abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39544009
Hét klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TPG Post & TNT.
Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TPG'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Laatste 3 delen:
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 11
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 12
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 13
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 16
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 17
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 18

Handige linkjes voor klanten:
TPG voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiften

TPG Business

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sorteering

Overige linkjes:
Over TPG
TPG en Vlaaien
TPG en klagen
TPG wordt TNT

Intranet TPG'ers
TPG Spaarpuntenprogramma

Én, ook niet geheel onbelangrijk voor onze postbodes, de weersvoorspelling:

De OP is hier te vinden.
pi_39544811
TerugVindPostbode
† The 3 Kings †
pi_39548007
TeringVeelPost op die zaterdagen altijd
pi_39548265
Klote situatie, The Sorrow (zie vorig deel), ik heb ook zo mijn probleempjes, maar die zijn van kleinere aard dan bij jullie op de vestiging, vrees ik...

Vandaag kregen we een ijsje van de lieve kantinejuffrouw die dadelijk wordt wegbezuinigd.
pi_39549722
Het verhaal van TheSorrow komt mij ook wel bekend voor. Een tijd lang is het zo ook bij ons gegaan. De laatste tijd gaat het wel wat beter bij ons op de vestiging.
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 16:09 schreef renz0r het volgende:
Sowieso, je mag toch maar 2 wijken lopen? (maandag ff niet meegerekend)?
Nee, daar zit geen maximum aan.
pi_39549981
Volgens mij zit er ook alleen slechts een maximum aan tijd. Alhoewel we r bij ons eentje op de vestiging hebben lopen die een keertje tot laat in de avond had gelopen. Ik ken niet heel het verhaal, maar ik vraag me af hoe die het voor elkaar heeft gekregen.
pi_39554753
Een zaterdagmedewerker mag officieel inderdaad maar maximaal 9,5 uur achter elkaar werken. En och, daar ben ik ook wel eens over heen gegaan en och, 's avonds heb ik ook wel eens een bestelling gelopen
pi_39555024
Bij deze man ging het om een volletijdsmedewerker. Er gaat zelfs een verhaal dat hij een keer tot 24:00u buiten heeft gelopen. Wat daarvan waar is weet ik niet, het lijkt me sterk. Maar toegegeven: hij is er gek genoeg voor.
pi_39555190
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 22:12 schreef MadGuy het volgende:
Bij deze man ging het om een volletijdsmedewerker.
Ook maximaal 9,5 uur. In één week mag er maximaal 45 uur gewerkt worden.
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 22:12 schreef MadGuy het volgende:Er gaat zelfs een verhaal dat hij een keer tot 24:00u buiten heeft gelopen. Wat daarvan waar is weet ik niet, het lijkt me sterk. Maar toegegeven: hij is er gek genoeg voor.
Hier op kantoor ook
  woensdag 5 juli 2006 @ 23:07:08 #10
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_39557495
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 22:15 schreef Carport het volgende:

Hier op kantoor ook
Hij heette toch niet Willem, hè?
  donderdag 6 juli 2006 @ 00:04:00 #11
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_39559527
nog maximaal 4 zaterdagen
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  donderdag 6 juli 2006 @ 14:18:51 #12
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_39573050
Is er eigenlijk ooit een zaterdagpostbode geweest die werk heeft gemaakt van de structurele onderbetaling? Ik ben zelden binnen de tijd klaar, maar nu krijgen we alweer extra werk, "omdat het zo rustig is". Ik ben het spuugzat. Zonet even met de rechtswinkel gebeld, en die zeiden dat, als ik drie maanden gemiddeld over de tijd heen zit (moet geen probleem zijn), dat er dan wat aan gedaan kon worden. Wat dat dan was, kon ik niet meer horen, want toen was mijn beltegoed op.

Wellicht dat hier mensen zijn die er verstand van hebben?
Nicht ärgern, nur wundern!
pi_39580435
Als je structureel over de tijd heen zit die voor je wijken staat en je bent er zelf niet direct verantwoordelijk voor, zou je in overleg met de teamcoaches meer tijd moeten krijgen...

Ik krijg een nieuwe dienst op zaterdag en op zich vind ik dat wel fijn. Het zal wel even wennen zijn, want in plaats van 10 uur begin ik nu om 6 uur en begin ik bij de postbussen. Maar ik ben wel eerder klaar voortaan, dus heb ik ook nog wat aan de middag. Plus dat het voor de afwisseling eens leuk is andere wijken te krijgen.
pi_39597669
Hier hebben we op zich niet zo heel veel last van onderbetaling zoals jij het stelt.
Voor mijn dienst staat een bepaalde tijd en als ik daar langer over doe, krijg ik dat gewoon uitbetaald. Als er een duidelijk aanwijsbare oorzaak is, schrijf ik dat er bij zodat duidelijk is waarom ik langer over mijn dienst heb gedaan. Dat is tot nu toe altijd goedgekeurd. De diensten zijn hier verder strak, maar wel haalbaar gesteld.

Als je meer dan drie aaneengesloten maanden meer uren maakt dan je contract, heb je in principe recht op contractsuitbreiding. In principe, maar om het ook daadwerkelijk te krijgen, moet je wel veel moeite doen
  vrijdag 7 juli 2006 @ 18:42:03 #15
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_39613962
Contractsuitbreiding of dienstverkleining.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 23:13:38 #16
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_39621126
Op mijn vestiging gaat het gelukkig goed met de tijden. Ben je later klaar krijg je extra geld, ben je vroeger, dan krijg je minder. Maar nooit minder dan je contracturen uiteraard.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zaterdag 8 juli 2006 @ 19:42:32 #17
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_39639613
Dit fenomeen kwam altijd al voor, maar het wordt steeds erger. Lekker "Anders Organiseren", jaja. Het zou me niet verbazen als de vaste krachten volgende week een coup plegen...
  zondag 9 juli 2006 @ 22:02:48 #18
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_39671512

Merk en type: DAF CF Space Cab
Eigenaar: Kees Mulder / TNT
Land van herkomst: Nederland
Datum: 8 juli 2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen bij het Mega Trucks Festival
pi_39671920
Ik zag van de week ook een aantal TPG-trucks met TNT-opleggers rijden bij het sorteercentrum. Vind het eerlijk gezegd geen gezicht
  zondag 9 juli 2006 @ 22:17:58 #20
58076 yohan.nl
Zeker nu!
pi_39672067
Hey pakketbezorgers van TNT. Steeds vaker wordt een UPC Mediabox als 'Geweigerd' bestempeld, direct na de eerste afleverpoging. Niet meer doen hé
  maandag 10 juli 2006 @ 00:54:34 #21
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_39678817
Hoezo? De ontvanger kan hem toch weigeren?
  maandag 10 juli 2006 @ 09:39:48 #22
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_39682733
Tenzij yohan.nl er één verwachtte, ervoor thuis is gebleven, maar niets aan zijn deur kreeg.
  maandag 10 juli 2006 @ 11:15:24 #23
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_39684572
Dan zal ie dat wel uitgelokt hebben.
pi_39708905
'Damn, alweer iemand niet thuis. En we hebben de wagen al vol met mediaboxjes. Stuur maar gauw retour'

dinsdag 11 juli 2006 @ 11:40:45 #25
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_39717809
Zal ze leren, die UPC'ers.
pi_39717936
Viel mij ook al op. Met pallets komt UPC binnen, klaar om verzonden te worden. Met rolcontainers komt UPC weer terug, klaar om teruggestuurd te worden.
pi_39718071
KPN met haar digitale TV/ADSL/Telefoon-pakketten ook.. Zoveel duizenden worden er per dag verzonden, zoveel honderden komen er dagelijks weer terug.

(Ja, laten wij KPN in ons verzorgingsgebied hebben )
pi_39888513
Echt waar jordy b dat je een rooie brievenbus hebt op de vestiging?
Ja, ik ben wat laat met m'n reactie...heb er namelijk een vakantiebaan bij wat wel goed betaald

Maar wij hebben dus echt onwijs op ons flikker gehad omdat we brieven in de rooie bus deden.
Ik vind het maar vreemd dat er zoveel verschil is in dit bedrijf met dit soort dingen.

En leuk weer he, de zomerperiode!!
  zondag 16 juli 2006 @ 22:50:40 #29
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_39888824
Er zit bij ons zelfs ontzettend veel verschil tussen de verschillende teams. Ik ben afgestudeerd en ik werk nu tot ik een fulltime baan heb ook graag doordeweeks op onze vestiging, maar dat kan niet altijd in mijn eigen team, dus ga ik wat rondvragen bij andere teams.

Inmiddels ben ik er wel achter dat ik bij sommige teams écht niet meer ga werken; of gewoon ronduit ongeorganiseerd, of onbeschoft. Maar per team verschillen de regels ook blijkbaar.
  zondag 16 juli 2006 @ 23:52:30 #30
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_39890958
quote:
Op zondag 16 juli 2006 22:41 schreef Troeta het volgende:
Echt waar jordy b dat je een rooie brievenbus hebt op de vestiging?
Ja, ik ben wat laat met m'n reactie...heb er namelijk een vakantiebaan bij wat wel goed betaald

Maar wij hebben dus echt onwijs op ons flikker gehad omdat we brieven in de rooie bus deden.
Ik vind het maar vreemd dat er zoveel verschil is in dit bedrijf met dit soort dingen.

En leuk weer he, de zomerperiode!!
Ik mik zo vaak dingen in de rooie bus, ik ga niet voor 1 brief helemaal terug fietsen. Eigenlijk moet dat sowieso om de fietstassen terug te brengen, maar ze bekijken het maar. Eerst genoeg betalen, en dan breng ik na mijn werk de tassen terug (= half uur fietsen).

En even een vraagje tussendoor... nu met "Anders Organiseren", wat doen de teamcoaches tegenwoordig dan? Een planning hoeven ze niet meer te maken... Kijken of alles goed gaat? Relaxed baantje...
  maandag 17 juli 2006 @ 00:15:54 #31
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_39891682
Mensen regelen voor de diensten en volgens mij veel papierwerk en administratie rompslomp. En ze bewaken de processen.

Kort gezegd, ze zorgen voor het kader, het geraamte waarin het werk plaats moet vinden. En oh ja, ik dump al mijn Sandd post bij hem.
  maandag 17 juli 2006 @ 17:49:48 #32
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_39913099
In Rijssen is een sorteercentrum afgebrand. Goed idee!
pi_39913778
Morgen vanaf half 8 binnenwerken, en dan 's middags 1 wijkje... hopelijk is het een beetje uit te houden daarbinnen
† The 3 Kings †
  maandag 17 juli 2006 @ 18:31:09 #34
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_39914239
@ Hooghoudt: met de post erbij?

@ TheSorrow: bij ons kennen ze het concept airconditioning niet. Ik hoop dat ze dat bij jou wel kennen.
pi_39916551
quote:
Op maandag 17 juli 2006 18:31 schreef MadGuy het volgende:
@ Hooghoudt: met de post erbij?

@ TheSorrow: bij ons kennen ze het concept airconditioning niet. Ik hoop dat ze dat bij jou wel kennen.
Nope, of ze zijn gewoon te lui om zoiets aan te schaffen, want het is echt te warm daar, vooral als die machines lekker staan te runnen
† The 3 Kings †
  maandag 17 juli 2006 @ 20:03:39 #36
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_39916739
Wij hebben die machines niet eens, kun je nagaan.
pi_39920942
quote:
Op maandag 17 juli 2006 00:15 schreef MadGuy het volgende:
Mensen regelen voor de diensten en volgens mij veel papierwerk en administratie rompslomp. En ze bewaken de processen.

Kort gezegd, ze zorgen voor het kader, het geraamte waarin het werk plaats moet vinden. En oh ja, ik dump al mijn Sandd post bij hem.
Onze coach heeft het ook zo druk hier.

Wat gebeurt er met die Sandd post eigenlijk??

Enne, dat sorteercentrum in Rijssen, waar is nou al die post gebleven??? Domme vraag ja, maar waarom wordt daar in de pers nergens wat over gezegd, zo bedoel ik het eigenlijk.
pi_39931483
Ik heb al vaker dit topic gelezen,maar mijn antwoord heb ik nog niet gevonden.
Het volgende is: Ik ben in december 2005 begonnen,net voor de Kerstdrukte,kreeg een contract van 3 maanden op basis van een 0 uren contract.
In Maart van dit jaar,kreeg ik een jaarcontract op basis van een twee uren contract.
Nu draai ik vanaf Maart al meer uren,dan mijn contract.
Geldt voor postbezorgers ook,dat als je de eerste drie maanden meer uren draait,dat het contract ook moet worden aangepast?
En mag ik de uren die meer staan op het rooster ook weigeren??????
Verder heb ik geen vaste wijk,dus zwerf door de hele gemeente.
Ik heb weleens dagen erbij dat ik bovenop de wijk ook nog bijwerk moet doen,door inkrimping.
En loop ook weleens 3 wijken op een dag.
Mag dat ook allemaal????
pi_39932506
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 09:27 schreef alie47 het volgende:
Geldt voor postbezorgers ook,dat als je de eerste drie maanden meer uren draait,dat het contract ook moet worden aangepast?
Volgens mij ligt dat niet in een contract vastgelegd, maar is dit een voorwaarde die voor ieder contract (bij elk bedrijf) moet gelden.
quote:
Als je structureel (onredelijk) veel meer uren moet maken dan volgens je contract, kan je dat op zich wel weigeren en wijzen naar je contract. Heb je echter een contract van 4 uur en heb je een dienst van 4,5 uur zal je er heel weinig tegen in kunnen brengen.
quote:
In principe hebben postbezorgers vaste wijken (althans, dat is de opzet), maar het is niet ongebruikelijk als postbezorgers ook overal ingezet worden. Sommige teamcoaches willen juist dat iedereen zo veel mogelijk stratenkennis heeft, dat kan later alleen maar voordeel opleveren.
quote:
Ik heb weleens dagen erbij dat ik bovenop de wijk ook nog bijwerk moet doen,door inkrimping.
Mag dat ook allemaal????
Meerdere wijken per dag lopen mag gewoon. Je mag alleen niet meer dan een bepaald aantal uren achter elkaar buiten lopen. Doordat nu veel mensen op vakantie willen, zal je waarschijnlijk ook wat extra's krijgen.

Maar als je er erg mee zit om extra dingen te bestellen, kan je dit toch gewoon aankaarten bij je teamcoach? Dan kunnen jullie samen naar een oplossing zoeken.
pi_39935371
Vanochtend lekker gevost, 3 wijkjes voorbereid en nog 1 achterstandswijkje weggebracht ... relaxed, met zulk weer . Morgen wel weer anders, kutfietsdienst in zo'n boerenbuitenwijk .
een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
pi_39947562
quote:
Ik heb al vaker dit topic gelezen,maar mijn antwoord heb ik nog niet gevonden.
Het volgende is: Ik ben in december 2005 begonnen,net voor de Kerstdrukte,kreeg een contract van 3 maanden op basis van een 0 uren contract.
In Maart van dit jaar,kreeg ik een jaarcontract op basis van een twee uren contract.
Mag dat ook allemaal????
Waarom heb je als postbezorger een 0 urencontract gekregen? Of een 2 uren?
Als postbezorger werk je toch de hele week en word er afgesproken of je 1 of 2 wijken per dag doet.
Dit kan een vaste wijk zijn of invalwijken van mensen die een vaste vrije dag hebben ofzo.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 19:34:36 #42
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_39948482
Zo. De flesjes water liggen al in de koelkast. Morgen ben ik wegbrenger in een voor mij redelijk onbekende wijk. Dat wordt dus een Surinaams tempo aanhouden met dit weer.
pi_39950739
ja wat n hitte late ochtenddienst en expeditie. Heb geweigerd voor 2e wijk ben ik ergblij om
pi_39952062
Ben r morgen ook weer bij! Drie wijkjes lopen waarvan twee zelf voorbereiden en in de avond ook weer 4 uurtjes.. hoppa!
pi_39957867
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 21:29 schreef Smeich het volgende:
Ben r morgen ook weer bij! Drie wijkjes lopen waarvan twee zelf voorbereiden en in de avond ook weer 4 uurtjes.. hoppa!
ik moet 5 uur lopen.... en nog wel op het heetst van de dag van half 12 tot half 5...
pi_39970874
Half 8 begonnen, 10 uur naar buiten met een wijk die ik nog nooit gelopen had, flink buffelen met een zware schoudertas, maar na 2 uurtjes was ik klaar, en ga zometeen lekker zwemmen dus
† The 3 Kings †
  woensdag 19 juli 2006 @ 14:14:42 #47
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_39974419
Ik hoop op nog wat werk deze week, maar ik vrees dat ik me niet zo populair heb gemaakt met een cynisch mailtje...
pi_39983488
Ik was ook vroeg klaar en de onbekende wijken waren zo gevonden. Gewapend met wat flessen water viel het alleszins mee!

LOL @ Hooghoudt: wat voor mailtje?
  woensdag 19 juli 2006 @ 19:37:09 #49
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_39984972
Ik neem maar even aan dat mijn baas dit topic niet leest:
quote:
Geachte heer X,

Hedenmiddag (rond tien voor vier) keerde ik naar de Diamantlaan terug van mijn postronde in, onder anderen, de Nieuwe Blekerstraat. Hier wilde ik de post voor de Regentessestraat inpakken om mij van mijn taken aldaar te gaan kwijten. Tot mijn verbazing trof ik de post voor de hiervoor genoemde Regentessestraat niet meer aan. Wel vond ik, her en der over het pand verspreid, briefjes waarop ik werd gesommeerd in uw kantoor te verschijnen. Hier was u echter niet meer aanwezig. Aangezien ik weinig meer kon betekenen voor de TNT Post Groep, keerde ik huiswaarts.

Hier aangekomen bleek u, volgens mijn licht geïrriteerde huisgenoot, herhaaldelijk mijn telefoonnummer gedraaid te hebben. Dit deed u ook nadat mijn huisgenoot de telefoon opgenomen had en u erop gewezen had dat ondergetekende niet aanwezig was en bovendien meldde dat de telefoon zich op zijn gebruikelijke plaats bevond (namelijk op de tafel van schrijvers dezes).

Enfin, om te voorkomen dat dit soort overbodige consternatie in de toekomst nog plaatsvindt zal ik in het gevolg post die ik later ophaal duidelijk als zodanig markeren.

Met vriendelijke groet,

Kees Hoftijzer
Ik ben gek op het woord consternatie.
pi_39985247
Hier blijft de post altijd op de vestiging en komt de postbode dit zelf halen. Teamcoaches gaan op zaterdag zo rond 14 uur wel naar huis en meestal staan er dan nog 10-20 wijken die weggebracht moeten worden.

Pas als er om 17 uur nog een wijk staat bel ik eens naar m'n teamcoach of 'ie er meer van weet.

Maar je hebt een lekker mailtje geschreven
pi_39985550
Heerlijk, dat mailtje!

Bij ons heeft iedereen z'n eigen verantwoordelijkheid. Ik denk dat als de teamcoach zich ermee gaat bemoeien het een nog grotere puinhoop wordt.
pi_39986962
Moest vanochtend om half 8 ook beginnen, ik was er om 10 over half 8, bleek dat ze toen al mn mams gebeld hadden waar ik bleef Morgen ook maar eens even wat over zeggen
† The 3 Kings †
pi_39987100
Sukkels.

Goed dat je het zegt trouwens. Twee weken geleden ging mijn nieuwe dienst in. Volgens de planner moest ik dan om 6:00u beginnen. Later kwam hij naar me toe: het was een foutje, ik zou om 6:30u moeten beginnen. Nou ja oké. De eerste week deed ik dat dus ook. Allemaal oké.

De week erna ook. Zegt mijn collega dat ik te laat ben en om 6:00u moet beginnen. Ik moet dus vrijdag even gauw op de lijst kijken hoe laat ik écht moet beginnen.
pi_39987105
Hooghoudt, in het compartiment waar F. groepsleider van is loopt/liep iemand rond die van de vakbond was... Misschien weet die wat...

Ennuh, wat betrefd de groepsleiders, de al eerder genoemde F. was mijn groepsleider, en deed nooit iets anders dan koffiedrinker met een van de postbodes, die er zo voor zorgde dat zij de straat niet meer ophoefde....
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  woensdag 19 juli 2006 @ 23:20:55 #55
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_39993058
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 19:58 schreef MadGuy het volgende:
Heerlijk, dat mailtje!

Bij ons heeft iedereen z'n eigen verantwoordelijkheid. Ik denk dat als de teamcoach zich ermee gaat bemoeien het een nog grotere puinhoop wordt.
Het rare is, hij deed dat eerder nooit. Nu ineens schiet hij in de stress. Ik vrees (lees: hoop) dat hij overspannen aan het worden is.
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 20:46 schreef teigan het volgende:
Hooghoudt, in het compartiment waar F. groepsleider van is loopt/liep iemand rond die van de vakbond was... Misschien weet die wat...

Ennuh, wat betrefd de groepsleiders, de al eerder genoemde F. was mijn groepsleider, en deed nooit iets anders dan koffiedrinker met een van de postbodes, die er zo voor zorgde dat zij de straat niet meer ophoefde....
In eerste instantie moet je zorgen dat je je tijden voor 3 maanden bijhoudt, dan kan je pas klagen dat je te weinig betaald krijgt... dus veel kan er nu nog niet gebeuren. Trouwens, doen de "teamcoaches" weleens wat anders dan koffie drinken en zeuren dat de postbodes niet zoveel moeten zeuren?
pi_40000944
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 23:20 schreef Hooghoudt het volgende:

[..]

Het rare is, hij deed dat eerder nooit. Nu ineens schiet hij in de stress. Ik vrees (lees: hoop) dat hij overspannen aan het worden is.
[..]

In eerste instantie moet je zorgen dat je je tijden voor 3 maanden bijhoudt, dan kan je pas klagen dat je te weinig betaald krijgt... dus veel kan er nu nog niet gebeuren. Trouwens, doen de "teamcoaches" weleens wat anders dan koffie drinken en zeuren dat de postbodes niet zoveel moeten zeuren?
Toen ik in 2001 bij de post begon, toen had ik echt een hele goede groepsleider. Die was fantastisch...
Maarja, die wilde hogerop ofzo, en is dus overgeplaatst naar Roden... Alles wat daarna kwam wat bagger.....
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_40008476
Wat was het weer verdomd warm binnen zeg, zaterdag wordt het 33 graden, dat wordt weer lekker afzien
† The 3 Kings †
  donderdag 20 juli 2006 @ 13:40:34 #58
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_40009658
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 07:47 schreef teigan het volgende:

[..]

Toen ik in 2001 bij de post begon, toen had ik echt een hele goede groepsleider. Die was fantastisch...
Maarja, die wilde hogerop ofzo, en is dus overgeplaatst naar Roden... Alles wat daarna kwam wat bagger.....
Ik vind die nieuwe directeur ook eng. Klaas schreef debiele briefjes, maar hij was tenminste wel redelijk.
pi_40009838
Net gebeld.. volgende week mag ik ook weer wat extra's lopen
Hopen dat het meeste van de hittegolf dan wel over is..
pi_40010604
pffff ik reed ff langs huis dus ff op de pc... vandaag is het hier echt niet normaal al die rot otto's en dan zitten er nog van die folders van de hornbach bij ben net al een kwartier te lang bezig geweest met mn wijk nu nog 2 te gaan.
pi_40055249
Net buslichting gedaan in een nieuw Mercedes TNT busje, geen cd-speler, geen airco Maar hij rijdt wel lekker Alleen de laadruimte vind ik maar een beetje krapjes, had 2 nogal grote dozen, kon gelijk amper nog wat kwijt

En nu hebben we bij ons de zomerinzet, dan splitsen ze wijken op en worden verdeeld onder de werknemers.... Nu blijk ik een wijk aan de andere kant van Zwijndrecht te hebben, waar ik dus ook mn begin wijk heb, terwijl mn 2e wijk juist aan de andere kant ligt.. schiet dus absoluut niet op dit
† The 3 Kings †
  vrijdag 21 juli 2006 @ 19:05:57 #62
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_40055427
Als alles volgens planning gaat dan kom ik volgende week zaterdag nog even op de vestiging om wat handjes te schudden en cake uit te delen en dan zit het erop!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
pi_40101273
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 18:58 schreef TheSorrow het volgende:

En nu hebben we bij ons de zomerinzet, dan splitsen ze wijken op en worden verdeeld onder de werknemers.... Nu blijk ik een wijk aan de andere kant van Zwijndrecht te hebben, waar ik dus ook mn begin wijk heb, terwijl mn 2e wijk juist aan de andere kant ligt.. schiet dus absoluut niet op dit
Ik had van de week een extra wijk, maar die ligt aan de andere kant van Harderwijk. Was in totaal 20 minuten fietsen alleen om van wijk tot wijk te komen
  zondag 23 juli 2006 @ 13:19:07 #64
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_40101590
Dat is bij ons voor bepaalde teams zelfs dagelijkse kost omdat teams van het centrum van Rotterdam in onze vestiging zijn gekomen.
  zondag 23 juli 2006 @ 13:32:37 #65
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_40101931
ik ben wel blij ermee.. ik kan vrij krijgen omdat er mensen uit culemborg in gorinchem komen werken
  zondag 23 juli 2006 @ 13:37:02 #66
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_40102026
Wat ga je eigenlijk doen, na de TPG?
pi_40134285
Onze concollega's in Amerika toch ook
quote:
Metro, 24 juli 2006 - De Amerikaanse koeriersdienst UPS heeft de navigatiesystemen van de chauffeurs zodanig afgesteld, dat ze zo min mogelijk bochten naar links maken.

Volgens UPS wordt daardoor brandstof bespaard en omdat het bedrijf bijna 900.000 auto's op de weg heeft, gaaf het al met al om een groot bedrag. De 'linksaf-boycot' is ingesteld omdat auto's in Amerika bijna altijd rechtsaf mogen zonder te stoppen, ook als een stoplicht op rood staat.
  maandag 24 juli 2006 @ 18:50:59 #68
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_40140426
quote:
Op zondag 23 juli 2006 13:37 schreef MadGuy het volgende:
Wat ga je eigenlijk doen, na de TPG?
ik werk al drie weken fulltime
  dinsdag 25 juli 2006 @ 19:54:43 #69
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_40176826
even een tvp

ben een maand terug begonnen als postbezorger (zomerjob) bij de TPG. Ze hebben me een zaterdagbezorger 'contract' aangesmeerd.

Het is schijnbaar nogal een bende bij ons op het sorteercentrum als ik mijn collega's moet geloven . Werk bevalt iig tot nu toe goed, het is alleen snikheet om post rond te brengen in de buitengebieden met de auto
  dinsdag 25 juli 2006 @ 20:05:00 #70
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_40177173
Krijg je eigenlijk een vergoeding voor het bestellen met de auto?Zo ja: hou je dan überhaupt iets over als postbezorger?
  woensdag 26 juli 2006 @ 09:36:15 #71
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_40192835
sorry, foutje van mij. Ik ben geen postbezorger

Zaterdag-postbesteller, overigens krijg je geen toeslag voor het bestellen met de auto
  woensdag 26 juli 2006 @ 14:11:40 #72
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_40201637
Wat voor vergoeding zou je dan moeten krijgen? Lekker-op-je-reet-zit-vergoeding?
pi_40211209
Benzinevergoeding. Je rijdt nota bene met je privé-auto de wijk rond.

Maar zaterdag-postbesteller, is dat ook tegen minimumloon? Is dat hetzelfde als postbode?
pi_40211518
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 09:36 schreef Paran0id het volgende:
sorry, foutje van mij. Ik ben geen postbezorger

Zaterdag-postbesteller, overigens krijg je geen toeslag voor het bestellen met de auto
Uhm, dat is hetzelfde
pi_40213389
Nou, ik had eerder in dit topic geleerd dat er wel degelijk een verschil zit tussen besteller en postbode.
  woensdag 26 juli 2006 @ 20:22:24 #76
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_40213635
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 19:08 schreef MadGuy het volgende:
Benzinevergoeding. Je rijdt nota bene met je privé-auto de wijk rond.

Maar zaterdag-postbesteller, is dat ook tegen minimumloon? Is dat hetzelfde als postbode?
Nee niet tegen minimum loon, dat hebben ze me nog verteld. Als het minimum loon zou zijn, nam niemand de job aan volgens mijn teamleider.

Ik rijd btw niet met een privé auto. Godzij dank niet! Je moest eens weten wat voor slijtage zo'n bestelbus oploopt tijdens een rit. Jammer genoeg kun je ze niet helemaal aftakelen omdat er een 'boco' geinstalleerd is in de auto. Dat ding houdt precies bij hoevaak je optrekt, remt, stilstaat in welke versnelling je het meest rijdt etc.

Verder goed te doen hoor
pi_40214576
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 20:22 schreef Paran0id het volgende:

[..]

Ik rijd btw niet met een privé auto. Godzij dank niet! Je moest eens weten wat voor slijtage zo'n bestelbus oploopt tijdens een rit. Jammer genoeg kun je ze niet helemaal aftakelen omdat er een 'boco' geinstalleerd is in de auto. Dat ding houdt precies bij hoevaak je optrekt, remt, stilstaat in welke versnelling je het meest rijdt etc.
Daar hebben wij dan weer BOCO-trucjes voor

Ik ben trouwens benieuwd welke bedrijven nog meer een BOCO hebben geïnstalleerd voor hun chauffeurs. Connexxion heeft op sommige bussen ook zo'n systeem, maar bij andere bedrijven heb ik er nog nooit van gehoord..
  woensdag 26 juli 2006 @ 23:05:23 #78
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_40219776
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 20:49 schreef Carport het volgende:

[..]

Daar hebben wij dan weer BOCO-trucjes voor

Ik ben trouwens benieuwd welke bedrijven nog meer een BOCO hebben geïnstalleerd voor hun chauffeurs. Connexxion heeft op sommige bussen ook zo'n systeem, maar bij andere bedrijven heb ik er nog nooit van gehoord..
trucjes

vertel
  donderdag 27 juli 2006 @ 14:45:26 #79
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_40238241
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 23:05 schreef Paran0id het volgende:

[..]

trucjes

vertel
Je bent me voor... Wat voor truukjes had ik vanmorgen tijdens mijn barre tocht naar Hoogkerk allemaal toe kunnen passen?
pi_40249395
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 20:14 schreef MadGuy het volgende:
Nou, ik had eerder in dit topic geleerd dat er wel degelijk een verschil zit tussen besteller en postbode.
Het verschil is voornamelijk CAO-technisch, zaterdagbestellers hebben een aparte CAO, postbodes vallen onder de CAO voor TPG. Een zaterdagbesteller mag precies dezelfde werkzaamheden verrichten als een gewone postbode. Het uurloon van een zaterdagbesteller is, als je toeslagen buiten beschouwing laat, ongeveer hetzelfde als bij een gewone postbode, uitgaande van 2 personen met dezelfde leeftijd en zelfde aantal dienstjaren.

De crux zit 'm in de toeslagen. Gewone postbodes krijgen TOT (Toeslag Ongebruikelijke Tijdstippen) voor werken tussen 6.00 en 8.00 's ochtends en voor werken op zaterdag, die kan varieren van 15 tot 50% bovenop het uurloon. Zaterdagkrachten komen alleen eventueel in aanmerking voor TOT bij werken in de avonduren of 's nachts, bijv met kerts.

Sommige oudere postbodes verdienen verhoudingsgewijs meer, omdat postbode vroeger een schaal 3 functie was, en sinds een jaar of 10 (?), schaal 2.

Een zaterdagbesteller mag dus evenveel als een gewone postbode, maar verdient iets minder. Een postbezorger mag veel minder dan een (zaterdag)postbode, en verdient veler malen minder.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_40249450
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 20:14 schreef MadGuy het volgende:
Overigens is postbesteller gewoon een synoniem voor postbode, niet te verwarren met postbezorger.
pi_40249551
Dank.

Een vraagje nu ik dat zo lees over het CAO. Als zaterdagpostbode werk ik nu ook veel doordeweeks. Hierbij komt het meer dan eens voor dat ik ook om 6:15u begin, of vroeger. Heb ik dan ook recht op de TOT? Het zijn geen avonduren, maar het gaat hier ook niet om de zaterdag...
pi_40249743
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 20:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Overigens is postbesteller gewoon een synoniem voor postbode, niet te verwarren met postbezorger.
Ik begrijp de verwarring wel ... want post bestellen is hetzelfde als post bezorgen. Toch qua functie is het schijnbaar anders.
pi_40255339
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 23:05 schreef Paran0id het volgende:

[..]

trucjes

vertel
>Remmen kan je met de handrem doen, die wordt namelijk niet geregistreerd
>Heel veel sessies aanmaken, bijvoorbeeld: auto halen, 10 meter rijden, BOCO uitdrukken, opnieuw aanmelden. De BOCO neemt namelijk (over het algemeen) het gemiddelde van alle sessies om jouw dagscore te berekenen. Heel veel sessies van 100 levert dus een hoger gemiddelde op
>Snel schakelen en in een hoge versnelling blijven rijden (50 in z'n 5 enzo).

Dat soort dingetjes

[ Bericht 2% gewijzigd door Carport op 28-07-2006 10:42:21 ]
  vrijdag 28 juli 2006 @ 00:02:20 #85
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_40255876
Weet je, misschien wil ik liever tips om het zo slecht mogelijk te doen... Ik leen als ik moet rijden altijd de boco van een teamcoach.
pi_40263573
Heel veel gassen, lang stationair draaien en hard remmen dan
pi_40269223
Doortrekken tot de 6000 toeren, keihard remmen, en gewoon ergens koffie gaan drinken met de motor aan laten staan, dan scoor je vast goed
† The 3 Kings †
  vrijdag 28 juli 2006 @ 19:43:06 #88
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_40280455
Bedankt voor de tips, breng ze zo snel mogelijk ten uitvoer.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 21:28:23 #89
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_40283295
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 20:49 schreef MadGuy het volgende:
Dank.

Een vraagje nu ik dat zo lees over het CAO. Als zaterdagpostbode werk ik nu ook veel doordeweeks. Hierbij komt het meer dan eens voor dat ik ook om 6:15u begin, of vroeger. Heb ik dan ook recht op de TOT? Het zijn geen avonduren, maar het gaat hier ook niet om de zaterdag...
Helaas, je hebt geen recht op TOT. Werk je echter zoveel doordeweeks dat je inclusief je uren op de zaterdag meer dan 37 uur per week draait, dan heb je wel recht op 50% overurentoeslag over al het meerdere. Komt soms wel eens voor, in de kerstvakantie.
pi_40373591
En dan te bedenken dat deze reeks ooit is ontstaan uit een ideetje van mij om te gaan zeiken op klanten ipv het gebruikelijke zeiken van klanten op postbodes .

Het was nooit de bedoeling dat dit een nette behulpzame reeks in WGR werd mensen!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 01:55:56 #91
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_40374055
quote:
Zes dagen post bezorgen hoeft van TNT niet meer

Uitgegeven: 31 juli 2006 18:22
Laatst gewijzigd: 31 juli 2006 21:29
AMSTERDAM - Als het aan TNT ligt, hoeven zijn bezorgers niet meer zes dagen per week de post te bezorgen. Het Nederlandse postbedrijf voert een lobby in Brussel voor een versoepeling van de regels. Per week een dag minder post bezorgen, kan betekenen dat de prijs van een postzegel minder vaak omhoog hoeft, zei topman Peter Bakker maandag tegen financieel analisten bij de presentatie van de kwartaalcijfers van zijn bedrijf.

TNT heeft samen met andere Europese postbedrijven enkele weken geleden een brief gestuurd naar Europees commissaris McCreevy (Interne Markt). Daarin pleiten zij voor een modernisering van de dienstverlening die overheden nu nog vereisen van postbedrijven.

De regel dat post zes dagen in de week afgeleverd moet worden, is daar een van, zo verduidelijkt een TNT-woordvoerder. "Je kan je afvragen of een dergelijke regel nog wel noodzakelijk is in een tijd waarin andere vormen van communicatie, zoals e-mail, sterk zijn opgekomen. Rekeningen komen tegenwoordig al elektronisch binnen."

De lobby is er een van lange adem. Eurocommissaris McCreevy is bezig met het opstellen van een nieuwe richtlijn voor liberalisering van de postmarkt. Deze moet in 2009 ingaan. Het ministerie van Economische Zaken moet zich ook over de kwestie buigen.
Aldus nu.nl. Wordt nu in heel Europa de post 6 dagen per week bezorgd? Ik dacht altijd dat er in België op zaterdag geen post is...
pi_40374578
Morgen nog lekker vrij, woensdag pas weer
† The 3 Kings †
pi_40385201
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 01:55 schreef Hooghoudt het volgende:

[..]

Aldus nu.nl. Wordt nu in heel Europa de post 6 dagen per week bezorgd? Ik dacht altijd dat er in België op zaterdag geen post is...
Goed voor de concurrenten die staan wel om 9.00 op maandag al voor je deur.
pi_40385225
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 20:56 schreef mark_03 het volgende:

[..]

Ik begrijp de verwarring wel ... want post bestellen is hetzelfde als post bezorgen. Toch qua functie is het schijnbaar anders.
En qua loon
pi_40385516
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 02:36 schreef TheSorrow het volgende:
Morgen nog lekker vrij, woensdag pas weer
Net gebeld, 1 onbekend wijkje 's ochtends, en een middagwijk waar je u tegen zegt.. maarja, daar woont een maat van me, en die zou me mee helpen zei ie dus dat is mooi geregeld [14.gif]
† The 3 Kings †
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 14:57:42 #96
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_40386129
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 14:27 schreef spookygirl het volgende:

[..]

Als zij dan ook rouwbrieven bezorgen is er niks aan de hand...
pi_40386598
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 14:27 schreef spookygirl het volgende:

[..]

Als het de kosten dekt op korte en lange termijn wel
pi_40427364
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 01:55 schreef Hooghoudt het volgende:

[..]

Zijn ze nou helemaal gek geworden bij de TNT? We hebben al gezien dat diverse grote klanten (oa Telefoongids en Ikea) naar de concurrent zijn vetrokken omdat die goedkoper zijn. TNT heeft altijd volgehouden aan onze hogere prijs omdat onze kwaliteit beter is (oa overkomstduur). De kwaliteit heeft er al van te lijden gehad dat Pakketservice grotendeels door subcontracters is overgenomen (in mijn wijk een oude Turk in een gedeukt busje, de man kan amper Nederlands en stapelt fout op fout). Als er uit mijn bestelwijk klachten komen over de post is dat dan ook 9 van de 10 keer over deze kerel, en hij is er nog steeds niet uitgekickt.

En nu wil de TPG dus, blijkens eerdergeplaatst bericht, nog maar 5 besteldagen per week? Dan wordt onze hoge prijs straks ook niet meer gerechtvaardigd door de kwaliteit. En je kunt er donder op zeggen dat de besteldag die dan komt te vervallen de maandag is. Dan is er toch weinig post, en die dag is sowieso erg duur, de HSM draait dan niet, en je bent uren op straat om maar een paar brieven te bezorgen. Een op vrijdag geposte brief wordt dan pas dinsdag (!) bezorgd, 3 dagen later. En dan het argument van TNT dat het in deze tijd van e-mail met de "snail" mail allemaal best wat langzamer kan. Goed idee TNT! Laten we de klanten stimuleren meer te gaan mailen. Zullen we onze klanten dan gelijk maar wat besparingstips aan de hand doen? Verstuur uw post voortaan via Sandd, okee, het duurt dagen voordat het aankomt (als het al aankomt), maar dat boeit toch niet in deze tijd van mail en sms?

Ik weet niet welke dwaas bij TNT dit bedacht heeft, maar kennelijk iemand die 's vaderlands oudste postbedrijf met liefde ricxhting de rand van de afgrond manouvreert.
pi_40511322
Via TrackTrace krijg ik deze twee mededelingen:

Zending geaccepteerd en gesorteerd door TPG Post 04-08-2006 Arnhem , sorteren aangetekenden
Zending in distributieroute 05-08-2006 Meppel , bestelling

Dan zou ik hem vandaag toch moeten krijgen????????/

Zending in distributieroute
De zending bevindt zich in het distributieproces van TPG Post: dit betreft één van de TPG Post distributielocaties. De meeste producten krijgen een tweede bestelpoging indien de eerste bestelpoging niet slaagt. Indien deze statusmelding tweemaal is weergegeven, is de eerste afleverpoging niet geslaagd en zal er een tweede afleverpoging plaatsvinden
jammer
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 17:05:55 #100
1037 Kaos
see you in 2017
pi_40514421
Is het een rembours zending? Dan komt ie maandag pas.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 17:26:36 #101
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_40514946
"Gewone" aangetekenden zijn er toch ook niet op zaterdag?
pi_40515808
Nope geen rembours
En het was wél aangetekend..
jammer
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 19:49:03 #103
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_40518868
Dan komt het maandag. Op zaterdag worden dacht ik alleen brieven-met-legitimatie (bankpasjes) weggebracht. Geduld.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 20:48:20 #104
1037 Kaos
see you in 2017
pi_40520455
Ik weet niet hoe het met TPG pakketservice zit maar voor mijn chauffeurswijk had ik vandaag 3 aangetekende pakjes.
pi_40526110
Sinds wanneer hebben jullie toffe auto's?

pi_40527689
Die ziet er wel hip uit idd
† The 3 Kings †
  zondag 6 augustus 2006 @ 12:28:26 #107
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_40537000
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 20:48 schreef Kaos het volgende:
Ik weet niet hoe het met TPG pakketservice zit maar voor mijn chauffeurswijk had ik vandaag 3 aangetekende pakjes.
Oh ja, die werden dan weer wel op zaterdag bezorgd. :S Die doen wij alleen niet meer, is naar pakketpost gegaan... Nou, dan weet ik het niet. Afwachten tot maandag blijft het devies, dan.
  Redactie Frontpage zondag 6 augustus 2006 @ 22:22:44 #108
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_40554562
Hoera, morgen weer maandag

Lekker uitslapen, en 's middags een beetje rondfietsen met een paar briefjes

En de rest van de week... 6.00.. *gaap*
  zondag 6 augustus 2006 @ 22:35:20 #109
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_40555033
Ik werk voorlopig de maandag en dinsdag weer.
  maandag 7 augustus 2006 @ 09:47:29 #110
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_40564423
Zoo, net ff een brengrit gedaan vanaf 7 uur. Nu ff chillen thuis, en dadelijk nog ff 2 wijken rijden

Overigens:
quote:
Statement TNT over postbezorging maandag
Persbericht: 1 augustus 2006
Naar aanleiding van berichtgeving in diverse media dat TNT besloten zou hebben voortaan op maandag geen post meer te bezorgen, laat TNT weten dat deze berichtgeving onjuist is.
Op dit moment ligt het voorstel voor een nieuwe Postwet ter behandeling in de Tweede Kamer. In het Memorie van Toelichting bij deze wet staat dat vooralsnog de huidige verplichting van een ophaling en een bezorging op 6 dagen per week wordt gehandhaafd. Overigens is de beslissing met betrekking tot aanpassing van de postbezorging in Nederland aan de Regering en het parlement en niet aan TNT.

In de pers- en analisten conferentie ter gelegenheid van de 2e kwartaal en halfjaarcijfers van TNT is gesproken over de toekomst van de dienstverlening van de post. De aanleiding voor deze discussie was de brief die TNT op 13 juli 2006 met onder andere Deutsche Post heeft gestuurd aan Europees Commissaris McCreevy over een verantwoorde en duurzame liberalisering van de Europese postmarkt. De postbedrijven stelden in deze brief dat een debat gewenst is over een moderne, flexibele universele dienstverlening die toegesneden is op de wensen van consumenten en bedrijven.
bron: http://www.tpgpost.nl/cor(...)ezorging_maandag.jsp
pi_40564815
Maar dat klopt toch precies met wat in eerdere berichten stond? Weliswaar waren de koppen soms wat tendentieus, en werd er de suggestie gewekt dat het afvoeren van maandag als besteldag al een voldongen feit was, maar hoe dan ook wil TNT graag af van maandag akls besteldag. Dat is overigens al jaren zo, maar nu zijn ze daarvoor actief aan het lobbyen bij de overheid. Maar zolang de Postwet op dat punt niet aangepast wordt, gaat het niet door.

Dus de mededeling "Als het aan TNT ligt wordt er maandag geen post meer bezorgd", is juist, maar het ligt dus niet aan TNT of dat gebeurt, maar aan de regering.
  Redactie Frontpage maandag 7 augustus 2006 @ 16:34:06 #112
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_40576507
Plensbui
pi_40584173
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 21:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Helaas, je hebt geen recht op TOT. Werk je echter zoveel doordeweeks dat je inclusief je uren op de zaterdag meer dan 37 uur per week draait, dan heb je wel recht op 50% overurentoeslag over al het meerdere. Komt soms wel eens voor, in de kerstvakantie.
Mooi. Dat haal ik nu al een aantal weken
pi_40823955
Vorige week zaterdag pas verlof aangevraagd voor deze zaterdag, omdat ik vrijdag een Lowlands kaartje heb gehad, en dus niet eerder vrij kon vragen, ik had er al op gezet, excuses, cadeautje van mn moeder, kon niet eerder vrij vragen.... Word ik net gebeld, en zegt ie dat ik waarschijnlijk geen vrij kan krijgen, en ik er gewoon moet zijn.....

Wat ik niet snap, eerst bellen ze je continu wakker, en dan hebben ze wat postbezorgers extra, en dan zien ze je niet meer staan, en nu gaan ze fucking moeilijk doen.... Ik zit dan toch al in Lowlands, als ik toch moet werken en ze gaan moeilijk doen neem ik wel ontslag Altijd wel gezeik bij dat kutbedrijf, ik ben het echt he-le-maal zat

Je trommelt maar wat van die geweldige postbezorgers op
† The 3 Kings †
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 11:54:39 #115
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_40824792
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 11:21 schreef TheSorrow het volgende:
Vorige week zaterdag pas verlof aangevraagd voor deze zaterdag, omdat ik vrijdag een Lowlands kaartje heb gehad, en dus niet eerder vrij kon vragen, ik had er al op gezet, excuses, cadeautje van mn moeder, kon niet eerder vrij vragen.... Word ik net gebeld, en zegt ie dat ik waarschijnlijk geen vrij kan krijgen, en ik er gewoon moet zijn.....

Wat ik niet snap, eerst bellen ze je continu wakker, en dan hebben ze wat postbezorgers extra, en dan zien ze je niet meer staan, en nu gaan ze fucking moeilijk doen.... Ik zit dan toch al in Lowlands, als ik toch moet werken en ze gaan moeilijk doen neem ik wel ontslag Altijd wel gezeik bij dat kutbedrijf, ik ben het echt he-le-maal zat

Dan meld je je toch gewoon ziek? En als je helemaal stoer bent, zeg je gewoon dat je aankomende zaterdag ziek bent.
pi_40825336
Mja hij weet al dat ik naar lowlands ga, dat staat er ook op, en hij denkt echt dat ik thuisblijf daarvoor ofzo, ik vertrek donderdag al !
† The 3 Kings †
pi_40825622
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 11:21 schreef TheSorrow het volgende:

Zo gaat dat vaak ja, de dingen die je extra doet worden al snel vergeten als het betekent dat er iemand zelf eens een extra wijkje weg moet brengen op zaterdag. Bij ons precies hetzelfde.

Ik heb zelf een contract van 20 uur en word constant ingezet om gaten te vullen. Ik heb dus nooit een vaste dienst en weet ook nooit van tevoren hoeveel uur ik daadwerkelijk moet werken. Daar heb ik weinig problemen mee als het allemaal wel maar redelijk blijft. Dus me niet 35 uur op laten komen draven als je weet dat ik het druk heb met mijn studie (deeltijd HBO) of zonder overleg 1 dag vantevoren of op de dag zelf aan komen kakken dat ik een wijk extra moet bezorgen.

Afgelopen kerstmis ging het bij mij echt te ver, ik werkte 55-60 uur per week omdat er zoveel zieken waren en liep regelmatig in het donker nog op straat. Als je er dan ook nog eens achterkomt dat veel van je fulltime collega's wel al lekker om 4 uur klaar zijn en zich buiten hun eigen vaste dienst nauwelijks ergens anders mee bemoeien word ik ineens ook heel erg dwars. Heeft wel gewerkt, was ik vroeger altijd de eerste die bij problemen een hoop extra werk onverwacht in de schoenen kreeg geschoven, tegenwoordig word ik pas als een van de laatsten netjes gevraagd of ik misschien iets extra's zou kunnen doen omdat ze zo omhoog zitten .

Het is waarschijnlijk iets wat in elk bedrijf voorkomt, als jij je bek nooit opentrekt dan verandert er niks. Wat mij wel verbaasde was dat er nooit geluisterd word als je iets op een redelijke manier probeert op te lossen. Hoe vaak ik al wel niet aangegeven heb dat ik niet altijd zomaar beschikbaar kan staan wegens andere verplichtingen, het leek aan dovemansoren besteed... Het was uiteindelijk wel erg leuk om de gezichten te zien toen ik gewoon echt begon met extra werk te weigeren.
Planner: "Grrrrrrrr, loop A en B liggen open morgen, die heb ik jou erbij gegeven."
Ik:"Oh, morgen kan ik niet."
Planner:"Kunde gij nie? "
Ik:"Nee, geen tijd, al andere plannen."
Planner:"Ja, maar we hebben niemand anders!"
Ik:"Tja, ik heb ook niemand voor je "
Planner:
Ik:

En wonder boven wonder, loop A en B (of welke andere dienst er dan ook ooit open heeft gelegen) zijn nooit blijven liggen, terwijl er "niemand anders" voor was. Je zou bijna weer in kaboutertjes gaan geloven.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_40825869
Da's een mooie, ik heb ook niemand voor je
Mja ik heb ook mn mondje open leren trekken, anders wordt er gruwelijk hard over je heen gelopen.... Er is zoveel veranderd bij ons, en alleen maar in negatieve zin
† The 3 Kings †
pi_40826290
Hier ook wel herkenning in het verhaal van Grrrrrrrr, alleen hebben ze mijn extra inzet wel vaak gewaardeerd. Soms werden er inderdaad dingen bij mij er bij geschoven, wat ik vaak ook niet eens erg vond, maar later heb ik daar ook wat meer m'n mond over opengetrokken. Waar het vroeger inderdaad "maar we hebben niemand anders" was, word ik nu ook minder snel als eerste gevraagd. Als ik nu word gebeld is het echt wel serieus
Overigens heeft men bij mij altijd erkend dat ik altijd voor iedereen klaar sta. Dat krijg ik regelmatig te horen als ik op het laatste moment weer eens vrij wil ofzo (en wat dan bijna altijd ook wel lukt)
pi_40826817
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 12:49 schreef Carport het volgende:
Hier ook wel herkenning in het verhaal van Grrrrrrrr, alleen hebben ze mijn extra inzet wel vaak gewaardeerd. Soms werden er inderdaad dingen bij mij er bij geschoven, wat ik vaak ook niet eens erg vond, maar later heb ik daar ook wat meer m'n mond over opengetrokken. Waar het vroeger inderdaad "maar we hebben niemand anders" was, word ik nu ook minder snel als eerste gevraagd. Als ik nu word gebeld is het echt wel serieus
Overigens heeft men bij mij altijd erkend dat ik altijd voor iedereen klaar sta. Dat krijg ik regelmatig te horen als ik op het laatste moment weer eens vrij wil ofzo (en wat dan bijna altijd ook wel lukt)
Mja zo was het bij mij ook, jaaaa we willen je niet kwijt enzo, jammer dat dat opeens 'vergeten' wordt in een handomdraai.... Vind het maar een treurige bedoeling
† The 3 Kings †
pi_40826968
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 12:49 schreef Carport het volgende:
In eerste instantie had ik er ook nooit zo'n probleem mee dat ik extra werk kreeg, het is ook weer extra geld en je verdient er zelfs nog wat extra verlof mee. Ik ging me er pas aan ergeren toen bleek dat het altijd dezelfde zijn die op moeten komen draven. Als je nooit eens tegensputtert krijg je gewoon steeds meer in je schoenen geschoven. Wij hebben ooit een zaterdagmedewerker gehad die met zijn studie gestopt was en regelmatig meer dan 40 uur per week werkte. 45 uur was geen uitzondering. En daar werd gewoon niks aan gevraagd. Grote paniek dus als hij eens een keertje écht niet kon/wou of verlof wou hebben.

Het ergste is dat de planners/leidinggevenden het zelf nauwelijks door hebben dat sommige mensen zoveel extra worden ingezet. Toen ik mijn teamcoach attendeerde op het feit dat ik de afgelopen maanden elke week tussen de 30-35 uur had gewerkt keek hij erg raar op. De planner stond er zelf ook van te kijken en dacht eerst dat ik uit mijn nek stond te lullen. Dat komt omdat die altijd met het beeld van de parttimer/student-als-zaterdagmedewerker-die-vrije-tijd-zat-hebben in hun hoofd zitten.

Mijn dwars liggen heeft iig effect gehad, ik heb ook veel met de andere 2 parttimers die onevenredig veel in hun schoenen geschoven kregen gepraat en die zijn ook minder makkelijk geworden nu. Het effect: postbezorgers en fulltimers worden nu ook betrokken bij problemen als ziekte en late verlofaanvragen. Vooral de fulltimers piepen nog wel erg hard als ze op zaterdag iets extra's moeten doen of op hun roostervrije zaterdag toch moeten komen werken, maar hee, ik HEB niet eens roostervrije zaterdagen, als ik eens iets op zaterdag wil gaan doen moet ik verlof vragen en maar afwachten of het kan.
pi_40836195
Zo, vandaag flink gebikkeld.

08.45u begonnen en om 17.30u klaar. 2 wijken voorbereiden en wegbrengen, aardig grote. Het irritante was dat we 3 folders hadden. Fucking veel post gelijk. Naja, weer zat redelijk mee, niet al te veel regen en flink wat geld verdiend
pi_40836661
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 18:10 schreef renz0r het volgende:
Zo, vandaag flink gebikkeld.

08.45u begonnen en om 17.30u klaar. 2 wijken voorbereiden en wegbrengen, aardig grote. Het irritante was dat we 3 folders hadden. Fucking veel post gelijk. Naja, weer zat redelijk mee, niet al te veel regen en flink wat geld verdiend
In Dordt regende het anders aardig Hier trouwens ook.... naja beters voor jou toch
† The 3 Kings †
pi_40838431
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 18:27 schreef TheSorrow het volgende:

[..]

In Dordt regende het anders aardig Hier trouwens ook.... naja beters voor jou toch
Het regende af en toe tijdens mn wijk, maar niet erg hard. Regenpak. De keer dat het echt flink hard regende zat ik precies in de auto om van de ene naar de andere wijk te gaan. Als ik in die bui aant lopen was was ik zeker doorweekt
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 19:36:35 #125
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_40839017
ik zie je op lowlands TheSorrow

Gelukkig heb ik er niet meer mee te maken.. mja.. nog even wat spulletjes inleveren.. maar dat wordt dan de 26ste en eerder heb ik geen tijd
pi_40839100
even een vraagje.
Ik heb hier een weegschaal die van 0tot 1kg gaat, digitaal.
Nou geeft die bij mij thuis 49/50gram aan. Maar op het postkantoor 51?!
Moet ik er nou 2 of 3 postzegels opplakken? Is het mierenneukerij met die steekproeven of valt dat wel mee?
jammer
pi_40839135
Heeeey een tpg topic!

Ik werk sinds kort bij de tpg in Arnhem (johan de witlaan)

Bevalt prima, behalve die aangetekende troep
pi_40839201
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 19:36 schreef nixxx het volgende:
ik zie je op lowlands TheSorrow

Gelukkig heb ik er niet meer mee te maken.. mja.. nog even wat spulletjes inleveren.. maar dat wordt dan de 26ste en eerder heb ik geen tijd
Hehe, zou wel kewl zijn!
† The 3 Kings †
pi_40839264
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 23:47 schreef Alexxxxx het volgende:
Sinds wanneer hebben jullie toffe auto's?

[afbeelding]
Bij ons hebben ze ook zo'n bak, schijnt voor een wijk in een bos te zijn ofzo.
pi_40840426
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 19:38 schreef Otto215 het volgende:
even een vraagje.
Ik heb hier een weegschaal die van 0tot 1kg gaat, digitaal.
Nou geeft die bij mij thuis 49/50gram aan. Maar op het postkantoor 51?!
Moet ik er nou 2 of 3 postzegels opplakken? Is het mierenneukerij met die steekproeven of valt dat wel mee?
Als de weegschaal van het postkantoor 51 gram meet, zal 'ie er ¤1,17 uitprinten inderdaad, maar als de weegschaal van de porten 51 gram meet, rekent 'ie 'm nog als t/m 50 gram
pi_40965407
Hoi!

Ff een vraagje. Ik zit met een gebroken enkel thuis en moet eigenlijk de vestiging pakketdienst wijchen bereiken maar ik heb het nummer niet

Als iemand dit telnummer weet of weet te achterhalen en dat naar jaapgvk(at)hotmail.com zou willen sturen, zal mijn dank groot zijn!

gr
This account is a work of fiction. Names, characters, business, events and incidents are the products of the author’s imagination. Any resemblance to actual persons, living or dead, or actual events is purely coincidental.
pi_40967095
Waarvoor heb je dat nummer nodig dan?
pi_40968981
Vandaag een pakket met de TNT bovenkleding ontvangen. Aardig vette kleding!
pi_40969095
Die jas is wel aardig. Alleen heb ik mijn kledingpakket nog niet. Te laat besteld .
pi_40976197
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 15:20 schreef MrX1982 het volgende:
Die jas is wel aardig. Alleen heb ik mijn kledingpakket nog niet. Te laat besteld .
Heb helemaal niks besteld, kregen het gewoon.
pi_40976289
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 19:58 schreef renz0r het volgende:
Heb helemaal niks besteld, kregen het gewoon.
Ja dat standaard pakket. Ik weet ook niet waarom ik niets heb gehad. Misschien een teken dat ik weg moet na al die jaren .
pi_40976327
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 20:00 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Ja dat standaard pakket. Ik weet ook niet waarom ik niets heb gehad. Misschien een teken dat ik weg moet na al die jaren .

pi_40976987
Ik kon hem vandaag ook meenemen. Straal vergeten. Nou ja, neem ik hem van de week wel eens mee.

Faas Wilkes overleden. Ik bezorgde elke zaterdag post bij hem.

[ Bericht 25% gewijzigd door MadGuy op 19-08-2006 20:29:05 ]
pi_40978778
Kralingen zeker?
pi_40978931
Nee, Schiebroek.
pi_40981215
Ook hier het pakket ontvangen. Hoe zijn jullie meningen over de inhoud?

Ik vind de polo's en de overhemden best mooi, en het zit ook prima. De polo had wat mij betreft wat meer oranje en wat minder zwart gemogen.

De jas is erg ingenieus, met de voering die eruit geritst ook als jas kan worden gedragen. Jammer alleen dat daardoor automatisch de buitenjas erg ruim valt als deze zonder binnenjas wordt gedragen, de binnenjas daarentegen is weer vrij krap. Mooie jas, dat wel, lijkt op een motorjack. Helaas is de jas 100% synthetisch materiaal, totaal niet ademend, en van heel stug materiaal. Ik had liever wat soepelers gehad, zoals onze huidige jas. En een gewone jas van waterdicht spul met een capuchon hoeft van mij ook niet, als het regent doe ik wel een regenjas aan, en in dit ding breekt volgens mij bij het geringste zonnestraaltje al aan alle kanten het zweet je uit.

Helaas ook was toen ik de kleding bestelde er een minimum aantal wat je per productgroep moest bestellen. Dat is later gewijzigd, maar toen had ik al besteld. Dus k heb nou iets van 4 overhemden, maar niet eens iets essentieels als een regenpak. Dus ik heb al gezegd tegen de coach dat er dan maar buitenbudgettair iets moet worden geregeld, ze kunnen me niet verplichten in een TNT-pak te lopen als ze dat niet aan me geven, toch?

Alle oude kleding moet worden ingeleverd, dmv oude bestellijsten wordt gecontroleerd of je alles wrl teruggeeft. Dat beweren ze althans. Denk niet dat ze het doen, veel te veel werk, en zeker mensen die al het nodige versleten hebben hebben die oude zooi al lang weggegooid.

Dus misschien dat ik uit nostalgie nog wat dingetjes achterhou, mijn oude schipperstrui met "old school" ptt post logo, bijvoorbeeld.
pi_40981294
De schipperstrui, idd... Prachtding.

M'n broek had in no-time een flink gat in het kruis, die krijgen ze dus sowieso niet meer terug...

Ging de kleding trouwens naar Afrika, of wordt het vernietigd?

[ Bericht 2% gewijzigd door Jordy-B op 19-08-2006 22:28:37 ]
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_40981459
Mijn schipperstrui was al vrij snel verragd.

Ik wil wel een nieuw regenpak, maar ik heb als zaterdagmedewerker gewoon te weinig punten tot mijn beschikking.
pi_40982057
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 22:27 schreef MadGuy het volgende:
Mijn schipperstrui was al vrij snel verragd.

Ik wil wel een nieuw regenpak, maar ik heb als zaterdagmedewerker gewoon te weinig punten tot mijn beschikking.
buiten budgettair proberen te regelen.

Er is op ieder kantoor iemand die de kleding regelt en er ligt doorgaans wel wat regenspul... Ruikt wel als 'n natte hond, maar dat doet je regenpak sowieso in no-time.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_40993651
Als je onvoldoende punten had om een regenpak te bestellen, is er vast wel wat buitenbudgettair te regelen.

Ik denk wel dat ID-Company Fashion veel gaat terug krijgen. Bij het bepalen van de maten van je nieuwe kleding zijn ze uitgegaan van de maten van je oude kleding, minus 1. Ze beweerden nml dat de nieuwe kleding vrij ruim viel. Dat blijkt nu hard mee te vallen. Ik had normaal gesproken alles in medium, en nu heb ik dus alles in small gekregen. Die overhemden in small passen nog wel, maar dat Jack in small is echt veel te krap, en de mouwen zijn ook te kort. Veel van mijn collega's hadden nu ineens kledingstukken in small gekregen, dus dat worden veel retourzendingen.

Ook lekker slim is dat je binnen 2 weken moet ruilen als een maat niet klopt. Veel bestellers zijn nu met vakantie, en de brief waarin stond dat je binnen twee weken moest ruilen, was gedateerd 4 augustus. Dus dat is al ruim 2 weken terug!

Bovendien zijn kennelijk niet alle orders compleet uitgeleverd. Het sweatshirt met V-hals wat ik had besteld zat er helemaal niet bij, en op de pakbon stond ook niets van "backorder" ofzo.

Op hun site stond achter mijn pullover "Lo", dat betekent lopend. Maar wat ik me daarbij voorstellen? Want als het wordt nageleverd staat er BO (Backorder). Toch maar 'ns bellen met die mensen.
Klopt het trouwens dat ook vrouwelijke TPGers/TNTers een polo HEREN KM ontvangen?

pi_40995077
quote:
Klopt het trouwens dat ook vrouwelijke TPGers/TNTers een polo HEREN KM ontvangen?
Ja, hier ook.

Zelf heb ik mijn kledingpakket nog niet, maar lgt denk ik wel al op kantoor (maar heb nu nog lekker vakantie, dus mooi niet dat ik daar naar toe ga ). Ik heb zelf wat samengesteld, dus ik ben benieuwd of die bestelling goed is gekomen. En inderdaad ook hier te weinig punten om een regenpak te bestellen. Dat terwijl het pak gewoon ook in een standaardpakket zit
pi_40996080
Zat er bij jullie pakket ook geen handschoenen zonder vingertoppen bij? Stond wel op de lijst, maar zat er bij mij niet in
  zondag 20 augustus 2006 @ 13:40:01 #148
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_40996208
Ik moet voor mijn kleren al mijn maten nog op gaan meten
pi_40996694
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 13:04 schreef Carport het volgende:

[..]

Ja, hier ook.

Zelf heb ik mijn kledingpakket nog niet, maar lgt denk ik wel al op kantoor (maar heb nu nog lekker vakantie, dus mooi niet dat ik daar naar toe ga ). Ik heb zelf wat samengesteld, dus ik ben benieuwd of die bestelling goed is gekomen. En inderdaad ook hier te weinig punten om een regenpak te bestellen. Dat terwijl het pak gewoon ook in een standaardpakket zit
Dat vond ik ook zo vreemd. Als je zelf niks bestelde kreeg je gewoon het standaardpakket. Als ik dat had gedaan had ik meer kleding gekregen dan nu, ook een regenpak.
Het klopt trouwens van die herenpolo las ik op de ID-CF site. De damespolo zit nog niet in het pakket (draagproef nog bezig), dus dames krijgen ook een herenpolo. En vwb de pullovers: die heeft niemand nog gehad, die worden voor 15/10 nageleverd.
pi_40996865
Als ik op de site van id-cf kijk bij orderstatus staat er:

Description: Cap
Delivery date: 01/09/2006

Zou ik alleen maar een tnt cap krijgen. Komende week maar even bellen .
  maandag 21 augustus 2006 @ 00:45:54 #151
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_41017359
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 13:57 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dat vond ik ook zo vreemd. Als je zelf niks bestelde kreeg je gewoon het standaardpakket. Als ik dat had gedaan had ik meer kleding gekregen dan nu, ook een regenpak.
Het klopt trouwens van die herenpolo las ik op de ID-CF site. De damespolo zit nog niet in het pakket (draagproef nog bezig), dus dames krijgen ook een herenpolo. En vwb de pullovers: die heeft niemand nog gehad, die worden voor 15/10 nageleverd.
Wat zit er in het standaardpakket? Zitten er ook overhemden in (ik heb een teringhekel aan polo's)?
pi_41017719
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 00:45 schreef Hooghoudt het volgende:

[..]

Wat zit er in het standaardpakket? Zitten er ook overhemden in (ik heb een teringhekel aan polo's)?
In het standaardpakket voor zaterdagkrachten zit een regenpak, twee polo's korte mouw, 1 polo lange mouw, sweatshirt, fleece band, fleece muts, handschoenen (vingerloos?), afritsbroek, jeans, uniesokken, thermosokken en een riem.

Zo staat het op de ID-CF site. Klopt volgens mij niet helemaal, want je krijgt sowieso ook het all seasons jack en een pet. Helaas geen overhemden, dus.

Misschien kan je via deze site kleding ruilen met collega's? Ik ken zat mensen die juist die overhemden haten, en graag tegen wat polo's wilen ruilen. Of je ruilt spullen met mensen op jouw vestiging.
  maandag 21 augustus 2006 @ 13:07:51 #153
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_41027517
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 01:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

In het standaardpakket voor zaterdagkrachten zit een regenpak, twee polo's korte mouw, 1 polo lange mouw, sweatshirt, fleece band, fleece muts, handschoenen (vingerloos?), afritsbroek, jeans, uniesokken, thermosokken en een riem.

Zo staat het op de ID-CF site. Klopt volgens mij niet helemaal, want je krijgt sowieso ook het all seasons jack en een pet. Helaas geen overhemden, dus.

Misschien kan je via deze site kleding ruilen met collega's? Ik ken zat mensen die juist die overhemden haten, en graag tegen wat polo's wilen ruilen. Of je ruilt spullen met mensen op jouw vestiging.
Wellicht is dat een optie. Eerst maar eens afwachten tot ik het pakket daadwerkelijk in mijn bezit heb, mijn vertrouwen in de TPG/TNT in dezen is niet zo groot (loop al 3 jaar in afdankertjes uit het rommelhok).

Oh, en als de handschoenen niet vingerloos zijn, dan kan daar zo voor gezorgd worden...
pi_41028526
heeej mede tpg'ers, ik werk sinds 2 maandjes nu bij TPG als zaterdagpostbode, en heb doordeweeks ook nog heel erg veel gewerkt (wat eigelijk niet mag maar goed) Anyway tot zover het voorstellen,,

De vraag is, weten jullie wanneer ik mijn loon kan verwachten? Het word normaal 21ste overgemaakt maar aangezien ze op maandag schijnbaar niet werken zegt een collega van mij dat ik het woensdag misschien pas krijg. Klopt dit? En waarom woensdag pas?
A fish may fall in love with a bird, but where will they build their nest?
pi_41030873
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 14:08 schreef Carport het volgende:
Waarvoor heb je dat nummer nodig dan?
Ik werk bij die vestiging (via een koeriersdienst) maar zit momenteel thuis met een gebroken enkel.

Ik ben echter mijn autosleutels kwijt, op zich is dat niet erg omdat ik toch niet kan rijden
Maar mijn ouders gaan volgende week op vakantie en mijn auto staat voor de caravan (op stuurslot) en kan dus niet uit de schuur.

Ik heb een groot vermoeden dat ik mijn sleutels daar ben kwijtgeraakt maar ik heb het nummer van die vestiging niet omdat ik die toevallig nog nooit nodig gehad heb.

Dus als iemand hier het nummer van de vestiging pakketdienst wijchen heeft zou dat erg fijn zijn.
This account is a work of fiction. Names, characters, business, events and incidents are the products of the author’s imagination. Any resemblance to actual persons, living or dead, or actual events is purely coincidental.
pi_41030907
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 13:34 schreef Lanvin het volgende:
heeej mede tpg'ers, ik werk sinds 2 maandjes nu bij TPG als zaterdagpostbode, en heb doordeweeks ook nog heel erg veel gewerkt (wat eigelijk niet mag maar goed) Anyway tot zover het voorstellen,,

De vraag is, weten jullie wanneer ik mijn loon kan verwachten? Het word normaal 21ste overgemaakt maar aangezien ze op maandag schijnbaar niet werken zegt een collega van mij dat ik het woensdag misschien pas krijg. Klopt dit? En waarom woensdag pas?
Waarom zou je als zaterdagwerker niet doordeweeks mogen werken? Toen ik nog zaterdagwerker was werkte ik meer doordeweeks dan op zaterdag.

Dat je je loon woensdag krijgt is goed mogelijk. Het is altijd tussen de 20ste en 24ste. Komt wel goed .
pi_41030955
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 14:52 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Waarom zou je als zaterdagwerker niet doordeweeks mogen werken? Toen ik nog zaterdagwerker was werkte ik meer doordeweeks dan op zaterdag.

Dat je je loon woensdag krijgt is goed mogelijk. Het is altijd tussen de 20ste en 24ste. Komt wel goed .
Heeft te maken met de schaal van je loon, als jij zaterdagwerker bent verdien je een schaal hoger.. als ik het goed begrepen heb
pi_41031070
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 14:54 schreef Lanvin het volgende:
Heeft te maken met de schaal van je loon, als jij zaterdagwerker bent verdien je een schaal hoger.. als ik het goed begrepen heb
Hmm juist als je deeltijdwerker bent krijg je in het weekend toeslag.
pi_41031471
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 14:58 schreef MrX1982 het volgende:

[..]

Hmm juist als je deeltijdwerker bent krijg je in het weekend toeslag.
het enige wat ik weet is toen ik naar kantoor in eindhoven belde dat ze me dit vertelde, zat zo dat ik voor zaterdag ben aangenomen en veel meer uren maak. En ik had dus niet begrepen dat je het extra gewerkte pas maand later krijgt, dus ik zat met niet zoveel loon de eerste keer vanzelfsprekend. Dus ik bellen naar Eindhoven, en leg probleem voor, toen zei die medewerkster dat ik eigelijk niet mag werken doordeweeks omdat ik zaterdagmedewerker ben en dus schaal hoger zit qua blijkelijk.
  maandag 21 augustus 2006 @ 15:58:08 #160
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_41032641
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 15:15 schreef Lanvin het volgende:

[..]

het enige wat ik weet is toen ik naar kantoor in eindhoven belde dat ze me dit vertelde, zat zo dat ik voor zaterdag ben aangenomen en veel meer uren maak. En ik had dus niet begrepen dat je het extra gewerkte pas maand later krijgt, dus ik zat met niet zoveel loon de eerste keer vanzelfsprekend. Dus ik bellen naar Eindhoven, en leg probleem voor, toen zei die medewerkster dat ik eigelijk niet mag werken doordeweeks omdat ik zaterdagmedewerker ben en dus schaal hoger zit qua blijkelijk.
"Qua blijkelijk" Die houden we erin. Maar als het waar is wat die mevrouw vertelt, dan zijn er wekelijks honderden zaterdagwerkers in overtreding... dat lijkt me wat onwaarschijnlijk.
  maandag 21 augustus 2006 @ 19:23:56 #161
1037 Kaos
see you in 2017
pi_41038589
Volgens mij heeft elke zaterdagwerker wel eens doordeweeks gewerkt. Zonder zaterdagwerkers doordeweeks laten werken komt de post flink in de problemen in de zomervakantie. Heb zelf nu een drie uurs zaterdagcontract en werk al paar weken meer dan 50 uur per week. Is wel leuk die vakantieuren die je opbouwt. Kan al anderhalf jaar vrij nemen.
pi_41039721
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 01:01 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Zit er zoveel in?! Ik dacht dat het standaardpakket slechts twee polo's ofzo bevatte?
pi_41039767
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 19:58 schreef MadGuy het volgende:

[..]

Zit er zoveel in?! Ik dacht dat het standaardpakket slechts twee polo's ofzo bevatte?
Dat dacht ik ook... de broeken enzo (alles voor het onderlichaam) komt toch pas later? Heb al m'n kledingpunten er maar doorheen gejaagd ... zal wel een aardig kledingpakket worden .
pi_41039835
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 19:23 schreef Kaos het volgende:
Volgens mij heeft elke zaterdagwerker wel eens doordeweeks gewerkt. Zonder zaterdagwerkers doordeweeks laten werken komt de post flink in de problemen in de zomervakantie. Heb zelf nu een drie uurs zaterdagcontract en werk al paar weken meer dan 50 uur per week. Is wel leuk die vakantieuren die je opbouwt. Kan al anderhalf jaar vrij nemen.
Die worden toch ineens uitbetaald als je contract afloopt?
pi_41041331
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 19:23 schreef Kaos het volgende:
Er zijn ook zoveel mensen die door rood rijden, maar het mag niet ze zullen het idd in de vakantieperiode wel niet zo streng nemen. Maar in principe mag het dus niet, aldus de mevrouw aan de telefoon
pi_41041553
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 19:59 schreef mark_03 het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook... de broeken enzo (alles voor het onderlichaam) komt toch pas later? Heb al m'n kledingpunten er maar doorheen gejaagd ... zal wel een aardig kledingpakket worden .
Ik had niet eens meer punten genoeg om iets degelijks bij elkaar te bestellen.

Dus ik hoop inderdaad ook op een regenpak, anders regelen ze dat maar buiten-budgetair ofzo.
pi_41077240
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 19:58 schreef MadGuy het volgende:

[..]

Dit staat zo op de ID-CF site. Of het waar is, weet ik niet. Het standaardpakket is in principe het pakket wat iedereen krijgt als 'ie net in dienst komt (buitenbudgettair). Maar volgens diezelfde ID-CF site bevat bijv. het standaardpakket van een postbezorger alleen een regenpak en een all-seasons jack. Dus als het dan mooi weer is, ben je gelijk onherkenbaar als TNT'er!
pi_41077554
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 15:15 schreef Lanvin het volgende:

[..]

Dat schalenverhaal klopt gedeeltelijk. Je hebt eerst leeftijdsjaren, daarna schaaljaren. Een zaterdagbesteller komt echter vergeleken met een fulltime of deeltijdwerker 1 jaar eerder in het schaaljarendeel. Maar de bedragen die bij die schalen horen zijn anders, schaaljaar 3 voor een zaterdagkracht is een ander bedrag dan schaaljaar 3 bij een fulltimer. Aangezien beiden onder verschillende CAO's vallen kan je die niet vergelijken.

Dat zaterdagwerkers niet doordeweeks mogen werken is onzin. Lees je CAO maar eens. Daar staat oa in dat een zaterdagwerker die meer dan 37 uur per week werkt, recht heeft op overwerktoeslag. Dat impliceert dus dat je doordeweeks mag werken (37 uur op zaterdag werken is wat lastig.....) Er staat zelfs dat een zaterdagkracht die doordeweeks dezelfde werkzaamheden verricht als waarvoor hij op zaterdag is aangenomen recht heeft op een reiskostenvergoeding! Dat geldt overigens niet bij extra werken tijdens de reguliere schoolvakanties (vakantiewerk).

Iets anders is dat ze er van hogerhand niet blij mee zijn als bepaalde zaterdagwerkers STRUCTUREEL veel meer uren draaien dan hun contract. Dat schijnt te maken te hebben met het feit dat je dan een groter contract kunt claimen.........
pi_41103778
quote:
Op dinsdag 22 augustus 2006 22:51 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Dit staat zo op de ID-CF site. Of het waar is, weet ik niet. Het standaardpakket is in principe het pakket wat iedereen krijgt als 'ie net in dienst komt (buitenbudgettair). Maar volgens diezelfde ID-CF site bevat bijv. het standaardpakket van een postbezorger alleen een regenpak en een all-seasons jack. Dus als het dan mooi weer is, ben je gelijk onherkenbaar als TNT'er!
Ik heb mijn pakket inmiddels ook opgehaald. Je had gelijk. Prima pakket, moet ik zeggen. Als zaterdagmedewerker kom ik daar wel mee uit de voeten.
pi_41166641
Ik ben bij deze niet werkzaam meer bij de TPG.. ze hebben zo moeilijk gedaan wat betreft mijn verlof voor LowLands, en hoe ik daarna behandeld ben is ronduit schandelijk... Ze maken je gewoon uit voor leugenaar, en daar hou ik absoluut niet van..

Eerst word ik gebeld vanochtend en zeggen ze van je staat op non actief, je hoeft volgende week pas te komen, een uur later zeggen ze dat ik gewoon moet komen, en dat ik daarover geinformeerd was, terwijl dat niet zo was, en dan hoor ik op de achtergrond die vent zeggen dat ie dat wel gezegd heeft... Een andere teamcoach zei ook al, heb je eigenlijk nog wel zin om te komen? Toen de baas belde heb ik dat aan het eind gezegd, ik herhaal bij deze de woorden van Ton, ik heb geen zin meer om te komen, bekijk het maar
Nu moet ik maandag een verklaring inleveren met daarin de aankaarting van mijn ontslag

Op LL was ik ook nog een postbode tegengekomen uit Breda, en haar verhaal klonk zo bekend hoe je behandeld wordt, en hoe ze met je omgaan... Ronduit schandelijk
† The 3 Kings †
pi_41166798
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 15:52 schreef TheSorrow het volgende:
Ik ben bij deze niet werkzaam meer bij de TPG.. ze hebben zo moeilijk gedaan wat betreft mijn verlof voor LowLands, en hoe ik daarna behandeld ben is ronduit schandelijk... Ze maken je gewoon uit voor leugenaar, en daar hou ik absoluut niet van..

Eerst word ik gebeld vanochtend en zeggen ze van je staat op non actief, je hoeft volgende week pas te komen, een uur later zeggen ze dat ik gewoon moet komen, en dat ik daarover geinformeerd was, terwijl dat niet zo was, en dan hoor ik op de achtergrond die vent zeggen dat ie dat wel gezegd heeft... Een andere teamcoach zei ook al, heb je eigenlijk nog wel zin om te komen? Toen de baas belde heb ik dat aan het eind gezegd, ik herhaal bij deze de woorden van Ton, ik heb geen zin meer om te komen, bekijk het maar
Nu moet ik maandag een verklaring inleveren met daarin de aankaarting van mijn ontslag

Op LL was ik ook nog een postbode tegengekomen uit Breda, en haar verhaal klonk zo bekend hoe je behandeld wordt, en hoe ze met je omgaan... Ronduit schandelijk
Vreemd verhaal. Ben je nou ontslagen of heb je zelf ontslag genomen?
Communicatie blijft een zwak punt bij de TPG Post en sociaal zijn ze al helemaal niet.
pi_41177621
Ik heb wel het idee dat je bij de TPG aardig leert je mondje te roeren. Op zich ook wel handig voor de buiten-CVelijke kwaliteiten.
pi_41189999
Even een vraagje aan jullie mbt loonbelastingverklaring. Ik had dat formulier dus fout ingevuld zodat ik géén korting kreeg. Nu een nieuwe ingevuld en opgestuurd naar Eindhoven. Maaaar de vraag is dus, ik heb nog een best flinke hoeveelheid uren staan die ik heb gewerkt naast mijn contracturen, en deze uren worden dus komende maand ook betaald. Wordt op dat bedrag dan wel of geen korting gerekent? Want volgens het formulier gaat het per gisteren in dat ik korting krijg en niet per een maand terug....
  zondag 27 augustus 2006 @ 12:40:40 #174
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_41219876
Ik heb gistermiddag het kledingpakket bestudeerd, had hem meegenomen voor een vriendin annex collega die vandaag vrij had maar wel thuis was (en ondertussen de geruchten over onze -niet bestaande- relatie nog maar even voedend). Het ziet er niet eens zo slecht uit. En op de handschoenen staat niks, dus die kan je ook gewoon dragen. Ik denk dat de TNT overigens vooral blij moet zijn dat ik nu een pet heb, dan hoef ik in de zomer niet meer met m'n Sovjetpet de straat op.

Waarom moest het trouwens in zo'n onhandelbare doos?
pi_41220288
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 12:40 schreef Hooghoudt het volgende:
Ik heb gistermiddag het kledingpakket bestudeerd, had hem meegenomen voor een vriendin annex collega die vandaag vrij had maar wel thuis was (en ondertussen de geruchten over onze -niet bestaande- relatie nog maar even voedend). Het ziet er niet eens zo slecht uit. En op de handschoenen staat niks, dus die kan je ook gewoon dragen. Ik denk dat de TNT overigens vooral blij moet zijn dat ik nu een pet heb, dan hoef ik in de zomer niet meer met m'n Sovjetpet de straat op.

Waarom moest het trouwens in zo'n onhandelbare doos?
Dan hadden de inpakkers een cursus kledingvouwen moeten nemen voor dat motorjack...
pi_41221495
Ik kan zo'n beetje alles terug gaan sturen. Vrijwel alles is te klein
pi_41221613

Bij mij valt alles net iets te groot. Ik heb echter geen zin om heel die rompslomp van het terugsturen door te gaan, vette pech dan.
  zondag 27 augustus 2006 @ 14:48:16 #178
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_41223387
quote:
Op zondag 27 augustus 2006 12:56 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Dan hadden de inpakkers een cursus kledingvouwen moeten nemen voor dat motorjack...
Zo dik was dat jack nu ook weer niet. Het probleem was vooral de dikte van de doos, waardoor het gevaarte niet in een fietstas paste (je zou verwachten dat ze daar rekening mee houden...).
  maandag 28 augustus 2006 @ 16:53:05 #179
95788 Electrical-Storm
Ondertitels zijn voor mietjes
pi_41260892
* Meldt zich

Ik werk sinds een maand geleden onder TNT-pakketservice, via koeriersdienst 'de Bezorger' uit Meppel. Ik doe het als zaterdag- en vakantiebaan naast m'n studie, dus gemiddeld 16 uurtjes per week. Het werk bevalt me prima, maar het is af en toe behoorlijk stressen wanneer ik op een route wordt ingezet die ik niet ken of abnormaal veel pakketten meekrijg. Ik doe meestal de route Wieden/Nijeveen/Havelte/Uffelte (rondom Meppel), soms Diever of Ruinen (Midden-Drenthe). Erg boeiende routes, maar wel lange afstanden tussen de adressen. Ik vind het zelf heerlijk om m'n eigen dag 'in te delen', en om niet aan het vaste werkplek gebonden te zijn. Daarnaast is het prima voor je rij-ervaring natuurlijk...
Als wat hierboven geschreven is geen hout snijdt dan ligt dat aan jezelf
pi_41261052
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 21:46 schreef MadGuy het volgende:
Ik heb wel het idee dat je bij de TPG aardig leert je mondje te roeren. Op zich ook wel handig voor de buiten-CVelijke kwaliteiten.
Als je je smoel niet opentrekt bij de TPG wordt er gewoon gruwelijk over je heen gelopen... Stelletje smerige leugenaars en matennaaiers zijn het, alle leidinggevenden... bij ons dan Maar ik heb het idee dat dat niet alleen in Zwijndrecht het geval is.
† The 3 Kings †
pi_41263579
Nee hoor. Hier wordt er ook wel eens 'onhandig' omgesprongen met mensen door leidinggevenden. Ik heb inmiddels wel geleerd niet zo gauw onder de indruk te zijn.
pi_41263628
Ik moet morgen op gesprek en kan dan zaterdag beginnen als het goed is. Had eigenlijk gereageerd op een functie voor de hele week, maar er werd me aan de telefoon verteld dat ze alleen iemand voor zaterdag zochten. Jammer..

Hoeveel verdien je eigenlijk als zaterdagbezorger? (ik ben 20 jaar oud)

Tilburg centrum trouwens.
  maandag 28 augustus 2006 @ 19:09:52 #183
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_41264900
Worden bij jullie de brievenbussen ook allemaal vervangen door stijlvol oranje? Of plakken ze er net zoals hier, een rode TNT sticker op brievenbussen..
pi_41265150
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 18:27 schreef Coam het volgende:
Ik moet morgen op gesprek en kan dan zaterdag beginnen als het goed is. Had eigenlijk gereageerd op een functie voor de hele week, maar er werd me aan de telefoon verteld dat ze alleen iemand voor zaterdag zochten. Jammer..

Hoeveel verdien je eigenlijk als zaterdagbezorger? (ik ben 20 jaar oud)

Tilburg centrum trouwens.
Ligt eraan of je postbezorger of postbode bent.
pi_41265408
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 19:09 schreef Paran0id het volgende:
Worden bij jullie de brievenbussen ook allemaal vervangen door stijlvol oranje? Of plakken ze er net zoals hier, een rode TNT sticker op brievenbussen..
Dat laatste, en als ie vernield wordt met oud en nieuw komt er een nieuwe (stijlvolle ).
pi_41268477
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 19:16 schreef MadGuy het volgende:

[..]

Ligt eraan of je postbezorger of postbode bent.
Hmm dat weet ik dus nog niet. Ik laat het morgen wel weten!
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 02:07:38 #187
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_41280016
quote:
Op maandag 28 augustus 2006 20:38 schreef Coam het volgende:

[..]

Hmm dat weet ik dus nog niet. Ik laat het morgen wel weten!
Mochten ze je als postbezorger willen: run while you still can...
pi_41292685
Ze wilden me als zaterdagbezorger (postbode) voor 6 uurtjes.
Wel jammer, want dan heb ik doordeweeks nog niks. En van 6* 7,48 kan ik nietecht rondkomen natuurlijk.
pi_41293428
Als postbode kun je misschien doordeweeks ook nog wat ritselen; er zijn altijd wel zieken of mensen met verlof of gewoon een retedrukke dag. Dat is helaas ook niet echt structureel en het komt rond kerst en in de zomer natuurlijk vaker voor dan in het najaar, maar goed.
pi_41296076
quote:
Op dinsdag 29 augustus 2006 14:52 schreef Coam het volgende:
Ze wilden me als zaterdagbezorger (postbode) voor 6 uurtjes.
Wel jammer, want dan heb ik doordeweeks nog niks. En van 6* 7,48 kan ik nietecht rondkomen natuurlijk.
Het verschil tussen postbodes en postbezorgers is dat postbezorgers alleen post bezorgen en dat doen tegen minimumloon. Postbodes krijgen normaal loon en bereiden ook wijken voor.

Zaterdagpostbode is de normale term voor een postbode op de zaterdag. Zaterdagbezorger doet meer denken aan een postbezorger op de zaterdag->minimumloon
pi_41299397
Bagger, morgen werken. Eigenlijk heb ik geen zin, maar ik heb toch 'ja' gezegd. In een totaal vreemd team, dus het zal mij benieuwen.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 21:11:43 #192
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_41340088
Vandaag en gister had ik huis aan huis
Ik hoop morgen eens een keer niet.
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_41341654
Drie keer huis aan huis vandaag. In een frikkin wijk die ik niet kende. Leuk.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 22:46:25 #194
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_41344226
Huis aan huis is stom. En mensen die hun nee/nee-sticker onder de klep van hun groene busje plakken zijn nog stommer.
pi_41344445
Of op het raam. Of op het hek van hun tuin.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 22:51:54 #196
64276 9christensen
Grolsch bier is gezond
pi_41344470
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 22:46 schreef Hooghoudt het volgende:
Huis aan huis is stom. En mensen die hun nee/nee-sticker onder de klep van hun groene busje plakken zijn nog stommer.

dat heb ik nog niet meegemaakt. daar zou ik gewoon een paar folders meer in gooien
Het is het eindpunt van de trein, bijna geen mens hoeft er te zijn, bijna geen hond gaat zover mee:
[b]Enschede![/b]
pi_41344507
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 21:46 schreef MadGuy het volgende:
Drie keer huis aan huis vandaag. In een frikkin wijk die ik niet kende. Leuk.
Net thuis gekomen?
pi_41344534
Nee, maar wel om 17:50u klaar.
pi_41344613
Zolang je het uitbetaald krijgt ... blijft rottig though.
  woensdag 30 augustus 2006 @ 22:55:13 #200
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_41344620
Morgen ff een wijkje doen die ik nog niet ken, hopelijk geen regen morgen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')