Mijn moeder was gescheiden, o.a. omdat mijn vader niet naar me omkeek (hjij wilde liever een zoon ofzoquote:Op woensdag 12 juli 2006 21:38 schreef speknek het volgende:
[..]
Was je moeder 'gewoon' alleenstaand of zat ze in hetzelfde schuitje als de TS? Zoals Moonah al zei: ik kan ook wel het verhaal van Doornroosje neer gaan typen.
Daarbij: ik ken ook vrouwen die roken tijdens de zwangerschap en gezonde kinderen hebben gekregen, dat wil nog niet zeggen dat ik op internetfora ga promoten dat je best kunt roken tijdens de zwangerschap.
Dé "zaligmakende" optie...quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:03 schreef LekkerSimpel het volgende:
Als je abortus niet zit zitten. Maar ook niet om het zelf op te voeden. Heb je adoptie al overwogen?
Hoop dat je dit nog wel leest, ondanks dat je je niet meer in de discussie mengt.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:11 schreef Suzanna het volgende:
Inderdaad...en mijn kinderen zijn ook niet altijd gelukkig, dat kan ik niet voorkomen of wat dan ook... maar zo goed mogelijk voor je kind(eren) zorgen kan iedereen die het wil, en dat heeft niet alles met inkomen te maken.
Wat een schitterende zin voor de man! Die ga ik mooi onthoudenquote:Op woensdag 12 juli 2006 20:40 schreef milagro het volgende:
[..]
zodra de man zegt "ja minder leuk, maar goed, het is zo, ik moet er even aan wennen nog, maar ik hou van jou, en vader worden stond op de agenda, alleen nu nog niet, maar goed, het zij zo" dan is het een ander verhaal.
Dit is een post van een paar pagina's terug waar ik me pisnijdig over kan maken..quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:01 schreef Suzanna het volgende:
Scorpieik ken genoeg vrouwen die alleenstaand zijn en voor een kind zorgen (en zeker niet de makkelijkste omstandigheden hebben, maar het is ook hun verantwoordelijkheid als ze zwanger zijn geworden, net als dat de vader verantwoordelijkheid heeft, de moeder net zo goed... je bent er allebei bij geweest!) en dat is zeker niet onmogelijk als je hulp zoekt bij zo'n instantie.
Wat te denken van verantwoording afleggen tov het kind? En de gevolgen van de keuze voor het leven van het kind?quote:Op donderdag 13 juli 2006 08:01 schreef oYo het volgende:
Ik denk Angela dat je alleen verantwoording tgo jezelf moet afleggen. Jij maakt een keuze die gevolgen heeft voor je hele leven.
Laat ik er maar van uitgaan dat deze zin wat ongelukkig is geformuleerd.quote:Jij bent diegene die elke dag met het resultaat van je beslissing geconfronteerd wordt.
Aan de ene kant kun je dat makkelijk stellen, aan de andere kant: wie kan ooit beslissen of abortus of geen abortus achteraf het betere alternatief zou zijn geweest?!quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:40 schreef Moonah het volgende:
[..]
Wat te denken van verantwoording afleggen tov het kind? En de gevolgen van de keuze voor het leven van het kind?
Het gaat imo in deze dus absoluut niet alléén om Angela, maar vooral ook om het evt. kind.
En ook hier geldt, dit is dus een onvergelijkbare situatie. Fijn dat het bij jou zo goed is uitgepakt.quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:16 schreef Leandra het volgende:
Ik wist zodra ik wist dat ik zwanger was ook, dat als ik het kind wilde houden, dat ik het dan alleen zou moeten doen: inmiddels is zoonlief 14½, maar ik heb vanaf het begin wel zo'n "we redden het wel" oerinstinct gehad.
Ik zou, wetend wat ik nu weet, overigens weer dezelfde beslissing nemen.
Moonah, ik vind dat je een beetje te makkelijk afgaat op de reacties van iemand in 1 topic, en je ms iets teveel laat leiden door je eigen ervaringen, je kent haar niet, wij kennen haar niet, en de situatie waarin ze nu zit, daar zou de meest stabiele volwassen, redelijke persoon nog even van slag van raken.quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:29 schreef Moonah het volgende:
[..]
En ook hier geldt, dit is dus een onvergelijkbare situatie. Fijn dat het bij jou zo goed is uitgepakt.
Vooralsnog blijkt uit niets dat Angela er zo tegenover staat. Dát baart mij zorgen.
En nee, een goede ontwikkeling van een kind is nooit vooraf te garanderen. Maar als je bij voorbaat al essentiële ingrediënten mist (duidelijke kinderwens/ het oerinstinct zoals jij het noemt, emotionele stabiliteit, een sociaal vangnet) vind ík het niet verantwoord de keuze voor een kind te maken.
Hoe onvergelijkbaar de basis is weet jij natuurlijk niet, maar dat ik wel vanaf dag 1 dat "we redden het wel" instinct had is idd een wezenlijk verschil.quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:29 schreef Moonah het volgende:
[..]
En ook hier geldt, dit is dus een onvergelijkbare situatie. Fijn dat het bij jou zo goed is uitgepakt.
Vooralsnog blijkt uit niets dat Angela er zo tegenover staat. Dát baart mij zorgen.
En nee, een goede ontwikkeling van een kind is nooit vooraf te garanderen. Maar als je bij voorbaat al essentiële ingrediënten mist (duidelijke kinderwens/ het oerinstinct zoals jij het noemt, emotionele stabiliteit, een sociaal vangnet) vind ík het niet verantwoord de keuze voor een kind te maken.
Het leven van het kind is een gevolg van de beslissing. Het kind zal alleen dat leven kennen en geen alternatief.quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:40 schreef Moonah het volgende:
[..]
Wat te denken van verantwoording afleggen tov het kind? En de gevolgen van de keuze voor het leven van het kind?
Het gaat imo in deze dus absoluut niet alléén om Angela, maar vooral ook om het evt. kind.
[..]
Laat ik er maar van uitgaan dat deze zin wat ongelukkig is geformuleerd.![]()
Zoals ik zelf zo vaak heb...![]()
Met andere woorden, hoe kut het ook zal zijn, je doet het er maar mee?quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:41 schreef oYo het volgende:
Het kind zal alleen dat leven kennen en geen alternatief.
Daar zijn de meningen verschillend over. De één vind het moord.. de ander niet.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:38 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
Moord is wel de makkelijkste uitweg ja.
Ik denk dat het ook een stukje uiten is, je verhaal vertellen. juist omdat TS verteld daar zo'n moeite mee te hebben. Dit is natuurlijk wel lekker anoniem.quote:Op donderdag 13 juli 2006 18:43 schreef snakelady het volgende:
Omdat ze misschien juist even de meningen wil weten van mensen die haar niet kennen.
het is me ook nogal een situatie.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:13 schreef bixister het volgende:
ik vind 't juist heel begrijpelijk dat iemand dit anonieme medium gebruikt om om hulp te vragen bij een wanhopige situatie waar ze zich ook nog eens zo voor schaamt.
Me to.. ik hoop etquote:Op maandag 17 juli 2006 09:59 schreef Noli. het volgende:
Ik ben ook wel benieuwd of TS al met mensen heeft gesproken hierover..
niet zo generaliseren, op elk potje past een deksel......quote:Op maandag 17 juli 2006 11:30 schreef Worldbeater het volgende:
Even geen compleet verhaal, maar wat losse denkbeelden.
1 keer vreemd gaan, is constant vreemd gaan.Aard van het beesie.
Het nu gevoel is zo confuus door de gedachte hoe over * vul in hoeveel tijd* hoe voel ik me danquote:Op maandag 17 juli 2006 11:33 schreef milagro het volgende:
ja lullig voor je ex vriendin, maar dat geldt uiteraard niet voor iedereen, hč, niet iedereen heeft er moeite mee achteraf, en al helemaal niet zo lang.
de stel dat's kunnen nooit een argument zijn, het gaat om wat je NU voelt.
Och, ondertussen zijn er ook 2 vrouwen aanwezig geweest die zich zwanger laten prikken hoorquote:Op maandag 17 juli 2006 11:35 schreef zhe-devilll het volgende:
Mannen die dat flikken moeten ze ophangen aan de hoogste boom!!!!!!!!!
..sorry hoor.....
hoi pa!![]()
Alsof die vrouwen weten dat de vent vreemdgaat!quote:Op maandag 17 juli 2006 11:41 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Och, ondertussen zijn er ook 2 vrouwen aanwezig geweest die zich zwanger laten prikken hoor
Een beetje eigen verantwoordelijkheid is ook niet teveel gevraagd.
* Kiteless zwaait naar zhe-devilll's moeder![]()
Wat heeft dat te maken met voorbehoedsmiddelen ?quote:Op maandag 17 juli 2006 11:47 schreef zhe-devilll het volgende:
[..]
Alsof die vrouwen weten dat de vent vreemdgaat!
Ik zalhaar zeggen dat je zwaaide trouwens![]()
Dromen zijn op lange termijn bedrog.quote:Op maandag 17 juli 2006 11:34 schreef Manu82 het volgende:
niet zo generaliseren, op elk potje past een deksel......![]()
Wat dus nog een grotere kutstreek is, voor hetzelfde geld krijgt ze er aids bij cadeau.quote:Op maandag 17 juli 2006 12:25 schreef Kiteless het volgende:
Dat ie vreemd ging is een kutstreek, maar dat heeft niks te maken met het wel of niet gebruiken van voorbehoedsmiddelen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |