Sorry, Lionguy18 ik ga je ff in bescherming nemen. Bovenal dat het klinklare onzin is, is het ook een beetje jammer voor jezelf dat je zelf hiermee zo in de kijkert zet. Ik hou me dus in en ga ff niet reageren. Ik hou het hier graag een beetje leuk.quote:Op zondag 13 augustus 2006 14:43 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Omdat ze alleen kansloze allochtonen willen helpen en de grenzen wagenwijd open gaan zetten.

Sinds wanneer behoort een democratie 'leuk' gevonden te worden. Praktisch iedereen ziet liever zijn eigen partij een meerderheid behalen, toch is dit gelukkig niet het geval. Democratie is niet ideaal, maar ook in de oppositie heb je aardige vormen van macht. Erbij neerliggen alsof je er niets aan kan doen is dan ook eerder een teken van zwakte dan van wijsheid.quote:Op zondag 13 augustus 2006 15:04 schreef BewustNederland het volgende:
Als het blijkt dat het CDA weer één van de grootste partijen wordt, dan is het schijnbaar zo dat veel mensen zich nog steeds kunnen vinden in de idealen van het CDA.
We zijn zelf verantwoordelijk voor het beleid dat gekozen wordt, dus daarna niet klagen dat het zoveel beter had gekund.
Voor degene die niet op het CDA hebben gestemd, en dus zich neer moeten leggen bij de meerderheid: Leuk he, democratie?
*NOT*

Je bent dus eigenlijk op zoek naar een systeem dat beter werkt dan democratie. Toch heb je eigenlijk geen flauw idee hoe. Je bent tegen het kapitalisme, maar de economie heeft juist gezorgd voor veel meer vrijheden, keuzemogelijkheden en een manier om te gaan en staan waar je wilt (geld).quote:Op zondag 13 augustus 2006 16:46 schreef BewustNederland het volgende:
@WEIRDMICKY,
Ik doelde helemaal niet op het feit dat mensen zich erbij neer moeten leggen, waar het me om ging, is dat er een systeem moet komen, waarbij Democratie maar tot op zekere hoogte toegepast kan worden.
Ben het zelfs met je eens dat het eerder een teken van 'zwakte' is wanneer je je ergens bij neerlegt met de gedachte dat je er toch niks aan kan doen.
Maar wanneer je een systeem zou hebben waarbij je één doel nastreeft, dan heb je een systeem dat beter werkt dan democratie, namelijk op een zodanige manier het land indeelt, dat ieder vrij kan zijn om zijn leven te leven zoals diegene zelf wenst.
Democratie betekent dat de meerderheid nu mag beslissen wat de minderheid MOET doen.
Zoals werk doen wat je niet wilt, Wonen waar je niet wilt, dat je MOET beschikken over geld om te kunnnen overleven.

Je lijkt Tikorev wel man!quote:Op zondag 13 augustus 2006 14:30 schreef One_of_the_few het volgende:
Denk het laatste ook.Zal ik hem dan maar inkoppen? De linkse NOS die het CDA in de plus wel meldt en de pvdA niet. Ik vermoed een complot van CDA aanhangers op de redactie
![]()
Ik denk dat je bedoelde te zeggen: Doe mij en een ander eens een plezier en verlaat Fok! voorgoed.quote:Op zondag 13 augustus 2006 15:02 schreef EchtGaaf het volgende:
Sorry, Lionguy18 ik ga je ff in bescherming nemen. Bovenal dat het klinklare onzin is, is het ook een beetje jammer voor jezelf dat je zelf hiermee zo in de kijkert zet. Ik hou me dus in en ga ff niet reageren. Ik hou het hier graag een beetje leuk. Tip: verdiep je nou eens goed in het totaal beleid van een partij als de PvdA. Doe mij en een andereens een plezier.....

Daarom plaatste ik bovenaan ook eenquote:

Hoe klein moet het verschil in de peilingen zijn wil je tactisch op het CDA stemmen?quote:Op zondag 13 augustus 2006 19:08 schreef Gia het volgende:
In principe stem ik op Rita, of in elk geval op VVD. Maar mocht het nodig zijn om strategisch op CDA te stemmen, zodat PvdA niet de grootste wordt, dan moet dat maar.

Als CDA duidelijk een voorsprong heeft, dan stem ik VVD. Zo niet, dan stem ik CDA, omdat ze toch wel met VVD samengaan.quote:Op zondag 13 augustus 2006 19:29 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Hoe klein moet het verschil in de peilingen zijn wil je tactisch op het CDA stemmen?

Hoe duidelijk is duidelijk? 3 zetels, 5 zetels, 10 zetels?quote:Op zondag 13 augustus 2006 19:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Als CDA duidelijk een voorsprong heeft, dan stem ik VVD. Zo niet, dan stem ik CDA, omdat ze toch wel met VVD samengaan.

W.m.b alles wat er op wijst dat Bos zou kunnen winnen. Ik zou het mezelf nooit vergeven als ik er niet alles aan gedaan heb om dat te voorkomen.quote:Op zondag 13 augustus 2006 19:41 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Hoe duidelijk is duidelijk? 3 zetels, 5 zetels, 10 zetels?

Vergeet niet het volledig uitventen van het land aan europa en de interne discussies die men momenteel binnen die club voert over de rol van religie binnen de partij. Let wel: Islamitische religie. Een groot deel van hun kiezers bestaat tegenwoordig uit moslims.quote:Op zondag 13 augustus 2006 14:43 schreef lionsguy18 het volgende:
[..]
Omdat ze alleen kansloze allochtonen willen helpen en de grenzen wagenwijd open gaan zetten.

Ja, misschien wel 4 van de 50 (of 3 van de 42 als je utigaat van het huidige aantal). Een regelrechte moslimpartij zeg ik je!quote:Op zondag 13 augustus 2006 19:48 schreef manhattan het volgende:
Een groot deel van hun kiezers bestaat tegenwoordig uit moslims.

Wat is dat nou weer voor simplistische gedachtegang ? Iedere stem telt.quote:Op zondag 13 augustus 2006 19:46 schreef Sidekick het volgende:
Ik ben niet zo voor tactisch stemmen, want je ene stem kan weinig veranderen aan de uiteindelijke uitslag, maar voor jezelf is het een verschil van dag en nacht of je je stem geeft aan je favoriete partij of voor een tweede keus gaat.

Integendeel, als iedereen er zo over zou denken, zou iedereen op zijn favoriete partij stemmen waardoor de uitslag juist representatiever wordt!quote:Op zondag 13 augustus 2006 19:50 schreef manhattan het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor simplistische gedachtegang ? Iedere stem telt.
Als iedereen er zo over zou denken kunnen we de democratie wel opdoeken!

Als iedereen zou denken zoals jij: "ach, wat maakt die ene stem nou uit", zou er niemand meer naar de stembus komen, slimmerik.quote:Op zondag 13 augustus 2006 19:52 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Integendeel, als iedereen er zo over zou denken, zou iedereen op zijn favoriete partij stemmen waardoor de uitslag juist representatiever wordt!

Hadden ze niet dankzij die moslims op zoveel plekken de gemeenteraadsverkiezingen gewonnen ?quote:Op zondag 13 augustus 2006 19:49 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ja, misschien wel 4 van de 50 (of 3 van de 42 als je utigaat van het huidige aantal). Een regelrechte moslimpartij zeg ik je!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |