Zitten er nog hersencellen in jouw kutkop danquote:Op donderdag 13 juli 2006 05:54 schreef DennisMoore het volgende:
Wonen er nog blanken in de grote steden dan?.
Soms zie ik ze wel! Heel soms, niet vaak hoor.quote:Op donderdag 13 juli 2006 05:54 schreef DennisMoore het volgende:
Wonen er nog blanken in de grote steden dan?.
maar at5 is een stuk minder amateuristischquote:Op woensdag 12 juli 2006 23:07 schreef Againzender het volgende:
[..]
is trouwens ook een stuk matiger in de zomer
je bedoelt natuurlijk van amsterdam en omstrekenquote:Op donderdag 13 juli 2006 09:11 schreef Cheiron het volgende:
Ah, topic 2 van de bekrompen provinciaaltjes die 1 keer over de Dam zijn gesjokt, de Kalverstraat en het Leidseplein hebben gezien en hun mening over de mooiste stad van Nederland en omstreken klaar hebben.
Tsjaquote:Op donderdag 13 juli 2006 09:11 schreef Cheiron het volgende:
Ah, topic 2 van de bekrompen provinciaaltjes die 1 keer over de Dam zijn gesjokt, de Kalverstraat en het Leidseplein hebben gezien en hun mening over de mooiste stad van Nederland en omstreken klaar hebben.
Idd zoals Tropical Danny en consorten..quote:Op donderdag 13 juli 2006 00:58 schreef Falco het volgende:
Sommige Amsterdammers zijn idd compleet wereldvreemd. Levert wel eens hilarische situaties op
ben je toch ookquote:Op donderdag 13 juli 2006 09:12 schreef Ripley het volgende:
Waarom openen onzekere boeren altijd hysterische topics als deze? Is het een gevoel van inferieurheid tegenover "boven de rivieren" of zo?
Mijn leuke vrienden van buiten amsterdam maken zich hier nooit druk over. Maar als een of andere gast in zo'n onverstaanbaar dialect praat dat ik 6 keer vriendelijk moet vragen wat ie nu precies bedoelt, dan ben ik altijd "Zo'n kapsones kutwijf van boven de rivieren"
En zelfspot hebben ze ook niet buiten de rand-der-beschaving.quote:Op donderdag 13 juli 2006 09:18 schreef Falco het volgende:
[..]
TsjaWie is hier nu bekrompen en bevooroordeeld
?
Oke, het wordt een eindeloze welles-nietesdiscussie, maar het denigrerende 'provinciaaltjes' wordt ook alleen maar in Amsterdam gebruikt en nergens anders. Dat zegt toch wel iets
En Amsterdam de mooiste stad? Ben je uberhaupt wel eens ergens anders in Nederland geweest? Of ben je ook zo'n Amsterdammer die zich er over verwondert dat er ook in Groningen een Bijenkorf en een V&D kan staan?
die zijn wel 3 keer zo klein dan in Amsterdamquote:Op donderdag 13 juli 2006 09:18 schreef Falco het volgende:
En Amsterdam de mooiste stad? Ben je uberhaupt wel eens ergens anders in Nederland geweest? Of ben je ook zo'n Amsterdammer die zich er over verwondert dat er ook in Groningen een Bijenkorf en een V&D kan staan?
quote:Op donderdag 13 juli 2006 09:12 schreef Ripley het volgende:
Waarom openen onzekere boeren altijd hysterische topics als deze? Is het een gevoel van inferieurheid tegenover "boven de rivieren" of zo?
Mijn leuke vrienden van buiten amsterdam maken zich hier nooit druk over. Maar als een of andere gast in zo'n onverstaanbaar dialect praat dat ik 6 keer vriendelijk moet vragen wat ie nu precies bedoelt, dan ben ik altijd "Zo'n kapsones kutwijf van boven de rivieren"
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |