Als je het maar laat.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 20:08 schreef Isabeau het volgende:
Jeetje, alweer een topic vol
Wil ik alleen nog wel iets vervelends aankaarten...
quote:Op vrijdag 7 juli 2006 20:02 schreef golfer het volgende:
en het enige mannelijke exemplaartoetje: golfer
Geen probleem toch?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 20:11 schreef Isabeau het volgende:
Maar ik wilde alvast even aankaarten dat ik liever de rekening niet door zessen wil delen aangezien ik geen gebruik ga maken van het wijnarrangement. Ik wilde gewoon graag mijn 'eigen deel' betalen.
MIJN GOD TRUT!!quote:Op vrijdag 7 juli 2006 20:11 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben aan het stangenFlauw hè.
Maar ik wilde alvast even aankaarten dat ik liever de rekening niet door zessen wil delen aangezien ik geen gebruik ga maken van het wijnarrangement. Ik wilde gewoon graag mijn 'eigen deel' betalen.
Ik heb je andere adres even geprobeerd. Als jij nou weer even een groepsmailtje verstuurt, dan staan alle juiste adressen weer klaar voor iedereen die wil replyenquote:Op vrijdag 7 juli 2006 20:03 schreef QTPi het volgende:
Gevonden![]()
![]()
Helaas geen email gearriveerd op hotmail. maar ik heb Dude zelf al ff ge'emeeuwd.
Ik vind het allemaal prima. Wat mij betreft kan het ook gewoon ieder voor zich zijn, qua betalen.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 20:22 schreef Duderinnetje het volgende:
En dat is prima natuurlijk. Al stel ik wel voor dat de wijnarrangementers de rekening wel gewoon in vijven (?) hakken. Wel zo makkelijk toch?
quote:
Wij zijn er 's middags al, dus we kijken dan even of we je daar binnen kunnen smokkelen!quote:Op vrijdag 7 juli 2006 20:52 schreef Isabeau het volgende:
Ik kan gewoon bij mijn grote zus op de kamer mocht ik niet meer naar huis kunnen hè? En ik heb nog wel een kamer in Meppel voor wie daar heen kan rijden(gratis)
Hoe laat zou jij dan wegmoeten Isa, als je nog naar huis moet?quote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:10 schreef Isabeau het volgende:
okay, anders ga ik maar wat eerder weg om weer thuis te kunnen komen.
De vriendin waar ik had kunnen slapen gaat vrijdag al op vakantie (ze zou eerst zondag gaan).
Die van 0.55 moet ik inderdaad ook hebben.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:13 schreef Isabeau het volgende:
0.55 laatste trein naar Hoogeveen
0.58 () laatste trein naar Meppel (daar heb ik een kamer)
Och verrek. Anders nemen we die!quote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:20 schreef Isabeau het volgende:
Nee, maar dat komt door de chloortrein hè.
Nou dan zijn we eruitquote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:26 schreef Isabeau het volgende:
Och ja, waarom niet. Die gaat rond 3 uur 's nachts richting Delfzijl.
quote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:35 schreef Bluezz het volgende:
De Chloortrein
Als je daar tegen kan, kan een wijnarrangementje toch niet zó erg zijn![]()
Laten we dan ook meteen de trein overvallenquote:
Je vergeet haar good looks nog.quote:Op vrijdag 7 juli 2006 21:51 schreef Isabeau het volgende:
Naast zeer avontuurlijk ook een grenzeloze fantasieWat ben je toch super
pilootquote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:13 schreef Bluezz het volgende:
Die chloortrein rijdt in Utreg elke werkdag langs mij, en de piloot zwaait dan naar me![]()
Jij mag hem heul niet afleiden, nu loopt heul midden-Nederland gevaar jij Lorelei!quote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:13 schreef Bluezz het volgende:
Die chloortrein rijdt in Utreg elke werkdag langs mij, en de piloot zwaait dan naar me![]()
Maar die bedoelen jullie vast niet
That's miehiequote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:18 schreef Duderinnetje het volgende:
Jij mag hem heul niet afleiden, nu loopt heul midden-Nederland gevaar jij Lorelei! [afbeelding]
* QTPi moest lachenquote:Op zaterdag 8 juli 2006 10:46 schreef Euc- het volgende:
Hey jongens, ik heb een vervelende mededeling, ik heb gisteren besloten dat ik een huis ga kopen, dus ik kan helaas niet mee
Het spijt me zeer..
Ja,quote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:58 schreef Atrimar het volgende:
Wat mij dan wel weer humor lijkt:
Iedereen (lichte) voedselvergiftiging. Een rib uit het lijf betalen om in de fokking keuken te mogen eten, en dan hoppa, aan de salmonella.
Niet dat ik het u allen toewens, maar het lijkt me oh zo grappig ...
Dus
Nou Isa moest er wel om lachenquote:
bijna zonde om door te spoelen...quote:Op zaterdag 8 juli 2006 12:31 schreef QTPi het volgende:
Het is dan wel de duurste diarre die ik ooit gehad heb.![]()
Vervelend, golferquote:Op vrijdag 7 juli 2006 20:02 schreef golfer het volgende:
14 juli gaat het dus eindelijk gebeuren.
Eten in de keuken van de Librije in Zwolle
Vervolg van Librije, de voorpret :)
Deelnemende gastronomen:
Duderinnetje
QTPi
Isabeau
Tinypet
Bluezz
en het enige mannelijke exemplaar: golfer
foei.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 08:18 schreef zoalshetis het volgende:
tvp
quote:Op vrijdag 7 juli 2006 22:54 schreef Bluezz het volgende:
[..]
That's miehie![]()
http://www.ingridgrambow.de/images/lorelei.jpg
Leuk linkje over een kjoete belgische chef gevonden, die ook in de lijn van el bulli en kleine mondvermaakjes, smaakjes werkt :
![]()
Ik sluit golfer bij deze uit van het beantwoorden van deze vraag!quote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:54 schreef QTPi het volgende:
Wat is de dresscode eigenlijk als je in zo'n warme keuken eet??? Of zou ie een goeie airco hebben?
Op http://omroep.vara.nl/tvradiointernet_detail.jsp?maintopic=424&subtopic=38690&detail=246866 is onder wetenschappelijk koken (de link onder bekijk) te zien hoe het te werk gaat bij el bulli (vanaf 6 minuut 50).quote:Op vrijdag 7 juli 2006 15:46 schreef kabouter.muts het volgende:
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=GH7IMNES
Deze kwam ik tegen toen ik eens ging kijken wat nou precies el bulli is.
WOW
Foei Duderije!quote:Op zaterdag 8 juli 2006 13:32 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik sluit golfer bij deze uit van het beantwoorden van deze vraag!
quote:Op zaterdag 8 juli 2006 14:22 schreef zoalshetis het volgende:
ik kreeg ff een soort van brainwave.
stel je voor je bent kunstenaar en je wilt iets unieks maken. dan heb ik het volgende idee voor je:
je gaat eten bij de beste restaurants ter wereld. 3 dagen voor je daar gaat eten ga je op slakkendieet.
dan is de grote dag en ga je heerlijk eten. je wacht een dag en de drollen die daarvan komen seal je in met conserveringsmiddelen en siliconen. vierkant doosje, met de drol van bulli, parkheuvel, librije...
Volgens mij geen airco in de keuken, dus zo min mogelijk aantrekken.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 11:54 schreef QTPi het volgende:
Wat is de dresscode eigenlijk als je in zo'n warme keuken eet??? Of zou ie een goeie airco hebben?
Hmm ben ik nou gek.. Ik dacht dat de 14e woensdag was. Nouja, natuurlijk mag dat ook! Het zal er vast niet minder leuk op zijn.quote:
Jep ik ookquote:Op zaterdag 8 juli 2006 20:06 schreef Isabeau het volgende:
Ik vind het zo spannend en ik heb er ongelofelijk veel zin in
Goed dat je er weer bent en je hebt inderdaad nog 6 dagen om je maag weer helemaal in orde te laten komen.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 21:08 schreef TinyPet het volgende:
Hey Guys,
Sorry dat ik ff niet in de lucht ben geweest maar werd niet goed van het warme weer. Heb nu een weekje om mijn maag weer te trainen want heb om dat warme weer bijna geen hap gegeten. Als het zo blijft ga ik misschien een paar dagen van te voren bij mijn ouders of zo zitten airco helpt
![]()
quote:Op zaterdag 8 juli 2006 21:30 schreef Isabeau het volgende:
Er is me al wel medegedeeld dat elke co na 2 weken kindergeneeskunde maag en darmklachten krijgtDat is dus volgende week vrijdag. DUs mocht ik zaterdag de 15e last hebben, help me dan even herinneren dat het niet van De Librije is
Waarom zou dat zo zijn dan Isa? Die kindertjes zitten onder de bacteriën of zo?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 21:30 schreef Isabeau het volgende:
Er is me al wel medegedeeld dat elke co na 2 weken kindergeneeskunde maag en darmklachten krijgtDat is dus volgende week vrijdag. DUs mocht ik zaterdag de 15e last hebben, help me dan even herinneren dat het niet van De Librije is
Net als je kind voor de eerste keer naar de opvang of school gaat, eerste weken zijn ze verkouden, krijgen waterpokken etc.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 22:45 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Waarom zou dat zo zijn dan Isa? Die kindertjes zitten onder de bacteriën of zo?
Daarom staan ze dan ook niet op het menu van de Librije.quote:
* Hier geen grapje maakt over Martijn en Annemiekequote:Op zaterdag 8 juli 2006 22:55 schreef golfer het volgende:
[..]
Daarom staan ze dan ook niet op het menu van de Librije.![]()
Ook niet gewokt of zo?quote:Op zaterdag 8 juli 2006 22:55 schreef golfer het volgende:
[..]
Daarom staan ze dan ook niet op het menu van de Librije.![]()
quote:Op zaterdag 8 juli 2006 23:00 schreef Duderinnetje het volgende:
* Hier geen grapje maakt over Martijn en Annemieke*
* Trots is op zichzelf![]()
quote:Op zaterdag 8 juli 2006 23:00 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
* Hier geen grapje maakt over Martijn en Annemieke*
* Trots is op zichzelf![]()
O ik krijg nu hele nare visualsquote:Op zaterdag 8 juli 2006 23:02 schreef golfer het volgende:
[..]
Moleculair koken krijgt inderdaad dan een andere dimensie.![]()
Ik kop hem niet inquote:Op zaterdag 8 juli 2006 23:11 schreef Isabeau het volgende:
Dennis is ook elke keer als hij weer begint met les geven prompt de week erop verkouden
We zitten gelukkig niet bij hun in de keuken.quote:
Hou! Op! Mijn geestesoog, wat doe je!!quote:Op zaterdag 8 juli 2006 23:49 schreef golfer het volgende:
[..]
We zitten gelukkig niet bij hun in de keuken.![]()
In 2008 hebben ze misschien nog wel een plekje vrij, reserveer je meteen ook even voor ons, dan maken we er een korte vakantie van.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 23:52 schreef Duderinnetje het volgende:
En weten jullie wat ik vandaag heb besloten? Ik ga reserveren bij El Bulli![]()
Gaaf hè?
Ja dat wordt 2008 waarschijnlijkquote:Op zaterdag 8 juli 2006 23:54 schreef golfer het volgende:
[..]
In 2008 hebben ze misschien nog wel een plekje vrij, reserveer je meteen ook even voor ons, dan maken we er een korte vakantie van.
Wij willen.quote:Op zaterdag 8 juli 2006 23:57 schreef Duderinnetje het volgende:
Zou wel leuk zijn als jullie ook meegaanWe kúnnen er een FOK!-meet van maken natuurlijk
![]()
quote:Op zondag 9 juli 2006 00:00 schreef golfer het volgende:
[..]
Wij willen.
Ik denk dat we dat beter met een klein betrouwbaar gezelschap kunnen doen, Fok-meets willen namelijk nog wel eens op het laatst worden afgezegd door mensen.![]()
Gewoon even zorgen dat je geen huis koopt in 2008quote:Op zondag 9 juli 2006 00:22 schreef Isabeau het volgende:
In 2008 kan ik ook wel ergens. Maar die agenda heb ik nog niet![]()
Kwestie van prioriteiten hè?quote:Op zondag 9 juli 2006 00:32 schreef Isabeau het volgende:
Ja, hey, dat weet ik dus niet zo lang van te voren hoor
Mss ben ik tegen die tijd wel zwangerquote:Op zondag 9 juli 2006 00:39 schreef Duderinnetje het volgende:
Kwestie van prioriteiten hè?![]()
Je koopt óf een huis, óf je gaat naar El Bulli![]()
Voor onze poes Xena is meestal wel wat te regelen.quote:
Goh.quote:Op zondag 9 juli 2006 02:38 schreef Euc- het volgende:
Helaas voor jullie, je kunt niet zomaar ff over 2 jaar reserveren bij El Bulli. Ze zijn een half jaar per jaar open, en er zijn enorme wachtlijsten voor elk halfjaar, omdat ze niet aan alle vraag kunnen voldoen wordt je ingeloot, of juist niet, is dus maar afwachten, en ze nemen geen reserveringen voor over 3 jaar aan
Kleine zusje van mijn vrouw even verder opvoedt:quote:Op zondag 9 juli 2006 02:44 schreef Isabeau het volgende:
Ik ken Ell Bulli niet eens trouwensWaarom zijn ze maar een half jaar per jaar open en wat is er zo heel erg bijzonder aan het restaurant?
Gaan jij en Dennis dan tegen die tijd ook mee, als het Dudebulli (©golfer) lukt te reserveren ?quote:Op zondag 9 juli 2006 02:56 schreef Isabeau het volgende:
Jeetje, dat klinkt heel bijzonder. Spanje hmm. Maar we kunnen zo te lezen pas rond oktober 2007 voor 2008 reserveren
Onzin, mijn vader is ook leraar, en vrij krijgen is geen enkel probleem.quote:Op zondag 9 juli 2006 03:20 schreef Isabeau het volgende:
Reserveren voor zo'n groep bij dat restaurant? Succes! Maar mocht het lukken dan wil ik het niet missenAls het maar niet doordeweeks is buiten de schoolvakanties, want Den kan als leraar niet echt makkelijk vrij krijgen hè
![]()
Nee dat snap ik ook welquote:Op zondag 9 juli 2006 02:38 schreef Euc- het volgende:
Helaas voor jullie, je kunt niet zomaar ff over 2 jaar reserveren bij El Bulli. Ze zijn een half jaar per jaar open, en er zijn enorme wachtlijsten voor elk halfjaar, omdat ze niet aan alle vraag kunnen voldoen wordt je ingeloot, of juist niet, is dus maar afwachten, en ze nemen geen reserveringen voor over 3 jaar aan
Dan gaan we voor het geluk.quote:Op zondag 9 juli 2006 13:29 schreef Euc- het volgende:
er is geen gemiddelde wachttijd, er wordt geloot, en het maakt niet uit of je nu al 4 jaar probeert om te komen eten of dat je net 1 week geleden op het idee kwam, je hebt geluk of pech.
Kinderwens?quote:Op zondag 9 juli 2006 13:50 schreef Euc- het volgende:
Ja hoor, ik ben voorlopig niet van plan een huis te kopen dus dat moet lukken
Mooi zo.quote:
oh gut, laat het nou een keer los. en ik snap best dat het voor jou fijn is om eindelijk een 'gezamelijke vijand' te hebben, maar ik vind het humaan gezien wel leuk geweest.quote:Op zondag 9 juli 2006 16:09 schreef Euc- het volgende:
Laten we een motie van wantrouwen indienen jegens Martijn
Ga je ook mee?quote:Op zondag 9 juli 2006 17:44 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
oh gut, laat het nou een keer los. en ik snap best dat het voor jou fijn is om eindelijk een 'gezamelijke vijand' te hebben, maar ik vind het humaan gezien wel leuk geweest.
verpest straks ook het diner als het steeds maar over hun 'foute' stap gaat. ik respecteer hun beslissing.
let's taste and eat!![]()
en mooie recenties van alle deelnemers graag![]()
neen, ik verplaats me in jullie diner straks. hence the recenties. ik ga 27 september.quote:
ja graag!quote:Op zondag 9 juli 2006 18:25 schreef Isabeau het volgende:
En dan allemaal tegelijk plaatsen zonder die van een ander eerst te hebben kunnen lezen
* QTPi heeft een digitale camera, die neemt ze sowieso mee.quote:Op zondag 9 juli 2006 18:50 schreef Isabeau het volgende:
Wie nemen er camera's mee voor de foto's?
weer een afhakerquote:Op zondag 9 juli 2006 18:59 schreef Duderinnetje het volgende:
Mag ik please de uitzondering zijn op het recensie-plan?![]()
Door mijn beroep ben ik het een beetje zat geworden om ook buiten werktijd overal en altijd maar op te letten, kritisch te zijn, goed te observeren, aantekeningen te maken en stukjes te schrijven. Hoe leuk ik mijn vak ook vind, ik wil óók nog gewoon eens onoplettend, zonder pen en papier, nergens over nadenkend kunnen genietenIk heb me daarom ooit voorgenomen dat ik niet hoef te schrijven als ik op vakantie of uit eten ben
En al is het maar een stukje voor FOK!, ik wil gewoon NIET met een blocknote aan tafel zitten.
Vind het overigens wél heel leuk als de anderen het doen hoor!!![]()
En dat menu staat ook op de website....ik vind het ook niet erg gezellig staan met een pak papier naast je...quote:Op zondag 9 juli 2006 19:02 schreef golfer het volgende:
Ik neem ook geen pen en papier mee, want we zullen achteraf wel het menu meekrijgen, neem ik aan.
Camera nemen wij ook wel mee.
ik denk dat jullie een fantastische avond gaan krijgen met hele leuke gesprekken.quote:Op zondag 9 juli 2006 20:09 schreef Bluezz het volgende:
Duderije, genieten !!!, dat is het toverwoord. En niks moet
1-0 voor Frankrijk Zizou
quote:Op zondag 9 juli 2006 20:09 schreef Bluezz het volgende:
Duderije, genieten !!!, dat is het toverwoord. En niks moet
O gut, voetbalquote:1-0 voor Frankrijk Zizou
quote:Spelen met eten
Maandag 10 juli 2006
Fooding is een samentrekking van de Engelse woorden food en feeling. Het is een Parijse culinaire beweging en wil weer leven en verbeelding brengen in de haute cuisine.
Terzake trekt naar trendy locaties waar bekende en minder bekende chefs experimenteren met de meest bizarre combinaties. Want ze willen meer speelsheid, plezier en humor in de keuken brengen.
Wat denkt u van foie gras met cacaopoeder? Of hebt u liever een lijntje gedroogde tomaat?
Fooding is intussen internationaal doorgebroken. Een Ierse moeder maakt furore met haar buitenissige kookboeken. Haar kinderen zijn letterlijk haar proefkonijnen.
En het Londense restaurant Fat Duck, waar de chef wel eens kookt met stikstof, is uitgeroepen tot het beste restaurant ter wereld.
Originele titel: Fooding
Productie: Java Films voor Envoyé Special (France 2)
Ja, ik vond het ook erg leuk. Voor de eerste 100 gelukkigen is het te downloaden (120 MB, AVI) door op onderstaand plaatje te klikken, zodat ze het toch nog kunnen zien:quote:Op dinsdag 11 juli 2006 10:16 schreef Euc- het volgende:
Hey dat heb ik vannacht nog gezien, was wel grappig om naar te kijken idd
Kijken gaat.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 17:30 schreef dvr het volgende:
Ja, ik vond het ook erg leuk. Voor de eerste 100 gelukkigen is het te downloaden (120 MB, AVI) door op onderstaand plaatje te klikken, zodat ze het toch nog kunnen zien:
[[url=http://img.photobucket.com/albums/v219/dvr01/CULI01.jpg]afbeelding][/url]
Bekeken. Leuke reportage.quote:
In het mailtje van Dude werd voorgesteld om om 19:00 op het terras van de Librije te apperatieven.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 19:13 schreef Isabeau het volgende:
Dank je wel, Tinkepink
Hoe gaan we trouwens afspreken voor vrijdag? Ik heb geen idee waar de Librije bijv. is![]()
We bewaren wel een dessert voor je.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 19:20 schreef Isabeau het volgende:
Ga ik doenIk hoop alleen dat ik op tijd weg kan bij kindergeneeskunde.
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 20:02 schreef Bluezz het volgende:
Het is een virtueel beertje
In stikstof gegaard, ingespoten met koekfantasie
Ja hoor, je kent onze recensies.quote:Op woensdag 12 juli 2006 01:46 schreef tong80 het volgende:
Straks valt het tegen. Maar dat posten jullie natuurlijk niet
Gedaan!!quote:Op dinsdag 11 juli 2006 17:30 schreef dvr het volgende:
[..]
Ja, ik vond het ook erg leuk. Voor de eerste 100 gelukkigen is het te downloaden (120 MB, AVI) door op onderstaand plaatje te klikken, zodat ze het toch nog kunnen zien:
[[url=http://img.photobucket.com/albums/v219/dvr01/CULI01.jpg]afbeelding][/url]
Als je boxjes wel aanstonden, en de 'wave' uitgang van je geluidskaart ook, dan heb je waarschijnlijk geen codec voor AC3 geluid op je computer. Je kunt er een downloaden van http://fcchandler.home.comcast.net/AC3ACM. Het bestand heet AC3ACM.zip. Even uitpakken en dan rechtsklikken op AC3ACM.inf en 'installeren' kiezen. Waarschijnlijk doet hij het daarna wel - zo niet, dan moet je nog even rebooten om de codec aan de gang te krijgen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 09:26 schreef kabouter.muts het volgende:
Nu wil ik kijken maar heb geen geluid????
Er liggen standaard 2 strandstretchers achter in de autoquote:Op woensdag 12 juli 2006 20:14 schreef QTPi het volgende:
* QTPi 's slaapplekkie gaat helaas niet door. Maar dat mag de pret niet drukken![]()
Je mag mee naar Groningen treinen en hier slapen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:14 schreef QTPi het volgende:
* QTPi 's slaapplekkie gaat helaas niet door. Maar dat mag de pret niet drukken![]()
Ja, onze Jon gaat ons vast wel uitnodigen om bij hem te overnachten en dan worden we echte vrienden en adopteert hij ons en mogen we bij hem komen wonen, echt voor altijd, en dan kookt hij elke avond voor ons, of soms heeft hij het te druk, maar dan eten we gewoon even in Libby, zoals we De Librije in de familie dan liefkozend noemenquote:Op woensdag 12 juli 2006 21:26 schreef Bluezz het volgende:
Ik weet het
We blijven allemaal bij onze Jon en Theresj slapen![]()
Virtueel dan
't Is goed te lopen, maar reken wel op minimaal 20 minuten vanaf het station. En de route dwars door het centrum is sneller (maar wordt niet op routenet aangegeven omdat dit voor een deel autovrij is).quote:Op dinsdag 11 juli 2006 19:19 schreef golfer het volgende:
Als je bij www.routenet.nl het adres Broerenkerkplein 13 Zwolle ingeeft en als vertrekpunt het Stationsplein kan je de route prima plannen.
Misschien kan je daarvoor een Tuk Tuk hurenquote:Op woensdag 12 juli 2006 21:42 schreef Gert het volgende:
't Is goed te lopen, maar reken wel op minimaal 20 minuten vanaf het station. En de route dwars door het centrum is sneller (maar wordt niet op routenet aangegeven omdat dit voor een deel autovrij is).
quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:55 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Misschien kan je daarvoor een Tuk Tuk huren
Veel plezier GSEn tnxx voor je goede zorgen
Duderije, dat klinkt als een Agatha Christie
Het laatste avondmaal in de Libby
quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:17 schreef zoalshetis het volgende:
![]()
drink je rood of wit?(tegen de spanning voor vrijdag...)
quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:38 schreef Isabeau het volgende:
Bluezz is duidelijk een geile drinker dus
Ik weet ineens wie er op de stretcher gaatquote:
wow. ja ik ken wel meer mensen die zonder stimulaten apart zijn, maar die zijn op één hand, min een vinger dus, te tellen.quote:
Ik tiep wat ik denk, dus berg je maar vast (op)quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:41 schreef zoalshetis het volgende:
wow. ja ik ken wel meer mensen die zonder stimulaten apart zijn, maar die zijn op één hand, min een vinger dus, te tellen.
viel vergnugen vrijdag!![]()
![]()
en dat golfie enige man is is wel schattig.
quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:41 schreef Bluezz het volgende:
Ik weet ineens wie er op de stretcher gaat![]()
Vandaag vertelde ik op het werk wat ik ging doen, eten bij de librije dus.
Oooh zegt er eentje, wij gaan naar de 4 balken in Haarzuilens, ontzettend goed restaurant joh, moet je ook maar eens doen als vergelijk![]()
Ben benieuwd hoe Jonnie op mijn harem zal reageren.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:41 schreef zoalshetis het volgende:
en dat golfie enige man is is wel schattig.
Eerst deze doen?quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:43 schreef Isabeau het volgende:ik weet ook nog wel een leuk eetcafé voor onze volgende fok culi meet
![]()
Ik kan alleen maarquote:Op woensdag 12 juli 2006 22:47 schreef Isabeau het volgende:
Hierna ben ik blut, BluezzNou ja, ik ben eigenlijk al blut, maar dat is een heel lang ander verhaal.
Dankjewel voor het aanbod Dudeliciousquote:Op woensdag 12 juli 2006 21:25 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Je mag mee naar Groningen treinen en hier slapen.
Maar je bent met de auto dus dat is wellicht dan ook weer onhandig, want waar laat je die dan weer.
Ik ben morgen ook op de poli, fax maar wat, dan help ik jequote:Op woensdag 12 juli 2006 22:42 schreef Isabeau het volgende:
Ik ben in Meppel nog steeds dossiers aan het bijwerkenIk neem aan dat ik vrijdag sneller weg kan
Misschien iets laat, maar ik ben vergeten mijn reservering bij de B&B te annuleren, is gewoon een kamertje, bed, tv en koelkastje, kost je 25 euro, en die kerel komt je desgewenst nog ophalen bij de Librije en zet je weer op het station af ook. Is dat misschien iets?quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:02 schreef QTPi het volgende:
[..]
Dankjewel voor het aanbod Dudelicious, maar QTPi en het autootje gaan weer samen terug naar Nederhorst den Berg!
Ik ga trouwens binnenkort met een aantal collega's naar de Japanner en heb ook plannen om hier naartoe te gaan.![]()
Schrok je niet?quote:Op donderdag 13 juli 2006 15:47 schreef Bluezz het volgende:
Ik ben net gebeld door Theresj .....
helaas....
...
...
....
...
...
..
.
..
...
...
...
...
..
...
...
het was voor de definitieve bevestiging![]()
Tussen 7 en 8 worden we verwacht
Nog 1 nachtje
Kan jij niet achter 1 of ander station wat gaan bijklussen om wat extra geld te verdienen?quote:
Bedankt voor het aanbod maar ik ga echt richting huis. Er is het hele weekend zomerspektakel bij me voor de deur en ik ben bang dat ik als zaterdag overdag terug ga mijn dorp niet meer in kan.quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:39 schreef Euc- het volgende:
[..]
Misschien iets laat, maar ik ben vergeten mijn reservering bij de B&B te annuleren, is gewoon een kamertje, bed, tv en koelkastje, kost je 25 euro, en die kerel komt je desgewenst nog ophalen bij de Librije en zet je weer op het station af ook. Is dat misschien iets?
Mens.....wat laat je me schrikkenquote:Op donderdag 13 juli 2006 15:47 schreef Bluezz het volgende:
Ik ben net gebeld door Theresj .....
helaas....
...
...
....
...
...
..
.
..
...
...
...
...
..
...
...
het was voor de definitieve bevestiging![]()
Tussen 7 en 8 worden we verwacht
Nog 1 nachtje
ik wil best tien euro storten op je rekening en als meerderen dat doen heb je zo je volgende huishoudgeld weer goedgemaakt!quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:49 schreef Isabeau het volgende:
Ach ja, we hebben thuis afgesproken dat dit geld voor vrijdag is en nergens anders voor. Dus ik probeer me niet schuldig te voelen![]()
Alvast een hele fijne vakantie!!quote:Op donderdag 13 juli 2006 21:19 schreef gimme.shelter het volgende:
En morgenavond hebben jullie je "mondvermaakjes" al lang weer achter de rug!!
Zal aan jullie denken, terwijl ik mijn koffertjes aan het pakken ben.
Is het een idee dat jullie ong. het bedrag wat je verwacht (incl. fooi) meenemen, dan doen wij het heule bedrag met creditcard, zoiets?quote:Op donderdag 13 juli 2006 23:01 schreef Duderinnetje het volgende:
Jongens even iets heel praktisch. Nemen jullie morgen cash geld mee of pinnen jullie aldaar?
quote:
Prima. Ik neem in elk geval gewoon cash mee danquote:Op vrijdag 14 juli 2006 01:03 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Is het een idee dat jullie ong. het bedrag wat je verwacht (incl. fooi) meenemen, dan doen wij het heule bedrag met creditcard, zoiets?
Want als ieder voor zich pint is het voor onze Jon niet handig w.s.
Ik neem liever geen cash mee (het is zooooooooveel!!), ik wapper toch even liever met mijn Gouden CCquote:Op donderdag 13 juli 2006 23:01 schreef Duderinnetje het volgende:
Jongens even iets heel praktisch. Nemen jullie morgen cash geld mee of pinnen jullie aldaar?
Jawel, dat is in het vorige topic al geopperdquote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:38 schreef dvr het volgende:
Valt me mee dat jullie niet met een beroep op de etiquette die arme Golfer voor de kosten laten opdraaien..![]()
Oeh veel plezier in Helsinkiquote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:50 schreef HeatWave het volgende:
Nou smakelijk eten dan maar he? Ik zal ff aan jullie denken als ik vanavond iets vaags Fins zit weg te kanen in Helsinki.
Offtopicquote:
Dat zou wel snel zijn, het begon toch om 20 uur? Ik denk dus eerder ongeveer nu.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 19:59 schreef zoalshetis het volgende:
ze zitten nu volgens mij aan hun eerste tongstreelertje.
quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:14 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Dat zou wel snel zijn, het begon toch om 20 uur? Ik denk dus eerder ongeveer nu.
Edit: ohnee ik lees even terug, tussen 7 en 8. Ja dan zal jji wel gelijk hebben. Ik ben zo benieuwd naar de recensies.
Zou iemand vannacht al wat posten?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 23:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
anders ik wel. ik gok op de eerste reactie van bluezz. maar een aangeschoten golfer kan natuurlijk ook 'haantje'
de voorste zijn...
quote:
Toffe reactie, echt..quote:Op zaterdag 15 juli 2006 00:27 schreef dvr het volgende:
Ben ook benieuwd of de gerechten een beetje netjes ontdooid waren..
Ik ga geen uitgebreid verslag posten, maar het was erg geslaagd. Allemaal heel ontspannen, niks geen opgeprikt gedoe, Jonnie die dood kalm door de keuken loopt en ons bij elke vraag te woord stond. Dat was vooral zo leuk: dat letterlijke kijkje in de keuken.quote:
Veel dirigeren. Althans vanavond en wat ik ervan zag (ik heb niet de hele tijd met mijn kin op het aanrecht gelegenquote:Op zaterdag 15 juli 2006 02:58 schreef dvr het volgende:
Leuk leuk leuk! In hoeverre staat de chef nou zelf nog echt mee te koken - of is 'ie alleen aan het dirigeren?
Ik vond niets experimenteel. Wel verrassend. Zo van: o ja, zo kun je dat ook bereiden!quote:Op zaterdag 15 juli 2006 03:21 schreef dvr het volgende:
Ik ben benieuwd naar de recensies.. of het ook allemaal even tongstrelend was of dat sommige gerechten misschien wat al te experimenteel of exclusief waren.
Ik vraag me ook wel eens af.. als je zo'n ster-kok en een paar gewone restaurateurs allemaal een uitsmijter of een biefstukje laat bakken, zou je die van de topkok er dan uithalen?
Borden opmaken op de pass, op de achtergrond staat Geert, de Chef Entremetier, daar rechts van (buiten beeld) staat de rotisseur, en rechts buiten de foto's is het viskantjequote:Op zaterdag 15 juli 2006 02:55 schreef Duderinnetje het volgende:
Verder wat losse kieken (de anderen kunnen er vast wat meer bij vertellen, maar ik ben een beetje een kip zonder kop in zo'n restaurant):
[afbeelding]
De chef met een kok in beeld, de kok heet Yakko oid, hij staat volgensmij amuses op te maken, hij staat aan de patisserie kant met zijn gezicht richting garde en de kachel.
[afbeelding]
Wederom amuse, bloemkooldingetjes toch? (Tenminste, zoiets was het toen ik daar werkte)
[afbeelding]
Middelste schapje van de entremetier, ik zie daar op de voorgrond die knol/prei/gember pakketjes liggen, ik zie op de achtergrond wat spuitflesjes met waarschijnlijk puree erin staan.
[afbeelding]
quote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:42 schreef golfer het volgende:
Zo Bluezz en ik zijn ook weer veilig in Bloemendaal gearriveerd na onze overnachting in Zwolle.
We zitten nog steeds na te genieten en ik zal straks beginnen aan het eerste deel van het verslag, dat ik eerst even rond ga mailen, voor aanvullingen, aan de overige gezelllige deelnemers van gisteravond.
Eerst maar eens 54 foto's bekijken en uploaden om in het verslag te plaatsen.
Maar zoals al door een paar anderen gezegd: het was echt super en heerlijk relaxed in die keuken.
We hebben uitgebreid met 'Sjon en Trees' gesproken en ook met een deel van het overige personeel. Lekker ontspannen allemaal en tussendoor ook de nodige grapjes met met personeel gemaakt.
Rest volgt z.s.m. inclusief menu en wijnarrangement.
Ja, doe ikquote:Op zaterdag 15 juli 2006 13:02 schreef Isabeau het volgende:
Zeg het even als je iets hebt opgstuurdIk kijk niet zo heel vaak in mijn emailbox
Me too. Ben blij dat jullie het zo leuk hebben gehad!!quote:Op zaterdag 15 juli 2006 13:11 schreef Isabeau het volgende:
Ik wacht vol spanning af.
Je hebt niets te veel gezegd GS.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 13:36 schreef gimme.shelter het volgende:
Me too. Ben blij dat jullie het zo leuk hebben gehad!!![]()
quote:Op zaterdag 15 juli 2006 13:39 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Je hebt niets te veel gezegd GS.
Jonnie vroeg aan mij, wie er hier ook alweer eerder had gegeten in de keuken... ik wist alleen je voornaam, maar ja, daar had ie niks aan, en je nickname heb ik maar niet gezegd
Golfer is hiernaast druk aan het schrijven en c/p met foto's dus ik ga weer even secretaresse van de recensent spelen
Bennyquote:Op zaterdag 15 juli 2006 13:39 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Je hebt niets te veel gezegd GS.
Jonnie vroeg aan mij, wie er hier ook alweer eerder had gegeten in de keuken... ik wist alleen je voornaam, maar ja, daar had ie niks aan, en je nickname heb ik maar niet gezegd
Golfer is hiernaast druk met het schrijven en c/p met foto's dus ik ga weer even secretaresse van de recensent spelen
Oh en we hebben het mailadres van "onze" ober![]()
![]()
quote:Op zaterdag 15 juli 2006 13:53 schreef Bluezz het volgende:
Terwijl het toetsebord van golfer van dam ratelt en ratelt, kan ik nog even vertellen, dat ik vannacht gedroomd heb
Niet van Jonnie of Benny of Trees, maar van een lange, lange tafel in de keuken (die maar 2 gaspitjes had) waar wij in een lange rij aan zaten.
We moesten stil zijn, mochten niet praten.
Toen kwam er een hele batterij koks alle gerechten in 1 keer brengen, die zonder borden allemaal op tafel kwamen![]()
We mochten met hele kleine ivorenlepeltjes van alles 1 keer een klein hapje nemen.... we waren hier zo blij mee, dat we stilletjes na een uurtje weer naar huis liepen... helemaal onder de indruk....
Ja ik mocht Benny zeggen, toen ik even met hem achter het gordijntje aan mondvermaak deedquote:Op zaterdag 15 juli 2006 13:46 schreef Isabeau het volgende:
Ik dacht even: who the fuck is Benny?
Kwartjes doen het traag vandaag in mijn hoofd![]()
Nee, met de weg van het terrasje smiddags naar het hotel denk ik zoquote:Op zaterdag 15 juli 2006 14:00 schreef Duderinnetje het volgende:
![]()
Ik heb gedroomd dat ik als juf met een lagere schoolklas op schoolreis moest![]()
Dit houdt geen verband met ons bezoek aan de Librije hoor! Denk ik![]()
En maar zeggen dat het toilet steeds op slot zat hèquote:Op zaterdag 15 juli 2006 14:02 schreef Duderinnetje het volgende:
Ja ik mocht Benny zeggen, toen ik even met hem achter het gordijntje aan mondvermaak deed![]()
quote:Op zaterdag 15 juli 2006 14:13 schreef Bluezz het volgende:
En maar zeggen dat de toilet steeds op slot zat hè
quote:Op zaterdag 15 juli 2006 14:13 schreef Bluezz het volgende:
[..]
En maar zeggen dat het toilet steeds op slot zat hè
Dan heeft Jon wel een héél klein peentje.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 14:25 schreef Bluezz het volgende:
Dat winterpeentje was van Jon himself, niet van Benny
Ach al die winterpenen lijken op elkaar als je de oogjes toe hebt van genot, nietwaar?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 14:25 schreef Bluezz het volgende:
Dat winterpeentje was van Jon himself, niet van Benny
Ogen op steeltjes met een heerlijk geurende waterig kijkende saus onderinquote:Op zaterdag 15 juli 2006 14:25 schreef Isabeau het volgende:
Met al die priemende langoustineogen in je rug mousse proeven!![]()
JA!!quote:Op zaterdag 15 juli 2006 15:01 schreef tajine het volgende:
ow wat duurt het lang!! heel culinair nederland wacht op jullie!!l
Geduld. Er moeten nog 3 dames op hun mail reageren.quote:
Ik heb het in het verslag enigzins achterwege gelaten, maar de orgastische eigenschappen van lekker eten werden mij al bij het eerste hoofdgerecht duidelijk toen ik Isabeau wat kreunend van genot naast me hoorde eten.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 15:20 schreef dvr het volgende:
nu ik bovenstaande opmerkingen zie, hoop ik dat Golfer ook het erotiserende aspect van de haute cuisine in zijn recensie betrekt (iets dat J. van Dam stelselmatig veronachtzaamt). Het heeft zijn uitwerking niet gemist geloof ik.
Nee, ik heb dat al naar iedereen gestuurd.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 18:45 schreef TinyPet het volgende:
Kom net thuis ga gauw lezen en reageren ik begrijp uit een bovenstaande post dat ik geen ingescand menu meer naar de groep hoef te sturen?
Ik ga alle toevingen even verwerken en plaats dan, gezien het aantal posts in dit topic het verslag maar even alvast in een nieuw topic.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:01 schreef TinyPet het volgende:
Geantwoord ziet er goed uit had alleen twee dingetjes toe te voegen misschien later op de avond voeg ik nog het 1 en ander toe als ik het 1 en ander heb laten bezinken![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |