quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:43 schreef Svyatagor het volgende:
Er zijn nu eenmaal mensen die zich in Amsterdam hopeloos verdwaald voelen en als ze er rondlopen angstig hun hand op de portemonee houden omdat ze anders beroofd worden 'in de grote stad'.![]()
quote:En toen ik afgelopen zaterdag de groepen zwartgeklede provincialen op weg naar Sensation door Amsterdam zag lopen, begreep ik weer al te goed waar die neerbuigendheid vandaan komt.![]()
Ik wou dat de mijne nog leefde.quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:40 schreef YuckFou het volgende:
Amsterdam
'k ben blij dat mn Opa&Oma, beide rasamsterdammers, al jaren dood zijn, de stad zoals zei die hebben gekend is namelijk ook allang dood![]()
jammer dat je volledig aan mn punt voorbij gaat.quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:45 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Wel grappig dat je niet zoals driekwart van de bevolking kiest voor 'hun', en het wel goed probeerd. Volgende keer gaat ie helemaal goed, heb er vertrouwen in
Het feit alleen al dat ze over "mensen uit de provincie" praten blijkt de neerbuigendheid al !!quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:51 schreef Cheiron het volgende:
Ik hoor NOOIT Amsterdammers neerbuigend over mensen "uit de provincie". Ik hoor alleen "mensen uit de provincie" klagen dat Amsterdammers zo neerbuigend doen. Beetje Calimero-gedrag wat mij betreft.
ieder zijn mening. Vind overigens argumenten zoals 'vies' en 'smerig' zwaar overdreven en in geen vergelijking staan met bijvoorbeeld londen. Waar mensen wonen is het gewoon wat vuiler, en dan nog is het me nog nooit (maar dan ook nooit) opgevallen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:50 schreef YuckFou het volgende:
[..]
jammer dat je volledig aan mn punt voorbij gaat.
Ik ken Amsterdam zelf mn hele leven al, woon er bewust niet en kom er steeds minder en minder, ik vind de mensen niet meer aardig, ik vind de stad stinken, het uitgaansleven is volkomen verkloot, nou begrijp ik dat het iddylische stadje op palen zoals ik het vroeger met mn Opa heb ontdekt (fijn ritjes met de tram enzo) niet zo schoon was als ik als kind dacht, maar de pleurisbende die je er nu aantreft vind ik echt om te janken.
gelukkig geef je het toch wel toe .. Stap 1 naar verbetering is gezetquote:Op woensdag 12 juli 2006 15:55 schreef Cheiron het volgende:
Daar heb je het gejank al.. er staan QUOTES omheen!!
Vindt je het gek dat we jullie boeren altijd in de zeik lopen te nemen hier in de echte stad![]()
Ik hoor het ze ook nooit doen. Ik lees het voornamelijk hier op FOK!. Maar ja, over het algemeen ook gepost door users die ik toch al weinig serieus neem.quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:51 schreef Cheiron het volgende:
Ik hoor NOOIT Amsterdammers neerbuigend over mensen "uit de provincie".
Kerel wees blij dat we je grootouders nog aardappels wouden geven.quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:55 schreef Cheiron het volgende:
Daar heb je het gejank al.. er staan QUOTES omheen!!
Vindt je het gek dat we jullie boeren altijd in de zeik lopen te nemen hier in de echte stad![]()
wees blij dat de amsterdammers geld verdienden honderd jaar daar weer voor. Jemig wat een onzin om met 'vroeger' aan te komen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:02 schreef V1z0R het volgende:
[..]
Kerel wees blij dat we je grootouders nog aardappels wouden geven.
EN LEES ! Staat toch duidelijk goed voorbeeldje dat Amsterdammers wel neerbuigend doen.
Is het makkelijkst toch ?quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:05 schreef Grumpey het volgende:
[..]
wees blij dat de amsterdammers geld verdienden honderd jaar daar weer voor. Jemig wat een onzin om met 'vroeger' aan te komen.
Even voorbeeldje. Ik moest een presentatie geven om half negen sochtends. Komt er een vrouw uit groningen met de trein die begint te zeiken dat wij mensen uit de randstad alleen maar aan onzelf denken en nooit eens aan de rest van het land en dat het van de zotte was dat het zo vroeg was want de eerst trein reed niet zo vroeg enzovoort etc enzovoort bla bla. Slachtofferrol bevalt ze wel volgens mij.
Gelukkig hoef ik dat ook zelden tot nooit.quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:08 schreef Svyatagor het volgende:
Het enige moment dat ik misschien neerbuigend over "mensen uit de provincie" doe is na afloop van een concert in de HMH of Paradiso ofzo. Omdat ik dan blij ben dat ik niet hoef te rennen naar de laatste trein richting Schubbekutteveen. Well, sue me.![]()
ik woon in amsterdam en heb een maand of 2 terug mn buurman die al 5 dagen achter zijn voordeur op de grond lag half dood te gaan maar eens gered...quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:49 schreef Q. het volgende:
Het zijn net Amerikanen: ze weten niet wat er buiten hun eigen straatje gebeurt.
5 Dagen zonder drinken? Wat een bullshit, dat overleeft niemand.quote:Op woensdag 12 juli 2006 17:16 schreef kyraaa het volgende:
[..]
ik woon in amsterdam en heb een maand of 2 terug mn buurman die al 5 dagen achter zijn voordeur op de grond lag half dood te gaan maar eens gered...
alle amsterdammers hoorden hem zogenaamd niet om hulp roepen.
ik als semi amsterdammer (ex-gelderlander) hoorde hem gelukkig wel.
hij lag er 5 dagen lang en was compleet uitgedroogd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |