Jaquote:Op woensdag 5 juli 2006 14:03 schreef Nature4Life het volgende:
Is een keer do-re-mi-fa-so-la-ti-do één octaaf?
Feliquote:Op woensdag 5 juli 2006 14:06 schreef Nature4Life het volgende:
Aah, das duidelijk! In dat geval is mijn bereik 3+do-re-mi-fa-so![]()
Mariah Carey.. 7 octaven ofzo toch?quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:17 schreef Nature4Life het volgende:
Ok, dit topic begint een beetje onz-allures te krijgen. Om een verplaatsing te voorkomen zal ik ietwat meer inhoud in het topic brengen. Wie kent er artiesten met een hoog stembereik (ongeacht geslacht) en heeft daar voorbeeldjes van?
Billen bij elkaar knijpen. Ofzoquote:Op woensdag 5 juli 2006 14:24 schreef Nature4Life het volgende:
Nee toch? Ik dacht 5 (uitzonderlijk veel!) en dat met het fluitregister. Zo'n hoogste noot klinkt als een heel hoog fluitje. Ik heb echt bij god geen idee hoe ze dat doet...
Ik vind't toch veel voor een popzangeresje..quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:37 schreef beyond_cool het volgende:
[..]
Mariah heeft een "zielige" 5 octaven, en dan nog geen 5 volledige octaven.
Heu ... Neen. Je bereik wordt meestal gemeten van de laagste noot die je kan produceren tot de hoogste noot die je kan produceren. Dat hoeft niet bij een C te beginnen, en hoeft niet bij een B te eindigen.quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:06 schreef Nature4Life het volgende:
Aah, das duidelijk! In dat geval is mijn bereik 3+do-re-mi-fa-so![]()
Tuurlijk wel. Maar ik kan me toch niet veroorloven om wat goeds te zeggen over Kip Kerrie?quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:38 schreef booo het volgende:
[..]
Ik vind't toch veel voor een popzangeresje..![]()
Ik kon even geen ander bekend voorbeeld noemenquote:Op woensdag 5 juli 2006 14:39 schreef beyond_cool het volgende:
[..]
Tuurlijk wel. Maar ik kan me toch niet veroorloven om wat goeds te zeggen over Kip Kerrie?
Bianca Castafiore!quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:40 schreef booo het volgende:
[..]
Ik kon even geen ander bekend voorbeeld noemen![]()
quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:43 schreef Ole het volgende:
Hoog stembereik: (mannen)
Freddy Mercury
George Michael
gerard joling![]()
Vrouwen: name any diva:
mariah carey
Celine Dion
Whitney Houston
etc. etc
whahahahahaha!quote:Op woensdag 5 juli 2006 14:06 schreef Echo99 het volgende:
[..]
Weet ik zelf ook niet. Ik post meestal in ONZ![]()
Ik betwijfel het eigenlijk, da's een groter bereik dan een piano. Dan zou je zo laag en hoog moeten kunnen zingen dat het voor het menselijk oor niet meer te horen is.quote:Op donderdag 6 juli 2006 09:52 schreef Senang het volgende:
Jeff Buckley kon 9 octaven.
Ja, ik vind van wel. Het hangt wel af wat jij verstaat onder kopstem. Sommigen vinden kopstem=falsetto. Falsetto is een heel ander gebruik van je stembanden dan je kopstem (Falsetto is ongebonden, kopstem is gebonden). En daarbij zijn er verwarde (ik zegt niet verkeerde) terminologieën wat betreft kopstem.quote:Op donderdag 6 juli 2006 09:56 schreef Zanderrr het volgende:
[..]
Ik betwijfel het eigenlijk, da's een groter bereik dan een piano. Dan zou je zo laag en hoog moeten kunnen zingen dat het voor het menselijk oor niet meer te horen is.
Sowieso, moet je kopstem meetellen bij het meten van je bereik?
quote:Op donderdag 6 juli 2006 12:12 schreef Manolito_Mystiq het volgende:
@Melusine:
Yma Sumac is gewoon ENG![]()
FreddIE Mercury idd :pquote:Op woensdag 5 juli 2006 14:43 schreef Ole het volgende:
Hoog stembereik: (mannen)
Freddy Mercury
George Michael
gerard joling![]()
Vrouwen: name any diva:
mariah carey
Celine Dion
Whitney Houston
etc. etc
Bono valt toch wel mee?quote:Op donderdag 6 juli 2006 13:01 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
FreddIE Mercury idd :p
voeg toe:
Matthew Bellamy
Bono?
Christina Aguilera
Die had vroeger een dijk van een stem hoor.quote:
Ohh, jaa.. Vroeger, toen luisterde ik dat nog nietquote:Op donderdag 6 juli 2006 13:09 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
Die had vroeger een dijk van een stem hoor.
E2-B5, dus ook zo'n 3,5 octaaf.quote:Op donderdag 6 juli 2006 14:53 schreef Rnnz het volgende:
Michael Jackson heeft een bereik van zo'n 4 octaven. In de jaren 80 was z'n bereik E2-B5, maar op latere leeftijd is z'n stem lager geworden waarbij hij nog steeds de hoge noten kan halen.
quote:Op donderdag 6 juli 2006 17:34 schreef 7th_wave het volgende:
ik kan 2octaven + 2 noten fluiten.zingen wat minder
als dat binnen mijn frequentiebereik ligt kan ik dat wel jaquote:Op donderdag 6 juli 2006 18:36 schreef Melusine het volgende:
[..]
Je hebt ook van die fluitkampioenschappen, waarin ze Vivaldi en Bohemian Rhapsody fluiten enzo. Misschien wat voor jou?
3,5 octaaf in de jaren 80.quote:Op donderdag 6 juli 2006 17:27 schreef Manolito_Mystiq het volgende:
[..]
E2-B5, dus ook zo'n 3,5 octaaf.
Maar, E2, zo laag? Voor zo'n lyrisch klinkende zanger? Poeh...
Dat soort bizar grote bereiken komt echt niet voor, op de genoemde uitzonderingen na.quote:Op donderdag 6 juli 2006 19:56 schreef Mark het volgende:
Ik meen vroeger gelezen te hebben dat Geoff Tate (Queensryche) in zijn toptijd een bereik had van 7 octaven.
Zijn hoogste gezongen noot is die in Blinded (Queensrÿche EP).quote:Op donderdag 6 juli 2006 20:16 schreef Mark het volgende:
Op hoeveel schat je hem dan in? Zoals gezegd: ik meende het gelezen te hebben, ik beweer niet dat het zo is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |