Nee, daar zit geen maximum aan.quote:Op woensdag 5 juli 2006 16:09 schreef renz0r het volgende:
Sowieso, je mag toch maar 2 wijken lopen? (maandag ff niet meegerekend)?
Ook maximaal 9,5 uur. In één week mag er maximaal 45 uur gewerkt worden.quote:Op woensdag 5 juli 2006 22:12 schreef MadGuy het volgende:
Bij deze man ging het om een volletijdsmedewerker.
Hier op kantoor ookquote:Op woensdag 5 juli 2006 22:12 schreef MadGuy het volgende:Er gaat zelfs een verhaal dat hij een keer tot 24:00u buiten heeft gelopen. Wat daarvan waar is weet ik niet, het lijkt me sterk. Maar toegegeven: hij is er gek genoeg voor.![]()
Ik mik zo vaak dingen in de rooie bus, ik ga niet voor 1 brief helemaal terug fietsen. Eigenlijk moet dat sowieso om de fietstassen terug te brengen, maar ze bekijken het maar. Eerst genoeg betalen, en dan breng ik na mijn werk de tassen terug (= half uur fietsen).quote:Op zondag 16 juli 2006 22:41 schreef Troeta het volgende:
Echt waar jordy b dat je een rooie brievenbus hebt op de vestiging?
Ja, ik ben wat laat met m'n reactie...heb er namelijk een vakantiebaan bij wat wel goed betaald
Maar wij hebben dus echt onwijs op ons flikker gehad omdat we brieven in de rooie bus deden.
Ik vind het maar vreemd dat er zoveel verschil is in dit bedrijf met dit soort dingen.
En leuk weer he, de zomerperiode!!
Nope, of ze zijn gewoon te lui om zoiets aan te schaffen, want het is echt te warm daar, vooral als die machines lekker staan te runnenquote:Op maandag 17 juli 2006 18:31 schreef MadGuy het volgende:
@ Hooghoudt: met de post erbij?
@ TheSorrow: bij ons kennen ze het concept airconditioning niet. Ik hoop dat ze dat bij jou wel kennen.
Onze coach heeft het ook zo druk hier.quote:Op maandag 17 juli 2006 00:15 schreef MadGuy het volgende:
Mensen regelen voor de diensten en volgens mij veel papierwerk en administratie rompslomp. En ze bewaken de processen.![]()
Kort gezegd, ze zorgen voor het kader, het geraamte waarin het werk plaats moet vinden. En oh ja, ik dump al mijn Sandd post bij hem.
Volgens mij ligt dat niet in een contract vastgelegd, maar is dit een voorwaarde die voor ieder contract (bij elk bedrijf) moet gelden.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 09:27 schreef alie47 het volgende:
Nu draai ik vanaf Maart al meer uren,dan mijn contract.
Geldt voor postbezorgers ook,dat als je de eerste drie maanden meer uren draait,dat het contract ook moet worden aangepast?
Als je structureel (onredelijk) veel meer uren moet maken dan volgens je contract, kan je dat op zich wel weigeren en wijzen naar je contract. Heb je echter een contract van 4 uur en heb je een dienst van 4,5 uur zal je er heel weinig tegen in kunnen brengen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 09:27 schreef alie47 het volgende:
En mag ik de uren die meer staan op het rooster ook weigeren??????
In principe hebben postbezorgers vaste wijken (althans, dat is de opzet), maar het is niet ongebruikelijk als postbezorgers ook overal ingezet worden. Sommige teamcoaches willen juist dat iedereen zo veel mogelijk stratenkennis heeft, dat kan later alleen maar voordeel opleveren.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 09:27 schreef alie47 het volgende:
Verder heb ik geen vaste wijk,dus zwerf door de hele gemeente.
Meerdere wijken per dag lopen mag gewoon. Je mag alleen niet meer dan een bepaald aantal uren achter elkaar buiten lopen. Doordat nu veel mensen op vakantie willen, zal je waarschijnlijk ook wat extra's krijgen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 09:27 schreef alie47 het volgende:
Ik heb weleens dagen erbij dat ik bovenop de wijk ook nog bijwerk moet doen,door inkrimping.
En loop ook weleens 3 wijken op een dag.
Mag dat ook allemaal????
Waarom heb je als postbezorger een 0 urencontract gekregen? Of een 2 uren?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 09:27 schreef alie47 het volgende:
Ik heb al vaker dit topic gelezen,maar mijn antwoord heb ik nog niet gevonden.
Het volgende is: Ik ben in december 2005 begonnen,net voor de Kerstdrukte,kreeg een contract van 3 maanden op basis van een 0 uren contract.
In Maart van dit jaar,kreeg ik een jaarcontract op basis van een twee uren contract.
Nu draai ik vanaf Maart al meer uren,dan mijn contract.
Geldt voor postbezorgers ook,dat als je de eerste drie maanden meer uren draait,dat het contract ook moet worden aangepast?
En mag ik de uren die meer staan op het rooster ook weigeren??????
Verder heb ik geen vaste wijk,dus zwerf door de hele gemeente.
Ik heb weleens dagen erbij dat ik bovenop de wijk ook nog bijwerk moet doen,door inkrimping.
En loop ook weleens 3 wijken op een dag.
Mag dat ook allemaal????
ik moet 5 uur lopen.... en nog wel op het heetst van de dag van half 12 tot half 5...quote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:29 schreef Smeich het volgende:
Ben r morgen ook weer bij! Drie wijkjes lopen waarvan twee zelf voorbereiden en in de avond ook weer 4 uurtjes.. hoppa!
Ik ben gek op het woord consternatie.quote:Geachte heer X,
Hedenmiddag (rond tien voor vier) keerde ik naar de Diamantlaan terug van mijn postronde in, onder anderen, de Nieuwe Blekerstraat. Hier wilde ik de post voor de Regentessestraat inpakken om mij van mijn taken aldaar te gaan kwijten. Tot mijn verbazing trof ik de post voor de hiervoor genoemde Regentessestraat niet meer aan. Wel vond ik, her en der over het pand verspreid, briefjes waarop ik werd gesommeerd in uw kantoor te verschijnen. Hier was u echter niet meer aanwezig. Aangezien ik weinig meer kon betekenen voor de TNT Post Groep, keerde ik huiswaarts.
Hier aangekomen bleek u, volgens mijn licht geïrriteerde huisgenoot, herhaaldelijk mijn telefoonnummer gedraaid te hebben. Dit deed u ook nadat mijn huisgenoot de telefoon opgenomen had en u erop gewezen had dat ondergetekende niet aanwezig was en bovendien meldde dat de telefoon zich op zijn gebruikelijke plaats bevond (namelijk op de tafel van schrijvers dezes).
Enfin, om te voorkomen dat dit soort overbodige consternatie in de toekomst nog plaatsvindt zal ik in het gevolg post die ik later ophaal duidelijk als zodanig markeren.
Met vriendelijke groet,
Kees Hoftijzer
Het rare is, hij deed dat eerder nooit. Nu ineens schiet hij in de stress. Ik vrees (lees: hoop) dat hij overspannen aan het worden is.quote:Op woensdag 19 juli 2006 19:58 schreef MadGuy het volgende:
Heerlijk, dat mailtje!
Bij ons heeft iedereen z'n eigen verantwoordelijkheid. Ik denk dat als de teamcoach zich ermee gaat bemoeien het een nog grotere puinhoop wordt.
In eerste instantie moet je zorgen dat je je tijden voor 3 maanden bijhoudt, dan kan je pas klagen dat je te weinig betaald krijgt... dus veel kan er nu nog niet gebeuren. Trouwens, doen de "teamcoaches" weleens wat anders dan koffie drinken en zeuren dat de postbodes niet zoveel moeten zeuren?quote:Op woensdag 19 juli 2006 20:46 schreef teigan het volgende:
Hooghoudt, in het compartiment waar F. groepsleider van is loopt/liep iemand rond die van de vakbond was... Misschien weet die wat...
Ennuh, wat betrefd de groepsleiders, de al eerder genoemde F. was mijn groepsleider, en deed nooit iets anders dan koffiedrinker met een van de postbodes, die er zo voor zorgde dat zij de straat niet meer ophoefde....
Toen ik in 2001 bij de post begon, toen had ik echt een hele goede groepsleider. Die was fantastisch...quote:Op woensdag 19 juli 2006 23:20 schreef Hooghoudt het volgende:
[..]
Het rare is, hij deed dat eerder nooit. Nu ineens schiet hij in de stress. Ik vrees (lees: hoop) dat hij overspannen aan het worden is.
[..]
In eerste instantie moet je zorgen dat je je tijden voor 3 maanden bijhoudt, dan kan je pas klagen dat je te weinig betaald krijgt... dus veel kan er nu nog niet gebeuren. Trouwens, doen de "teamcoaches" weleens wat anders dan koffie drinken en zeuren dat de postbodes niet zoveel moeten zeuren?
Ik vind die nieuwe directeur ook eng. Klaas schreef debiele briefjes, maar hij was tenminste wel redelijk.quote:Op donderdag 20 juli 2006 07:47 schreef teigan het volgende:
[..]
Toen ik in 2001 bij de post begon, toen had ik echt een hele goede groepsleider. Die was fantastisch...
Maarja, die wilde hogerop ofzo, en is dus overgeplaatst naar Roden... Alles wat daarna kwam wat bagger.....
Ik had van de week een extra wijk, maar die ligt aan de andere kant van Harderwijk. Was in totaal 20 minuten fietsen alleen om van wijk tot wijk te komenquote:Op vrijdag 21 juli 2006 18:58 schreef TheSorrow het volgende:
En nu hebben we bij ons de zomerinzet, dan splitsen ze wijken op en worden verdeeld onder de werknemers.... Nu blijk ik een wijk aan de andere kant van Zwijndrecht te hebben, waar ik dus ook mn begin wijk heb, terwijl mn 2e wijk juist aan de andere kant ligt.. schiet dus absoluut niet op dit
quote:Metro, 24 juli 2006 - De Amerikaanse koeriersdienst UPS heeft de navigatiesystemen van de chauffeurs zodanig afgesteld, dat ze zo min mogelijk bochten naar links maken.
Volgens UPS wordt daardoor brandstof bespaard en omdat het bedrijf bijna 900.000 auto's op de weg heeft, gaaf het al met al om een groot bedrag. De 'linksaf-boycot' is ingesteld omdat auto's in Amerika bijna altijd rechtsaf mogen zonder te stoppen, ook als een stoplicht op rood staat.
ik werk al drie weken fulltimequote:Op zondag 23 juli 2006 13:37 schreef MadGuy het volgende:
Wat ga je eigenlijk doen, na de TPG?
Uhm, dat is hetzelfdequote:Op woensdag 26 juli 2006 09:36 schreef Paran0id het volgende:
sorry, foutje van mij. Ik ben geen postbezorger
Zaterdag-postbesteller, overigens krijg je geen toeslag voor het bestellen met de auto
Nee niet tegen minimum loon, dat hebben ze me nog verteld. Als het minimum loon zou zijn, nam niemand de job aan volgens mijn teamleider.quote:Op woensdag 26 juli 2006 19:08 schreef MadGuy het volgende:
Benzinevergoeding. Je rijdt nota bene met je privé-auto de wijk rond.
Maar zaterdag-postbesteller, is dat ook tegen minimumloon? Is dat hetzelfde als postbode?
Daar hebben wij dan weer BOCO-trucjes voorquote:Op woensdag 26 juli 2006 20:22 schreef Paran0id het volgende:
[..]
Ik rijd btw niet met een privé auto. Godzij dank niet! Je moest eens weten wat voor slijtage zo'n bestelbus oploopt tijdens een rit. Jammer genoeg kun je ze niet helemaal aftakelen omdat er een 'boco' geinstalleerd is in de auto. Dat ding houdt precies bij hoevaak je optrekt, remt, stilstaat in welke versnelling je het meest rijdt etc.
trucjesquote:Op woensdag 26 juli 2006 20:49 schreef Carport het volgende:
[..]
Daar hebben wij dan weer BOCO-trucjes voor![]()
![]()
Ik ben trouwens benieuwd welke bedrijven nog meer een BOCO hebben geïnstalleerd voor hun chauffeurs. Connexxion heeft op sommige bussen ook zo'n systeem, maar bij andere bedrijven heb ik er nog nooit van gehoord..
Je bent me voor... Wat voor truukjes had ik vanmorgen tijdens mijn barre tocht naar Hoogkerk allemaal toe kunnen passen?quote:
Het verschil is voornamelijk CAO-technisch, zaterdagbestellers hebben een aparte CAO, postbodes vallen onder de CAO voor TPG. Een zaterdagbesteller mag precies dezelfde werkzaamheden verrichten als een gewone postbode. Het uurloon van een zaterdagbesteller is, als je toeslagen buiten beschouwing laat, ongeveer hetzelfde als bij een gewone postbode, uitgaande van 2 personen met dezelfde leeftijd en zelfde aantal dienstjaren.quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:14 schreef MadGuy het volgende:
Nou, ik had eerder in dit topic geleerd dat er wel degelijk een verschil zit tussen besteller en postbode.
Overigens is postbesteller gewoon een synoniem voor postbode, niet te verwarren met postbezorger.quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:14 schreef MadGuy het volgende:
Nou, ik had eerder in dit topic geleerd dat er wel degelijk een verschil zit tussen besteller en postbode.
Ik begrijp de verwarring wel ... want post bestellen is hetzelfde als post bezorgen. Toch qua functie is het schijnbaar anders.quote:Op donderdag 27 juli 2006 20:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Overigens is postbesteller gewoon een synoniem voor postbode, niet te verwarren met postbezorger.
>Remmen kan je met de handrem doen, die wordt namelijk niet geregistreerdquote:
Helaas, je hebt geen recht op TOT. Werk je echter zoveel doordeweeks dat je inclusief je uren op de zaterdag meer dan 37 uur per week draait, dan heb je wel recht op 50% overurentoeslag over al het meerdere. Komt soms wel eens voor, in de kerstvakantie.quote:Op donderdag 27 juli 2006 20:49 schreef MadGuy het volgende:
Dank.
Een vraagje nu ik dat zo lees over het CAO. Als zaterdagpostbode werk ik nu ook veel doordeweeks. Hierbij komt het meer dan eens voor dat ik ook om 6:15u begin, of vroeger. Heb ik dan ook recht op de TOT? Het zijn geen avonduren, maar het gaat hier ook niet om de zaterdag...
Aldus nu.nl. Wordt nu in heel Europa de post 6 dagen per week bezorgd? Ik dacht altijd dat er in België op zaterdag geen post is...quote:Zes dagen post bezorgen hoeft van TNT niet meer
Uitgegeven: 31 juli 2006 18:22
Laatst gewijzigd: 31 juli 2006 21:29
AMSTERDAM - Als het aan TNT ligt, hoeven zijn bezorgers niet meer zes dagen per week de post te bezorgen. Het Nederlandse postbedrijf voert een lobby in Brussel voor een versoepeling van de regels. Per week een dag minder post bezorgen, kan betekenen dat de prijs van een postzegel minder vaak omhoog hoeft, zei topman Peter Bakker maandag tegen financieel analisten bij de presentatie van de kwartaalcijfers van zijn bedrijf.
TNT heeft samen met andere Europese postbedrijven enkele weken geleden een brief gestuurd naar Europees commissaris McCreevy (Interne Markt). Daarin pleiten zij voor een modernisering van de dienstverlening die overheden nu nog vereisen van postbedrijven.
De regel dat post zes dagen in de week afgeleverd moet worden, is daar een van, zo verduidelijkt een TNT-woordvoerder. "Je kan je afvragen of een dergelijke regel nog wel noodzakelijk is in een tijd waarin andere vormen van communicatie, zoals e-mail, sterk zijn opgekomen. Rekeningen komen tegenwoordig al elektronisch binnen."
De lobby is er een van lange adem. Eurocommissaris McCreevy is bezig met het opstellen van een nieuwe richtlijn voor liberalisering van de postmarkt. Deze moet in 2009 ingaan. Het ministerie van Economische Zaken moet zich ook over de kwestie buigen.
Goed voor de concurrenten die staan wel om 9.00 op maandag al voor je deur.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 01:55 schreef Hooghoudt het volgende:
[..]
Aldus nu.nl. Wordt nu in heel Europa de post 6 dagen per week bezorgd? Ik dacht altijd dat er in België op zaterdag geen post is...
En qua loonquote:Op donderdag 27 juli 2006 20:56 schreef mark_03 het volgende:
[..]
Ik begrijp de verwarring wel ... want post bestellen is hetzelfde als post bezorgen. Toch qua functie is het schijnbaar anders.
Net gebeld, 1 onbekend wijkje 's ochtends, en een middagwijk waar je u tegen zegt.. maarja, daar woont een maat van me, en die zou me mee helpen zei ie dus dat is mooi geregeldquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 02:36 schreef TheSorrow het volgende:
Morgen nog lekker vrij, woensdag pas weer
Als zij dan ook rouwbrieven bezorgen is er niks aan de hand...quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:27 schreef spookygirl het volgende:
[..]
Goed voor de concurrenten die staan wel om 9.00 op maandag al voor je deur.
Als het de kosten dekt op korte en lange termijn welquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:27 schreef spookygirl het volgende:
[..]
Goed voor de concurrenten die staan wel om 9.00 op maandag al voor je deur.
Zijn ze nou helemaal gek geworden bij de TNT? We hebben al gezien dat diverse grote klanten (oa Telefoongids en Ikea) naar de concurrent zijn vetrokken omdat die goedkoper zijn. TNT heeft altijd volgehouden aan onze hogere prijs omdat onze kwaliteit beter is (oa overkomstduur). De kwaliteit heeft er al van te lijden gehad dat Pakketservice grotendeels door subcontracters is overgenomen (in mijn wijk een oude Turk in een gedeukt busje, de man kan amper Nederlands en stapelt fout op fout). Als er uit mijn bestelwijk klachten komen over de post is dat dan ook 9 van de 10 keer over deze kerel, en hij is er nog steeds niet uitgekickt.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 01:55 schreef Hooghoudt het volgende:
[..]
Aldus nu.nl. Wordt nu in heel Europa de post 6 dagen per week bezorgd? Ik dacht altijd dat er in België op zaterdag geen post is...
Oh ja, die werden dan weer wel op zaterdag bezorgd. :S Die doen wij alleen niet meer, is naar pakketpost gegaan... Nou, dan weet ik het niet. Afwachten tot maandag blijft het devies, dan.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 20:48 schreef Kaos het volgende:
Ik weet niet hoe het met TPG pakketservice zit maar voor mijn chauffeurswijk had ik vandaag 3 aangetekende pakjes.
bron: http://www.tpgpost.nl/cor(...)ezorging_maandag.jspquote:Statement TNT over postbezorging maandag
Persbericht: 1 augustus 2006
Naar aanleiding van berichtgeving in diverse media dat TNT besloten zou hebben voortaan op maandag geen post meer te bezorgen, laat TNT weten dat deze berichtgeving onjuist is.
Op dit moment ligt het voorstel voor een nieuwe Postwet ter behandeling in de Tweede Kamer. In het Memorie van Toelichting bij deze wet staat dat vooralsnog de huidige verplichting van een ophaling en een bezorging op 6 dagen per week wordt gehandhaafd. Overigens is de beslissing met betrekking tot aanpassing van de postbezorging in Nederland aan de Regering en het parlement en niet aan TNT.
In de pers- en analisten conferentie ter gelegenheid van de 2e kwartaal en halfjaarcijfers van TNT is gesproken over de toekomst van de dienstverlening van de post. De aanleiding voor deze discussie was de brief die TNT op 13 juli 2006 met onder andere Deutsche Post heeft gestuurd aan Europees Commissaris McCreevy over een verantwoorde en duurzame liberalisering van de Europese postmarkt. De postbedrijven stelden in deze brief dat een debat gewenst is over een moderne, flexibele universele dienstverlening die toegesneden is op de wensen van consumenten en bedrijven.
Mooi. Dat haal ik nu al een aantal wekenquote:Op vrijdag 28 juli 2006 21:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Helaas, je hebt geen recht op TOT. Werk je echter zoveel doordeweeks dat je inclusief je uren op de zaterdag meer dan 37 uur per week draait, dan heb je wel recht op 50% overurentoeslag over al het meerdere. Komt soms wel eens voor, in de kerstvakantie.
Dan meld je je toch gewoon ziek? En als je helemaal stoer bent, zeg je gewoon dat je aankomende zaterdag ziek bent.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:21 schreef TheSorrow het volgende:
Vorige week zaterdag pas verlof aangevraagd voor deze zaterdag, omdat ik vrijdag een Lowlands kaartje heb gehad, en dus niet eerder vrij kon vragen, ik had er al op gezet, excuses, cadeautje van mn moeder, kon niet eerder vrij vragen.... Word ik net gebeld, en zegt ie dat ik waarschijnlijk geen vrij kan krijgen, en ik er gewoon moet zijn.....
Wat ik niet snap, eerst bellen ze je continu wakker, en dan hebben ze wat postbezorgers extra, en dan zien ze je niet meer staan, en nu gaan ze fucking moeilijk doen.... Ik zit dan toch al in Lowlands, als ik toch moet werken en ze gaan moeilijk doen neem ik wel ontslagAltijd wel gezeik bij dat kutbedrijf, ik ben het echt he-le-maal zat
Je trommelt maar wat van die geweldige postbezorgers op
Zo gaat dat vaak ja, de dingen die je extra doet worden al snel vergeten als het betekent dat er iemand zelf eens een extra wijkje weg moet brengen op zaterdag. Bij ons precies hetzelfde.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 11:21 schreef TheSorrow het volgende:
Vorige week zaterdag pas verlof aangevraagd voor deze zaterdag, omdat ik vrijdag een Lowlands kaartje heb gehad, en dus niet eerder vrij kon vragen, ik had er al op gezet, excuses, cadeautje van mn moeder, kon niet eerder vrij vragen.... Word ik net gebeld, en zegt ie dat ik waarschijnlijk geen vrij kan krijgen, en ik er gewoon moet zijn.....
Wat ik niet snap, eerst bellen ze je continu wakker, en dan hebben ze wat postbezorgers extra, en dan zien ze je niet meer staan, en nu gaan ze fucking moeilijk doen.... Ik zit dan toch al in Lowlands, als ik toch moet werken en ze gaan moeilijk doen neem ik wel ontslagAltijd wel gezeik bij dat kutbedrijf, ik ben het echt he-le-maal zat
Je trommelt maar wat van die geweldige postbezorgers op
Mja zo was het bij mij ook, jaaaa we willen je niet kwijt enzo, jammer dat dat opeens 'vergeten' wordt in een handomdraai.... Vind het maar een treurige bedoelingquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:49 schreef Carport het volgende:
Hier ook wel herkenning in het verhaal van Grrrrrrrr, alleen hebben ze mijn extra inzet wel vaak gewaardeerd. Soms werden er inderdaad dingen bij mij er bij geschoven, wat ik vaak ook niet eens erg vond, maar later heb ik daar ook wat meer m'n mond over opengetrokken. Waar het vroeger inderdaad "maar we hebben niemand anders" was, word ik nu ook minder snel als eerste gevraagd. Als ik nu word gebeld is het echt wel serieus
Overigens heeft men bij mij altijd erkend dat ik altijd voor iedereen klaar sta. Dat krijg ik regelmatig te horen als ik op het laatste moment weer eens vrij wil ofzo (en wat dan bijna altijd ook wel lukt)![]()
In eerste instantie had ik er ook nooit zo'n probleem mee dat ik extra werk kreeg, het is ook weer extra geld en je verdient er zelfs nog wat extra verlof mee. Ik ging me er pas aan ergeren toen bleek dat het altijd dezelfde zijn die op moeten komen draven. Als je nooit eens tegensputtert krijg je gewoon steeds meer in je schoenen geschoven. Wij hebben ooit een zaterdagmedewerker gehad die met zijn studie gestopt was en regelmatig meer dan 40 uur per week werkte. 45 uur was geen uitzondering. En daar werd gewoon niks aan gevraagd. Grote paniek dus als hij eens een keertje écht niet kon/wou of verlof wou hebben.quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 12:49 schreef Carport het volgende:
Hier ook wel herkenning in het verhaal van Grrrrrrrr, alleen hebben ze mijn extra inzet wel vaak gewaardeerd. Soms werden er inderdaad dingen bij mij er bij geschoven, wat ik vaak ook niet eens erg vond, maar later heb ik daar ook wat meer m'n mond over opengetrokken. Waar het vroeger inderdaad "maar we hebben niemand anders" was, word ik nu ook minder snel als eerste gevraagd. Als ik nu word gebeld is het echt wel serieus
Overigens heeft men bij mij altijd erkend dat ik altijd voor iedereen klaar sta. Dat krijg ik regelmatig te horen als ik op het laatste moment weer eens vrij wil ofzo (en wat dan bijna altijd ook wel lukt)![]()
In Dordt regende het anders aardigquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 18:10 schreef renz0r het volgende:
Zo, vandaag flink gebikkeld.
08.45u begonnen en om 17.30u klaar. 2 wijken voorbereiden en wegbrengen, aardig grote. Het irritante was dat we 3 folders hadden. Fucking veel post gelijk. Naja, weer zat redelijk mee, niet al te veel regen en flink wat geld verdiend
Het regende af en toe tijdens mn wijk, maar niet erg hard. Regenpak. De keer dat het echt flink hard regende zat ik precies in de auto om van de ene naar de andere wijk te gaan. Als ik in die bui aant lopen was was ik zeker doorweektquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 18:27 schreef TheSorrow het volgende:
[..]
In Dordt regende het anders aardigHier trouwens ook.... naja beters voor jou toch
Hehe, zou wel kewl zijn!quote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:36 schreef nixxx het volgende:
ik zie je op lowlands TheSorrow
Gelukkig heb ik er niet meer mee te maken.. mja.. nog even wat spulletjes inleveren.. maar dat wordt dan de 26ste en eerder heb ik geen tijd![]()
Bij ons hebben ze ook zo'n bak, schijnt voor een wijk in een bos te zijn ofzo.quote:Op zaterdag 5 augustus 2006 23:47 schreef Alexxxxx het volgende:
Sinds wanneer hebben jullie toffe auto's?
[afbeelding]
Als de weegschaal van het postkantoor 51 gram meet, zal 'ie er ¤1,17 uitprinten inderdaad, maar als de weegschaal van de porten 51 gram meet, rekent 'ie 'm nog als t/m 50 gramquote:Op dinsdag 15 augustus 2006 19:38 schreef Otto215 het volgende:
even een vraagje.
Ik heb hier een weegschaal die van 0tot 1kg gaat, digitaal.
Nou geeft die bij mij thuis 49/50gram aan. Maar op het postkantoor 51?!
Moet ik er nou 2 of 3 postzegels opplakken? Is het mierenneukerij met die steekproeven of valt dat wel mee?
Heb helemaal niks besteld, kregen het gewoon.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 15:20 schreef MrX1982 het volgende:
Die jas is wel aardig. Alleen heb ik mijn kledingpakket nog niet. Te laat besteld.
Ja dat standaard pakket. Ik weet ook niet waarom ik niets heb gehad. Misschien een teken dat ik weg moet na al die jarenquote:Op zaterdag 19 augustus 2006 19:58 schreef renz0r het volgende:
Heb helemaal niks besteld, kregen het gewoon.
quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 20:00 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Ja dat standaard pakket. Ik weet ook niet waarom ik niets heb gehad. Misschien een teken dat ik weg moet na al die jaren.
buiten budgettair proberen te regelen.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 22:27 schreef MadGuy het volgende:
Mijn schipperstrui was al vrij snel verragd.
Ik wil wel een nieuw regenpak, maar ik heb als zaterdagmedewerker gewoon te weinig punten tot mijn beschikking.
Ja, hier ook.quote:Klopt het trouwens dat ook vrouwelijke TPGers/TNTers een polo HEREN KM ontvangen?
Dat vond ik ook zo vreemd. Als je zelf niks bestelde kreeg je gewoon het standaardpakket. Als ik dat had gedaan had ik meer kleding gekregen dan nu, ook een regenpak.quote:Op zondag 20 augustus 2006 13:04 schreef Carport het volgende:
[..]
Ja, hier ook.
Zelf heb ik mijn kledingpakket nog niet, maar lgt denk ik wel al op kantoor (maar heb nu nog lekker vakantie, dus mooi niet dat ik daar naar toe ga). Ik heb zelf wat samengesteld, dus ik ben benieuwd of die bestelling goed is gekomen. En inderdaad ook hier te weinig punten om een regenpak te bestellen. Dat terwijl het pak gewoon ook in een standaardpakket zit
![]()
Wat zit er in het standaardpakket? Zitten er ook overhemden in (ik heb een teringhekel aan polo's)?quote:Op zondag 20 augustus 2006 13:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dat vond ik ook zo vreemd. Als je zelf niks bestelde kreeg je gewoon het standaardpakket. Als ik dat had gedaan had ik meer kleding gekregen dan nu, ook een regenpak.
Het klopt trouwens van die herenpolo las ik op de ID-CF site. De damespolo zit nog niet in het pakket (draagproef nog bezig), dus dames krijgen ook een herenpolo. En vwb de pullovers: die heeft niemand nog gehad, die worden voor 15/10 nageleverd.
In het standaardpakket voor zaterdagkrachten zit een regenpak, twee polo's korte mouw, 1 polo lange mouw, sweatshirt, fleece band, fleece muts, handschoenen (vingerloos?), afritsbroek, jeans, uniesokken, thermosokken en een riem.quote:Op maandag 21 augustus 2006 00:45 schreef Hooghoudt het volgende:
[..]
Wat zit er in het standaardpakket? Zitten er ook overhemden in (ik heb een teringhekel aan polo's)?
Wellicht is dat een optie. Eerst maar eens afwachten tot ik het pakket daadwerkelijk in mijn bezit heb, mijn vertrouwen in de TPG/TNT in dezen is niet zo groot (loop al 3 jaar in afdankertjes uit het rommelhok).quote:Op maandag 21 augustus 2006 01:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
In het standaardpakket voor zaterdagkrachten zit een regenpak, twee polo's korte mouw, 1 polo lange mouw, sweatshirt, fleece band, fleece muts, handschoenen (vingerloos?), afritsbroek, jeans, uniesokken, thermosokken en een riem.
Zo staat het op de ID-CF site. Klopt volgens mij niet helemaal, want je krijgt sowieso ook het all seasons jack en een pet. Helaas geen overhemden, dus.
Misschien kan je via deze site kleding ruilen met collega's? Ik ken zat mensen die juist die overhemden haten, en graag tegen wat polo's wilen ruilen. Of je ruilt spullen met mensen op jouw vestiging.
Ik werk bij die vestiging (via een koeriersdienst) maar zit momenteel thuis met een gebroken enkel.quote:Op zaterdag 19 augustus 2006 14:08 schreef Carport het volgende:
Waarvoor heb je dat nummer nodig dan?
Waarom zou je als zaterdagwerker niet doordeweeks mogen werken? Toen ik nog zaterdagwerker was werkte ik meer doordeweeks dan op zaterdag.quote:Op maandag 21 augustus 2006 13:34 schreef Lanvin het volgende:
heeej mede tpg'ers, ik werk sinds 2 maandjes nu bij TPG als zaterdagpostbode, en heb doordeweeks ook nog heel erg veel gewerkt (wat eigelijk niet mag maar goed) Anyway tot zover het voorstellen,,
De vraag is, weten jullie wanneer ik mijn loon kan verwachten? Het word normaal 21ste overgemaakt maar aangezien ze op maandag schijnbaar niet werken zegt een collega van mij dat ik het woensdag misschien pas krijg. Klopt dit? En waarom woensdag pas?
Heeft te maken met de schaal van je loon, als jij zaterdagwerker bent verdien je een schaal hoger.. als ik het goed begrepen hebquote:Op maandag 21 augustus 2006 14:52 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Waarom zou je als zaterdagwerker niet doordeweeks mogen werken? Toen ik nog zaterdagwerker was werkte ik meer doordeweeks dan op zaterdag.
Dat je je loon woensdag krijgt is goed mogelijk. Het is altijd tussen de 20ste en 24ste. Komt wel goed.
Hmm juist als je deeltijdwerker bent krijg je in het weekend toeslag.quote:Op maandag 21 augustus 2006 14:54 schreef Lanvin het volgende:
Heeft te maken met de schaal van je loon, als jij zaterdagwerker bent verdien je een schaal hoger.. als ik het goed begrepen heb
het enige wat ik weet is toen ik naar kantoor in eindhoven belde dat ze me dit vertelde, zat zo dat ik voor zaterdag ben aangenomen en veel meer uren maak. En ik had dus niet begrepen dat je het extra gewerkte pas maand later krijgt, dus ik zat met niet zoveel loon de eerste keer vanzelfsprekend. Dus ik bellen naar Eindhoven, en leg probleem voor, toen zei die medewerkster dat ik eigelijk niet mag werken doordeweeks omdat ik zaterdagmedewerker ben en dus schaal hoger zit qua blijkelijk.quote:Op maandag 21 augustus 2006 14:58 schreef MrX1982 het volgende:
[..]
Hmm juist als je deeltijdwerker bent krijg je in het weekend toeslag.
"Qua blijkelijk"quote:Op maandag 21 augustus 2006 15:15 schreef Lanvin het volgende:
[..]
het enige wat ik weet is toen ik naar kantoor in eindhoven belde dat ze me dit vertelde, zat zo dat ik voor zaterdag ben aangenomen en veel meer uren maak. En ik had dus niet begrepen dat je het extra gewerkte pas maand later krijgt, dus ik zat met niet zoveel loon de eerste keer vanzelfsprekend. Dus ik bellen naar Eindhoven, en leg probleem voor, toen zei die medewerkster dat ik eigelijk niet mag werken doordeweeks omdat ik zaterdagmedewerker ben en dus schaal hoger zit qua blijkelijk.
Zit er zoveel in?! Ik dacht dat het standaardpakket slechts twee polo's ofzo bevatte?quote:Op maandag 21 augustus 2006 01:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
In het standaardpakket voor zaterdagkrachten zit een regenpak, twee polo's korte mouw, 1 polo lange mouw, sweatshirt, fleece band, fleece muts, handschoenen (vingerloos?), afritsbroek, jeans, uniesokken, thermosokken en een riem.
Dat dacht ik ook... de broeken enzo (alles voor het onderlichaam) komt toch pas later? Heb al m'n kledingpunten er maar doorheen gejaagd ... zal wel een aardig kledingpakket wordenquote:Op maandag 21 augustus 2006 19:58 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Zit er zoveel in?! Ik dacht dat het standaardpakket slechts twee polo's ofzo bevatte?
Die worden toch ineens uitbetaald als je contract afloopt?quote:Op maandag 21 augustus 2006 19:23 schreef Kaos het volgende:
Volgens mij heeft elke zaterdagwerker wel eens doordeweeks gewerkt. Zonder zaterdagwerkers doordeweeks laten werken komt de post flink in de problemen in de zomervakantie. Heb zelf nu een drie uurs zaterdagcontract en werk al paar weken meer dan 50 uur per week. Is wel leuk die vakantieuren die je opbouwt. Kan al anderhalf jaar vrij nemen.
Er zijn ook zoveel mensen die door rood rijden, maar het mag nietquote:Op maandag 21 augustus 2006 19:23 schreef Kaos het volgende:
Volgens mij heeft elke zaterdagwerker wel eens doordeweeks gewerkt. Zonder zaterdagwerkers doordeweeks laten werken komt de post flink in de problemen in de zomervakantie. Heb zelf nu een drie uurs zaterdagcontract en werk al paar weken meer dan 50 uur per week. Is wel leuk die vakantieuren die je opbouwt. Kan al anderhalf jaar vrij nemen.
Ik had niet eens meer punten genoeg om iets degelijks bij elkaar te bestellen.quote:Op maandag 21 augustus 2006 19:59 schreef mark_03 het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook... de broeken enzo (alles voor het onderlichaam) komt toch pas later? Heb al m'n kledingpunten er maar doorheen gejaagd ... zal wel een aardig kledingpakket worden.
Dit staat zo op de ID-CF site. Of het waar is, weet ik niet. Het standaardpakket is in principe het pakket wat iedereen krijgt als 'ie net in dienst komt (buitenbudgettair). Maar volgens diezelfde ID-CF site bevat bijv. het standaardpakket van een postbezorger alleen een regenpak en een all-seasons jack. Dus als het dan mooi weer is, ben je gelijk onherkenbaar als TNT'er!quote:Op maandag 21 augustus 2006 19:58 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Zit er zoveel in?! Ik dacht dat het standaardpakket slechts twee polo's ofzo bevatte?
Dat schalenverhaal klopt gedeeltelijk. Je hebt eerst leeftijdsjaren, daarna schaaljaren. Een zaterdagbesteller komt echter vergeleken met een fulltime of deeltijdwerker 1 jaar eerder in het schaaljarendeel. Maar de bedragen die bij die schalen horen zijn anders, schaaljaar 3 voor een zaterdagkracht is een ander bedrag dan schaaljaar 3 bij een fulltimer. Aangezien beiden onder verschillende CAO's vallen kan je die niet vergelijken.quote:Op maandag 21 augustus 2006 15:15 schreef Lanvin het volgende:
[..]
het enige wat ik weet is toen ik naar kantoor in eindhoven belde dat ze me dit vertelde, zat zo dat ik voor zaterdag ben aangenomen en veel meer uren maak. En ik had dus niet begrepen dat je het extra gewerkte pas maand later krijgt, dus ik zat met niet zoveel loon de eerste keer vanzelfsprekend. Dus ik bellen naar Eindhoven, en leg probleem voor, toen zei die medewerkster dat ik eigelijk niet mag werken doordeweeks omdat ik zaterdagmedewerker ben en dus schaal hoger zit qua blijkelijk.
Ik heb mijn pakket inmiddels ook opgehaald. Je had gelijk. Prima pakket, moet ik zeggen. Als zaterdagmedewerker kom ik daar wel mee uit de voeten.quote:Op dinsdag 22 augustus 2006 22:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Dit staat zo op de ID-CF site. Of het waar is, weet ik niet. Het standaardpakket is in principe het pakket wat iedereen krijgt als 'ie net in dienst komt (buitenbudgettair). Maar volgens diezelfde ID-CF site bevat bijv. het standaardpakket van een postbezorger alleen een regenpak en een all-seasons jack. Dus als het dan mooi weer is, ben je gelijk onherkenbaar als TNT'er!
Vreemd verhaal. Ben je nou ontslagen of heb je zelf ontslag genomen?quote:Op vrijdag 25 augustus 2006 15:52 schreef TheSorrow het volgende:
Ik ben bij deze niet werkzaam meer bij de TPG.. ze hebben zo moeilijk gedaan wat betreft mijn verlof voor LowLands, en hoe ik daarna behandeld ben is ronduit schandelijk... Ze maken je gewoon uit voor leugenaar, en daar hou ik absoluut niet van..
Eerst word ik gebeld vanochtend en zeggen ze van je staat op non actief, je hoeft volgende week pas te komen, een uur later zeggen ze dat ik gewoon moet komen, en dat ik daarover geinformeerd was, terwijl dat niet zo was, en dan hoor ik op de achtergrond die vent zeggen dat ie dat wel gezegd heeft... Een andere teamcoach zei ook al, heb je eigenlijk nog wel zin om te komen? Toen de baas belde heb ik dat aan het eind gezegd, ik herhaal bij deze de woorden van Ton, ik heb geen zin meer om te komen, bekijk het maar![]()
Nu moet ik maandag een verklaring inleveren met daarin de aankaarting van mijn ontslag
Op LL was ik ook nog een postbode tegengekomen uit Breda, en haar verhaal klonk zo bekend hoe je behandeld wordt, en hoe ze met je omgaan... Ronduit schandelijk
Dan hadden de inpakkers een cursus kledingvouwen moeten nemen voor dat motorjack...quote:Op zondag 27 augustus 2006 12:40 schreef Hooghoudt het volgende:
Ik heb gistermiddag het kledingpakket bestudeerd, had hem meegenomen voor een vriendin annex collega die vandaag vrij had maar wel thuis was (en ondertussen de geruchten over onze -niet bestaande- relatie nog maar even voedend). Het ziet er niet eens zo slecht uit. En op de handschoenen staat niks, dus die kan je ook gewoon dragen.Ik denk dat de TNT overigens vooral blij moet zijn dat ik nu een pet heb, dan hoef ik in de zomer niet meer met m'n Sovjetpet de straat op.
Waarom moest het trouwens in zo'n onhandelbare doos?
Zo dik was dat jack nu ook weer niet. Het probleem was vooral de dikte van de doos, waardoor het gevaarte niet in een fietstas paste (je zou verwachten dat ze daar rekening mee houden...).quote:Op zondag 27 augustus 2006 12:56 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Dan hadden de inpakkers een cursus kledingvouwen moeten nemen voor dat motorjack...
Als je je smoel niet opentrekt bij de TPG wordt er gewoon gruwelijk over je heen gelopen... Stelletje smerige leugenaars en matennaaiers zijn het, alle leidinggevenden... bij ons danquote:Op vrijdag 25 augustus 2006 21:46 schreef MadGuy het volgende:
Ik heb wel het idee dat je bij de TPG aardig leert je mondje te roeren. Op zich ook wel handig voor de buiten-CVelijke kwaliteiten.
Ligt eraan of je postbezorger of postbode bent.quote:Op maandag 28 augustus 2006 18:27 schreef Coam het volgende:
Ik moet morgen op gesprek en kan dan zaterdag beginnen als het goed is. Had eigenlijk gereageerd op een functie voor de hele week, maar er werd me aan de telefoon verteld dat ze alleen iemand voor zaterdag zochten. Jammer..
Hoeveel verdien je eigenlijk als zaterdagbezorger? (ik ben 20 jaar oud)
Tilburg centrum trouwens.
Dat laatste, en als ie vernield wordt met oud en nieuw komt er een nieuwe (stijlvollequote:Op maandag 28 augustus 2006 19:09 schreef Paran0id het volgende:
Worden bij jullie de brievenbussen ook allemaal vervangen door stijlvol oranje? Of plakken ze er net zoals hier, een rode TNT sticker op brievenbussen..
Hmm dat weet ik dus nog niet.quote:Op maandag 28 augustus 2006 19:16 schreef MadGuy het volgende:
[..]
Ligt eraan of je postbezorger of postbode bent.
Mochten ze je als postbezorger willen: run while you still can...quote:Op maandag 28 augustus 2006 20:38 schreef Coam het volgende:
[..]
Hmm dat weet ik dus nog niet.Ik laat het morgen wel weten!
Het verschil tussen postbodes en postbezorgers is dat postbezorgers alleen post bezorgen en dat doen tegen minimumloon. Postbodes krijgen normaal loon en bereiden ook wijken voor.quote:Op dinsdag 29 augustus 2006 14:52 schreef Coam het volgende:
Ze wilden me als zaterdagbezorger (postbode) voor 6 uurtjes.
Wel jammer, want dan heb ik doordeweeks nog niks. En van 6* 7,48 kan ik nietecht rondkomen natuurlijk.
quote:Op woensdag 30 augustus 2006 22:46 schreef Hooghoudt het volgende:
Huis aan huis is stom. En mensen die hun nee/nee-sticker onder de klep van hun groene busje plakken zijn nog stommer.
Net thuis gekomen?quote:Op woensdag 30 augustus 2006 21:46 schreef MadGuy het volgende:
Drie keer huis aan huis vandaag.In een frikkin wijk die ik niet kende. Leuk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |