Amsterdam wordt gezien als het middelpunt, het hoogste, wereldstad door de inwoners, de rest van Nederland hangt er maar wat bij omdat het toevallig ook in Nederland is ..quote:Hier in Amsterdam is het onderscheid tussen dames-en herenfietsen volkomen verdwenen. Alleen in de provincie en bij mensen van 50+ houdt men nog vast aan stang of geen stang.
Sommige Amsterdammers moesten eens buiten hun stad gaan kijken. Ze komen nog wel eens wat wereldvreemd over.quote:Alleen in de provincie en bij mensen van 50+ houdt men nog vast aan stang of geen stang.
Groeten terug uit Bredaquote:Op woensdag 12 juli 2006 14:37 schreef Henk_Telefoon het volgende:
Er is iets dat me tegen de borst stuit de laatste jaren. Mensen uit Amsterdam willen zich nogal eens neerbuigend uitlaten over mensen uit "de provincie".. We zijn dom, we lopen achter, we willen zijn zoals zij. Dat soort opmerkingen hoor je steeds vaker. Toenet las ik weer zo'n soort opmerking in een ander topic.
[..]
Amsterdam wordt gezien als het middelpunt, het hoogste, wereldstad door de inwoners, de rest van Nederland hangt er maar wat bij omdat het toevallig ook in Nederland is ..
Nu komt mijn mening, lieve Amsterdammers, jullie stad is niet die wereldstad die jullie pretenderen te hebben. Ik heb in steden gewoond als Parijs en Madrid. Allure is daar, trotsheid, maar ook de trots op de rest van het land !! Neerbuigendheid komt daar minder voor dan in Nederland (in Madrid al totaal niet).
Groeten uit Breda
Het zijn net Amerikanen: ze weten niet wat er buiten hun eigen straatje gebeurt.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:42 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Sommige Amsterdammers moesten eens buiten hun stad gaan kijken. Ze komen nog wel eens wat wereldvreemd over.
Ik dacht het niet vriend:quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:19 schreef Xebber het volgende:
Doe je huiswerk eens. Die eerste foto is de Batavia, en de Zeven Provincien is een soortgelijk schip die nou word nagebouwd in Lelystad.
Sorry, maar die stopt al voor amersfoort hoor. Overigens komt jouw korte reistijd puur omdat de VU aan 1 van de grootste verkeersknooppunten van nederland ligt, niet door het gesuggereerde 'beschavingsniveau' van zwolle.quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:27 schreef Rapalje het volgende:
Ik ken het; op de VU moet je van mensen uit omgeving.. Amsterdam aanhoren van: Kom jij helemaal uit Zwolle?? Dan moet je zeker wel ver reizen. Dan vraag je hen: Hoelang reis jij dan? Mwoa; zo'n anderhalf uur' zeggen ze dan.
KUTNOOB: Ondanks dat ik 'helemaal uit Zwolle kom' reis ik slechts één uur en een kwartier![]()
Voor sommigen schijnt na Amersfoort de beschaving op te houden ofzo...
hangt ervanaf van welke kant je komt ja...quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:32 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Sorry, maar die stopt al voor amersfoort hoor.
Als er een arrogant volkje is dan zijn het de Fransen. Parijs is een kut stad waar ik van me leven nooit meer hoop te komen. Spanjaarden zijn wel aardig. En idd met Cohen en dergelijke zal Amsterdam nooit een wereldstad worden. Met de sluitingstijden van winkels en kroegen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:37 schreef Henk_Telefoon het volgende:
Er is iets dat me tegen de borst stuit de laatste jaren. Mensen uit Amsterdam willen zich nogal eens neerbuigend uitlaten over mensen uit "de provincie".. We zijn dom, we lopen achter, we willen zijn zoals zij. Dat soort opmerkingen hoor je steeds vaker. Toenet las ik weer zo'n soort opmerking in een ander topic.
[..]
Nu komt mijn mening, lieve Amsterdammers, jullie stad is niet die wereldstad die jullie pretenderen te hebben. Ik heb in steden gewoond als Parijs en Madrid. Allure is daar, trotsheid, maar ook de trots op de rest van het land !! Neerbuigendheid komt daar minder voor dan in Nederland (in Madrid al totaal niet).
Groeten uit Breda
Niet als ik net je post aan t quoten ben..quote:
Ah... nou ja okay dan.quote:Afstand staat ook niet gelijk aan beschaving, dat was nu juist mijn punt, nu niet mijn punten proberen te jatten, vlegel
Wel grappig dat je niet zoals driekwart van de bevolking kiest voor 'hun', en het wel goed probeerd. Volgende keer gaat ie helemaal goed, heb er vertrouwen inquote:Op woensdag 12 juli 2006 15:40 schreef YuckFou het volgende:
Amsterdam
'k ben blij dat mn Opa&Oma, beide rasamsterdammers, al jaren dood zijn, de stad zoals zei zij die hebben gekend is namelijk ook allang dood![]()
quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:37 schreef Megumi het volgende:
[..]
Als er een arrogant volkje is dan zijn het de Fransen. Parijs is een kut stad waar ik van me leven nooit meer hoop te komen. Spanjaarden zijn wel aardig.
Heh; dat heb ik zelfs hier in Zwolle wel; in t weekend komen dr vaak van die Wezepur 'boertjes' hier stappen... nou...quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:43 schreef Svyatagor het volgende:
Er zijn nu eenmaal mensen die zich in Amsterdam hopeloos verdwaald voelen en als ze er rondlopen angstig hun hand op de portemonee houden omdat ze anders beroofd worden 'in de grote stad'.![]()
En toen ik afgelopen zaterdag de groepen zwartgeklede provincialen op weg naar Sensation door Amsterdam zag lopen, begreep ik weer al te goed waar die neerbuigendheid vandaan komt.![]()
quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:43 schreef Svyatagor het volgende:
Er zijn nu eenmaal mensen die zich in Amsterdam hopeloos verdwaald voelen en als ze er rondlopen angstig hun hand op de portemonee houden omdat ze anders beroofd worden 'in de grote stad'.![]()
quote:En toen ik afgelopen zaterdag de groepen zwartgeklede provincialen op weg naar Sensation door Amsterdam zag lopen, begreep ik weer al te goed waar die neerbuigendheid vandaan komt.![]()
Ik wou dat de mijne nog leefde.quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:40 schreef YuckFou het volgende:
Amsterdam
'k ben blij dat mn Opa&Oma, beide rasamsterdammers, al jaren dood zijn, de stad zoals zei die hebben gekend is namelijk ook allang dood![]()
jammer dat je volledig aan mn punt voorbij gaat.quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:45 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Wel grappig dat je niet zoals driekwart van de bevolking kiest voor 'hun', en het wel goed probeerd. Volgende keer gaat ie helemaal goed, heb er vertrouwen in
Het feit alleen al dat ze over "mensen uit de provincie" praten blijkt de neerbuigendheid al !!quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:51 schreef Cheiron het volgende:
Ik hoor NOOIT Amsterdammers neerbuigend over mensen "uit de provincie". Ik hoor alleen "mensen uit de provincie" klagen dat Amsterdammers zo neerbuigend doen. Beetje Calimero-gedrag wat mij betreft.
ieder zijn mening. Vind overigens argumenten zoals 'vies' en 'smerig' zwaar overdreven en in geen vergelijking staan met bijvoorbeeld londen. Waar mensen wonen is het gewoon wat vuiler, en dan nog is het me nog nooit (maar dan ook nooit) opgevallen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:50 schreef YuckFou het volgende:
[..]
jammer dat je volledig aan mn punt voorbij gaat.
Ik ken Amsterdam zelf mn hele leven al, woon er bewust niet en kom er steeds minder en minder, ik vind de mensen niet meer aardig, ik vind de stad stinken, het uitgaansleven is volkomen verkloot, nou begrijp ik dat het iddylische stadje op palen zoals ik het vroeger met mn Opa heb ontdekt (fijn ritjes met de tram enzo) niet zo schoon was als ik als kind dacht, maar de pleurisbende die je er nu aantreft vind ik echt om te janken.
gelukkig geef je het toch wel toe .. Stap 1 naar verbetering is gezetquote:Op woensdag 12 juli 2006 15:55 schreef Cheiron het volgende:
Daar heb je het gejank al.. er staan QUOTES omheen!!
Vindt je het gek dat we jullie boeren altijd in de zeik lopen te nemen hier in de echte stad![]()
Ik hoor het ze ook nooit doen. Ik lees het voornamelijk hier op FOK!. Maar ja, over het algemeen ook gepost door users die ik toch al weinig serieus neem.quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:51 schreef Cheiron het volgende:
Ik hoor NOOIT Amsterdammers neerbuigend over mensen "uit de provincie".
Kerel wees blij dat we je grootouders nog aardappels wouden geven.quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:55 schreef Cheiron het volgende:
Daar heb je het gejank al.. er staan QUOTES omheen!!
Vindt je het gek dat we jullie boeren altijd in de zeik lopen te nemen hier in de echte stad![]()
wees blij dat de amsterdammers geld verdienden honderd jaar daar weer voor. Jemig wat een onzin om met 'vroeger' aan te komen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:02 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Kerel wees blij dat we je grootouders nog aardappels wouden geven.
EN LEES ! Staat toch duidelijk goed voorbeeldje dat Amsterdammers wel neerbuigend doen.
Is het makkelijkst toch ?quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:05 schreef Grumpey het volgende:
[..]
wees blij dat de amsterdammers geld verdienden honderd jaar daar weer voor. Jemig wat een onzin om met 'vroeger' aan te komen.
Even voorbeeldje. Ik moest een presentatie geven om half negen sochtends. Komt er een vrouw uit groningen met de trein die begint te zeiken dat wij mensen uit de randstad alleen maar aan onzelf denken en nooit eens aan de rest van het land en dat het van de zotte was dat het zo vroeg was want de eerst trein reed niet zo vroeg enzovoort etc enzovoort bla bla. Slachtofferrol bevalt ze wel volgens mij.
Gelukkig hoef ik dat ook zelden tot nooit.quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:08 schreef Svyatagor het volgende:
Het enige moment dat ik misschien neerbuigend over "mensen uit de provincie" doe is na afloop van een concert in de HMH of Paradiso ofzo. Omdat ik dan blij ben dat ik niet hoef te rennen naar de laatste trein richting Schubbekutteveen. Well, sue me.![]()
ik woon in amsterdam en heb een maand of 2 terug mn buurman die al 5 dagen achter zijn voordeur op de grond lag half dood te gaan maar eens gered...quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:49 schreef Q. het volgende:
Het zijn net Amerikanen: ze weten niet wat er buiten hun eigen straatje gebeurt.
5 Dagen zonder drinken? Wat een bullshit, dat overleeft niemand.quote:Op woensdag 12 juli 2006 17:16 schreef kyraaa het volgende:
[..]
ik woon in amsterdam en heb een maand of 2 terug mn buurman die al 5 dagen achter zijn voordeur op de grond lag half dood te gaan maar eens gered...
alle amsterdammers hoorden hem zogenaamd niet om hulp roepen.
ik als semi amsterdammer (ex-gelderlander) hoorde hem gelukkig wel.
hij lag er 5 dagen lang en was compleet uitgedroogd.
En dan laat je 'm eerst maar 5 dagen liggen voor je van je luie togus komt ?quote:Op woensdag 12 juli 2006 17:16 schreef kyraaa het volgende:
[..]
ik woon in amsterdam en heb een maand of 2 terug mn buurman die al 5 dagen achter zijn voordeur op de grond lag half dood te gaan maar eens gered...
alle amsterdammers hoorden hem zogenaamd niet om hulp roepen.
ik als semi amsterdammer (ex-gelderlander) hoorde hem gelukkig wel.
hij lag er 5 dagen lang en was compleet uitgedroogd.
Toen ik zo oud was als jij nu, toen had ik al 100 hectare land bewerkt. En wat doe jij voor de kost?quote:
ik ben kluizenaar... ik kwam alleen buiten omdat ik boodschappen moest doenquote:Op woensdag 12 juli 2006 17:32 schreef Kiteless het volgende:
En dan laat je 'm eerst maar 5 dagen liggen voor je van je luie togus komt ?
Werken voor de kostquote:Op woensdag 12 juli 2006 17:34 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Toen ik zo oud was als jij nu, toen had ik al 100 hectare land bewerkt. En wat doe jij voor de kost?
Sarcasme daarentegen geniet ik wel vanquote:Op woensdag 12 juli 2006 18:05 schreef Rio het volgende:
Ben helemaal niet neerbuigend, hiermee concluderend dat dit een topic is zonder bestaansrecht.
Woon je op een boerderij?quote:Op woensdag 12 juli 2006 18:20 schreef Geeranne het volgende:
Ik vind het altijd zo grappig als die domme mensen uit de Randstad vragen of ik ook op een boerderij woon, omdat ik toevallig niet in de Randstad woon.![]()
![]()
utrechtis kut en de rest is buitenland, maar ach, appels die lijken ook zoveel op perenquote:Op woensdag 12 juli 2006 15:21 schreef Cuban-necktie het volgende:
Idd, Amsterdam is de mooiste stad totdat je eens buiten amsterdam gaat kijken. Er zijn veeeeel leukere steden zoals utrecht, gent, brussel, paris, kopenhagen, london enz enz
pasportlandquote:Op woensdag 12 juli 2006 18:54 schreef Godlike02 het volgende:
[..]
Is er iets anders buiten de randstad?![]()
en nog rasistisch ookquote:
Ik heb korte periode in Amsterdam gewoond ja ..quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:08 schreef -Beer- het volgende:
Even een vraagje: Wie is er uit de provincie weleens in Amsterdam geweest, en vise versa, die in dit topic nu commentaar leveren op Amsterdam/de provincie?![]()
En jij woont zeker in zo'n klein dorpje onder A'dam maar vol "trots" verteld dat ie A'dammer isquote:Op woensdag 12 juli 2006 19:06 schreef zoalshetis het volgende:
"geef mij maar amsterdam, das mooier dan parijs!"
oh ja en voor die provencaaltjes hier... dikke vinger, in amsterdam onstaat het meest van heel nederland bij elkaar.
nou nee, ik ben er geboren (centrum) en nu in de pijp woonachtig. voor de boeren: de pijp is een stadsdeel, tegen het centrum aan.quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:13 schreef Henk_Telefoon het volgende:
[..]
En jij woont zeker in zo'n klein dorpje onder A'dam maar vol "trots" verteld dat ie A'dammer is![]()
zei de import amsterdammerquote:Op woensdag 12 juli 2006 19:13 schreef Henk_Telefoon het volgende:
[..]
En jij woont zeker in zo'n klein dorpje onder A'dam maar vol "trots" verteld dat ie A'dammer is![]()
buurtjes waar jongeren denken dat het south centra la is, jeugdbendes, sexkelders, fietsenstelende junks, tienersex voor een breezer etcquote:Op woensdag 12 juli 2006 19:06 schreef zoalshetis het volgende:
"geef mij maar amsterdam, das mooier dan parijs!"
oh ja en voor die provencaaltjes hier... dikke vinger, in amsterdam onstaat het meest van heel nederland bij elkaar.
Amsterdam is toch al geannexeerd door de Allochtonen?quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:42 schreef Angel_of_Dth het volgende:
[..]
Sommige Amsterdammers moesten eens buiten hun stad gaan kijken. Ze komen nog wel eens wat wereldvreemd over.
quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:16 schreef postmortum het volgende:
[..]
buurtjes waar jongeren denken dat het south centra la is, jeugdbendes, sexkelders, fietsenstelende junks, tienersex voor een breezer etcbedankt he voor deze mooie dingen waar de rest de nederland nu zo trots op moet zijn
![]()
Ik woon in Brabantpark, een mooie/leuke wijk net naast het centrum in het "pitoresk agressief"quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:15 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nou nee, ik ben er geboren (centrum) en nu in de pijp woonachtig. voor de boeren: de pijp is een stadsdeel, tegen het centrum aan.
en onder welke smog woon jij in pitoresk agressief breda? ?
dat zijn incidenten!quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:16 schreef postmortum het volgende:
[..]
buurtjes waar jongeren denken dat het south centra la is, jeugdbendes, sexkelders, fietsenstelende junks, tienersex voor een breezer etcbedankt he voor deze mooie dingen waar de rest de nederland nu zo trots op moet zijn
![]()
nou lekker dan, daar ben je mooi klaar mee. huis gekocht?quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:18 schreef Henk_Telefoon het volgende:
[..]
Ik woon in Brabantpark, een mooie/leuke wijk net naast het centrum in het "pitoresk agressief"Breda
Omdat ik een maandje voor mijn werk in A'dam heb moeten wonen noem ik mijzelf geen import A'dammer . Weekenden lekker terug naar Breda hoorquote:
Neen, na mijn belevenissen in Parijs en Brussel en Madrid ben ik blij dat ik ff bij de papa kan wonenquote:Op woensdag 12 juli 2006 19:19 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nou lekker dan, daar ben je mooi klaar mee. huis gekocht?
ik snap je frustraties nu al een stuk beterquote:Op woensdag 12 juli 2006 19:21 schreef Henk_Telefoon het volgende:
[..]
Neen, na mijn belevenissen in Parijs en Brussel en Madrid ben ik blij dat ik ff bij de papa kan wonen.. Einde van het jaar pas weer het huis uit ..
Frustraties omdat ik in echte steden heb gewoond ipv een stad die denkt een wereld stad te zijn ?quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:21 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik snap je frustraties nu al een stuk beter
nee dat je nu weer met hangende pootjes en een heroïne verslaving van al die betere andere steden bij je paps woont...quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:23 schreef Henk_Telefoon het volgende:
[..]
Frustraties omdat ik in echte steden heb gewoond ipv een stad die denkt een wereld stad te zijn ?
nee het punt is dat je heel hard na zit te denken om je geld in amsterdam te gaan verdienen, maar niet durft omdat je denkt dat er allemaal aroogante klootzakken hier wonen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:26 schreef Henk_Telefoon het volgende:
haha,gelukkig ken je me door en door..Sommige mensen studeren en zijn op dit moment niet zo rijk als de "arbeiders klasse" waartoe jij ongetwijfeld zult behoren
.. maar dit is het punt niet is het wel ?
Inderdaad, de grens loopt van Hilversum naar Utrecht:quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:32 schreef Grumpey het volgende:
Sorry, maar die stopt al voor amersfoort hoor.
Ik werkte voor ABN Amro waarvoor in naar Zuid Afrika zou verhuizen ..wel eerst een maand op hoofdkantoor werken in A'dam ..en dat iedere dag op en neer te doen vanuit Breda is iets te gortig .. Ik hoefde geen huur te betalen, dat deden zij !! Sja, dan heb je weinig keus omdaar te verblijven ..quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:27 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
nee het punt is dat je heel hard na zit te denken om je geld in amsterdam te gaan verdienen, maar niet durft omdat je denkt dat er allemaal aroogante klootzakken hier wonen.
maar het enige dat je aan amsterdam hebt overgehouden is dat je het een arrogante stinkstad vindt?quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:30 schreef Henk_Telefoon het volgende:
[..]
Ik werkte voor ABN Amro waarvoor in naar Zuid Afrika zou verhuizen ..wel eerst een maand op hoofdkantoor werken in A'dam ..en dat iedere dag op en neer te doen vanuit Breda is iets te gortig .. Ik hoefde geen huur te betalen, dat deden zij !! Sja, dan heb je weinig keus omdaar te verblijven ..
Maar dat hoor je mij toch helemaal niet zeggen ? Ik zeg alleen dat de mentaliteit van deze mensen tov mensen buiten A'dam vaak nogal denigrerend is .. Je hoort me echt niet zeggen dat het een stinkstad is ..quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:34 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
maar het enige dat je aan amsterdam hebt overgehouden is dat je het een arrogante stinkstad vindt?
Ja, ik heb een tante in een Vlijmen wonen. Dat ligt tegen Den Bosh aan. Je weet werkelijk niet wat je ziet als je daar komt. Alsof je je in een of ander Oostblok land waantquote:Op woensdag 12 juli 2006 19:21 schreef zoalshetis het volgende:
mensen buiten amsterdam praten vaak ook zo dom, zeker als je naar het zuiden trekt.
heel gek, vanaf den bosch begint de varkensslachtersintelligentie op te komen tot aan maastricht, waar het weer wel kan laten zien dat 'de endeldarm' van nederland beschaaft en gezellig kan zijn.
weet je ik zit je ook maar een beetje te pesten. komt natuurlijk door het topic dat jij eigenhandig, zonder druk van een amsterdamse geluidsdemper op je slaap, hebt geopend.quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:35 schreef Henk_Telefoon het volgende:
[..]
Maar dat hoor je mij toch helemaal niet zeggen ? Ik zeg alleen dat de mentaliteit van deze mensen tov mensen buiten A'dam vaak nogal denigrerend is .. Je hoort me echt niet zeggen dat het een stinkstad is ..
Amsterdam is kleinquote:Op woensdag 12 juli 2006 19:39 schreef Kindervriend het volgende:
Amsterdam is een vergaarbak van allerhande uitschot en heeft werkelijk niets te maken met een echte 'stad'. Vergeleken met andere Europese steden is Amsterdam slechts een schraal provinciestadje, serieus. En dan heb ik het niet eens over Europese hoofdsteden, maar ook over steden als Frankfurt, Barcelona en Milaan. Amsterdam is gewoon schraal. Klaar.
ik denk dat amsterdam relatief gezien kwa grootte de meeste toeristen uit de wereld trekt. en dat is niet arrogant bedoeld.quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:39 schreef Kindervriend het volgende:
Amsterdam is een vergaarbak van allerhande uitschot en heeft werkelijk niets te maken met een echte 'stad'. Vergeleken met andere Europese steden is Amsterdam slechts een schraal provinciestadje, serieus. En dan heb ik het niet eens over Europese hoofdsteden, maar ook over steden als Frankfurt, Barcelona en Milaan. Amsterdam is gewoon schraal. Klaar.
Ach, je eigen mening profileren is toch leukquote:Op woensdag 12 juli 2006 19:40 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
weet je ik zit je ook maar een beetje te pesten. komt natuurlijk door het topic dat jij eigenhandig, zonder druk van een amsterdamse geluidsdemper op je slaap, hebt geopend.
ik vind het geestig, maar ik denk dat je best wel wat minder denigerend over amsterdam mag doen![]()
ik vind het wel jammer dat je je verblijf zo hebt ervaren. misschien kan een rentree, met alle mensenkennis die je nu hebt, heel leuk/fijn zijn.
hm dan zou Maastricht ook hoog scoren voor zo'n klein plaatske.. of wat te denken van Lourdes?quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:42 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk dat amsterdam relatief gezien kwa grootte de meeste toeristen uit de wereld trekt. en dat is niet arrogant bedoeld.
ze staan in iedergeval relatief gezien heel hoog op het touristenlijstje...
dat snappen boeren niet zo geloof ik.
alleen boeren en zadelsnuivers gebruiken het woord schraalquote:Op woensdag 12 juli 2006 19:39 schreef Kindervriend het volgende:
Zurich is veel kleiner dan Amsterdam, het oogt meer een wereldstad dan Amsterdam.quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:39 schreef Kindervriend het volgende:
quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:45 schreef Henk_Telefoon het volgende:
[..]
Ach, je eigen mening profileren is toch leuk.
ja die scoren vast ook hoog. en nu?quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:46 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
hm dan zou Maastricht ook hoog scoren voor zo'n klein plaatske.. of wat te denken van Lourdes?
hoe meer hoe beter zou ik zeggen. dat houdt de economie draaiende.quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:46 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
hm dan zou Maastricht ook hoog scoren voor zo'n klein plaatske.. of wat te denken van Lourdes?
En mensen met aids schuwen het gebruik van hoofdletters en leestekens. Ha-ha.quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:47 schreef donald_dick het volgende:
[..]
alleen boeren en zadelsnuivers gebruiken het woord schraal
en wat kan, mag en doet zurich op de wereldkaart eik?quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:48 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Zurich is veel kleiner dan Amsterdam, het oogt meer een wereldstad dan Amsterdam.
quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:49 schreef Kindervriend het volgende:
[..]
En mensen met aids schuwen het gebruik van hoofdletters en leestekens. Ha-ha.
dat het dus geen arguement is lijkt mequote:Op woensdag 12 juli 2006 19:49 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ja die scoren vast ook hoog. en nu?
De meest leefbare stad ter wereld zijn? Ik ben het er niet mee eens gezien de Joegobuitenwijken.quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:50 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en wat kan, mag en doet zurich op de wereldkaart eik?
lijkt me juist een goed argument om aan te geven waarom het niet schraal (quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:52 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
dat het dus geen arguement is lijkt me![]()
kun je nagaan hoe groot mijn idee van onderscheit tussen brabanders en limburgers is. het klinkt allemoal een bietje hetzeeeeelvde.quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:51 schreef Henk_Telefoon het volgende:
Rowen Heze, das Limburg eej.. Maar hoe kun je daar fan van worden ... Onverstaanbaar en bier gooien
.. Had ook een ex die daar helaas van hield .. Één liedje is wel geweldig "liefde" heet het .. maaruh, we dwalen af hier
uuhm .. al mijn ex-en zijn leuk natuurlijkquote:
ik niet, want we doen vaak wel denigrerendquote:Op woensdag 12 juli 2006 19:57 schreef Henk_Telefoon het volgende:
Heb jij het gevoel dat wij mensen van buiten A'dam jullie aanvallen op jullie mentaliteit ?
ik vind de aanval van een colibrie op een neushoorn ook niet nuttig, that''s all.quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:57 schreef Henk_Telefoon het volgende:
[..]
uuhm .. al mijn ex-en zijn leuk natuurlijk.. maar de leukste ..uuuhhhh ...
Heb jij het gevoel dat wij mensen van buiten A'dam jullie aanvallen op jullie mentaliteit ?
quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:58 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Trouwens, hoe smaken bloembollen?
hi hiquote:Op woensdag 12 juli 2006 19:58 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Lulkoek... Verschilt van persoon tot persoon. Maar net zo goed als dat mensen ons niet moeten als we ergens buiten de stad komen (altijd trammelant) hebben we weinig op met 'boeren'. Zo gaat dat nou eenmaal.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:49 schreef Q. het volgende:
[..]
Het zijn net Amerikanen: ze weten niet wat er buiten hun eigen straatje gebeurt.
Dat is pas echt erg. Van die import-A'dammers... helemaal als ze zo'n grote smoel hebben over 'hun Amsterdam'quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:26 schreef nerd4sale het volgende:
Veel van die Amsterdammers die zich neerbuigend uitlaten over 'de provincie' komen zelf uit de provincie, en hebben zich binnen de grachtengordel een bijzonder provinciaalse houding aangemeten. Grachtengordelprovincialen noem ik ze.
Het grote voorbeeld hiervan is Youp van 't Hek.
Waar, maar het Amsterdamse bestaat gelukkig nog wel, zij het in beperkte mate.quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:40 schreef YuckFou het volgende:
Amsterdam
'k ben blij dat mn Opa&Oma, beide rasamsterdammers, al jaren dood zijn, de stad zoals zei die hebben gekend is namelijk ook allang dood![]()
Zit een kern van waarheid in, maar Diemen, Duivendrecht en her en der over de stad zit ook nog genoeg niet-import. En Diemen en Duivendrecht zijn natuurlijk net zo goed A'dam. Ligt er midden in zowatquote:Op woensdag 12 juli 2006 19:28 schreef speknek het volgende:
Overigens zijn de enige niet-provincialen in Amsterdam degene die in Amsterdam-Noord of in Almere wonen. En dat zijn in de regel mensen die niet zoveel recht hebben anderen 'dom' te noemen.
Madurodam dan?quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:42 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk dat amsterdam relatief gezien kwa grootte de meeste toeristen uit de wereld trekt.
quote:
quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:58 schreef Toffe_Ellende het volgende:
heb je ook cijfers? en is vaticaanstad een hoofdstad eigenlijk?quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:37 schreef postmortum het volgende:
vaticaanSTAD lok de meeste toeristen, zo ff die amsterdammer gepwnd bis unne noob![]()
ik ga discussie aan met een noobquote:Op woensdag 12 juli 2006 20:39 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
heb je ook cijfers? en is vaticaanstad een hoofdstad eigenlijk?
Alsof A'dam niets meer heeft dan grachtenquote:Op woensdag 12 juli 2006 20:41 schreef Nosh het volgende:
Ik vind persoonlijk Rotterdam een meer 'stedelijke' uitstraling hebben dan Amsterdam.
Noem het harder, industrieler, killer. Maar als je daar rondloopt heb je echt de indruk dat je door een wereldstad te lopen, ook door alle industrie eromheen.
Vind ik persoonlijk meer hebben dan Amsterdam en alle grachtjes en dingen. Maar ja.
in dit geval is ha-ha zonder hoofdletter. taalregels zijn moeilijk te onthouden als je teveel snuift...quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:49 schreef Kindervriend het volgende:
[..]
En mensen met aids schuwen het gebruik van hoofdletters en leestekens. Ha-ha.
ja, je zegt dat goed inderdaad. Met een nieuw station zal het helemaal beter lijken.quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:41 schreef Nosh het volgende:
Ik vind persoonlijk Rotterdam een meer 'stedelijke' uitstraling hebben dan Amsterdam.
Noem het harder, industrieler, killer. Maar als je daar rondloopt heb je echt de indruk dat je door een wereldstad te lopen, ook door alle industrie eromheen.
Vind ik persoonlijk meer hebben dan Amsterdam en alle grachtjes en dingen. Maar ja.
Ja en iedereen in de Randstad denk dat alles wat niet Randstad is, boers is. Iedereen heeft koeien en geiten in de wei staan en elke morgen gaan ze met zijn allen melken..quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:42 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk dat amsterdam relatief gezien kwa grootte de meeste toeristen uit de wereld trekt. en dat is niet arrogant bedoeld.
ze staan in iedergeval relatief gezien heel hoog op het touristenlijstje...
dat snappen boeren niet zo geloof ik.
wij begrijpen mekaar...quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:39 schreef jimjim1983 het volgende:
maar als je Amsterdam nou gewoon de mooiste en leukste stad van nederland vindt?
wat boeit het? weet jij hoe jouw computerchips zijn gemaaktquote:Op woensdag 12 juli 2006 20:51 schreef VonHinten het volgende:
Herkent de gemiddelde A'dammer een koe nog wel? Of denken ze dat de kaas in de markt groeit?
zal ik je een geheimpje verklappen?quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:51 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Ja en iedereen in de Randstad denk dat alles wat niet Randstad is, boers is. Iedereen heeft koeien en geiten in de wei staan en elke morgen gaan ze met zijn allen melken..
Herkent de gemiddelde A'dammer een koe nog wel? Of denken ze dat de kaas in de markt groeit?
Ook leuk, Maastrichtquote:Op woensdag 12 juli 2006 20:55 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Amsterdammers hebben gewoon het geluk dat in Maastricht zoveel nare mensen wonen...anders zou iedereen naar Maastricht gaan.
dat hoeft natuurlijk geen probleem te zijn. Kijk maar naar London, maar Amsterdam heeft op een of andere manier hele geniepige erbij zittenquote:Op woensdag 12 juli 2006 20:58 schreef MortChill het volgende:
Amsterdam heeft sowieso al een dikke min t.o.v. 'provinciesteden' aangezien de helft van de inwoners allochtoon zijn.
quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:58 schreef MortChill het volgende:
Amsterdam heeft sowieso al een dikke min t.o.v. 'provinciesteden' aangezien de helft van de inwoners allochtoon zijnis.
Je hoeft heus niet alles te snappen wat je gebruikt, maar ik kwam er zo op omdat ik laatst een docu zag waarin A'damse kids naar een boerderij gingen en gewoon voor het eerst in hun leven een koe zagen en toen ze hoorden dat daar de melk en de kaas vandaan kwam ze het niet wilden geloven en ineens geen melk en kaas meer lustten etc..quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:55 schreef donald_dick het volgende:
[..]
wat boeit het? weet jij hoe jouw computerchips zijn gemaakt
ahh dikke huilie. limburgers zijn ook allochtonen. ze spreken ook geen ABN. maar een vies mengelmoesje van duits/nederlands/frans/vlaams. eigleijk zijn limburgers een soort van 3de generatie marokkanenquote:Op woensdag 12 juli 2006 20:58 schreef MortChill het volgende:
Amsterdam heeft sowieso al een dikke min t.o.v. 'provinciesteden' aangezien de helft van de inwoners allochtoon zijn.
ik zeg: die kinderen weten straks meer dan die stelletje hooiboeren en leveren straks meer op voor nederland dan die snertboeren.quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:00 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Je hoeft heus niet alles te snappen wat je gebruikt, maar ik kwam er zo op omdat ik laatst een docu zag waarin A'damse kids naar een boerderij gingen en gewoon voor het eerst in hun leven een koe zagen en toen ze hoorden dat daar de melk en de kaas vandaan kwam ze het niet wilden geloven en ineens geen melk en kaas meer lustten etc..
Ik zeg: een beetje basiskennis is niet weg.
dat verschrikkelijke fenomeen zie je in elke stad in de randstad in nederland. horror en heel erg veel angst voor komende generaties.quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:00 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Je hoeft heus niet alles te snappen wat je gebruikt, maar ik kwam er zo op omdat ik laatst een docu zag waarin A'damse kids naar een boerderij gingen en gewoon voor het eerst in hun leven een koe zagen en toen ze hoorden dat daar de melk en de kaas vandaan kwam ze het niet wilden geloven en ineens geen melk en kaas meer lustten etc..
Ik zeg: een beetje basiskennis is niet weg.
hoezo?quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:02 schreef Natalie het volgende:
Sommige randstadlui denken dat mensen uit 'de provincie' allemaal lompe boeren zijn. Ik kan daar wel om lachen. 't Enige wat het me zegt is dat ìk iig meer verstand heb dan zij. Niet slecht, voor een meisje uit 'de provincie'
Persoonlijk vind ik A'dam overigens een leuke stad. M'n vriend woont er. M'n familie woont er. Het is er gezellig. Niets om flauw over te doen.
Grin, als jij denkt dat er alleen boeren wonen buiten de grote randstad, dan moet ik toch echt wel even grijnzen, schatquote:
omdat zij het van 2 kanten ziet en daardoor denkt dat ze alles weetquote:
Alsof Amsterdammers ABN sprekenquote:Op woensdag 12 juli 2006 21:00 schreef donald_dick het volgende:
[..]
ahh dikke huilie. limburgers zijn ook allochtonen. ze spreken ook geen ABN. maar een vies mengelmoesje van duits/nederlands/frans/vlaams. eigleijk zijn limburgers een soort van 3de generatie marokkanen
Ja, ik loop naast m'n schoenenquote:Op woensdag 12 juli 2006 21:05 schreef donald_dick het volgende:
[..]
omdat zij het van 2 kanten ziet en daardoor denkt dat ze alles weet [afbeelding]
Ow ja want de 'hooiboeren' doen allemaal de ALO (Allemachtig Laag Onderwijs) en gaan straks allemaal uitkering trekken enzo. Ja enzo dus want het zijn boeren. Allemaal. Enzo dus.quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:02 schreef donald_dick het volgende:
[..]
ik zeg: die kinderen weten straks meer dan die stelletje hooiboeren en leveren straks meer op voor nederland dan die snertboeren.
Waarom ben je daar blij om dan?quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:10 schreef VonHinten het volgende:
Dream onIk ken beide gebieden, studeer in 'grote' stad en ga regelmatig naar mijn familie op de Veluwe en ik moet zeggen: blij dat ik dáár ben opgevoed en niet in de 'grote' stad (al zal dat heus ook wel zijn voordelen hebben).
quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:05 schreef Natalie het volgende:
[..]
Grin, als jij denkt dat er alleen boeren wonen buiten de grote randstad, dan moet ik toch echt wel even grijnzen, schat
helaas heb ik limburgse schoonfamilie, dus ik weet teveel onze ultra rechtse kutprovinciequote:Op woensdag 12 juli 2006 21:08 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Overigens is Limburgs veel meer dan de invloeden die jij opnoemt. Zou er eens in verdiepen als ik jou was, het interessanter dan je denkt.
Den Bosch ligt 10 meter boven zeeniveauquote:Op woensdag 12 juli 2006 21:14 schreef Svyatagor het volgende:
Ach, ga maar eens op zaterdagmiddag rondlopen in het centrum van de gemiddelde provinciestad -zeg Den Bosch ofzo- dan weet je eigenlijk al genoeg over het verschil.![]()
dat is te danken aan die Katholieke gristenenquote:Op woensdag 12 juli 2006 21:15 schreef donald_dick het volgende:
[..]
helaas heb ik limburgse schoonfamilie, dus ik weet teveel onze ultra rechtse kutprovincie
quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:13 schreef MortChill het volgende:
zoalshetis: jij moet opflikkeren, idioot
Omdat ik in de stad een vergaande vorm van arrogantie en asocialiteit ervaar. Daarnaast is de Veluwe vele malen gevarieerder (qua omgeving). Plus de sfeer is er wat gemoedelijker.quote:
maar als je eenmaal gewend bent, ben je boos dat je weer toe bent aan een nieuw paar...quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:15 schreef Natalie het volgende:
[..]
Die dingen lopen nog verrekte moeilijk, zal ik je zeggen
ja want in de grote stad hebben ze wel tenminste tv ontvangst. het enige wat goed is aan als je jong bent en op de veluwe woont dat je mag zuipen in de plaatslijke zuipkeet wat wordt gerunt door een boer.quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:10 schreef VonHinten het volgende:
Dream onIk ken beide gebieden, studeer in 'grote' stad en ga regelmatig naar mijn familie op de Veluwe en ik moet zeggen: blij dat ik dáár ben opgevoed en niet in de 'grote' stad (al zal dat heus ook wel zijn voordelen hebben).
en dan de megatsunami van die brokkelige vulkaan op de canarische eilanden....quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:16 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Den Bosch ligt 10 meter boven zeeniveau![]()
Okee. Zou je iets specifieker kunnen zijn?quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:17 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Omdat ik in de stad een vergaande vorm van arrogantie en asocialiteit ervaar.
't Zijn net schoenenquote:Op woensdag 12 juli 2006 21:17 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
maar als je eenmaal gewend bent, ben je boos dat je weer toe bent aan een nieuw paar...
Ich bin gespanntquote:Op woensdag 12 juli 2006 21:19 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en dan de megatsunami van die brokkelige vulkaan op de canarische eilanden....![]()
hoop domintellect verloren...![]()
ach, ik denk dat die 16-20 jarige kaalkopjes niks gemeen hebben met hun plaatselijke kerk. elk jaar tijdens pinkpop is er steevast tegen over het terrein een woonwagentrailer feest en dan zijn de holland hardcore t-shirt en bomberjacks niet te tellen op 10 handenquote:Op woensdag 12 juli 2006 21:16 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
dat is te danken aan die Katholieke gristenen![]()
dan koop je de verkeerde schoenen.fijne schoenen zijn binnen een goede dag ingelopen.quote:
Echt fijne schoenen lopen meteen goed. Zó fijn.quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:22 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dan koop je de verkeerde schoenen.fijne schoenen zijn binnen een goede dag ingelopen.
Echt goede schoenen hoef je niet in te lopenquote:Op woensdag 12 juli 2006 21:22 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dan koop je de verkeerde schoenen.fijne schoenen zijn binnen een goede dag ingelopen.
Je snapt mequote:Op woensdag 12 juli 2006 21:23 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Echt fijne schoenen lopen meteen goed. Zó fijn.
dat bedoel ik. ff wennen aan het nieuwe voetbed, of zoals sommigen het oneerbiedig zeggen: "even intrappen".quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:23 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Echt fijne schoenen lopen meteen goed. Zó fijn.
Donald_dick profileert zich gelukkig wel als iemand die ik aan probeerde te geven in de OP. Neerbuigend op mensen die niet ui de stad komen .. Zoals hem zijn er vele anderen ..quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:21 schreef donald_dick het volgende:
[..]
ach, ik denk dat die 16-20 jarige kaalkopjes niks gemeen hebben met hun plaatselijke kerk. elk jaar tijdens pinkpop is er steevast tegen over het terrein een woonwagentrailer feest en dan zijn de holland hardcore t-shirt en bomberjacks niet te tellen op 10 handen
wat trouwens prima vermaak is
Óf je probeert de lachers op je hand te krijgen, óf je hebt je zélf vroeger schuldig gemaakt aan kratjes wegtikken op je 14e. Waar ik ben opgegroeid (net onder Zwolle, in het topje van Gelderland) hadden we geen zuipschuren, maar wel tv-ontvangst (dankzij boer Harmsen die bij ons op het dak de antenne vasthield - ga toch fietsen, we leven daar echt niet meer in 1960 ofzo)..quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:19 schreef donald_dick het volgende:
[..]
ja want in de grote stad hebben ze wel tenminste tv ontvangst. het enige wat goed is aan als je jong bent en op de veluwe woont dat je mag zuipen in de plaatslijke zuipkeet wat wordt gerunt door een boer.
hee. wacht. zal elke week een kratje wegzuipen op je 14de dan toch gevolgen kunnen hebben?
In het verkeer (wat misschien logisch is, aangezien het drukker is), in de stad (waar het óók drukker is en een grotere verscheidenheid aan mensen is), met het uitgaan (waar het aan ligt weet ik niet, maar wat een opgefokte bende is het af en toe)..quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:20 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Okee. Zou je iets specifieker kunnen zijn?
Ben gewoon benieuwd.
ik kom er openlijk voor uit dat ik neerkijk op extreem rechtsenquote:Op woensdag 12 juli 2006 21:26 schreef Henk_Telefoon het volgende:
[..]
Donald_dick profileert zich gelukkig wel als iemand die ik aan probeerde te geven in de OP. Neerbuigend op mensen die niet ui de stad komen .. Zoals hem zijn er vele anderen ..
Lekker kort door de bocht .. Niet A'dammers zijn extreem rechtse mensen ..quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:30 schreef donald_dick het volgende:
[..]
ik kom er openlijk voor uit dat ik neerkijk op extreem rechtsen![]()
quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:26 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Óf je probeert de lachers op je hand te krijgen, óf je hebt je zélf vroeger schuldig gemaakt aan kratjes wegtikken op je 14e. Waar ik ben opgegroeid (net onder Zwolle, in het topje van Gelderland) hadden we geen zuipschuren, maar wel tv-ontvangst (dankzij boer Harmsen die bij ons op het dak de antenne vasthield - ga toch fietsen, we leven daar echt niet meer in 1960 ofzo)..
Dat is óók wel weer kort door de bocht.. Beide gebieden (Randstad en niet-Randstadquote:
Ja, die hardcore krijg je er maar niet uit, terwijl men in Mokum neem ik aan toch niemand meer naar dit soort muziek luistert?quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:21 schreef donald_dick het volgende:
[..]
ach, ik denk dat die 16-20 jarige kaalkopjes niks gemeen hebben met hun plaatselijke kerk. elk jaar tijdens pinkpop is er steevast tegen over het terrein een woonwagentrailer feest en dan zijn de holland hardcore t-shirt en bomberjacks niet te tellen op 10 handen
wat trouwens prima vermaak is
Nee alles gaat over de 57kb-modem.. Maar ook daar is boer Harmsen druk mee bezig, hij hoopte voor het Europeesch Kampioenschap der Europese Staaten 2008 kabelinternet aan te leggen. Of, zoals hij het noemt 'verrekte snel koabel internette' ..quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:39 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
maar jullie hebben nog geen kabel internet toch?
jullie hebben dan wel weer 57kb modemsquote:Op woensdag 12 juli 2006 21:42 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Nee alles gaat over de 57kb-modem.. Maar ook daar is boer Harmsen druk mee bezig, hij hoopte voor het Europeesch Kampioenschap der Europese Staaten 2008 kabelinternet aan te leggen. Of, zoals hij het noemt 'verrekte snel koabel internette' ..![]()
Jep allemaal anti-pr0n he.. Want wie bint ook allemoale van de karke (voor de stadjers: "want we zijn ook allemaal van de kerk").quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:46 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
jullie hebben dan wel weer 57kb modems
In A'dam is nog steeds een aardige hardcore scene gaande hoor. Zoals al jaren sinds pak em beet 1993.quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:41 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Ja, die hardcore krijg je er maar niet uit, terwijl men in Mokum neem ik aan toch niemand meer naar dit soort muziek luistert?
ah, durf je niet toe te geven dat er ook burse plekken zijn in dat wonderschone provinciequote:Op woensdag 12 juli 2006 21:35 schreef Henk_Telefoon het volgende:
[..]
Lekker kort door de bocht .. Niet A'dammers zijn extreem rechtse mensen ..
Aan je niveau te merken heb je waarschijnlijk zelf veel contact met dit gespuis, of ben je een bomenknuffelende extreem linkse knakker ..
Ik zie ze hier zelf nog wel eens met Rotterdam Terror Corps jassenquote:Op woensdag 12 juli 2006 21:49 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
In A'dam is nog steeds een aardige hardcore scene gaande hoor. Zoals al jaren sinds pak em beet 1993.
Alleen hier kleedt men zich niet als een dakloze nazi of kraker of iets er tussenin en is men ook vaak van meerdere markten thuis
quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:48 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Jep allemaal anti-pr0n he.. Want wie bint ook allemoale van de karke (voor de stadjers: "want we zijn ook allemaal van de kerk").
As said: dream on![]()
Die zie je hier per ongeluk ook nog wel eens... is en blijft een afrader.quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:50 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Ik zie ze hier zelf nog wel eens met Rotterdam Terror Corps jassen![]()
Van die typische straattaal.. Mokroaaah flavouahhr ofzoiets?quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:49 schreef donald_dick het volgende:
[..]
ah, durf je niet toe te geven dat er ook burse plekken zijn in dat wonderschone provincie
Hey!quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:54 schreef TC03 het volgende:
Ik ben zelf eerder Rotterdammer maar schaar me in dit topic toch aan de kant van de Amsterdammers.
hi hiquote:Op woensdag 12 juli 2006 21:55 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Van die typische straattaal.. Mokroaaah flavouahhr ofzoiets?
Dan weet je alles af van het minderwaardigheidscomplex van de provincialenquote:Op woensdag 12 juli 2006 21:54 schreef TC03 het volgende:
Boeren die Amsterdam afzeiken omdat het een grote stad is.Ik ben zelf eerder Rotterdammer maar schaar me in dit topic toch aan de kant van de Amsterdammers.
quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:59 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Dan weet je alles af van het minderwaardigheidscomplex van de provincialen![]()
Dan is het goed.quote:
Daar weet ik ook een hoop van. Maar ben wel met ze als ze amsterdam haten.quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:59 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Dan weet je alles af van het minderwaardigheidscomplex van de provincialen![]()
Heb eerder al gezegd dat grote steden ook hun voordelen hebben. Snap alleen het provinciale steden-bashen niet echt.quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:54 schreef TC03 het volgende:
Boeren die Amsterdam afzeiken omdat het een grote stad is.Ik ben zelf eerder Rotterdammer maar schaar me in dit topic toch aan de kant van de Amsterdammers.
ja. echt marokaanse straattaal, wonderschoonquote:Op woensdag 12 juli 2006 21:55 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Van die typische straattaal.. Mokroaaah flavouahhr ofzoiets?
oh ja johquote:Op woensdag 12 juli 2006 22:00 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Daar weet ik ook een hoop van. Maar ben wel met ze als ze amsterdam haten.
Nee, niks wat je zegt slaat ergens op. Maar dat ligt dus niet aan je 386 hoor.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:02 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Heb eerder al gezegd dat grote steden ook hun voordelen hebben. Snap alleen het provinciale steden-bashen niet echt.
Komt dit hele bericht trouwens in zijn geheel over? Het schokt als een gek op mijn 386 met 57kb-modem..
Ach, pleurt toch op met je amsterdam, 3 X niks.quote:
quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:05 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Ach, pleurt toch op met je amsterdam, 3 X niks.
Shit dan moet het wéér de modem zijn.. Moet misschien maar eens een nieuwe 57kb-modem gaan kopen, misschien wil boer Harmsen het wel ruilen tegen 3 eieren en een stuk kaas!quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:04 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Nee, niks wat je zegt slaat ergens op. Maar dat ligt dus niet aan je 386 hoor.
nu weten we het wel hoorquote:Op woensdag 12 juli 2006 22:07 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Shit dan moet het wéér de modem zijn.. Moet misschien maar eens een nieuwe 57kb-modem gaan kopen, misschien wil boer Harmsen het wel ruilen tegen 3 eieren en een stuk kaas!![]()
Tsja zolang het bashen doorgaat zal ik maar voldoen aan het plaatje van al die stoere stadjers. Ik denk dat het punt van de TS allang bewezen is ^_^quote:
Zeg, een beetje dimmen hè?quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:05 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Ach, pleurt toch op met je amsterdam, 3 X niks.
jij wordt gebashed omdat je domme shit post, niet omdat je klompen draagt.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:09 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Tsja zolang het bashen doorgaat zal ik maar voldoen aan het plaatje van al die stoere stadjers.
Solly.quote:
dank jequote:Op woensdag 12 juli 2006 22:12 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Solly..
Amsterdammers zijn gewoon kut, er zijn uiteraard uitzonderingen.
Mwah het bashen tegen mij viel nog wel mee.. Maar ik moet denk ik pas écht gaan uitkijken als ik intelligente poep ga posten. Mauw.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:10 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
jij wordt gebashed omdat je domme shit post, niet omdat je klompen draagt.
Met alle respect maar mensen uit Den Haag of Rijnmond zijn vaak nóg bottere mensen. En je verstaat ze gewoon nauwelijks...quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:12 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Solly..
Amsterdammers zijn gewoon kut, er zijn uiteraard uitzonderingen.
ja dat zou wat zijn zegquote:Op woensdag 12 juli 2006 22:13 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Mwah het bashen tegen mij viel nog wel mee.. Maar ik moet denk ik pas écht gaan uitkijken als ik intelligente poep ga posten. Mauw.
Hij heeft wel een (beetje ) gelijk. Iedereen die wel eens de NL grens van de andere kant bekijkt, weet dat Amsterdam het grootste dorp van Europa is, en het één na grootste dorp ter wereld achterna Sydney.quote:
quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:42 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Nee alles gaat over de 57kb-modem.. Maar ook daar is boer Harmsen druk mee bezig, hij hoopte voor het Europeesch Kampioenschap der Europese Staaten 2008 kabelinternet aan te leggen. Of, zoals hij het noemt 'verrekte snel koabel internette' ..![]()
dat is zeker waar.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:14 schreef postmortum het volgende:
zonder de boertjes hadden ze op de wallen geen dvd's waarop beestensex staat
Je ken Rotterdammers gewoon verstaan hoor.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:13 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Met alle respect maar mensen uit Den Haag of Rijnmond zijn vaak nóg bottere mensen. En je verstaat ze gewoon nauwelijks...![]()
naquote:
ben je komuuuuh loopuuuuuuuuh dan?quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:17 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Je ken Rotterdammers gewoon verstaan hoor.
quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:17 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Zucht .. heb je het stokje van trieste opmerkingen maken van mij overgenomen?![]()
Zie je, gaat best.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:18 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ben je komuuuuh loopuuuuuuuuh dan?
Maar het is wel een dorp! Het gaat ook niet om de grootte, maar om het karakter.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:17 schreef TC03 het volgende:
[..]
Dan nog. Sydney heeft 4,2 miljoen inwoners.
Ow Jah Joh?quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:17 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Je ken Rotterdammers gewoon verstaan hoor.
Ja, maar dan zonder hoofdletters in het midden van een zin.quote:
Ik ben overal ter wereld geweest. Ik heb een zus wonen in New York. Toch kan geen enkele plek tippen aan A'dam.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:14 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Hij heeft wel een (beetje ) gelijk. Iedereen die wel eens de NL grens van de andere kant bekijkt, weet dat Amsterdam het grootste dorp van Europa is, en het één na grootste dorp ter wereld achterna Sydney.![]()
Dat heb ik nu met Heerlen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:21 schreef schatje het volgende:
[..]
Ik ben overal ter wereld geweest. Ik heb een zus wonen in New York. Toch kan geen enkele plek tippen aan A'dam.
dat ben ik zo verschrikkelijk met je eens, schiphol is al echt thuis.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:21 schreef schatje het volgende:
[..]
Ik ben overal ter wereld geweest. Ik heb een zus wonen in New York. Toch kan geen enkele plek tippen aan A'dam.
Lolquote:
Dat is Haarlemmermeer? De meest overbodige gemeente van Nederlandquote:Op woensdag 12 juli 2006 22:23 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat ben ik zo verschrikkelijk met je eens, schiphol is al echt thuis.
Whehehe. Je weet dat schiphol geen Amsterdam is?quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:23 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat ben ik zo verschrikkelijk met je eens, schiphol is al echt thuis.
dorp fight!!!!!!!!!quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:24 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Lol![]()
Is Limburg zo gezellig dan? Ik ben er meerdere keren geweest, maar kreeg een beetje het België-gevoel, maar dan zonder de voordelen. (is dit nu een boer die een boer basht?)
Het gaat om het gevoel van thuis. En ja, dat is beslist zo.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:25 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Whehehe. Je weet dat schiphol geen Amsterdam is?.
Bring on the hooivorken! Waar ik btw vandaan komt heeft maar 13.000 inwoners MAAR is wel een stad!quote:
"mijn dorp heeft lekker wel stadsrechten"quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:27 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Bring on the hooivorken! Waar ik btw vandaan komt heeft maar 13.000 inwoners MAAR is wel een stad!
-=lang leven stadsrechten=-![]()
Tsja in dorpenland sta je dan net íets boven het echte dorpsgepeupel..quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:29 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
"mijn dorp heeft lekker wel stadsrechten"
Wanna-be steden zijn het.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:29 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
"mijn dorp heeft lekker wel stadsrechten"
Klopt, want je hebt stadsrechten als die van Amsterdam en stadsrechten als die van 'mijn dorp'. En die van ons zijn inderdaad nep.quote:
Ga schapies neuken.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:32 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Klopt, want je hebt stadsrechten als die van Amsterdam en stadsrechten als die van 'mijn dorp'. En die van ons zijn inderdaad nep.
Wie bint net zo stads als oe muhjongen..![]()
quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:32 schreef VonHinten het volgende:
Wie bint net zo stads als oe muhjongen..![]()
Natuurlijk is Heerlen (mijn geboorteplek) niet mijn favoriete stad. Ik heb die gewoon niet. Wat elke echte Amsterdam (waarschijnlijk terecht) heeft is die emotionele lading die een geboortestad heeft. Nu heb ik altijd in Landgraaf gewoont. Dat is geen dorp en geen stad, waar vrijwel niemand een band mee heeft (samengestelde gemeente worden zelden gerespecteerd door de bewoners. Men blijft vasthouden aan de dorpjes)... moet ik dan een gevoel krijgen bij een bepaalde stad waar ik vaak kom? Mijn ouwe provinciehoofdstad Maastricht? Waar ik nooit kom omdat die stad werkelijk verstiert is door alles van buitenaf (in feite hetzelfde wat Amsterdam is overkomen maar dan niet met buitenlanders maar eerder met Hollanders). Nu woon in Tilburg (ja, ik zoek het opquote:Op woensdag 12 juli 2006 22:24 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Lol![]()
Is Limburg zo gezellig dan? Ik ben er meerdere keren geweest, maar kreeg een beetje het België-gevoel, maar dan zonder de voordelen. (is dit nu een boer die een boer basht?)
Das.. duidelijkquote:Op woensdag 12 juli 2006 22:37 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Natuurlijk is Heerlen (mijn geboorteplek) niet mijn favoriete stad. Ik heb die gewoon niet. Wat elke echte Amsterdam (waarschijnlijk terecht) heeft is die emotionele lading die een geboortestad heeft. Nu heb ik altijd in Landgraaf gewoont. Dat is geen dorp en geen stad, waar vrijwel niemand een band mee heeft (samengestelde gemeente worden zelden gerespecteerd door de bewoners. Men blijft vasthouden aan de dorpjes)... moet ik dan een gevoel krijgen bij een bepaalde stad waar ik vaak kom? Mijn ouwe provinciehoofdstad Maastricht? Waar ik nooit kom omdat die stad werkelijk verstiert is door alles van buitenaf (in feite hetzelfde wat Amsterdam is overkomen maar dan niet met buitenlanders maar eerder met Hollanders). Nu woon in Tilburg (ja, ik zoek het op) en ik probeer te genieten van de dingen die wel mooi zijn aan de stad. Dat wat Brabant en Limburg verenigd is weldegelijk de manier van omgaan van de gemiddelde inwoners. Dat je een praatje met elkaar maakt, terwijl je je niet kent of zo.. niet meteen die vijandige of wantrouwende houding tegenover elkaar. Maar natuurlijk is Limburg niet perfect, als je al van 1 Limburg kunt spreken want er is een groot verschil tussen Noord en Zuid. Het Noorden lijkt op Brabant en het Zuiden op de neergeslagen Wallonische mentaliteit. Het hangt echt per plaats af hoe positief of negatief de mentaliteit is en de gezelligheid. Feit is dat je pas geaccepteerd wordt als je taal spreekt of iets met het verenigingsleven hebt, zo lijkt het. En binnen dat leven heerst de werkelijke Limburgse gezelligheid. Het heeft werkelijk niks te maken met de terrasjes van Maastricht of Valkenburg.
Je wilt de 'discussie' c.q. bash-sessie erg graag doorzetten he? Jep, voor/tijdens/na oud-en-nieuw wordt er hier in de straten genoeg carbid (niet karbiet) geschoten.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:43 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ohja, karbietschieten vinden jullie ook leuk he
quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:46 schreef VonHinten het volgende:
Gebeurd dat btw niet in de grote steden (serieuze vraag)? Ik bedoel, knallen vind iederéén leuk..
Idd, hier wordt genoeg met echte kogels geschoten.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:48 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
prachtig.
maar nee, wij schieten hier geen carbid nee
moet je toch ook op een open vlak doen
Nee hoor hoeft helemaal niet. Het kan ook gewoon in de straat, stuitert de bal 100-150 meter weg, laat je iemand staan die de bal weer terugschiet (met de voet..). Of je doet zoals alle boerties doen: met 2 melkbussen onder de armen richting de winkels schieten, nadeel is dat je de bal achter de gebroken ruitjes vandaan moet halen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:48 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
prachtig.
maar nee, wij schieten hier geen carbid nee
moet je toch ook op een open vlak doen
misschien als je alle dingen die je beter kunt doen laat verdwijnenquote:Op woensdag 12 juli 2006 22:51 schreef VonHinten het volgende:
Zou ik rijk kunnen worden met het introduceren van carbid schieten in de 'grote steden'?
Omdat ik met oud-en-nieuw nooit in steden kom! Dat vier ik met vrienden en familie op de Veluwe..quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:54 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
misschien als je alle dingen die je beter kunt doen laat verdwijnen
maar goed, ik weet wel dat boeren carbid schieten. maar jij weet niet dat amsterdammers dat niet doen. kom toch wat vaker dat dorp uit!
alsof jullie iets anders hebben om het af te schietenquote:Op woensdag 12 juli 2006 22:57 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Omdat ik met oud-en-nieuw nooit in steden kom! Dat vier ik met vrienden en familie op de Veluwe..Rete kneuterig en geen steekpartijen (oei veeg uit de pan)..
En jij dacht dat je alleen in een weiland carbid kon knallen, dus je kent de boer'ncultuur nog niet zo goed als je beweert..![]()
ik zag laatst op tv iemand die ging in een struik springen, van een trap afquote:Op woensdag 12 juli 2006 22:50 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Of grasmaaierraces dan?Die oostelijke boeren hebben een paar toffe spellekes bedacht!
Man ik kom er achter dat ik boerser ben dan ik denk.. Of in ieder geval: boers overkom voor de stadjer. Waar jij het over hebt heet struukieduuken (struikduiken). Doe ik ook vaak na het stappenquote:Op woensdag 12 juli 2006 23:00 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ik zag laatst op tv iemand die ging in een struik springen, van een trap af![]()
ook leuk om te doen als je niks te doen hebt.
Hele puike opmerkingquote:Op woensdag 12 juli 2006 23:01 schreef Palau het volgende:
Breda is gewoon leuker dan Amsterdam.
er was laatst een man in breda die 100.000 euro gevonden had en dat naar de politie bracht.quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:01 schreef Palau het volgende:
Breda is gewoon leuker dan Amsterdam.
Dat was onder de rook van Breda in Ulvenhoutquote:Op woensdag 12 juli 2006 23:02 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
er was laatst een man in breda die 100.000 euro gevonden had en dat naar de politie bracht.
alleen al om die reden is Breda niet leuker dan Amsterdam.
dichtbij genoegquote:Op woensdag 12 juli 2006 23:04 schreef Henk_Telefoon het volgende:
[..]
Dat was onder de rook van Breda in Ulvenhout
maar niet voor mij om te vindenquote:Op woensdag 12 juli 2006 23:04 schreef Palau het volgende:
Treur niet. In Amsterdam is genoeg crimineel geld jimjim.
Eerlijkheid zuigt inderdaadquote:Op woensdag 12 juli 2006 23:02 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
er was laatst een man in breda die 100.000 euro gevonden had en dat naar de politie bracht.
alleen al om die reden is Breda niet leuker dan Amsterdam.
AT fokking 5quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:05 schreef Palau het volgende:
Ow ja, Breda en de rest van Brabant heeft Brabant TV. Probeer daar maar eens aan te tippen.
is trouwens ook een stuk matiger in de zomerquote:
oh nou dan is het opeens niet grappig meerquote:Op woensdag 12 juli 2006 23:06 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Grappig? Het woord 'stadjer' komt uit Groningen.. een STAD.
true, maar daar hebben we vakanties voorquote:Op woensdag 12 juli 2006 23:07 schreef Againzender het volgende:
[..]
is trouwens ook een stuk matiger in de zomer
quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:07 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
oh nou dan is het opeens niet grappig meer![]()
en dan gaan we lekker naar Zandvoort, veel verder weg is eng.quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:07 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
true, maar daar hebben we vakanties voor![]()
Hehequote:Op woensdag 12 juli 2006 23:10 schreef Againzender het volgende:
[..]
en dan gaan we lekker naar Zandvoort, veel verder weg is eng.![]()
grappen over in nederland op vakantie gaan zijn nooit leukquote:Op woensdag 12 juli 2006 23:10 schreef Againzender het volgende:
[..]
en dan gaan we lekker naar Zandvoort, veel verder weg is eng.![]()
Hehehe herken ik.. Spank those Adammersquote:Op woensdag 12 juli 2006 23:13 schreef EdvandeBerg het volgende:
--KNIP--
Ik heb zelf tien jaar in Utrecht gewoond en woon al enkele jaren heerlijk in een monocultureel stadje zonder de ongemakken van de grote stad. Van mijn fiets blijven ze hier af en je zou zo de hele dag je deuren kunnen open laten staan zonder dat er een met je spullen aan de haal gaat. Heerlijk.
Hoe dan? Typeer ze eensquote:Op woensdag 12 juli 2006 23:17 schreef jimjim1983 het volgende:
je hebt wel een heel verkeerd beeld van amsterdammers trouwens, de echte amsterdammers dat zijn niet de types die jij noemt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |