abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 17:26:36 #101
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_40514946
"Gewone" aangetekenden zijn er toch ook niet op zaterdag?
Nicht ärgern, nur wundern!
pi_40515808
Nope geen rembours
En het was wél aangetekend..
jammer
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 19:49:03 #103
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_40518868
Dan komt het maandag. Op zaterdag worden dacht ik alleen brieven-met-legitimatie (bankpasjes) weggebracht. Geduld.
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 20:48:20 #104
1037 Kaos
see you in 2017
pi_40520455
Ik weet niet hoe het met TPG pakketservice zit maar voor mijn chauffeurswijk had ik vandaag 3 aangetekende pakjes.
pi_40526110
Sinds wanneer hebben jullie toffe auto's?

pi_40527689
Die ziet er wel hip uit idd
† The 3 Kings †
  zondag 6 augustus 2006 @ 12:28:26 #107
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_40537000
quote:
Op zaterdag 5 augustus 2006 20:48 schreef Kaos het volgende:
Ik weet niet hoe het met TPG pakketservice zit maar voor mijn chauffeurswijk had ik vandaag 3 aangetekende pakjes.
Oh ja, die werden dan weer wel op zaterdag bezorgd. :S Die doen wij alleen niet meer, is naar pakketpost gegaan... Nou, dan weet ik het niet. Afwachten tot maandag blijft het devies, dan.
  Redactie Frontpage zondag 6 augustus 2006 @ 22:22:44 #108
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_40554562
Hoera, morgen weer maandag

Lekker uitslapen, en 's middags een beetje rondfietsen met een paar briefjes

En de rest van de week... 6.00.. *gaap*
  zondag 6 augustus 2006 @ 22:35:20 #109
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_40555033
Ik werk voorlopig de maandag en dinsdag weer.
  maandag 7 augustus 2006 @ 09:47:29 #110
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_40564423
Zoo, net ff een brengrit gedaan vanaf 7 uur. Nu ff chillen thuis, en dadelijk nog ff 2 wijken rijden

Overigens:
quote:
Statement TNT over postbezorging maandag
Persbericht: 1 augustus 2006
Naar aanleiding van berichtgeving in diverse media dat TNT besloten zou hebben voortaan op maandag geen post meer te bezorgen, laat TNT weten dat deze berichtgeving onjuist is.
Op dit moment ligt het voorstel voor een nieuwe Postwet ter behandeling in de Tweede Kamer. In het Memorie van Toelichting bij deze wet staat dat vooralsnog de huidige verplichting van een ophaling en een bezorging op 6 dagen per week wordt gehandhaafd. Overigens is de beslissing met betrekking tot aanpassing van de postbezorging in Nederland aan de Regering en het parlement en niet aan TNT.

In de pers- en analisten conferentie ter gelegenheid van de 2e kwartaal en halfjaarcijfers van TNT is gesproken over de toekomst van de dienstverlening van de post. De aanleiding voor deze discussie was de brief die TNT op 13 juli 2006 met onder andere Deutsche Post heeft gestuurd aan Europees Commissaris McCreevy over een verantwoorde en duurzame liberalisering van de Europese postmarkt. De postbedrijven stelden in deze brief dat een debat gewenst is over een moderne, flexibele universele dienstverlening die toegesneden is op de wensen van consumenten en bedrijven.
bron: http://www.tpgpost.nl/cor(...)ezorging_maandag.jsp
pi_40564815
Maar dat klopt toch precies met wat in eerdere berichten stond? Weliswaar waren de koppen soms wat tendentieus, en werd er de suggestie gewekt dat het afvoeren van maandag als besteldag al een voldongen feit was, maar hoe dan ook wil TNT graag af van maandag akls besteldag. Dat is overigens al jaren zo, maar nu zijn ze daarvoor actief aan het lobbyen bij de overheid. Maar zolang de Postwet op dat punt niet aangepast wordt, gaat het niet door.

Dus de mededeling "Als het aan TNT ligt wordt er maandag geen post meer bezorgd", is juist, maar het ligt dus niet aan TNT of dat gebeurt, maar aan de regering.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  Redactie Frontpage maandag 7 augustus 2006 @ 16:34:06 #112
72015 crew  PartyAnimal87
J'adore hardcore
pi_40576507
Plensbui
pi_40584173
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 21:28 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Helaas, je hebt geen recht op TOT. Werk je echter zoveel doordeweeks dat je inclusief je uren op de zaterdag meer dan 37 uur per week draait, dan heb je wel recht op 50% overurentoeslag over al het meerdere. Komt soms wel eens voor, in de kerstvakantie.
Mooi. Dat haal ik nu al een aantal weken
pi_40823955
Vorige week zaterdag pas verlof aangevraagd voor deze zaterdag, omdat ik vrijdag een Lowlands kaartje heb gehad, en dus niet eerder vrij kon vragen, ik had er al op gezet, excuses, cadeautje van mn moeder, kon niet eerder vrij vragen.... Word ik net gebeld, en zegt ie dat ik waarschijnlijk geen vrij kan krijgen, en ik er gewoon moet zijn.....

Wat ik niet snap, eerst bellen ze je continu wakker, en dan hebben ze wat postbezorgers extra, en dan zien ze je niet meer staan, en nu gaan ze fucking moeilijk doen.... Ik zit dan toch al in Lowlands, als ik toch moet werken en ze gaan moeilijk doen neem ik wel ontslag Altijd wel gezeik bij dat kutbedrijf, ik ben het echt he-le-maal zat

Je trommelt maar wat van die geweldige postbezorgers op
† The 3 Kings †
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 11:54:39 #115
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_40824792
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 11:21 schreef TheSorrow het volgende:
Vorige week zaterdag pas verlof aangevraagd voor deze zaterdag, omdat ik vrijdag een Lowlands kaartje heb gehad, en dus niet eerder vrij kon vragen, ik had er al op gezet, excuses, cadeautje van mn moeder, kon niet eerder vrij vragen.... Word ik net gebeld, en zegt ie dat ik waarschijnlijk geen vrij kan krijgen, en ik er gewoon moet zijn.....

Wat ik niet snap, eerst bellen ze je continu wakker, en dan hebben ze wat postbezorgers extra, en dan zien ze je niet meer staan, en nu gaan ze fucking moeilijk doen.... Ik zit dan toch al in Lowlands, als ik toch moet werken en ze gaan moeilijk doen neem ik wel ontslag Altijd wel gezeik bij dat kutbedrijf, ik ben het echt he-le-maal zat

Dan meld je je toch gewoon ziek? En als je helemaal stoer bent, zeg je gewoon dat je aankomende zaterdag ziek bent.
pi_40825336
Mja hij weet al dat ik naar lowlands ga, dat staat er ook op, en hij denkt echt dat ik thuisblijf daarvoor ofzo, ik vertrek donderdag al !
† The 3 Kings †
pi_40825622
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 11:21 schreef TheSorrow het volgende:

Zo gaat dat vaak ja, de dingen die je extra doet worden al snel vergeten als het betekent dat er iemand zelf eens een extra wijkje weg moet brengen op zaterdag. Bij ons precies hetzelfde.

Ik heb zelf een contract van 20 uur en word constant ingezet om gaten te vullen. Ik heb dus nooit een vaste dienst en weet ook nooit van tevoren hoeveel uur ik daadwerkelijk moet werken. Daar heb ik weinig problemen mee als het allemaal wel maar redelijk blijft. Dus me niet 35 uur op laten komen draven als je weet dat ik het druk heb met mijn studie (deeltijd HBO) of zonder overleg 1 dag vantevoren of op de dag zelf aan komen kakken dat ik een wijk extra moet bezorgen.

Afgelopen kerstmis ging het bij mij echt te ver, ik werkte 55-60 uur per week omdat er zoveel zieken waren en liep regelmatig in het donker nog op straat. Als je er dan ook nog eens achterkomt dat veel van je fulltime collega's wel al lekker om 4 uur klaar zijn en zich buiten hun eigen vaste dienst nauwelijks ergens anders mee bemoeien word ik ineens ook heel erg dwars. Heeft wel gewerkt, was ik vroeger altijd de eerste die bij problemen een hoop extra werk onverwacht in de schoenen kreeg geschoven, tegenwoordig word ik pas als een van de laatsten netjes gevraagd of ik misschien iets extra's zou kunnen doen omdat ze zo omhoog zitten .

Het is waarschijnlijk iets wat in elk bedrijf voorkomt, als jij je bek nooit opentrekt dan verandert er niks. Wat mij wel verbaasde was dat er nooit geluisterd word als je iets op een redelijke manier probeert op te lossen. Hoe vaak ik al wel niet aangegeven heb dat ik niet altijd zomaar beschikbaar kan staan wegens andere verplichtingen, het leek aan dovemansoren besteed... Het was uiteindelijk wel erg leuk om de gezichten te zien toen ik gewoon echt begon met extra werk te weigeren.
Planner: "Grrrrrrrr, loop A en B liggen open morgen, die heb ik jou erbij gegeven."
Ik:"Oh, morgen kan ik niet."
Planner:"Kunde gij nie? "
Ik:"Nee, geen tijd, al andere plannen."
Planner:"Ja, maar we hebben niemand anders!"
Ik:"Tja, ik heb ook niemand voor je "
Planner:
Ik:

En wonder boven wonder, loop A en B (of welke andere dienst er dan ook ooit open heeft gelegen) zijn nooit blijven liggen, terwijl er "niemand anders" voor was. Je zou bijna weer in kaboutertjes gaan geloven.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_40825869
Da's een mooie, ik heb ook niemand voor je
Mja ik heb ook mn mondje open leren trekken, anders wordt er gruwelijk hard over je heen gelopen.... Er is zoveel veranderd bij ons, en alleen maar in negatieve zin
† The 3 Kings †
pi_40826290
Hier ook wel herkenning in het verhaal van Grrrrrrrr, alleen hebben ze mijn extra inzet wel vaak gewaardeerd. Soms werden er inderdaad dingen bij mij er bij geschoven, wat ik vaak ook niet eens erg vond, maar later heb ik daar ook wat meer m'n mond over opengetrokken. Waar het vroeger inderdaad "maar we hebben niemand anders" was, word ik nu ook minder snel als eerste gevraagd. Als ik nu word gebeld is het echt wel serieus
Overigens heeft men bij mij altijd erkend dat ik altijd voor iedereen klaar sta. Dat krijg ik regelmatig te horen als ik op het laatste moment weer eens vrij wil ofzo (en wat dan bijna altijd ook wel lukt)
pi_40826817
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 12:49 schreef Carport het volgende:
Hier ook wel herkenning in het verhaal van Grrrrrrrr, alleen hebben ze mijn extra inzet wel vaak gewaardeerd. Soms werden er inderdaad dingen bij mij er bij geschoven, wat ik vaak ook niet eens erg vond, maar later heb ik daar ook wat meer m'n mond over opengetrokken. Waar het vroeger inderdaad "maar we hebben niemand anders" was, word ik nu ook minder snel als eerste gevraagd. Als ik nu word gebeld is het echt wel serieus
Overigens heeft men bij mij altijd erkend dat ik altijd voor iedereen klaar sta. Dat krijg ik regelmatig te horen als ik op het laatste moment weer eens vrij wil ofzo (en wat dan bijna altijd ook wel lukt)
Mja zo was het bij mij ook, jaaaa we willen je niet kwijt enzo, jammer dat dat opeens 'vergeten' wordt in een handomdraai.... Vind het maar een treurige bedoeling
† The 3 Kings †
pi_40826968
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 12:49 schreef Carport het volgende:
In eerste instantie had ik er ook nooit zo'n probleem mee dat ik extra werk kreeg, het is ook weer extra geld en je verdient er zelfs nog wat extra verlof mee. Ik ging me er pas aan ergeren toen bleek dat het altijd dezelfde zijn die op moeten komen draven. Als je nooit eens tegensputtert krijg je gewoon steeds meer in je schoenen geschoven. Wij hebben ooit een zaterdagmedewerker gehad die met zijn studie gestopt was en regelmatig meer dan 40 uur per week werkte. 45 uur was geen uitzondering. En daar werd gewoon niks aan gevraagd. Grote paniek dus als hij eens een keertje écht niet kon/wou of verlof wou hebben.

Het ergste is dat de planners/leidinggevenden het zelf nauwelijks door hebben dat sommige mensen zoveel extra worden ingezet. Toen ik mijn teamcoach attendeerde op het feit dat ik de afgelopen maanden elke week tussen de 30-35 uur had gewerkt keek hij erg raar op. De planner stond er zelf ook van te kijken en dacht eerst dat ik uit mijn nek stond te lullen. Dat komt omdat die altijd met het beeld van de parttimer/student-als-zaterdagmedewerker-die-vrije-tijd-zat-hebben in hun hoofd zitten.

Mijn dwars liggen heeft iig effect gehad, ik heb ook veel met de andere 2 parttimers die onevenredig veel in hun schoenen geschoven kregen gepraat en die zijn ook minder makkelijk geworden nu. Het effect: postbezorgers en fulltimers worden nu ook betrokken bij problemen als ziekte en late verlofaanvragen. Vooral de fulltimers piepen nog wel erg hard als ze op zaterdag iets extra's moeten doen of op hun roostervrije zaterdag toch moeten komen werken, maar hee, ik HEB niet eens roostervrije zaterdagen, als ik eens iets op zaterdag wil gaan doen moet ik verlof vragen en maar afwachten of het kan.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_40836195
Zo, vandaag flink gebikkeld.

08.45u begonnen en om 17.30u klaar. 2 wijken voorbereiden en wegbrengen, aardig grote. Het irritante was dat we 3 folders hadden. Fucking veel post gelijk. Naja, weer zat redelijk mee, niet al te veel regen en flink wat geld verdiend
pi_40836661
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 18:10 schreef renz0r het volgende:
Zo, vandaag flink gebikkeld.

08.45u begonnen en om 17.30u klaar. 2 wijken voorbereiden en wegbrengen, aardig grote. Het irritante was dat we 3 folders hadden. Fucking veel post gelijk. Naja, weer zat redelijk mee, niet al te veel regen en flink wat geld verdiend
In Dordt regende het anders aardig Hier trouwens ook.... naja beters voor jou toch
† The 3 Kings †
pi_40838431
quote:
Op dinsdag 15 augustus 2006 18:27 schreef TheSorrow het volgende:

[..]

In Dordt regende het anders aardig Hier trouwens ook.... naja beters voor jou toch
Het regende af en toe tijdens mn wijk, maar niet erg hard. Regenpak. De keer dat het echt flink hard regende zat ik precies in de auto om van de ene naar de andere wijk te gaan. Als ik in die bui aant lopen was was ik zeker doorweekt
  dinsdag 15 augustus 2006 @ 19:36:35 #125
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_40839017
ik zie je op lowlands TheSorrow

Gelukkig heb ik er niet meer mee te maken.. mja.. nog even wat spulletjes inleveren.. maar dat wordt dan de 26ste en eerder heb ik geen tijd
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')