origin told a press conference in Brussels Thursday.
Professor Bachir Cham, a Belgian surgeon of Lebanese origin, addressed the press conference via mobile phone direct from Beirut.
He said all the eight bodies bought to the hospital in Sidon turned black but bore no burn marks and chemical substances were found on their bodies.
Cham said the chemical bombs were dropped by Israeli planes.
Dr. Mohammad Farran, an heart specialist, said they had sent letters to the United Nations and the European Union drawing their attention to the use of chemical weapons by Israel in Lebanon.
Michel Aoun, former Lebanese prime minister and current head of the 'Free Patriotic Movement' also spoke directly from Lebanon by mobile phone.
He said 650 people have been killed till now and over 1,000 injured by the Zionist aggression in Lebanon.
Lang heeft het er ook niet gestaan.quote:Op donderdag 20 juli 2006 16:37 schreef schatje het volgende:
[..]
Nee, ik vind het niet echt netjes wat je zegt Doderok.
Zie mijn edit. Ik had die post idd over het hoofd gezien.quote:Op donderdag 20 juli 2006 16:40 schreef schatje het volgende:
Fijn NorthernStar dat je de moeite neemt om het topic eerst door te lezen.
Je kunt op z'n minst sorry zeggen.quote:Op donderdag 20 juli 2006 16:42 schreef Doderok het volgende:
[..]
Lang heeft het er ook niet gestaan.
Mijn excuses. Lang wakker.quote:
Ik vind ze niet echt op hun plaats in dit topic.quote:Bovendien sta ik volledig achter het plaasten van die plaatjes. Juist die eenzijdigheid is een kwalijke zaak.
Excuses aanvaard. Netjes van je.quote:
Ik denk dat ik daarom een dezer dagen maar een topic open waarin de Palestijnse/Arabische oorlogsmisdaden besproken kunnen worden.quote:Ik vind ze niet echt op hun plaats in dit topic.
Je kan t ook zo zien (ik heb je link gelezen) een conventioneel explosief (TNT) creërt een schokgolf die heel krachtig is, maar heel kort duurd. Een FAE creërt een schokgolf die erg krachtig is (minder krachtig als TNT welliswaar) maar langer duurd. Hierdoor wordt een object veel langer blootgestelt aan overdruk. Lucht wordt letterlijk opzij geblazen en er blijft een vacuüm achter. De wisseling van enorme overdruk, gevolgt door onderdruk is alles verwoestend. En het vacuüm is (tijdelijk) ontstaan.quote:Op donderdag 20 juli 2006 18:10 schreef decock het volgende:
Ik denk dat ik met die micro-bloedigen fout zit.
Die bommen heten dus ook wel vacuumbommen.
Er wordt eerst een vloeistof vernevelt, een aantal meter in de lucht.
Vervolgens wordt die aangestoken, wat een explosie veroorzaakt, de lucht explodeert, net zoals het gebeurt in automotor. Dit doet de luchtdruk stijgen, mensen worden inelkaar gedrukt.
Voor zo ver is het me duidelijk, nu m'n vraag
De exploderende lucht veroorzaakt een zich uitdijende druk golf, deze wordt gereflecteerd door solide objecten, zoals de aarde. Betekend dit dat deze reflectie de lucht druk lokaal erg snel doet dalen, en dus daarom vacuumbom wordt genoemd.
Dus of de massa van de snel uitdijende lucht een zuigende werking veroorzaakt op de plek waar de explosie plaats vond. Waardoor er een lokaal "vacuum" wordt veroorzaakt?
Voorbeeld: Een wc ontstopper, zo'n plop ding, werkt ook door middel van wisselende druk
Is dat de werking, of sla ik de plank mis?
bron: dik gedrukte gedeelte openingspost.quote:... it is possible that victims of FAEs are not rendered unconscious by the blast, but instead suffer for several seconds or minutes while they suffocate."(10)
...
Het plaatje in de openingspost is om een beeld te geven welk wapen ik op het oog had, naar aanleiding van het kranten artikel. De opvolgende plaatjes zijn een logische aanvulling op het verloop van dit topic.quote:Op donderdag 20 juli 2006 16:46 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Zie mijn edit. Ik had die post idd over het hoofd gezien.
Ik begrijp alleen niet wat het posten van die plaatjes in dit topic nou voor nut heeft, behalve er weer een soort propagandaoorlog van van maken.
Het topic stond eerst in [HOC] maar het heeft meer dan een valide voedingsbodem in [NWS].quote:Op vrijdag 21 juli 2006 01:56 schreef Neurotica het volgende:
[..]
Het plaatje in de openingspost is om een beeld te geven welk wapen ik op het oog had, naar aanleiding van het kranten artikel. De opvolgende plaatjes zijn een logische aanvulling op het verloop van dit topic.
Ik hoop dat niemand in dit topic een kant wil kiezen (Israelisch/Libanees) maar zo objectief mogelijk het kranten artikel wil proberen uit te pluizen.
-edit- ik denk dat N-Star doelt op de plaatjes die hierboven staan, gepost door Schatje en Kadesh. I'm sorry, maar das niet de bedoeling van dit topic.
Die plaatsje idd. Zo beland je al snel weer in een soort opbieden in wie het meest verkeerd bezig is.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 01:56 schreef Neurotica het volgende:
[..]
-edit- ik denk dat N-Star doelt op de plaatjes die hierboven staan, gepost door Schatje en Kadesh. I'm sorry, maar das niet de bedoeling van dit topic.
idd. das nou niet de bedoeling.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 02:43 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Die plaatsje idd. Zo beland je al snel weer in een soort opbieden in wie het meest verkeerd bezig is.
quote:BEIROET (ANP) - Israëlische gevechtsvliegtuigen hebben woensdag een bunker in het zuiden van de Libanese hoofdstad Beiroet gebombardeerd waar volgens het Israëlische leger vooraanstaande leden van Hezbollah onderdak hadden. Een militaire bron zei dat aan de aanval tientallen vliegtuigen deelnamen....
bron: http://www.clubmetro.nl/index.php?actie=nieuws&c=1&id=60464
Deze beelden waarschijnlijk. Dezen komen uit het NOS journaal van gistermorgen 10 uur.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 02:54 schreef Neurotica het volgende:
ONTOPIC
Ik zag op t nieuws (vanmorgen, ik draai nachtdiensten) dat de Israelisch een bunker bestookt hadden, waar naar het schijnt een kopstuk van Hezbollah in zat. Die Sjeik ofzo. Nu doet het er voor mij niet toe of en wie er geraakt is. Wat ik wel interessant vond, was de vorm van de bom, en de steekvlam die zichtbaar was. Het deed mij direct denken aan een FAE.
Dat zijn de beelden ja.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 04:10 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Deze beelden waarschijnlijk. Dezen komen uit het NOS journaal van gistermorgen 10 uur.
[afbeelding]
[afbeelding]
En een close-up van het projectiel/bom
[afbeelding]
Het lijkt wel een injectienaald met die lange spriet.
Volgens mij is het idd een FAE. Deze beelden waren niet van het bombardement op de bunker maar van Israelische acties bij de grens. Wellicht om eventuele mijnen op te ruimen?
http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)b.donderdag.1000.asfquote:Op vrijdag 21 juli 2006 04:53 schreef Neurotica het volgende:
[..]
N-Star heb jij een link daar de film?
zo te zien kan je daar een spriet op draaienquote:Op vrijdag 21 juli 2006 05:06 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
http://cgi.omroep.nl/cgi-(...)b.donderdag.1000.asf
op ongeveer 1 minuut 20.
Op de spriet na lijkt het erg veel op dit geval
[afbeelding]
Zou best kunnen (?)quote:Op vrijdag 21 juli 2006 05:08 schreef Neurotica het volgende:
[..]
zo te zien kan je daar een spriet op draaien![]()
quote:...gas dropped by the Israelis in villages in southern Lebanon has resulted in severe vomiting among the civilian population.
Persoonlijk denk ik dat je zo een huls met van alles kan vullen. hetzij gebruiken als FAE, of idd om een chemische/biologische lading over te brengen.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 05:20 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Zou best kunnen (?)
Deze heeft de foto ook ontdekt -> Israel Using Chemical Weapons?
Ze weten alleen nog niet dat het een AFE-achtig geval is. Ze brengen het in verband met de berichten over inzet van chemische wapens.
[..]
bron: openingspostquote:...If the fuel deflagrates but does not detonate, victims will be severely burned and will probably also inhale the burning fuel. Since the most common FAE fuels, ethylene oxide and propylene oxide, are highly toxic, undetonated FAE should prove as lethal to personnel caught within the cloud as most chemical agents.
quote:Op donderdag 20 juli 2006 16:39 schreef NorthernStar het volgende:
edit: o dubbel met wat Schatje al eerder meldde.
Desalniettemin jammer van dat plaatjes gepost in dit topic.
anyhoe
[..]
Professor Bachir Cham, a Belgian surgeon of Lebanese origin, addressed the press conference via mobile phone direct from Beirut.
He said all the eight bodies bought to the hospital in Sidon turned black but bore no burn marks and chemical substances were found on their bodies. [...]
Is er gifgas of poeder bekend wat als uitwerking heeft dat het lichaam zwart kleurt?
quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:16 schreef schatje het volgende:
Een Belgische arts beweert dat Israël verboden wapens in Libanon gebruikt.
[..]
De Israëli's gebruiken chemische wapens tijdens bombardementen in Libanon. Dat heeft de Belgisch-Libanese professor Bachir Cham op een persconferentie in Brussel gezegd. Die was georganiseerd door monseigneur Jean Abboud, secretaris van de aartsbisschop van Tripoli. Bachir Cham leidt een ziekenhuis in Libanon.
Zwarte huid
"De lijken zien er niet normaal uit. Na een explosie waren er geen sporen van bloedverlies, noch onderhuidse bloeduitstortingen. De haren en soms de baard en de snor bleven intact. Ik vond geen sporen van de drukgolf door de explosie. De kleur van de huid was zwart zoals van een schoen, maar toch is de huid niet verkoold of verbrand", aldus de arts.
Geen enkel teken van verwondingen
Acht mummieachtige lijken werden maandag naar zijn ziekenhuis gebracht. Er werden foto's genomen van deze lichamen. Twee lijken van kinderen vertoonden geen enkele tekenen van verwondingen ten gevolge van de explosie. "Ik heb de indruk dat een giftig product het lichaam via de huid binnendringt. De dood volgt bijna 100 pct zeker", voegde hij eraan toe. (belga)[...]
bron
Dus, de inhoud is een zwaar chemische cocktail, die voor brandwonden zorgt, en voor sporen van chemische troep.quote:If the fuel deflagrates but does not detonate, victims will be severely burned and will probably also inhale the burning fuel. Since the most common FAE fuels, ethylene oxide and propylene oxide, are highly toxic, undetonated FAE should prove as lethal to personnel caught within the cloud as most chemical agents.
bron: openingspost
http://www.janes.com/regi(...)/jdw010522_2_n.shtmlquote:he Israel Defence Force (IDF) is using tank-fired flechette anti-personnel rounds in its conflict with Palestinian militants in the West Bank and Gaza Strip. Military sources told Jane's Defence Weekly that the IDF is divided about the employment of the round, with some officers arguing that the shell is effective against certain targets while others warn of an international backlash.
The IDF is using a modified version of the M494 105mm APERS-T round provided by the USA in the 1970s. According to a US Army manual, the round is "designed for close-in assault against massed infantry assaults and for offensive fire against exposed enemy personnel".
In IDF service the M494 is fitted with the Reshef Technologies OMEGA M127 electronic fuze which is set before the round is fired. At the set range the forward section of the M494 round ruptures releasing approximately 5,000 small flechette darts and a dye marker. The flechettes are dispersed in a cone-shaped pattern which is 300m long and about 94m wide.
Het lijkt me niet plezierig om in t pad te staan van zo een wapenquote:Op vrijdag 21 juli 2006 06:14 schreef Doderok het volgende:
Oud nieuws: (mei 2001)
[afbeelding]
[..]
http://www.janes.com/regi(...)/jdw010522_2_n.shtml
Kloptquote:Op woensdag 19 juli 2006 21:40 schreef GewoneMan het volgende:
grand slam is een nucliair wapen als ik me niet vergis
Type foutje ?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 06:39 schreef Neurotica het volgende:
Ik beschouw alles 'inhumaan' wat je niet direct dood (dus zo snel dat je t niet eens door hebt)..
Fosforbommen, vacuumbommen, die pijltjes granaten, dat beschouw ik als inhumaan wapentuig.
-edit- Ik was voorbarig je conclusie in twijfel te trekkenquote:Op vrijdag 21 juli 2006 05:42 schreef Neurotica het volgende:
Dus, de inhoud is een zwaar chemische cocktail, die voor brandwonden zorgt, en voor sporen van chemische troep.
Conclusie: niet alle FAE's ontbranden, wat zorgt voor de geconstateerde verwondingen en sporen van chemische lading. En misschien wel zo diep inbrand in het lichaam dat een lichaam mummificeerd.
Een FAE, Fuel Air Explosive, is dit pas als de tweede lading ontploft. En de Fuel doet ontbranden waardoor de Air Explodeert.quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:16 schreef schatje het volgende:
Een Belgische arts beweert dat Israël verboden wapens in Libanon gebruikt.
Zwarte huid
bron
Ik denk dat je het nog eens moet lezen, de britten hadden in 44 nog geen kernwapens.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 06:51 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Klopt
http://en.wikipedia.org/wiki/Grand_Slam_bomb
Denk dat mijn onderlijnen het onduidelijk maaktequote:Op zaterdag 22 juli 2006 12:04 schreef MouseOver het volgende:
[..]
Ik denk dat je het nog eens moet lezen, de britten hadden in 44 nog geen kernwapens.
Ook een bunker buster tijdens WO-IIquote:Op vrijdag 21 juli 2006 06:51 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Klopt
Net ietsjes groter als een handgranaat he ?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 12:41 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Ook een bunker buster tijdens WO-II
![]()
[afbeelding]
Let vooral op de size![]()
zou jij je kinderen niet leren vechten tegen een onderdrukker?quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:51 schreef schatje het volgende:
Ja, en het hersenspoelen en indoctrineren van onschuldige kinderen.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Sorry ,maar over wie of wat heb je het ?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 14:09 schreef BaajGuardian het volgende:
en nu de vraag hoe ze eraan komen, lijkt me ook makkelijk te beantwoorden.
de vuile wapens, wat anders.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 14:12 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Sorry ,maar over wie of wat heb je het ?
Chemische wapens zijn heel simpel om te maken. Niet alles is de schuld van Amerika hoorquote:
schuld? wie denk je dat de grootste wapenleverancier is voor israel.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 14:17 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Chemische wapens zijn heel simpel om te maken. Niet alles is de schuld van Amerika hoor![]()
En bovendien kijken die 'jochies 'op de 2de en 3de foto nou niet bepaalt 'strijdvaardig'quote:Op zaterdag 22 juli 2006 14:11 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
zou jij je kinderen niet leren vechten tegen een onderdrukker?
Israël heeft geen domme mensen daar rondlopen ofzo. Chemische wapens kunnen ze makkelijk zelf maken zonder hulp van buitenaf. Net zo simpel als dat Nederland ze zou kunnen maken als ze willen...quote:Op zaterdag 22 juli 2006 14:18 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
schuld? wie denk je dat de grootste wapenleverancier is voor israel.
moeilijk he in context blijven zonder te gaan lopen janken alsof ik anti amerika ben ofzo.
Klopt maar vlak Frankrijk niet uit ..die kunnen er ook wat vanquote:Op zaterdag 22 juli 2006 14:18 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
moeilijk he in context blijven zonder te gaan lopen janken alsof ik anti amerika ben ofzo.
Het schijnt toen de keuze gemaakt moest worden tussen het toestel van Lockheed Martin (de Joint Strike Fighter) en Boeing (had ook een vtol toestel), het sex-appeal van de JSF heeft mee gewogen in de keuze.quote:Op donderdag 20 juli 2006 15:51 schreef schatje het volgende:
Ja, en het hersenspoelen en indoctrineren van onschuldige kinderen.
Hezbollha haalt hun troep uit Iran.quote:
Ah dat is inderdaad hetzelfde als kinderen vanaf 2-3 jaar leren dat alle Joden dood moeten en ongelovigen zijn ook allemaal kut.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 14:26 schreef decock het volgende:
[..]
Het schijnt toen de keuze gemaakt moest worden tussen het toestel van Lockheed Martin (de Joint Strike Fighter) en Boeing (had ook een vtol toestel), het sex-appeal van de JSF heeft mee gewogen in de keuze.
Zodat jongetjes posters van het schietende vlieg ding boven hun bed zouden hangen en er van zouden dromen om er in te vliegen. Dus onder het motto, je stuurd soldaten niet in een oude jutte zak naar het front. Vooral veel gepimp en bling bling.
-edit- Ach doe maar wat je wilt
Je kan een kind van 2 á 3 jaar niet zo veel leren, weet niet wat Joden zijn, ziet alleen maar mensenquote:Op zaterdag 22 juli 2006 14:39 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ah dat is inderdaad hetzelfde als kinderen vanaf 2-3 jaar leren dat alle Joden dood moeten en ongelovigen zijn ook allemaal kut.
Als kind zijnde zijn straaljagers, tanks en dat soort meuk gewoon spannend en spectaculair.
Toch lukt 't ze aardig daar. Leren dat alles de schuld van "de Joden" isquote:Op zaterdag 22 juli 2006 14:44 schreef decock het volgende:
[..]
Je kan een kind van 2 á 3 jaar niet zo veel leren, weet niet wat Joden zijn, ziet alleen maar mensen
Gelukkig doe Israelische ouders zoiets nietquote:Op zaterdag 22 juli 2006 14:45 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Toch lukt 't ze aardig daar. Leren dat alles de schuld van "de Joden" is![]()
ben je wel de atoombom die ze hebben hebben ze van frankrijk gekregen daar was de VS helemaal niet blij mee.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 14:18 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
de grootste wapenleverancier voor Israël is waarschijnlijk Israël zelfquote:Op zaterdag 22 juli 2006 14:18 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
ja joh ik ben zoooo anti amerika, ik ben anti corrupte elite, niet anti amerika.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 15:03 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
ben je wel de atoombom die ze hebben hebben ze van frankrijk gekregen daar was de VS helemaal niet blij mee.
en je bent anti amerika moet je zelf weten maar ga het dan niet ontkennen
Nee, Nederland heeft er ook een grote rol in gespeeld, met het speciale statuut voor El Al op Schiphol.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 14:17 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Chemische wapens zijn heel simpel om te maken. Niet alles is de schuld van Amerika hoor![]()
precies wat ik zegquote:Op vrijdag 21 juli 2006 07:01 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Type foutje ?
Als ik dan toch mag kiezen ben ik liever in 1x dood dan uren te moeten lijden voor ik eindelijk dood (mag ) ga(an)
Als je bv kijkt naar de uitwerking van de eerste Atoombom dan hadden de mensen die helemaal verdampt waren gelijk tegenopver de m,ensen die tot op het bot verkoolt waren en\of later aan stralingziekte stierven
quote:Op vrijdag 21 juli 2006 06:39 schreef Neurotica het volgende:
Ik beschouw alles 'inhumaan' wat je niet direct dood (dus zo snel dat je t niet eens door hebt)..
Fosforbommen, vacuumbommen, die pijltjes granaten, dat beschouw ik als inhumaan wapentuig.
je link is goed, maar niet goed als je de quote leest waar je op reageerde.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 06:51 schreef Limburger_noord het volgende:
[..]
Klopt
de MOAB is zwaarder als de Daisy Cutter (want de MOAB is zeg maar een generatie nieuwer/later als de Daisy Cutter)quote:Op woensdag 19 juli 2006 21:40 schreef GewoneMan het volgende:
grand slam is een nucliair wapen als ik me niet vergis
ja en als ze dat niet waren dan was israel al van de kaart geveegt.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 14:18 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Staat tegenover de Israel zelf een grote en goede wapenindustrie heeft. Als de VS niet wil leveren ontwikkelen ze het zelf (in het verleden wel vaker voorgekomen) en dan hebben ze opeens een concurrent erbij die ook wat vrijer wil exporteren (bijv Zuid-Afrika).quote:Op zaterdag 22 juli 2006 14:18 schreef BaajGuardian het volgende:
Een goede opmerking Napalm.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 01:27 schreef Napalm het volgende:
Staat tegenover de Israel zelf een grote en goede wapenindustrie heeft. Als de VS niet wil leveren ontwikkelen ze het zelf (in het verleden wel vaker voorgekomen) en dan hebben ze opeens een concurrent erbij die ook wat vrijer wil exporteren (bijv Zuid-Afrika).
Leveranties aan Israel zijn een stukje zelfbescherming voor de VS.
Schokkende beelden, hoe simpel iemands z'n leven kan worden getekent.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 01:59 schreef NorthernStar het volgende:
GRAPHIC VIDEO - Lebanese Doctor Says 'Phosphorus Weapons' Cause Suffering
Stoffen worden in de internationale verdragen niet bij naam genoemd maar verboden vanwege hun functie en eigenschappen. Mosterdgas bijvoorbeeld valt vanwege de eigenschappen die het heeft onder een chemisch wapen en is daarom verboden. Fosfor heeft meerdere functies. Het wordt bijvoorbeeld ook in lucifers, ontstekers en vuurwerk gebruikt. In het leger kan dat in lichtkogels zijn.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 02:28 schreef decock het volgende:
[..]
Schokkende beelden, hoe simpel iemands z'n leven kan woren getekent.
Ik dacht dat brand bommen waren verboden. Fosfor kogels zijn niet te koop in Amerika zelf. Fosfor ontbrandt als het in kontact komt met water en aangezien de mens, ook vluchtenlingen, voor twee derde uit water bestaan. Ik denk me te kunnen herinneren dat de Amerikanen hebben toegegeven fosfor bommen te gebruiken. In WO2 zijn er ooggetuigen verslagen opgetekend door een arts ergens in Belgie ofzo die hebben geleidt tot de verbieding er van. Ik spreek mezelf tegen, maar het filmpje heeft het over wapens die mensen voor het leven tekenen, maar niet doden.
israel zelf me dunktquote:Op zaterdag 22 juli 2006 14:18 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
in oorlog is de hele humaan of niet humaan discussie zinloos en alleen maar handig als propaganda. Een goed generaal kiest uiteindleijk voor het wapen wat de vijand maximaal doodt/de stuipen op het lijf jaagd en eigen verleizen minimaliseerd/moreel verhogend werktquote:Op dinsdag 25 juli 2006 00:26 schreef Neurotica het volgende:
[..]
precies wat ik zegik beschouw alles inhumaan.. wat je niet DIRECT dood
[..]
Klopt. Op die manier kan ieder leger dus over fosfor beschikken zonder dat ze per se chemische wapens hebben.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 03:09 schreef decock het volgende:
Ik snap het, met een schoenveter kan ik m'n schoenen laten functioneren maar ik kan er ook iemand mee wurgen. Met brandstof kan ik een ambulance laten rijden, of een tank, of een FEA of een vlammenwerper vullen. Het gaat om de toepassing van het materiaal, de grondstof cq chemicalien, elementen zoals F, Fosfor.
All's fair in Love and War.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 05:14 schreef speedcore het volgende:
[..]
in oorlog is de hele humaan of niet humaan discussie zinloos en alleen maar handig als propaganda. Een goed generaal kiest uiteindleijk voor het wapen wat de vijand maximaal doodt/de stuipen op het lijf jaagd en eigen verleizen minimaliseerd/moreel verhogend werkt
Ook goeiemorgenquote:Op dinsdag 25 juli 2006 05:50 schreef Vampier het volgende:
wat mij betreft gaat isreal de atoombom inzetten... fucking geitenneukers moeten niet denken dat ze alles kunnen maken. opgetieft met die extremisten.
What's new?quote:Op dinsdag 25 juli 2006 05:56 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ook goeiemorgen
Zeg heb je al een opwindlaptop? Californie dreigt weer zonder stroom te komen zitten las ik.
anaheim zit op een eigen powernet met een eigen stroomtoevoer.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 05:56 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Ook goeiemorgen
Zeg heb je al een opwindlaptop? Californie dreigt weer zonder stroom te komen zitten las ik.
[afbeelding]
En ik had er zelfs al op gereageerd (22-07-2006 om 12:26 )quote:Op dinsdag 25 juli 2006 00:32 schreef Neurotica het volgende:
[..]
je link is goed, maar niet goed als je de quote leest waar je op reageerde.
[..]
de MOAB is zwaarder als de Daisy Cutter (want de MOAB is zeg maar een generatie nieuwer/later als de Daisy Cutter)
Grand Slam was géén Nucleaire Wapen !! Maar (tijdens WO2) de zwaarste conventionele bom die de geallieerden ter beschikking hadden. Een leuk weetje is dat de Grand Slam de geluidsbarierré brak tijdens de val..
-edit- ow je quote was al beantwoord ziet ikdubbel op dus.
Gelukkig niet ,oorlog is niet zo geweldadigquote:Op dinsdag 25 juli 2006 05:14 schreef speedcore het volgende:
[..]
in oorlog is de hele humaan of niet humaan discussie zinloos en alleen maar handig als propaganda. Een goed generaal kiest uiteindleijk voor het wapen wat de vijand maximaal doodt/de stuipen op het lijf jaagd en eigen verleizen minimaliseerd/moreel verhogend werkt
en als het serieus stront aan de knikker is wat dat betreft dan gaat de discussie bij het vuilnis en wordt de ander kant desnoods met chemisch lading, thermonucleaire biologische virus landmijnen bestookt als er daarmee wordt gewonnen
het doel heiligt de middelen, het doel is doden
.
oorlog is niet een eerlijk partijtje voetballen oid
Ja prima plan..los je alles mee op ...quote:Op dinsdag 25 juli 2006 05:50 schreef Vampier het volgende:
wat mij betreft gaat isreal de atoombom inzetten... fucking geitenneukers moeten niet denken dat ze alles kunnen maken. opgetieft met die extremisten.
quote:Op dinsdag 25 juli 2006 09:17 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Kunnen we niet gewoon alle wapens verbieden?
Neequote:Op dinsdag 25 juli 2006 09:17 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Kunnen we niet gewoon alle wapens verbieden?
Leg eens uit?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 18:02 schreef Doderok het volgende:
het speciale statuut voor El Al op Schiphol.
detail, detailquote:Op dinsdag 25 juli 2006 09:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En hoe wil je dat gaan handhaven dan?
gewoon ouderwets schaken om een stukje landquote:
Volgens mij (en Wikipedia ) wordt fosfor juist onder water bewaard en reageert daar dus juist niet mee. Natrium en Kalium reageren daarentegen wel zeer heftig met water.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 02:28 schreef decock het volgende:
[..]
Schokkende beelden, hoe simpel iemands z'n leven kan worden getekent.
Ik dacht dat brand bommen waren verboden. Fosfor kogels zijn niet te koop in Amerika zelf. Fosfor ontbrandt als het in kontact komt met water en aangezien de mens, ook vluchtenlingen, voor twee derde uit water bestaan. Ik denk me te kunnen herinneren dat de Amerikanen hebben toegegeven fosfor bommen te gebruiken. In WO2 zijn er ooggetuigen verslagen opgetekend door een arts ergens in Belgie ofzo die hebben geleidt tot de verbieding er van. Ik spreek mezelf tegen, maar het filmpje heeft het over wapens die mensen voor het leven tekenen, maar niet doden.
Zijn vlammenwerpers ook nog toegestaan?
Je hebt gelijk, het ontbrand aan de lucht, niet als het in contact komt met water. Het wordt onderwater bewaart.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 11:48 schreef buitenbeentje het volgende:
Volgens mij (en Wikipedia ) wordt fosfor juist onder water bewaard en reageert daar dus juist niet mee. Natrium en Kalium reageren daarentegen wel zeer heftig met water.
Fuck off man je bent zelf een extremist met je ideeen.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 05:50 schreef Vampier het volgende:
Dit is geen zins een magnesium flare, een fakkel aan een paracute. Deze dingen zijn door washington besteld bij een fabriek en naar Fallujah verscheept. Met als doel alle levende wezens in een straal van +/- 160 meter levend te verbranden. Het is niet zo dat die marinier perongeluk de verkeerde granaat laade.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 02:48 schreef NorthernStar het volgende:
In Fallujah hebben de Amerikanen idd fosfor "Willy Pete" gebruikt.
Kan zijn, maar iedereen gebruikt het nu ook.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 05:34 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Klopt. Op die manier kan ieder leger dus over fosfor beschikken zonder dat ze per se chemische wapens hebben.
Dat "Heb je een momentje?..." was sarcastisch bedoeld.Het is namelijk vrijwel onmogelijk om aan te tonen dat men het gebruikt met de intentie mensen te doden. Het ligt er zo dik boven op dat iedereen het wel snapt dat het daarvoor gebruikt is, waar anders voor? Maar dat is iets anders dan het hard kunnen maken voor het internationaal strafhof.
[..]
All's fair in Love and War.
Maar deze afspraken en verdragen is het enige wat we hebben. Als we die opgeven is er niks meer.
Joehoe!quote:Op dinsdag 25 juli 2006 09:47 schreef Recovering het volgende:
Leg eens uit?
quote:Op zondag 30 juli 2006 19:06 schreef Recovering het volgende:
[..]
Joehoe!
Doderok?
Vertel eens over die statuten..
Parlementaire enquete Bijlmerdossier.quote:7.3 Speciale positie El Al
Meldingen van een speciale positie
De Commissie heeft op verschillende momenten te horen gekregen dat El Al een speciale positie zou hebben op luchthaven Schiphol. Ook tijdens een aantal openbare verhoren is hiervan melding gemaakt. Met "speciale positie" wordt bedoeld dat voor El Al regelingen zouden zijn getroffen, die anders zijn dan voor andere luchtvaartmaatschappijen. LVB-medewerker de heer Th.L. Croon vertelt hierover tijdens het openbaar verhoor:
De heer Croon: Het is zo dat ons jarenlang – en dan bedoel ik de ambtenaren, de functionarissen – is ingeprent door de Rijksluchtvaartdienst, door Binnenlandse Zaken maar uiteraard ook door de eigen organisatie dat ten aanzien van El Al-vluchten geen mededelingen door functionarissen mochten worden gedaan. Daar bedoel ik dus mee: niet door individuele werknemers. [2]
Niet alleen de heer Croon, ook andere betrokkenen melden dat in de praktijk sprake is van een speciale positie die verder gaat dan de beveiliging. De heer Van Gijzel heeft dit ook gehoord en voor hem is dat in 1995 reden om contact op te nemen met de BVD.
De heer Van Gijzel krijgt geen informatie over het verloop van het onderzoek van de BVD:
De heer Van Gijzel: De BVD zou hiernaar onderzoek verrichten. Toen ik hiernaar in maart 1995 vroeg, werd mij medegedeeld dat er geen mededelingen worden gedaan over onderzoek van de BVD. [3]
Onderzoek door de Commissie
De Commissie heeft inzage gehad in de dossiers van de BVD over de ramp. Naar aanleiding van het gesprek met de heer R. van Gijzel volgt een beknopt onderzoek. Hieruit blijkt dat er meldingen zijn van twee wapentransporten door El Al waarbij eenmaal "sporting goods", en eenmaal "mechanical parts" is vermeld op de ladingpapieren. Deze twee gevallen hebben geen relatie met de rampvlucht van 4 oktober 1992.
In het openbaar verhoor van de minister-president, de heer W. Kok, komt aan de orde dat het kabinet zelf onderzoek heeft laten doen naar de vermeende speciale positie van El Al. De Commissie heeft over de resultaten van dat onderzoek op 8 maart 1999 [4] een brief gekregen van de heer Kok. Over de periode vanaf 1989, dus ten tijde van de ramp, staat:
De conclusie luidt tenslotte dat de gedachte onjuist is dat El Al een "eigen staat" in Nederland op Schiphol zou hebben. (...) De positie van El Al op Schiphol is, daar waar het gaat om de beveiliging van de burgerluchtvaart, weliswaar bijzonder, maar verantwoord. Uit ter beschikking gestelde informatie in het kader van dit onderzoek is gebleken dat tussen het gevoerde beleid, de uitvoering daarvan en het toezicht daarop geen discrepantie bestaat. Een bijzondere positie neemt El Al niet in waar het gaat om het toezicht op de goederenstromen.
De Commissie heeft in een aantal voorgesprekken en openbare verhoren dit onderwerp aan de orde gesteld. Zij constateert dat er sprake is van een speciale positie ten aanzien van de beveiliging, zoals ook door de heer Kok is aangegeven. Vanuit het perspectief van een verhoogde dreiging van terroristische aanslagen vindt de Commissie dit goed te begrijpen. Er zijn procedures vastgesteld om van de kant van de overheid greep te hebben op de speciale beveiligingsmaatregelen.
In de brief van de heer Kok staat dat met betrekking tot de goederenstromen, er geen sprake is van een bijzondere positie. De Commissie is van mening dat er, in overeenstemming met hetgeen in de brief en het openbaar verhoor door de heer Kok naar voren is gebracht, geen sprake zou mogen zijn van een speciale positie. Dit uiteraard behoudens hetgeen over de beveiliging is opgemerkt.
De Commissie beschouwt een onderzoek naar de speciale positie van El Al niet als onderdeel van haar opdracht. Gedurende het onderzoek van de Commissie zijn echter wel signalen binnengekomen die aangeven dat er een situatie zou zijn ontstaan in de praktijk van een speciale positie die verder gaat dan de beveiliging.
Conclusies
# Op goede gronden heeft El Al met betrekking tot beveiliging een terecht speciale positie. De overheid heeft hiertoe duidelijke procedures opgesteld.
# De Commissie constateert dat "op de werkvloer" de speciale positie mogelijk breder wordt ervaren dan met de instructies van de overheid in overeenstemming is. De Commissie vindt dat de overheid hier in voorkomende gevallen corrigerend moet optreden.
quote:Journalists say Dutch security officials have told them that the Netherlands has allowed Israel to make secret military air shipments through Schiphol since the 1950s. The shipments apparently are outside the Atlantic Alliance military treaties because the aircraft going to Israel are not refueled at NATO air bases but at the commercial airport of Schiphol.
"Schiphol has become a hub for secret weapons transfers because El Al has special status there. Dutch authorities have no jurisdiction over Israeli activities at the airport," said Henk van der Belt, a member of an investigation team set up by Bijlmeer residents.
quote:Op zondag 30 juli 2006 20:58 schreef Recovering het volgende:
Ja, dát was in 1992. Veertien jaar geleden. Toen was Israel praktisch het enige land wat met hardnekkig internationaal terrorisme te maken had. En hoe is het nu? Exact dezelfde beveiliging is sinds 2001 van toepassing op alle VS-carriers en vluchten naar de VS. Er zijn dus nu meerdere carriers op Schiphol met extra beveiliging en privileges. Niks nieuws onder de zon dus.
Maar wat bedoelde je verder met die opmerking? Weet jij iets wat wij niet weten?
quote:Hieruit blijkt dat er meldingen zijn van twee wapentransporten door El Al waarbij eenmaal "sporting goods", en eenmaal "mechanical parts" is vermeld op de ladingpapieren.
quote:Gedurende het onderzoek van de Commissie zijn echter wel signalen binnengekomen die aangeven dat er een situatie zou zijn ontstaan in de praktijk van een speciale positie die verder gaat dan de beveiliging. MAW: het ontbreken van controle op de transporten van El Al
quote:Journalists say Dutch security officials have told them that the Netherlands has allowed Israel to make secret military air shipments through Schiphol since the 1950s.
The known facts of the crash of El Al Flight 1862, the worst air disaster in Dutch history, reveal that Holland's government engaged in a "huge cover-up" and lied to its citizens to help conceal Israel's unlawful chemical weapons arsenal and the international network that supports it.
quote:In the immediate aftermath of the crash, Dutch government officials lied to the public saying the plane was only transporting flowers and perfume. It took six years before the Dutch newspaper NRC Handelsblad revealed the true contents of the crashed plane and their destination.
quote:The Dutch press reported that security officials had been waving Israeli air cargo through Schiphol, El Al's European hub, since the 1950s. "Of course it continues," Heijboer told AFP. "There are rules but there is an exception-El Al is allowed to ignore the rules."
quote:Schiphol workers testified that customs or the Dutch Flight Safety Board never inspected El Al planes.
quote:A parliamentary committee discovered that every Sunday evening a mysterious El Al cargo flight routinely touched down at Schiphol en route from New York to Tel Aviv. These flights did not appear on airport arrival monitors, the cargo was never checked, and the documentation for the flights was processed in a special, unmarked room.
Shipping precursors of chemical weapons, such as those aboard 1862, is a violation of the Chemical Weapons Convention (CWC), which the U.S. is party to.
Ach kom op, we, en júist wij weten toch allemaal wel, uit eigen ervaring, dat Israël zenuwgas heeft?quote:Op zondag 30 juli 2006 20:58 schreef Recovering het volgende:
Ja, dát was in 1992. Veertien jaar geleden. Toen was Israel praktisch het enige land wat met hardnekkig internationaal terrorisme te maken had. En hoe is het nu? Exact dezelfde beveiliging is sinds 2001 van toepassing op alle VS-carriers en vluchten naar de VS. Er zijn dus nu meerdere carriers op Schiphol met extra beveiliging en privileges. Ze hebben nu allemaal netjes hun eigen Douaneloods met NL-mannetjes erin. Alles ligt vast en wordt gechecked. Je roept wel allerlei dingen maar de procedures zijn gewoon aangepast sinds de Bijlmer. Niks nieuws onder de zon dus.
Maar wat bedoelde je verder met die opmerking? Weet jij iets wat wij niet weten?
Via Google, 3e resultaatquote:a Dutch newspaper in October,
1998 revealed that the cargo was not "perfumes and machine parts" as the Israeli
government declared, but included the elements needed to make the deadly nerve
gas Sarin. In February, 1999, an ongoing investigation by Parliament disclosed that
in a tape recording made a half an hour before the crash an El Al employee told the
air traffic controller that the cargo included explosives, ammunition, toxic
materials, gases and inflammable goods, and asked the controller to keep the
information quiet,
Ik denk dat de USA een laastig land is om Veto's tegen te gebruiken zeker omdat de USA ook weer Veto recht heeftquote:Op zondag 30 juli 2006 22:06 schreef BaajGuardian het volgende:
boycotten dat land, jammer dat Amerika overal een veto op gooit, mischien moeten we maar eens vetos tegen amerika gaan gebruiken, zul je zien dat ze meteen met geweld gaan dreigen.
wie zijn er de terroristen hm?
ach zenuw gas heeft iedereen.quote:Op zondag 30 juli 2006 21:49 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ach kom op, we, en júist wij weten toch allemaal wel, uit eigen ervaring, dat Israël zenuwgas heeft?
Een PDF-je, pagina 25
[..]
Via Google, 3e resultaat
Lekker hoor, je zal Israël maar door dik en dun, 100% steunen. Dan krijg je dit soort 'grappen'.
Zou helpen als je weet waar je het over hebt, wist je dat insecticiden ook gewoon zenuwgassen zijn? Sterker nog, Sarin is destijds ontwikkeld als insecticide.quote:Op zondag 30 juli 2006 21:49 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Ach kom op, we, en júist wij weten toch allemaal wel, uit eigen ervaring, dat Israël zenuwgas heeft?
Een PDF-je, pagina 25
[..]
Via Google, 3e resultaat
Lekker hoor, je zal Israël maar door dik en dun, 100% steunen. Dan krijg je dit soort 'grappen'.
quote:The Israeli government will lobby Australia's national broadcaster to ditch plans to screen a controversial BBC documentary on the Jewish state.
The program, Israel's Secret Weapon, asserts that Israel has used nerve gas against Palestinians and possesses an arsenal of chemical, biological and nuclear weapons.
Israel's ambassador to Australia, Gaby Levy, said he would ask the ABC to reconsider airing the program.
Head of Israel's government press service, Daniel Seaman, said the BBC program bordered on Nazi propaganda and anti-Semitism.
Israeli officials have been banned from appearing on the BBC as a result of the program and visa restrictions have been imposed on BBC journalists.
[..]
"We're not going to take any measures simultaneously with what we're doing with the BBC in Israel, it's not the same."
Mr Levy said the program demonised Israel and was the latest chapter in the BBC's anti-Israel campaign.
"The thrust of the program was demonising Israel by presenting and portraying it as a pariah state, a country of the axis of evil if you want," he said.
"Every country has a right to have secrets if they belong to its own security, self-defence and so on."
A publicist with ABC TV said it was not known when the documentary would be aired.
Center for Nonproliferation Studiesquote:Israel: Weapons of Mass Destruction Capabilities and Programs
Chemical
* Active weapons program, but not believed to have deployed chemical warheads on ballistic missiles.
* Production capability for mustard and nerve agents.
* Signed the CWC on 1/13/93, currently debating its ratification.
Biological
* Production capability and extensive research reportedly conducted at the Biological Research Institute in Ness Ziona.
* No publicly confirmed evidence of production.
* Not a signatory of the BTWC.
http://www.carnegieendowment.org/npp/publications/index.cfm?fa=view&id=11745quote:Israel's Chemical and Biological Weapon Capabilities
Israel possesses advanced chemical and biological weapons capabilities, although it is not known what type or how many offensive agents it currently has. Israel is believed to have had sophisticated chemical and biological weapons programs for several decades which are centered at the Israel Institute for Biological Research (IIBR) at Ness Ziona, some 10 kilometers south of Tel Aviv. There, Israel reportedly has conducted advanced research on both chemical and biological warfare.
Lacking authoritative information, non-Israeli publications have made many claims about Israel's CBW capabilities, from the trivial to the most sensationalist. The government of Israel, as part of its traditional deliberate ambiguity policy, has neither confirmed nor denied those reports. Acknowledging the difficulties in assessing Israel's CBW programs and capabilities, Avner Cohen recently characterized Israel's capabilities in these fields in the following way: "A near-consensus exists among experts-based on anecdotal evidence and intelligence leaks-that Israel developed, produced, stockpiled, and maybe even deployed chemical weapons at some point in its history." As to biological weapons, however, Cohen appears more cautious and tentative: "It would be logical-given the experience with Iraq-that Israel has acquired expertise in most aspects of weaponization, with the possible exception of testing. Although it is probable that Israel has maintained some sort of production capability, it is highly doubtful that Israel engages in the ongoing production or stockpiling of BW agents."
A 1990 DIA study reported that Israel had an operational chemical warfare testing facility. In an oblique Israeli reference, the authoritative Middle East Military Balance produced by the Jaffe Center notes, "The chemical and biological capabilities of Syria, Iraq and Iran are matched, according to foreign sources, by Israel's possession of a wide range of such weapons." Israel has signed but not yet ratified the Chemical Weapons Convention and is not a party to the Biological Weapons Convention.
Ja, dat gaat een piloot ook omroepen. "We hebben wapens, explosieven, en oja, inscticiden."quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 12:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zou helpen als je weet waar je het over hebt, wist je dat insecticiden ook gewoon zenuwgassen zijn? Sterker nog, Sarin is destijds ontwikkeld als insecticide.
Dit is trouwens ook weer zo'n heerlijk stukje naïeve subjectieve berichtgeving.quote:Sarin was discovered in 1938 in Wuppertal-Elberfeld in the Ruhr valley of Germany by two German scientists while attempting to create stronger pesticides; it is the most toxic of the four G-agents made by Germany. The compound, which followed the discovery of the nerve agent tabun, was named in honor of its discoverers: Gerhard Schrader, Ambros, Rüdiger and Van der LINde.
Bijlmer alweer vergeten, jongens?quote:‘Geen bommen en granaten naar Israël’
DEN HAAG -Via Nederland worden geen ‘zware bommen en granaten’ doorgevoerd naar Israël.
,,De bloedige aanslag in het Libanese Qana kan dus nooit zijn gepleegd met wapens die vanaf onze bodem naar het Midden-Oosten zijn gebracht,’’ aldus een woordvoerder van het ministerie van Economische Zaken. ,,We laten echt niet zomaar alles in- en uitvliegen.’’
Wel leveren de Verenigde Staten sinds jaar en dag via Nederland wapens van ‘klein kaliber’ en munitie aan Israël. De doorvoer gebeurt via Schiphol of de haven van Rotterdam.
Een bondgenoot als de Verenigde Staten hoeft daarvoor doorgaans geen vergunning aan te vragen. Er is wel een meldingsplicht, zodat Nederland weet wat voor wapens en hoeveel daarvan worden doorgevoerd.
Het ministerie van Economische Zaken zet die gegevens momenteel op een rijtje. Het overzicht wordt deze week nog aan de Tweede Kamer verstrekt.
Volgens de woordvoerder van het ministerie van Economische Zaken exporteert Nederland zelf geen wapens naar het Midden-Oosten. Ook niet naar Libanon, zoals strafpleiter Gerard Spong onlangs in deze krant suggereerde. ,,Voor dat land geldt een embargo en daar houden we ons aan."
Nee idd want Rusland, China en Frankrijk kunnen we allemaal wel serieus nemen want die hebben geen belangen in het conflict. Typisch eenzijdige beschouwing weer.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 19:16 schreef BaajGuardian het volgende:
dan moeten we amerika het veto recht ontnemen.
hoe kunnen we uberhaupt dat land nog serieus nemen.
“Any chemical that is used against humans or against animals that causes harm or death through the toxic properties of the chemical, ARE considered chemical weapons and as long as the purpose is to cause harm - that is prohibited behaviour.”quote:Op zondag 22 oktober 2006 18:43 schreef decock het volgende:
Geen chemisch wapen
Witte fosfor is een giftig middel dat brandwonden veroorzaakt, en ook organen als lever, longen en hart kan aantasten. Het wordt internationaal echter niet gezien als chemisch wapen.
Northern kan je niet ff een dikke waarschuwing bij die clip zetenquote:Op zondag 22 oktober 2006 21:50 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
“Any chemical that is used against humans or against animals that causes harm or death through the toxic properties of the chemical, ARE considered chemical weapons and as long as the purpose is to cause harm - that is prohibited behaviour.”
Clip
WP is hier gebruikt vanwege de toxische eigenschappen (itt bijvoorbeeld als verlichting) en is dus een chemisch wapen (en gebruik ervan dus een oorlogsmisdaad!).
Ook als niet-chemisch wapen is het verboden het in bewoond gebied in te zetten.
Use of incendiary weapons prohibited for attacking civilians - Protocol III of Convention on Certain Conventional Weapons
Wat probeer je te zeggen?quote:Op maandag 23 oktober 2006 00:27 schreef franske19 het volgende:
Dus je mag er vijandelijke strijders gewoon mee aanvallen zonder politiek incorrect te handelen.
Anyway als Israel echt op grote schaal fosfor munitie had ingezet (tegen burgers) was er wel bewijs voor gevonden door onafhankelijke bronnen.
je mag het zowieso niet inzetten tegen uitgestegen doelen (mensen) ... puntquote:Op maandag 23 oktober 2006 00:27 schreef franske19 het volgende:
Dus je mag er vijandelijke strijders gewoon mee aanvallen zonder politiek incorrect te handelen.
Anyway als Israel echt op grote schaal fosfor munitie had ingezet (tegen burgers) was er wel bewijs voor gevonden door onafhankelijke bronnen.
Oh, datte, embedded journalism enzo. Ja, dat is even wennen ja.quote:
Dat noem je Karets granatenquote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:10 schreef decock het volgende:
Naar aanleiding van een topic van Mekki, over het DIME wapen.
Een Italiaans onderzoek naar geconstateerde verwondingen.
Video, geen ernstig schokkende beelden gezien
Artsen leggen de verwondingen uit. De reportage schrijft het toe aan het DIME wapen. Onderaan het lemma staat een link met een waarschuwing, die staat er niet voor niets.
De globale werking van het wapen is dat een hoog explosief een metaal stofwolk verspreidt. Door de hoge snelheid dringt het stof het lichaam binnen en veroorzaakt tevens brandwonden. Een probleem is dat ze zware metalen gebruiken, dit omdat deze door de hogere massa van de stof deeltjes een hogere impuls snelheid hebben. Deze impuls snelheid neemt snel af door de luchtweerstand. Het wapen heeft zodoende een kleinere effectieve blast radius in vergelijking met een zogenaamde schrapnel, spijker bom.
Je hebt van de meeste elementen radioactieve isotopen, dat slaat nergens op dat toe te voegen, en verdacht van leukemie te veroozaken is ook een tamelijk nietszeggen statement.quote:Een ander voorbeeld van stof, massa en impuls, met in dit geval de zwaarte kracht is Saturnus. In het geval van DIME is de kracht die de impuls veroorzaakt het hoog explosief. Dit doet de stofwolk van zware metalen mee reizen op de schokgolf. Zoals een surfer op de golven van de zee. Deze combinatie van metaal stof met het hoog explosief is instaat benen af te blazen in een redelijk scherpe snede.
Dit is een voorbeeld van het dilivery system. Het is een beetje een raar ding. Het is een carbonfiber radiografische, of lazer gestuurd, zweefvlieg ding, bom.
Een van de metalen die er in een DIME gebruikt wordt is wolfraam. Deze kent wat radioactieve varianten. Maar is ook een verdachte in het veroorzaken van leukemie.
ah ja? Hoe hoog is die kans dan? afaik is het slechts een vermoeden en bestaan daar geen duidelijke studies over.quote:Op woensdag 25 oktober 2006 11:39 schreef decock het volgende:
Dat ben ik met je eens.
Er zit een probleem bij de behandeling van de verwondingen. De verwondingen veroorzaakt bom scherven kunnen de artsen goed behandelen, het is ze bekend en hebben de basale middelen en kennis daarvoor.
Nu worden de artsen met iets geconfronteerd waar ze eigenlijk onbekend mee zijn. Namelijk lichaamsdelen geimpregneerd met verschillende vaste metaalstof deeltjes.
Daarnaast het is wolfraam zelf die wordt verdacht van het veroorzaken van leukemie, niet zozeer de paar radioactieve varianten. Dus ook al red de arts zijn patiënt door beide voeten, onderbenen te amputeren. Zal die een hoge kans hebben om na een paar jaar te overleiden aan leukemie.
quote:Israël gebruikte mogelijk nucleaire munitie in Libanon
ANP
LONDEN - Het Israëlische leger heeft bij de strijd in Libanon in juli en augustus mogelijk munitie met uranium gebruikt. Wetenschappers die grond uit bomkraters in Libanon hebben onderzocht, hebben een hoog stralingsniveau aangetroffen in het materiaal. Dat meldde de Britse krant The Independent zaterdag.
De grondmonsters zijn genomen in Khiam en at-Tiri, plaatsen die tijdens de ruim vier weken durende strijd door het Israëlische leger zijn gebombardeerd. Bij onderzoek in een Brits laboratorium in Oxfordshire is de verhoogde straling gemeten, aldus een Britse stralingsdeskundige Chris van het European Committee on Radiation Risk (ECRR).
Het Britse Ministerie van Defensie heeft de concentratie van uraniumisotopen in de monsters bevestigd, meldde The Independent.
Een foto van de explosie van een Israëlische bom die in juli op Khiam werd gegooid toont grote wolken van zwarte rook, die mogelijk het gevolg van brandend uranium is. De krant heeft de foto op de voorpagina afgedrukt.
De Israëlische aanvallen tegen Hezbollah in Libanon kostten aan bijna 1300 mensen het leven en er vielen ruim 4000 gewonden. De meeste slachtoffers waren burgers.
Een Israëlische minister zei onlangs dat zijn land in de strijd tegen Hezbollah fosforgranaten als wapen heeft gebruikt. Het leger had altijd beweerd witte fosfor te gebruiken om doelen te markeren. Witte fosfor is een giftig middel dat vreselijke brandwonden veroorzaakt, en ook organen als lever, longen en hart kan aantasten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |