De vraag van het vorige topic luidde:quote:Op maandag 10 juli 2006 01:26 schreef Asmodian het volgende:
[afbeelding]
Welkom bij alweer het achtiende deel van de Algemene Kennis Quiz.
Je mag elkaar alles vragen, over politiek, sport, literatuur, muziek, film enz. Als het spel vastloopt kunnen er hints gegeven worden.
Het spreekt voor zich dat er geen gebruik gemaakt wordt van hulpmiddelen als Google, Wikipedia en dergelijke. Zou het wel erg makkelijk maken. Dit soort dingen zijn dus niet toegestaan![]()
De vraagsteller zegt of het antwoord goed is. Daarna stelt degene met het goede antwoord de nieuwe vraag. Als de vraagsteller te lang wegblijft kan er een nieuwe vraag gesteld worden om het spel door te laten gaan. De vraagsteller beslist wie het punt toebedeeld krijgt. Doorgaans is het zo dat het punt gaat naar degene die het antwoord compleet maakt (vooral met meerdere vragen ineen). Maar de vraagsteller neemt de uiteindelijke beslissing. Als je een punt uitdeelt doe je dit door de naam neer te zetten van degene die het goed had, gevolgd door +1 en dit dikgedrukt. Op deze manier kan het makkelijker geteld worden. Per vraag wordt er 1 punt uitgedeeld (dus geen punten uit medelijden, moeite, of bijna-goed). In elk tiende topic worden er 2 punten uitgedeeld.
Hou het een beetje gezellig!
Voor elk goed antwoord krijg je een punt die wordt uitgedeeld door de vragensteller. Zo krijgen we een mooie ranglijst van de beste spelers.
Voorgaande delen:
Algemene Kennis Quiz
Algemene Kennis Quiz Deel 2
Algemene Kennis Quiz Deel 3
Algemene Kennis Quiz Deel 4
Algemene Kennis Quiz Deel 5
Algemene Kennis Quiz Deel 6
Algemene Kennis Quiz Deel 7
Algemene Kennis Quiz Deel 8
Algemene Kennis Quiz Deel 9
Algemene Kennis Quiz Deel 10!
Algemene Kennis Quiz Deel 11
Algemene Kennis Quiz Deel 12
Algemene Kennis Quiz deel 13
Algemene Kennis Quiz Deel 14
Algemene Kennis Quiz Deel 15
Algemene Kennis Quiz Deel 16
Algemene Kennis Quiz Deel 17
Algemene Kennis Quiz Deel 18
Ranglijst na deel 17:
Asmodian - 88 punten !
MaJo - 31 punten !
Gatalin - 24 punten !!
Stanley_Climbfall 24 punten
Wyccie - 23 punten
Doeka - 20 punten !
Homdeck - 15 punten
YoshiBignose - 12 punten
Flyguy - 12 punten
Lienelien - 11 punten !
Neleos - 11 punten !
Berkery - 11 punten !
AntonDingeman - 10 punten
Mas 9 punten
Mainport - 9 punten
Frollo - 9 punten
Requiem4adream - 8 punten
InTrePidIvity - 7 punten
LangeTabbetje - 6 punten
Byte-Me - 6 punten
Sportfreak - 5 punten
Tong80 - 5 punten
Verbal 4 punten
Timis.ro - 4 punten
Daffodil31LE - 3 punten
JimmyDylan 3 punten
GLO 2 punten
ChrisJX 2 punten
Gooitzen 2 punten !!
Ghostbuster - 2 punten
Svyatagor - 2 punten
Iamredleader - 2 punten
Syll - 2 punten
Djenneke - 2 punten
TheRoach - 2 punten
Hoolie - 1 punt
Buzzer - 1 punt
Iblis - 1 punt
vos01190 - 1 punt
TWuD - 1 punt
Pyl - 1 punt
Dartfanaat 1 punt
Keileweg-ethicus 1 punt
! betekent dat die persoon punten heeft gehaald in het vorige topic
!! betekent dat die persoon ook nog 'ns gestegen is in de ranglijst
!!! betekent een nieuwe speler in de ranglijst
quote:Op maandag 10 juli 2006 04:42 schreef Nembrionic het volgende:
Wie schreef "Ring of Fire" er scoorde er geen hit mee.
en wat?quote:Op maandag 10 juli 2006 04:44 schreef Nembrionic het volgende:
en?
Wat was het complete antwoord dan?quote:Op maandag 10 juli 2006 04:45 schreef Nembrionic het volgende:
Nee, je antwoord is niet compleet
Nou goed, ik reken hem goed
Stereotomy +1
Nee, zijn vrouw dus. Tesamen met Merle Kilgore.quote:Op maandag 10 juli 2006 04:44 schreef Zwansbol het volgende:
Johnny Cash? :s
Zie hierboven.quote:Op maandag 10 juli 2006 04:45 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Wat was het complete antwoord dan?
Dan is je vraag foutquote:Op maandag 10 juli 2006 04:46 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Nee, zijn vrouw dus. Tesamen met Merle Kilgore.
6 maanden later heeft Cash het dus uitgrebracht...wat WEL een hit werd
Gevalletje enkelvoudquote:Wie schreef "Ring of Fire" er scoorde er geen hit mee.
Daarom heb ik hem ook goed gerekend voor jequote:
Maar niet beantwoorden, by all means, verzin jij een vraagquote:Op maandag 10 juli 2006 04:48 schreef Zwansbol het volgende:
Aangezien je nog niet in je bed ligt, kun je zelf nog een vraag verzinnen
Ja, maar ik kan niet meer op de juiste titel komen...quote:Op maandag 10 juli 2006 04:55 schreef Nembrionic het volgende:
De hint is dat ziggy best wel weet waar 'ie het over heeft
Zwansbol +1quote:Op maandag 10 juli 2006 04:59 schreef Zwansbol het volgende:
Where the Buffalo Roam?
Niet? Ik heb hier heel veel filmvragen voorbij zien komen.quote:Op maandag 10 juli 2006 05:00 schreef Zwansbol het volgende:
Man, man da is geen algemene kennis meer :p
Even denken ondertussen
Beter maar niet goed.quote:Op maandag 10 juli 2006 05:07 schreef Zwansbol het volgende:
Inderdaad uw laatste antwoord is beter
+1 voor Nembrionic
Wat klopt er dan niet aan?quote:
Het is iig iets in 3 reeksen van 3.quote:Op maandag 10 juli 2006 05:09 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Nee, dit weet ik nog uit een Kuifje stripboek, geloof ik.![]()
Hehe deze is leuk.quote:Op maandag 10 juli 2006 05:09 schreef Nembrionic het volgende:
Dit is best common knowledge:
Waar komt de croissant vandaan en waarom heeft het z'n vorm?
Ja inderdaad, maar das slechts detail hierquote:Op maandag 10 juli 2006 05:11 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Het is iig iets in 3 reeksen van 3.
Waavan de S geloof ik - - - en de o -- -- -- is. Of andersom natuurlijk.![]()
quote:Op maandag 10 juli 2006 05:13 schreef Zwansbol het volgende:
De croisscant komt oorspronkelijk uit Oostenrijk.
Ja dat klopt welquote:Op maandag 10 juli 2006 05:18 schreef Zwansbol het volgende:
Een halve maan staat op de Turkse vlag, lol?
quote:Op maandag 10 juli 2006 05:20 schreef Zwansbol het volgende:
Oke dan. Wenen in 1683. Omdat de bakkers alarm sloegen maakten ze een broodje die op een halve maan trekt omdat er op de Ottomaanse vlag ook een halve maan staat.
Iddquote:Op maandag 10 juli 2006 05:25 schreef Nembrionic het volgende:
Karel de Grote dan?
Uiteraard heeft peter gelijkquote:Op maandag 10 juli 2006 05:29 schreef Nembrionic het volgende:
De meester vraagt zijn leerlingen het woord "graag" te vervoegen.
Marie geeft als antwoord "graag, grager, graagst"
Peter zegt dat Marie het fout heeft en komt met "graag, liever, liefst"
Wie heeft het bij het juist eind en waarom?
uuh wist niet dat dat ook moest, kga ff bedenken dan okequote:Op maandag 10 juli 2006 05:59 schreef Nembrionic het volgende:
Redenatie?
2xquote:Op maandag 10 juli 2006 06:19 schreef tong80 het volgende:
Next :
Hoe vaak ging Tong deze nacht pissen ?
quote:Op maandag 10 juli 2006 09:28 schreef YoshiBignose het volgende:
volgens mij mag het allebei. graag liever liefst gebruik je als iets leuk vindt. ik ga graag naar school, ik ga liever naar school, ik ga het liefst naar school. zoiets.
om eerlijk te zijn heb ik graagst nog nooit gebruikt, maar volgens mij bestaat het wel
Dit is dus een voorbeeld waar het niet magquote:Op maandag 10 juli 2006 09:44 schreef Neleos het volgende:
Mannen horen sommige dingen grager dan andere dingen.
Dat zinnetje is een "leermoment" uit mannen voor vrouwen. Daar moest ik aan denken toen ik de vraag las.quote:Op maandag 10 juli 2006 09:47 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Dit is dus een voorbeeld waar het niet mag
ja altijd leuk. bijna goedquote:Op maandag 10 juli 2006 10:46 schreef AntonDingeman het volgende:
Leuk een rekenvraag.
3,5 minuut? nee fout
Oh, ik heb het zo gedaan:quote:Op maandag 10 juli 2006 10:55 schreef YoshiBignose het volgende:
AntonDingeman legt met wind mee in drie minuten één kilometer af, dus in vier minuten legt hij 1 1/3 kilometer af. Met wind tegen legt hij in vier minuten 1 kilometer af. Als de wind AntonDingeman vier minuten helpt en vier minuten tegenwerkt, dan legt AntonDingeman in deze acht minuten dus 2 1/3 kilometer af. Zonder wind zou hij in acht minuten ook 2 1/3 kilometer afleggen en zijn gemiddelde snelheid bedraagt dan dus 17,5 kilometer per uur. AntonDingeman doet dus 3 3/7 minuut over één kilometer.
Goed hoor![]()
![]()
Klopt.quote:Op maandag 10 juli 2006 11:05 schreef YoshiBignose het volgende:
Als hij iets begrijpt, dus een soort OK.
Nee.quote:Zou niet weten waarom, misschien van een legendarische piloot van vroeger?
Roger stond oorspronkelijk voor de 'R' in het telefoonalfabet.quote:Op maandag 10 juli 2006 11:01 schreef AntonDingeman het volgende:
Wanneer zegt een piloot "Roger"? En waarom juist "Roger"?
quote:Op maandag 10 juli 2006 11:18 schreef Frollo het volgende:
[..]
Roger stond oorspronkelijk voor de 'R' in het telefoonalfabet.
'Received' werd afgekort tot 'R' en dus tot 'Roger'.
Idd. 'Roger' was op een gegeven moment zo onlosmakelijk met 'Received' verbonden dat het onpraktisch werd om het ook nog steeds voor 'R' te gebruiken.quote:
Frollo +1quote:Op maandag 10 juli 2006 11:18 schreef Frollo het volgende:
[..]
Roger stond oorspronkelijk voor de 'R' in het telefoonalfabet.
'Received' werd afgekort tot 'R' en dus tot 'Roger'.
doeka +1quote:Op maandag 10 juli 2006 11:48 schreef doeka het volgende:
Esther Ofarim
Ik krijg 'm in de leesmap.quote:Op maandag 10 juli 2006 11:48 schreef AntonDingeman het volgende:
Frollo, ben je misschien toevallig geabonneerd op de Quest?
quote:Op maandag 10 juli 2006 11:52 schreef Neleos het volgende:
Eddy Wally?
Jij bedoelt Hein Verbrugge?quote:Op maandag 10 juli 2006 11:53 schreef Gooitzen het volgende:
voorzitter IOC?
Volgens mij welquote:Op maandag 10 juli 2006 12:15 schreef doeka het volgende:
Hebben jullie het nu allemaal opgezocht?
knap hoor!quote:Op maandag 10 juli 2006 12:27 schreef YoshiBignose het volgende:
willeke alberti?
De score bedoel je? Aan het eind van het jaar doen we in MUZ trivia. In FMT is het om de maand toch. Ik ben zelf voor 1 keer per jaar.quote:Op maandag 10 juli 2006 12:27 schreef AntonDingeman het volgende:
Wanneer wordt deze kermis weer op 0 gezet trouwens?
Ok bedankt!quote:Op maandag 10 juli 2006 12:28 schreef Neleos het volgende:
[..]
De score bedoel je? Aan het eind van het jaar doen we in MUZ trivia. In FMT is het om de maand toch. Ik ben zelf voor 1 keer per jaar.
quote:Op maandag 10 juli 2006 12:33 schreef Gooitzen het volgende:
de Deen
edit: ik zeg het later welquote:Op maandag 10 juli 2006 12:32 schreef YoshiBignose het volgende:
nu is het tijd voor een echt moeilijke PUZZEL
Er zijn 5 huizen, elk huis heeft een unieke kleur, en elke eigenaar is van een andere nationaliteit. Elke eigenaar heeft een verschillend huisdier, drinkt een ander drankje, en rookt andere sigaretten. De Engelsman woont in het rode huis, de Zweed heeft een hond, en de Deen drinkt thee. Het groene huis staat links van het witte huis. In het groene huis wordt koffie gedronken. De man die Pall Mall rookt heeft vogels. In het gele huis wordt Dunhill gerookt. In het middelste huis wordt melk gedronken. De Noor woont in het eerste huis. De man die Blend rookt woont in het huis naast het huis met katten. In het huis naast het huis waar ze een paard hebben, wordt Dunhill gerookt. De man die Blue Master rookt, drinkt bier. De Duitser rookt Prince. De Noor woont naast het blauwe huis. In het huis naast het huis waar Blend wordt gerookt, wordt water gedronken.
En nu komt het: Wie bezit een zebra?
Het gaat me vast wel ff duren, maar ik vind't leukquote:Op maandag 10 juli 2006 13:31 schreef YoshiBignose het volgende:
ja eerste huis is meest linkse huis. succes ermeegrappig dat je meteen in logigram doet, dit is namelijke (tenminste zou zijn) einsteins puzzel en die moet idd in logigram worden opgelost
ik kan het wel oplossen hoorquote:Op maandag 10 juli 2006 13:41 schreef YoshiBignose het volgende:
ja ik vind die puzzels ook leuk. soms duurt het meerdere dagen voordat ik het op los maar leuk om te doen.
amaranta, begin jij er maar niet aan![]()
Hoi lien!quote:Op maandag 10 juli 2006 13:54 schreef lienelien het volgende:
[..]
![]()
Als je daar nou eens mee op zou houden?![]()
Dank je!quote:Op maandag 10 juli 2006 14:18 schreef lienelien het volgende:
[..]
Hoi Asmo![]()
MaJo nog niet uit bed?![]()
kijk eens hier trouwens
Asmodian + 1quote:Op maandag 10 juli 2006 14:01 schreef Asmodian het volgende:
De Duitser heeft de Zebra
tevens heb ik nog een hele boel informatie. Ik zal m'n logigram inscannen en op't internet zetten
Yay!quote:Op maandag 10 juli 2006 14:25 schreef YoshiBignose het volgende:
[..]
Asmodian + 1
good job!maar ik denk dat dat op internet zetten geen nut heeft. ik zie namelijk hier: http://nl.wikipedia.org/wiki/Logigram ook een soort logigram van zelfde vraag
![]()
Asmodian moet een vraag.quote:Op maandag 10 juli 2006 16:40 schreef lienelien het volgende:
wat een stilte hier..
oeh....gokje The Lion Kingquote:Op maandag 10 juli 2006 16:48 schreef Frollo het volgende:
[..]
Asmodian moet een vraag.
Maar hij heeft aangekondigd dat hij wegging, dus ik denk niet dat het een probleem is als iemand anders gaat. Ik bijvoorbeeld!
Wat was de eerste Disney-tekenfilm waarin iemand in beeld doodging?
Een mens...?quote:Op maandag 10 juli 2006 16:51 schreef Frollo het volgende:
Sorry, ik stelde de vraag verkeerd.
Wat was de eerste Disney-tekenfilm waarin een mens in beeld doodging?
Wat een stomme vraag eigenlijk. Té gezocht gewoon. Maar goed.
Yep. Kocoum wordt on-screen doodgeschoten. Uitzonderlijk voor een Disneyfilm.quote:Op maandag 10 juli 2006 16:58 schreef Verbal het volgende:
Pocahontas?
Oja!quote:Op maandag 10 juli 2006 17:01 schreef Frollo het volgende:
[..]
Yep. Kocoum wordt on-screen doodgeschoten. Uitzonderlijk voor een Disneyfilm.
Verbal +1
Warm, maar ik geef er toch een punt voor:quote:Op maandag 10 juli 2006 17:07 schreef Berkery het volgende:
Nergens voor, dat heeft hij erbij geplakt omdat het interessant staat.
sept en neuf?quote:Op maandag 10 juli 2006 17:48 schreef Neleos het volgende:
Alleen nog de 7 en de 9
Die 9 wil ik nog wel door de vingers zien, maar de 7 is niet goed.quote:Op maandag 10 juli 2006 17:49 schreef doeka het volgende:
uno
dos
tres
quatro
cinqo
seis
septo
ocho
novo
diez
Neuhquote:
Unoquote:Op maandag 10 juli 2006 17:55 schreef lienelien het volgende:
septe?
Siete met 1 t.quote:Op maandag 10 juli 2006 17:58 schreef doeka het volgende:
siette
quote:Op maandag 10 juli 2006 17:59 schreef Neleos het volgende:
[..]
Siete met 1 t.
Jij krijgt het punt![]()
doeka + 1
neequote:Op maandag 10 juli 2006 18:03 schreef Gatalin het volgende:
Zwitserland
quote:Op maandag 10 juli 2006 18:04 schreef Gatalin het volgende:
Belgie
Ik wist dat ie iig niet uit Frankrijk kwamquote:
Is idd going Dutch, dus helaas foutquote:Op maandag 10 juli 2006 19:28 schreef ChrisJX het volgende:
Do a dutch - de rekening per persoon betalen? Al is dat 'Going Duch' dacht ik.
quote:Op maandag 10 juli 2006 19:29 schreef ChrisJX het volgende:
Dutch act - Een optreden te zielig voor woorden![]()
Dutch barn - Een bouwvallige schuur![]()
Dutch party - Een saai feestje of een feestje waarvoor je entree moet betalen dan wel je eigen eten/drinken mee moet nemen
Dutch widow - Een vrouw van wie de man in WO2 in Engeland zit![]()
Ook in de Engelse taal?quote:Op maandag 10 juli 2006 20:03 schreef wyccie het volgende:
Toch wel apart dat Dutch party die betekenis heeft. Een Amerikaans feestje houdt namelijk ook in dat iedeen zelf iets meeneemt.
Dat weet ik eigenlijk niet, maar het blijft frappant.quote:Op maandag 10 juli 2006 20:11 schreef Gatalin het volgende:
Ook in de Engelse taal?
Die andere laffequote:Op maandag 10 juli 2006 20:24 schreef wyccie het volgende:
Dutch act: deserteren?
Do a Dutch is deserteren, zoals wyccie al had geraden, maar wordt soms ook voor zelfmoord gebruiktquote:Op maandag 10 juli 2006 20:45 schreef Neleos het volgende:
Dutch Act is dus zelfmoord, dan is do a Dutch het verraden van je kameraden?
Kapster?quote:Op maandag 10 juli 2006 20:43 schreef Gatalin het volgende:
Dutch widow is een vrouw die bepaalde diensten levert
wyccie +1quote:Op maandag 10 juli 2006 20:47 schreef wyccie het volgende:
En een Dutch widow is een hoer?
Sorry, als ik je ten onrechte beschuldigquote:Op maandag 10 juli 2006 21:04 schreef Tarado het volgende:
Ruben Matthus
Ah gelukkig. Ik wist niet zeker of je een newbie was en de regels gelezen had.quote:Op maandag 10 juli 2006 21:12 schreef Tarado het volgende:
Nee deze wist ik gewoon omdat ik een Haagen Dasz verslaafde ben geweest zo'n 10 jaar geleden.
Nee, dat zijn die van Ben & Jerryquote:Op maandag 10 juli 2006 21:13 schreef Odysseuzzz het volgende:
Het zijn twee mafkezen dat weet ik wel.
Dat was mijnheer Ottoquote:Op maandag 10 juli 2006 21:17 schreef Tarado het volgende:
wie is de uitvinder van de benzine motor?
Ja! volgens mij is dat goed; ik zit me gek te peinzen over die 2e; die weet ik wel...quote:
quote:Op maandag 10 juli 2006 22:07 schreef doeka het volgende:
Ik denk Gerrit Bob Jan enzo Robert Long
quote:Op maandag 10 juli 2006 23:11 schreef pos het volgende:
Hannibal Heyes and Kid Curry
Scoville!quote:Op maandag 10 juli 2006 23:15 schreef Verbal het volgende:
Scherpte van eten (bijvoorbeeld sambal) wordt aangegeven in een eenheid. Hoe heet die eenheid?
V.
Er staat al een vraag open.quote:Op maandag 10 juli 2006 23:42 schreef Sosa het volgende:
Waar is FUCK een afkorting van?
Nee, dat is niet wat ik zoek. Er is een modern woord wat in het Groningse dialect zo vertaald wordt.quote:Op maandag 10 juli 2006 23:41 schreef Palau het volgende:
spiegelplaatje
foxtrot uniform charlie kiloquote:Op maandag 10 juli 2006 23:42 schreef Sosa het volgende:
Waar is FUCK een afkorting van? geen grap
Als ik ga denken aan hoe Afrikaanse woorden worden vertaald , dan denk ik:quote:Op maandag 10 juli 2006 23:44 schreef AntonDingeman het volgende:
[..]
Nee, dat is niet wat ik zoek. Er is een modern woord wat in het Groningse dialect zo vertaald wordt.
Palau +1quote:Op maandag 10 juli 2006 23:45 schreef Palau het volgende:
[..]
Als ik ga denken aan hoe Afrikaanse woorden worden vertaald , dan denk ik:
CD?
quote:
CDquote:Op maandag 10 juli 2006 23:40 schreef AntonDingeman het volgende:
Wat betekent het Groningse woord spaigelploatje?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |