Het gaat om het gevoel van thuis. En ja, dat is beslist zo.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:25 schreef pc-fr34k het volgende:
[..]
Whehehe. Je weet dat schiphol geen Amsterdam is?.
Bring on the hooivorken! Waar ik btw vandaan komt heeft maar 13.000 inwoners MAAR is wel een stad!quote:
"mijn dorp heeft lekker wel stadsrechten"quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:27 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Bring on the hooivorken! Waar ik btw vandaan komt heeft maar 13.000 inwoners MAAR is wel een stad!
-=lang leven stadsrechten=-![]()
Tsja in dorpenland sta je dan net íets boven het echte dorpsgepeupel..quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:29 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
"mijn dorp heeft lekker wel stadsrechten"
Wanna-be steden zijn het.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:29 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
"mijn dorp heeft lekker wel stadsrechten"
Klopt, want je hebt stadsrechten als die van Amsterdam en stadsrechten als die van 'mijn dorp'. En die van ons zijn inderdaad nep.quote:
Ga schapies neuken.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:32 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Klopt, want je hebt stadsrechten als die van Amsterdam en stadsrechten als die van 'mijn dorp'. En die van ons zijn inderdaad nep.
Wie bint net zo stads als oe muhjongen..![]()
quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:32 schreef VonHinten het volgende:
Wie bint net zo stads als oe muhjongen..![]()
Natuurlijk is Heerlen (mijn geboorteplek) niet mijn favoriete stad. Ik heb die gewoon niet. Wat elke echte Amsterdam (waarschijnlijk terecht) heeft is die emotionele lading die een geboortestad heeft. Nu heb ik altijd in Landgraaf gewoont. Dat is geen dorp en geen stad, waar vrijwel niemand een band mee heeft (samengestelde gemeente worden zelden gerespecteerd door de bewoners. Men blijft vasthouden aan de dorpjes)... moet ik dan een gevoel krijgen bij een bepaalde stad waar ik vaak kom? Mijn ouwe provinciehoofdstad Maastricht? Waar ik nooit kom omdat die stad werkelijk verstiert is door alles van buitenaf (in feite hetzelfde wat Amsterdam is overkomen maar dan niet met buitenlanders maar eerder met Hollanders). Nu woon in Tilburg (ja, ik zoek het opquote:Op woensdag 12 juli 2006 22:24 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Lol![]()
Is Limburg zo gezellig dan? Ik ben er meerdere keren geweest, maar kreeg een beetje het België-gevoel, maar dan zonder de voordelen. (is dit nu een boer die een boer basht?)
Das.. duidelijkquote:Op woensdag 12 juli 2006 22:37 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Natuurlijk is Heerlen (mijn geboorteplek) niet mijn favoriete stad. Ik heb die gewoon niet. Wat elke echte Amsterdam (waarschijnlijk terecht) heeft is die emotionele lading die een geboortestad heeft. Nu heb ik altijd in Landgraaf gewoont. Dat is geen dorp en geen stad, waar vrijwel niemand een band mee heeft (samengestelde gemeente worden zelden gerespecteerd door de bewoners. Men blijft vasthouden aan de dorpjes)... moet ik dan een gevoel krijgen bij een bepaalde stad waar ik vaak kom? Mijn ouwe provinciehoofdstad Maastricht? Waar ik nooit kom omdat die stad werkelijk verstiert is door alles van buitenaf (in feite hetzelfde wat Amsterdam is overkomen maar dan niet met buitenlanders maar eerder met Hollanders). Nu woon in Tilburg (ja, ik zoek het op) en ik probeer te genieten van de dingen die wel mooi zijn aan de stad. Dat wat Brabant en Limburg verenigd is weldegelijk de manier van omgaan van de gemiddelde inwoners. Dat je een praatje met elkaar maakt, terwijl je je niet kent of zo.. niet meteen die vijandige of wantrouwende houding tegenover elkaar. Maar natuurlijk is Limburg niet perfect, als je al van 1 Limburg kunt spreken want er is een groot verschil tussen Noord en Zuid. Het Noorden lijkt op Brabant en het Zuiden op de neergeslagen Wallonische mentaliteit. Het hangt echt per plaats af hoe positief of negatief de mentaliteit is en de gezelligheid. Feit is dat je pas geaccepteerd wordt als je taal spreekt of iets met het verenigingsleven hebt, zo lijkt het. En binnen dat leven heerst de werkelijke Limburgse gezelligheid. Het heeft werkelijk niks te maken met de terrasjes van Maastricht of Valkenburg.
Je wilt de 'discussie' c.q. bash-sessie erg graag doorzetten he? Jep, voor/tijdens/na oud-en-nieuw wordt er hier in de straten genoeg carbid (niet karbiet) geschoten.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:43 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ohja, karbietschieten vinden jullie ook leuk he
quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:46 schreef VonHinten het volgende:
Gebeurd dat btw niet in de grote steden (serieuze vraag)? Ik bedoel, knallen vind iederéén leuk..
Idd, hier wordt genoeg met echte kogels geschoten.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:48 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
prachtig.
maar nee, wij schieten hier geen carbid nee
moet je toch ook op een open vlak doen
Nee hoor hoeft helemaal niet. Het kan ook gewoon in de straat, stuitert de bal 100-150 meter weg, laat je iemand staan die de bal weer terugschiet (met de voet..). Of je doet zoals alle boerties doen: met 2 melkbussen onder de armen richting de winkels schieten, nadeel is dat je de bal achter de gebroken ruitjes vandaan moet halen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:48 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
prachtig.
maar nee, wij schieten hier geen carbid nee
moet je toch ook op een open vlak doen
misschien als je alle dingen die je beter kunt doen laat verdwijnenquote:Op woensdag 12 juli 2006 22:51 schreef VonHinten het volgende:
Zou ik rijk kunnen worden met het introduceren van carbid schieten in de 'grote steden'?
Omdat ik met oud-en-nieuw nooit in steden kom! Dat vier ik met vrienden en familie op de Veluwe..quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:54 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
misschien als je alle dingen die je beter kunt doen laat verdwijnen
maar goed, ik weet wel dat boeren carbid schieten. maar jij weet niet dat amsterdammers dat niet doen. kom toch wat vaker dat dorp uit!
alsof jullie iets anders hebben om het af te schietenquote:Op woensdag 12 juli 2006 22:57 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Omdat ik met oud-en-nieuw nooit in steden kom! Dat vier ik met vrienden en familie op de Veluwe..Rete kneuterig en geen steekpartijen (oei veeg uit de pan)..
En jij dacht dat je alleen in een weiland carbid kon knallen, dus je kent de boer'ncultuur nog niet zo goed als je beweert..![]()
ik zag laatst op tv iemand die ging in een struik springen, van een trap afquote:Op woensdag 12 juli 2006 22:50 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Of grasmaaierraces dan?Die oostelijke boeren hebben een paar toffe spellekes bedacht!
Man ik kom er achter dat ik boerser ben dan ik denk.. Of in ieder geval: boers overkom voor de stadjer. Waar jij het over hebt heet struukieduuken (struikduiken). Doe ik ook vaak na het stappenquote:Op woensdag 12 juli 2006 23:00 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ik zag laatst op tv iemand die ging in een struik springen, van een trap af![]()
ook leuk om te doen als je niks te doen hebt.
Hele puike opmerkingquote:Op woensdag 12 juli 2006 23:01 schreef Palau het volgende:
Breda is gewoon leuker dan Amsterdam.
er was laatst een man in breda die 100.000 euro gevonden had en dat naar de politie bracht.quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:01 schreef Palau het volgende:
Breda is gewoon leuker dan Amsterdam.
Dat was onder de rook van Breda in Ulvenhoutquote:Op woensdag 12 juli 2006 23:02 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
er was laatst een man in breda die 100.000 euro gevonden had en dat naar de politie bracht.
alleen al om die reden is Breda niet leuker dan Amsterdam.
dichtbij genoegquote:Op woensdag 12 juli 2006 23:04 schreef Henk_Telefoon het volgende:
[..]
Dat was onder de rook van Breda in Ulvenhout
maar niet voor mij om te vindenquote:Op woensdag 12 juli 2006 23:04 schreef Palau het volgende:
Treur niet. In Amsterdam is genoeg crimineel geld jimjim.
Eerlijkheid zuigt inderdaadquote:Op woensdag 12 juli 2006 23:02 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
er was laatst een man in breda die 100.000 euro gevonden had en dat naar de politie bracht.
alleen al om die reden is Breda niet leuker dan Amsterdam.
AT fokking 5quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:05 schreef Palau het volgende:
Ow ja, Breda en de rest van Brabant heeft Brabant TV. Probeer daar maar eens aan te tippen.
is trouwens ook een stuk matiger in de zomerquote:
oh nou dan is het opeens niet grappig meerquote:Op woensdag 12 juli 2006 23:06 schreef VonHinten het volgende:
[..]
Grappig? Het woord 'stadjer' komt uit Groningen.. een STAD.
true, maar daar hebben we vakanties voorquote:Op woensdag 12 juli 2006 23:07 schreef Againzender het volgende:
[..]
is trouwens ook een stuk matiger in de zomer
quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:07 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
oh nou dan is het opeens niet grappig meer![]()
en dan gaan we lekker naar Zandvoort, veel verder weg is eng.quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:07 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
true, maar daar hebben we vakanties voor![]()
Hehequote:Op woensdag 12 juli 2006 23:10 schreef Againzender het volgende:
[..]
en dan gaan we lekker naar Zandvoort, veel verder weg is eng.![]()
grappen over in nederland op vakantie gaan zijn nooit leukquote:Op woensdag 12 juli 2006 23:10 schreef Againzender het volgende:
[..]
en dan gaan we lekker naar Zandvoort, veel verder weg is eng.![]()
Hehehe herken ik.. Spank those Adammersquote:Op woensdag 12 juli 2006 23:13 schreef EdvandeBerg het volgende:
--KNIP--
Ik heb zelf tien jaar in Utrecht gewoond en woon al enkele jaren heerlijk in een monocultureel stadje zonder de ongemakken van de grote stad. Van mijn fiets blijven ze hier af en je zou zo de hele dag je deuren kunnen open laten staan zonder dat er een met je spullen aan de haal gaat. Heerlijk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |