Het komt er op neer dat het VBOK het ongeboren kind wil bescherming door middel van het te laten behouden van de moeder.quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:55 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
Bescherming is wat anders dan behoud.
quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:33 schreef Biancavia het volgende:
weg
Je moet iig snel een beslissing maken... De hormonen die je lichaam aanmaken maken hetquote:Op woensdag 12 juli 2006 12:32 schreef Angela_m het volgende:
Ja vooral, dat ik achteraf gewoon spijt heb...en altijd maar verdrietig ben enzo...
Maar doe iets iig!quote:(On)bedoelde zwangerschap
Je bent onbedoeld zwanger en in korte tijd moet je, al dan niet samen met je (ex)partner of met andere voor jou belangrijke mensen, een ingrijpende beslissing nemen. Wil je het kind houden, wat betekent het dan om (opnieuw) (jong) moeder/ouders te worden? Besluit je het kind niet te houden, welke mogelijkheden zijn er dan? Kies je ervoor het kind na de geboorte af te staan, het tijdelijk onder te brengen in een pleeggezin of overweeg je een abortus?
De Fiom helpt jou, samen met je eventuele partner en anderen die voor jou belangrijk zijn, om alle mogelijkheden op een rijtje te zetten om zo een verantwoorde beslissing te kunnen nemen. Wat de beslissing ook zal zijn, deze ligt uiteindelijk altijd bij het meisje of de vrouw die zwanger is. Dit is door de jaren heen niet veranderd.
Maar niet alleen bij de besluitvorming kan de Fiom je helpen, ook nadat je een keuze hebt gemaakt, welke dan ook, kun je bij de Fiom terecht voor verdere hulp, informatie en advies.
Precies.quote:Op woensdag 12 juli 2006 13:25 schreef Pune het volgende:
Volgens mij was de angst van TS eerst gebaseerd op de leefsituatie die zij dit kind al dan niet te bieden heeft, op dit moment, en laten we wel wezen, die is niet geheel godvergeten. Het meisje heeft Hbo-niveau, zal best ergens een (tijdelijke) parttime job kunnen accepteren en er zijn instanties die een vangnet vormen voor zaken als huisvesting en persoonlijke begeleiding.
Maar toen ze erachter kwam dat haar vriend ook nog iemand anders heeft zwanger gemaakt, en dat dat meisje vol trots haar kindje op de wereld gaat zetten, sloeg de angst over in wanhoop. En dus denk ik dat het issue is verschoven: van angst voor het kindje, naar angst voor zichzelf.
En dat zijn issues waar ze toch echt zelf over moet nadenken, want wat doet het met jou, als de jongen van wie je dacht dat hij je prins was, doorleeft in het kind van een ander? Welke garantie heeft ze dan?
goede vraag......heel goed!quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:51 schreef silverpearl het volgende:
Angela, als een goede vriendin bij jou zou komen met dit verhaal, wat voor advies zou je haar geven.
Ik sluit me hier bij aanquote:Op woensdag 12 juli 2006 13:24 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn persoonlijke advies aan Angela is dat ze als de sodemieter met de huisarts moet gaan praten. Je bent 24, niet 14, je was oud en wijs genoeg om te vrijen dus dan moet je nu ook een grote meid zijn en actie ondernemen voor het straks te laat is om actie te kunnen ondernemen.
Maar doe iets iig!
Oh, en zorg dat je heel snel een ander huis vind en zeg die lamstraal van een vriend van je gedag! Dat je er uberhaupt nog over nadenkt om bij hem te blijven. Voor hetzelfde geld heeft hij je een of andere soa gegeven of zo!
Beetje late reactie op deze post maar wat een lamzak zeg.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:53 schreef Angela_m het volgende:
de vader zegt dat hij wel voor het kind wil zijn, maar dat het hem financieel niet gaat lukken omdat hij gaat studeren.
Met alle respect, maar ik kan hier ook het sprookje van Doornroosje gaan quoten. Net zo'n onvergelijkbare situatie.quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:56 schreef Jurk het volgende:
Hai Angela,
Ik kan je niet helpen met je keuze, maar ik kan wel mijn ervaring met je delen, misschien heb je er wat aan. Ik was 20 toen ik zwanger werd, en pas 3 maanden samen met mijn vriend. Hij studeerde, ik had een baantje, maar verdiende niet veel. Ik was bij hem ingetrokken (en zijn 3 huisgenoten..), uit nood. Wij hebben het kindje gehouden. Gelukkig konden we snel een flatje voor ons zelf krijgen, maar we hadden het financieel erg moeilijk. Toch heb ik nooit spijt gehad van mijn keuze. Mijn vriend en ik bleven bij elkaar, zijn nu nog steeds samen, en beide kregen we een betere baan. Onze zoon heeft altijd in ons leven gepast, en we hebben nooit het gevoel gehad dat we een fout hadden gemaakt. We hebben ook nooit het gevoel gehad dat hij iets te kort is gekomen. Wij hadden ook niet veel mensen om op terug te vallen. Inmiddels is hij bijna 12 en heeft hij een zusje van 7. Voor zover ik weet zijn het heel stabiele en gelukkige kinderen (sterker nog, het zijn de leukste kids op gods groene aarde, maar misschien ben ik bevooroordeel). Jouw situatie is natuurlijk heel anders, maar hopelijk kun je hier iets mee. Sterkte.
quote:Op woensdag 12 juli 2006 18:53 schreef Moonah het volgende:
[..]
Met alle respect, maar ik kan hier ook het sprookje van Doornroosje gaan quoten. Net zo'n onvergelijkbare situatie.![]()
Ik wil alleen maar zeggen dat ondanks de slechte vooruitzichten het ook goed kan gaan. Misschien kan ze dat gebruiken?
Jawel, ik begrijp best dat je Angela een hart onder de riem wil steken.quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:06 schreef Jurk het volgende:
Ik wil alleen maar zeggen dat ondanks de slechte vooruitzichten het ook goed kan gaan. Misschien kan ze dat gebruiken?
Altijd fijn, die mensen die denken dat een kind krijgen een soort zakelijke transactie is die je stop moet zetten als je er zelf geen gewin uit denkt te kunnen halen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:34 schreef Scorpie het volgende:
meer een R&P iets.
Mijn mening: weghalen. Je bent in geen positie om dat kind ook maar enige stabiliteit te bieden. Je hebt geen werk, geen huis, geen vader die hem kan onderhouden...
Nou Moonah, en waarom ben je dan zo blij dat ik wel voor mijn kindje heb gekozen?quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:03 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nah, hier nog zo iemand dus.
Uiteindelijk ben ik goed terecht gekomen hoor, na 32 jaar bloed, zweet en vooral tranen.
Omdat ik jouw situatie anders inschat. Jij bent ouder, hebt meer levenservaring en op een of andere manier straal je (weliswaar virtueel) meer 'guts' uit.quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:49 schreef Vivi het volgende:
[..]
Nou Moonah, en waarom ben je dan zo blij dat ik wel voor mijn kindje heb gekozen?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |