Het komt er op neer dat het VBOK het ongeboren kind wil bescherming door middel van het te laten behouden van de moeder.quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:55 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
Bescherming is wat anders dan behoud.
quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:33 schreef Biancavia het volgende:
weg
Je moet iig snel een beslissing maken... De hormonen die je lichaam aanmaken maken hetquote:Op woensdag 12 juli 2006 12:32 schreef Angela_m het volgende:
Ja vooral, dat ik achteraf gewoon spijt heb...en altijd maar verdrietig ben enzo...
Maar doe iets iig!quote:(On)bedoelde zwangerschap
Je bent onbedoeld zwanger en in korte tijd moet je, al dan niet samen met je (ex)partner of met andere voor jou belangrijke mensen, een ingrijpende beslissing nemen. Wil je het kind houden, wat betekent het dan om (opnieuw) (jong) moeder/ouders te worden? Besluit je het kind niet te houden, welke mogelijkheden zijn er dan? Kies je ervoor het kind na de geboorte af te staan, het tijdelijk onder te brengen in een pleeggezin of overweeg je een abortus?
De Fiom helpt jou, samen met je eventuele partner en anderen die voor jou belangrijk zijn, om alle mogelijkheden op een rijtje te zetten om zo een verantwoorde beslissing te kunnen nemen. Wat de beslissing ook zal zijn, deze ligt uiteindelijk altijd bij het meisje of de vrouw die zwanger is. Dit is door de jaren heen niet veranderd.
Maar niet alleen bij de besluitvorming kan de Fiom je helpen, ook nadat je een keuze hebt gemaakt, welke dan ook, kun je bij de Fiom terecht voor verdere hulp, informatie en advies.
Precies.quote:Op woensdag 12 juli 2006 13:25 schreef Pune het volgende:
Volgens mij was de angst van TS eerst gebaseerd op de leefsituatie die zij dit kind al dan niet te bieden heeft, op dit moment, en laten we wel wezen, die is niet geheel godvergeten. Het meisje heeft Hbo-niveau, zal best ergens een (tijdelijke) parttime job kunnen accepteren en er zijn instanties die een vangnet vormen voor zaken als huisvesting en persoonlijke begeleiding.
Maar toen ze erachter kwam dat haar vriend ook nog iemand anders heeft zwanger gemaakt, en dat dat meisje vol trots haar kindje op de wereld gaat zetten, sloeg de angst over in wanhoop. En dus denk ik dat het issue is verschoven: van angst voor het kindje, naar angst voor zichzelf.
En dat zijn issues waar ze toch echt zelf over moet nadenken, want wat doet het met jou, als de jongen van wie je dacht dat hij je prins was, doorleeft in het kind van een ander? Welke garantie heeft ze dan?
goede vraag......heel goed!quote:Op woensdag 12 juli 2006 15:51 schreef silverpearl het volgende:
Angela, als een goede vriendin bij jou zou komen met dit verhaal, wat voor advies zou je haar geven.
Ik sluit me hier bij aanquote:Op woensdag 12 juli 2006 13:24 schreef Brighteyes het volgende:
Mijn persoonlijke advies aan Angela is dat ze als de sodemieter met de huisarts moet gaan praten. Je bent 24, niet 14, je was oud en wijs genoeg om te vrijen dus dan moet je nu ook een grote meid zijn en actie ondernemen voor het straks te laat is om actie te kunnen ondernemen.
Maar doe iets iig!
Oh, en zorg dat je heel snel een ander huis vind en zeg die lamstraal van een vriend van je gedag! Dat je er uberhaupt nog over nadenkt om bij hem te blijven. Voor hetzelfde geld heeft hij je een of andere soa gegeven of zo!
Beetje late reactie op deze post maar wat een lamzak zeg.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:53 schreef Angela_m het volgende:
de vader zegt dat hij wel voor het kind wil zijn, maar dat het hem financieel niet gaat lukken omdat hij gaat studeren.
Met alle respect, maar ik kan hier ook het sprookje van Doornroosje gaan quoten. Net zo'n onvergelijkbare situatie.quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:56 schreef Jurk het volgende:
Hai Angela,
Ik kan je niet helpen met je keuze, maar ik kan wel mijn ervaring met je delen, misschien heb je er wat aan. Ik was 20 toen ik zwanger werd, en pas 3 maanden samen met mijn vriend. Hij studeerde, ik had een baantje, maar verdiende niet veel. Ik was bij hem ingetrokken (en zijn 3 huisgenoten..), uit nood. Wij hebben het kindje gehouden. Gelukkig konden we snel een flatje voor ons zelf krijgen, maar we hadden het financieel erg moeilijk. Toch heb ik nooit spijt gehad van mijn keuze. Mijn vriend en ik bleven bij elkaar, zijn nu nog steeds samen, en beide kregen we een betere baan. Onze zoon heeft altijd in ons leven gepast, en we hebben nooit het gevoel gehad dat we een fout hadden gemaakt. We hebben ook nooit het gevoel gehad dat hij iets te kort is gekomen. Wij hadden ook niet veel mensen om op terug te vallen. Inmiddels is hij bijna 12 en heeft hij een zusje van 7. Voor zover ik weet zijn het heel stabiele en gelukkige kinderen (sterker nog, het zijn de leukste kids op gods groene aarde, maar misschien ben ik bevooroordeel). Jouw situatie is natuurlijk heel anders, maar hopelijk kun je hier iets mee. Sterkte.
quote:Op woensdag 12 juli 2006 18:53 schreef Moonah het volgende:
[..]
Met alle respect, maar ik kan hier ook het sprookje van Doornroosje gaan quoten. Net zo'n onvergelijkbare situatie.![]()
Ik wil alleen maar zeggen dat ondanks de slechte vooruitzichten het ook goed kan gaan. Misschien kan ze dat gebruiken?
Jawel, ik begrijp best dat je Angela een hart onder de riem wil steken.quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:06 schreef Jurk het volgende:
Ik wil alleen maar zeggen dat ondanks de slechte vooruitzichten het ook goed kan gaan. Misschien kan ze dat gebruiken?
Altijd fijn, die mensen die denken dat een kind krijgen een soort zakelijke transactie is die je stop moet zetten als je er zelf geen gewin uit denkt te kunnen halen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:34 schreef Scorpie het volgende:
meer een R&P iets.
Mijn mening: weghalen. Je bent in geen positie om dat kind ook maar enige stabiliteit te bieden. Je hebt geen werk, geen huis, geen vader die hem kan onderhouden...
Nou Moonah, en waarom ben je dan zo blij dat ik wel voor mijn kindje heb gekozen?quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:03 schreef Moonah het volgende:
[..]
Nah, hier nog zo iemand dus.
Uiteindelijk ben ik goed terecht gekomen hoor, na 32 jaar bloed, zweet en vooral tranen.
Omdat ik jouw situatie anders inschat. Jij bent ouder, hebt meer levenservaring en op een of andere manier straal je (weliswaar virtueel) meer 'guts' uit.quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:49 schreef Vivi het volgende:
[..]
Nou Moonah, en waarom ben je dan zo blij dat ik wel voor mijn kindje heb gekozen?
Ja, ik moet zeggen dat ik me op zich vol zelfvertrouwen voel, zolang ik niet geconfronteerd wordt met feiten zoals ze hier zo koud en sec staan opgesomd, dan raak ik nogal in paniek en valt dat " het komt goed en ik regel het allemaal wel!" -gevoel ff helemaal wegquote:Op woensdag 12 juli 2006 20:05 schreef Moonah het volgende:
[..]
Omdat ik jouw situatie anders inschat. Jij bent ouder, hebt meer levenservaring en op een of andere manier straal je (weliswaar virtueel) meer 'guts' uit.
En onderschat het 'heel erg blij zijn' met je zwangerschap niet. Wézenlijk verschil met TS.
Nou, zeg, kom kom, op basis van 1 paniekerig topic kunnen we niet zoveel zeggen toch nog?quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:09 schreef Moonah het volgende:
Viev, jij bent imo zo iemand die er toch wel komt, ondanks de drama's in haar leven.
Angela komt op mij nog zo jong, pril bijna over. Die moet nog meer 'rijpen' voor ze een kind echt wat te bieden heeft.
Oeh, dat klinkt echt erg!![]()
![]()
Ik kende hem 2 mndquote:Op woensdag 12 juli 2006 20:06 schreef milagro het volgende:
Het verschil is denk ik, dat de TS helemaal niet van zins was om zwanger te worden, en met deze extra obstakels het totaal niet meer ziet zitten, en jij, Vivi, deze zwangerschap ms niet gepland had, ms stiekem wel, maar dat jij hoe dan ook al tijden een kind wil, en nu het dan eindelijk zover is, niets of niemand het meer van je afneemt, geen vent niet geen omstandigheden niet.
Bovendien zit deze dame al 4 jaar met deze meneer in een relatie, al die tijd geen plannen blijkbaar om zwanger te raken , want nog studerende beiden en dan flikt hij haar dit ineens, hij gaat vreemd en krijgt een kind bij een ander.
Jij kende de man koud een half jaar, hetgeen toch wel iets zegt over het risico dat iig jij genomen hebt, of je bent 1 van de 2% bij wie de pil niet werkt, omdat je het ergens gewoon heel graag wilde, zwanger raken, een kind, hoe dan ook, met of zonder vent to keep and stay.
Schat ik zo in, hè.
Je haalt me de woorden uit de mond LB.quote:
een schoon geweten is fijn, maar je dringt natuurlijk wel iemand een zwangerschap , het vaderschap op, maar goed, het is zoals het is, jij wil het hoe dan ook houden, de man heeft zelden tot nooit enige inspraak in deze, zo leert de ervaring ons.quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:14 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik ben idd wel een keer zwanger geworden door de pil heen, toen was ik 20 en lag de keuze voor de hand. Ik schijn erg vruchtbaar te zijn en moest op een gegeven moment zelfs meerdere pillen op een dag slikken![]()
Aangezien ik door dingen die ik meemaakte besloot niet meer al die hormonen in mijn lijf te willen ben ik gestopt met de pil en gebruikte ik condooms, en ja, daar is 1 keer wat minder voorzichtig mee omgesprongen, hoewel ik de meneer in kwestie nog wel gewaaarschuwd heb.." pas op, je moet hem er niet pas op het laatste moment om doen want dat is (in mijn geval en in ieder ander geval wrs ook) veel te gevaarlijk. Ik ben tot op de dag van vandaag blij dat ik dit heb gezegd, al had het pas na 5 minuten het gewenste effect..en ja, dat was "fataal" en wrs had ik hem toen van me af moeten duwen maar dat heb ik dus duidelijk niet gedaan.
Niet dat het wat uitmaakt nu, want hij wil alsnog de verantwoordelijkheid niet nemen wegens allerlei redenen. Maar ik heb iig een redelijk schoon geweten en al had ik het nu natuurlijk ook nog niet gepland, en liever een stabielere basis gehad zodat ik nu echt in blijde verwachting kon zijn ipv in ietwat angstige afwachting(hoewel dat misschien te passief klinkt want ik ben vast bezig en al van plan om alles te regelen zodat mijn kleintje alles kan krijgen waar hij of zij recht op heeft) ben ik op zich heel erg blij met mijn toekomstige kindje
![]()
Maar goed, terug OT voordat ik dit hele topic naar me toe trek en weer voor aandachtshoer wordt uitgemaakt
ik zeg dat jij toen (eind vorig jaar nog) met hem een kind wilde, ik zeg niet dat er ook daadwerkelijk met de pil gestopt is en zo.quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:32 schreef Vivi het volgende:
Milagro, ik dring niemand het vaderschap op en al helemaal niet financieel.
Maar ik vind wel dat hij er net zo verantwoordelijk voor is (en niet zoals hij later zei: ik ging er vanuit dat je dan wel een abortus zou doen).
Mbt: " Hij die niet genoemd mag worden" (heerlijke omschrijving trouwens weer) je denkt toch niet serieus dat ik echt dat risico heb genomen met hem he
*Zucht* Zoals ik nu al 3 keer heb gezegd heb ik hem uitvoerig verteld dat er geen sprake was van een pil en dat hij niet moest doen wat hij wilde doen. Dat ik vervolgens geen grof geweld heb gebruikt om hem van me af te krijgen zou je me kunnen aanrekenen, maar dat is een andere discussie imo.quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:40 schreef milagro het volgende:
[..] als een vrouw zwanger raakt, terwijl de man er van overtuigd was dat de pil geslikt werd, en er is geen discussie mogelijk over abortus, de baby komt omdat de vrouw dat wil, dan dring je iemand iets op, of je dat nu leuk vindt om te horen of niet.
Nou, dát dus.quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:46 schreef Vivi het volgende:
Verder heeft Milagro wel gelijk, het is nogal naief om een kind te laten komen omdat je niet voor een ander wil onderdoen, het is wel een beslissing die je hele leven gaat beinvloeden, en verliefdheid gaat over en dat zie je pas wat voor een flapdrol die gozer is. Misschien ga je het kindje wel kwalijk nemen dat je je oude leventje hebt opgegeven als je roze bril is afgevallen.
rustig maar, hoor, het was slechts een zijstap met in iedere post een on topic conclusie.quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:57 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, dus... laatste keer.
Dit topic gaat NIET gekaapt worden door Vivi en/of Vivi-volgers.
quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:58 schreef silverpearl het volgende:
De keuze die je moet maken is heel erg moeilijk.
Mijn moeder heeft dezelfde keuze moeten maken toen ze in verwachting was met mij.
Ze heeft dus gekozen voor het kind, ik vind dat ze de verkeerde keuze heeft gemaakt.
Doordat ze geen stabiele ondergrond had kon ze mij geen goed leven bieden en zichzelf ook niet.
Ik hoop dat je goed nadenkt over wat jij het kind te bieden hebt voordat je besluit om het te houden.
Moedig dat jullie dat durven te zeggen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:03 schreef Moonah het volgende:
Nah, hier nog zo iemand dus.
Uiteindelijk ben ik goed terecht gekomen hoor, na 32 jaar bloed, zweet en vooral tranen.
Niet per definitie, maar als de vrouw nog met 'r opleiding bezig is, geen echte baan heeft, niemand om op terug te vallen en de man vertrekt dan met de noorderzon, dan vind ik dat wel misdadig van hem.quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:24 schreef Vivi het volgende:
Aan de andere kant: hoeveel stelletjes besluiten nietsamen
om een kindje te krijgen waarbij de man na een paar maanden of desnoods 2 jaar besluit het toch niet zo leuk te vinden?
En al die kinderen worden dus ongelukkig?
Dat het niet netjes is van de betreffende meneer is een feit, maar nog is dat geen garantie dat het kind ongelukkig wordt hoor. Ook ik ben alleen door mijn moeder opgevoed en ik heb een zeer gezellige jeugd gehadquote:Op woensdag 12 juli 2006 21:33 schreef speknek het volgende:
[..]
Niet per definitie, maar als de vrouw nog met 'r opleiding bezig is, geen echte baan heeft, niemand om op terug te vallen en de man vertrekt dan met de noorderzon, dan vind ik dat wel misdadig van hem.
Daarbij is er natuurlijk geen enkele mogelijkheid dat nog te voorkomen, nu is die er wel.
Was je moeder 'gewoon' alleenstaand of zat ze in hetzelfde schuitje als de TS? Zoals Moonah al zei: ik kan ook wel het verhaal van Doornroosje neer gaan typen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:34 schreef Vivi het volgende:
Dat het niet netjes is van de betreffende meneer is een feit, maar nog is dat geen garantie dat het kind ongelukkig wordt hoor. Ook ik ben alleen door mijn moeder opgevoed en ik heb een zeer gezellige jeugd gehad
Mijn moeder was gescheiden, o.a. omdat mijn vader niet naar me omkeek (hjij wilde liever een zoon ofzoquote:Op woensdag 12 juli 2006 21:38 schreef speknek het volgende:
[..]
Was je moeder 'gewoon' alleenstaand of zat ze in hetzelfde schuitje als de TS? Zoals Moonah al zei: ik kan ook wel het verhaal van Doornroosje neer gaan typen.
Daarbij: ik ken ook vrouwen die roken tijdens de zwangerschap en gezonde kinderen hebben gekregen, dat wil nog niet zeggen dat ik op internetfora ga promoten dat je best kunt roken tijdens de zwangerschap.
Dé "zaligmakende" optie...quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:03 schreef LekkerSimpel het volgende:
Als je abortus niet zit zitten. Maar ook niet om het zelf op te voeden. Heb je adoptie al overwogen?
Hoop dat je dit nog wel leest, ondanks dat je je niet meer in de discussie mengt.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:11 schreef Suzanna het volgende:
Inderdaad...en mijn kinderen zijn ook niet altijd gelukkig, dat kan ik niet voorkomen of wat dan ook... maar zo goed mogelijk voor je kind(eren) zorgen kan iedereen die het wil, en dat heeft niet alles met inkomen te maken.
Wat een schitterende zin voor de man! Die ga ik mooi onthoudenquote:Op woensdag 12 juli 2006 20:40 schreef milagro het volgende:
[..]
zodra de man zegt "ja minder leuk, maar goed, het is zo, ik moet er even aan wennen nog, maar ik hou van jou, en vader worden stond op de agenda, alleen nu nog niet, maar goed, het zij zo" dan is het een ander verhaal.
Dit is een post van een paar pagina's terug waar ik me pisnijdig over kan maken..quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:01 schreef Suzanna het volgende:
Scorpieik ken genoeg vrouwen die alleenstaand zijn en voor een kind zorgen (en zeker niet de makkelijkste omstandigheden hebben, maar het is ook hun verantwoordelijkheid als ze zwanger zijn geworden, net als dat de vader verantwoordelijkheid heeft, de moeder net zo goed... je bent er allebei bij geweest!) en dat is zeker niet onmogelijk als je hulp zoekt bij zo'n instantie.
Wat te denken van verantwoording afleggen tov het kind? En de gevolgen van de keuze voor het leven van het kind?quote:Op donderdag 13 juli 2006 08:01 schreef oYo het volgende:
Ik denk Angela dat je alleen verantwoording tgo jezelf moet afleggen. Jij maakt een keuze die gevolgen heeft voor je hele leven.
Laat ik er maar van uitgaan dat deze zin wat ongelukkig is geformuleerd.quote:Jij bent diegene die elke dag met het resultaat van je beslissing geconfronteerd wordt.
Aan de ene kant kun je dat makkelijk stellen, aan de andere kant: wie kan ooit beslissen of abortus of geen abortus achteraf het betere alternatief zou zijn geweest?!quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:40 schreef Moonah het volgende:
[..]
Wat te denken van verantwoording afleggen tov het kind? En de gevolgen van de keuze voor het leven van het kind?
Het gaat imo in deze dus absoluut niet alléén om Angela, maar vooral ook om het evt. kind.
En ook hier geldt, dit is dus een onvergelijkbare situatie. Fijn dat het bij jou zo goed is uitgepakt.quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:16 schreef Leandra het volgende:
Ik wist zodra ik wist dat ik zwanger was ook, dat als ik het kind wilde houden, dat ik het dan alleen zou moeten doen: inmiddels is zoonlief 14½, maar ik heb vanaf het begin wel zo'n "we redden het wel" oerinstinct gehad.
Ik zou, wetend wat ik nu weet, overigens weer dezelfde beslissing nemen.
Moonah, ik vind dat je een beetje te makkelijk afgaat op de reacties van iemand in 1 topic, en je ms iets teveel laat leiden door je eigen ervaringen, je kent haar niet, wij kennen haar niet, en de situatie waarin ze nu zit, daar zou de meest stabiele volwassen, redelijke persoon nog even van slag van raken.quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:29 schreef Moonah het volgende:
[..]
En ook hier geldt, dit is dus een onvergelijkbare situatie. Fijn dat het bij jou zo goed is uitgepakt.
Vooralsnog blijkt uit niets dat Angela er zo tegenover staat. Dát baart mij zorgen.
En nee, een goede ontwikkeling van een kind is nooit vooraf te garanderen. Maar als je bij voorbaat al essentiële ingrediënten mist (duidelijke kinderwens/ het oerinstinct zoals jij het noemt, emotionele stabiliteit, een sociaal vangnet) vind ík het niet verantwoord de keuze voor een kind te maken.
Hoe onvergelijkbaar de basis is weet jij natuurlijk niet, maar dat ik wel vanaf dag 1 dat "we redden het wel" instinct had is idd een wezenlijk verschil.quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:29 schreef Moonah het volgende:
[..]
En ook hier geldt, dit is dus een onvergelijkbare situatie. Fijn dat het bij jou zo goed is uitgepakt.
Vooralsnog blijkt uit niets dat Angela er zo tegenover staat. Dát baart mij zorgen.
En nee, een goede ontwikkeling van een kind is nooit vooraf te garanderen. Maar als je bij voorbaat al essentiële ingrediënten mist (duidelijke kinderwens/ het oerinstinct zoals jij het noemt, emotionele stabiliteit, een sociaal vangnet) vind ík het niet verantwoord de keuze voor een kind te maken.
Het leven van het kind is een gevolg van de beslissing. Het kind zal alleen dat leven kennen en geen alternatief.quote:Op donderdag 13 juli 2006 10:40 schreef Moonah het volgende:
[..]
Wat te denken van verantwoording afleggen tov het kind? En de gevolgen van de keuze voor het leven van het kind?
Het gaat imo in deze dus absoluut niet alléén om Angela, maar vooral ook om het evt. kind.
[..]
Laat ik er maar van uitgaan dat deze zin wat ongelukkig is geformuleerd.![]()
Zoals ik zelf zo vaak heb...![]()
Met andere woorden, hoe kut het ook zal zijn, je doet het er maar mee?quote:Op donderdag 13 juli 2006 11:41 schreef oYo het volgende:
Het kind zal alleen dat leven kennen en geen alternatief.
Daar zijn de meningen verschillend over. De één vind het moord.. de ander niet.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:38 schreef mhr-zip het volgende:
[..]
Moord is wel de makkelijkste uitweg ja.
Ik denk dat het ook een stukje uiten is, je verhaal vertellen. juist omdat TS verteld daar zo'n moeite mee te hebben. Dit is natuurlijk wel lekker anoniem.quote:Op donderdag 13 juli 2006 18:43 schreef snakelady het volgende:
Omdat ze misschien juist even de meningen wil weten van mensen die haar niet kennen.
het is me ook nogal een situatie.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:13 schreef bixister het volgende:
ik vind 't juist heel begrijpelijk dat iemand dit anonieme medium gebruikt om om hulp te vragen bij een wanhopige situatie waar ze zich ook nog eens zo voor schaamt.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |