Prima. Ik neem in elk geval gewoon cash mee danquote:Op vrijdag 14 juli 2006 01:03 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Is het een idee dat jullie ong. het bedrag wat je verwacht (incl. fooi) meenemen, dan doen wij het heule bedrag met creditcard, zoiets?
Want als ieder voor zich pint is het voor onze Jon niet handig w.s.
Ik neem liever geen cash mee (het is zooooooooveel!!), ik wapper toch even liever met mijn Gouden CCquote:Op donderdag 13 juli 2006 23:01 schreef Duderinnetje het volgende:
Jongens even iets heel praktisch. Nemen jullie morgen cash geld mee of pinnen jullie aldaar?
Jawel, dat is in het vorige topic al geopperdquote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:38 schreef dvr het volgende:
Valt me mee dat jullie niet met een beroep op de etiquette die arme Golfer voor de kosten laten opdraaien..![]()
Oeh veel plezier in Helsinkiquote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:50 schreef HeatWave het volgende:
Nou smakelijk eten dan maar he? Ik zal ff aan jullie denken als ik vanavond iets vaags Fins zit weg te kanen in Helsinki.
Offtopicquote:
Dat zou wel snel zijn, het begon toch om 20 uur? Ik denk dus eerder ongeveer nu.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 19:59 schreef zoalshetis het volgende:
ze zitten nu volgens mij aan hun eerste tongstreelertje.
quote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:14 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Dat zou wel snel zijn, het begon toch om 20 uur? Ik denk dus eerder ongeveer nu.
Edit: ohnee ik lees even terug, tussen 7 en 8. Ja dan zal jji wel gelijk hebben. Ik ben zo benieuwd naar de recensies.
Zou iemand vannacht al wat posten?quote:Op vrijdag 14 juli 2006 23:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
anders ik wel. ik gok op de eerste reactie van bluezz. maar een aangeschoten golfer kan natuurlijk ook 'haantje'
de voorste zijn...
quote:
Toffe reactie, echt..quote:Op zaterdag 15 juli 2006 00:27 schreef dvr het volgende:
Ben ook benieuwd of de gerechten een beetje netjes ontdooid waren..
Ik ga geen uitgebreid verslag posten, maar het was erg geslaagd. Allemaal heel ontspannen, niks geen opgeprikt gedoe, Jonnie die dood kalm door de keuken loopt en ons bij elke vraag te woord stond. Dat was vooral zo leuk: dat letterlijke kijkje in de keuken.quote:
Veel dirigeren. Althans vanavond en wat ik ervan zag (ik heb niet de hele tijd met mijn kin op het aanrecht gelegenquote:Op zaterdag 15 juli 2006 02:58 schreef dvr het volgende:
Leuk leuk leuk! In hoeverre staat de chef nou zelf nog echt mee te koken - of is 'ie alleen aan het dirigeren?
Ik vond niets experimenteel. Wel verrassend. Zo van: o ja, zo kun je dat ook bereiden!quote:Op zaterdag 15 juli 2006 03:21 schreef dvr het volgende:
Ik ben benieuwd naar de recensies.. of het ook allemaal even tongstrelend was of dat sommige gerechten misschien wat al te experimenteel of exclusief waren.
Ik vraag me ook wel eens af.. als je zo'n ster-kok en een paar gewone restaurateurs allemaal een uitsmijter of een biefstukje laat bakken, zou je die van de topkok er dan uithalen?
Borden opmaken op de pass, op de achtergrond staat Geert, de Chef Entremetier, daar rechts van (buiten beeld) staat de rotisseur, en rechts buiten de foto's is het viskantjequote:Op zaterdag 15 juli 2006 02:55 schreef Duderinnetje het volgende:
Verder wat losse kieken (de anderen kunnen er vast wat meer bij vertellen, maar ik ben een beetje een kip zonder kop in zo'n restaurant):
[afbeelding]
De chef met een kok in beeld, de kok heet Yakko oid, hij staat volgensmij amuses op te maken, hij staat aan de patisserie kant met zijn gezicht richting garde en de kachel.
[afbeelding]
Wederom amuse, bloemkooldingetjes toch? (Tenminste, zoiets was het toen ik daar werkte)
[afbeelding]
Middelste schapje van de entremetier, ik zie daar op de voorgrond die knol/prei/gember pakketjes liggen, ik zie op de achtergrond wat spuitflesjes met waarschijnlijk puree erin staan.
[afbeelding]
quote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:42 schreef golfer het volgende:
Zo Bluezz en ik zijn ook weer veilig in Bloemendaal gearriveerd na onze overnachting in Zwolle.
We zitten nog steeds na te genieten en ik zal straks beginnen aan het eerste deel van het verslag, dat ik eerst even rond ga mailen, voor aanvullingen, aan de overige gezelllige deelnemers van gisteravond.
Eerst maar eens 54 foto's bekijken en uploaden om in het verslag te plaatsen.
Maar zoals al door een paar anderen gezegd: het was echt super en heerlijk relaxed in die keuken.
We hebben uitgebreid met 'Sjon en Trees' gesproken en ook met een deel van het overige personeel. Lekker ontspannen allemaal en tussendoor ook de nodige grapjes met met personeel gemaakt.
Rest volgt z.s.m. inclusief menu en wijnarrangement.
Ja, doe ikquote:Op zaterdag 15 juli 2006 13:02 schreef Isabeau het volgende:
Zeg het even als je iets hebt opgstuurdIk kijk niet zo heel vaak in mijn emailbox
Me too. Ben blij dat jullie het zo leuk hebben gehad!!quote:Op zaterdag 15 juli 2006 13:11 schreef Isabeau het volgende:
Ik wacht vol spanning af.
Je hebt niets te veel gezegd GS.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 13:36 schreef gimme.shelter het volgende:
Me too. Ben blij dat jullie het zo leuk hebben gehad!!![]()
quote:Op zaterdag 15 juli 2006 13:39 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Je hebt niets te veel gezegd GS.
Jonnie vroeg aan mij, wie er hier ook alweer eerder had gegeten in de keuken... ik wist alleen je voornaam, maar ja, daar had ie niks aan, en je nickname heb ik maar niet gezegd
Golfer is hiernaast druk aan het schrijven en c/p met foto's dus ik ga weer even secretaresse van de recensent spelen
Bennyquote:Op zaterdag 15 juli 2006 13:39 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Je hebt niets te veel gezegd GS.
Jonnie vroeg aan mij, wie er hier ook alweer eerder had gegeten in de keuken... ik wist alleen je voornaam, maar ja, daar had ie niks aan, en je nickname heb ik maar niet gezegd
Golfer is hiernaast druk met het schrijven en c/p met foto's dus ik ga weer even secretaresse van de recensent spelen
Oh en we hebben het mailadres van "onze" ober![]()
![]()
quote:Op zaterdag 15 juli 2006 13:53 schreef Bluezz het volgende:
Terwijl het toetsebord van golfer van dam ratelt en ratelt, kan ik nog even vertellen, dat ik vannacht gedroomd heb
Niet van Jonnie of Benny of Trees, maar van een lange, lange tafel in de keuken (die maar 2 gaspitjes had) waar wij in een lange rij aan zaten.
We moesten stil zijn, mochten niet praten.
Toen kwam er een hele batterij koks alle gerechten in 1 keer brengen, die zonder borden allemaal op tafel kwamen![]()
We mochten met hele kleine ivorenlepeltjes van alles 1 keer een klein hapje nemen.... we waren hier zo blij mee, dat we stilletjes na een uurtje weer naar huis liepen... helemaal onder de indruk....
Ja ik mocht Benny zeggen, toen ik even met hem achter het gordijntje aan mondvermaak deedquote:Op zaterdag 15 juli 2006 13:46 schreef Isabeau het volgende:
Ik dacht even: who the fuck is Benny?
Kwartjes doen het traag vandaag in mijn hoofd![]()
Nee, met de weg van het terrasje smiddags naar het hotel denk ik zoquote:Op zaterdag 15 juli 2006 14:00 schreef Duderinnetje het volgende:
![]()
Ik heb gedroomd dat ik als juf met een lagere schoolklas op schoolreis moest![]()
Dit houdt geen verband met ons bezoek aan de Librije hoor! Denk ik![]()
En maar zeggen dat het toilet steeds op slot zat hèquote:Op zaterdag 15 juli 2006 14:02 schreef Duderinnetje het volgende:
Ja ik mocht Benny zeggen, toen ik even met hem achter het gordijntje aan mondvermaak deed![]()
quote:Op zaterdag 15 juli 2006 14:13 schreef Bluezz het volgende:
En maar zeggen dat de toilet steeds op slot zat hè
quote:Op zaterdag 15 juli 2006 14:13 schreef Bluezz het volgende:
[..]
En maar zeggen dat het toilet steeds op slot zat hè
Dan heeft Jon wel een héél klein peentje.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 14:25 schreef Bluezz het volgende:
Dat winterpeentje was van Jon himself, niet van Benny
Ach al die winterpenen lijken op elkaar als je de oogjes toe hebt van genot, nietwaar?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 14:25 schreef Bluezz het volgende:
Dat winterpeentje was van Jon himself, niet van Benny
Ogen op steeltjes met een heerlijk geurende waterig kijkende saus onderinquote:Op zaterdag 15 juli 2006 14:25 schreef Isabeau het volgende:
Met al die priemende langoustineogen in je rug mousse proeven!![]()
JA!!quote:Op zaterdag 15 juli 2006 15:01 schreef tajine het volgende:
ow wat duurt het lang!! heel culinair nederland wacht op jullie!!l
Geduld. Er moeten nog 3 dames op hun mail reageren.quote:
Ik heb het in het verslag enigzins achterwege gelaten, maar de orgastische eigenschappen van lekker eten werden mij al bij het eerste hoofdgerecht duidelijk toen ik Isabeau wat kreunend van genot naast me hoorde eten.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 15:20 schreef dvr het volgende:
nu ik bovenstaande opmerkingen zie, hoop ik dat Golfer ook het erotiserende aspect van de haute cuisine in zijn recensie betrekt (iets dat J. van Dam stelselmatig veronachtzaamt). Het heeft zijn uitwerking niet gemist geloof ik.
Nee, ik heb dat al naar iedereen gestuurd.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 18:45 schreef TinyPet het volgende:
Kom net thuis ga gauw lezen en reageren ik begrijp uit een bovenstaande post dat ik geen ingescand menu meer naar de groep hoef te sturen?
Ik ga alle toevingen even verwerken en plaats dan, gezien het aantal posts in dit topic het verslag maar even alvast in een nieuw topic.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:01 schreef TinyPet het volgende:
Geantwoord ziet er goed uit had alleen twee dingetjes toe te voegen misschien later op de avond voeg ik nog het 1 en ander toe als ik het 1 en ander heb laten bezinken![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |