'k Heb de mensen van 911witness een e-mail verzonden..quote:Op zondag 6 augustus 2006 22:21 schreef pberends het volgende:
Uit de nieuwsbrief van Willem Middelkoop:
[..]
[..]
[..]
quote:Hello there!
I ended up on your site, through a Dutch forum. Like most people interested in the 911 events and all the things that happened since, i want to see trough the smoke. So i am very interested in purchasing your DVD. But i am wondering if the DVD is also available with Dutch subtitles? My English is good, well better then written English, but subtitles are handy, especially when watching complex subjects.
Could you send me an e-mail back?
With kind regards,
A. Dutchie
Omdat de Dollar aan de olie gekoppelt is.quote:Op zondag 6 augustus 2006 23:56 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Maar waarom wordt een WO3 aan de amerikaanse dollar gekoppeld?
![]()
Amerika, de enige supermacht, valt of staat bij hun currency. Valt die currency (door schulden en een hoog handesltekort), dan valt Amerika ook. Dat willen ze natuurlijk niet, en zullen ze alles, inclusief militaire middelen uittrekken om dat te voorkomen.quote:Op zondag 6 augustus 2006 23:56 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Maar waarom wordt een WO3 aan de amerikaanse dollar gekoppeld?
![]()
Mooi zoquote:Op maandag 7 augustus 2006 02:40 schreef Neurotica het volgende:
@ P.Berends..
Je topic is ook al beroemd buiten FOK! zoals ik je eerder meldde:
http://www.crapforum.nl/showthread.php?t=24395
FOK is wel even genoegquote:Op maandag 7 augustus 2006 10:49 schreef Neurotica het volgende:
[..]
ik zou zeggen, ook daar, join in
Offtopic:quote:Op woensdag 2 augustus 2006 22:19 schreef pberends het volgende:
[..]
Zelfs bij volledige ontbranding van kerosine komt het in no way dichtbij het smeltpunt van staal.
idd dat bovenste argument wordt vaak gebruikt en dan weet ik alweer dat iemand dat verhaal uit zijn heeft gezogen en dat er geen experts bij betrokken zijn geweestquote:Op maandag 7 augustus 2006 15:03 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
Offtopic:
heb jij ooit een professor horen beweren dat de sterkte vans taal pas afneemt als het smelt? Alleen stralingswarmte heeft er al invloed op. Het is een hardnekkig verschijnsel in9/11 topics, maar complete onzin.
Zie daarvoor boeken over Materiaalkunde van Budinski of machineonderdelen van Rolof Matek.![]()
Ontopic:
De gevolgen van de val van de dollar zijn groot.
Maar wat is de kans dat het gebeurd? En de frequentie?
Als die 2 bijna 0 zijn dan is het algehele risico op een WO3 niet groot.
quote:Gold Confiscation in a Post-Dollar Currency Crisis
By
Jamey Hecht, PhD
July 7th 2006, 10:32am [PST], LOS ANGELES - There’s an ongoing debate about whether the U.S. Government might ever repeat FDR’s 1933 confiscation of privately held gold. It raises the secondary question of whether such a confiscation would exempt rare (“numismatic”) coins, as the Roosevelt confiscation did. The debate is important because it’s a major factor in the buying and selling of gold in today’s environment. Eminent domain has been expanded to include corporate claimants to private assets; under the Patriot Act, the Fourth Amendment has gone the way of the 8-track tape; and without a bankruptcy escape hatch, the post-housing bubble future is beginning to look like indentured servitude. Though the paper fiat dollar has not yet burst into flames, the debt temperature is so high these days that you can almost smell the first serpentine wisp of smoke rising from Ben Franklin’s face. Every time I see that paternal frown on the hundred dollar bill I hear Franklin telling us which form of government is the best: “A republic… if you can keep it.” Translation: I told you so.
Dat is natuurlijk zo, maar je vergeet 1 ding. Dat ding is dat de schrijvers van deze teksten allemaal lijden aan Amerikanofobie. Ze haten Amerika met elk stukje weefsel dat ze bezitten en schrijven vanuit die positie de meest donkere scenario's voor Amerika om zichzelf te overtuigen van hun gelijk. Nu is het natuurlijk niet zo dat de Amerikaanse economie kerngezond is, maar de apocalyptische visie van deze mensen die een genocide wensen op het Amerikaanse volk zal nooit uitkomen. In het slechtste geval gaan er een stel banken, leningverstrekkers en bedrijven onderuit zodat de Amerikaanse economie opnieuw kan beginnen en opnieuw naar nieuwe hoogten kan stijgen. Zoals herhaaldelijk gebeurd is in het verleden.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 16:15 schreef mgerben het volgende:
Interessant verhaal in de OP. Goede analyse, maar er zit iets niet lekker.
Dat de Dollar de standaardmunt is en dat Amerika er afhankelijk van is, prima onderbouwd.
Maar.
De schrijver stelt dat Amerika ten oorlog trok vanwege de opmerking van Saddam dat hij de Euro wilde gebruiken ipv de dollar. Dat zou de unieke positie van de dollar op de helling zetten.
Ik denk dat Amerika dit niet kan voorkomen. De dollar gaat op de helling vanwege economische krachten, zoals de 500 miljard dollar handelsonbalans.
Op een gegeven moment heeft de wereld zo veel geld aan Amerika geleend dat ze er mee ophouden.
Op dat moment kan Amerika oorlog voeren tegen wie ze wil, maar je kunt niet de hele wereld dwingen om in dollars te handelen.
Dus mijn punt is: Met die oorlog konden ze Sadam wel afstraffen, maar ze kunnen de economische beweging niet beteugelen.
je weet wat dat ook voor ons betekent?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 16:42 schreef -scorpione- het volgende:
Nou, die dollar mag nu wel eens gaan crashen.
Onzin, ik heb een documentaire gezien waar gerespecteerde amerikaanse economisten en financiele experts zeiden dat de amerikaasne economy op deen dood lopend spoor zit en gedoemd in te storten. En aangezien amerika geen middelen heeft om zijn schulden te betalen gaat het failliet, en failliet betekent niet een phoenix rising from his ashes/quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 17:20 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk zo, maar je vergeet 1 ding. Dat ding is dat de schrijvers van deze teksten allemaal lijden aan Amerikanofobie. Ze haten Amerika met elk stukje weefsel dat ze bezitten en schrijven vanuit die positie de meest donkere scenario's voor Amerika om zichzelf te overtuigen van hun gelijk. Nu is het natuurlijk niet zo dat de Amerikaanse economie kerngezond is, maar de apocalyptische visie van deze mensen die een genocide wensen op het Amerikaanse volk zal nooit uitkomen. In het slechtste geval gaan er een stel banken, leningverstrekkers en bedrijven onderuit zodat de Amerikaanse economie opnieuw kan beginnen en opnieuw naar nieuwe hoogten kan stijgen. Zoals herhaaldelijk gebeurd is in het verleden.
Klopt, daarom vind ik de aanval op Irak vanwege een opmerking over de dollar nogal overdreven.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 17:20 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk zo, maar je vergeet 1 ding. Dat ding is dat de schrijvers van deze teksten allemaal lijden aan Amerikanofobie. Ze haten Amerika met elk stukje weefsel dat ze bezitten [...]
Voor meer redenen voor de aanval op Irak zie De geopolitieke redenen voor de oorlog in Irak?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 19:37 schreef mgerben het volgende:
[..]
Klopt, daarom vind ik de aanval op Irak vanwege een opmerking over de dollar nogal overdreven.
Maar het verhaal over de dollar zelf is, hoewel het naar de negatieve kant neigt, goed onderbouwd.
Vooral het gegeven dat Amerika 500 miljard per jaar leent van de wereld hoor je ook in andere bronnen, en je kunt op je vingers natellen dat dat niet altijd zo kan blijven.
Das waar, maar het was een grove waarschuwing voor andere olielanden om niet in de euro op te gaan.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 16:15 schreef mgerben het volgende:
Interessant verhaal in de OP. Goede analyse, maar er zit iets niet lekker.
Dat de Dollar de standaardmunt is en dat Amerika er afhankelijk van is, prima onderbouwd.
Maar.
De schrijver stelt dat Amerika ten oorlog trok vanwege de opmerking van Saddam dat hij de Euro wilde gebruiken ipv de dollar. Dat zou de unieke positie van de dollar op de helling zetten.
Ik denk dat Amerika dit niet kan voorkomen. De dollar gaat op de helling vanwege economische krachten, zoals de 500 miljard dollar handelsonbalans.
Op een gegeven moment heeft de wereld zo veel geld aan Amerika geleend dat ze er mee ophouden.
Op dat moment kan Amerika oorlog voeren tegen wie ze wil, maar je kunt niet de hele wereld dwingen om in dollars te handelen.
Dus mijn punt is: Met die oorlog konden ze Sadam wel afstraffen, maar ze kunnen de economische beweging niet beteugelen.
Nou, dat is dus mijn punt.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 22:16 schreef pberends het volgende:
[..]
Das waar, maar het was een grove waarschuwing voor andere olielanden om niet in de euro op te gaan.
Het artikel geeft aan dat de Dollar een reden is, niet dat het de enige of de hoofdreden is.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 13:20 schreef mgerben het volgende:
[..]
Nou, dat is dus mijn punt.
In dit zeer leesbare, verder goed onderbouwde verhaal wordt sterk gesuggereerd dat Amerika Irak binnenviel om de rest van de wereld te laten zien: Dit is wat er gebeurt als je iets over de dollar zegt.
De link wordt gelegd: Sadam heeft uitspraak X gedaan. Vervolgens viel Amerika Irak aan. Ergo: Amerika viel Irak binnen vanwege die uitspraak.
Je mag van Amerika denken wat je wilt, maar die uitspraak van SH is gewoon geen reden voor een oorlog.
Een oorlog is het laatste, het allerlaatste wat je doet als je je zin niet kunt krijgen. Niet het eerste.
En bovendien stelt het artikel dat de dollar zijn huidige positie heeft bereikt vanwege afspraken in het verleden. Als je dan de positie van de dollar wilt verzekeren is daar een aangewezen weg voor: Nieuwe afspraken.
Niet: Met 200.000 militairen een willekeurig land binnenvallen als afschrikking aan alle anderen.
Dat is het punt in dit artikel dat niet te houden is: Dat de oorlog alleen om de positie van de dollar gaat. Dat kan gewoon niet omdat:
1) er betere, veel goedkopere en meer effecieve manieren zijn om de positie van de dollar te verbeteren; het grijpen naar oorlog is niet logisch
2) er andere redenen voor de oorlog waren die er zogenaamd totaal niet toe doen omdat het helemaal 100% om die dollar ging.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |