Belana, zelfs de beste aanlegsters kunnen kloven krijgen, daar doe je helaas niets aan en als Ezra verder de tepelhof goed in zijn mondje heeft denk ik niet dat je je zorgen hoeft te maken om je aanlegtechniek.
Als de Bepanthen helpt zou ik lekker blijven smeren maar ik zou vooral je tepels vaak en goed aan de lucht laten drogen. Eventueel kan je plastic theezeefjes kopen, het handvat er af knippen en die over je tepels gebruiken in je BH. Volgens mij zijn dat soort schelpjes ook wel van de kolfmerken te krijgen bedenk ik me nu.
Mijn mening over hoe vaak hij aangelegd moet worden is: zo veel als hij wil. Als je hem lekker bij je hebt kan je optimaal reageren op de eerste tekenen van honger. Zoals een beetje wakker worden, smakken, op de knuistjes zuigen. Helemaal als jullie straks een paar dagen verder zijn en elkaar nóg beter kennen zal je merken dat jullie steeds beter op elkaar ingespeeld raken.
Je kan hem in principe niet overvoeren dus leg hem maar lekker aan als hij of jij denkt dat het nodig is.
Ik gaf aan mijn gezinnen meestal als tip om op verzoek te voeden, met overdag ongeveer zo'n drie uur er tussen. Dat mag best ook twee uur zijn of zelfs vier uur als Ezra het verder goed doet. Het gaan om het "ongeveer", elke baby is anders.
Of hij snachts nog een keer wakker gemaakt moet worden is lastig te zeggen. My gutfeeling zegt in ieder geval nog één keer, maar als hij verder goed doorslaapt en 'sochtends weer alert wakker wordt hoeft het niet nodig te zijn. Er zijn natuurlijk altijd babies die al heel snel doorslapen.
Is hij alert als hij wakker is en rustig als hij slaapt? Poept en plast hij? Wordt hij meestal uit zichzelf wakker en doet hij al pogingen om de tepel zelf te pakken (een beetje helpen mag best nog nu)?
Dan kan je er donder op zeggen dat het geod zit bij jullie en dan is het slechts een kwestie van elkaar steeds beter leren kennen en wennen aan zíjn ritme.