Maar wellicht had D66 al bedacht dat de VVD Verdonk nooit zouden opofferen, omdat ze dan zeker een eigen partij begint.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 08:31 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Maar ik denk dat als Rita Verdonk haar biezen had gepakt was er niks aan de hand geweest verder voor de D66.
Misschien had de VVD wel bedacht dat als ze Verdonk zouden handhaven in het kabinet D66 dan niet veel anders restte dan de steun intrekken.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 08:54 schreef SunChaser het volgende:
[..]
Maar wellicht had D66 al bedacht dat de VVD Verdonk nooit zouden opofferen, omdat ze dan zeker een eigen partij begint.
Goed inhoudelijk commentaar met een uitstekende onderbouwing.quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:13 schreef MeneerGiraffe het volgende:
[..]
Ik weet niet of jij Verdonk gister hebt gezien, maar zij is het nog niet eens waardig om de assistent van een minister te zijn.
Ik stel jou de keuze of je teen afhakken of een voet laten afhakken. Kies je niet voor je teen afhakken, dan zal je voet er afgehakt worden. (Uiteraard is dit slechts een voorbeeld!quote:Op donderdag 29 juni 2006 21:19 schreef Aurelianus het volgende:
D66 stelde de VVD en het CDA voor een keuze: óf minister Verdonk vertrekt, óf D66 vertrekt. De CDA en de VVD kozen voor Verdonk en hebben de val van het kabinet aan zichzelf te danken.
Als we vanaf nu het kabinet laten aftreden als een minister zijn machtspositie misbruikt (of zou misbruiken), dan kunnen we vanaf nu elk jaar naar de stembus. Of denk je dat er in de vorige regeringen, geen zondes zijn gepleegd. Dat zou wel heel naief zijn.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 06:18 schreef Maerycke het volgende:
[..]
Precies. Het kan niet zo zijn dat je iemand dwingt een verklaring te ondertekenen in ruil voor een paspoort en dat alleen maar om Verdonk's gezicht te redden en haar koste wat het kost bij het kabinet te houden. Sinds wanneer is het een gebruikelijke gang van zaken dat een minister haar machtspositie gebruikt om een burger te dwingen tot een bepaalde handeling zodat diezelfde burger daarmee een paspoort kan krijgen.
Het zou ook naief zijn om te ontkennen dat vorige zondes ook tot kabinetscrisissen hebben geleid.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 09:29 schreef mr.vulcano het volgende:
[..]
Als we vanaf nu het kabinet laten aftreden als een minister zijn machtspositie misbruikt (of zou misbruiken), dan kunnen we vanaf nu elk jaar naar de stembus. Of denk je dat er in de vorige regeringen, geen zondes zijn gepleegd. Dat zou wel heel naief zijn.
jij hebt er dan weinig, tot geen, kijk op.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 01:34 schreef moussie het volgende:
[..]
nou balkenende kan er anders ook wat van .. als die zich nou niet verluld had was er waarschijnlijk nog niets aan de hand geweest .. moet er niet aan denken dat je met zo iemand belangrijke onderhandelingen moet gaan voeren .. oeps foutje
Het zou ook naief zijn om te ontkennen dat zondes altijd tot kabinetscrisessen hebben geleid.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 09:43 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Het zou ook naief zijn om te ontkennen dat vorige zondes ook tot kabinetscrisissen hebben geleid.
Ehmm, dat ontken ik wel. En ik denk jij ook, maar je poging om bijdehand over te komen is wat mislukt.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 09:50 schreef mr.vulcano het volgende:
[..]
Het zou ook naief zijn om te ontkennen dat zondes altijd tot kabinetscrisessen hebben geleid.![]()
Of de minister treedt af, natuurlijk.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 09:29 schreef mr.vulcano het volgende:
[..]
Als we vanaf nu het kabinet laten aftreden als een minister zijn machtspositie misbruikt (of zou misbruiken), dan kunnen we vanaf nu elk jaar naar de stembus.
jij wil beweren dat balkenende dit niet op z'n geweten heeft met zijn opmerking over "de minister moet ermee leven" ? of wou je beweren dat dat geen foutje was maar dat hij zijn minister doelbewust getakkeld heeft door de kamer de munitie te verschaffen die ze nodig hadden voor de motie ?quote:Op vrijdag 30 juni 2006 09:46 schreef pmb_rug het volgende:
[..]
jij hebt er dan weinig, tot geen, kijk op.
Dat is nou net het verschil tussen een banananrepubliek en een funtionerende rechtsstaat. Dat in een rechtsstaat het parlement de regering controleert, en dit goed en grondig doet, en als ze een staaltje machtsmisbruik of ander gedrag vinden wat niet door de beugel kan, dit aan de kaak stellen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 09:29 schreef mr.vulcano het volgende:
[..]
Als we vanaf nu het kabinet laten aftreden als een minister zijn machtspositie misbruikt (of zou misbruiken), dan kunnen we vanaf nu elk jaar naar de stembus. Of denk je dat er in de vorige regeringen, geen zondes zijn gepleegd. Dat zou wel heel naief zijn.
Ik denk dat D66 in dit geval écht op het vertrek van Verdonk uit was en derhalve met zuivere motieven gehandeld heeft.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:17 schreef Musketeer het volgende:
Lousewies wilde gewoon haar naam in de geschiedenisboeken hebben, dat haar partij daarbij stuk gaat boeit haar niks, heeft ze eindelijk een goed excuus om over te stappen naar een andere partij om haar carriere niet op een zijspoor te laten geraken.
Het heet ook Democraten66 he, dus ze negeren de mening van de meerderheid.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 01:51 schreef kevin85 het volgende:
Ik ben het helemaal eens met de Ts en Argento in dit topic.
Een motie van wantrouwen indienen dat niet wordt aangenomen en dan vervolgens je zin doordrammen en het kabinet opblazen..
Schande
Daar ging het helemaal niet om.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:20 schreef pberends het volgende:
[..]
Het heet ook Democraten66 he, dus ze negeren de mening van de meerderheid.
Dat denk ik ook!!!quote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:19 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik denk dat D66 in dit geval écht op het vertrek van Verdonk uit was en derhalve met zuivere motieven gehandeld heeft.
Lijkt me ook maar ik heb het idee dat de VVD beter bedreven is in het politieke spel en er goed in slaagt D66 de schuld in de schoenen te schuiven.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:19 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Ik denk dat D66 in dit geval écht op het vertrek van Verdonk uit was en derhalve met zuivere motieven gehandeld heeft.
Het lijkt me ook dat de VVD niet nog zo´n martelaar a la Geert Wilders van Rita wilde maken. M.a.w. de VVD laat RIta vallen, die moet dan aftreden, stapt stampvoetend uit de partij, begint een nieuwe partij a la Geert Wilders.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:44 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Lijkt me ook maar ik heb het idee dat de VVD beter bedreven is in het politieke spel en er goed in slaagt D66 de schuld in de schoenen te schuiven.
Daar was de VVD inderdaad bang voor, want ik denk eigenlijk dat veel fractieleden van die partij ook genoeg van Verdonk hadden. Indien de VVD (en CDA)-fractie vrijuit had kunnen stemmen had ik het wel eens willen zien.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:46 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Het lijkt me ook dat de VVD niet nog zo´n martelaar a la Geert Wilders van Rita wilde maken. M.a.w. de VVD laat RIta vallen, die moet dan aftreden, stapt stampvoetend uit de partij, begint een nieuwe partij a la Geert Wilders.
tja, ze schijten baggeren dat verdonk vertrekt met haar aanhang en voor d'r eigen begintquote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:44 schreef achterhetspoor het volgende:
Lijkt me ook maar ik heb het idee dat de VVD beter bedreven is in het politieke spel en er goed in slaagt D66 de schuld in de schoenen te schuiven.
het zou mij nog niet eens zo'n slecht idee lijken .. even rijen zuiveren bij de VVD .. laat dat mens dan maar ophoepelen met haar rare gekonkel, de kiezers komen snel genoeg terug als ze zien wat van haar overblijft zonder de VVD als frameworkquote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:49 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Daar was de VVD inderdaad bang voor, want ik denk eigenlijk dat veel fractieleden van die partij ook genoeg van Verdonk hadden. Indien de VVD (en CDA)-fractie vrijuit had kunnen stemmen had ik het wel eens willen zien.
Op de lange duur zou het absoluut het verstandigst voor de partij zijn, wat betreft de korte termijn is het echter wel begrijpelijk dat ze Verdonk niet laten vallen.quote:Op vrijdag 30 juni 2006 10:51 schreef moussie het volgende:
[..]
het zou mij nog niet eens zo'n slecht idee lijken .. even rijen zuiveren bij de VVD .. laat dat mens dan maar ophoepelen met haar rare gekonkel, de kiezers komen snel genoeg terug als ze zien wat van haar overblijft zonder de VVD als framework
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |