abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 juli 2006 @ 08:12:45 #101
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_39778729
CM, je hebt een voor jullie goed werkende beslissing genomen. Je moet idd doen waar je jezelf het prettigst bij voelt. Heel veel succes.
Als je niet lacht, ben je dood.
  donderdag 13 juli 2006 @ 11:14:11 #102
108648 cattie
lieve moeder
pi_39782319
Hallo allemaal, ik kom me ook melden als borstvoeding gevende moeder.
Helaas gaat het nog niet altijd even soepeltjes. Ive heeft door de bevalling (zat vast en moest met vacuum gehaald worden) een heftige start gehad en wilde de eerste 3 dagen niet goed drinken. Tot mijn grote spijt heeft hij daarom 3x een flesje met kv gehad (wel hypo allergeen), daarna heb ik anderhalve dag gekolfd en de gekolfde melk per vingervoeden gegeven. (Hij zoog op mijn vinger en met zo'n spuitje gaf ik dan de melk). Gelukkig was hij daarna sterk genoeg om aan de borst te drinken! Dat was een hele opluchting.
Alleen kan meneer er nu geen genoeg meer van krijgen, gisteren heeft hij in 24 uur 12 voedingen gehad... Hij wil gewoon steeds maar weer! Aan de ene kant super, want hij groeit prima, maar ook wel erg vermoeiend. Herkent iemand van jullie dit? Zou dit een fase zijn of kan ik me opmaken voor wat heel intensieve weken?
pi_39782534
Ik vrees dat het heel normaal is cattie en dat je wat intensieve weken tegemoet gaat. Ik heb wel vaker vragen daarover op het bv forum gezien en 10-12 voedingen per dag schijnt voor die kleintjes heel normaal te zijn.
Bovendien kunnen ze rond de 10 dagen en 3 weken regeldagen hebben waarbij ze je productie opkrikken door heel vaak te komen.

Wel top trouwens dat ie nu gewoon aan de borst drinkt
pi_39783006
Klinkt als regelen

http://www.borstvoeding.c(...)ezig/regeldagen.html

Niet tegen verzetten, gewoon in meegaan, des te eerder is het klaar. Je moet het zo zien: het is erg knap dat je kleintje zelf de produktie regelen kan.

Nogmaals gefeliciteerd Cattie en wat fijn dat hij aan de borst drinkt
Variety is the spice of life
  donderdag 13 juli 2006 @ 11:45:55 #105
62233 Jelief
ikke lief!
pi_39783313
Cm heb je al eens op het borstvoedingsforum gekeken bij het subforum Kolven? Daar komen meer dames die fultime kolven en al door de wol geverfd zijn, zij kunnen je vast ook heel goede tips geven. Succes hoor!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_39819646
Sorry, maar ik moet heel even patsen hoor
We zijn net naar het weeguurtje van het CB geweest en Finn weegt nu 4695 gram. Dat is 665 gram meer dan anderhalve week geleden en 1195 gram meer dan toen ie geboren werd 6 weken geleden!
Ik ben helemaal trots op ons

Er is trouwens altijd baas boven baas. Een andere baby werd gewogen en die was 1 kilo aangekomen in 2 weken. De CB-dame gaf de moeder het advies om maar te stoppen met flesjes (kv) te geven naast de bv)
pi_39820403
Wow... Tamea! Je moet minder springen meid, je maakt er slagroom van! Lekker joh, dat Finn het zo goed doet!

Ook ik ben net weer naar het weeguurtje van het CB geweest, met angst in mijn hart, om te zien of Tinka nu wel eindelijk genoeg gegroeid was. En wat denk je? 125 gram deze week!!! Yes, yes, yes!!! Mijn dag kan niet meer stuk!
Is dan wel niet zo'n succesverhaal als dat van Tamea, maar ik denk dat ik hier minstens net zo gelukkig mee ben!
  vrijdag 14 juli 2006 @ 14:02:06 #108
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_39820549
Tamea en Mammietje, fijn voor jullie beiden!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_39820620
Lekker dat Tinka ook zo goed gegroeid was deze week Mammietje
pi_39820654
Tamea en Mammietje, dat is echt fijn om te horen!
pi_39821299
Patsen jullie maar lekker hoor. Terecht!

Ik ben er helegaar blij van
pi_39823260
dat zijn de leuke opschepverhalen

Myrthe kwam ook wel eens een pond per week aan trouwens
  vrijdag 14 juli 2006 @ 16:24:34 #113
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_39824866
goed zo Tinka en Finn

Romijn was laatst 5600 gram met 1mnd oud, en dat in 3 weken tijd. bijna 1 kg aangekomen dus, op 20 gr na
  vrijdag 14 juli 2006 @ 19:49:52 #114
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_39830278
Wauw, wat gaat het goed hier
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  vrijdag 14 juli 2006 @ 20:15:39 #115
62233 Jelief
ikke lief!
pi_39831072
Joepiedepoepie! Lekke rhoor die kindjes die het (toch) zo goed doen op de borstvoeding
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 00:55:56 #116
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_39839303
Krijgt Myrthe nog steeds borstvoeding eigenlijk, poemojn?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_39844635
Ja, alleen minder dan eerst (het loopt wel terug ook).

De vk die ik gisteren had vroeg 'En hoe lang heeft ze bv gekregen?' 'Ehm, nou eigenlijk nog steeds' en ze was helemaal enthousiast. Ze had zelf haar zoontje precies twee jaar bv gegeven en was daar helemaal voor. Toch fijn dat er dus niet gek tegenaan gekeken werd.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 22:27:56 #118
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_39862541
Dat is wel erg leuk! Fijn dat het nog wel goed gaat, ben benieuwd hoe ze het vindt als de baby (ook) borstvoeding krijgt.
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_39863135
Een vriendinnetje van me voed haar dreumes ook nog steeds en kan elk moment bevallen. Ben ook wel benieuwd naar de reacties daar.Vind het wel leuk om het van dichterbij mee te maken, dan er alleen over te lezen. Ik wil dat ook wel zo lang volhouden, al moet ik het niet te hard in de buurt van mijn schoonfamilie zeggen denk ik. Ben daar stiekem best wel geschrokken van sommige reacties omtrent borstvoeding terwijl ze toch 9 maanden tot een jaar BV hebben gegeven. Mijn schoonzusje vindt ook dat langvoedsters meer voor hun eigen gerief voeden. Zij is huisarts, had ik meteen zoiets van, oké weet ik dat ook weer.
  zaterdag 15 juli 2006 @ 22:54:00 #120
24188 Belana
kloon van belana
pi_39863201
*meld

ik ben in de kraamweek en dus opbouwfase....waar ik erg onzeker van word. hoe vaak "moet" ie... moet ik hem 's nachts wakker maken? vandaag even goed gepraat met de vk en de kraam en nu voel ik me wat beter. Het aanleggen gaat nu ook beter, dat moet je toch alle 2 leren en ik ben niet de meest geduldige persoon en met 2 bijna slapeloze nachten werkte het gisternacht ook niet zo lekker. magoed, het lijkt nu de betere kant op te gaan. Naar mijn mening nog niet goed, omdat ik kloven krijg en dat "hoort" niet bij goed aanleggen. maar hoe krijg je de tepelhof goed in zo'n klein bekkie... ik heb de techniek ardig te pakken... pannekoekje maken en hoofdje er met een flinke zet overheen duwen, dus niet alleen de tepel. dat lijkt best goed te gaan, ook volgens de kraam en toch kloven... en dus auw...
wat zeggen de deskundigen hier? ik smeer trouwens intussen met bepanthen.
stormy waters...
sailin'
pi_39863237
Op zich vind ik dat nog niet zo'n gekke gedachte. Tuurlijk is het gewoon goed voor het kind, maar je ziet dat sommigen het bij hun laatste kindje zo lang mogelijk proberen te rekken en dan denk ik wel dat die moeders het toch ook voor zichzelf doen.
pi_39863401
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 22:55 schreef Tamea het volgende:
Op zich vind ik dat nog niet zo'n gekke gedachte. Tuurlijk is het gewoon goed voor het kind, maar je ziet dat sommigen het bij hun laatste kindje zo lang mogelijk proberen te rekken en dan denk ik wel dat die moeders het toch ook voor zichzelf doen.
Als iemand dat doet getuigt het van weinig respect voor het kind vind ik. Omdat de beslissing bij het kind moet liggen en niet bij de moeder. Daar ben ik het dus wel mee eens. Maar de algemene gedachte bij mij schoonfamilie lijkt te zijn dat je na het jaar geen BV meer geeft. Mijn nichtje krijgt nu ook nog gewoon opvolgmelk 3 volgens mij is ook al 1,5 dus waarom geen BV zou ik bijna zeggen. Het is natuurlijk wel hun keuze, maar ik hoop dat ze die van mij ook respecteren.
pi_39863575
Ja, die mensen die vinden dat BV na x maanden/jaren niet meer kan, snap ik ook niet. Dat moet iedereen toch voor zich beslissen en ook al zou het je eigen keuze niet zijn, breng dan tenminste gewoon respect op voor een ander, die er anders over denkt.
Maar wat dat betreft is BV sowieso een raar onderwerp. Bijna iedereen is er tegenwoordig voor, maar toch vinden veel mensen kolven en langer dan 3/6/12 maanden voeden dan weer gek.
pi_39863652
Belana, een link met veel info over borstvoeding in de kraamtijd: klik en beschrijving van aanleggen en nog een fotopagina over aanleggen. Daarmee kun je je eigen methode vergelijken, misschien dat dat al scheelt.
Kloven kunnen al in het ziekenhuis veroorzaakt worden (was bij mij achteraf waarschijnlijk zo volgens de lactatiekundige). Als je er veel pijn van hebt kun je ook kiezen voor (gedeeltelijk) kolven en dat dan met bijv een cupje geven om zo de genezing te bevorderen. Of een lactatiekundige inschakelen.. al kan het vervelend zijn om kraamhulp/vk te passeren.
Verder hadden sommigen hier nog gelpads ('Mothermates') gebruikt tegen kloven om te helpen genezen, en je kunt de kloven na de voeding het beste aan de lucht laten drogen, liefst met 'n druppel moedermelk erop. Plus opletten dat je zoogcompressen niet vastplakken eraan, evt iets in je beha dragen om contact te voorkomen (vroeger thee-eieren, nu worden er speciale dingen voor verkocht bij de apotheek van avent/medela). bepanthen is idd wel goed, en je hebt bij de apotheek bijv ook pure lanoline (wolvet).
Sterkte.. jammer dat je zo een wat pijnlijker start krijgt.
pi_39863684
Belana, jammer genoeg kan ik je niet helpen. Ik heb die begintijd zelf niet meegemaakt omdat ik ben gaan kolven nadat ik op dag 1 al bloedende kloven had. Daarbij had Merlijn ook moeite met goed aanhappen, lees hij kon het meestal niet en een enkele keer wel goed. Na 4 weken kon hij gelukkig wel goed aanhappen. Het komt dus wel zeker goed.
pi_39863863
Belana, zelfs de beste aanlegsters kunnen kloven krijgen, daar doe je helaas niets aan en als Ezra verder de tepelhof goed in zijn mondje heeft denk ik niet dat je je zorgen hoeft te maken om je aanlegtechniek.

Als de Bepanthen helpt zou ik lekker blijven smeren maar ik zou vooral je tepels vaak en goed aan de lucht laten drogen. Eventueel kan je plastic theezeefjes kopen, het handvat er af knippen en die over je tepels gebruiken in je BH. Volgens mij zijn dat soort schelpjes ook wel van de kolfmerken te krijgen bedenk ik me nu.

Mijn mening over hoe vaak hij aangelegd moet worden is: zo veel als hij wil. Als je hem lekker bij je hebt kan je optimaal reageren op de eerste tekenen van honger. Zoals een beetje wakker worden, smakken, op de knuistjes zuigen. Helemaal als jullie straks een paar dagen verder zijn en elkaar nóg beter kennen zal je merken dat jullie steeds beter op elkaar ingespeeld raken.
Je kan hem in principe niet overvoeren dus leg hem maar lekker aan als hij of jij denkt dat het nodig is.
Ik gaf aan mijn gezinnen meestal als tip om op verzoek te voeden, met overdag ongeveer zo'n drie uur er tussen. Dat mag best ook twee uur zijn of zelfs vier uur als Ezra het verder goed doet. Het gaan om het "ongeveer", elke baby is anders.
Of hij snachts nog een keer wakker gemaakt moet worden is lastig te zeggen. My gutfeeling zegt in ieder geval nog één keer, maar als hij verder goed doorslaapt en 'sochtends weer alert wakker wordt hoeft het niet nodig te zijn. Er zijn natuurlijk altijd babies die al heel snel doorslapen.

Is hij alert als hij wakker is en rustig als hij slaapt? Poept en plast hij? Wordt hij meestal uit zichzelf wakker en doet hij al pogingen om de tepel zelf te pakken (een beetje helpen mag best nog nu)?
Dan kan je er donder op zeggen dat het geod zit bij jullie en dan is het slechts een kwestie van elkaar steeds beter leren kennen en wennen aan zíjn ritme.
pi_39864007
Maar volgens die borstvoeding.com is het juist beter om dus geen 'pannenkoek/hamburger' te maken of het hoofd erop te duwen; zij raden aan de arm waarop de baby ligt dichter naar de borst te bewegen zodra de mond goed wijd open is, zodat hij zelf goed kan happen. Ik 'moest' in de kraamtijd dus wel die hamburgermethode doen maar had dus ook meteen kloven, kan daar dus verder niets over zeggen (de lactatiekundige kwam rond 14 dagen langs en vond het aanleggen toen wel goed, maar toen gebruikte ik de hamburgermethode al niet meer dacht ik).
pi_39864140
wat is dan die pannenkoek/hamburger methode? ik kan me er niks bij voorstellen eigenlijk. oprollen? dubbelvouwen?

succes belana, ik hoop dat de kloven snel verdwijnen.
pi_39864222
De borst zo plat (zeer pijnlijk vond ik dat, vooral met stuwing) mogelijk maken zodat de tepel vooruitsteekt en hij makkelijk zou moeten kunnen happen. Daardoor had ik ook kloven en leerde Merlijn eigenlijk ook niet zelf happen.
pi_39864232
Tussen twee vingers nemen (of tussen duim en andere vingers) om het zo beter hapbaar te maken. Mijn kraamverzorgster zei 'zo plat maken dat het lijkt of de baby een broodje hamburger eet'.
pi_39864773
De hamburger/pannenkoekhap is wel handig met ingetrokken tepels, schijnt.

Aanlegfilmpjes:

http://www.thebirthden.com/Newman.html#Video%20Clips (Newman is een zeer bekende bv-expert uit Canada)

http://www.breastfeeding.com/helpme/helpme_video.html (ook filmpjes met hongersignalen en houdingen)

http://www.ammehjelpen.no/infofilmer.asp
  zondag 16 juli 2006 @ 08:22:20 #132
24188 Belana
kloon van belana
pi_39870024
met de rugbyhouding gaat het voeden weer wat beter gelukkig. ik hoop maar dat ze snel helen dan.
wat ik ook moeilijk vind is dat ie soms heel moeilijk wakker wordt zoals vanmorgen. hij kan soms echt om de 3 uur komen en dan fanatiek honger hebben en dan gaat ie een hele tijd slapen en is niet wakker te branden. net heeft ie dan wel ff aan alle 2 de borsten wat gedronken, maar valt snel weer in slaap.
stormy waters...
sailin'
pi_39870549
Ik zat me gisteravond na mijn post nog te bedenken dat je als net weer nieuwe moeder natuurlijk helemaal geen tijd hebt om filmpjes te kijken !

De rugbyhouding is fijn vind ik

Zo heb ik leren aanleggen: om het mondje open te krijgen kan je ook met je tepel mikken tussen de neus en het bovenlipje en dan daar 'kietelen' zeg maar. Mondje zal wel opengaan dan. Ook kan je je tepel van boven naar beneden heen en weer doen over het mondje. Mondje zal dan ook open gaan. Altijd de baby naar jou toe bewegen ipv jij naar hem (en liever niet met een ferme zet ). Als aanleggen mislukt is, of niet helemaal goed gaat, vacuum verbreken met pink en opnieuw beginnen. Beter een paar keer en goed, dan 1 keer en mis.
  zondag 16 juli 2006 @ 14:29:52 #134
108648 cattie
lieve moeder
pi_39876020
De rugbyhouding is nou de enige die mij echt niet lukt... Tja, ik ben nou eenmaal niet zo'n sporter.

Belana, wat jij hebt qua frequentie met drinken daar had ik ook last van in het begin. Soms heel vaak, en dan weer tijden (echt 5 a 6 uur!) niet. We hebben 2 nachten lang ge-emmert met wakker maken enzo, maar Ive drinkt alleen als hij dat wil. Na overleg met de vk en kraamhulp leg ik alleen nog maar aan als hij echt wil en nu gaat het super! (en komt hij ook vanzelf na ongeveer 3 uur, het was alleen een slaapkopje in het begin) Ik hoop voor je dat je snel je draai zult vinden.
  zondag 16 juli 2006 @ 15:32:03 #135
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_39877748
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 23:25 schreef bixister het volgende:
wat is dan die pannenkoek/hamburger methode? ik kan me er niks bij voorstellen eigenlijk. oprollen? dubbelvouwen?
Hier moest ik toch even heel hard om lachen hoor. Ik zag het al helemaal voor me.

Hé Belaan, als de rugby-houding goed bevalt zou ik dat gewoon even zo houden als ik jou was. Om jezelf wat te ontzien. Je weet zelf ws wel hoe het gaat met liggend voeden en gewoon zittend voeden, dus maak het jezelf gemakkelijk. Zorg eerst dat je jezelf zeker voelt bij min. 1 houding en ga daarna verder met de anderen.
Ik heb er gelukkig nu geen last van van die tepelkloven, maar bij Léon was de Bepanthen echt een uitkomst. En wat dat aanleggen betreft, sja.. bereid je er maar op voor dat dit nog even een week of 2 zo is. Cas is nu 32 1/2 week en sinds een week voelen we elkaar wat beter aan en zit er eindelijk toch iets herkenbaars in als zijnde een regelmaat. Dus ff doorbikkelen.
Als je niet lacht, ben je dood.
pi_39879270
En na 6 weken zal het waarschijnlijk zeker beter gaan. Eventuele ijzertekorten zijn dan vaak weer aangevuld, de productie is gewoonlijk echt goed op gang (al is dat bij een 2e kind vaak sneller dan bij een 1e), en je leert elkaar beter kennen. en dan komen de regeldagen maar daar sla je je vast wel goed doorheen
  zondag 16 juli 2006 @ 16:56:50 #137
24188 Belana
kloon van belana
pi_39879748
ja het is echt volhouden ne wat dat betreft helpt dit ook wel. ik ben allang blij dat het aanleggen lukt zonder tepelhoedje soms met een hoop ge-emmer en ongeduld van mijn zoon wat een driftkop joh!

cattie, goed om dat te lezen van Ive want hier is het ook zo dat meneer toch zijn eigen ritme aanhoudt en dan pas goed drinkt en ook lang. hij heeft voldoende plasluiers, dus dat gaat allemaal goed. maar zo'n ervaringsverhaal helpt weer
ach, ik ben ook gewoon nog zo moe! dat maakt het zwaar in het begin he. maar ik heb er wel steeds meer vertrouwen in nu.
stormy waters...
sailin'
  zondag 16 juli 2006 @ 17:02:39 #138
640 snoopy
peanuts
pi_39879884
Toch goed om hier te lezen wat ik straks (weer) allemaal kan verwachten. Dan weet ik dat het er allemaal bij hoort. Kijken of ik er zelf dan ook wat relaxter in sta. Morris was ook zo'n driftkopje. Dat werkt ook niet altijd mee bij het aanleggen. Na 10 minuten ben je dan allebei gestrest en oververhit
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_39879991
Myrthe was meer een piranha. Zo voelde het althans, heel pijnlijk en dan wordt er nog van je verwacht dat je eraan meewerkt ook. Maar we hebben het overleefd gelukkig
De rugbyhouding werd door de lactatiekundige toen ook aangeraden voor de kloven maar heb ik niet gebruikt, ik vond 't niet prettig voeden (en liggend juist weer wel).
pi_39880824
quote:
Op zondag 16 juli 2006 15:32 schreef dutchie het volgende:Hier moest ik toch even heel hard om lachen hoor. Ik zag het al helemaal voor me.
ja sorry, ik niet, vandaar. maar ik snap 'm nu wat beter, al blijf ik het een vreemde uitdrukking vinden.
quote:
Cas is nu 32 1/2 week
het gaat nog sneller dan ik dacht!
  maandag 17 juli 2006 @ 06:41:14 #141
24188 Belana
kloon van belana
pi_39896638
gisteren is het de hele dag goed gegaan, op wat drift hier en daar na
gisteravond om half 11 EN om half 12 heeft ie gegeten en toen had ie 8 voedingen gehad, dus hoefden we de wekker niet te zetten van onszelf en hebben we geslapen tot meneer zich vanmorgen om 5 uur meldde toen heeft ie 1 halve borst en 1 hele gehad en net om 6 uur toch nog maar weer de eerste en nu goed. het pakken van mijn linkerborst gaat wat moeilijker en als ie eigenlijk aan die moet beginnen dan gaat het lastig, maar zo gaat het ook, dan maar in etappes.
net viel ie van de borst af en de melk liep langs zijn wang, dat vind ik zo mooi om te zien
Ik denk dat ik de eerste struikelblokken gehad heb en ik zie er nu vol vertrouwen tegenaan daar ben ik enorm blij mee, omdat het de vorige keer eigenlijk is mislukt en ik wil zo graag.
stormy waters...
sailin'
pi_39896984
Belana, wat fijn dat het steeds beter gaat
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_39896987
Dat klinkt positief Belana!
  maandag 17 juli 2006 @ 08:01:58 #144
45621 Suzanna
Mama van...
pi_39897043
Bix, ik denk dat Dutchie moest lachen om jouw uitleg en die juist weer helemaal voor zich zag (oprollen of dubbelvouwen van je borst... ) Daar moest ik namelijk ook om lachen (niet dat dat alles zegt natuurlijk )

Even over de rugbyhouding, Belana: fijn dat die bij jou zo goed werkt! Bij mij was dat in het begin zeker de enige houding die mij geen kloven opleverde omdat ik zulke grote borsten heb. Je kunt goed 'mikken' vind ik! Het enige is dat je je baby wel goed 'onder je arm' moet hebben wil het mikken ook goed lukken. En als ze groter worden wordt het wat lastiger, maar ondertussen heb ik toen ook de 'doorgeschoven rugbyhouding' gebruikt, alleen kun je die (net als de rugbyhouding eigenlijk) niet in het openbaar gebruiken erg jammer! Daarom vond ik het borstvoeding geven eigenlijk ook lastig worden op een gegeven moment.
  maandag 17 juli 2006 @ 08:05:35 #145
593 sjak
Juffie Bloem
pi_39897061
Belana, klinkt goed hoor
Lekker douchen!
  maandag 17 juli 2006 @ 09:26:05 #146
24188 Belana
kloon van belana
pi_39897905
ik ga veranderen in zo'n lyrische bv-gever ik ben gewoon zo megatrots dat ik eerst Ezra in mijn buik heb laten groeien, er vervolgens uit gepoept heb en hem nu kan groot brengen van mijn melk, dat vervult me echt van trots
ik heb het echt wel even zwaar gehad namelijk, en ik ben geen geduldig mens... dus ben ook beetje trots op mezelf dat ik het vol gehouden heb
stormy waters...
sailin'
  maandag 17 juli 2006 @ 09:29:44 #147
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_39897968
Je mag zeker trots zijn Belana! Fijn voor jullie! Het is zeker aan jullie gezamenlijke inzet te danken!

Misschien kun je je wel gaan aansluiten bij LLL of hoe heten die precies?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_39898637
Dondateur worden van VBN dan maar Belana
Erg fijn dat 't goed gaat!
pi_39900821
quote:
Op maandag 17 juli 2006 06:41 schreef Belana het volgende:
net viel ie van de borst af en de melk liep langs zijn wang, dat vind ik zo mooi om te zien
Zoooo lief vind ik dat

ik ben ook zo'n lyrische bv-geefster hoor

Hartstikke fijn dat het zo goed gaat!

Suzanna, je kan er altijd nog 2 kussens onder ploffen, dat doe ik, anders kan ik haar niet meer vasthouden.
pi_39902349
quote:
Op maandag 17 juli 2006 09:26 schreef Belana het volgende:
dus ben ook beetje trots op mezelf dat ik het vol gehouden heb
Daar mag je zeker wel een beetje trots op zijn!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')