Jaquote:Op woensdag 5 juli 2006 14:03 schreef Nature4Life het volgende:
Is een keer do-re-mi-fa-so-la-ti-do één octaaf?
Feliquote:Op woensdag 5 juli 2006 14:06 schreef Nature4Life het volgende:
Aah, das duidelijk! In dat geval is mijn bereik 3+do-re-mi-fa-so![]()
Mariah Carey.. 7 octaven ofzo toch?quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:17 schreef Nature4Life het volgende:
Ok, dit topic begint een beetje onz-allures te krijgen. Om een verplaatsing te voorkomen zal ik ietwat meer inhoud in het topic brengen. Wie kent er artiesten met een hoog stembereik (ongeacht geslacht) en heeft daar voorbeeldjes van?
Billen bij elkaar knijpen. Ofzoquote:Op woensdag 5 juli 2006 14:24 schreef Nature4Life het volgende:
Nee toch? Ik dacht 5 (uitzonderlijk veel!) en dat met het fluitregister. Zo'n hoogste noot klinkt als een heel hoog fluitje. Ik heb echt bij god geen idee hoe ze dat doet...
Ik vind't toch veel voor een popzangeresje..quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:37 schreef beyond_cool het volgende:
[..]
Mariah heeft een "zielige" 5 octaven, en dan nog geen 5 volledige octaven.
Heu ... Neen. Je bereik wordt meestal gemeten van de laagste noot die je kan produceren tot de hoogste noot die je kan produceren. Dat hoeft niet bij een C te beginnen, en hoeft niet bij een B te eindigen.quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:06 schreef Nature4Life het volgende:
Aah, das duidelijk! In dat geval is mijn bereik 3+do-re-mi-fa-so![]()
Tuurlijk wel. Maar ik kan me toch niet veroorloven om wat goeds te zeggen over Kip Kerrie?quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:38 schreef booo het volgende:
[..]
Ik vind't toch veel voor een popzangeresje..![]()
Ik kon even geen ander bekend voorbeeld noemenquote:Op woensdag 5 juli 2006 14:39 schreef beyond_cool het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Maar ik kan me toch niet veroorloven om wat goeds te zeggen over Kip Kerrie?
Bianca Castafiore!quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:40 schreef booo het volgende:
[..]
Ik kon even geen ander bekend voorbeeld noemen![]()
quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:43 schreef Ole het volgende:
Hoog stembereik: (mannen)
Freddy Mercury
George Michael
gerard joling![]()
Vrouwen: name any diva:
mariah carey
Celine Dion
Whitney Houston
etc. etc
whahahahahaha!quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:06 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Weet ik zelf ook niet. Ik post meestal in ONZ![]()
Ik betwijfel het eigenlijk, da's een groter bereik dan een piano. Dan zou je zo laag en hoog moeten kunnen zingen dat het voor het menselijk oor niet meer te horen is.quote:Op donderdag 6 juli 2006 09:52 schreef Senang het volgende:
Jeff Buckley kon 9 octaven.
Ja, ik vind van wel. Het hangt wel af wat jij verstaat onder kopstem. Sommigen vinden kopstem=falsetto. Falsetto is een heel ander gebruik van je stembanden dan je kopstem (Falsetto is ongebonden, kopstem is gebonden). En daarbij zijn er verwarde (ik zegt niet verkeerde) terminologieën wat betreft kopstem.quote:Op donderdag 6 juli 2006 09:56 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Ik betwijfel het eigenlijk, da's een groter bereik dan een piano. Dan zou je zo laag en hoog moeten kunnen zingen dat het voor het menselijk oor niet meer te horen is.
Sowieso, moet je kopstem meetellen bij het meten van je bereik?
quote:Op donderdag 6 juli 2006 12:12 schreef Manolito_Mystiq het volgende:
@Melusine:
Yma Sumac is gewoon ENG![]()
FreddIE Mercury idd :pquote:Op woensdag 5 juli 2006 14:43 schreef Ole het volgende:
Freddy Mercury
George Michael
gerard joling![]()
mariah carey
Celine Dion
Whitney Houston
etc. etc
Bono valt toch wel mee?quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:01 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
FreddIE Mercury idd :p
voeg toe:
Matthew Bellamy
Bono?
Christina Aguilera
Die had vroeger een dijk van een stem hoor.quote:
Ohh, jaa.. Vroeger, toen luisterde ik dat nog nietquote:Op donderdag 6 juli 2006 13:09 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
Die had vroeger een dijk van een stem hoor.
E2-B5, dus ook zo'n 3,5 octaaf.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:53 schreef Rnnz het volgende:
Michael Jackson heeft een bereik van zo'n 4 octaven. In de jaren 80 was z'n bereik E2-B5, maar op latere leeftijd is z'n stem lager geworden waarbij hij nog steeds de hoge noten kan halen.
quote:Op donderdag 6 juli 2006 17:34 schreef 7th_wave het volgende:
ik kan 2octaven + 2 noten fluiten.zingen wat minder
als dat binnen mijn frequentiebereik ligt kan ik dat wel jaquote:Op donderdag 6 juli 2006 18:36 schreef Melusine het volgende:
[..]
Je hebt ook van die fluitkampioenschappen, waarin ze Vivaldi en Bohemian Rhapsody fluiten enzo. Misschien wat voor jou?
3,5 octaaf in de jaren 80.quote:Op donderdag 6 juli 2006 17:27 schreef Manolito_Mystiq het volgende:
[..]
E2-B5, dus ook zo'n 3,5 octaaf.
Maar, E2, zo laag? Voor zo'n lyrisch klinkende zanger? Poeh...
Dat soort bizar grote bereiken komt echt niet voor, op de genoemde uitzonderingen na.quote:Op donderdag 6 juli 2006 19:56 schreef Mark het volgende:
Ik meen vroeger gelezen te hebben dat Geoff Tate (Queensryche) in zijn toptijd een bereik had van 7 octaven.
Zijn hoogste gezongen noot is die in Blinded (Queensrÿche EP).quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:16 schreef Mark het volgende:
Op hoeveel schat je hem dan in? Zoals gezegd: ik meende het gelezen te hebben, ik beweer niet dat het zo is.
Dus hij zingt een in de plaats van een E zingt hij een F over een E5quote:Op donderdag 6 juli 2006 21:24 schreef Manolito_Mystiq het volgende:
[..]
Hij is erg beroemd door zijn mooi klinkende E5 in bijvoorbeeld Take Hold Of The Flame, of zijn met opzet vals zingende uithaal in Queen of the Reich (hij zingt een F als de band een E powerchord pakken). Maar in die tijd ging hij niet lager dan zo'n E2 (The Killing Words).
Ja, eigenlijk is het ontzettend dissonant, maar het is gewoon heel goed in elkaar gezet.quote:Op donderdag 6 juli 2006 23:25 schreef beyond_cool het volgende:
[..]
Dus hij zingt een in de plaats van een E zingt hij een F over een E5Leuk, als je octaafnotaties tussen akkoorden gaat gooien
zijn dat de amerikaanse notaties?quote:Op woensdag 12 juli 2006 00:07 schreef Nature4Life het volgende:
Interessant allemaal mensen! Ik heb net even met een programmatje gekeken wat mijn laagste en hoogste noot zijn. Laagste is D2, hoogste G5, dus das ongeveer 3,5 octaaf. Is dat veel?
Die G5 is zonder kopstem; ik kan hoger met borststem en belten.
Steven Tyler's hoogste noot is trouwens F6!
dat is opzich best veel..Maar er is natuurlijk een verschil tussen zingen en een hoge noot uit je zelf persen... Iemand als Jeff Buckley had een octaaf bereik van 4, wat vrij veel is, maar daar tussen in kon hij ook daadwerkelijk zingenquote:Op woensdag 12 juli 2006 00:07 schreef Nature4Life het volgende:
Interessant allemaal mensen! Ik heb net even met een programmatje gekeken wat mijn laagste en hoogste noot zijn. Laagste is D2, hoogste G5, dus das ongeveer 3,5 octaaf. Is dat veel?
Die G5 is zonder kopstem; ik kan hoger met borststem en belten.
Steven Tyler's hoogste noot is trouwens F6!
Ja, in de Amerikaanse notatie is C4 de midden C, en verhoog je de waarde bij elke volgende C, Cis of Ces. Daarbij is A4 440 Hz.quote:
Gerard Joling kan slechts 2 octaven + 1 noot zingen (D3 - C#5)quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:43 schreef Ole het volgende:
Freddy Mercury
George Michael
gerard joling![]()
mariah carey
Celine Dion
Whitney Houston
etc. etc
Vergis je niet in Bono.quote:
oeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeepsquote:
Verder niet erg hoorquote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:41 schreef Flaminginferno het volgende:
[..]
oeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeps![]()
Nouja, gaat erom dat het in ieder geval wat duidelijker is (Er is niets leukers dan een redelijk muzikaal ontwikkelt gehoor haha)
Ja ok.. er iets mee gaan doen(Doe ik nu wel eenigsins maar toch)
Oh oke. Nouja als het genoeg animo heeft is het natuurlijk gewoon prima. Lijkt er alleen op dat er niet veel FOK!kers willen praten over dit onder werp.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:43 schreef Ole het volgende:
[..]
Verder niet erg hoorIk vind het wel een leuk onderwerp, maar heb er niet echt verstand van verder.
Nee, ben zelf ook niet gek van Axl, en verwachtte het ook niet.. maar hij heeft echt een énorm bereik waar vaak overheen gekeken word vanwege zijn schuurpapier keel.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 15:45 schreef Ole het volgende:
Maar Axl Rose had ik niet verwacht. Komt misschien omdat ik zijn stem niet mooi vind.
Mijn post was eigenlijk maar een grapje...quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:03 schreef Flaminginferno het volgende:
Bob Dylan z`n bereik is 3! octaven. C#2 - Eb5. verwacht je niet bij hem inderdaad, ik heb een aantal Dylan nummers gehoort, en hij blijft altijd zo rond 1-1.5 octaaf zitten.
Gitaar tuner.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 16:56 schreef virl3 het volgende:
Bestaat er niet eoa app voor? Je laagste grom en je hoogste piep in je telefoon tetteren en dan je bereik aflezen?
Gitaar tuner heb ik maar onder een A gebeurt er niets meer met de wijzer..quote:Op dinsdag 19 februari 2013 18:30 schreef Flaminginferno het volgende:
[..]
Gitaar tuner.
Doe het zelf met een piano, werkt ook.
Ik kon dat vroeger ook heel goed, maar toen ging ik rokenquote:Op woensdag 5 juli 2006 14:24 schreef Nature4Life het volgende:
Nee toch? Ik dacht 5 (uitzonderlijk veel!) en dat met het fluitregister. Zo'n hoogste noot klinkt als een heel hoog fluitje. Ik heb echt bij god geen idee hoe ze dat doet...
Mariah Carey heeft een bereik waarvoor heel veel zangeressen een moord zouden doen, zowel laag als hoog doet ze het waanzinnig goed. Jammer dat ze van die grafmuziek maakt, maar van alle zangeressen die in de afgelopen 20 jaar groot geweest zijn heeft zij veruit het grootste bereik en misschien zelfs wel het meest talent. Maar goed, het blijft kutmuziek.quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:38 schreef booo het volgende:
[..]
Ik vind't toch veel voor een popzangeresje..![]()
Nu heb je zo'n lage stem dat telefonische verkopers vragen of je vrouw/vriendin toevallig ook thuis is?quote:Op dinsdag 19 februari 2013 22:37 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik kon dat vroeger ook heel goed, maar toen ging ik roken
Celine Dion heeft ook een groot bereik. Whitney viel best wel tegen, eigenlijk voor zangeressen van die klasse helemaal niet zoveel.quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:43 schreef Ole het volgende:
Freddy Mercury
George Michael
gerard joling![]()
mariah carey
Celine Dion
Whitney Houston
etc. etc
Nee, maar het is wel 'mevrouw zus' en 'mevrouw zo', ik ben fucking 29. Ik ben van origine trouwens wel een alt, ik schakel veel sneller op mijn kopstem over dan Mariah Carey.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 22:41 schreef virl3 het volgende:
[..]
Nu heb je zo'n lage stem dat telefonische verkopers vragen of je vrouw/vriendin toevallig ook thuis is?
Maar wel op eentje van mijquote:
Of ik dat haalde weet ik niet.. maar kon wel aardig zingen en ook redelijk bereik.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 22:37 schreef Seven. het volgende:
[..]
Ik kon dat vroeger ook heel goed, maar toen ging ik roken
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |