Het rare is, hij deed dat eerder nooit. Nu ineens schiet hij in de stress. Ik vrees (lees: hoop) dat hij overspannen aan het worden is.quote:Op woensdag 19 juli 2006 19:58 schreef MadGuy het volgende:
Heerlijk, dat mailtje!
Bij ons heeft iedereen z'n eigen verantwoordelijkheid. Ik denk dat als de teamcoach zich ermee gaat bemoeien het een nog grotere puinhoop wordt.
In eerste instantie moet je zorgen dat je je tijden voor 3 maanden bijhoudt, dan kan je pas klagen dat je te weinig betaald krijgt... dus veel kan er nu nog niet gebeuren. Trouwens, doen de "teamcoaches" weleens wat anders dan koffie drinken en zeuren dat de postbodes niet zoveel moeten zeuren?quote:Op woensdag 19 juli 2006 20:46 schreef teigan het volgende:
Hooghoudt, in het compartiment waar F. groepsleider van is loopt/liep iemand rond die van de vakbond was... Misschien weet die wat...
Ennuh, wat betrefd de groepsleiders, de al eerder genoemde F. was mijn groepsleider, en deed nooit iets anders dan koffiedrinker met een van de postbodes, die er zo voor zorgde dat zij de straat niet meer ophoefde....
Toen ik in 2001 bij de post begon, toen had ik echt een hele goede groepsleider. Die was fantastisch...quote:Op woensdag 19 juli 2006 23:20 schreef Hooghoudt het volgende:
[..]
Het rare is, hij deed dat eerder nooit. Nu ineens schiet hij in de stress. Ik vrees (lees: hoop) dat hij overspannen aan het worden is.
[..]
In eerste instantie moet je zorgen dat je je tijden voor 3 maanden bijhoudt, dan kan je pas klagen dat je te weinig betaald krijgt... dus veel kan er nu nog niet gebeuren. Trouwens, doen de "teamcoaches" weleens wat anders dan koffie drinken en zeuren dat de postbodes niet zoveel moeten zeuren?
Ik vind die nieuwe directeur ook eng. Klaas schreef debiele briefjes, maar hij was tenminste wel redelijk.quote:Op donderdag 20 juli 2006 07:47 schreef teigan het volgende:
[..]
Toen ik in 2001 bij de post begon, toen had ik echt een hele goede groepsleider. Die was fantastisch...
Maarja, die wilde hogerop ofzo, en is dus overgeplaatst naar Roden... Alles wat daarna kwam wat bagger.....
Ik had van de week een extra wijk, maar die ligt aan de andere kant van Harderwijk. Was in totaal 20 minuten fietsen alleen om van wijk tot wijk te komenquote:Op vrijdag 21 juli 2006 18:58 schreef TheSorrow het volgende:
En nu hebben we bij ons de zomerinzet, dan splitsen ze wijken op en worden verdeeld onder de werknemers.... Nu blijk ik een wijk aan de andere kant van Zwijndrecht te hebben, waar ik dus ook mn begin wijk heb, terwijl mn 2e wijk juist aan de andere kant ligt.. schiet dus absoluut niet op dit
quote:Metro, 24 juli 2006 - De Amerikaanse koeriersdienst UPS heeft de navigatiesystemen van de chauffeurs zodanig afgesteld, dat ze zo min mogelijk bochten naar links maken.
Volgens UPS wordt daardoor brandstof bespaard en omdat het bedrijf bijna 900.000 auto's op de weg heeft, gaaf het al met al om een groot bedrag. De 'linksaf-boycot' is ingesteld omdat auto's in Amerika bijna altijd rechtsaf mogen zonder te stoppen, ook als een stoplicht op rood staat.
ik werk al drie weken fulltimequote:Op zondag 23 juli 2006 13:37 schreef MadGuy het volgende:
Wat ga je eigenlijk doen, na de TPG?
Uhm, dat is hetzelfdequote:Op woensdag 26 juli 2006 09:36 schreef Paran0id het volgende:
sorry, foutje van mij. Ik ben geen postbezorger
Zaterdag-postbesteller, overigens krijg je geen toeslag voor het bestellen met de auto
Nee niet tegen minimum loon, dat hebben ze me nog verteld. Als het minimum loon zou zijn, nam niemand de job aan volgens mijn teamleider.quote:Op woensdag 26 juli 2006 19:08 schreef MadGuy het volgende:
Benzinevergoeding. Je rijdt nota bene met je privé-auto de wijk rond.
Maar zaterdag-postbesteller, is dat ook tegen minimumloon? Is dat hetzelfde als postbode?
Daar hebben wij dan weer BOCO-trucjes voorquote:Op woensdag 26 juli 2006 20:22 schreef Paran0id het volgende:
[..]
Ik rijd btw niet met een privé auto. Godzij dank niet! Je moest eens weten wat voor slijtage zo'n bestelbus oploopt tijdens een rit. Jammer genoeg kun je ze niet helemaal aftakelen omdat er een 'boco' geinstalleerd is in de auto. Dat ding houdt precies bij hoevaak je optrekt, remt, stilstaat in welke versnelling je het meest rijdt etc.
trucjesquote:Op woensdag 26 juli 2006 20:49 schreef Carport het volgende:
[..]
Daar hebben wij dan weer BOCO-trucjes voor![]()
![]()
Ik ben trouwens benieuwd welke bedrijven nog meer een BOCO hebben geïnstalleerd voor hun chauffeurs. Connexxion heeft op sommige bussen ook zo'n systeem, maar bij andere bedrijven heb ik er nog nooit van gehoord..
Je bent me voor... Wat voor truukjes had ik vanmorgen tijdens mijn barre tocht naar Hoogkerk allemaal toe kunnen passen?quote:
Het verschil is voornamelijk CAO-technisch, zaterdagbestellers hebben een aparte CAO, postbodes vallen onder de CAO voor TPG. Een zaterdagbesteller mag precies dezelfde werkzaamheden verrichten als een gewone postbode. Het uurloon van een zaterdagbesteller is, als je toeslagen buiten beschouwing laat, ongeveer hetzelfde als bij een gewone postbode, uitgaande van 2 personen met dezelfde leeftijd en zelfde aantal dienstjaren.quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:14 schreef MadGuy het volgende:
Nou, ik had eerder in dit topic geleerd dat er wel degelijk een verschil zit tussen besteller en postbode.
Overigens is postbesteller gewoon een synoniem voor postbode, niet te verwarren met postbezorger.quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:14 schreef MadGuy het volgende:
Nou, ik had eerder in dit topic geleerd dat er wel degelijk een verschil zit tussen besteller en postbode.
Ik begrijp de verwarring wel ... want post bestellen is hetzelfde als post bezorgen. Toch qua functie is het schijnbaar anders.quote:Op donderdag 27 juli 2006 20:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Overigens is postbesteller gewoon een synoniem voor postbode, niet te verwarren met postbezorger.
>Remmen kan je met de handrem doen, die wordt namelijk niet geregistreerdquote:
Helaas, je hebt geen recht op TOT. Werk je echter zoveel doordeweeks dat je inclusief je uren op de zaterdag meer dan 37 uur per week draait, dan heb je wel recht op 50% overurentoeslag over al het meerdere. Komt soms wel eens voor, in de kerstvakantie.quote:Op donderdag 27 juli 2006 20:49 schreef MadGuy het volgende:
Dank.
Een vraagje nu ik dat zo lees over het CAO. Als zaterdagpostbode werk ik nu ook veel doordeweeks. Hierbij komt het meer dan eens voor dat ik ook om 6:15u begin, of vroeger. Heb ik dan ook recht op de TOT? Het zijn geen avonduren, maar het gaat hier ook niet om de zaterdag...
Aldus nu.nl. Wordt nu in heel Europa de post 6 dagen per week bezorgd? Ik dacht altijd dat er in België op zaterdag geen post is...quote:Zes dagen post bezorgen hoeft van TNT niet meer
Uitgegeven: 31 juli 2006 18:22
Laatst gewijzigd: 31 juli 2006 21:29
AMSTERDAM - Als het aan TNT ligt, hoeven zijn bezorgers niet meer zes dagen per week de post te bezorgen. Het Nederlandse postbedrijf voert een lobby in Brussel voor een versoepeling van de regels. Per week een dag minder post bezorgen, kan betekenen dat de prijs van een postzegel minder vaak omhoog hoeft, zei topman Peter Bakker maandag tegen financieel analisten bij de presentatie van de kwartaalcijfers van zijn bedrijf.
TNT heeft samen met andere Europese postbedrijven enkele weken geleden een brief gestuurd naar Europees commissaris McCreevy (Interne Markt). Daarin pleiten zij voor een modernisering van de dienstverlening die overheden nu nog vereisen van postbedrijven.
De regel dat post zes dagen in de week afgeleverd moet worden, is daar een van, zo verduidelijkt een TNT-woordvoerder. "Je kan je afvragen of een dergelijke regel nog wel noodzakelijk is in een tijd waarin andere vormen van communicatie, zoals e-mail, sterk zijn opgekomen. Rekeningen komen tegenwoordig al elektronisch binnen."
De lobby is er een van lange adem. Eurocommissaris McCreevy is bezig met het opstellen van een nieuwe richtlijn voor liberalisering van de postmarkt. Deze moet in 2009 ingaan. Het ministerie van Economische Zaken moet zich ook over de kwestie buigen.
Goed voor de concurrenten die staan wel om 9.00 op maandag al voor je deur.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 01:55 schreef Hooghoudt het volgende:
[..]
Aldus nu.nl. Wordt nu in heel Europa de post 6 dagen per week bezorgd? Ik dacht altijd dat er in België op zaterdag geen post is...
En qua loonquote:Op donderdag 27 juli 2006 20:56 schreef mark_03 het volgende:
[..]
Ik begrijp de verwarring wel ... want post bestellen is hetzelfde als post bezorgen. Toch qua functie is het schijnbaar anders.
Net gebeld, 1 onbekend wijkje 's ochtends, en een middagwijk waar je u tegen zegt.. maarja, daar woont een maat van me, en die zou me mee helpen zei ie dus dat is mooi geregeldquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 02:36 schreef TheSorrow het volgende:
Morgen nog lekker vrij, woensdag pas weer
Als zij dan ook rouwbrieven bezorgen is er niks aan de hand...quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:27 schreef spookygirl het volgende:
[..]
Goed voor de concurrenten die staan wel om 9.00 op maandag al voor je deur.
Als het de kosten dekt op korte en lange termijn welquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 14:27 schreef spookygirl het volgende:
[..]
Goed voor de concurrenten die staan wel om 9.00 op maandag al voor je deur.
Zijn ze nou helemaal gek geworden bij de TNT? We hebben al gezien dat diverse grote klanten (oa Telefoongids en Ikea) naar de concurrent zijn vetrokken omdat die goedkoper zijn. TNT heeft altijd volgehouden aan onze hogere prijs omdat onze kwaliteit beter is (oa overkomstduur). De kwaliteit heeft er al van te lijden gehad dat Pakketservice grotendeels door subcontracters is overgenomen (in mijn wijk een oude Turk in een gedeukt busje, de man kan amper Nederlands en stapelt fout op fout). Als er uit mijn bestelwijk klachten komen over de post is dat dan ook 9 van de 10 keer over deze kerel, en hij is er nog steeds niet uitgekickt.quote:Op dinsdag 1 augustus 2006 01:55 schreef Hooghoudt het volgende:
[..]
Aldus nu.nl. Wordt nu in heel Europa de post 6 dagen per week bezorgd? Ik dacht altijd dat er in België op zaterdag geen post is...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |