abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 13 augustus 2006 @ 19:58:38 #101
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_40773610
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 19:48 schreef manhattan het volgende:

[..]

Vergeet niet het volledig uitventen van het land aan europa
Pvda heeft duidelijk aangegeven dat mocht er nog iets als een grondwet komen het volk erover moet oordelen. Hoezo volledig uitventen?
Hebben de andere partijen een ander standpunt. Het hele kabinet was voor. Alleen CU en Sp waren tegen. Beetje gemakkelijk punt van je. Vergeleken de andere grote partijen is de PvdA diegene die zich het duidelijkst heeft uitgepsproken over toekomstige soortgelijke verdragen.
quote:
Let wel: Islamitische religie. Een groot deel van hun kiezers bestaat tegenwoordig uit moslims.
Waar haal je die onzin vandaan?
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
  zondag 13 augustus 2006 @ 19:59:28 #102
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_40773636
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 19:54 schreef manhattan het volgende:

[..]

Als iedereen zou denken zoals jij: "ach, wat maakt die ene stem nou uit", zou er niemand meer naar de stembus komen, slimmerik.
Dat zeg ik dan ook niet. Leer lezen.
A single death is a tragedy, a million deaths is a statistic - Joseph Stalin
Political power grows out of the barrel of a gun - Mao Zedong
I will eat the headdoekjes rauw - Geert Wilders
  zondag 13 augustus 2006 @ 20:15:15 #103
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_40774159
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 14:30 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Denk het laatste ook.
Zal ik hem dan maar inkoppen? De linkse NOS die het CDA in de plus wel meldt en de pvdA niet. Ik vermoed een complot van CDA aanhangers op de redactie
Neen, het is eerder een zinloze poging objectief te lijken.
pi_40775641
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 19:58 schreef One_of_the_few het volgende:

[..]

Pvda heeft duidelijk aangegeven dat mocht er nog iets als een grondwet komen het volk erover moet oordelen. Hoezo volledig uitventen?
Pardon ?
Volgens mij was de pvda aanvankelijk tegen het referendum en gingen ze later nog eens flauwe eisen stellen over opkomstpercentages. Zowieso zijn ze nogal anti-democratisch gezien het blokkeren van de gekozen burgemeester in de eerste-kamer. Het zijn elitaire baantjesjagers.
quote:

Waar haal je die onzin vandaan?
Het winnen van de gemeenteraadsverkiezingen in diverse grote steden hebben ze voornamelijk te danken aan de steeds groter wordende allochtone bevolking, waaronder veel moslims. Het in stand houden en vergroten van de allochtone bevolking is voor de PvdA zeer belangrijk omdat het hun toekomstige stemvee is.
pi_40778176
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 20:57 schreef manhattan het volgende:

[..]

Pardon ?
Volgens mij was de pvda aanvankelijk tegen het referendum...
De PvdA was juist een van de initiatiefnemers. De Kamerleden Dubbelboer (PvdA), Karimi (GL) en Van der Ham (D66) hebben in 2003 een initiatiefvoorstel ingediend dat het raadplegend referendum over het grondwettelijk verdrag voor de Europese Unie mogelijk heeft gemaakt.
quote:
...en gingen ze later nog eens flauwe eisen stellen over opkomstpercentages.
Dat was het CDA met een minimum-opkomst van 30% en 60% van de kiezers die de Grondwet moest verwerpen: 'CDA zal grondwetreferendum respecteren'. Overigens vind ik een minimum-opkomst van 30% nog niet zo'n absurde eis bij een referendum.
pi_40778416
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 22:00 schreef Kozzmic het volgende:

Dat was het CDA met een minimum-opkomst van 30% en 60% van de kiezers die de Grondwet moest verwerpen: 'CDA zal grondwetreferendum respecteren'. Overigens vind ik een minimum-opkomst van 30% nog niet zo'n absurde eis bij een referendum.
De PvdA stelde, zoals je zelf ook al aangeeft, een eis van 30%. Dat vind ik nogal wat.
pi_40778461
Zeg Manhattan, je beweert extreem veel onzin hier op FOK!. Zou je in het vervolg misschien je beweringen met bronnen kunnen ondersteunen? Dat zou je geloofwaardigheid ten goede komen. Dat lukraak allerlei beweringen doen verpest de discussie namelijk nogal.
pi_40778564
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 22:06 schreef manhattan het volgende:

[..]

De PvdA stelde, zoals je zelf ook al aangeeft, een eis van 30%. Dat vind ik nogal wat.
Nee, het CDA. Maar een opkomsteis van 30 procent vind ik eigenlijk vrij normaal bij een referendum, dat is in het verleden ook vaak het geval geweest op lokaal niveau. De eis dat een duidelijke meerderheid de boel moet afwijzen vind ik wel nogal absurd, meerderheid is meerderheid.
pi_40778865
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 22:07 schreef Kozzmic het volgende:
Zeg Manhattan, je beweert extreem veel onzin hier op FOK!. Zou je in het vervolg misschien je beweringen met bronnen kunnen ondersteunen? Dat zou je geloofwaardigheid ten goede komen. Dat lukraak allerlei beweringen doen verpest de discussie namelijk nogal.
Ik vind dat jij een hoop bullshit verkondigt.
pi_40778991
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 22:10 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Nee, het CDA. Maar een opkomsteis van 30 procent vind ik eigenlijk vrij normaal bij een referendum, dat is in het verleden ook vaak het geval geweest op lokaal niveau. De eis dat een duidelijke meerderheid de boel moet afwijzen vind ik wel nogal absurd, meerderheid is meerderheid.
quote:
PvdA stelt ook eisen aan referendum Europa
Na het CDA stelt nu ook de PvdA een voorwaarde aan het Nederlandse referendum over de Europese Grondwet. Pas als de opkomst bij de volksraadpleging hoger is dan 30 procent, neemt de partij het oordeel van de kiezer over.

Dat heeft het Tweede-Kamerlid Frans Timmermans (PvdA) gezegd in het Radio 1 Journaal. Hij vindt een opkomstpercentage van 30 procent ‘alleszins redelijk’. Met deze voorwaarde lijkt de grootste oppositiepartij zich te scharen achter regeringspartij CDA.

Het CDA zei eerder al de uitkomst van het referendum alleen te respecteren als 30 procent van de kiezers stemt. Als extra voorwaarde stellen de christen-democraten dat 60 procent van kiezers zich duidelijk voor of tegen de Grondwet moet uitspreken.

Nee-tournee
Het Nederlandse referendum over de Europese Grondwet wordt 1 juni gehouden. In totaal houden tien lidstaten een volksraadpleging over het onderwerp. Als alle 25 landen de Grondwet goedkeuren, wordt het verdrag rechtsgeldig.

Uit peilingen blijkt dat de Nederlandse burger weinig tot niets weet over de Grondwet.

Het onafhankelijke Tweede-Kamerlid Geert Wilders liet vorige week weten op ‘nee-tournee’ te gaan (lees het artikel hierover). Volgens de politicus is de Europese Grondwet ‘niet goed voor ons
Bron: Elsevier
pi_40779521
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 22:19 schreef manhattan het volgende:

[..]

[..]

Bron: Elsevier
OK, ook de PvdA dus. Maar een opkomsteis van 30 procent vind ik eigenlijk vrij normaal bij een referendum, dat is in het verleden ook vaak het geval geweest op lokaal niveau. De eis dat een duidelijke meerderheid de boel moet afwijzen vind ik wel nogal absurd, meerderheid is meerderheid.
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 19:44 schreef manhattan het volgende:
Mocht het noodzakelijk zijn, dan stem ik strategisch CDA...
Ook nu je weet dat ze bij het grondwetreferendum een opkomsteis van 30 procent hebben gesteld?
  zondag 13 augustus 2006 @ 22:33:28 #112
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_40779579
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 22:06 schreef manhattan het volgende:

[..]

Als je een opkomst respecteert onder de 30%, dan kan het voorkomen dat er een beslissing wordt genomen aan de hand van 15% van de kiezers. Lijkt me nu ook niet zo'n democratische gang van zaken als er zo weinig draagvlak is.
pi_40779580
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 22:16 schreef manhattan het volgende:

[..]

Ik vind dat jij een hoop bullshit verkondigt.
Ik probeer in ieder geval mijn beweringen met bronnen te staven. Jij loopt lukraak maar wat te roepen.
pi_40781475
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 22:32 schreef Kozzmic het volgende:

Ook nu je weet dat ze bij het grondwetreferendum een opkomsteis van 30 procent hebben gesteld?
Ook dan ja.
Er zijn zoveel meer dingen die ik afkeurenswaarig vind aan het PvA-beleid. Ik vind dat deze club kost wat kost buiten de regering gehouden moet worden.
pi_40781657
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 22:33 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Als je een opkomst respecteert onder de 30%, dan kan het voorkomen dat er een beslissing wordt genomen aan de hand van 15% van de kiezers. Lijkt me nu ook niet zo'n democratische gang van zaken als er zo weinig draagvlak is.
Je houd een referendum of je houd geen referendum.
  maandag 14 augustus 2006 @ 10:20:25 #116
3542 Gia
User under construction
pi_40789790
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 19:46 schreef Sidekick het volgende:
Ik ben niet zo voor tactisch stemmen, want je ene stem kan weinig veranderen aan de uiteindelijke uitslag, maar voor jezelf is het een verschil van dag en nacht of je je stem geeft aan je favoriete partij of voor een tweede keus gaat.
Nee, die ene stem maakt niet uit. Maar blijkbaar denken er meer mensen zo over en al die stemmen bij elkaar kan net dat verschil maken.
pi_40791244
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 10:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Nee, die ene stem maakt niet uit. Maar blijkbaar denken er meer mensen zo over en al die stemmen bij elkaar kan net dat verschil maken.
Ik heb dat eigenlijk nooit zo gesnapt. Het CDA en de PvdA trekken door dat mechanisme veel stemmen naar zich toe van respectievelijk andere rechtse en linkse partijen, maar in de verhouding rechts/links verandert er weinig. Het enige wat er gebeurt is dat partijen als de VVD, Wilders en consorten, SP en GroenLinks minder macht hebben, en het CDA en de PvdA een stuk meer zetels hebben.

Voor coalitievorming is het nauwelijks van belang: indien CDA en VVD een meerderheid hebben (eventueel met een derde partij) dan vormen zij de regering (of de PvdA dan groter is dan het CDA maakt niet zoveel uit), en indien dat niet zo is dan wordt de coalitie zeer waarschijnlijk CDA/PvdA. Je vermindert misschien zelfs de kans op een rechtse coalitie; een VVD die zetels verliest zal er wellicht niet zo happig op zijn om te gaan regeren.
  maandag 14 augustus 2006 @ 12:38:10 #118
3542 Gia
User under construction
pi_40791707
In principe mag de grootste partij de regering gaan vormen. Ik heb liever dat dat CDA is dan PvdA.
Uiteraard heb ik liever dat dat VVD is, met Rita als MP, maar goed, dat blijft dromen.
  maandag 14 augustus 2006 @ 13:27:13 #119
155616 Proximo
For god, king & country
pi_40793256
Die 15 zetels in de peilingen van de SP is ook een luchtbel, die zie ik niet boven de 11 zetels uit komen.
Life is visceral, rather than intellectual. And the most visceral practitioners of life are those who characterise themselves as “intellectuals”
pi_40794202
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 12:38 schreef Gia het volgende:
In principe mag de grootste partij de regering gaan vormen.
Nee, dat is niet waar. Als het CDA en de VVD gewoon een meerderheid halen en beiden bij de koningin aangeven dat ze samen door willen regeren, dan kan Wouter B. bij Bea op zijn kop gaan staan, maar dan zal het CDA aan de slag mogen met de (in)formatie. Of de PvdA nu de grootste is of niet.

De grootte van het CDA in vergelijking met de PvdA is alleen van belang als beide partijen weinig anders kunnen dan met elkaar regeren.
pi_40796284
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 19:45 schreef manhattan het volgende:

[..]

W.m.b alles wat er op wijst dat Bos zou kunnen winnen. Ik zou het mezelf nooit vergeven als ik er niet alles aan gedaan heb om dat te voorkomen.
Ah wat schattig is dat . Niet uit kunnen gaan van de eigen kracht en daarom maar zeuren over anderen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_40796709
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 12:38 schreef Gia het volgende:
Uiteraard heb ik liever dat dat VVD is, met Rita als MP, maar goed, dat blijft dromen.
Je gelooft daadwerkelijk dat Rita in staat is een land te besturen?
Terwijl ze een opgepimpt staatssecretariaat al niet eens zonder kleerscheuren kan afronden...
pi_40797281
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 13:27 schreef Proximo het volgende:
Die 15 zetels in de peilingen van de SP is ook een luchtbel, die zie ik niet boven de 11 zetels uit komen.
SP zie ik wel groter kunnen worden maar niet zoals het er nu naar uitziet als CDA en PvdA strijden om wie de grootste wordt.
  maandag 14 augustus 2006 @ 21:16:13 #124
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_40807929
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 16:16 schreef Chewie het volgende:

[..]

SP zie ik wel groter kunnen worden maar niet zoals het er nu naar uitziet als CDA en PvdA strijden om wie de grootste wordt.
Laten we hopen van niet dat de SP groter gaat worden want dan hebben straks nog een echt links kabinet
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_40810295
Van Teletekst:
quote:
CDA komt als eerste met kieslijst

` Het CDA komt vanavond als eerste met
de kieslijst voor de Kamerverkiezingen
van november.Inmiddels is de top-10 al
bekend.

Premier Balkenende voert de lijst aan,
gevolgd door fractievoorzitter Verhagen
en minister Van der Hoeven. Daarna op de
lijst: kamerlid Gerda Verburg, minister
Donner, minister Wijn, staatssecretaris
Van Geel en de kamerleden Joop Atsma,
Mirjam Sterk en Annie Schreijer.

De hoogste nieuwkomer staat op nummer
11. Het is Jan Schinkelshoek, hoofd
communicatie van de Rabobank. Eerder was
hij onder meer hoofdredacteur van de
Haagse Courant.
Wat doet die Atsma daar? Ik kan die vent niet uitstaan. Het erge is dat hij bijna in z'n eentje de publieke omroepen uit de wind weet te houden.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_40823839
Die hoogste nieuwkomer lijkt me wel een goede . Zou toch een aanwinst voor de kamer kunnen zijn.
pi_40824821
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 22:18 schreef Lyrebird het volgende:
Van Teletekst:
[..]

Wat doet die Atsma daar? Ik kan die vent niet uitstaan. Het erge is dat hij bijna in z'n eentje de publieke omroepen uit de wind weet te houden.
Wat je zegt, Atsma
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 12:48:45 #128
124377 pmb_rug
salvation received
pi_40826257
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 11:17 schreef du_ke het volgende:
Die hoogste nieuwkomer lijkt me wel een goede . Zou toch een aanwinst voor de kamer kunnen zijn.

lijkt een capabele vent
Challenge thinkers to believe and believers to think.
?Porque no te calles?
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:11:02 #129
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_40826973
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 14:38 schreef lionsguy18 het volgende:
Ik begrijp nog steeds niet waarom zoveel mensen op de PvdA stemmen. Houden die mensen niet van Nederland?
Verschil van inzicht en zo. Ik denk precies hetzelfde bij mensen die VVD stemmen bijvoorbeeld. Is geen absolute waarheid, het ligt gewoon aan je opvoeding, waar je woont, wat je meegemaakt hebt , wie je vrienden zijn en dat soort geneuzel.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 18:43:44 #130
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_40837160
quote:
Op maandag 14 augustus 2006 22:18 schreef Lyrebird het volgende:
Van Teletekst:
[..]

Atsma is imho vrij verrassend doordat hij wat regionale affaires achter zijn naam heeft.
  zondag 10 september 2006 @ 14:04:24 #131
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41673788
quote:
Gat tussen CDA en PvdA verder verkleind

DEN HAAG (ANP) - In de wekelijkse opniepeiling van Maurice de Hond is het verschil tussen CDA en PvdA opnieuw kleiner geworden. De PvdA komt nu uit op 45 zetels, 2 minder dan vorige week, terwijl het CDA blijft steken op 39. In de Tweede Kamer heeft het CDA momenteel 44 zetels en de PvdA over 42.

Volgens De Hond wordt de 'onderstroom' in de peilingen steeds gunstiger voor het CDA, omdat de positie van lijsttrekker Jan Peter Balkenende is versterkt. Op de vraag wie de volgende premier moet worden kiest 53 procent voor Balkenende en maar 40 procent voor PvdA-lijsttrekker Wouter Bos. Een maand geleden lagen de twee nog gelijk.

De VVD haalt deze week bij De Hond 29 zetels, een meer dan bij de vorige verkiezingen. De SP komt uit op 17, een winst van 8 vergeleken bij de verkiezingen van 2003. GroenLinks zou dalen van 8 naar 6, D66 van 6 naar 1 en de LPF van 8 naar 0. De ChristenUnie zou met 6 zetels zijn huidige aantal verdubbelen, De SGP blijft met 2 zetels gelijk.

Van de nieuwe partijen haalt de Partij voor de Vrijheid van Geert Wilders 3 zetels en Een NL van Marco Pastors 2.
Bron

Het gaat de goede kant op de PvdA is aan het verliezen

Nu nog wat zetels er bij voor de CDA en de VVD en alles komt goed
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41673855
De PvdA staat nog altijd op drie zetels meer dan nu en meer dan het CDA. Verliezen zou ik het niet willen noemen. Daarnaast staat de SP in deze peiling op 17 zetels, daar gaan er ook nog wel een paar van naar de PvdA op de verkiezingsdag.
pi_41673990
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 13:11 schreef jogy het volgende:
Verschil van inzicht en zo. Ik denk precies hetzelfde bij mensen die VVD stemmen bijvoorbeeld. Is geen absolute waarheid, het ligt gewoon aan je opvoeding, waar je woont, wat je meegemaakt hebt , wie je vrienden zijn en dat soort geneuzel.
Als er nu één groep kiezers is die hersenloos stemt, zijn het wel CDA-stemmers. Ach ja, we zijn katholiek (of vul hier elk ander oubollig christelijk geloof in) dus stemmen we CDA. Aan de wisselende zetelaantallen van VVD en PvdA kun je wel zien dat het daar veel minder het geval is.
quote:
Op zondag 10 september 2006 14:04 schreef Martijn_77 het volgende:

Bron
Het gaat de goede kant op de PvdA is aan het verliezen
Nu nog wat zetels er bij voor de CDA en de VVD en alles komt goed
En dat noem je dan "komt goed" ? De PvdA schommelt trouwens al weken rond de 45 zetels. Ze staan hoger dan kort na de eerste bekendmaking van de AOW-plannen door Bos. Het verschil in zetels is in de peilingen al beduidend kleiner geweest dan 6. Het lijkt me een veilige marge

CDA en VVD, onze huidige regeringspartijen, komen in de verste verte niet aan een meerderheid. Zelfs met een derde partij erbij lukt ze dat niet. Hopelijk blijft ook dat laatste zo.
  zondag 10 september 2006 @ 15:06:03 #134
78918 SeLang
Black swans matter
pi_41675468
quote:
Op zondag 10 september 2006 14:11 schreef dVTB het volgende:
CDA en VVD, onze huidige regeringspartijen, komen in de verste verte niet aan een meerderheid. Zelfs met een derde partij erbij lukt ze dat niet. Hopelijk blijft ook dat laatste zo.
Volgens mij hadden ze 71 zetels in de laatste peiling van NOVA.
Dat is meer dan de linksen hebben (Pvda + GL + SP + PNVD).
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 10 september 2006 @ 15:09:45 #135
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41675585
quote:
Op zondag 10 september 2006 15:06 schreef SeLang het volgende:

[..]

Er is dus nog hoop
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41675917
Wat is er links aan de PnvD?
  zondag 10 september 2006 @ 15:20:18 #137
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41675947
quote:
Op zondag 10 september 2006 15:19 schreef du_ke het volgende:
Valt in dezelfde groep als de bomenknuffelaars van GL
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_41676052
quote:
Op zondag 10 september 2006 15:20 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Valt in dezelfde groep als de bomenknuffelaars van GL
Lijkt me onzin .
  zondag 10 september 2006 @ 15:25:24 #139
93744 Finder_elf_towns
Sterf nu en vloek tevergeefs
pi_41676121
quote:
Op zondag 10 september 2006 15:19 schreef du_ke het volgende:
Ze zijn destructief, dus links.
pi_41676195
quote:
Op zondag 10 september 2006 15:25 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

Kinderknuffelaars.
pi_41736557
quote:
Op zondag 10 september 2006 15:06 schreef SeLang het volgende:
Ik vind de PNVD een ziekelijke partij, maar jouw gedrag is zo mogelijk nog ziekelijker. Ik snap niet waar je het gore lef vandaan haalt om 'normale' linkse politieke partijen als de PvdA, GroenLinks en de SP, hoezeer je ze ook verafschuwt, in één adem te noemen met iets belachelijks als de PNVD. Wat een belachelijke, non-inhoudelijke, misselijkmakende stemmingmakerij zeg. - Je afkeer van de 'linksen' blijkt inmiddels wel duidelijk uit de stroom aan flut-topics die je over 'linksen' opent, maar je kunt ook te ver doorslaan. Bij jou heeft het nu echt een ziekelijk niveau bereikt.

Wat peilingen betreft:
De peiling van RTL Nieuws wijkt opvallend af van de andere peilingen:
quote:
DEN HAAG - De PvdA en de SP boeken winst in de wekelijkse peiling van RTL Nieuws, die maandag is gepubliceerd. De PvdA stijgt van 38 naar 39 zetels, de SP van 23 naar 24 zetels.

Het CDA stagneert op 35 zetels. De VVD moet volgens de peiling terrein prijsgeven. Ze zakt van 29 naar 27 zetels.
Bij de laatste verkiezingen haalde het CDA 44 zetels, de PvdA 42, de VVD 28 en de SP 9.

De ChristenUnie zou volgens RTL 9 zetels halen, een winst van 6 vergeleken bij de laatste verkiezingen. GroenLinks zou dalen van 8 naar 6, D66 van 6 naar 1 en de LPF van 8 naar 0. De Partij voor de Vrijheid van Geert Wilders zou op 5 zetels komen en Een NL van Marco Pastors op 3.
Bron: De Telegraaf

CDA en VVD komen hier slechts aan 62 zetels.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 12-09-2006 14:45:42 ]
pi_41737888
Ach Balkenende is ook een stuk populairder dan Bos! Ik denk dat veel mensen toch liever de "gewone Balkenende" hebben dan die gladde Bos, met z'n quasi smile.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_41739079
quote:
Op zondag 10 september 2006 15:25 schreef Finder_elf_towns het volgende:

[..]

hehe
pi_41739693
Hm, CDA is zowiezo sterk in electorale come-backs. Komt denk ik omdat die partij minder gedifferentieerd is dan de VVD en zo een goede vluchtheuvel is. Die laatste partij graaft trouwens zijn eigen graf door naar het midden te gaan: het middenveld is vol en mensen weten liever waar ze aan toe zijn.
Vroeger dacht ik dat ik mijn vijanden het vuur aan de schenen moest leggen. Een misvatting, want dat doen ze zelf wel. Ik hoef enkel mijn vergrootglas maar op ze te richten en het begint te smeulen.
  dinsdag 12 september 2006 @ 20:11:08 #145
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_41747025
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 15:37 schreef highway101 het volgende:
Ach Balkenende is ook een stuk populairder dan Bos! Ik denk dat veel mensen toch liever de "gewone Balkenende" hebben dan die gladde Bos, met z'n quasi smile.
Ik denk idd dat bij veel kiezers de ogen opgaan en ze zien welke vruchten 4 jaar Balkenende gebracht hebben en zich irriteren aan het geschop van Bos
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 23 september 2006 @ 00:34:13 #146
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42065638
quote:
CDA wint, VVD verliest in politieke barometer

HILVERSUM (ANP) - Het CDA lijkt te profiteren van de positieve boodschap van Prinsjesdag dat het weer beter gaat met Nederland. In de politieke barometer van Interview/NSS en het tv-programma NOVA kreeg het CDA vrijdag 39 zetels, vier meer dan een week geleden.

De VVD moest het doen met 31 zetels, vier minder dan vorige week. Overigens behalen de liberalen hiermee nog steeds drie zetels meer dan bij de verkiezingen van 2003. Het CDA behaalde bij die verkiezingen 44 zetels.

De PvdA staat in de barometer op 44 zetels, een minder dan vorige week, maar wel twee meer dan in 2003. GroenLinks staat op zes zetels (nu acht) en de SP komt uit op 18 zetels, tweemaal zoveel als in 2003.

Twee zetels

De ChristenUnie (nu drie) blijft in de barometer op zes zetels staan. D66 (nu zes) en de SGP (nu twee) zouden nu allebei twee zetels halen.

De Partij voor de Vrijheid van Geert Wilders zakt in de peiling terug van drie naar één zetel. EénNl van Marco Pastors haalt in de barometer voor het eerst een zetel. De LPF houdt van de acht zetels die zij in 2003 nog haalde, er geen over.
Bron

CDA / VVD staat nu in de peilingen op in totaal 70 zetels niet voldoende helaas Misschien toch de CU er bij voor een meederheid?
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  zaterdag 23 september 2006 @ 00:38:17 #147
157786 Ooster
Alleen nog maar blokzeep!
pi_42065764
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 20:11 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ik denk idd dat bij veel kiezers de ogen opgaan en ze zien welke vruchten 4 jaar Balkenende gebracht hebben en zich irriteren aan het geschop van Bos
Dat moet dan toch echt met een breekijzer gebeuren als het aan mij ligt.

Een zwaluw maakt nog geen zomer. De fundamentele fouten die er gemaakt zijn in de afgelopen jaren kan je niet met een tientje in de maand extra weer goed maken, zou ik zeggen.
..:: principieel wietteler (en sinds kort ook paddokweker)::..
pi_42070771
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 00:34 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron

CDA / VVD staat nu in de peilingen op in totaal 70 zetels niet voldoende helaas Misschien toch de CU er bij voor een meederheid?
Dat is een goede optie, lijkt mij ook wel solide coalitiepartner.
  zaterdag 23 september 2006 @ 10:52:00 #149
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42071267
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 10:20 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Dat is een goede optie, lijkt mij ook wel solide coalitiepartner.
Ja, ik zie de CU minders snel het kabinet laten vallen dan bijvoorbeeld een D66 of een LPF
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42072052
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 10:52 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Ja, ik zie de CU minders snel het kabinet laten vallen dan bijvoorbeeld een D66 of een LPF
Nog niet door dat het instabiele vooral aan de VVD ligt? Die zijn nu bij 3 (of eigenlijk 4) vallende kabinetten achter elkaar betrokken..
  zaterdag 23 september 2006 @ 11:39:42 #151
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42072101
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 11:36 schreef du_ke het volgende:

[..]

Nog niet door dat het instabiele vooral aan de VVD ligt? Die zijn nu bij 3 (of eigenlijk 4) vallende kabinetten achter elkaar betrokken..
Wat is dan instabiel aan de VVD gewees in die kabineten? Ik neem aan dat je de voorbeelden zo klaar hebt liggen.....
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42072165
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 11:39 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Wat is dan instabiel aan de VVD gewees in die kabineten? Ik neem aan dat je de voorbeelden zo klaar hebt liggen.....
Nou als je zo vaak achter elkaar in een kabinet zit dat uit elkaar springt dan moet er toch iets mis zijn?
  zaterdag 23 september 2006 @ 11:46:57 #153
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42072246
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 11:42 schreef du_ke het volgende:
Nou als je zo vaak achter elkaar in een kabinet zit dat uit elkaar springt dan moet er toch iets mis zijn?
Dat is wel een makelijke redenatie he?

Ik geloof dat het laatste kabinet geklapt is door D66 en het kabinet daarvoor de de LPF. Ik mis de VVD in dit verhaal
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42091160
quote:
Op zaterdag 23 september 2006 11:46 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Dat is wel een makelijke redenatie he?
Och niet minder makkelijk dan wat jij vaak aan onzin uitkraamt ,
quote:
Ik geloof dat het laatste kabinet geklapt is door D66 en het kabinet daarvoor de de LPF. Ik mis de VVD in dit verhaal
Het LPF kabinet is door de VVD de stekker uit getrokken. Srebrenica (val paars 2) zat Voorhoeve op defensie. En bij de laatste val was het de koppigheid van de VVD die dat ingeleid heeft. Als ze gewoon afstand hadden gedaan van de slechtste minister van dit kabinet hadden ze gewoon door kunnen regeren.
pi_42094301
quote:
Op zondag 24 september 2006 14:04 schreef du_ke het volgende:
Het LPF kabinet is door de VVD de stekker uit getrokken. Srebrenica (val paars 2) zat Voorhoeve op defensie. En bij de laatste val was het de koppigheid van de VVD die dat ingeleid heeft. Als ze gewoon afstand hadden gedaan van de slechtste minister van dit kabinet hadden ze gewoon door kunnen regeren.
Paars 2 is gevallen door Kok, niet door Voorhoeve. Voorhoeve was btw minister in Paars 1, De Grave zat er tijdens Paars 2.
Het LPF geknoei kun je, hoe raar je ook wilt draaien, niet de VVD in de schoenen schuiven. De gedachte is ronduit waanzinnig. Nazwijn, Philomena -Ich hab es nicht gewusst- Bijlhout, de Bentley pooier, die vastgoed maffioos en Bomhoff, die zijn verantwoordelijk voor de val van Balkenende 1.
En Balkenende 2 is gevallen omdat Vieze Loes en co last hadden van het kleine piemeltjes syndroom, wederom niet omdat de VVD "instabiel" zou zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door en_door_slecht op 24-09-2006 18:52:16 ]
pi_42094925
Tja toch wel opmerkelijk dat de VVD er schijnbaar erg veel moeite mee heeft om kabinetten uit te zitten.
  maandag 25 september 2006 @ 10:10:15 #157
50546 Ippon
Correctief instituut
pi_42107381
PVDA .... waarom stemmen allochtonen altijd op de PvdA? De grootste kontenlikkers die er zijn.

De PvdA trekt stemmen door allerlei achterbangroepen te bedienen: lief voor allochtonen, lief voor vakbonden, lief voor milieufreaks, lief voor gesubsidieerde pressiegroepen. Scherpe inhoudelijke keuzes tussen de verschillende belangen van die groepen maakt de PvdA niet.

Bijvoorbeeld : vakbondsleden in oude wijken willen niet dat er lief wordt gedaan tegen allochtonen.

Die marketingstrategie van Wouter Bos gaat hem nog flink opbreken: grote groepen kiezers gaan inzien dat hij wel met hun meepraat, maar ook meepraat met heel andersgeorienteerde groepen!

Op een gegeven moment moet de PvdA met de billen bloot, en dan gaan de kiezers zien dat hij NIET ieders vriend is, zoals hij zich graag voordoet.
  maandag 25 september 2006 @ 21:01:08 #158
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42121701
quote:
Op zondag 24 september 2006 17:05 schreef du_ke het volgende:
Tja toch wel opmerkelijk dat de VVD er schijnbaar erg veel moeite mee heeft om kabinetten uit te zitten.
Toch opmerkinglijk dat de PvdA in het kabinet zat wat aftraad ivm Srebrenica en dat de PvdA (Den Uyl) aan de vooravond stond aan een van de grootste economische crisissen na de 2e wereld oorlog net al met Paars trouwens.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42123131
quote:
Op maandag 25 september 2006 21:01 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Toch opmerkinglijk dat de PvdA in het kabinet zat wat aftraad ivm Srebrenica en dat de PvdA (Den Uyl) aan de vooravond stond aan een van de grootste economische crisissen na de 2e wereld oorlog net al met Paars trouwens.
Heb je er ook aanwijzingen voor dat het PvdA beleid in die gevallen de oorzaak was?
Oh en nog een VVD valler, Lubbers 2.

Dus van Lubbers 1 t/m Balkende 3 heeft de VVD in 7 (Lubbers 1-2, Paars 1-2, Balkenende 1-2-3) kabinetten gezeten. Daarvan hebben Lubbers 2, Kok 2 en Balkenende 1 en 2 de rit niet uitgezeten. Aangezien Balkenende 3 niet meetelt hebben kabinetten met daarin de VVD de afgelopen bijna 25 jaar een klapkans van 4/6!

[ Bericht 0% gewijzigd door du_ke op 25-09-2006 21:44:01 ]
  maandag 25 september 2006 @ 21:37:53 #160
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
pi_42123287
quote:
Op maandag 25 september 2006 21:31 schreef du_ke het volgende:

[..]

Heb je er ook aanwijzingen voor dat het PvdA beleid in die gevallen de oorzaak was?
Oh en nog een VVD valler, Lubbers 2.

Dus van Lubbers 1 t/m Balkende 3 heeft de VVD in 7 (Lubbers 1-2, Paars 1-2, Balkenende 1-2-3) kabinetten gezeten. Daarvan hebben Lubbers 2, Kok 2 en Balkenende 1 en 2 de rit niet uitgezeten. Aangezien Balkenende 3 niet meetelt hebben kabinetten met daarin de VVD de afgelopen bijna 25 jaar een klapkans van 4/6%!
dat zijn toch compleet nietszeggende statistieken
pi_42123314
dat is zijn bedoeling ook
pi_42123463
quote:
Op maandag 25 september 2006 21:37 schreef problematiQue het volgende:

[..]

dat zijn toch compleet nietszeggende statistieken
Ja grotendeels wel. Net als Den Uyl de schuld geven van alles wat er tot 1994 mis is gegaan en Paars van alles wat er sindsdien mis ging .

Maar het zegt toch ook wel een klein beetje iets dat de VVD bij alle klapkabinetten betrokken is. Blijkbaar zijn ze toch niet zo stabiel als ze zich voordoen. Ondanks dat ze altijd anderen weten te vinden om de schuld te geven.
  maandag 25 september 2006 @ 21:49:58 #163
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42123580
quote:
Op maandag 25 september 2006 21:47 schreef du_ke het volgende:

[..]

Ja grotendeels wel. Net als Den Uyl de schuld geven van alles wat er tot 1994 mis is gegaan en Paars van alles wat er sindsdien mis ging .

Maar het zegt toch ook wel een klein beetje iets dat de VVD bij alle klapkabinetten betrokken is. Blijkbaar zijn ze toch niet zo stabiel als ze zich voordoen. Ondanks dat ze altijd anderen weten te vinden om de schuld te geven.
Jij doet voorkomen dt de kabinetten klappen omdat de VVD er in zit maar dat is niet waar want je kunt geen kabinet noemen wat geklapt is door de toe doen van de VVD
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42124104
quote:
Op maandag 25 september 2006 21:49 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Jij doet voorkomen dt de kabinetten klappen omdat de VVD er in zit maar dat is niet waar want je kunt geen kabinet noemen wat geklapt is door de toe doen van de VVD
Kabinet Lubbers II
Kabinet Balkenende I

En de Nacht van Wiegel tijdens Kok II hebben we ook nog. Hoewel dat net geen crisis veroorzaakte.
  maandag 25 september 2006 @ 22:02:34 #165
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_42124210
quote:
Op maandag 25 september 2006 22:00 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Kabinet Lubbers II
Kabinet Balkenende I
Balkenende I mag je toch wel voor 100% op het conto van de LPF schrijven, lijkt me?
pi_42124329
quote:
Op maandag 25 september 2006 21:49 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Toch wel Lubbers 2 http://www.parlement.com/9291000/modules/g1tc4kei
De Nacht van Wiegel http://www.parlement.com/9291000/modules/g2ilndaq
Srebrenica is niet echt een schuldige voor aan te wijzen http://www.parlement.com/9291000/modules/g5td3ahp
De stekker van B1 werd er door de VVD uitgetrokken http://www.parlement.com/9291000/modules/gad9y0qw
En de val van B2 werd veroorzaakt door het wel heel stellig vasthouden door de VVD aan de positie van Verdonk. Het weigeren van de VVD om concessies te doen heet geleid tot deze val http://www.parlement.com/9291000/modules/hbzbne0r
pi_42124379
quote:
Op maandag 25 september 2006 22:02 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Balkenende I mag je toch wel voor 100% op het conto van de LPF schrijven, lijkt me?
Die maakten zich vrij onmogelijk maar het was de VVD die de stekker er uit trok. En het vertrouwen opzegde.
pi_42124499
quote:
Op maandag 25 september 2006 22:02 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Lange tijd was de lezing dat Gerrit Zalm degene was die er een eind aan maakte. Uiteraard wel met als oorzaak de perikelen binnen de LPF, maar die partij wilde nog wel doorgaan. Sinds vorig jaar is er een tweede lezing die de 'schuld' legt bij Maxime Verhagen, die het vertrouwen zou hebben opgezegd in de LPF omdat er een verhaal rondging dat de Kamerleden van de LPF elkaar met een vuurwapen hadden bedreigd.
  maandag 25 september 2006 @ 22:15:12 #169
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42124875
quote:
Lubbers trok hier de stekker uit
quote:
Nog voor de motie in stemming kwam, trok premier Lubbers de conclusie dat er een onoverbrugbaar conflict was. Zijn kabinet was gevallen.
quote:
Dat kabinet werdt weer gelijmd dus dat telt eigenlijk niet mee
quote:
Op maandag 25 september 2006 22:04 schreef du_ke het volgende:
Srebrenica is niet echt een schuldige voor aan te wijzen http://www.parlement.com/9291000/modules/g5td3ahp
Mee eens
quote:
De stekker van B1 werd er door de VVD uitgetrokken http://www.parlement.com/9291000/modules/gad9y0qw
En de CDA of wel de twee coaltiepartijen zeiden het vetrouwen op in de derde omdat deze er een bende van maakte. Dus bij wie ligt de oorzaak dan? Juist de LPF
quote:
En de val van B2 werd veroorzaakt door het wel heel stellig vasthouden door de VVD aan de positie van Verdonk. Het weigeren van de VVD om concessies te doen heet geleid tot deze val http://www.parlement.com/9291000/modules/hbzbne0r
D66 steunde de motie tegen Verdonk en stapte uit het kabinet. Dat is niet aan de VVd te wijten de VVD stapte er niet uit.

Er is dus eigenlijk maar een kabinet aan te wijzen waar de VVD echt voor een kabinetscrisis heeft gekozen. Bij derest geld ze zaten in het Kabinet maar het was iemand anders die de stekker er uit trok.

Dus je argumentatie is niet echt steekhoudend te noemen.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42125449
quote:
Op maandag 25 september 2006 22:15 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Lubbers trok hier de stekker uit
[..]
quote:
Op 3 mei 1989 kwam er een einde aan bijna zeven jaar samenwerking tussen CDA en VVD onder minister-president Lubbers i. De VVD-fractie kon zich niet vinden in het door het kabinet genomen besluit over afschaffing van het reiskostenforfait.

Tijdens een Kamerdebat over dit besluit op 2 mei kwam VVD-fractievoorzitter Voorhoeve i met een motie die het kabinet vroeg af te zien van afschaffing van het reiskostenforfait. Tevens werd gevraagd een voorgestelde verhoging van de dieselaccijns te beperken.
Het was de VVD fractie die tegen het kabinet inging.
quote:
[..]

Dat kabinet werdt weer gelijmd dus dat telt eigenlijk niet mee
[..]
Het is een halve maar wel weer een voorbeeld dat de VVD geen echt stabiele partner is.
quote:
Mee eens
[..]

En de CDA of wel de twee coaltiepartijen zeiden het vetrouwen op in de derde omdat deze er een bende van maakte. Dus bij wie ligt de oorzaak dan? Juist de LPF
[..]
De LPF wou wel door. De grootste relschoppers waren weg maar Zalm trok de stekker er uit.
quote:
“Vertrouwen is niet alleen een kwestie van rekenen en tellen, maar ook van gevoel. Een afgelopen dagen is het vertrouwen tot het nulpunt gedaald." (Over de reden waarom hij de stekker uit het door ruzies binnen de LPF geplaagde kabinet Balkenende-I trok)
http://www.planet.nl/planet/show/id=1157708/contentid=758201/sc=7455f2#
quote:
D66 steunde de motie tegen Verdonk en stapte uit het kabinet. Dat is niet aan de VVd te wijten de VVD stapte er niet uit.
D66 stapte er pas uit nadat bleek dat de VVD niet aan de positie van Verdonk wou tornen. Was verdonk verdwenen dan had het kabinet de rit uitgezeten.
quote:
Er is dus eigenlijk maar een kabinet aan te wijzen waar de VVD echt voor een kabinetscrisis heeft gekozen. Bij derest geld ze zaten in het Kabinet maar het was iemand anders die de stekker er uit trok.

Dus je argumentatie is niet echt steekhoudend te noemen.
Haha het is meer je verweer wat niet steekhoudend is te noemen .
pi_42125631
Verschil PvdA CDA nog maar één zetel bij RTL...
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
  maandag 25 september 2006 @ 22:33:57 #172
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42125653
quote:
Op maandag 25 september 2006 22:33 schreef Tikorev het volgende:
Idd het gaat de goede kant op
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 25 september 2006 @ 22:34:52 #173
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42125708
quote:
Op maandag 25 september 2006 22:29 schreef du_ke het volgende:

Lap tekst
Het lijkt er op dat het maar net is van uit welke hoek je het bekijkt.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  maandag 25 september 2006 @ 22:35:54 #174
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_42125751
quote:
Heel goed. VVD nog ff wat zetels erbij en we kunnen opgelucht ademhalen. Ik ben al zieltjes aan het winnen...
  maandag 25 september 2006 @ 22:37:59 #175
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_42125836
quote:
Op maandag 25 september 2006 22:35 schreef Zwansen het volgende:

[..]

Heel goed. VVD nog ff wat zetels erbij en we kunnen opgelucht ademhalen. Ik ben al zieltjes aan het winnen...
Ga zo door
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_42126066
quote:
Die zetels van de PvdA zijn door NIPO tijdelijk even bij de club van Marijnissen geparkeerd.

Was het je overigens ook opgevallen dat de regeringscoalitie bij NIPO op nog maar 64 zetels staat?

Ik vraag me wel af hoe betrouwbaar NIPO is. Ten eerste wijkt de peiling behoorlijk af van de peilingen van Peil.nl en Interview. Ten tweede zie je per week forse verschuivingen; GroenLinks ging begin augustus binnen een paar weken van 9 naar 4 en terug naar 7 (schijnbaar zonder aanwijsbare reden), de SP gaat de laatste twee weken van 24 naar 21 en weer terug naar 24, de LPF schommelt continu tussen wel of niet een zetel terwijl ze in de andere peilingen daar ver vandaan blijven.
pi_42126510
quote:
Op maandag 25 september 2006 22:42 schreef Kozzmic het volgende:

[..]

Ik vraag me wel af hoe betrouwbaar NIPO is.
Die schommelingen zijn wel vreemd inderdaad. Bij interview wint het CDA vier zetels, bij Nipo verliezen ze er één in dezelfde week. Ook peilt De Hond meer zetels voor het CDA dan NIPO voor de PvdA. Terwijl in alle peilingen de PvdA nog groter is dan het CDA.
De grote steden veranderen in sociaal compleet geruïneerde multiculturele getto's. Een blijvende herinnering aan falend links beleid....
pi_42126758
Dit zijn de gemiddelden van de drie peilingen van de afgelopen week (Interview, De Hond, NIPO)...

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
PvdA  -- 41 (42)
CDA   -- 38 (37)
VVD   -- 30 (31)
SP    -- 19 (18)
CU    --  7 ( 7)
GL    --  6 ( 6)
PVV   --  3 ( 3)
SGP   --  2 ( 2)
EénNL --  2 ( 2)
D66   --  2 ( 1)
LPF   --  0 ( 0)
PvdD  --  0 ( 0)
pi_42127170
Ook wel interessant, de Politieke Aandelenmarkt van de Volkskrant, waar de 'koersen' van de partijen worden bepaald door handel. Op verwachtingswaarde dus, en niet op politieke voorkeur van het moment.

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
PvdA  -- 43
CDA   -- 40
VVD   -- 28
SP    -- 15
CU    --  7
GL    --  6
EénNL --  4
PVV   --  3
SGP   --  3
D66   --  3
LPF   --  1
PvdD  --  1
PvNL  --  1

Er zitten nog wat onvolkomenheden in, waardoor kleine partijen niet kunnen zakken onder de 1 zetel, en waardoor het totaal op het moment op 155 zetels staat.

Coalitiemarkt:
CDA/PvdA: 45%
CDA/VVD/CU: 22%
CDA/VVD: 21%
PvdA/SP/GL: 6%
PvdA/VVD: 5%

Premiermarkt:
Wouter Bos: 52%
JP Balkenende: 44%
Mark Rutte: 3%
pi_42141161
De Volkskrant is een PvdA Partijblad, dus citeren uit dat vod is m.i. zinloos.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_42141706
De PvdA heeft een veilige marge op het CDA om de grootste partij te worden, temeer omdat kiezers desnoods tactisch stemmen. Mensen die SP stemmen gaan dan toch voor de PvdA.

Maar eigenlijk is dat helemaal niet belangrijk. De cruciale vraag is een andere: Komen CDA en VVD samen met een derde partij aan een meerderheid? Ze zijn er dan rustig toe in staat om daarin een mandaat te zien om verder te regeren en de grootste partij buitenspel te zetten.

Zie 1977:
quote:
PvdA 53 zetels
CDA 49 zetels
VVD 28 zetels
D66 8 zetels
Regering: CDA + VVD
  dinsdag 26 september 2006 @ 14:55:31 #182
130955 Floripas
Blast from the past
pi_42141783
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:30 schreef lionsguy18 het volgende:
De Volkskrant is een PvdA Partijblad, dus citeren uit dat vod is m.i. zinloos.
Alsof dat iets zegt over die aandelenmarkt.
pi_42141881
quote:
Op dinsdag 26 september 2006 14:55 schreef Floripas het volgende:

[..]

Alsof dat iets zegt over die aandelenmarkt.
Tuurlijk, schuld van Bilderberg dat snap je toch wel?
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 20:56:00 #184
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_42432566
In de nieuwste Politieke Barometer begint de nek-aan-nekrace tussen de PvdA en het CDA steeds duidelijker te worden. Deze week groeien zowel CDA als PvdA fors. De PvdA ligt in deze peiling één zetel voor op het CDA. Je ziet duidelijk dat de VVD en klein rechts kiezers kwijtraken aan het CDA en dat Groenlinks en SP dat doen aan de PvdA.

CDA 46
PvdA 47
VVD 25
SP 15
GL 7
CU 6
SGP 2
D66 1
PVV 1

Als de race verder gaat dan kan de PvdA nog vijf extra zetels (3 SP + 2 GL) halen en het CDA ongeveer 6 extra zetels (3 CU + 3 VVD). Beide partijen komen dan uit op 52 zetels. Spannend

Merk ook op dat met een dergelijke uitslag, zelfs al is de PvdA het grootst, de macht in handen van Balkenende ligt. Hij kan namelijk met VVD en CU een meerderheidscoalitie vormen. Bos akn enkel premier worden als het CDA daaraan meewerkt, wat de partij natuurlijk in geen honderd jaar zal doen.
Pugna Pro Patria
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 21:00:47 #185
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_42432722
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 20:56 schreef Jurgen21 het volgende:

Als de race verder gaat dan kan de PvdA nog vijf extra zetels (3 SP + 2 GL) halen en het CDA ongeveer 6 extra zetels (3 CU + 3 VVD). Beide partijen komen dan uit op 52 zetels. Spannend
Nou, de VVD zit toch aardig op een dieptepunt. Zelfs erger dan na de afstraffing in 2002.
De SP daarentegen staat nog altijd op dikke winst, en ook GL heeft geen groot verlies.
quote:
Merk ook op dat met een dergelijke uitslag, zelfs al is de PvdA het grootst, de macht in handen van Balkenende ligt. Hij kan namelijk met VVD en CU een meerderheidscoalitie vormen. Bos akn enkel premier worden als het CDA daaraan meewerkt, wat de partij natuurlijk in geen honderd jaar zal doen.
Gezien de opstelling van CU de afgelopen 4 jaar is de kans op een CDA, VVD & CU coalitie ook erg klein.

Daarnaast heeft het CDA al vele malen samengewerkt met de PvdA de afgelopen 100 jaren, dus ik zou er niet zo zeker van zijn dat zo'n coalitie er nooit zou komen...
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 21:09:53 #186
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_42433028
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 21:00 schreef Sidekick het volgende:

[..]

Nou, de VVD zit toch aardig op een dieptepunt. Zelfs erger dan na de afstraffing in 2002.
De SP daarentegen staat nog altijd op dikke winst, en ook GL heeft geen groot verlies.
[..]

Gezien de opstelling van CU de afgelopen 4 jaar is de kans op een CDA, VVD & CU coalitie ook erg klein.

Daarnaast heeft het CDA al vele malen samengewerkt met de PvdA de afgelopen 100 jaren, dus ik zou er niet zo zeker van zijn dat zo'n coalitie er nooit zou komen...
Ik ben zelf CDA'er en ik kan je hierbij garanderen dat Balkenende een natuurlijke afkeer heeft jegens de Partij van de Arbeid en slechts in het uiterste geval een coalitie met die partij zal aangaan.
Pugna Pro Patria
pi_42433051
SP wordt vaak overschat als het om aantallen zetels gaan.

Ik heb wel eens gehoord dat die Maurice de Hond-peilingen voor 18.30 of 19.30 ingevuld moeten zijn, dus de (rechtsere?) kantoor/management-werknemers/filerijders hebben helemaal niet de kans om het in te vullen. Internetpeilingen zoals van peil.nl zeggen mij dan vrij weinig. uberhaupt zeggen peilingen 10 weken voor verkiezingen weinig, er kan nog vanalles veranderen.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 21:24:47 #188
28640 Sidekick
Ban the fucker
pi_42433570
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 21:09 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Ik ben zelf CDA'er en ik kan je hierbij garanderen dat Balkenende een natuurlijke afkeer heeft jegens de Partij van de Arbeid en slechts in het uiterste geval een coalitie met die partij zal aangaan.
Dat klopt.
Maar ik verwacht dat Balkenende de formatiebesprekingen niet meer zal meemaken als politiek leider van het CDA dan.
pi_42434017
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 20:56 schreef Jurgen21 het volgende:
In de nieuwste Politieke Barometer begint de nek-aan-nekrace tussen de PvdA en het CDA steeds duidelijker te worden. Deze week groeien zowel CDA als PvdA fors. De PvdA ligt in deze peiling één zetel voor op het CDA. Je ziet duidelijk dat de VVD en klein rechts kiezers kwijtraken aan het CDA en dat Groenlinks en SP dat doen aan de PvdA.

CDA 46
PvdA 47
...
Waar komen deze cijfers vandaan?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_42434189
quote:

[..]

Kom op man, niets zo veranderlijk als de opportunistische politicus.
pi_42434503
CDA 46
PvdA 47
VVD 25
SP 15
GL 7
CU 6
SGP 2
D66 1
PVV 1

Teletekst p377

(vet = herstel typfout Teletekst. Op de eerste pagina staat ten onrechte 43)

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 06-10-2006 21:50:20 ]
pi_42434511
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 21:35 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Waar komen deze cijfers vandaan?
http://teletekst.nos.nl/tekst/377-02.html
pi_42434579
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 21:48 schreef dVTB het volgende:
CDA 46
PvdA 43
VVD 25
SP 15
GL 7
CU 6
SGP 2
D66 1
PVV 1

Aldus Teletekst p377
Totaal 146.

Hier staat de PvdA nog op het percentage van vorige week. Op 377/2 en 377/3 staat het wel goed.
quote:
` De PvdA zou met 47 zetels één zetel
groter zijn dan het CDA,als er vandaag
verkiezingen werden gehouden.

De grootste partijen stijgen en de
kleinere dalen in populariteit.De
regeringspartijen CDA en VVD blijven
met 71 zetels een minderheidscoalitie.

Dit geldt ook voor een linkse partijen
PvdA,SP en GroenLinks,samen 69 zetels
waard volgens de Politieke Barometer.

De kleine christelijke partijen blijven
stabiel.De Partij voor de Vrijheid van
Geert Wilders staat op één zetel.EénNL
van Marco Pastors zakt naar 0 zetels.

http://teletekst.nos.nl/tekst/377-03.html
pi_42434589
quote:

[..]

Als PvdA de grootste is zou Bos premier worden en dat zal Balkenende nooit willen. Dan komt er denk ik eerder een CDA/VVD/CU coalitie. Als CDA de grootste is, dan is een PvdA/CDA-coalitie wel een optie.
pi_42435072
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 21:50 schreef Kozzmic het volgende:
Totaal 146.
Hier staat de PvdA nog op het percentage van vorige week. Op 377/2 en 377/3 staat het wel goed.
Ik had het ook al door. Zo snel dat de wijziging van mijn bericht niet eens als wijziging staat geregistreerd...
Nu moet Teletekst het doorkrijgen.
pi_42437250
De laatste peiling van Interview/NSS:

CDA stijgt in 1 week 3 zetels naar 46!
PvdA stijgt in 1 week 4 zetels naar 47!

http://www.politiekebarometer.nl/

De groei van het CDA en de PvdA gaan ten koste van de VVD en de SP. We zien dat precies gebeurt wat Maurice de Hond al voorspelde: Kloof tussen links en rechts steeds groter

PvdA weer aan kop!
  vrijdag 6 oktober 2006 @ 23:30:50 #197
158930 Jurgen21
Rechtse christenhond
pi_42438516
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 22:57 schreef Genverbrander het volgende:
PvdA weer aan kop!
Des te beter: Bos moet steeds iets op het CDA voor liggen, want dat zorgt ervoor dat op de dag van de verkiezingen nog meer VVD'ers en CU'ers op het laatste moment beslissen CDA te stemmen; om Bos uit het Torentje te houden en het CDA de grootste partij te maken. Het slechtst denkbare scenario voor het CDA-campagneteam is een CDA dat uitloopt op de PvdA. Dan gaan namelijk alle VVD'ers weer terug naar het eigen honk.
Pugna Pro Patria
pi_42438654
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 23:30 schreef Jurgen21 het volgende:

[..]

Des te beter: Bos moet steeds iets op het CDA voor liggen, want dat zorgt ervoor dat op de dag van de verkiezingen nog meer VVD'ers en CU'ers op het laatste moment beslissen CDA te stemmen; om Bos uit het Torentje te houden en het CDA de grootste partij te maken. Het slechtst denkbare scenario voor het CDA-campagneteam is een CDA dat uitloopt op de PvdA. Dan gaan namelijk alle VVD'ers weer terug naar het eigen honk.
Ik denk niet dat deze theorie opgaat zolang het maar om 1 zeteltje verschil gaat. Het is eerder denkbaar dat ze beide rond deze getallen blijven hangen of dat de VVD en SP/GL nog verder leeg bloeden. Ik denk dat met een huidige stand geen van beide partijen van een strategisch voordeel kan spreken.

Maar ik ben tevreden, liefst PvdA de grootste, maar een CDA/PvdA is nu waarschijnlijk en een stuk beter dan het huidige kabinet.
pi_42439223
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 23:34 schreef Don_Gurgen het volgende:

[..]

Ik denk niet dat deze theorie opgaat zolang het maar om 1 zeteltje verschil gaat. Het is eerder denkbaar dat ze beide rond deze getallen blijven hangen of dat de VVD en SP/GL nog verder leeg bloeden. Ik denk dat met een huidige stand geen van beide partijen van een strategisch voordeel kan spreken.

Maar ik ben tevreden, liefst PvdA de grootste, maar een CDA/PvdA is nu waarschijnlijk en een stuk beter dan het huidige kabinet.
Een linkse coalitie komt er zo in ieder geval niet... Maarja PvdA stemmen is nutteloos. Je krijgt CDA er dan gratis bij. Als CDA wint kan het twee richtingen opgaan: of met PvdA of met VVD/CU.
  Moderator vrijdag 6 oktober 2006 @ 23:53:52 #200
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_42439324
my god ik heb er eeeecht geen vertrouwen in

ik hoop denk ik op pvda/cda dan gebeurt er iig niets dan proberen we het over vier jaar als al die kleine kutpartijtjes weer weg zijn
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')