abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 juli 2006 @ 21:44:09 #201
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_39767815
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 21:38 schreef speknek het volgende:

[..]

Was je moeder 'gewoon' alleenstaand of zat ze in hetzelfde schuitje als de TS? Zoals Moonah al zei: ik kan ook wel het verhaal van Doornroosje neer gaan typen.
Daarbij: ik ken ook vrouwen die roken tijdens de zwangerschap en gezonde kinderen hebben gekregen, dat wil nog niet zeggen dat ik op internetfora ga promoten dat je best kunt roken tijdens de zwangerschap.
Mijn moeder was gescheiden, o.a. omdat mijn vader niet naar me omkeek (hjij wilde liever een zoon ofzo )

Maar goed, dan gaat het nog om de intentie van de moeder, daar heb je gelijk in.
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_39767921
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 11:03 schreef LekkerSimpel het volgende:
Als je abortus niet zit zitten. Maar ook niet om het zelf op te voeden. Heb je adoptie al overwogen?
Dé "zaligmakende" optie...

Kijkend naar resultaten van een vorig jaar gepubliceerd onderzoek, als je al bang bent spijt te krijgen van abortus, is de kans nog veel groter dat je problemen krijgt van een adoptie. Er waren weliswaar veel "psychosomatische problemen" bij vrouwen die een abortus hadden ondergaan, maar nog veel meer bij vrouwen die hun kind hadden laten adopteren. In dat laatste geval bleek trouwens dat de geadopteerde kinderen ook relatief veel vaker dan "gewone" kinderen problemen hadden met zichzelf en hun afkomst.

Als je een kind niet kunt bieden wat het verdient, moet je voor jezelf een afweging maken: welk van de twee "kwaden" is minder? Is het erger voor jou een abortus te plegen, of is het erger voor jou om je kindje op te laten groeien in het leven dat jij kunt bieden? Bij dat leventje heb ik het dan niet over kleding of mooie speeltjes, want een kind is prima gelukkig met afdankertjes van neefjes en nichtjes (of buurkinderen, vriendjes etc.)... Denk vooral aan stabiliteit, liefde en het niet opzadelen met een schuldgevoel. Dat moet je wel kúnnen.
pi_39768219
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 11:11 schreef Suzanna het volgende:
Inderdaad...en mijn kinderen zijn ook niet altijd gelukkig, dat kan ik niet voorkomen of wat dan ook... maar zo goed mogelijk voor je kind(eren) zorgen kan iedereen die het wil, en dat heeft niet alles met inkomen te maken.
Hoop dat je dit nog wel leest, ondanks dat je je niet meer in de discussie mengt.

De zin die ik dik heb gemaakt, dekt de hele clou van het verhaal: je moet het willen. Veel mensen willen het uiteindelijk wel, op termijn. Ze hebben genoeg aan die negen maanden om eraan te wennen, te bedenken hoe ze het gaan doen en er toch een beetje van te gaan houden. De rest volgt dan wel.

Helaas bestaan er ook nog steeds -zelfs redelijk veel- mensen die zo'n kindje niet willen. Die er ook niet voor willen zorgen. Die, door die onwil, geblokkeerd worden in het geven van de liefde en aandacht die een kind nodig heeft, en ook verdiend in mijn ogen. Als je van tevoren al een sterk vermoeden hebt dat je dat niet kunt bieden, dan is het voor mij genoeg reden om een kindje niet te krijgen. De wil van de mens is sterk, hoor. Een onwillig mens is nog moeilijker vooruit te krijgen dan een ongelofelijk koppige ezel. Niet, dus eigenlijk. Dat mag je een kindje niet aan doen, dus als je al weet dat die situatie zal ontstaan, trek je conclusies.

Dan kun je zeggen, "je moet het maar houden", maar als die wil ontbreekt dan krijg je kindertjes die ongeliefd opgroeien. Zoals bijna wekelijks in de vrouwenbladen te lezen is, is dat zo'n beetje de meest traumatiserende jeugd die er is: een liefdeloze jeugd.
pi_39770379
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 20:40 schreef milagro het volgende:

[..]

zodra de man zegt "ja minder leuk, maar goed, het is zo, ik moet er even aan wennen nog, maar ik hou van jou, en vader worden stond op de agenda, alleen nu nog niet, maar goed, het zij zo" dan is het een ander verhaal.
Wat een schitterende zin voor de man! Die ga ik mooi onthouden
Doe eens wild ....
  woensdag 12 juli 2006 @ 23:02:50 #205
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_39771261
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 11:01 schreef Suzanna het volgende:
Scorpie ik ken genoeg vrouwen die alleenstaand zijn en voor een kind zorgen (en zeker niet de makkelijkste omstandigheden hebben, maar het is ook hun verantwoordelijkheid als ze zwanger zijn geworden, net als dat de vader verantwoordelijkheid heeft, de moeder net zo goed... je bent er allebei bij geweest!) en dat is zeker niet onmogelijk als je hulp zoekt bij zo'n instantie.
Dit is een post van een paar pagina's terug waar ik me pisnijdig over kan maken..
Ja het is net zo goed haar verantwoording dat ze zwanger is tuurlijk!! Hellemaal mee eens, maar als de vader de verantwoordelijkheid niet neemt, dan lijkt me dat Angela vrij is in haar keuze, te doen en te laten met deze zwangerschap wat ZIJ wil. Het is haar lijf en HAAR baby, hij trekt immers zijn handjes er vanaf, wel productie maar er voor zorgen/zijn ho maar.
Weet niet uit welke zwarte kousen gat jij komt, maar in grote delen van Nederland mogen vrouwen tegenwoordig hun eigen keuzes maken. Halleluja!

Angela, jij moet doen wat JIJ wil! Ga met iemand praten die naar je luistert en die je gevoelens op de rit kan krijgen, dan neem je een goed overwogen besluit.
Heel sterkte en suc6.
Mama van Isa en Ties
  donderdag 13 juli 2006 @ 08:01:29 #206
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_39778668
Ik denk Angela dat je alleen verantwoording tgo jezelf moet afleggen. Jij maakt een keuze die gevolgen heeft voor je hele leven. Jij bent diegene die elke dag met het resultaat van je beslissing geconfronteerd wordt.
Statistisch gezien is de kans klein dat jij en je (ex)vriend elkaar jullie hele leven touw blijven.
  donderdag 13 juli 2006 @ 10:40:35 #207
11682 Moonah
Jolie femme
pi_39781261
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 08:01 schreef oYo het volgende:
Ik denk Angela dat je alleen verantwoording tgo jezelf moet afleggen. Jij maakt een keuze die gevolgen heeft voor je hele leven.
Wat te denken van verantwoording afleggen tov het kind? En de gevolgen van de keuze voor het leven van het kind?
Het gaat imo in deze dus absoluut niet alléén om Angela, maar vooral ook om het evt. kind.
quote:
Jij bent diegene die elke dag met het resultaat van je beslissing geconfronteerd wordt.
Laat ik er maar van uitgaan dat deze zin wat ongelukkig is geformuleerd.
Zoals ik zelf zo vaak heb...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dč ôk wir.
  donderdag 13 juli 2006 @ 11:16:47 #208
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_39782403
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 10:40 schreef Moonah het volgende:

[..]

Wat te denken van verantwoording afleggen tov het kind? En de gevolgen van de keuze voor het leven van het kind?
Het gaat imo in deze dus absoluut niet alléén om Angela, maar vooral ook om het evt. kind.
Aan de ene kant kun je dat makkelijk stellen, aan de andere kant: wie kan ooit beslissen of abortus of geen abortus achteraf het betere alternatief zou zijn geweest?!

Ook kinderen in een stabiel gezin denken wel eens: ik wou dat ik nooit geboren was.
Mocht het kind opgroeien tot een serieverkrachter bijvoorbeeld, dan zou je idd achteraf kunnen zeggen dat ie beter niet geboren had kunnen worden, maar voor t zelfde geldt pleeg je abortus op een kind dat het geneesmiddel voor Diabetes zou hebben ontdekt ofzo.

Ik wist zodra ik wist dat ik zwanger was ook, dat als ik het kind wilde houden, dat ik het dan alleen zou moeten doen: inmiddels is zoonlief 14½, maar ik heb vanaf het begin wel zo'n "we redden het wel" oerinstinct gehad.
Ik zou, wetend wat ik nu weet, overigens weer dezelfde beslissing nemen.

Welke keuze je ook maakt, je moet er helemaal achter staan, in je uppie een kind op gaan voeden terwijl je niet weet of je dat wilt/kunt zou ik absoluut niet doen.
En je moet van jezelf weten dat je de beslissingen die je nu maakt kunt blijven accepteren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 13 juli 2006 @ 11:29:17 #209
11682 Moonah
Jolie femme
pi_39782799
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 11:16 schreef Leandra het volgende:

Ik wist zodra ik wist dat ik zwanger was ook, dat als ik het kind wilde houden, dat ik het dan alleen zou moeten doen: inmiddels is zoonlief 14½, maar ik heb vanaf het begin wel zo'n "we redden het wel" oerinstinct gehad.
Ik zou, wetend wat ik nu weet, overigens weer dezelfde beslissing nemen.
En ook hier geldt, dit is dus een onvergelijkbare situatie. Fijn dat het bij jou zo goed is uitgepakt.
Vooralsnog blijkt uit niets dat Angela er zo tegenover staat. Dát baart mij zorgen.
En nee, een goede ontwikkeling van een kind is nooit vooraf te garanderen. Maar als je bij voorbaat al essentiële ingrediënten mist (duidelijke kinderwens/ het oerinstinct zoals jij het noemt, emotionele stabiliteit, een sociaal vangnet) vind ík het niet verantwoord de keuze voor een kind te maken.
pi_39782950
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 11:29 schreef Moonah het volgende:

[..]

En ook hier geldt, dit is dus een onvergelijkbare situatie. Fijn dat het bij jou zo goed is uitgepakt.
Vooralsnog blijkt uit niets dat Angela er zo tegenover staat. Dát baart mij zorgen.
En nee, een goede ontwikkeling van een kind is nooit vooraf te garanderen. Maar als je bij voorbaat al essentiële ingrediënten mist (duidelijke kinderwens/ het oerinstinct zoals jij het noemt, emotionele stabiliteit, een sociaal vangnet) vind ík het niet verantwoord de keuze voor een kind te maken.
Moonah, ik vind dat je een beetje te makkelijk afgaat op de reacties van iemand in 1 topic, en je ms iets teveel laat leiden door je eigen ervaringen, je kent haar niet, wij kennen haar niet, en de situatie waarin ze nu zit, daar zou de meest stabiele volwassen, redelijke persoon nog even van slag van raken.

Er is niets mis met twijfel, juist niet als het onverwacht komt, ik heb in die 7 maanden zwangerschap vaak zat getwijfeld, juist in het begin, maar even zo vaak, zo niet meer niet.

Het enige punt is in dit geval dat de tijd dringt en de tijd op een gegeven moment de keuze voor jou maakt.
Ze hikt ms nu tegen allerlei niet te overziene praktische problemen op, die dus 9 van de 10 keer wél een mouw aan te passen is. Alleen de emotionele omstandigheden erom heen helpen natuurlijk niet mee alles rustig te kunnen overzien.

Je zegt steeds "ja fijn dat het bij jou wel gelukt is allemaal , maar dat betekent niet dat etc etc" , kun je natuurlijk net zo goed omkeren "jammer dat het bij jouw moeder zo gelopen is, maar deze situatie is niet te vergelijken zo sec, dus etc etc".
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  donderdag 13 juli 2006 @ 11:40:20 #211
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_39783095
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 11:29 schreef Moonah het volgende:

[..]

Hoe onvergelijkbaar de basis is weet jij natuurlijk niet, maar dat ik wel vanaf dag 1 dat "we redden het wel" instinct had is idd een wezenlijk verschil.

Daarom ook mijn advies een keuze te maken waarvan ze weet dat ze er mee om kan blijven gaan, welke van de keuzes dat is, is IMHO aan niemand anders dan aan TS zelf.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 13 juli 2006 @ 11:41:28 #212
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_39783136
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 10:40 schreef Moonah het volgende:

[..]

[..]

Laat ik er maar van uitgaan dat deze zin wat ongelukkig is geformuleerd.
Zoals ik zelf zo vaak heb...
Het leven van het kind is een gevolg van de beslissing. Het kind zal alleen dat leven kennen en geen alternatief.
  donderdag 13 juli 2006 @ 11:52:18 #213
11682 Moonah
Jolie femme
pi_39783549
Milagro, ik ben me er heel erg van bewust dat mijn mening zeer gekleurd is door mijn eigen ervaringen. En daardoor ws ook nogal zwart/wit. En idd, we kennen Angela alleen van dit ene topic. Toch kan ik het niet laten mijn zorgen te uiten. Laat haar er maar over nadenken. Er staan in dit topic meningen van allerlei aard; uitersten en meer genuanceerde.

Leandra, juist het imo meest essentiële verschil (zeker weten dat je voor je kind wil gaan) wordt wél duidelijk uit jouw post.

oYo, dat vind ik nou echt een, excusez-le-mot, suffe opmerking.
  donderdag 13 juli 2006 @ 11:55:28 #214
11682 Moonah
Jolie femme
pi_39783654
Ik zal proberen mijn uitspraak wat te nuanceren.
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 11:41 schreef oYo het volgende:

Het kind zal alleen dat leven kennen en geen alternatief.
Met andere woorden, hoe kut het ook zal zijn, je doet het er maar mee?
Nah, nog niet erg genuanceerd...
  donderdag 13 juli 2006 @ 12:30:59 #215
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_39784757
Ja, zo is de realiteit.
  donderdag 13 juli 2006 @ 13:34:25 #216
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_39786676
Ik was ook 24 toen ik zwanger raakte, het verschil is wel dat wij er bewust voor gekozen hebben en mijn man niet een anders zwanger heeft gemaakt.
Wij hadden niet veel geld maar dat is niet echt een probleem geweest, meubeltjes enz. allemaal 2dehands, onze dochter is er niet minder gelukkig door.

Nu gaat het financieel stukken beter gelukkig maar waar een wil is is een weg.

Ik kan niet zeggen of je je kindje wel of niet weg moet laten halen, dat is je eigen keuze.
Ik ben arm opgegroeid en dat was niet altijd fijn maar de liefde die ik van mijn moeder kreeg maakte dat meer dan goed.

Ik wil je wel heel veel sterkte wensen en je moet kiezen waar jij achterstaat, niet waar andere achterstaan.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_39787525
En wat ook nog kan meespelen: zwangerschapshormonen... die kunnen je labieler maken/laten overkomen dan je normaalgesproken bent. Dat Angela op jou nu zo overkomt wil bepaald niet zeggen dat ze dan altijd zo is, en al helemaal niet dat ze dan dus geen goede moeder kan zijn.
  donderdag 13 juli 2006 @ 17:58:16 #218
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_39794961
Er is een hele discussie gaande hierover, zie ik, en ik zal me daar niet in mengen, ik snap alleen niet dat iemand van Fok je hierbij zou kunnen helpen.

Maar buiten dat, onbedoeld zwanger, zoals dat zo mooi heet, is nooit een pretje, het is mij ook overkomen, zelfs zonder oerinstinct ben ik zover gekomen om niet tot abortus over te gaan. Ik vond gewoon dat ik dat niet kon maken, kindje was uit liefde gemaakt, om maar even met clichés te gaan smijten.

Eigenlijk zou ik zelf alleen tot abortus over kunnen gaan bij een ongewenste vrijpartij, als in verkrachting oid. Dan pas praat je in mijn ogen over een ongewenste zwangerschap.

Een onbedoelde zwangerschap is volgens mij wat anders en dus ook voor mij geen reden.

Maar ja, da's mijn mening, en die geldt ongetwijfeld niet voor jou, vandaar dus dat ik niet echt snap waarom je zo'n vraag op Fok lanceert.
  donderdag 13 juli 2006 @ 18:43:55 #219
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_39795884
Omdat ze misschien juist even de meningen wil weten van mensen die haar niet kennen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_39796261
Als het over leeftijden gaat; ik was 23 (en nu 26 en verwacht de 2e). Maar wel getrouwd ed, dus verder een andere situatie.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 11:59:45 #221
67528 Loena-tik-
Nachtzustertje
pi_39816689
Ik was ook 23 toen ik mijn eerste kreeg, was ook een verassing, tijdens mijn opleiding( interne opleiding tot verpleegkundige). Mijn man studeerde ook nog. We hadden geen cent te makken en ik weet echt niet hoe we het hebben klaargespeeld maar het is gelukt. Ik heb maar een half jaar vertraging opgelopen qua opleiding.
Het is niet jouw taak mij aardig te vinden, dat is mijn taak.
Hyves!
pi_39816813
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 10:38 schreef mhr-zip het volgende:

[..]

Moord is wel de makkelijkste uitweg ja.
Daar zijn de meningen verschillend over. De één vind het moord.. de ander niet.
een baby is op zo''n moment nog heel klein, kun je het al een mens noemen?
Zo'n zwangerschap doet ook echt wel wat met je lichaam + leven. Allen veranderd.
Daarom vind ik dat je daarover hiern u niet moet discussiëren, want je kan toch geen gelijk behalen. Hier gaat het er nu om dat mensen haar helpen de beslissing te nemen en haar niet een schuldgevoel aanpraten.
Ik zie net dat dit topic al 5 pagina's heeft en ik nu reageer op een post van pagina 1.
  † In Memoriam † vrijdag 14 juli 2006 @ 12:09:35 #223
81992 Githa
pi_39816967
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 18:43 schreef snakelady het volgende:
Omdat ze misschien juist even de meningen wil weten van mensen die haar niet kennen.
Ik denk dat het ook een stukje uiten is, je verhaal vertellen. juist omdat TS verteld daar zo'n moeite mee te hebben. Dit is natuurlijk wel lekker anoniem.
Waarom vertellen wij dat ons kindje last heeft van tandjes o.i.d.
pi_39817088
ik vind 't juist heel begrijpelijk dat iemand dit anonieme medium gebruikt om om hulp te vragen bij een wanhopige situatie waar ze zich ook nog eens zo voor schaamt.
pi_39817225
quote:
Op vrijdag 14 juli 2006 12:13 schreef bixister het volgende:
ik vind 't juist heel begrijpelijk dat iemand dit anonieme medium gebruikt om om hulp te vragen bij een wanhopige situatie waar ze zich ook nog eens zo voor schaamt.
het is me ook nogal een situatie.
daarvan in de war en enigszins in paniek raken lijkt me vrij normaal en zegt weinig over labiel of stabiel zijn in je normale leven, dit is namelijk best wel een extreem níet normale situatie.

het is niet eens ms zo letterlijk advies vragen, maar gewoon de dingen op een rij krijgen voor jezelf door anderen aan te horen.

heb ik zelf ook wel eens, advies vragen, 34 keer ongeveer hetzelfde horen en dan tot de conclusie komen dat ik dát dus níet wil.
  zondag 16 juli 2006 @ 21:20:15 #226
140412 Danaa
🍎
pi_39886165
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 10:44 schreef Manu82 het volgende:

[..]

Ze is net 24 geworden, eerste zin
Manu Leef jij ook nog!!!?
  zondag 16 juli 2006 @ 21:36:42 #227
140412 Danaa
🍎
pi_39886562
Jeetje best heftig!
Je hebt nu een HBO opleiding afgerond, dus een diploma op zak. Zodra het kindje wat ouder is kun jij gaan werken, maar moet het wel naar een oppas of kinderopvang.
Als je het kindje wilt houden moet je nu ook gaan werken en alles in je kindje steken zodat je het zoveel mogelijk kan geven & bieden!!
Denk er goed overna, en zoek inderdaad hulp of praat met iemand hierover!
Succes!

[ Bericht 0% gewijzigd door Danaa op 16-07-2006 21:49:05 ]
pi_39896729
TS: Heb je al een gesprek geregeld met iemand?

Verder:Heb je niet een buurvrouw,vriendin,opa/oma,die voor je wil/kan oppassen?
Je hebt een hbo diploma,dus een goede baan kan je wel vinden lijkt me.
Over huisvesting,er zijn ook opvanghuizen,die je hierin helpen.Je kunt daar blijven tot na de bevalling en ze helpen je met een huis/advies/opvoeding.
Je zult echter wel zelf heel veel moeten doen en laten zien dat je het kindje wilt houden.En dan lijkt me,dat je het best gaat redden.Misschien met ups en downs,maar dat heeft iedereen.
Heel veel sterkte met de beslissing.

Groetjes,Minoes
  † In Memoriam † maandag 17 juli 2006 @ 07:20:27 #229
135486 Manu82
How you doin'?
pi_39896812
quote:
Op zondag 16 juli 2006 21:20 schreef Danaa het volgende:

[..]

Manu Leef jij ook nog!!!?
opgestaan uit het graf
Some memories are best forgotten
Room 23
  maandag 17 juli 2006 @ 09:59:17 #230
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_39898482
Ik ben ook wel benieuwd of TS al met mensen heeft gesproken hierover..
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  maandag 17 juli 2006 @ 11:24:39 #231
140412 Danaa
🍎
pi_39900859
quote:
Op maandag 17 juli 2006 07:20 schreef Manu82 het volgende:

[..]

opgestaan uit het graf
Ken je me nog?
kopje Thee
  maandag 17 juli 2006 @ 11:25:26 #232
140412 Danaa
🍎
pi_39900884
quote:
Op maandag 17 juli 2006 09:59 schreef Noli. het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd of TS al met mensen heeft gesproken hierover..
Me to.. ik hoop et
  maandag 17 juli 2006 @ 11:30:46 #233
124095 Worldbeater
The naked biker!!
pi_39901039
Even geen compleet verhaal, maar wat losse denkbeelden.

1 keer vreemd gaan, is constant vreemd gaan. Aard van het beesie.
Tenzij er mogelijk bepaalde denkbeelden opengebroken worden heeft deze relatie geen kans op een 40 jarig huwelijk.

En abortus is ook niet niks, wat hier zo snel gepost wordt.
Mijn ex vriendin heeft na 20 jaar nog heel veel mentale pijn dat ze nu een volwassen kind kon hebben, het gevoel wat ze hem of haar heeft aangedaan.
Zij werd dan ook nog eens door haar vriend gedwongen.
pi_39901130
ja lullig voor je ex vriendin, maar dat geldt uiteraard niet voor iedereen, hč, niet iedereen heeft er moeite mee achteraf, en al helemaal niet zo lang.

de stel dat's kunnen nooit een argument zijn, het gaat om wat je NU voelt.
  † In Memoriam † maandag 17 juli 2006 @ 11:34:17 #235
135486 Manu82
How you doin'?
pi_39901160
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:30 schreef Worldbeater het volgende:
Even geen compleet verhaal, maar wat losse denkbeelden.

1 keer vreemd gaan, is constant vreemd gaan. Aard van het beesie.
niet zo generaliseren, op elk potje past een deksel......
Some memories are best forgotten
Room 23
pi_39901198
Mannen die dat flikken moeten ze ophangen aan de hoogste boom!!!!!!!!!

..sorry hoor.....
hoi pa!
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  maandag 17 juli 2006 @ 11:36:45 #237
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_39901233
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:33 schreef milagro het volgende:
ja lullig voor je ex vriendin, maar dat geldt uiteraard niet voor iedereen, hč, niet iedereen heeft er moeite mee achteraf, en al helemaal niet zo lang.

de stel dat's kunnen nooit een argument zijn, het gaat om wat je NU voelt.
Het nu gevoel is zo confuus door de gedachte hoe over * vul in hoeveel tijd* hoe voel ik me dan
Mocht ze besluiten het kindje te houden, is ze wel nog gelukkig, etc. Hoe zal haar leven verlopen.
maar ook de angst kan ik het wel een om dit kindje op te geven. Misschien kan ik wel moeilijk zwanger worden etc. Misschien rationeel geen gedachtes die realistisch en terecht zijn.
Engaging Infinite Improbability Drive..
  maandag 17 juli 2006 @ 11:41:07 #238
129574 Kiteless
pornsexgoddess
pi_39901347
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:35 schreef zhe-devilll het volgende:
Mannen die dat flikken moeten ze ophangen aan de hoogste boom!!!!!!!!!

..sorry hoor.....
hoi pa!
Och, ondertussen zijn er ook 2 vrouwen aanwezig geweest die zich zwanger laten prikken hoor
Een beetje eigen verantwoordelijkheid is ook niet teveel gevraagd.

* Kiteless zwaait naar zhe-devilll's moeder
-=[ Kiteless ]=-=[ To dream of love ]=-
pi_39901533
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:41 schreef Kiteless het volgende:

[..]

Och, ondertussen zijn er ook 2 vrouwen aanwezig geweest die zich zwanger laten prikken hoor
Een beetje eigen verantwoordelijkheid is ook niet teveel gevraagd.

* Kiteless zwaait naar zhe-devilll's moeder
Alsof die vrouwen weten dat de vent vreemdgaat!
Ik zalhaar zeggen dat je zwaaide trouwens
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  maandag 17 juli 2006 @ 12:25:54 #240
129574 Kiteless
pornsexgoddess
pi_39902626
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:47 schreef zhe-devilll het volgende:

[..]

Alsof die vrouwen weten dat de vent vreemdgaat!
Ik zalhaar zeggen dat je zwaaide trouwens
Wat heeft dat te maken met voorbehoedsmiddelen ?
Als je de OP goed leest is het vrij duidelijk dat in geen van beide gevallen de zwangerschap gepland was.
Dat ie vreemd ging is een kutstreek, maar dat heeft niks te maken met het wel of niet gebruiken van voorbehoedsmiddelen.
-=[ Kiteless ]=-=[ To dream of love ]=-
  maandag 17 juli 2006 @ 16:06:14 #241
124095 Worldbeater
The naked biker!!
pi_39909852
quote:
Op maandag 17 juli 2006 11:34 schreef Manu82 het volgende:
niet zo generaliseren, op elk potje past een deksel......
Dromen zijn op lange termijn bedrog.
quote:
Op maandag 17 juli 2006 12:25 schreef Kiteless het volgende:
Dat ie vreemd ging is een kutstreek, maar dat heeft niks te maken met het wel of niet gebruiken van voorbehoedsmiddelen.
Wat dus nog een grotere kutstreek is, voor hetzelfde geld krijgt ze er aids bij cadeau.
pi_39922625
Heb alleen de eerste pagina gelezen, dus weet verder niet precies wat iedereen geadviseerd heeft.

Ik raakte zelf zwanger toen ik 20 was. Het gevoel van schaamte herken ik wel heel goed. Ik probeerde buitenshuis zoveel mogelijk mijn buik te bedekken, omdat ik altijd dacht dat mensen raar naar me keken. Mijn toenmalige vriend (dus vader) was niet van plan om er op wat voor manier dan ook bij betrokken te zijn. Ook ik had geen huis, woonde nog thuis. Ook ik had een bijbaan. Die heb ik toen om laten zetten in een fulltime baan en na de bevalling 24 uur per week. Ik heb het allemaal prima gered. Woon ondertussen al weer bijna 3 jaar op mezelf. De schaamte was weg zodra ze uit m'n buik was. Ik ben nu super trots op m'n meisje. Ze komt helemaal niks te kort. Zowel qua aandacht als het materiele niet. En voor degenen die nu over een vader beginnen, nee, die mist ze absoluut niet.

Je moet gewoon voor jezelf nagaan wat er qua werk mogelijk is en kijken of je een goede oppas kunt regelen. Ik ben er tot op de dag van vandaag van overtuigd dat als je het als alleenstaande moeder wilt redden, je vooral moet zorgen voor goede oppas, de rest komt vanzelf. Dus als je een afkeer hebt van abortus, dan moet je er gewoon voor gaan.

Er zullen altijd mensen zijn die komen met het verhaal dat het niet haalbaar is, nou, het gaat prima! En na alle waarschuwingen die ik gehad heb, dacht ik dat ik minstens een nachtmerrie tegemoed ging, maar vind het absoluut niet zwaar eigenlijk.

Succes met een keuze maken!!
pi_39931106
Kijk,dat zal haar goed doen,zo'n opbeurend verhaal.Ik denk ook zo,proberen en je niks laten aanpraten,je kunt meer dan je denkt.En je kunt overal hulp krijgen,als je er maar om durft te vragen.

Groetjes,Minoes
pi_40045853
En al een besluit genomen? binnen hoeveel weken moet je dat beslissen eigenlijk?
My computer has beaten me once... with chess, but with kickboxen he doesn't had any chance.
pi_40054594
ik ben benieuwd hoe angela er nu over denkt..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')