abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39985550
Heerlijk, dat mailtje!

Bij ons heeft iedereen z'n eigen verantwoordelijkheid. Ik denk dat als de teamcoach zich ermee gaat bemoeien het een nog grotere puinhoop wordt.
pi_39986962
Moest vanochtend om half 8 ook beginnen, ik was er om 10 over half 8, bleek dat ze toen al mn mams gebeld hadden waar ik bleef Morgen ook maar eens even wat over zeggen
† The 3 Kings †
pi_39987100
Sukkels.

Goed dat je het zegt trouwens. Twee weken geleden ging mijn nieuwe dienst in. Volgens de planner moest ik dan om 6:00u beginnen. Later kwam hij naar me toe: het was een foutje, ik zou om 6:30u moeten beginnen. Nou ja oké. De eerste week deed ik dat dus ook. Allemaal oké.

De week erna ook. Zegt mijn collega dat ik te laat ben en om 6:00u moet beginnen. Ik moet dus vrijdag even gauw op de lijst kijken hoe laat ik écht moet beginnen.
pi_39987105
Hooghoudt, in het compartiment waar F. groepsleider van is loopt/liep iemand rond die van de vakbond was... Misschien weet die wat...

Ennuh, wat betrefd de groepsleiders, de al eerder genoemde F. was mijn groepsleider, en deed nooit iets anders dan koffiedrinker met een van de postbodes, die er zo voor zorgde dat zij de straat niet meer ophoefde....
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  woensdag 19 juli 2006 @ 23:20:55 #55
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_39993058
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 19:58 schreef MadGuy het volgende:
Heerlijk, dat mailtje!

Bij ons heeft iedereen z'n eigen verantwoordelijkheid. Ik denk dat als de teamcoach zich ermee gaat bemoeien het een nog grotere puinhoop wordt.
Het rare is, hij deed dat eerder nooit. Nu ineens schiet hij in de stress. Ik vrees (lees: hoop) dat hij overspannen aan het worden is.
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 20:46 schreef teigan het volgende:
Hooghoudt, in het compartiment waar F. groepsleider van is loopt/liep iemand rond die van de vakbond was... Misschien weet die wat...

Ennuh, wat betrefd de groepsleiders, de al eerder genoemde F. was mijn groepsleider, en deed nooit iets anders dan koffiedrinker met een van de postbodes, die er zo voor zorgde dat zij de straat niet meer ophoefde....
In eerste instantie moet je zorgen dat je je tijden voor 3 maanden bijhoudt, dan kan je pas klagen dat je te weinig betaald krijgt... dus veel kan er nu nog niet gebeuren. Trouwens, doen de "teamcoaches" weleens wat anders dan koffie drinken en zeuren dat de postbodes niet zoveel moeten zeuren?
Nicht ärgern, nur wundern!
pi_40000944
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 23:20 schreef Hooghoudt het volgende:

[..]

Het rare is, hij deed dat eerder nooit. Nu ineens schiet hij in de stress. Ik vrees (lees: hoop) dat hij overspannen aan het worden is.
[..]

In eerste instantie moet je zorgen dat je je tijden voor 3 maanden bijhoudt, dan kan je pas klagen dat je te weinig betaald krijgt... dus veel kan er nu nog niet gebeuren. Trouwens, doen de "teamcoaches" weleens wat anders dan koffie drinken en zeuren dat de postbodes niet zoveel moeten zeuren?
Toen ik in 2001 bij de post begon, toen had ik echt een hele goede groepsleider. Die was fantastisch...
Maarja, die wilde hogerop ofzo, en is dus overgeplaatst naar Roden... Alles wat daarna kwam wat bagger.....
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_40008476
Wat was het weer verdomd warm binnen zeg, zaterdag wordt het 33 graden, dat wordt weer lekker afzien
† The 3 Kings †
  donderdag 20 juli 2006 @ 13:40:34 #58
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_40009658
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 07:47 schreef teigan het volgende:

[..]

Toen ik in 2001 bij de post begon, toen had ik echt een hele goede groepsleider. Die was fantastisch...
Maarja, die wilde hogerop ofzo, en is dus overgeplaatst naar Roden... Alles wat daarna kwam wat bagger.....
Ik vind die nieuwe directeur ook eng. Klaas schreef debiele briefjes, maar hij was tenminste wel redelijk.
pi_40009838
Net gebeld.. volgende week mag ik ook weer wat extra's lopen
Hopen dat het meeste van de hittegolf dan wel over is..
pi_40010604
pffff ik reed ff langs huis dus ff op de pc... vandaag is het hier echt niet normaal al die rot otto's en dan zitten er nog van die folders van de hornbach bij ben net al een kwartier te lang bezig geweest met mn wijk nu nog 2 te gaan.
pi_40055249
Net buslichting gedaan in een nieuw Mercedes TNT busje, geen cd-speler, geen airco Maar hij rijdt wel lekker Alleen de laadruimte vind ik maar een beetje krapjes, had 2 nogal grote dozen, kon gelijk amper nog wat kwijt

En nu hebben we bij ons de zomerinzet, dan splitsen ze wijken op en worden verdeeld onder de werknemers.... Nu blijk ik een wijk aan de andere kant van Zwijndrecht te hebben, waar ik dus ook mn begin wijk heb, terwijl mn 2e wijk juist aan de andere kant ligt.. schiet dus absoluut niet op dit
† The 3 Kings †
  vrijdag 21 juli 2006 @ 19:05:57 #62
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_40055427
Als alles volgens planning gaat dan kom ik volgende week zaterdag nog even op de vestiging om wat handjes te schudden en cake uit te delen en dan zit het erop!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_40101273
quote:
Op vrijdag 21 juli 2006 18:58 schreef TheSorrow het volgende:

En nu hebben we bij ons de zomerinzet, dan splitsen ze wijken op en worden verdeeld onder de werknemers.... Nu blijk ik een wijk aan de andere kant van Zwijndrecht te hebben, waar ik dus ook mn begin wijk heb, terwijl mn 2e wijk juist aan de andere kant ligt.. schiet dus absoluut niet op dit
Ik had van de week een extra wijk, maar die ligt aan de andere kant van Harderwijk. Was in totaal 20 minuten fietsen alleen om van wijk tot wijk te komen
  zondag 23 juli 2006 @ 13:19:07 #64
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_40101590
Dat is bij ons voor bepaalde teams zelfs dagelijkse kost omdat teams van het centrum van Rotterdam in onze vestiging zijn gekomen.
  zondag 23 juli 2006 @ 13:32:37 #65
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_40101931
ik ben wel blij ermee.. ik kan vrij krijgen omdat er mensen uit culemborg in gorinchem komen werken
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
  zondag 23 juli 2006 @ 13:37:02 #66
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_40102026
Wat ga je eigenlijk doen, na de TPG?
pi_40134285
Onze concollega's in Amerika toch ook
quote:
Metro, 24 juli 2006 - De Amerikaanse koeriersdienst UPS heeft de navigatiesystemen van de chauffeurs zodanig afgesteld, dat ze zo min mogelijk bochten naar links maken.

Volgens UPS wordt daardoor brandstof bespaard en omdat het bedrijf bijna 900.000 auto's op de weg heeft, gaaf het al met al om een groot bedrag. De 'linksaf-boycot' is ingesteld omdat auto's in Amerika bijna altijd rechtsaf mogen zonder te stoppen, ook als een stoplicht op rood staat.
  maandag 24 juli 2006 @ 18:50:59 #68
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_40140426
quote:
Op zondag 23 juli 2006 13:37 schreef MadGuy het volgende:
Wat ga je eigenlijk doen, na de TPG?
ik werk al drie weken fulltime
  dinsdag 25 juli 2006 @ 19:54:43 #69
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_40176826
even een tvp

ben een maand terug begonnen als postbezorger (zomerjob) bij de TPG. Ze hebben me een zaterdagbezorger 'contract' aangesmeerd.

Het is schijnbaar nogal een bende bij ons op het sorteercentrum als ik mijn collega's moet geloven . Werk bevalt iig tot nu toe goed, het is alleen snikheet om post rond te brengen in de buitengebieden met de auto
  dinsdag 25 juli 2006 @ 20:05:00 #70
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_40177173
Krijg je eigenlijk een vergoeding voor het bestellen met de auto?Zo ja: hou je dan überhaupt iets over als postbezorger?
  woensdag 26 juli 2006 @ 09:36:15 #71
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_40192835
sorry, foutje van mij. Ik ben geen postbezorger

Zaterdag-postbesteller, overigens krijg je geen toeslag voor het bestellen met de auto
  woensdag 26 juli 2006 @ 14:11:40 #72
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_40201637
Wat voor vergoeding zou je dan moeten krijgen? Lekker-op-je-reet-zit-vergoeding?
pi_40211209
Benzinevergoeding. Je rijdt nota bene met je privé-auto de wijk rond.

Maar zaterdag-postbesteller, is dat ook tegen minimumloon? Is dat hetzelfde als postbode?
pi_40211518
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 09:36 schreef Paran0id het volgende:
sorry, foutje van mij. Ik ben geen postbezorger

Zaterdag-postbesteller, overigens krijg je geen toeslag voor het bestellen met de auto
Uhm, dat is hetzelfde
een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
pi_40213389
Nou, ik had eerder in dit topic geleerd dat er wel degelijk een verschil zit tussen besteller en postbode.
  woensdag 26 juli 2006 @ 20:22:24 #76
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_40213635
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 19:08 schreef MadGuy het volgende:
Benzinevergoeding. Je rijdt nota bene met je privé-auto de wijk rond.

Maar zaterdag-postbesteller, is dat ook tegen minimumloon? Is dat hetzelfde als postbode?
Nee niet tegen minimum loon, dat hebben ze me nog verteld. Als het minimum loon zou zijn, nam niemand de job aan volgens mijn teamleider.

Ik rijd btw niet met een privé auto. Godzij dank niet! Je moest eens weten wat voor slijtage zo'n bestelbus oploopt tijdens een rit. Jammer genoeg kun je ze niet helemaal aftakelen omdat er een 'boco' geinstalleerd is in de auto. Dat ding houdt precies bij hoevaak je optrekt, remt, stilstaat in welke versnelling je het meest rijdt etc.

Verder goed te doen hoor
pi_40214576
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 20:22 schreef Paran0id het volgende:

[..]

Ik rijd btw niet met een privé auto. Godzij dank niet! Je moest eens weten wat voor slijtage zo'n bestelbus oploopt tijdens een rit. Jammer genoeg kun je ze niet helemaal aftakelen omdat er een 'boco' geinstalleerd is in de auto. Dat ding houdt precies bij hoevaak je optrekt, remt, stilstaat in welke versnelling je het meest rijdt etc.
Daar hebben wij dan weer BOCO-trucjes voor

Ik ben trouwens benieuwd welke bedrijven nog meer een BOCO hebben geïnstalleerd voor hun chauffeurs. Connexxion heeft op sommige bussen ook zo'n systeem, maar bij andere bedrijven heb ik er nog nooit van gehoord..
  woensdag 26 juli 2006 @ 23:05:23 #78
136429 Paran0id
beetje wasig.
pi_40219776
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 20:49 schreef Carport het volgende:

[..]

Daar hebben wij dan weer BOCO-trucjes voor

Ik ben trouwens benieuwd welke bedrijven nog meer een BOCO hebben geïnstalleerd voor hun chauffeurs. Connexxion heeft op sommige bussen ook zo'n systeem, maar bij andere bedrijven heb ik er nog nooit van gehoord..
trucjes

vertel
  donderdag 27 juli 2006 @ 14:45:26 #79
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_40238241
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 23:05 schreef Paran0id het volgende:

[..]

trucjes

vertel
Je bent me voor... Wat voor truukjes had ik vanmorgen tijdens mijn barre tocht naar Hoogkerk allemaal toe kunnen passen?
pi_40249395
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 20:14 schreef MadGuy het volgende:
Nou, ik had eerder in dit topic geleerd dat er wel degelijk een verschil zit tussen besteller en postbode.
Het verschil is voornamelijk CAO-technisch, zaterdagbestellers hebben een aparte CAO, postbodes vallen onder de CAO voor TPG. Een zaterdagbesteller mag precies dezelfde werkzaamheden verrichten als een gewone postbode. Het uurloon van een zaterdagbesteller is, als je toeslagen buiten beschouwing laat, ongeveer hetzelfde als bij een gewone postbode, uitgaande van 2 personen met dezelfde leeftijd en zelfde aantal dienstjaren.

De crux zit 'm in de toeslagen. Gewone postbodes krijgen TOT (Toeslag Ongebruikelijke Tijdstippen) voor werken tussen 6.00 en 8.00 's ochtends en voor werken op zaterdag, die kan varieren van 15 tot 50% bovenop het uurloon. Zaterdagkrachten komen alleen eventueel in aanmerking voor TOT bij werken in de avonduren of 's nachts, bijv met kerts.

Sommige oudere postbodes verdienen verhoudingsgewijs meer, omdat postbode vroeger een schaal 3 functie was, en sinds een jaar of 10 (?), schaal 2.

Een zaterdagbesteller mag dus evenveel als een gewone postbode, maar verdient iets minder. Een postbezorger mag veel minder dan een (zaterdag)postbode, en verdient veler malen minder.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
pi_40249450
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 20:14 schreef MadGuy het volgende:
Overigens is postbesteller gewoon een synoniem voor postbode, niet te verwarren met postbezorger.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
pi_40249551
Dank.

Een vraagje nu ik dat zo lees over het CAO. Als zaterdagpostbode werk ik nu ook veel doordeweeks. Hierbij komt het meer dan eens voor dat ik ook om 6:15u begin, of vroeger. Heb ik dan ook recht op de TOT? Het zijn geen avonduren, maar het gaat hier ook niet om de zaterdag...
pi_40249743
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 20:45 schreef Kramerica-Industries het volgende:

[..]

Overigens is postbesteller gewoon een synoniem voor postbode, niet te verwarren met postbezorger.
Ik begrijp de verwarring wel ... want post bestellen is hetzelfde als post bezorgen. Toch qua functie is het schijnbaar anders.
een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
pi_40255339
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 23:05 schreef Paran0id het volgende:

[..]

trucjes

vertel
>Remmen kan je met de handrem doen, die wordt namelijk niet geregistreerd
>Heel veel sessies aanmaken, bijvoorbeeld: auto halen, 10 meter rijden, BOCO uitdrukken, opnieuw aanmelden. De BOCO neemt namelijk (over het algemeen) het gemiddelde van alle sessies om jouw dagscore te berekenen. Heel veel sessies van 100 levert dus een hoger gemiddelde op
>Snel schakelen en in een hoge versnelling blijven rijden (50 in z'n 5 enzo).

Dat soort dingetjes

[ Bericht 2% gewijzigd door Carport op 28-07-2006 10:42:21 ]
  vrijdag 28 juli 2006 @ 00:02:20 #85
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_40255876
Weet je, misschien wil ik liever tips om het zo slecht mogelijk te doen... Ik leen als ik moet rijden altijd de boco van een teamcoach.
pi_40263573
Heel veel gassen, lang stationair draaien en hard remmen dan
pi_40269223
Doortrekken tot de 6000 toeren, keihard remmen, en gewoon ergens koffie gaan drinken met de motor aan laten staan, dan scoor je vast goed
† The 3 Kings †
  vrijdag 28 juli 2006 @ 19:43:06 #88
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_40280455
Bedankt voor de tips, breng ze zo snel mogelijk ten uitvoer.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 21:28:23 #89
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_40283295
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 20:49 schreef MadGuy het volgende:
Dank.

Een vraagje nu ik dat zo lees over het CAO. Als zaterdagpostbode werk ik nu ook veel doordeweeks. Hierbij komt het meer dan eens voor dat ik ook om 6:15u begin, of vroeger. Heb ik dan ook recht op de TOT? Het zijn geen avonduren, maar het gaat hier ook niet om de zaterdag...
Helaas, je hebt geen recht op TOT. Werk je echter zoveel doordeweeks dat je inclusief je uren op de zaterdag meer dan 37 uur per week draait, dan heb je wel recht op 50% overurentoeslag over al het meerdere. Komt soms wel eens voor, in de kerstvakantie.
pi_40373591
En dan te bedenken dat deze reeks ooit is ontstaan uit een ideetje van mij om te gaan zeiken op klanten ipv het gebruikelijke zeiken van klanten op postbodes .

Het was nooit de bedoeling dat dit een nette behulpzame reeks in WGR werd mensen!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 01:55:56 #91
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_40374055
quote:
Zes dagen post bezorgen hoeft van TNT niet meer

Uitgegeven: 31 juli 2006 18:22
Laatst gewijzigd: 31 juli 2006 21:29
AMSTERDAM - Als het aan TNT ligt, hoeven zijn bezorgers niet meer zes dagen per week de post te bezorgen. Het Nederlandse postbedrijf voert een lobby in Brussel voor een versoepeling van de regels. Per week een dag minder post bezorgen, kan betekenen dat de prijs van een postzegel minder vaak omhoog hoeft, zei topman Peter Bakker maandag tegen financieel analisten bij de presentatie van de kwartaalcijfers van zijn bedrijf.

TNT heeft samen met andere Europese postbedrijven enkele weken geleden een brief gestuurd naar Europees commissaris McCreevy (Interne Markt). Daarin pleiten zij voor een modernisering van de dienstverlening die overheden nu nog vereisen van postbedrijven.

De regel dat post zes dagen in de week afgeleverd moet worden, is daar een van, zo verduidelijkt een TNT-woordvoerder. "Je kan je afvragen of een dergelijke regel nog wel noodzakelijk is in een tijd waarin andere vormen van communicatie, zoals e-mail, sterk zijn opgekomen. Rekeningen komen tegenwoordig al elektronisch binnen."

De lobby is er een van lange adem. Eurocommissaris McCreevy is bezig met het opstellen van een nieuwe richtlijn voor liberalisering van de postmarkt. Deze moet in 2009 ingaan. Het ministerie van Economische Zaken moet zich ook over de kwestie buigen.
Aldus nu.nl. Wordt nu in heel Europa de post 6 dagen per week bezorgd? Ik dacht altijd dat er in België op zaterdag geen post is...
pi_40374578
Morgen nog lekker vrij, woensdag pas weer
† The 3 Kings †
pi_40385201
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 01:55 schreef Hooghoudt het volgende:

[..]

Aldus nu.nl. Wordt nu in heel Europa de post 6 dagen per week bezorgd? Ik dacht altijd dat er in België op zaterdag geen post is...
Goed voor de concurrenten die staan wel om 9.00 op maandag al voor je deur.
pi_40385225
quote:
Op donderdag 27 juli 2006 20:56 schreef mark_03 het volgende:

[..]

Ik begrijp de verwarring wel ... want post bestellen is hetzelfde als post bezorgen. Toch qua functie is het schijnbaar anders.
En qua loon
pi_40385516
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 02:36 schreef TheSorrow het volgende:
Morgen nog lekker vrij, woensdag pas weer
Net gebeld, 1 onbekend wijkje 's ochtends, en een middagwijk waar je u tegen zegt.. maarja, daar woont een maat van me, en die zou me mee helpen zei ie dus dat is mooi geregeld [14.gif]
† The 3 Kings †
  dinsdag 1 augustus 2006 @ 14:57:42 #96
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_40386129
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 14:27 schreef spookygirl het volgende:

[..]

Als zij dan ook rouwbrieven bezorgen is er niks aan de hand...
pi_40386598
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 14:27 schreef spookygirl het volgende:

[..]

Als het de kosten dekt op korte en lange termijn wel
pi_40427364
quote:
Op dinsdag 1 augustus 2006 01:55 schreef Hooghoudt het volgende:

[..]

Zijn ze nou helemaal gek geworden bij de TNT? We hebben al gezien dat diverse grote klanten (oa Telefoongids en Ikea) naar de concurrent zijn vetrokken omdat die goedkoper zijn. TNT heeft altijd volgehouden aan onze hogere prijs omdat onze kwaliteit beter is (oa overkomstduur). De kwaliteit heeft er al van te lijden gehad dat Pakketservice grotendeels door subcontracters is overgenomen (in mijn wijk een oude Turk in een gedeukt busje, de man kan amper Nederlands en stapelt fout op fout). Als er uit mijn bestelwijk klachten komen over de post is dat dan ook 9 van de 10 keer over deze kerel, en hij is er nog steeds niet uitgekickt.

En nu wil de TPG dus, blijkens eerdergeplaatst bericht, nog maar 5 besteldagen per week? Dan wordt onze hoge prijs straks ook niet meer gerechtvaardigd door de kwaliteit. En je kunt er donder op zeggen dat de besteldag die dan komt te vervallen de maandag is. Dan is er toch weinig post, en die dag is sowieso erg duur, de HSM draait dan niet, en je bent uren op straat om maar een paar brieven te bezorgen. Een op vrijdag geposte brief wordt dan pas dinsdag (!) bezorgd, 3 dagen later. En dan het argument van TNT dat het in deze tijd van e-mail met de "snail" mail allemaal best wat langzamer kan. Goed idee TNT! Laten we de klanten stimuleren meer te gaan mailen. Zullen we onze klanten dan gelijk maar wat besparingstips aan de hand doen? Verstuur uw post voortaan via Sandd, okee, het duurt dagen voordat het aankomt (als het al aankomt), maar dat boeit toch niet in deze tijd van mail en sms?

Ik weet niet welke dwaas bij TNT dit bedacht heeft, maar kennelijk iemand die 's vaderlands oudste postbedrijf met liefde ricxhting de rand van de afgrond manouvreert.
pi_40511322
Via TrackTrace krijg ik deze twee mededelingen:

Zending geaccepteerd en gesorteerd door TPG Post 04-08-2006 Arnhem , sorteren aangetekenden
Zending in distributieroute 05-08-2006 Meppel , bestelling

Dan zou ik hem vandaag toch moeten krijgen????????/

Zending in distributieroute
De zending bevindt zich in het distributieproces van TPG Post: dit betreft één van de TPG Post distributielocaties. De meeste producten krijgen een tweede bestelpoging indien de eerste bestelpoging niet slaagt. Indien deze statusmelding tweemaal is weergegeven, is de eerste afleverpoging niet geslaagd en zal er een tweede afleverpoging plaatsvinden
jammer
  zaterdag 5 augustus 2006 @ 17:05:55 #100
1037 Kaos
see you in 2017
pi_40514421
Is het een rembours zending? Dan komt ie maandag pas.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')