Moord is wel de makkelijkste uitweg ja.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:34 schreef Scorpie het volgende:
meer een R&P iets.
Mijn mening: weghalen. Je bent in geen positie om dat kind ook maar enige stabiliteit te bieden. Je hebt geen werk, geen huis, geen vader die hem kan onderhouden...
Moordquote:Op woensdag 12 juli 2006 10:38 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
Moord is wel de makkelijkste uitweg ja.
Hij moet niksquote:Op woensdag 12 juli 2006 10:40 schreef Manu82 het volgende:
Idd R&P
Als je vriend nog studeert, heeft hij dan wel door dat hij voor 2 kinderen moet betalen
Je bent verliefd zeg je.... Op een sukkel die vreemd gaat en dan nota bene nog onveilig ook. Bovendien zeg je dat hij jou niet zou steunen als je het kind zou laten komen....quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:32 schreef Angela_m het volgende:
ik ben nog zo verliefd op hem dat ik het gevoel heb dat ik niet meer helder kan nadenken....
Lees de startpost eensquote:Op woensdag 12 juli 2006 10:42 schreef fr0x het volgende:
Hoe oud ben je?
Ze is net 24 geworden, eerste zinquote:Op woensdag 12 juli 2006 10:42 schreef fr0x het volgende:
Hoe oud ben je?
De weg van de minste weerstand, is niet altijd de beste weg.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:41 schreef Scorpie het volgende:
[..]
MoordMan, tis verdomme net een klompje cel.
Daarnaast: kindermishandeling (immers, je kind gaat een kutleven tegemoet) mag dan wel? Simpele ziel![]()
Let op op welke basis zo'n instantie gestoeld is. Ze zijn niet allemaal even objectief.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:44 schreef chacama het volgende:
Praat hierover met je huisarts. Hij/zij kan je doorverwijzen naar personen die je kunnen helpen bij het op een rijtje zetten van je keuzes. Daarna kun je bepalen welke keuze het wordt.
Heel veel sterkte
1) Geen werk, dus geen inkomen. UItkering is minimaal en bij lange na niet voldoendequote:Op woensdag 12 juli 2006 10:44 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
De weg van de minste weerstand, is niet altijd de beste weg.
Waarom zou ze dat kind geen goede basis kunnen geven?
Dat staat er toch? 24.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:42 schreef fr0x het volgende:
Hoe oud ben je?
Die zijn dus bij voorbaat al tegen abortus.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:46 schreef Luchtbel het volgende:
Zoek hulp bij je huisarts ofzo, of bijvoorbeeld hier http://www.vbok.nl/
En dan is het kind houden wel een optie?quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:47 schreef Biancavia het volgende:
Het lijkt me inderdaad nogal zuur om je kind te laten weghalen en dan vervolgens later je vriend arm in arm met dat andere meisje gezellig wandelend achter de kinderwagen te zien.
als je het, naast alle praktische bezwaren, houdt om de verkeerde redenen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:44 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
De weg van de minste weerstand, is niet altijd de beste weg.
Waarom zou ze dat kind geen goede basis kunnen geven?
Ja maar ze adviseren je niet om geen abortus te laten uitvoeren. Tenminste dat is bij mij nooit gedaan.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:48 schreef Moonah het volgende:
[..]
Die zijn dus bij voorbaat al tegen abortus.
Het is minder zuur om in je eentje een kind groot te moeten brengen waarbij de vader rondhuppelt bij een andere meid met een kind van dezelfde leeftijd?quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:47 schreef Biancavia het volgende:
Het lijkt me inderdaad nogal zuur om je kind te laten weghalen en dan vervolgens later je vriend arm in arm met dat andere meisje gezellig wandelend achter de kinderwagen te zien.
en als je het kind dan enkel om die reden laat komen, is het vooral zuur voor het kind, vind je niet?quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:47 schreef Biancavia het volgende:
Ah, oké. Ik heb andere geluiden over hen gehoord, maar ben nooit zélf met hen in contact geweest.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:49 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Ja maar ze adviseren je niet om geen abortus te laten uitvoeren. Tenminste dat is bij mij nooit gedaan.
Het is toch ook het kind van de TS. Dus waarom moet ze haar kind weg halen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is minder zuur om in je eentje een kind groot te moeten brengen waarbij de vader rondhuppelt bij een andere meid met een kind van dezelfde leeftijd?
Volgens mij is het kind dan zuur.
Erg wijze woorden.....quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:42 schreef Moonah het volgende:
[..]
Je bent verliefd zeg je.... Op een sukkel die vreemd gaat en dan nota bene nog onveilig ook. Bovendien zeg je dat hij jou niet zou steunen als je het kind zou laten komen....
Lekkere vent om verliefd op te zijn.
Verliefdheid is tijdelijk, een kind voor het leven.
Je hebt geen stabiele omgeving waar je op terug kunt vallen.
Je bent zelf níet toe aan een kind.
Wat heb je een kind te bieden?
Rationeel gezien is de keuze erg makkelijk.
En soms moet je je ratio laten spreken boven je evt. gevoel.
Vind ik dan.
Succes!
Ik kan me eigenlijk niet voorstellen waarom ze zich schaamt, maar dat doet er niet toe.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:51 schreef Étoile het volgende:
Ik kan me voorstellen dat je ervoor schaamt maar je huisarts heeft een geheimhoudingsplicht en kan je misschien helpen om alles goed af te wegen.
En wie gaat dat betalen?quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:52 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
Het is toch ook het kind van de TS. Dus waarom moet ze haar kind weg halen.
Ieder voordeel heeft zijn nadeel, maar je stelt de toekomst wel heel zwart/wit voor. Met een beetje hulp van buitenaf, komt het best goed.
Van wie dan? Haar geesteszieke moeder, of haar vader die ze al een jaar niet spreekt? Wakker worden, lees de OP, dan komt met jou alles goed.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:52 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
Het is toch ook het kind van de TS. Dus waarom moet ze haar kind weg halen.
Ieder voordeel heeft zijn nadeel, maar je stelt de toekomst wel heel zwart/wit voor. Met een beetje hulp van buitenaf, komt het best goed.
Ja nou ik weet ook alleen maar hoe het bij mij was. En toen gebeurde het niet. Maar ja, ik ben ook alleen maar ik.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:51 schreef Moonah het volgende:
[..]
Ah, oké. Ik heb andere geluiden over hen gehoord, maar ben nooit zélf met hen in contact geweest.
Dús laat hij je gewoon lekker zitten!quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:53 schreef Angela_m het volgende:
Ik wil niet het kind laten komen om jaloezie te veroorzaken. zeker niet.
de vader zegt dat hij wel voor het kind wil zijn, maar dat het hem financieel niet gaat lukken omdat hij gaat studeren.
VK = VerlosKundigequote:
Boeiend. Wil jij het kind houden, dan moet hij geld ophoesten.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:53 schreef Angela_m het volgende:
de vader zegt dat hij wel voor het kind wil zijn, maar dat het hem financieel niet gaat lukken omdat hij gaat studeren.
Zou je het niet eerst gewoon even uitmaken met die kerel? Hij is vreemd gegaan en heeft dat ook nog niet safe gedaanquote:Op woensdag 12 juli 2006 10:53 schreef Angela_m het volgende:
Ik dacht altijd dat de hoogte van de alimentatie afgestemd was op het inkomen....quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:55 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Boeiend. Wil jij het kind houden, dan moet hij geld ophoesten.
Zoals ik het nu lees wil de vader totaal niet betalen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:56 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat de hoogte van de alimentatie afgestemd was op het inkomen....
De keuze die je moet maken is heel erg moeilijk.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:47 schreef Angela_m het volgende:
Dank je wel voor jullie reacties.
Allereerst is het niet de bedoeling van mijn kant uit om het kind te houden vanuit wraakgevoelens.
Ik zit echt meer aan mn zelf te denken...Het werk dat ik heb is een bijbaan, ik heb een jaarcontract en werk 16 uur per week.
Githa: een vraagje wat is VK??
Om eerlijk te zijn schaam ik mezelf heel erg, ik durf daarom ook niet met iemand erover te praten.
Wat ik me eigenlijk meer afvraag is of ik het wel alleen kan doen...ik wil het aan de ene kant echt niet weg doen, ben echt bang daarvoor....maar ik wil wel dat ik mijn kind kan geven wat hij nodig is.
heb je dit kind bewust gemaakt, of is het je overkomen?quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:53 schreef Angela_m het volgende:
Rot toch op kutkneus, ook met die tweede post, je leest toch dat ze niks heeft om op terug te vallen, niet bij d'r ouders terecht kan etc. Ohja, ga jij d'r helpen, zijn zat moeders die al geen hulp krijgen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:38 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
Moord is wel de makkelijkste uitweg ja.
Dan mag jij fijn aan de TS uit gaan leggen hoe het mogelijk is om voor het kind te zorgen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:57 schreef Suzanna het volgende:
Als je er al bang voor bent er spijt van te krijgen als je het kindje weg laat halen (je zegt zelf al dat het een kindje is!! dat is mijns inziens al meer dan genoeg bewijs dat je het niet als een 'klompje cellen' maar als een baby-in wording ziet...) is dat echt de slechtste keuze die je kunt maken. De meeste meiden/vrouwen die een abortus laten doen hebben er later erg veel spijt van... en waarom ook niet, het is namelijk een leven wat jij vernietigt omdat het jou even niet goed uitkomt... in wat voor opzicht is dat anders dan moord??!
Maar goed, hier spreekt iemand (duidelijk voor iedereen denk ik) die tegen abortus is, zeker in dit soort omstandigheden waarin het zeker niet onmogelijk is om voor een kindje te zorgen...
Hear hear.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:58 schreef silverpearl het volgende:
[..]
De keuze die je moet maken is heel erg moeilijk.
Mijn moeder heeft dezelfde keuze moeten maken toen ze in verwachting was met mij.
Ze heeft dus gekozen voor het kind, ik vind dat ze de verkeerde keuze heeft gemaakt.
Doordat ze geen stabiele ondergrond had kon ze mij geen goed leven bieden en zichzelf ook niet.
Ik hoop dat je goed nadenkt over wat jij het kind te bieden hebt voordat je besluit om het te houden.
is het ook.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:56 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Ik dacht altijd dat de hoogte van de alimentatie afgestemd was op het inkomen....
Er is een hemelsbreed verschil tussen 'zorgen voor een kindje' en 'een kind bieden waar het recht op heeft' (of zou moeten hebbenquote:Op woensdag 12 juli 2006 10:57 schreef Suzanna het volgende:
dit soort omstandigheden waarin het zeker niet onmogelijk is om voor een kindje te zorgen...
quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:48 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
En dan is het kind houden wel een optie?![]()
quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is minder zuur om in je eentje een kind groot te moeten brengen waarbij de vader rondhuppelt bij een andere meid met een kind van dezelfde leeftijd?
Volgens mij is het kind dan zuur.
Inderdaad, TS gaat hoe dan ook een zure toekomst tegemoet.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:51 schreef milagro het volgende:
[..]
en als je het kind dan enkel om die reden laat komen, is het vooral zuur voor het kind, vind je niet?
Erg vrolijke redenering, nu je er bentquote:Op woensdag 12 juli 2006 10:58 schreef silverpearl het volgende:
[..]
Mijn moeder heeft dezelfde keuze moeten maken toen ze in verwachting was met mij.
Ze heeft dus gekozen voor het kind, ik vind dat ze de verkeerde keuze heeft gemaakt.
Doordat ze geen stabiele ondergrond had kon ze mij geen goed leven bieden en zichzelf ook niet.
Ik hoop dat je goed nadenkt over wat jij het kind te bieden hebt voordat je besluit om het te houden.
Het leven van de TS is op dit moment naar mijn idee al verre van ideaal.. Het een kind erbij gaat het alleen maar nog moeilijker worden, voor de moeder en voor het kind....quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:57 schreef Suzanna het volgende:
[..]
Maar goed, hier spreekt iemand (duidelijk voor iedereen denk ik) die tegen abortus is, zeker in dit soort omstandigheden waarin het zeker niet onmogelijk is om voor een kindje te zorgen...
Vrienden, bekenden, vbok, 'schoonfamilie'?quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:54 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Van wie dan? Haar geesteszieke moeder, of haar vader die ze al een jaar niet spreekt? Wakker worden, lees de OP, dan komt met jou alles goed.
En dat is egoistisch. Immers, je denkt alleen maar aan je eigen gemoedsrust door het kind te houden. Je hebt totaal geen rekening gehouden met het kind zelf. Immers, het kind groeit op zonder vader, met een moeder die altijd werkt, en in het geval van de TS, een vader die je niet kan ondersteunen en geen opa`s/oma`squote:Op woensdag 12 juli 2006 11:01 schreef Suzanna het volgende:
Scorpieik ken genoeg vrouwen die alleenstaand zijn en voor een kind zorgen (en zeker niet de makkelijkste omstandigheden hebben, maar het is ook hun verantwoordelijkheid als ze zwanger zijn geworden, net als dat de vader verantwoordelijkheid heeft, de moeder net zo goed... je bent er allebei bij geweest!) en dat is zeker niet onmogelijk als je hulp zoekt bij zo'n instantie.
Door alles wat ik en mijn moeder hebben meegemaakt kan ik dat zeggen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:01 schreef Manu82 het volgende:
[..]
Erg vrolijke redenering, nu je er bent
Hij hoeft dat kind niet te erkennen hoor.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:56 schreef Maverick_tfd het volgende:
[..]
Nah, hier nog zo iemand dus.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:58 schreef silverpearl het volgende:
[..]
Het is op dit moment met name van belang hoe lang TS zwanger is. Dan heeft ze nog een aantal weken om haar gedachten op een rijtje te zetten en misschien even on a break te gaan met haar vriend en dan een beslissing nemen.....quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:01 schreef GateWayX het volgende:
[..]
Het leven van de TS is op dit moment naar mijn idee al verre van ideaal.. Het een kind erbij gaat het alleen maar nog moeilijker worden, voor de moeder en voor het kind....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |