Misschien is het toch wel de moeite waard. Natuurlijk ziet een lactatiekundige liever dat je doorgaat dan stopt, maar in principe zijn ze er om advies te geven over de huidige situatie. Dus ook over hoe te stoppen bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 5 juli 2006 16:38 schreef CrazyMoon het volgende:
ow, en over de lactatiedeskundige. Nee, ik heb daar nog geen contact mee gehad omdat ik dus nog heel erg twijfel over borstvoeding geven. Mijn kraamverzorgster vertelde me dat die deskundigen graag willen dat je er voor 100% achter staat, en ja.. dat sta ik dus niet
Tnx!!quote:Op woensdag 5 juli 2006 16:55 schreef nebelung het volgende:
Vampje! In het vorige topic had ik voor iemand anders een de rekensom gemaakt die je kan hanteren voor de hoeveelheid.
Hier: borstvoeding deel 14
Die zag ik over het hoofd. Je moet wel zorgen dat als je straks nog meer kolft, dat de nieuwe melk (zeg maar) op precies dezelfde temperatuur is als de melk die al in de koelkast stond.quote:Op woensdag 5 juli 2006 16:23 schreef vamperotica het volgende:
Ow ja.... Nog een vraagje...
Ik heb net, na een voeding, 80 ml/cc (???) afgekolfd, maar met 120 is t flesje mooi vol... Als ik straks nog wat meer probeer, kan ik dat dan gewoon bij de al afgekolfde melk doen?
vamp ik doe het in van die zakjes die ik bij de borstvoedingswinkel bestel, merk Lansinoh. ben ik heel tevreden over. ze hebben er trouwens ook leuke bv-shirts (daar mag ik er van mezelf altijd 1 van bestellen als ik weer een voorraad zakjes bestel.quote:Op woensdag 5 juli 2006 16:49 schreef vamperotica het volgende:
[..]
Uhm... zo ver was ik nog niet met voor uit denken!!!![]()
![]()
ff kijken of ik een bakje kan vinden....
Tips anyone??
En dat is zonder jouw instemming?? Dan zou ik zeker mijn mond niet houden, sorry.quote:Op donderdag 6 juli 2006 12:17 schreef Randa_v het volgende:
Ik zat me gisteren bij het KDV een beetje te ergeren. Merlijn sliep ook daar beter, net als hij sindskort ook thuis doet. Hij krijgt alleen op het KDV flesvoeding naast de borstvoeding. Meerendeel gelukkig nog borstvoeding. Nou zeiden ze dat dat komt omdat zijn maagje voller is. O ja, ik zou bijna zeggen dat dus borstvoeding vult niet genoeg. Toch knap dat hij thuis nu ook zo goed slaapt overdag op alleen borstvoeding.Ik heb maar niks gezegd
Pump in Style hoor ik al jaren goede verhalen over iddquote:Op donderdag 6 juli 2006 21:44 schreef nebelung het volgende:
Over de Isis Q hoor ik goede verhalen ET!Geen eigen ervaring verder.
Ook over de Medela Pump in style Advanced voor echt full-time kolvende moeders hoor ik veel goeds.
Dat was degene die ik een paar weken had gehuurdquote:Op donderdag 6 juli 2006 22:11 schreef Lois het volgende:
Ik heb een Ameda, electrische pomp en ben daar altijd zeer tevreden mee geweest.
mja, true, maar hij mag dus 1 maal per etmaal 6 uur doorslapen he? en zoals nu ligt hij zo diep in slaap dat ik vermoed dat hij nu die 6 uur wil pakken.. dus gisteren heb ik hem tot max 4 uur laten doorslapen.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 08:47 schreef Belana het volgende:
Nana, na de kraamweek mag je op verzoek voeden toch? alleen die eerste 10 dagen ofzo moet je ze om de 3 uur wakker maken dacht ik? Ik vond het iig heerlijk om op verzoek te kunnen gaan voeden. en tja, dat is dan soms om de 4 uur en soms om de 2, maar zo regelt Daniel wel zelf de toevoer
Is hij van normaal gewicht? Niet te licht, maar ook niet heel zwaar? Dan kan je het gerust loslaten hoorquote:Op dinsdag 11 juli 2006 08:41 schreef nanalune het volgende:
Danël heeft zijn prille ritme gisteren en vannacht weer verlaten.. gisteren zou hij , als het aan hem lag maar om de 4 uur komen, maar vannacht kwam hij om de 2 / 3 uur ..
Wat is nu handig? om de drie uur wakker maken , en hem daarmee vermoeien in de hoop dat hij vannacht wat langer slaapt of mezelf helemaal loslaten en op verzoek voedenmoeilijk hoor...
Aan het clusteren, lekker bij mamma sabbelen. Ik denk dat het meer mamma honger is dan echte honger.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:08 schreef vamperotica het volgende:
Hier wordt t miniminimannetje 's avonds erg onrustig..
En lijkt dan heel erg hongerig. Maar na een paar slokjes valt ie dan weer in slaap.Om na en minuut of 10 weer erg " hongerig" wakker te worden.
Ik begin me soms af te vragen of ik later op de dag nog wel genoeg melk heb.... Net of er 's morgens een standaard voorraadje melk wordt aangemaakt wat naarmate de dag vordert gewoon opgeslurpt wordt en dan 's avonds helaas pindakaas...Borst leeg....
Bekend verhaal. Veel vrouwen gaan zich dat afvragen. Helaas ontstaat hier vaak de fabel 'ik heb geen melk genoeg' door.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 14:08 schreef vamperotica het volgende:
Hier wordt t miniminimannetje 's avonds erg onrustig..
En lijkt dan heel erg hongerig. Maar na een paar slokjes valt ie dan weer in slaap.Om na en minuut of 10 weer erg " hongerig" wakker te worden.
Ik begin me soms af te vragen of ik later op de dag nog wel genoeg melk heb.... Net of er 's morgens een standaard voorraadje melk wordt aangemaakt wat naarmate de dag vordert gewoon opgeslurpt wordt en dan 's avonds helaas pindakaas...Borst leeg....
Doe ik precies het zelfde, sinds een week of 8 geloof ik!! Soms is mijn bed ook nat (nouja, een beetje dan). Ik denk dat je er weinig mee hoeft te doen, sommigen zeggen dat je verse colostrum uit kunt smeren over je tepel....quote:Op dinsdag 11 juli 2006 17:05 schreef Moonah het volgende:
Dames, ik lees net op een babysite dat je met 6 maanden colostrum kunt lekken. Nu ben ik bijna 27 weken en ik heb dat dus al veel langer. Niet dat het echt lekt, het is meer opgedroogd, soort van korstjes in mijn tepels. Op die site staat dagelijks meermalen wassen met wate, maar daar gaat het bij mij niet van weg. Ik peuter die korstjes meestal voorzichtig los.
Iemand advies?
Lekker laten zitten en niet meer of minder wassen dan je normaal gesproken doet. Bij mij hielp het spul trouwens geweldig tegen de tepelkloofjes die ik vanaf het begin af aan had.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 17:05 schreef Moonah het volgende:
Dames, ik lees net op een babysite dat je met 6 maanden colostrum kunt lekken. Nu ben ik bijna 27 weken en ik heb dat dus al veel langer. Niet dat het echt lekt, het is meer opgedroogd, soort van korstjes in mijn tepels. Op die site staat dagelijks meermalen wassen met wate, maar daar gaat het bij mij niet van weg. Ik peuter die korstjes meestal voorzichtig los.
Iemand advies?
Niet eruit peuteren dus...quote:Op dinsdag 11 juli 2006 17:26 schreef owlet het volgende:
[..]
Lekker laten zitten en niet meer of minder wassen dan je normaal gesproken doet. Bij mij hielp het spul trouwens geweldig tegen de tepelkloofjes die ik vanaf het begin af aan had.
Als iemand dat doet getuigt het van weinig respect voor het kind vind ik. Omdat de beslissing bij het kind moet liggen en niet bij de moeder. Daar ben ik het dus wel mee eens. Maar de algemene gedachte bij mij schoonfamilie lijkt te zijn dat je na het jaar geen BV meer geeft.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:55 schreef Tamea het volgende:
Op zich vind ik dat nog niet zo'n gekke gedachte. Tuurlijk is het gewoon goed voor het kind, maar je ziet dat sommigen het bij hun laatste kindje zo lang mogelijk proberen te rekken en dan denk ik wel dat die moeders het toch ook voor zichzelf doen.
Hier moest ik toch even heel hard om lachen hoor.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 23:25 schreef bixister het volgende:
wat is dan die pannenkoek/hamburger methode? ik kan me er niks bij voorstellen eigenlijk. oprollen? dubbelvouwen?
ja sorry, ik niet, vandaar.quote:Op zondag 16 juli 2006 15:32 schreef dutchie het volgende:Hier moest ik toch even heel hard om lachen hoor.Ik zag het al helemaal voor me.
het gaat nog sneller dan ik dacht!quote:Cas is nu 32 1/2 week
quote:Op maandag 17 juli 2006 06:41 schreef Belana het volgende:
net viel ie van de borst af en de melk liep langs zijn wang, dat vind ik zo mooi om te zien
Daar mag je zeker wel een beetje trots op zijn!quote:Op maandag 17 juli 2006 09:26 schreef Belana het volgende:
dus ben ook beetje trots op mezelf dat ik het vol gehouden heb
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |