Amsterdam is kleinquote:Op woensdag 12 juli 2006 19:39 schreef Kindervriend het volgende:
Amsterdam is een vergaarbak van allerhande uitschot en heeft werkelijk niets te maken met een echte 'stad'. Vergeleken met andere Europese steden is Amsterdam slechts een schraal provinciestadje, serieus. En dan heb ik het niet eens over Europese hoofdsteden, maar ook over steden als Frankfurt, Barcelona en Milaan. Amsterdam is gewoon schraal. Klaar.
ik denk dat amsterdam relatief gezien kwa grootte de meeste toeristen uit de wereld trekt. en dat is niet arrogant bedoeld.quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:39 schreef Kindervriend het volgende:
Amsterdam is een vergaarbak van allerhande uitschot en heeft werkelijk niets te maken met een echte 'stad'. Vergeleken met andere Europese steden is Amsterdam slechts een schraal provinciestadje, serieus. En dan heb ik het niet eens over Europese hoofdsteden, maar ook over steden als Frankfurt, Barcelona en Milaan. Amsterdam is gewoon schraal. Klaar.
Ach, je eigen mening profileren is toch leukquote:Op woensdag 12 juli 2006 19:40 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
weet je ik zit je ook maar een beetje te pesten. komt natuurlijk door het topic dat jij eigenhandig, zonder druk van een amsterdamse geluidsdemper op je slaap, hebt geopend.
ik vind het geestig, maar ik denk dat je best wel wat minder denigerend over amsterdam mag doen![]()
ik vind het wel jammer dat je je verblijf zo hebt ervaren. misschien kan een rentree, met alle mensenkennis die je nu hebt, heel leuk/fijn zijn.
hm dan zou Maastricht ook hoog scoren voor zo'n klein plaatske.. of wat te denken van Lourdes?quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:42 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk dat amsterdam relatief gezien kwa grootte de meeste toeristen uit de wereld trekt. en dat is niet arrogant bedoeld.
ze staan in iedergeval relatief gezien heel hoog op het touristenlijstje...
dat snappen boeren niet zo geloof ik.
alleen boeren en zadelsnuivers gebruiken het woord schraalquote:Op woensdag 12 juli 2006 19:39 schreef Kindervriend het volgende:
Zurich is veel kleiner dan Amsterdam, het oogt meer een wereldstad dan Amsterdam.quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:39 schreef Kindervriend het volgende:
quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:45 schreef Henk_Telefoon het volgende:
[..]
Ach, je eigen mening profileren is toch leuk.
ja die scoren vast ook hoog. en nu?quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:46 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
hm dan zou Maastricht ook hoog scoren voor zo'n klein plaatske.. of wat te denken van Lourdes?
hoe meer hoe beter zou ik zeggen. dat houdt de economie draaiende.quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:46 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
hm dan zou Maastricht ook hoog scoren voor zo'n klein plaatske.. of wat te denken van Lourdes?
En mensen met aids schuwen het gebruik van hoofdletters en leestekens. Ha-ha.quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:47 schreef donald_dick het volgende:
[..]
alleen boeren en zadelsnuivers gebruiken het woord schraal
en wat kan, mag en doet zurich op de wereldkaart eik?quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:48 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Zurich is veel kleiner dan Amsterdam, het oogt meer een wereldstad dan Amsterdam.
quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:49 schreef Kindervriend het volgende:
[..]
En mensen met aids schuwen het gebruik van hoofdletters en leestekens. Ha-ha.
dat het dus geen arguement is lijkt mequote:Op woensdag 12 juli 2006 19:49 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ja die scoren vast ook hoog. en nu?
De meest leefbare stad ter wereld zijn? Ik ben het er niet mee eens gezien de Joegobuitenwijken.quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:50 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
en wat kan, mag en doet zurich op de wereldkaart eik?
lijkt me juist een goed argument om aan te geven waarom het niet schraal (quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:52 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
dat het dus geen arguement is lijkt me![]()
kun je nagaan hoe groot mijn idee van onderscheit tussen brabanders en limburgers is. het klinkt allemoal een bietje hetzeeeeelvde.quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:51 schreef Henk_Telefoon het volgende:
Rowen Heze, das Limburg eej.. Maar hoe kun je daar fan van worden ... Onverstaanbaar en bier gooien
.. Had ook een ex die daar helaas van hield .. Één liedje is wel geweldig "liefde" heet het .. maaruh, we dwalen af hier
uuhm .. al mijn ex-en zijn leuk natuurlijkquote:
ik niet, want we doen vaak wel denigrerendquote:Op woensdag 12 juli 2006 19:57 schreef Henk_Telefoon het volgende:
Heb jij het gevoel dat wij mensen van buiten A'dam jullie aanvallen op jullie mentaliteit ?
ik vind de aanval van een colibrie op een neushoorn ook niet nuttig, that''s all.quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:57 schreef Henk_Telefoon het volgende:
[..]
uuhm .. al mijn ex-en zijn leuk natuurlijk.. maar de leukste ..uuuhhhh ...
Heb jij het gevoel dat wij mensen van buiten A'dam jullie aanvallen op jullie mentaliteit ?
quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:58 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Trouwens, hoe smaken bloembollen?
hi hiquote:Op woensdag 12 juli 2006 19:58 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Trouwens, hoe smaken bloembollen?
Lulkoek... Verschilt van persoon tot persoon. Maar net zo goed als dat mensen ons niet moeten als we ergens buiten de stad komen (altijd trammelant) hebben we weinig op met 'boeren'. Zo gaat dat nou eenmaal.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:49 schreef Q. het volgende:
[..]
Het zijn net Amerikanen: ze weten niet wat er buiten hun eigen straatje gebeurt.
Dat is pas echt erg. Van die import-A'dammers... helemaal als ze zo'n grote smoel hebben over 'hun Amsterdam'quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:26 schreef nerd4sale het volgende:
Veel van die Amsterdammers die zich neerbuigend uitlaten over 'de provincie' komen zelf uit de provincie, en hebben zich binnen de grachtengordel een bijzonder provinciaalse houding aangemeten. Grachtengordelprovincialen noem ik ze.
Het grote voorbeeld hiervan is Youp van 't Hek.
Waar, maar het Amsterdamse bestaat gelukkig nog wel, zij het in beperkte mate.quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:40 schreef YuckFou het volgende:
Amsterdam
'k ben blij dat mn Opa&Oma, beide rasamsterdammers, al jaren dood zijn, de stad zoals zei die hebben gekend is namelijk ook allang dood![]()
Zit een kern van waarheid in, maar Diemen, Duivendrecht en her en der over de stad zit ook nog genoeg niet-import. En Diemen en Duivendrecht zijn natuurlijk net zo goed A'dam. Ligt er midden in zowatquote:Op woensdag 12 juli 2006 19:28 schreef speknek het volgende:
Overigens zijn de enige niet-provincialen in Amsterdam degene die in Amsterdam-Noord of in Almere wonen. En dat zijn in de regel mensen die niet zoveel recht hebben anderen 'dom' te noemen.
Madurodam dan?quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:42 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ik denk dat amsterdam relatief gezien kwa grootte de meeste toeristen uit de wereld trekt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |