abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39544009
Hét klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van TPG Post & TNT.
Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TPG'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Laatste 3 delen:
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 11
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 12
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 13
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 16
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 17
[Centraal] TPG Medewerkers-topic Deeltje 18

Handige linkjes voor klanten:
TPG voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiften

TPG Business

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sorteering

Overige linkjes:
Over TPG
TPG en Vlaaien
TPG en klagen
TPG wordt TNT

Intranet TPG'ers
TPG Spaarpuntenprogramma

Én, ook niet geheel onbelangrijk voor onze postbodes, de weersvoorspelling:

De OP is hier te vinden.
pi_39544811
TerugVindPostbode
† The 3 Kings †
pi_39548007
TeringVeelPost op die zaterdagen altijd
pi_39548265
Klote situatie, The Sorrow (zie vorig deel), ik heb ook zo mijn probleempjes, maar die zijn van kleinere aard dan bij jullie op de vestiging, vrees ik...

Vandaag kregen we een ijsje van de lieve kantinejuffrouw die dadelijk wordt wegbezuinigd.
pi_39549722
Het verhaal van TheSorrow komt mij ook wel bekend voor. Een tijd lang is het zo ook bij ons gegaan. De laatste tijd gaat het wel wat beter bij ons op de vestiging.
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 16:09 schreef renz0r het volgende:
Sowieso, je mag toch maar 2 wijken lopen? (maandag ff niet meegerekend)?
Nee, daar zit geen maximum aan.
pi_39549981
Volgens mij zit er ook alleen slechts een maximum aan tijd. Alhoewel we r bij ons eentje op de vestiging hebben lopen die een keertje tot laat in de avond had gelopen. Ik ken niet heel het verhaal, maar ik vraag me af hoe die het voor elkaar heeft gekregen.
pi_39554753
Een zaterdagmedewerker mag officieel inderdaad maar maximaal 9,5 uur achter elkaar werken. En och, daar ben ik ook wel eens over heen gegaan en och, 's avonds heb ik ook wel eens een bestelling gelopen
pi_39555024
Bij deze man ging het om een volletijdsmedewerker. Er gaat zelfs een verhaal dat hij een keer tot 24:00u buiten heeft gelopen. Wat daarvan waar is weet ik niet, het lijkt me sterk. Maar toegegeven: hij is er gek genoeg voor.
pi_39555190
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 22:12 schreef MadGuy het volgende:
Bij deze man ging het om een volletijdsmedewerker.
Ook maximaal 9,5 uur. In één week mag er maximaal 45 uur gewerkt worden.
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 22:12 schreef MadGuy het volgende:Er gaat zelfs een verhaal dat hij een keer tot 24:00u buiten heeft gelopen. Wat daarvan waar is weet ik niet, het lijkt me sterk. Maar toegegeven: hij is er gek genoeg voor.
Hier op kantoor ook
  woensdag 5 juli 2006 @ 23:07:08 #10
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_39557495
quote:
Op woensdag 5 juli 2006 22:15 schreef Carport het volgende:

Hier op kantoor ook
Hij heette toch niet Willem, hè?
  donderdag 6 juli 2006 @ 00:04:00 #11
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_39559527
nog maximaal 4 zaterdagen
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  donderdag 6 juli 2006 @ 14:18:51 #12
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_39573050
Is er eigenlijk ooit een zaterdagpostbode geweest die werk heeft gemaakt van de structurele onderbetaling? Ik ben zelden binnen de tijd klaar, maar nu krijgen we alweer extra werk, "omdat het zo rustig is". Ik ben het spuugzat. Zonet even met de rechtswinkel gebeld, en die zeiden dat, als ik drie maanden gemiddeld over de tijd heen zit (moet geen probleem zijn), dat er dan wat aan gedaan kon worden. Wat dat dan was, kon ik niet meer horen, want toen was mijn beltegoed op.

Wellicht dat hier mensen zijn die er verstand van hebben?
Nicht ärgern, nur wundern!
pi_39580435
Als je structureel over de tijd heen zit die voor je wijken staat en je bent er zelf niet direct verantwoordelijk voor, zou je in overleg met de teamcoaches meer tijd moeten krijgen...

Ik krijg een nieuwe dienst op zaterdag en op zich vind ik dat wel fijn. Het zal wel even wennen zijn, want in plaats van 10 uur begin ik nu om 6 uur en begin ik bij de postbussen. Maar ik ben wel eerder klaar voortaan, dus heb ik ook nog wat aan de middag. Plus dat het voor de afwisseling eens leuk is andere wijken te krijgen.
pi_39597669
Hier hebben we op zich niet zo heel veel last van onderbetaling zoals jij het stelt.
Voor mijn dienst staat een bepaalde tijd en als ik daar langer over doe, krijg ik dat gewoon uitbetaald. Als er een duidelijk aanwijsbare oorzaak is, schrijf ik dat er bij zodat duidelijk is waarom ik langer over mijn dienst heb gedaan. Dat is tot nu toe altijd goedgekeurd. De diensten zijn hier verder strak, maar wel haalbaar gesteld.

Als je meer dan drie aaneengesloten maanden meer uren maakt dan je contract, heb je in principe recht op contractsuitbreiding. In principe, maar om het ook daadwerkelijk te krijgen, moet je wel veel moeite doen
  vrijdag 7 juli 2006 @ 18:42:03 #15
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_39613962
Contractsuitbreiding of dienstverkleining.
  vrijdag 7 juli 2006 @ 23:13:38 #16
109199 Kramerica-Industries
Bijdehand mannetje
pi_39621126
Op mijn vestiging gaat het gelukkig goed met de tijden. Ben je later klaar krijg je extra geld, ben je vroeger, dan krijg je minder. Maar nooit minder dan je contracturen uiteraard.
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  zaterdag 8 juli 2006 @ 19:42:32 #17
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_39639613
Dit fenomeen kwam altijd al voor, maar het wordt steeds erger. Lekker "Anders Organiseren", jaja. Het zou me niet verbazen als de vaste krachten volgende week een coup plegen...
  zondag 9 juli 2006 @ 22:02:48 #18
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_39671512

Merk en type: DAF CF Space Cab
Eigenaar: Kees Mulder / TNT
Land van herkomst: Nederland
Datum: 8 juli 2006
Fotograaf/Bron: Alex Miedema
Bijzonderheden: foto genomen bij het Mega Trucks Festival
pi_39671920
Ik zag van de week ook een aantal TPG-trucks met TNT-opleggers rijden bij het sorteercentrum. Vind het eerlijk gezegd geen gezicht
  zondag 9 juli 2006 @ 22:17:58 #20
58076 yohan.nl
Zeker nu!
pi_39672067
Hey pakketbezorgers van TNT. Steeds vaker wordt een UPC Mediabox als 'Geweigerd' bestempeld, direct na de eerste afleverpoging. Niet meer doen hé
  maandag 10 juli 2006 @ 00:54:34 #21
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_39678817
Hoezo? De ontvanger kan hem toch weigeren?
  maandag 10 juli 2006 @ 09:39:48 #22
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_39682733
Tenzij yohan.nl er één verwachtte, ervoor thuis is gebleven, maar niets aan zijn deur kreeg.
  maandag 10 juli 2006 @ 11:15:24 #23
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_39684572
Dan zal ie dat wel uitgelokt hebben.
pi_39708905
'Damn, alweer iemand niet thuis. En we hebben de wagen al vol met mediaboxjes. Stuur maar gauw retour'

dinsdag 11 juli 2006 @ 11:40:45 #25
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_39717809
Zal ze leren, die UPC'ers.
pi_39717936
Viel mij ook al op. Met pallets komt UPC binnen, klaar om verzonden te worden. Met rolcontainers komt UPC weer terug, klaar om teruggestuurd te worden.
pi_39718071
KPN met haar digitale TV/ADSL/Telefoon-pakketten ook.. Zoveel duizenden worden er per dag verzonden, zoveel honderden komen er dagelijks weer terug.

(Ja, laten wij KPN in ons verzorgingsgebied hebben )
pi_39888513
Echt waar jordy b dat je een rooie brievenbus hebt op de vestiging?
Ja, ik ben wat laat met m'n reactie...heb er namelijk een vakantiebaan bij wat wel goed betaald

Maar wij hebben dus echt onwijs op ons flikker gehad omdat we brieven in de rooie bus deden.
Ik vind het maar vreemd dat er zoveel verschil is in dit bedrijf met dit soort dingen.

En leuk weer he, de zomerperiode!!
  zondag 16 juli 2006 @ 22:50:40 #29
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_39888824
Er zit bij ons zelfs ontzettend veel verschil tussen de verschillende teams. Ik ben afgestudeerd en ik werk nu tot ik een fulltime baan heb ook graag doordeweeks op onze vestiging, maar dat kan niet altijd in mijn eigen team, dus ga ik wat rondvragen bij andere teams.

Inmiddels ben ik er wel achter dat ik bij sommige teams écht niet meer ga werken; of gewoon ronduit ongeorganiseerd, of onbeschoft. Maar per team verschillen de regels ook blijkbaar.
  zondag 16 juli 2006 @ 23:52:30 #30
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_39890958
quote:
Op zondag 16 juli 2006 22:41 schreef Troeta het volgende:
Echt waar jordy b dat je een rooie brievenbus hebt op de vestiging?
Ja, ik ben wat laat met m'n reactie...heb er namelijk een vakantiebaan bij wat wel goed betaald

Maar wij hebben dus echt onwijs op ons flikker gehad omdat we brieven in de rooie bus deden.
Ik vind het maar vreemd dat er zoveel verschil is in dit bedrijf met dit soort dingen.

En leuk weer he, de zomerperiode!!
Ik mik zo vaak dingen in de rooie bus, ik ga niet voor 1 brief helemaal terug fietsen. Eigenlijk moet dat sowieso om de fietstassen terug te brengen, maar ze bekijken het maar. Eerst genoeg betalen, en dan breng ik na mijn werk de tassen terug (= half uur fietsen).

En even een vraagje tussendoor... nu met "Anders Organiseren", wat doen de teamcoaches tegenwoordig dan? Een planning hoeven ze niet meer te maken... Kijken of alles goed gaat? Relaxed baantje...
  maandag 17 juli 2006 @ 00:15:54 #31
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_39891682
Mensen regelen voor de diensten en volgens mij veel papierwerk en administratie rompslomp. En ze bewaken de processen.

Kort gezegd, ze zorgen voor het kader, het geraamte waarin het werk plaats moet vinden. En oh ja, ik dump al mijn Sandd post bij hem.
  maandag 17 juli 2006 @ 17:49:48 #32
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_39913099
In Rijssen is een sorteercentrum afgebrand. Goed idee!
pi_39913778
Morgen vanaf half 8 binnenwerken, en dan 's middags 1 wijkje... hopelijk is het een beetje uit te houden daarbinnen
† The 3 Kings †
  maandag 17 juli 2006 @ 18:31:09 #34
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_39914239
@ Hooghoudt: met de post erbij?

@ TheSorrow: bij ons kennen ze het concept airconditioning niet. Ik hoop dat ze dat bij jou wel kennen.
pi_39916551
quote:
Op maandag 17 juli 2006 18:31 schreef MadGuy het volgende:
@ Hooghoudt: met de post erbij?

@ TheSorrow: bij ons kennen ze het concept airconditioning niet. Ik hoop dat ze dat bij jou wel kennen.
Nope, of ze zijn gewoon te lui om zoiets aan te schaffen, want het is echt te warm daar, vooral als die machines lekker staan te runnen
† The 3 Kings †
  maandag 17 juli 2006 @ 20:03:39 #36
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_39916739
Wij hebben die machines niet eens, kun je nagaan.
pi_39920942
quote:
Op maandag 17 juli 2006 00:15 schreef MadGuy het volgende:
Mensen regelen voor de diensten en volgens mij veel papierwerk en administratie rompslomp. En ze bewaken de processen.

Kort gezegd, ze zorgen voor het kader, het geraamte waarin het werk plaats moet vinden. En oh ja, ik dump al mijn Sandd post bij hem.
Onze coach heeft het ook zo druk hier.

Wat gebeurt er met die Sandd post eigenlijk??

Enne, dat sorteercentrum in Rijssen, waar is nou al die post gebleven??? Domme vraag ja, maar waarom wordt daar in de pers nergens wat over gezegd, zo bedoel ik het eigenlijk.
pi_39931483
Ik heb al vaker dit topic gelezen,maar mijn antwoord heb ik nog niet gevonden.
Het volgende is: Ik ben in december 2005 begonnen,net voor de Kerstdrukte,kreeg een contract van 3 maanden op basis van een 0 uren contract.
In Maart van dit jaar,kreeg ik een jaarcontract op basis van een twee uren contract.
Nu draai ik vanaf Maart al meer uren,dan mijn contract.
Geldt voor postbezorgers ook,dat als je de eerste drie maanden meer uren draait,dat het contract ook moet worden aangepast?
En mag ik de uren die meer staan op het rooster ook weigeren??????
Verder heb ik geen vaste wijk,dus zwerf door de hele gemeente.
Ik heb weleens dagen erbij dat ik bovenop de wijk ook nog bijwerk moet doen,door inkrimping.
En loop ook weleens 3 wijken op een dag.
Mag dat ook allemaal????
pi_39932506
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 09:27 schreef alie47 het volgende:
Geldt voor postbezorgers ook,dat als je de eerste drie maanden meer uren draait,dat het contract ook moet worden aangepast?
Volgens mij ligt dat niet in een contract vastgelegd, maar is dit een voorwaarde die voor ieder contract (bij elk bedrijf) moet gelden.
quote:
Als je structureel (onredelijk) veel meer uren moet maken dan volgens je contract, kan je dat op zich wel weigeren en wijzen naar je contract. Heb je echter een contract van 4 uur en heb je een dienst van 4,5 uur zal je er heel weinig tegen in kunnen brengen.
quote:
In principe hebben postbezorgers vaste wijken (althans, dat is de opzet), maar het is niet ongebruikelijk als postbezorgers ook overal ingezet worden. Sommige teamcoaches willen juist dat iedereen zo veel mogelijk stratenkennis heeft, dat kan later alleen maar voordeel opleveren.
quote:
Ik heb weleens dagen erbij dat ik bovenop de wijk ook nog bijwerk moet doen,door inkrimping.
Mag dat ook allemaal????
Meerdere wijken per dag lopen mag gewoon. Je mag alleen niet meer dan een bepaald aantal uren achter elkaar buiten lopen. Doordat nu veel mensen op vakantie willen, zal je waarschijnlijk ook wat extra's krijgen.

Maar als je er erg mee zit om extra dingen te bestellen, kan je dit toch gewoon aankaarten bij je teamcoach? Dan kunnen jullie samen naar een oplossing zoeken.
pi_39935371
Vanochtend lekker gevost, 3 wijkjes voorbereid en nog 1 achterstandswijkje weggebracht ... relaxed, met zulk weer . Morgen wel weer anders, kutfietsdienst in zo'n boerenbuitenwijk .
een droom is een eiland van iets in een ruimte van niets
pi_39947562
quote:
Ik heb al vaker dit topic gelezen,maar mijn antwoord heb ik nog niet gevonden.
Het volgende is: Ik ben in december 2005 begonnen,net voor de Kerstdrukte,kreeg een contract van 3 maanden op basis van een 0 uren contract.
In Maart van dit jaar,kreeg ik een jaarcontract op basis van een twee uren contract.
Mag dat ook allemaal????
Waarom heb je als postbezorger een 0 urencontract gekregen? Of een 2 uren?
Als postbezorger werk je toch de hele week en word er afgesproken of je 1 of 2 wijken per dag doet.
Dit kan een vaste wijk zijn of invalwijken van mensen die een vaste vrije dag hebben ofzo.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 19:34:36 #42
69950 MadGuy
Fever Ray
pi_39948482
Zo. De flesjes water liggen al in de koelkast. Morgen ben ik wegbrenger in een voor mij redelijk onbekende wijk. Dat wordt dus een Surinaams tempo aanhouden met dit weer.
pi_39950739
ja wat n hitte late ochtenddienst en expeditie. Heb geweigerd voor 2e wijk ben ik ergblij om
pi_39952062
Ben r morgen ook weer bij! Drie wijkjes lopen waarvan twee zelf voorbereiden en in de avond ook weer 4 uurtjes.. hoppa!
pi_39957867
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 21:29 schreef Smeich het volgende:
Ben r morgen ook weer bij! Drie wijkjes lopen waarvan twee zelf voorbereiden en in de avond ook weer 4 uurtjes.. hoppa!
ik moet 5 uur lopen.... en nog wel op het heetst van de dag van half 12 tot half 5...
pi_39970874
Half 8 begonnen, 10 uur naar buiten met een wijk die ik nog nooit gelopen had, flink buffelen met een zware schoudertas, maar na 2 uurtjes was ik klaar, en ga zometeen lekker zwemmen dus
† The 3 Kings †
  woensdag 19 juli 2006 @ 14:14:42 #47
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_39974419
Ik hoop op nog wat werk deze week, maar ik vrees dat ik me niet zo populair heb gemaakt met een cynisch mailtje...
pi_39983488
Ik was ook vroeg klaar en de onbekende wijken waren zo gevonden. Gewapend met wat flessen water viel het alleszins mee!

LOL @ Hooghoudt: wat voor mailtje?
  woensdag 19 juli 2006 @ 19:37:09 #49
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_39984972
Ik neem maar even aan dat mijn baas dit topic niet leest:
quote:
Geachte heer X,

Hedenmiddag (rond tien voor vier) keerde ik naar de Diamantlaan terug van mijn postronde in, onder anderen, de Nieuwe Blekerstraat. Hier wilde ik de post voor de Regentessestraat inpakken om mij van mijn taken aldaar te gaan kwijten. Tot mijn verbazing trof ik de post voor de hiervoor genoemde Regentessestraat niet meer aan. Wel vond ik, her en der over het pand verspreid, briefjes waarop ik werd gesommeerd in uw kantoor te verschijnen. Hier was u echter niet meer aanwezig. Aangezien ik weinig meer kon betekenen voor de TNT Post Groep, keerde ik huiswaarts.

Hier aangekomen bleek u, volgens mijn licht geïrriteerde huisgenoot, herhaaldelijk mijn telefoonnummer gedraaid te hebben. Dit deed u ook nadat mijn huisgenoot de telefoon opgenomen had en u erop gewezen had dat ondergetekende niet aanwezig was en bovendien meldde dat de telefoon zich op zijn gebruikelijke plaats bevond (namelijk op de tafel van schrijvers dezes).

Enfin, om te voorkomen dat dit soort overbodige consternatie in de toekomst nog plaatsvindt zal ik in het gevolg post die ik later ophaal duidelijk als zodanig markeren.

Met vriendelijke groet,

Kees Hoftijzer
Ik ben gek op het woord consternatie.
pi_39985247
Hier blijft de post altijd op de vestiging en komt de postbode dit zelf halen. Teamcoaches gaan op zaterdag zo rond 14 uur wel naar huis en meestal staan er dan nog 10-20 wijken die weggebracht moeten worden.

Pas als er om 17 uur nog een wijk staat bel ik eens naar m'n teamcoach of 'ie er meer van weet.

Maar je hebt een lekker mailtje geschreven
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')