Nee, daar zit geen maximum aan.quote:Op woensdag 5 juli 2006 16:09 schreef renz0r het volgende:
Sowieso, je mag toch maar 2 wijken lopen? (maandag ff niet meegerekend)?
Ook maximaal 9,5 uur. In één week mag er maximaal 45 uur gewerkt worden.quote:Op woensdag 5 juli 2006 22:12 schreef MadGuy het volgende:
Bij deze man ging het om een volletijdsmedewerker.
Hier op kantoor ookquote:Op woensdag 5 juli 2006 22:12 schreef MadGuy het volgende:Er gaat zelfs een verhaal dat hij een keer tot 24:00u buiten heeft gelopen. Wat daarvan waar is weet ik niet, het lijkt me sterk. Maar toegegeven: hij is er gek genoeg voor.![]()
Ik mik zo vaak dingen in de rooie bus, ik ga niet voor 1 brief helemaal terug fietsen. Eigenlijk moet dat sowieso om de fietstassen terug te brengen, maar ze bekijken het maar. Eerst genoeg betalen, en dan breng ik na mijn werk de tassen terug (= half uur fietsen).quote:Op zondag 16 juli 2006 22:41 schreef Troeta het volgende:
Echt waar jordy b dat je een rooie brievenbus hebt op de vestiging?
Ja, ik ben wat laat met m'n reactie...heb er namelijk een vakantiebaan bij wat wel goed betaald
Maar wij hebben dus echt onwijs op ons flikker gehad omdat we brieven in de rooie bus deden.
Ik vind het maar vreemd dat er zoveel verschil is in dit bedrijf met dit soort dingen.
En leuk weer he, de zomerperiode!!
Nope, of ze zijn gewoon te lui om zoiets aan te schaffen, want het is echt te warm daar, vooral als die machines lekker staan te runnenquote:Op maandag 17 juli 2006 18:31 schreef MadGuy het volgende:
@ Hooghoudt: met de post erbij?
@ TheSorrow: bij ons kennen ze het concept airconditioning niet. Ik hoop dat ze dat bij jou wel kennen.
Onze coach heeft het ook zo druk hier.quote:Op maandag 17 juli 2006 00:15 schreef MadGuy het volgende:
Mensen regelen voor de diensten en volgens mij veel papierwerk en administratie rompslomp. En ze bewaken de processen.![]()
Kort gezegd, ze zorgen voor het kader, het geraamte waarin het werk plaats moet vinden. En oh ja, ik dump al mijn Sandd post bij hem.
Volgens mij ligt dat niet in een contract vastgelegd, maar is dit een voorwaarde die voor ieder contract (bij elk bedrijf) moet gelden.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 09:27 schreef alie47 het volgende:
Nu draai ik vanaf Maart al meer uren,dan mijn contract.
Geldt voor postbezorgers ook,dat als je de eerste drie maanden meer uren draait,dat het contract ook moet worden aangepast?
Als je structureel (onredelijk) veel meer uren moet maken dan volgens je contract, kan je dat op zich wel weigeren en wijzen naar je contract. Heb je echter een contract van 4 uur en heb je een dienst van 4,5 uur zal je er heel weinig tegen in kunnen brengen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 09:27 schreef alie47 het volgende:
En mag ik de uren die meer staan op het rooster ook weigeren??????
In principe hebben postbezorgers vaste wijken (althans, dat is de opzet), maar het is niet ongebruikelijk als postbezorgers ook overal ingezet worden. Sommige teamcoaches willen juist dat iedereen zo veel mogelijk stratenkennis heeft, dat kan later alleen maar voordeel opleveren.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 09:27 schreef alie47 het volgende:
Verder heb ik geen vaste wijk,dus zwerf door de hele gemeente.
Meerdere wijken per dag lopen mag gewoon. Je mag alleen niet meer dan een bepaald aantal uren achter elkaar buiten lopen. Doordat nu veel mensen op vakantie willen, zal je waarschijnlijk ook wat extra's krijgen.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 09:27 schreef alie47 het volgende:
Ik heb weleens dagen erbij dat ik bovenop de wijk ook nog bijwerk moet doen,door inkrimping.
En loop ook weleens 3 wijken op een dag.
Mag dat ook allemaal????
Waarom heb je als postbezorger een 0 urencontract gekregen? Of een 2 uren?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 09:27 schreef alie47 het volgende:
Ik heb al vaker dit topic gelezen,maar mijn antwoord heb ik nog niet gevonden.
Het volgende is: Ik ben in december 2005 begonnen,net voor de Kerstdrukte,kreeg een contract van 3 maanden op basis van een 0 uren contract.
In Maart van dit jaar,kreeg ik een jaarcontract op basis van een twee uren contract.
Nu draai ik vanaf Maart al meer uren,dan mijn contract.
Geldt voor postbezorgers ook,dat als je de eerste drie maanden meer uren draait,dat het contract ook moet worden aangepast?
En mag ik de uren die meer staan op het rooster ook weigeren??????
Verder heb ik geen vaste wijk,dus zwerf door de hele gemeente.
Ik heb weleens dagen erbij dat ik bovenop de wijk ook nog bijwerk moet doen,door inkrimping.
En loop ook weleens 3 wijken op een dag.
Mag dat ook allemaal????
ik moet 5 uur lopen.... en nog wel op het heetst van de dag van half 12 tot half 5...quote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:29 schreef Smeich het volgende:
Ben r morgen ook weer bij! Drie wijkjes lopen waarvan twee zelf voorbereiden en in de avond ook weer 4 uurtjes.. hoppa!
Ik ben gek op het woord consternatie.quote:Geachte heer X,
Hedenmiddag (rond tien voor vier) keerde ik naar de Diamantlaan terug van mijn postronde in, onder anderen, de Nieuwe Blekerstraat. Hier wilde ik de post voor de Regentessestraat inpakken om mij van mijn taken aldaar te gaan kwijten. Tot mijn verbazing trof ik de post voor de hiervoor genoemde Regentessestraat niet meer aan. Wel vond ik, her en der over het pand verspreid, briefjes waarop ik werd gesommeerd in uw kantoor te verschijnen. Hier was u echter niet meer aanwezig. Aangezien ik weinig meer kon betekenen voor de TNT Post Groep, keerde ik huiswaarts.
Hier aangekomen bleek u, volgens mijn licht geïrriteerde huisgenoot, herhaaldelijk mijn telefoonnummer gedraaid te hebben. Dit deed u ook nadat mijn huisgenoot de telefoon opgenomen had en u erop gewezen had dat ondergetekende niet aanwezig was en bovendien meldde dat de telefoon zich op zijn gebruikelijke plaats bevond (namelijk op de tafel van schrijvers dezes).
Enfin, om te voorkomen dat dit soort overbodige consternatie in de toekomst nog plaatsvindt zal ik in het gevolg post die ik later ophaal duidelijk als zodanig markeren.
Met vriendelijke groet,
Kees Hoftijzer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |