abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39990957
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 22:24 schreef Fir3fly het volgende:
Dit topic wordt me nu iets te filosofisch...
Hehe dat was mijn doel, de gehele tijd eigenlijk al... deze text moet niet al te letterlijk genomen worden, het gaat mij meer om de achterliggende gedachten die voor mij van belang zijn. Het perspectief dat zo volmaakt lijkt, is eigenlijk slechts onze beperking..
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_40019238
Selfless service is a myth. In serving others, we serve our true selves. "It is in giving that we receive." We are sustained by those we serve, just as we are blessed when we forgive others. As Gandhi says, the practice of satyagraha ("clinging to truth") confers a "matchless and universal power" upon those who practice it. Service work is enlightened self-interest, because it cultivates an expanded sense of self that includes all others.

bron

Dus tot op een zekere hoogte heb jij gelijk Fir3fly ik zal al je commentaar nog eens doornemen en meenemen in mijn nieuwe kijk op deze zaak!

Thnx dus
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
  donderdag 20 juli 2006 @ 18:49:13 #53
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_40020614
Geen probleem .
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_40022391
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 17:55 schreef Boswachtertje het volgende:
Selfless service is a myth. In serving others, we serve our true selves. "It is in giving that we receive." We are sustained by those we serve, just as we are blessed when we forgive others. As Gandhi says, the practice of satyagraha ("clinging to truth") confers a "matchless and universal power" upon those who practice it. Service work is enlightened self-interest, because it cultivates an expanded sense of self that includes all others.
Erg mooi, Gandhi heeft door passief verzet de de Enelsen India uitgezet, een mooi voorbeeld van onverglijkbaar en universele macht.

Maar is het ongebreidelde en gevierde egoisme niet langzaam de plek waar we leven, moeder aarde, aan het uitmoorden? In navolging van het idee van de mens is een virus. Ik zie ons nog niet zo snel een andere gastheer vinden om op verder te parasiteren.

Ik was al wel van mening dat de mens van nature egoïstisch was, en dat in alturisme egoïstische motieven zatten. Zoals het overleven van de eigen genen, de eigengroep, de manier van leven, de eigen cultuur. Ik vraag me aan de andere kant wel eens af of egoïsme niet slechts een geestelijke afwijking was die evolutionair gezien de overhand heeft gekregen.

De perceptie van ziek of gezond is relatief aan de omgeving en eigen beleving.
Vindt de parasiet het ziek om z'n gastheer te doden?
  donderdag 20 juli 2006 @ 23:10:23 #55
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_40028750
Ik ben het er nog steeds niet mee eens Who the fuck was Ghandy anyway??
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
pi_40036310
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 22:24 schreef HAL9000S het volgende:

[..]

Mischien niet, maar dat is eerder een 'flaw' in de defenitie van altruisme, dan dat het iets negatiefs is. En laten we het er over eens zijn dat altruisme ook geen vorm van egoisme kan zijn, gezien de contradictie als je kijkt naar de defenities van de begrippen.
Ik denk, helaas dat de mens egiostisch is. Ik zou wel anders willen, maar dat wordt niet door de vraag behelst. Ben niet van plan om te zeggen dat alturisme iets negatiefs is. Het gaat over de natuurlijke drive van de mens, zoals we die nu kennen. Ik wil er morgen mischien wel verder over tikken, maar ga nu slapen.
  vrijdag 21 juli 2006 @ 13:08:47 #57
140709 wimmul
Licht 0ntvlambaar
pi_40045311
Die monnik die is toch ook van de cd-cover van RATM ?
(__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into
(")_(") your signature to help him gain world domination.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')