Het is simpelweg niet waar. Door het verhandelen van Iraakse olie in euros zou niet opeens de dollar geen wereldreservemunt meer zijn.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:29 schreef pberends het volgende:
[..]
Dan zou de Amerikaanse dollar geen wereldreservemunt meer zijn en is het torenhoge handelstekort simpelweg niet meer te betalen en stort de Amerikaanse economie in. Wat is daar nou niet aan te begrijpen?
Niet bij het smeltpunt, wel bij het zwakker worden punt. En dan valt een stalen constructie als een kaartenhuis in elkaar. Kom op zeg dit weet iedere 1-e jaars bouwkunde student: staal is waardeloos wanneer er brand uitbreekt en dan is er niet eens kerosine nodig. Waarom denk je dat staal geisoleerd wordt als het als dragende constructie gebruikt wordt?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 22:19 schreef pberends het volgende:
[..]
Zelfs bij volledige ontbranding van kerosine komt het in no way dichtbij het smeltpunt van staal.
dat hoeft niet als staal ook maar 200 graden warmer wordt verliest het al een hoop sterkte ik zal kijken of ik daar ergens cijfers van heb.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 22:19 schreef pberends het volgende:
[..]
Zelfs bij volledige ontbranding van kerosine komt het in no way dichtbij het smeltpunt van staal.
nee maar een domino effect kan volgen en het verliest weldegelijk iets van zijn reservecapaciteitquote:Op woensdag 2 augustus 2006 22:25 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Het is simpelweg niet waar. Door het verhandelen van Iraakse olie in euros zou niet opeens de dollar geen wereldreservemunt meer zijn.
Kijk alleen al naar het totaal floppen van de Iraanse oliebeurs.
jij studeert ook bouwkunde ?quote:Op woensdag 2 augustus 2006 22:27 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Niet bij het smeltpunt, wel bij het zwakker worden punt. En dan valt een stalen constructie als een kaartenhuis in elkaar. Kom op zeg dit weet iedere 1-e jaars bouwkunde student: staal is waardeloos wanneer er brand uitbreekt en dan is er niet eens kerosine nodig. Waarom denk je dat staal geisoleerd wordt als het als dragende constructie gebruikt wordt?
1,5 jaar gedaan op de HHSquote:Op woensdag 2 augustus 2006 22:37 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
jij studeert ook bouwkunde ?
de wiskunde valt mij ook vies tegen net als het nut van de hogere wiskundequote:Op woensdag 2 augustus 2006 22:39 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
1,5 jaar gedaan op de HHS
Maar de hogere wiskunde en de stage bevielen niet al te goed
Nou, je had het uiteindelijk wel nodig bij Mechanica en zo. En daar viel ik dus door de mand, heb geloof ik geen enkel tentamen gehaald.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 22:41 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
de wiskunde valt mij ook vies tegen net als het nut van de hogere wiskunde
quote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:40 schreef pberends het volgende:
[..]
Vrij moeilijk, Saddam erbij betrekken. Irak was op z'n retour met al die VN-sancties. Saddam hield zich aardig rustig.
Is dit nou in flagrante tegenspraak met elkaar of zie ik iets over het hoofd?quote:Wat is er zo onlogisch aan dat Bush een nieuwe Pearl Harbor wilde hebben zodat hij Saddam, die de olie voor euro's wilden gaan verhandelen, kon aanvallen?
--> False Flag operation; "Saddam has weapons of Mass Destruction!"quote:Vrij moeilijk, Saddam erbij betrekken. Irak was op z'n retour met al die VN-sancties. Saddam hield zich aardig rustig.
--> de ware reden; als de dollar zou vallen, zou dit zorgen voor een wereldwijde economische crisis. Dit, aangezien ons fijne systeempje geheel gebasseerd is op de 'zeer stabiele' dollar, ipv op de wel zeer ernstig fluctuerende goudkoers..quote:Wat is er zo onlogisch aan dat Bush een nieuwe Pearl Harbor wilde hebben zodat hij Saddam, die de olie voor euro's wilden gaan verhandelen, kon aanvallen?
quote:Op woensdag 2 augustus 2006 23:03 schreef Apropos het volgende:
Is dit nou in flagrante tegenspraak met elkaar of zie ik iets over het hoofd?
Daar heb je gelijk in. Maar het was een ultieme waarschuwing voor andere landen om niet in euro's te gaan handelen (het domino-effect).quote:Op woensdag 2 augustus 2006 22:25 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
Het is simpelweg niet waar. Door het verhandelen van Iraakse olie in euros zou niet opeens de dollar geen wereldreservemunt meer zijn.
dat is niet helemaal waar. de waarde van de dollar zou extreem onder druk komen te staan door een switch naar euro's omdat de vraag dan extreem afneemt. Centrale banken zullen dan nog meer dan nu (want daar zijn ze al mee bezig) hun reserves gaan diversificeren, met name naar de euro toe.quote:Op woensdag 2 augustus 2006 22:25 schreef -IksRee- het volgende:
[..]
NIet door alleen Irak die zou switchen.quote:Op donderdag 3 augustus 2006 10:16 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
dat is niet helemaal waar. de waarde van de dollar zou extreem onder druk komen te staan door een switch naar euro's omdat de vraag dan extreem afneemt. Centrale banken zullen dan nog meer dan nu (want daar zijn ze al mee bezig) hun reserves gaan diversificeren, met name naar de euro toe.
heeft de New York Exchange niet de beurs van Londen ingelijfd?quote:Op donderdag 3 augustus 2006 10:16 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
dat is niet helemaal waar. de waarde van de dollar zou extreem onder druk komen te staan door een switch naar euro's omdat de vraag dan extreem afneemt. Centrale banken zullen dan nog meer dan nu (want daar zijn ze al mee bezig) hun reserves gaan diversificeren, met name naar de euro toe.
quote:Willem Middelkoop
Inveztor Nieuwsflash 4 augustus 2006/216
Hamsterende Chinezen, Peak Oil en 911
Zondagavond ging de telefoon. Een verslaggever van Trouw aan de telefoon. Of ik wat wilde vertellen over de ware achtergronden van 911. Hij had begrepen dat ik daar in de Nieuwflash regelmatig over schreef. Ik zelf nooit geprobeerd de theorieën over de ware achtergrond van 911 in de mainstream media te krijgen. Maar als een journalist van de “oude media” geïnteresseerd opbelt krijgt hij natuurlijk wel antwoord. Bovendien werkt mijn vriendin bij die krant.
Het gevolg was een uitgebreid verhaal in Trouw de volgende dag. Daarna mocht ik later deze week aanschuiven bij BNR laat en kwam Intermediair ook nog langs voor een interview. Donderdagavond tijdens een vertoning vaneen nieuwe 911 documentaire van http://www.911eyewitness.com/, georganiseerd door DaanSpeak in de Melkweg, was er bovendien nog een ploeg van TweeVandaag met vragen.
Bestel de DVD van http://www.911eyewitness.com/ met ongelofelijke beelden, analyses en audio (ontploffingen zijn duidelijk hoorbaar).
Het is duidelijk dat bijna vijf jaar na dato journalisten massaal de twijfels over het officiële 911 verhaal beginnen te ontdekken. Dat 911 leeft bij het publiek werd goed duidelijk na de Trouw publicatie. Op de internetsite van Trouw werd het het meest gelezen artikel ooit, 150 mensen kwamen met een inhoudelijke reactie tijdens een dagenlange discussie op de website en maar liefst 4000 mensen stemden online over de vraag “Denkt u dat de Verenigde Staten het WTC op 11 september 2001 zelf opbliezen?” Eenderde antwoordde JA!
quote:Loose Change 2 Nederlandse ondertiteling
Kreeg deze mail net binnen …
Ik heb begin deze week Loose Change 2 met Nederlandse ondertitels geupload naar mijn Google Video account en hij is vandaag actief gezet. Ik zou zeggen, maak er op de diverse websites melding van.
http://video.google.com/videoplay?docid=-1590675314105139271&hl=en
quote:Help, de Chinezen beginnen te hamsteren
Willem Middelkoop op http://www.descopist.nl/
De voorraden goud, zilver, koper, nikkel, en zink raken snel op. Het lijkt een kwestie van tijd voordat één van deze metalen compleet is uitverkocht. Hamsterende Chinezen zijn waarschijnlijk de belangrijkste oorzaak.
China heeft een namelijk groot probleem. Door de enorme export van Chinese producten naar Amerika heeft het land een enorme berg aan dollars verzameld. In totaal gaat het om meer dan een 800 miljard.
Met dit geld kunnen ze relatief weinig doen. De VS accepteert niet dat de Chinezen Amerikaanse bedrijven kopen. Daarom is het geld vooral geïnvesteerd in slecht renderende Amerikaanse staatsobligaties.
Peking heeft nu besloten met de dollars vooral meer grondstoffen te kopen. Er wordt versneld een strategische olievoorraad aangelegd. En volgens verschillende mediaberichten hebben ze staatsbedrijven de opdracht gegeven zoveel mogelijk grondstoffen te kopen en op te slaan.
Deze ontwikkeling zou een goede verklaring zijn voor de enorme prijsstijgingen de afgelopen tijd. Koper vervijfvoudigde in prijs de afgelopen jaren. Maar meest opvallend is de snelle daling aan wereldwijde voorraden. Bij koper daalde deze met negentig procent.
Nikkel is waarschijnlijk het eerste helemaal uitverkocht. De pakhuizen van de Londen Metal Exchange hebben de laatste zes maanden een daling van de voorraden laten zien van 37.000 ton naar 4.100 ton. Als dit zo doorgaat, is het metaal in drie weken op. Zinkvoorraden zijn in één jaar gedaald van 580.000 tot 185.000 ton.
Op de website van Kitco kan je van dag tot dag volgen welk metaal het meest in waarde stijgt of als eerste op is. Kitco in de meest gebruikte website voor beleggers in (edel)metalen.
quote:'Amerikaanse economie verzwakt'
De centrale banken van de Verenigde Staten vinden dat de Amerikaanse economie tekenen van zwakte begint te vertonen. Daarbij baseren zij zich op cijfers over banengroei en werkloosheid.
De banengroei in de VS was in juli minder dan verwacht. De werkloosleid liep op naar 4,8 procent van de beroepsbevolking. In juni was dit nog 4,6 procent. Minder banen betekent minder consumentenuitgaven, waardoor de winsten van bedrijven in gevaar komen. Ook gaat het slecht met de economische groei van de VS. De groei in het tweede kwartaal bedroeg 2,5 procent. De eerste drie maanden van het jaar was dat nog 5,6 procent. Daarbij gaat het ook nog eens slecht met de wisselkoers van de Amerikaanse dollar. Deze staat nu op 1,2876 in vergelijking met de euro.
Het is nog niet bekend of de Federal Reserve (Fed), de hoogste centrale bank van de VS, de rente gaat verhogen. Analisten zijn sterk verdeeld over het aankomende rentebesluit, omdat prijsstijgingen in de VS hoog zijn. Dinsdag komt de Fed bijeen om een besluit te nemen over de rente. Sinds juni 2004 ging de rente in zeventien stappen omhoog van 1 procent naar 5,25 procent. De meeste analisten verwachten dat de rente voor het eerst in twee jaar ongemoeid gelaten zal worden.
Is de rente hoog, dan zullen bedrijven minder geld lenen om te investeren. Is de rente laag, dan wordt het voor bedrijven makkelijker om te investeren. Door een renteverlaging of stagnatie zou de Fed proberen de economie te stimuleren. Bij een renteverlaging stijgen echter ook de prijzen en de schulden. Daarnaast daalt de vraag naar Amerikaanse dollars, wat slecht is bij een hoog handelstekort.
Er is toch ook ergens een bandopname van radioverkeer waarop duidelijk hoorbaar is: "Let's Pull" of "There's gooing to Pull her down tomorrow" (vakterm van explosievenexperts) en vervolgens ging WTC7 neer.. Maar wat offtopic allemaal zeg, sjeeequote:Op woensdag 2 augustus 2006 21:45 schreef pberends het volgende:
[..]
Halfverwoest? Die paar brokstukken? Het gebouw zag er nog zeer intact uit. Bovendien, waarom is WTC7 het enige gebouw dat naar beneden was gekomen? Er stonden nog zoveel andere gebouwen.
'k Heb de mensen van 911witness een e-mail verzonden..quote:Op zondag 6 augustus 2006 22:21 schreef pberends het volgende:
Uit de nieuwsbrief van Willem Middelkoop:
[..]
[..]
[..]
quote:Hello there!
I ended up on your site, through a Dutch forum. Like most people interested in the 911 events and all the things that happened since, i want to see trough the smoke. So i am very interested in purchasing your DVD. But i am wondering if the DVD is also available with Dutch subtitles? My English is good, well better then written English, but subtitles are handy, especially when watching complex subjects.
Could you send me an e-mail back?
With kind regards,
A. Dutchie
Omdat de Dollar aan de olie gekoppelt is.quote:Op zondag 6 augustus 2006 23:56 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Maar waarom wordt een WO3 aan de amerikaanse dollar gekoppeld?
![]()
Amerika, de enige supermacht, valt of staat bij hun currency. Valt die currency (door schulden en een hoog handesltekort), dan valt Amerika ook. Dat willen ze natuurlijk niet, en zullen ze alles, inclusief militaire middelen uittrekken om dat te voorkomen.quote:Op zondag 6 augustus 2006 23:56 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Maar waarom wordt een WO3 aan de amerikaanse dollar gekoppeld?
![]()
Mooi zoquote:Op maandag 7 augustus 2006 02:40 schreef Neurotica het volgende:
@ P.Berends..
Je topic is ook al beroemd buiten FOK! zoals ik je eerder meldde:
http://www.crapforum.nl/showthread.php?t=24395
FOK is wel even genoegquote:Op maandag 7 augustus 2006 10:49 schreef Neurotica het volgende:
[..]
ik zou zeggen, ook daar, join in
Offtopic:quote:Op woensdag 2 augustus 2006 22:19 schreef pberends het volgende:
[..]
idd dat bovenste argument wordt vaak gebruikt en dan weet ik alweer dat iemand dat verhaal uit zijn heeft gezogen en dat er geen experts bij betrokken zijn geweestquote:Op maandag 7 augustus 2006 15:03 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Offtopic:
heb jij ooit een professor horen beweren dat de sterkte vans taal pas afneemt als het smelt? Alleen stralingswarmte heeft er al invloed op. Het is een hardnekkig verschijnsel in9/11 topics, maar complete onzin.
Zie daarvoor boeken over Materiaalkunde van Budinski of machineonderdelen van Rolof Matek.![]()
Ontopic:
De gevolgen van de val van de dollar zijn groot.
Maar wat is de kans dat het gebeurd? En de frequentie?
Als die 2 bijna 0 zijn dan is het algehele risico op een WO3 niet groot.
quote:Gold Confiscation in a Post-Dollar Currency Crisis
By
Jamey Hecht, PhD
July 7th 2006, 10:32am [PST], LOS ANGELES - There’s an ongoing debate about whether the U.S. Government might ever repeat FDR’s 1933 confiscation of privately held gold. It raises the secondary question of whether such a confiscation would exempt rare (“numismatic”) coins, as the Roosevelt confiscation did. The debate is important because it’s a major factor in the buying and selling of gold in today’s environment. Eminent domain has been expanded to include corporate claimants to private assets; under the Patriot Act, the Fourth Amendment has gone the way of the 8-track tape; and without a bankruptcy escape hatch, the post-housing bubble future is beginning to look like indentured servitude. Though the paper fiat dollar has not yet burst into flames, the debt temperature is so high these days that you can almost smell the first serpentine wisp of smoke rising from Ben Franklin’s face. Every time I see that paternal frown on the hundred dollar bill I hear Franklin telling us which form of government is the best: “A republic… if you can keep it.” Translation: I told you so.
Dat is natuurlijk zo, maar je vergeet 1 ding. Dat ding is dat de schrijvers van deze teksten allemaal lijden aan Amerikanofobie. Ze haten Amerika met elk stukje weefsel dat ze bezitten en schrijven vanuit die positie de meest donkere scenario's voor Amerika om zichzelf te overtuigen van hun gelijk. Nu is het natuurlijk niet zo dat de Amerikaanse economie kerngezond is, maar de apocalyptische visie van deze mensen die een genocide wensen op het Amerikaanse volk zal nooit uitkomen. In het slechtste geval gaan er een stel banken, leningverstrekkers en bedrijven onderuit zodat de Amerikaanse economie opnieuw kan beginnen en opnieuw naar nieuwe hoogten kan stijgen. Zoals herhaaldelijk gebeurd is in het verleden.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 16:15 schreef mgerben het volgende:
Interessant verhaal in de OP. Goede analyse, maar er zit iets niet lekker.
Dat de Dollar de standaardmunt is en dat Amerika er afhankelijk van is, prima onderbouwd.
Maar.
De schrijver stelt dat Amerika ten oorlog trok vanwege de opmerking van Saddam dat hij de Euro wilde gebruiken ipv de dollar. Dat zou de unieke positie van de dollar op de helling zetten.
Ik denk dat Amerika dit niet kan voorkomen. De dollar gaat op de helling vanwege economische krachten, zoals de 500 miljard dollar handelsonbalans.
Op een gegeven moment heeft de wereld zo veel geld aan Amerika geleend dat ze er mee ophouden.
Op dat moment kan Amerika oorlog voeren tegen wie ze wil, maar je kunt niet de hele wereld dwingen om in dollars te handelen.
Dus mijn punt is: Met die oorlog konden ze Sadam wel afstraffen, maar ze kunnen de economische beweging niet beteugelen.
je weet wat dat ook voor ons betekent?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 16:42 schreef -scorpione- het volgende:
Nou, die dollar mag nu wel eens gaan crashen.
Onzin, ik heb een documentaire gezien waar gerespecteerde amerikaanse economisten en financiele experts zeiden dat de amerikaasne economy op deen dood lopend spoor zit en gedoemd in te storten. En aangezien amerika geen middelen heeft om zijn schulden te betalen gaat het failliet, en failliet betekent niet een phoenix rising from his ashes/quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 17:20 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk zo, maar je vergeet 1 ding. Dat ding is dat de schrijvers van deze teksten allemaal lijden aan Amerikanofobie. Ze haten Amerika met elk stukje weefsel dat ze bezitten en schrijven vanuit die positie de meest donkere scenario's voor Amerika om zichzelf te overtuigen van hun gelijk. Nu is het natuurlijk niet zo dat de Amerikaanse economie kerngezond is, maar de apocalyptische visie van deze mensen die een genocide wensen op het Amerikaanse volk zal nooit uitkomen. In het slechtste geval gaan er een stel banken, leningverstrekkers en bedrijven onderuit zodat de Amerikaanse economie opnieuw kan beginnen en opnieuw naar nieuwe hoogten kan stijgen. Zoals herhaaldelijk gebeurd is in het verleden.
Klopt, daarom vind ik de aanval op Irak vanwege een opmerking over de dollar nogal overdreven.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 17:20 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk zo, maar je vergeet 1 ding. Dat ding is dat de schrijvers van deze teksten allemaal lijden aan Amerikanofobie. Ze haten Amerika met elk stukje weefsel dat ze bezitten [...]
Voor meer redenen voor de aanval op Irak zie De geopolitieke redenen voor de oorlog in Irak?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 19:37 schreef mgerben het volgende:
[..]
Klopt, daarom vind ik de aanval op Irak vanwege een opmerking over de dollar nogal overdreven.
Maar het verhaal over de dollar zelf is, hoewel het naar de negatieve kant neigt, goed onderbouwd.
Vooral het gegeven dat Amerika 500 miljard per jaar leent van de wereld hoor je ook in andere bronnen, en je kunt op je vingers natellen dat dat niet altijd zo kan blijven.
Das waar, maar het was een grove waarschuwing voor andere olielanden om niet in de euro op te gaan.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 16:15 schreef mgerben het volgende:
Interessant verhaal in de OP. Goede analyse, maar er zit iets niet lekker.
Dat de Dollar de standaardmunt is en dat Amerika er afhankelijk van is, prima onderbouwd.
Maar.
De schrijver stelt dat Amerika ten oorlog trok vanwege de opmerking van Saddam dat hij de Euro wilde gebruiken ipv de dollar. Dat zou de unieke positie van de dollar op de helling zetten.
Ik denk dat Amerika dit niet kan voorkomen. De dollar gaat op de helling vanwege economische krachten, zoals de 500 miljard dollar handelsonbalans.
Op een gegeven moment heeft de wereld zo veel geld aan Amerika geleend dat ze er mee ophouden.
Op dat moment kan Amerika oorlog voeren tegen wie ze wil, maar je kunt niet de hele wereld dwingen om in dollars te handelen.
Dus mijn punt is: Met die oorlog konden ze Sadam wel afstraffen, maar ze kunnen de economische beweging niet beteugelen.
Nou, dat is dus mijn punt.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 22:16 schreef pberends het volgende:
[..]
Das waar, maar het was een grove waarschuwing voor andere olielanden om niet in de euro op te gaan.
Het artikel geeft aan dat de Dollar een reden is, niet dat het de enige of de hoofdreden is.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:20 schreef mgerben het volgende:
[..]
Nou, dat is dus mijn punt.
In dit zeer leesbare, verder goed onderbouwde verhaal wordt sterk gesuggereerd dat Amerika Irak binnenviel om de rest van de wereld te laten zien: Dit is wat er gebeurt als je iets over de dollar zegt.
De link wordt gelegd: Sadam heeft uitspraak X gedaan. Vervolgens viel Amerika Irak aan. Ergo: Amerika viel Irak binnen vanwege die uitspraak.
Je mag van Amerika denken wat je wilt, maar die uitspraak van SH is gewoon geen reden voor een oorlog.
Een oorlog is het laatste, het allerlaatste wat je doet als je je zin niet kunt krijgen. Niet het eerste.
En bovendien stelt het artikel dat de dollar zijn huidige positie heeft bereikt vanwege afspraken in het verleden. Als je dan de positie van de dollar wilt verzekeren is daar een aangewezen weg voor: Nieuwe afspraken.
Niet: Met 200.000 militairen een willekeurig land binnenvallen als afschrikking aan alle anderen.
Dat is het punt in dit artikel dat niet te houden is: Dat de oorlog alleen om de positie van de dollar gaat. Dat kan gewoon niet omdat:
1) er betere, veel goedkopere en meer effecieve manieren zijn om de positie van de dollar te verbeteren; het grijpen naar oorlog is niet logisch
2) er andere redenen voor de oorlog waren die er zogenaamd totaal niet toe doen omdat het helemaal 100% om die dollar ging.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |