Moord is wel de makkelijkste uitweg ja.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:34 schreef Scorpie het volgende:
meer een R&P iets.
Mijn mening: weghalen. Je bent in geen positie om dat kind ook maar enige stabiliteit te bieden. Je hebt geen werk, geen huis, geen vader die hem kan onderhouden...
Moordquote:Op woensdag 12 juli 2006 10:38 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
Moord is wel de makkelijkste uitweg ja.
Hij moet niksquote:Op woensdag 12 juli 2006 10:40 schreef Manu82 het volgende:
Idd R&P
Als je vriend nog studeert, heeft hij dan wel door dat hij voor 2 kinderen moet betalen
Je bent verliefd zeg je.... Op een sukkel die vreemd gaat en dan nota bene nog onveilig ook. Bovendien zeg je dat hij jou niet zou steunen als je het kind zou laten komen....quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:32 schreef Angela_m het volgende:
ik ben nog zo verliefd op hem dat ik het gevoel heb dat ik niet meer helder kan nadenken....
Lees de startpost eensquote:Op woensdag 12 juli 2006 10:42 schreef fr0x het volgende:
Hoe oud ben je?
Ze is net 24 geworden, eerste zinquote:Op woensdag 12 juli 2006 10:42 schreef fr0x het volgende:
Hoe oud ben je?
De weg van de minste weerstand, is niet altijd de beste weg.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
MoordMan, tis verdomme net een klompje cel.
Daarnaast: kindermishandeling (immers, je kind gaat een kutleven tegemoet) mag dan wel? Simpele ziel![]()
Let op op welke basis zo'n instantie gestoeld is. Ze zijn niet allemaal even objectief.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:44 schreef chacama het volgende:
Praat hierover met je huisarts. Hij/zij kan je doorverwijzen naar personen die je kunnen helpen bij het op een rijtje zetten van je keuzes. Daarna kun je bepalen welke keuze het wordt.
Heel veel sterkte
1) Geen werk, dus geen inkomen. UItkering is minimaal en bij lange na niet voldoendequote:Op woensdag 12 juli 2006 10:44 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
De weg van de minste weerstand, is niet altijd de beste weg.
Waarom zou ze dat kind geen goede basis kunnen geven?
Dat staat er toch? 24.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:42 schreef fr0x het volgende:
Hoe oud ben je?
Die zijn dus bij voorbaat al tegen abortus.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:46 schreef Luchtbel het volgende:
Zoek hulp bij je huisarts ofzo, of bijvoorbeeld hier http://www.vbok.nl/
En dan is het kind houden wel een optie?quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:47 schreef Biancavia het volgende:
Het lijkt me inderdaad nogal zuur om je kind te laten weghalen en dan vervolgens later je vriend arm in arm met dat andere meisje gezellig wandelend achter de kinderwagen te zien.
als je het, naast alle praktische bezwaren, houdt om de verkeerde redenen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:44 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
De weg van de minste weerstand, is niet altijd de beste weg.
Waarom zou ze dat kind geen goede basis kunnen geven?
Ja maar ze adviseren je niet om geen abortus te laten uitvoeren. Tenminste dat is bij mij nooit gedaan.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:48 schreef Moonah het volgende:
[..]
Die zijn dus bij voorbaat al tegen abortus.
Het is minder zuur om in je eentje een kind groot te moeten brengen waarbij de vader rondhuppelt bij een andere meid met een kind van dezelfde leeftijd?quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:47 schreef Biancavia het volgende:
Het lijkt me inderdaad nogal zuur om je kind te laten weghalen en dan vervolgens later je vriend arm in arm met dat andere meisje gezellig wandelend achter de kinderwagen te zien.
en als je het kind dan enkel om die reden laat komen, is het vooral zuur voor het kind, vind je niet?quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:47 schreef Biancavia het volgende:
Ah, oké. Ik heb andere geluiden over hen gehoord, maar ben nooit zélf met hen in contact geweest.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:49 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Ja maar ze adviseren je niet om geen abortus te laten uitvoeren. Tenminste dat is bij mij nooit gedaan.
Het is toch ook het kind van de TS. Dus waarom moet ze haar kind weg halen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is minder zuur om in je eentje een kind groot te moeten brengen waarbij de vader rondhuppelt bij een andere meid met een kind van dezelfde leeftijd?
Volgens mij is het kind dan zuur.
Erg wijze woorden.....quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:42 schreef Moonah het volgende:
[..]
Je bent verliefd zeg je.... Op een sukkel die vreemd gaat en dan nota bene nog onveilig ook. Bovendien zeg je dat hij jou niet zou steunen als je het kind zou laten komen....
Lekkere vent om verliefd op te zijn.
Verliefdheid is tijdelijk, een kind voor het leven.
Je hebt geen stabiele omgeving waar je op terug kunt vallen.
Je bent zelf níet toe aan een kind.
Wat heb je een kind te bieden?
Rationeel gezien is de keuze erg makkelijk.
En soms moet je je ratio laten spreken boven je evt. gevoel.
Vind ik dan.
Succes!
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen waarom ze zich schaamt, maar dat doet er niet toe.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:51 schreef Étoile het volgende:
Ik kan me voorstellen dat je ervoor schaamt maar je huisarts heeft een geheimhoudingsplicht en kan je misschien helpen om alles goed af te wegen.
En wie gaat dat betalen?quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:52 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
Het is toch ook het kind van de TS. Dus waarom moet ze haar kind weg halen.
Ieder voordeel heeft zijn nadeel, maar je stelt de toekomst wel heel zwart/wit voor. Met een beetje hulp van buitenaf, komt het best goed.
Van wie dan? Haar geesteszieke moeder, of haar vader die ze al een jaar niet spreekt? Wakker worden, lees de OP, dan komt met jou alles goed.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:52 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
Het is toch ook het kind van de TS. Dus waarom moet ze haar kind weg halen.
Ieder voordeel heeft zijn nadeel, maar je stelt de toekomst wel heel zwart/wit voor. Met een beetje hulp van buitenaf, komt het best goed.
Ja nou ik weet ook alleen maar hoe het bij mij was. En toen gebeurde het niet. Maar ja, ik ben ook alleen maar ik.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:51 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ah, oké. Ik heb andere geluiden over hen gehoord, maar ben nooit zélf met hen in contact geweest.
Dús laat hij je gewoon lekker zitten!quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:53 schreef Angela_m het volgende:
Ik wil niet het kind laten komen om jaloezie te veroorzaken. zeker niet.
de vader zegt dat hij wel voor het kind wil zijn, maar dat het hem financieel niet gaat lukken omdat hij gaat studeren.
VK = VerlosKundigequote:
Boeiend. Wil jij het kind houden, dan moet hij geld ophoesten.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:53 schreef Angela_m het volgende:
de vader zegt dat hij wel voor het kind wil zijn, maar dat het hem financieel niet gaat lukken omdat hij gaat studeren.
Zou je het niet eerst gewoon even uitmaken met die kerel? Hij is vreemd gegaan en heeft dat ook nog niet safe gedaanquote:Op woensdag 12 juli 2006 10:53 schreef Angela_m het volgende:
Ik dacht altijd dat de hoogte van de alimentatie afgestemd was op het inkomen....quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Boeiend. Wil jij het kind houden, dan moet hij geld ophoesten.
Zoals ik het nu lees wil de vader totaal niet betalen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:56 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat de hoogte van de alimentatie afgestemd was op het inkomen....
De keuze die je moet maken is heel erg moeilijk.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:47 schreef Angela_m het volgende:
Dank je wel voor jullie reacties.
Allereerst is het niet de bedoeling van mijn kant uit om het kind te houden vanuit wraakgevoelens.
Ik zit echt meer aan mn zelf te denken...Het werk dat ik heb is een bijbaan, ik heb een jaarcontract en werk 16 uur per week.
Githa: een vraagje wat is VK??
Om eerlijk te zijn schaam ik mezelf heel erg, ik durf daarom ook niet met iemand erover te praten.
Wat ik me eigenlijk meer afvraag is of ik het wel alleen kan doen...ik wil het aan de ene kant echt niet weg doen, ben echt bang daarvoor....maar ik wil wel dat ik mijn kind kan geven wat hij nodig is.
heb je dit kind bewust gemaakt, of is het je overkomen?quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:53 schreef Angela_m het volgende:
Rot toch op kutkneus, ook met die tweede post, je leest toch dat ze niks heeft om op terug te vallen, niet bij d'r ouders terecht kan etc. Ohja, ga jij d'r helpen, zijn zat moeders die al geen hulp krijgen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:38 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
Dan mag jij fijn aan de TS uit gaan leggen hoe het mogelijk is om voor het kind te zorgen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:57 schreef Suzanna het volgende:
Als je er al bang voor bent er spijt van te krijgen als je het kindje weg laat halen (je zegt zelf al dat het een kindje is!! dat is mijns inziens al meer dan genoeg bewijs dat je het niet als een 'klompje cellen' maar als een baby-in wording ziet...) is dat echt de slechtste keuze die je kunt maken. De meeste meiden/vrouwen die een abortus laten doen hebben er later erg veel spijt van... en waarom ook niet, het is namelijk een leven wat jij vernietigt omdat het jou even niet goed uitkomt... in wat voor opzicht is dat anders dan moord??!
Maar goed, hier spreekt iemand (duidelijk voor iedereen denk ik) die tegen abortus is, zeker in dit soort omstandigheden waarin het zeker niet onmogelijk is om voor een kindje te zorgen...
Hear hear.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:58 schreef silverpearl het volgende:
[..]
De keuze die je moet maken is heel erg moeilijk.
Mijn moeder heeft dezelfde keuze moeten maken toen ze in verwachting was met mij.
Ze heeft dus gekozen voor het kind, ik vind dat ze de verkeerde keuze heeft gemaakt.
Doordat ze geen stabiele ondergrond had kon ze mij geen goed leven bieden en zichzelf ook niet.
Ik hoop dat je goed nadenkt over wat jij het kind te bieden hebt voordat je besluit om het te houden.
is het ook.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:56 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat de hoogte van de alimentatie afgestemd was op het inkomen....
Er is een hemelsbreed verschil tussen 'zorgen voor een kindje' en 'een kind bieden waar het recht op heeft' (of zou moeten hebbenquote:Op woensdag 12 juli 2006 10:57 schreef Suzanna het volgende:
dit soort omstandigheden waarin het zeker niet onmogelijk is om voor een kindje te zorgen...
quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:48 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
En dan is het kind houden wel een optie?![]()
quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is minder zuur om in je eentje een kind groot te moeten brengen waarbij de vader rondhuppelt bij een andere meid met een kind van dezelfde leeftijd?
Volgens mij is het kind dan zuur.
Inderdaad, TS gaat hoe dan ook een zure toekomst tegemoet.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:51 schreef milagro het volgende:
[..]
en als je het kind dan enkel om die reden laat komen, is het vooral zuur voor het kind, vind je niet?
Erg vrolijke redenering, nu je er bentquote:Op woensdag 12 juli 2006 10:58 schreef silverpearl het volgende:
[..]
Mijn moeder heeft dezelfde keuze moeten maken toen ze in verwachting was met mij.
Ze heeft dus gekozen voor het kind, ik vind dat ze de verkeerde keuze heeft gemaakt.
Doordat ze geen stabiele ondergrond had kon ze mij geen goed leven bieden en zichzelf ook niet.
Ik hoop dat je goed nadenkt over wat jij het kind te bieden hebt voordat je besluit om het te houden.
Het leven van de TS is op dit moment naar mijn idee al verre van ideaal.. Het een kind erbij gaat het alleen maar nog moeilijker worden, voor de moeder en voor het kind....quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:57 schreef Suzanna het volgende:
[..]
Maar goed, hier spreekt iemand (duidelijk voor iedereen denk ik) die tegen abortus is, zeker in dit soort omstandigheden waarin het zeker niet onmogelijk is om voor een kindje te zorgen...
Vrienden, bekenden, vbok, 'schoonfamilie'?quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Van wie dan? Haar geesteszieke moeder, of haar vader die ze al een jaar niet spreekt? Wakker worden, lees de OP, dan komt met jou alles goed.
En dat is egoistisch. Immers, je denkt alleen maar aan je eigen gemoedsrust door het kind te houden. Je hebt totaal geen rekening gehouden met het kind zelf. Immers, het kind groeit op zonder vader, met een moeder die altijd werkt, en in het geval van de TS, een vader die je niet kan ondersteunen en geen opa`s/oma`squote:Op woensdag 12 juli 2006 11:01 schreef Suzanna het volgende:
Scorpieik ken genoeg vrouwen die alleenstaand zijn en voor een kind zorgen (en zeker niet de makkelijkste omstandigheden hebben, maar het is ook hun verantwoordelijkheid als ze zwanger zijn geworden, net als dat de vader verantwoordelijkheid heeft, de moeder net zo goed... je bent er allebei bij geweest!) en dat is zeker niet onmogelijk als je hulp zoekt bij zo'n instantie.
Door alles wat ik en mijn moeder hebben meegemaakt kan ik dat zeggen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:01 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Erg vrolijke redenering, nu je er bent
Hij hoeft dat kind niet te erkennen hoor.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:56 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Nah, hier nog zo iemand dus.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:58 schreef silverpearl het volgende:
[..]
Het is op dit moment met name van belang hoe lang TS zwanger is. Dan heeft ze nog een aantal weken om haar gedachten op een rijtje te zetten en misschien even on a break te gaan met haar vriend en dan een beslissing nemen.....quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:01 schreef GateWayX het volgende:
[..]
Het leven van de TS is op dit moment naar mijn idee al verre van ideaal.. Het een kind erbij gaat het alleen maar nog moeilijker worden, voor de moeder en voor het kind....
quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:03 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Hij hoeft dat kind niet te erkennen hoor.
quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:53 schreef Angela_m het volgende:
Gelukkig ben ik niet alleenquote:Op woensdag 12 juli 2006 11:03 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nah, hier nog zo iemand dus.
Uiteindelijk ben ik goed terecht gekomen hoor, na 32 jaar bloed, zweet en vooral tranen.
Ik heb er zo eentje en die is best gelukkig. Meestal dan.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:03 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wat wil je nou in hemelsnaam bereiken door het kind zo`n kutleven te geven?
Omg, dat zeg je gewoon omdat je zelf al twee kleintjes hebt en dat geluk wens je natuurlijk iedereen toen, te begrijpen hoor maar de OP is één grote plak tekst met reden om geen kind te nemen.. Tuurlijk heeft ze er dan spijt van maar dat ze d'r kind kan geen beter leven schenken dan dat ze wil is waarschijnlijk heel wat minder leuk...quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:57 schreef Suzanna het volgende:
Als je er al bang voor bent er spijt van te krijgen als je het kindje weg laat halen (je zegt zelf al dat het een kindje is!! dat is mijns inziens al meer dan genoeg bewijs dat je het niet als een 'klompje cellen' maar als een baby-in wording ziet...) is dat echt de slechtste keuze die je kunt maken. De meeste meiden/vrouwen die een abortus laten doen hebben er later erg veel spijt van... en waarom ook niet, het is namelijk een leven wat jij vernietigt omdat het jou even niet goed uitkomt... in wat voor opzicht is dat anders dan moord??!
Nope, maar ben over het algemeen toch redelijk blij dat ik er ben, hoe kut dingen ook vaak genoeg gaan......quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:03 schreef silverpearl het volgende:
[..]
Door alles wat ik en mijn moeder hebben meegemaakt kan ik dat zeggen.
Ik spreek uit ervaring, jij ook?
Ik kan het me wel voorstelllen in de zin dat het niet leuk is om tegen je familie toe te geven dat je vent zo bezig is. Natuurlijk heeft ZIJ niets gedaan om zich voor te schamen, maar ik kan het me wel voorstellen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:53 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen waarom ze zich schaamt, maar dat doet er niet toe.
Ik vind wél dat je erover zou moeten praten Angela. Dit soort zaken moet je niet in je eentje proberen op te lossen en opkroppen.
En idd, hoe lang ben je zwanger?
Ja, op dit moment is het lekker makkelijk voor hem om beloftes te doen.quote:
Alleen abortus is een optie...........quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:58 schreef teh_m0nkey het volgende:
[..]
Rot toch op kutkneus, ook met die tweede post, je leest toch dat ze niks heeft om op terug te vallen, niet bij d'r ouders terecht kan etc. Ohja, ga jij d'r helpen, zijn zat moeders die al geen hulp krijgen.![]()
Ga jij maar ergens anders mensen indoctrineren![]()
Schamen niet. Maar de meeste mensen zullen d'r wel adviseren bij hem weg te gaan.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:05 schreef Étoile het volgende:
[..]
Ik kan het me wel voorstelllen in de zin dat het niet leuk is om tegen je familie toe te geven dat je vent zo bezig is. Natuurlijk heeft ZIJ niets gedaan om zich voor te schamen, maar ik kan het me wel voorstellen.
En dan nog is niets zeker. Zo stabiel als een situatie is als iemand zwanger wordt, zo onstabiel kan het na een paar jaar ineens zijn.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:06 schreef Suzanna het volgende:
Scorpie --> En dat kan jij bepalen, dat het kind een kutleven krijgt? Dat is echt de grootst mogelijke onzin. Wie ben jij om de toekomst te bepalen van dat kind? Als je zo'n instelling hebt kun je het beste iedereen die een baby krijgt aborteren, behalve degenen waarvan het ZEKER is dat ze het kind een goede toekomst kunnen bieden...
Vind je het gek? Een vriend die een tijd lang 2 relaties heeft gehad en daarbij ook beiden zwanger heeft gemaaktquote:Op woensdag 12 juli 2006 11:07 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Schamen niet. Maar de meeste mensen zullen d'r wel adviseren bij hem weg te gaan.
Moet je ook maar net willen horen.
Je gaat toch ook geen kapitaal in aandelen steken als de kans groot is dat de koers daarvan een tijdje daarna instort?quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:06 schreef Suzanna het volgende:
Scorpie --> En dat kan jij bepalen, dat het kind een kutleven krijgt? Dat is echt de grootst mogelijke onzin. Wie ben jij om de toekomst te bepalen van dat kind? Als je zo'n instelling hebt kun je het beste iedereen die een baby krijgt aborteren, behalve degenen waarvan het ZEKER is dat ze het kind een goede toekomst kunnen bieden...
Tering, dit meen je serieus? Hoe kan iemand op internet in godesnaam zo'n beslissing voor je maken?quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:32 schreef Angela_m het volgende:
Nee ik vind dat niet gek. Ik zeg alleen dat sommige mensen het niet willen horen. Da's iets anders.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:09 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Vind je het gek? Een vriend die een tijd lang 2 relaties heeft gehad en daarbij ook beiden zwanger heeft gemaaktWat voor studie zou hij gaan doen? Fysiotherapie ofzo?
Inderdaad...en mijn kinderen zijn ook niet altijd gelukkig, dat kan ik niet voorkomen of wat dan ook... maar zo goed mogelijk voor je kind(eren) zorgen kan iedereen die het wil, en dat heeft niet alles met inkomen te maken.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:04 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Ik heb er zo eentje en die is best gelukkig. Meestal dan.
Precies.... lol ...quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:07 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
Alleen abortus is een optie...........
Wie indoctrineert nu wie![]()
Op Fok! kan alles!quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:10 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Tering, dit meen je serieus? Hoe kan iemand op internet in godesnaam zo'n beslissing voor je maken?
Jij weet dus echt niet wat het is om maar 1 ouder te hebben blijkt uit je verhaal...quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:11 schreef Suzanna het volgende:
[..]
Inderdaad...en mijn kinderen zijn ook niet altijd gelukkig, dat kan ik niet voorkomen of wat dan ook... maar zo goed mogelijk voor je kind(eren) zorgen kan iedereen die het wil, en dat heeft niet alles met inkomen te maken.
Mijn ouders hadden weinig geld om ons extra's of nieuwe kleding te geven (zowat niets) en het eten was niet lux, maar ze konden goed voor ons zorgen en ik ben een gelukkig en blij kind geweest en heb een fijne jeugd gehad. Mijn ouders hielden van mij en hebben mij naar hun beste weten opgevoed.
Maar goe, ik ga me niet meer in deze discussie mengen... TS wilde graag hulp en ik kan haar dat niet bieden, ik hoop alleen maar dat ze de goede keuze maakt en ik denk niet dat dat gaat lukken als je af gaat op mede Fokkers...
Het gaat dan dus ook vooral om het immateriële dat je een kind te bieden hebt.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:11 schreef Suzanna het volgende:
Mijn ouders hadden weinig geld om ons extra's of nieuwe kleding te geven (zowat niets) en het eten was niet lux, maar ze konden goed voor ons zorgen en ik ben een gelukkig en blij kind geweest en heb een fijne jeugd gehad. Mijn ouders hielden van mij en hebben mij naar hun beste weten opgevoed.
Zullen we het maar even preventieve maatregelen noemen?quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:06 schreef Suzanna het volgende:
Misschien vind ze hier opmerkingen waar ze wat mee kanquote:Op woensdag 12 juli 2006 11:10 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Tering, dit meen je serieus? Hoe kan iemand op internet in godesnaam zo'n beslissing voor je maken?
Doe ik niet tante Kut, ik geef gewoon mijn mening...quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:07 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
Alleen abortus is een optie...........
Wie indoctrineert nu wie![]()
He-le-maal mee eensch...quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:42 schreef Moonah het volgende:
Je bent verliefd zeg je.... Op een sukkel die vreemd gaat en dan nota bene nog onveilig ook. Bovendien zeg je dat hij jou niet zou steunen als je het kind zou laten komen....
Lekkere vent om verliefd op te zijn.
Verliefdheid is tijdelijk, een kind voor het leven.
Je hebt geen stabiele omgeving waar je op terug kunt vallen.
Je bent zelf níet toe aan een kind.
Wat heb je een kind te bieden?
Rationeel gezien is de keuze erg makkelijk.
En soms moet je je ratio laten spreken boven je evt. gevoel.
Vind ik dan.
Succes!
Waarom niet? Je hoort 2 kanten van het verhaal als TS zijnde, die zelf al aangeeft door haar gevoelens het niet helder te zien. Juist dan kunnen objectieve discussies over abortus een beetje helderheid scheppen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:19 schreef mrien het volgende:
Ik denk dat TS maar weinig aan heeft aan de hele abortus discussie
Verder sluit ik me aan bij longinus
Nou, objectiever kan je ze niet krijgen volgens mij. Magoed.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:21 schreef mrien het volgende:
Tuurlijk kan ze wel wat aan deze discussie hebben, maar mijn inziens begint deze toch wel uit de hand te lopen en is het niet een geheel objectieve discussie
Kan dat ooit als het om zulke onderwerpen gaat?quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:21 schreef mrien het volgende:
Tuurlijk kan ze wel wat aan deze discussie hebben, maar mijn inziens begint deze toch wel uit de hand te lopen en is het niet een geheel objectieve discussie
Polletje neerpleurenquote:Op woensdag 12 juli 2006 11:19 schreef DarkBlade het volgende:
TS zoekt gewoon wat advies, ze laat heus fok! niet voor haar beslissen..
Ik misschien ook welquote:Op woensdag 12 juli 2006 11:19 schreef teh_m0nkey het volgende:
[..]
Doe ik niet tante Kut, ik geef gewoon mijn mening...
Als het advies is het kind te houden betalen de mensen die voor het houden van het kind stemden ieder een deel van de alimentatiequote:Op woensdag 12 juli 2006 11:26 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
Ja, bij een 2/3 meerderheid, bindend advies.
Volgens mij zijn die zeer schaars...quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:28 schreef longinus het volgende:
Ze kan altijd een nieuwe vriend zoeken die het kindje accepteert.
Nou, denk je echt dat een jongen op zoveel bagage zit te wachten? Laat staan dat als hij niet op zn achterhoofd gevallen is doorheeft dat hij surrogaat vadertje aan het spelen is?quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:28 schreef longinus het volgende:
Ze kan altijd een nieuwe vriend zoeken die het kindje accepteert.
Nee. Een stel broekpoepers die advies geven over het wel of niet houden van een baby. Sorry, maar zoiets doe je nooit via internet.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:19 schreef teh_m0nkey het volgende:
[..]
Misschien vind ze hier opmerkingen waar ze wat mee kan
[..]
Doe ik niet tante Kut, ik geef gewoon mijn mening...
Het idee was al in me opgeborreld en de opmerking hierboven heeft me het laatste zetje gegeven.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:34 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
Het was maar een grapje, beetje jammer als je je mening laat beinvloeden door fokkers.
Advies vragen over welk bier je het beste kan drinken, of welk poeder je het beste door je neus kan jagen, ja daar kan ik inkomen. Maar hier kan niemand iets zinnigs over zeggen. Dat kan je alleen zelf beslissen. Of evt iemand die dicht bij je staat.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:36 schreef DarkBlade het volgende:
het nut van advies vragen op fok is nu wel gedaald naar - 0.0 - congratz people.. hahahah maar je, je kan ook niet ander verwachten.
Waarom zou hij weg moeten? Hoeft geen bindend advies te zijn, maar het kan wel aangeven hoe de gemiddelde FOKker er over denkt en gedurende de discussie krijgt TS genoeg adviesen volgens mij......quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:34 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
Het was maar een grapje, beetje jammer als je je mening laat beinvloeden door fokkers.
Edit:
Banaal, dat was het woord dat ik zocht. Haal die poll maar weg, als je het aan mij vraagt.
Het gaat er dan ook niet om advies over welke keuze de TS moet nemen. Maar hoe ze erachter kan komen wat de beste beslissing is.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:38 schreef ShaoliN het volgende:
[..] Advies vragen over welk bier je het beste kan drinken, of welk poeder je het beste door je neus kan jagen, ja daar kan ik inkomen. Maar hier kan niemand iets zinnigs over zeggen. Dat kan je alleen zelf beslissen. Of evt iemand die dicht bij je staat.
quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:09 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Vind je het gek? Een vriend die een tijd lang 2 relaties heeft gehad en daarbij ook beiden zwanger heeft gemaaktWat voor studie zou hij gaan doen? Fysiotherapie ofzo?
Over het algemeen is dat geen probleem hoor...quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Nou, denk je echt dat een jongen op zoveel bagage zit te wachten? Laat staan dat als hij niet op zn achterhoofd gevallen is doorheeft dat hij surrogaat vadertje aan het spelen is?
Ohhhh, dan is het goed.quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:00 schreef Tarot het volgende:
[..]
Het gaat er dan ook niet om advies over welke keuze de TS moet nemen. Maar hoe ze erachter kan komen wat de beste beslissing is.
TS is Topic Starterquote:Op woensdag 12 juli 2006 12:18 schreef Angela_m het volgende:
Ik ben 8 weken zwanger.
Sorry maar wat is TS?
Dat VBOK is alleen niet echt objectief wat de kweste wel of niet aborteren aangaat.quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:22 schreef poemojn het volgende:
Ik wilde je ook de VBOK aanraden Angela. Je kunt hen gewoon bellen, 0900 – 202 10 88; 5 cent per minuut, http://www.vbok.nl/hulp.htm . Zij kunnen samen met jou bekijken wat de mogelijkheden zijn voor jou als je je kind zou willen houden of evt afstaan.
Veel sterkte.
TS=TopicStarter.
en al helemaal niet als je al 8 weken heen bent.quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:23 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Dat VBOK is alleen niet echt objectief wat de kweste wel of niet aborteren aangaat.
Ja vooral, dat ik achteraf gewoon spijt heb...en altijd maar verdrietig ben enzo...quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:27 schreef Luchtbel het volgende:
Maar ja waar ben je bang voor? Dat je een arbotus niet aan kan ofzo?
Ja, desnoods om de voors en tegens naast elkaar op een lijstje op te schrijven.quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:34 schreef Luchtbel het volgende:
Maar denk je dat dat een goede reden is om een kind op de wereld te zetten?
Wat zijn je gedachtes daarover? Als ik jou was zou ik dat even heel goed op een rijtje proberen te krijgen.
VBOK staat dan ook voor Vereniging ter Behoud van het Ongeboren Kindquote:Op woensdag 12 juli 2006 12:23 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Dat VBOK is alleen niet echt objectief wat de kweste wel of niet aborteren aangaat.
Het was toch de Vereniging ter Bescherming van het Ongeboren Kind?quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:46 schreef Leandra het volgende:
[..]
VBOK staat dan ook voor Vereniging ter Behoud van het Ongeboren Kind
Ze zijn dus regelrecht anti-abortus.
Spijt is wat de koe schijt, zei mijn oma altijd.quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:32 schreef Angela_m het volgende:
[..]
Ja vooral, dat ik achteraf gewoon spijt heb...en altijd maar verdrietig ben enzo...
Hoe dan ook, zoals ik al zei, ze zijn absoluut niet objectief.quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:48 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Het was toch de Vereniging ter Bescherming van het Ongeboren Kind?
Nee, dat zei ik toch ook.quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:51 schreef Moonah het volgende:
[..]
Hoe dan ook, zoals ik al zei, ze zijn absoluut niet objectief.
idd...... my bad... komt iig op t zelfde neer......quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:48 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Het was toch de Vereniging ter Bescherming van het Ongeboren Kind?
Bescherming is wat anders dan behoud.quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
idd...... my bad... komt iig op t zelfde neer......
Het komt er op neer dat het VBOK het ongeboren kind wil bescherming door middel van het te laten behouden van de moeder.quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:55 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
Bescherming is wat anders dan behoud.
quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:33 schreef Biancavia het volgende:
weg
Je moet iig snel een beslissing maken... De hormonen die je lichaam aanmaken maken hetquote:Op woensdag 12 juli 2006 12:32 schreef Angela_m het volgende:
Ja vooral, dat ik achteraf gewoon spijt heb...en altijd maar verdrietig ben enzo...
Maar doe iets iig!quote:(On)bedoelde zwangerschap
Je bent onbedoeld zwanger en in korte tijd moet je, al dan niet samen met je (ex)partner of met andere voor jou belangrijke mensen, een ingrijpende beslissing nemen. Wil je het kind houden, wat betekent het dan om (opnieuw) (jong) moeder/ouders te worden? Besluit je het kind niet te houden, welke mogelijkheden zijn er dan? Kies je ervoor het kind na de geboorte af te staan, het tijdelijk onder te brengen in een pleeggezin of overweeg je een abortus?
De Fiom helpt jou, samen met je eventuele partner en anderen die voor jou belangrijk zijn, om alle mogelijkheden op een rijtje te zetten om zo een verantwoorde beslissing te kunnen nemen. Wat de beslissing ook zal zijn, deze ligt uiteindelijk altijd bij het meisje of de vrouw die zwanger is. Dit is door de jaren heen niet veranderd.
Maar niet alleen bij de besluitvorming kan de Fiom je helpen, ook nadat je een keuze hebt gemaakt, welke dan ook, kun je bij de Fiom terecht voor verdere hulp, informatie en advies.
Precies.quote:Op woensdag 12 juli 2006 13:25 schreef Pune het volgende:
Volgens mij was de angst van TS eerst gebaseerd op de leefsituatie die zij dit kind al dan niet te bieden heeft, op dit moment, en laten we wel wezen, die is niet geheel godvergeten. Het meisje heeft Hbo-niveau, zal best ergens een (tijdelijke) parttime job kunnen accepteren en er zijn instanties die een vangnet vormen voor zaken als huisvesting en persoonlijke begeleiding.
Maar toen ze erachter kwam dat haar vriend ook nog iemand anders heeft zwanger gemaakt, en dat dat meisje vol trots haar kindje op de wereld gaat zetten, sloeg de angst over in wanhoop. En dus denk ik dat het issue is verschoven: van angst voor het kindje, naar angst voor zichzelf.
En dat zijn issues waar ze toch echt zelf over moet nadenken, want wat doet het met jou, als de jongen van wie je dacht dat hij je prins was, doorleeft in het kind van een ander? Welke garantie heeft ze dan?
goede vraag......heel goed!quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:51 schreef silverpearl het volgende:
Angela, als een goede vriendin bij jou zou komen met dit verhaal, wat voor advies zou je haar geven.
Ik sluit me hier bij aanquote:Op woensdag 12 juli 2006 13:24 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn persoonlijke advies aan Angela is dat ze als de sodemieter met de huisarts moet gaan praten. Je bent 24, niet 14, je was oud en wijs genoeg om te vrijen dus dan moet je nu ook een grote meid zijn en actie ondernemen voor het straks te laat is om actie te kunnen ondernemen.
Maar doe iets iig!
Oh, en zorg dat je heel snel een ander huis vind en zeg die lamstraal van een vriend van je gedag! Dat je er uberhaupt nog over nadenkt om bij hem te blijven. Voor hetzelfde geld heeft hij je een of andere soa gegeven of zo!
Beetje late reactie op deze post maar wat een lamzak zeg.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:53 schreef Angela_m het volgende:
Met alle respect, maar ik kan hier ook het sprookje van Doornroosje gaan quoten. Net zo'n onvergelijkbare situatie.quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:56 schreef Jurk het volgende:
Hai Angela,
Ik kan je niet helpen met je keuze, maar ik kan wel mijn ervaring met je delen, misschien heb je er wat aan. Ik was 20 toen ik zwanger werd, en pas 3 maanden samen met mijn vriend. Hij studeerde, ik had een baantje, maar verdiende niet veel. Ik was bij hem ingetrokken (en zijn 3 huisgenoten..), uit nood. Wij hebben het kindje gehouden. Gelukkig konden we snel een flatje voor ons zelf krijgen, maar we hadden het financieel erg moeilijk. Toch heb ik nooit spijt gehad van mijn keuze. Mijn vriend en ik bleven bij elkaar, zijn nu nog steeds samen, en beide kregen we een betere baan. Onze zoon heeft altijd in ons leven gepast, en we hebben nooit het gevoel gehad dat we een fout hadden gemaakt. We hebben ook nooit het gevoel gehad dat hij iets te kort is gekomen. Wij hadden ook niet veel mensen om op terug te vallen. Inmiddels is hij bijna 12 en heeft hij een zusje van 7. Voor zover ik weet zijn het heel stabiele en gelukkige kinderen (sterker nog, het zijn de leukste kids op gods groene aarde, maar misschien ben ik bevooroordeel). Jouw situatie is natuurlijk heel anders, maar hopelijk kun je hier iets mee. Sterkte.
quote:Op woensdag 12 juli 2006 18:53 schreef Moonah het volgende:
[..]
Met alle respect, maar ik kan hier ook het sprookje van Doornroosje gaan quoten. Net zo'n onvergelijkbare situatie.![]()
Ik wil alleen maar zeggen dat ondanks de slechte vooruitzichten het ook goed kan gaan. Misschien kan ze dat gebruiken?
Jawel, ik begrijp best dat je Angela een hart onder de riem wil steken.quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:06 schreef Jurk het volgende:
Ik wil alleen maar zeggen dat ondanks de slechte vooruitzichten het ook goed kan gaan. Misschien kan ze dat gebruiken?
Altijd fijn, die mensen die denken dat een kind krijgen een soort zakelijke transactie is die je stop moet zetten als je er zelf geen gewin uit denkt te kunnen halen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:34 schreef Scorpie het volgende:
meer een R&P iets.
Mijn mening: weghalen. Je bent in geen positie om dat kind ook maar enige stabiliteit te bieden. Je hebt geen werk, geen huis, geen vader die hem kan onderhouden...
Nou Moonah, en waarom ben je dan zo blij dat ik wel voor mijn kindje heb gekozen?quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:03 schreef Moonah het volgende:
[..]
Uiteindelijk ben ik goed terecht gekomen hoor, na 32 jaar bloed, zweet en vooral tranen.
Omdat ik jouw situatie anders inschat. Jij bent ouder, hebt meer levenservaring en op een of andere manier straal je (weliswaar virtueel) meer 'guts' uit.quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:49 schreef Vivi het volgende:
[..]
Nou Moonah, en waarom ben je dan zo blij dat ik wel voor mijn kindje heb gekozen?
Ja, ik moet zeggen dat ik me op zich vol zelfvertrouwen voel, zolang ik niet geconfronteerd wordt met feiten zoals ze hier zo koud en sec staan opgesomd, dan raak ik nogal in paniek en valt dat " het komt goed en ik regel het allemaal wel!" -gevoel ff helemaal wegquote:Op woensdag 12 juli 2006 20:05 schreef Moonah het volgende:
[..]
Omdat ik jouw situatie anders inschat. Jij bent ouder, hebt meer levenservaring en op een of andere manier straal je (weliswaar virtueel) meer 'guts' uit.
En onderschat het 'heel erg blij zijn' met je zwangerschap niet. Wézenlijk verschil met TS.
Nou, zeg, kom kom, op basis van 1 paniekerig topic kunnen we niet zoveel zeggen toch nog?quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:09 schreef Moonah het volgende:
Viev, jij bent imo zo iemand die er toch wel komt, ondanks de drama's in haar leven.
Angela komt op mij nog zo jong, pril bijna over. Die moet nog meer 'rijpen' voor ze een kind echt wat te bieden heeft.
Oeh, dat klinkt echt erg!![]()
![]()
Ik kende hem 2 mndquote:Op woensdag 12 juli 2006 20:06 schreef milagro het volgende:
Het verschil is denk ik, dat de TS helemaal niet van zins was om zwanger te worden, en met deze extra obstakels het totaal niet meer ziet zitten, en jij, Vivi, deze zwangerschap ms niet gepland had, ms stiekem wel, maar dat jij hoe dan ook al tijden een kind wil, en nu het dan eindelijk zover is, niets of niemand het meer van je afneemt, geen vent niet geen omstandigheden niet.
Bovendien zit deze dame al 4 jaar met deze meneer in een relatie, al die tijd geen plannen blijkbaar om zwanger te raken , want nog studerende beiden en dan flikt hij haar dit ineens, hij gaat vreemd en krijgt een kind bij een ander.
Jij kende de man koud een half jaar, hetgeen toch wel iets zegt over het risico dat iig jij genomen hebt, of je bent 1 van de 2% bij wie de pil niet werkt, omdat je het ergens gewoon heel graag wilde, zwanger raken, een kind, hoe dan ook, met of zonder vent to keep and stay.
Schat ik zo in, hè.
Je haalt me de woorden uit de mond LB.quote:
een schoon geweten is fijn, maar je dringt natuurlijk wel iemand een zwangerschap , het vaderschap op, maar goed, het is zoals het is, jij wil het hoe dan ook houden, de man heeft zelden tot nooit enige inspraak in deze, zo leert de ervaring ons.quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:14 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik ben idd wel een keer zwanger geworden door de pil heen, toen was ik 20 en lag de keuze voor de hand. Ik schijn erg vruchtbaar te zijn en moest op een gegeven moment zelfs meerdere pillen op een dag slikken![]()
Aangezien ik door dingen die ik meemaakte besloot niet meer al die hormonen in mijn lijf te willen ben ik gestopt met de pil en gebruikte ik condooms, en ja, daar is 1 keer wat minder voorzichtig mee omgesprongen, hoewel ik de meneer in kwestie nog wel gewaaarschuwd heb.." pas op, je moet hem er niet pas op het laatste moment om doen want dat is (in mijn geval en in ieder ander geval wrs ook) veel te gevaarlijk. Ik ben tot op de dag van vandaag blij dat ik dit heb gezegd, al had het pas na 5 minuten het gewenste effect..en ja, dat was "fataal" en wrs had ik hem toen van me af moeten duwen maar dat heb ik dus duidelijk niet gedaan.
Niet dat het wat uitmaakt nu, want hij wil alsnog de verantwoordelijkheid niet nemen wegens allerlei redenen. Maar ik heb iig een redelijk schoon geweten en al had ik het nu natuurlijk ook nog niet gepland, en liever een stabielere basis gehad zodat ik nu echt in blijde verwachting kon zijn ipv in ietwat angstige afwachting(hoewel dat misschien te passief klinkt want ik ben vast bezig en al van plan om alles te regelen zodat mijn kleintje alles kan krijgen waar hij of zij recht op heeft) ben ik op zich heel erg blij met mijn toekomstige kindje
![]()
Maar goed, terug OT voordat ik dit hele topic naar me toe trek en weer voor aandachtshoer wordt uitgemaakt
ik zeg dat jij toen (eind vorig jaar nog) met hem een kind wilde, ik zeg niet dat er ook daadwerkelijk met de pil gestopt is en zo.quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:32 schreef Vivi het volgende:
Milagro, ik dring niemand het vaderschap op en al helemaal niet financieel.
Maar ik vind wel dat hij er net zo verantwoordelijk voor is (en niet zoals hij later zei: ik ging er vanuit dat je dan wel een abortus zou doen).
Mbt: " Hij die niet genoemd mag worden" (heerlijke omschrijving trouwens weer) je denkt toch niet serieus dat ik echt dat risico heb genomen met hem he
*Zucht* Zoals ik nu al 3 keer heb gezegd heb ik hem uitvoerig verteld dat er geen sprake was van een pil en dat hij niet moest doen wat hij wilde doen. Dat ik vervolgens geen grof geweld heb gebruikt om hem van me af te krijgen zou je me kunnen aanrekenen, maar dat is een andere discussie imo.quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:40 schreef milagro het volgende:
[..] als een vrouw zwanger raakt, terwijl de man er van overtuigd was dat de pil geslikt werd, en er is geen discussie mogelijk over abortus, de baby komt omdat de vrouw dat wil, dan dring je iemand iets op, of je dat nu leuk vindt om te horen of niet.
Nou, dát dus.quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:46 schreef Vivi het volgende:
Verder heeft Milagro wel gelijk, het is nogal naief om een kind te laten komen omdat je niet voor een ander wil onderdoen, het is wel een beslissing die je hele leven gaat beinvloeden, en verliefdheid gaat over en dat zie je pas wat voor een flapdrol die gozer is. Misschien ga je het kindje wel kwalijk nemen dat je je oude leventje hebt opgegeven als je roze bril is afgevallen.
rustig maar, hoor, het was slechts een zijstap met in iedere post een on topic conclusie.quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:57 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, dus... laatste keer.
Dit topic gaat NIET gekaapt worden door Vivi en/of Vivi-volgers.
quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:58 schreef silverpearl het volgende:
Moedig dat jullie dat durven te zeggen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:03 schreef Moonah het volgende:
Niet per definitie, maar als de vrouw nog met 'r opleiding bezig is, geen echte baan heeft, niemand om op terug te vallen en de man vertrekt dan met de noorderzon, dan vind ik dat wel misdadig van hem.quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:24 schreef Vivi het volgende:
Aan de andere kant: hoeveel stelletjes besluiten nietsamen
om een kindje te krijgen waarbij de man na een paar maanden of desnoods 2 jaar besluit het toch niet zo leuk te vinden?
En al die kinderen worden dus ongelukkig?
Dat het niet netjes is van de betreffende meneer is een feit, maar nog is dat geen garantie dat het kind ongelukkig wordt hoor. Ook ik ben alleen door mijn moeder opgevoed en ik heb een zeer gezellige jeugd gehadquote:Op woensdag 12 juli 2006 21:33 schreef speknek het volgende:
[..]
Niet per definitie, maar als de vrouw nog met 'r opleiding bezig is, geen echte baan heeft, niemand om op terug te vallen en de man vertrekt dan met de noorderzon, dan vind ik dat wel misdadig van hem.
Daarbij is er natuurlijk geen enkele mogelijkheid dat nog te voorkomen, nu is die er wel.
Was je moeder 'gewoon' alleenstaand of zat ze in hetzelfde schuitje als de TS? Zoals Moonah al zei: ik kan ook wel het verhaal van Doornroosje neer gaan typen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:34 schreef Vivi het volgende:
Dat het niet netjes is van de betreffende meneer is een feit, maar nog is dat geen garantie dat het kind ongelukkig wordt hoor. Ook ik ben alleen door mijn moeder opgevoed en ik heb een zeer gezellige jeugd gehad
Mijn moeder was gescheiden, o.a. omdat mijn vader niet naar me omkeek (hjij wilde liever een zoon ofzoquote:Op woensdag 12 juli 2006 21:38 schreef speknek het volgende:
[..]
Was je moeder 'gewoon' alleenstaand of zat ze in hetzelfde schuitje als de TS? Zoals Moonah al zei: ik kan ook wel het verhaal van Doornroosje neer gaan typen.
Daarbij: ik ken ook vrouwen die roken tijdens de zwangerschap en gezonde kinderen hebben gekregen, dat wil nog niet zeggen dat ik op internetfora ga promoten dat je best kunt roken tijdens de zwangerschap.
Dé "zaligmakende" optie...quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:03 schreef LekkerSimpel het volgende:
Als je abortus niet zit zitten. Maar ook niet om het zelf op te voeden. Heb je adoptie al overwogen?
Hoop dat je dit nog wel leest, ondanks dat je je niet meer in de discussie mengt.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:11 schreef Suzanna het volgende:
Inderdaad...en mijn kinderen zijn ook niet altijd gelukkig, dat kan ik niet voorkomen of wat dan ook... maar zo goed mogelijk voor je kind(eren) zorgen kan iedereen die het wil, en dat heeft niet alles met inkomen te maken.
Wat een schitterende zin voor de man! Die ga ik mooi onthoudenquote:Op woensdag 12 juli 2006 20:40 schreef milagro het volgende:
[..]
zodra de man zegt "ja minder leuk, maar goed, het is zo, ik moet er even aan wennen nog, maar ik hou van jou, en vader worden stond op de agenda, alleen nu nog niet, maar goed, het zij zo" dan is het een ander verhaal.
Dit is een post van een paar pagina's terug waar ik me pisnijdig over kan maken..quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:01 schreef Suzanna het volgende:
Scorpieik ken genoeg vrouwen die alleenstaand zijn en voor een kind zorgen (en zeker niet de makkelijkste omstandigheden hebben, maar het is ook hun verantwoordelijkheid als ze zwanger zijn geworden, net als dat de vader verantwoordelijkheid heeft, de moeder net zo goed... je bent er allebei bij geweest!) en dat is zeker niet onmogelijk als je hulp zoekt bij zo'n instantie.
Wat te denken van verantwoording afleggen tov het kind? En de gevolgen van de keuze voor het leven van het kind?quote:Op donderdag 13 juli 2006 08:01 schreef oYo het volgende:
Ik denk Angela dat je alleen verantwoording tgo jezelf moet afleggen. Jij maakt een keuze die gevolgen heeft voor je hele leven.
Laat ik er maar van uitgaan dat deze zin wat ongelukkig is geformuleerd.quote:Jij bent diegene die elke dag met het resultaat van je beslissing geconfronteerd wordt.
Aan de ene kant kun je dat makkelijk stellen, aan de andere kant: wie kan ooit beslissen of abortus of geen abortus achteraf het betere alternatief zou zijn geweest?!quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:40 schreef Moonah het volgende:
[..]
Wat te denken van verantwoording afleggen tov het kind? En de gevolgen van de keuze voor het leven van het kind?
Het gaat imo in deze dus absoluut niet alléén om Angela, maar vooral ook om het evt. kind.
En ook hier geldt, dit is dus een onvergelijkbare situatie. Fijn dat het bij jou zo goed is uitgepakt.quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:16 schreef Leandra het volgende:
Ik wist zodra ik wist dat ik zwanger was ook, dat als ik het kind wilde houden, dat ik het dan alleen zou moeten doen: inmiddels is zoonlief 14½, maar ik heb vanaf het begin wel zo'n "we redden het wel" oerinstinct gehad.
Ik zou, wetend wat ik nu weet, overigens weer dezelfde beslissing nemen.
Moonah, ik vind dat je een beetje te makkelijk afgaat op de reacties van iemand in 1 topic, en je ms iets teveel laat leiden door je eigen ervaringen, je kent haar niet, wij kennen haar niet, en de situatie waarin ze nu zit, daar zou de meest stabiele volwassen, redelijke persoon nog even van slag van raken.quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:29 schreef Moonah het volgende:
[..]
En ook hier geldt, dit is dus een onvergelijkbare situatie. Fijn dat het bij jou zo goed is uitgepakt.
Vooralsnog blijkt uit niets dat Angela er zo tegenover staat. Dát baart mij zorgen.
En nee, een goede ontwikkeling van een kind is nooit vooraf te garanderen. Maar als je bij voorbaat al essentiële ingrediënten mist (duidelijke kinderwens/ het oerinstinct zoals jij het noemt, emotionele stabiliteit, een sociaal vangnet) vind ík het niet verantwoord de keuze voor een kind te maken.
Hoe onvergelijkbaar de basis is weet jij natuurlijk niet, maar dat ik wel vanaf dag 1 dat "we redden het wel" instinct had is idd een wezenlijk verschil.quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:29 schreef Moonah het volgende:
[..]
En ook hier geldt, dit is dus een onvergelijkbare situatie. Fijn dat het bij jou zo goed is uitgepakt.
Vooralsnog blijkt uit niets dat Angela er zo tegenover staat. Dát baart mij zorgen.
En nee, een goede ontwikkeling van een kind is nooit vooraf te garanderen. Maar als je bij voorbaat al essentiële ingrediënten mist (duidelijke kinderwens/ het oerinstinct zoals jij het noemt, emotionele stabiliteit, een sociaal vangnet) vind ík het niet verantwoord de keuze voor een kind te maken.
Het leven van het kind is een gevolg van de beslissing. Het kind zal alleen dat leven kennen en geen alternatief.quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:40 schreef Moonah het volgende:
[..]
Wat te denken van verantwoording afleggen tov het kind? En de gevolgen van de keuze voor het leven van het kind?
Het gaat imo in deze dus absoluut niet alléén om Angela, maar vooral ook om het evt. kind.
[..]
Laat ik er maar van uitgaan dat deze zin wat ongelukkig is geformuleerd.![]()
Zoals ik zelf zo vaak heb...![]()
Met andere woorden, hoe kut het ook zal zijn, je doet het er maar mee?quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:41 schreef oYo het volgende:
Het kind zal alleen dat leven kennen en geen alternatief.
Daar zijn de meningen verschillend over. De één vind het moord.. de ander niet.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:38 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook een stukje uiten is, je verhaal vertellen. juist omdat TS verteld daar zo'n moeite mee te hebben. Dit is natuurlijk wel lekker anoniem.quote:Op donderdag 13 juli 2006 18:43 schreef snakelady het volgende:
Omdat ze misschien juist even de meningen wil weten van mensen die haar niet kennen.
het is me ook nogal een situatie.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:13 schreef bixister het volgende:
ik vind 't juist heel begrijpelijk dat iemand dit anonieme medium gebruikt om om hulp te vragen bij een wanhopige situatie waar ze zich ook nog eens zo voor schaamt.
Me to.. ik hoop etquote:Op maandag 17 juli 2006 09:59 schreef Noli. het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd of TS al met mensen heeft gesproken hierover..
niet zo generaliseren, op elk potje past een deksel......quote:Op maandag 17 juli 2006 11:30 schreef Worldbeater het volgende:
Even geen compleet verhaal, maar wat losse denkbeelden.
1 keer vreemd gaan, is constant vreemd gaan.Aard van het beesie.
Het nu gevoel is zo confuus door de gedachte hoe over * vul in hoeveel tijd* hoe voel ik me danquote:Op maandag 17 juli 2006 11:33 schreef milagro het volgende:
ja lullig voor je ex vriendin, maar dat geldt uiteraard niet voor iedereen, hè, niet iedereen heeft er moeite mee achteraf, en al helemaal niet zo lang.
de stel dat's kunnen nooit een argument zijn, het gaat om wat je NU voelt.
Och, ondertussen zijn er ook 2 vrouwen aanwezig geweest die zich zwanger laten prikken hoorquote:Op maandag 17 juli 2006 11:35 schreef zhe-devilll het volgende:
Mannen die dat flikken moeten ze ophangen aan de hoogste boom!!!!!!!!!
..sorry hoor.....
hoi pa!![]()
Alsof die vrouwen weten dat de vent vreemdgaat!quote:Op maandag 17 juli 2006 11:41 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Och, ondertussen zijn er ook 2 vrouwen aanwezig geweest die zich zwanger laten prikken hoor
Een beetje eigen verantwoordelijkheid is ook niet teveel gevraagd.
* Kiteless zwaait naar zhe-devilll's moeder![]()
Wat heeft dat te maken met voorbehoedsmiddelen ?quote:Op maandag 17 juli 2006 11:47 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Alsof die vrouwen weten dat de vent vreemdgaat!
Ik zalhaar zeggen dat je zwaaide trouwens![]()
Dromen zijn op lange termijn bedrog.quote:Op maandag 17 juli 2006 11:34 schreef Manu82 het volgende:
niet zo generaliseren, op elk potje past een deksel......![]()
Wat dus nog een grotere kutstreek is, voor hetzelfde geld krijgt ze er aids bij cadeau.quote:Op maandag 17 juli 2006 12:25 schreef Kiteless het volgende:
Dat ie vreemd ging is een kutstreek, maar dat heeft niks te maken met het wel of niet gebruiken van voorbehoedsmiddelen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |